It is currently 25 Apr 2024, 01:07

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 1436 posts ]  Go to page Previous 140 41 42 43 4458 Next
Author Message
PostPosted: 18 May 2016, 17:59 
Offline

Joined: 11 Oct 2006, 13:11
Posts: 72
Location: Le Mans France
pai dupa ce ca s-a dat pe fatza treaba cu gogoasa redline pe SP,
http://forum.softpedia.com/topic/15073- ... ry18221508" onclick="window.open(this.href);return false;
si s-a spart gasca de acolo care vindea redline,
uite ca sunt luate in seama si uleiurile astea ff ok noi cu esteri Petronas Syntium 7000 0w40 15-20%esteri+ 30-40%PAO + trimmer molybden (cel putin trimmerul molybden era folosit la greu cantitati mari in uleiurile Mobil Delvac 15w40, Triax Ecellion 5w40, Mobil Delvac1 5w40), Petronas Syntium 3000E 5w40 30-40% esteri si Selenia Abarth 5w40 50-70% ("Not dangerous oils") care au continut ridicat de esteri
La noi in RO se gaseste la augsburg Petronas Syntium 7000 0w40 . Cei de la sawauto.ro din cate am vazut, au varianta mai veche de syntium 7000

Mare atentie cu Ravenol, importatorul Tiberiu vizavi de ACR,in cartierul Bucurestii Noi, din Bucuresti vinde uleiuri de fabricatie 2012-2013 si 2014

Nici esterii multi nu prea sunt buni, se zice ca ar ataca simeringurile. Mare atentie ca daca masina mai mult sta si nu merge, nu e recomandat un ulei esteric cu multi esteri in concentratie. Parerea mea, e suficient Petronasul Syntium 7000 0w40 esteri + PAO
Uitati aicea si de pe bitog un link unde se discuta de uleiurile cu esteri POE in turboreactoare si aviatie
http://www.bobistheoilguy.com/forums/ub ... er=2017391" onclick="window.open(this.href);return false;
durata de viata a unui motor militar cu reactie e 500-1500 ore. De aia unele au uleiul (esteric) pe viata.
http://www.bobistheoilguy.com/forums/ub ... ost1252272" onclick="window.open(this.href);return false;

"The major application for polyol esters is jet engine lubricants where they have been used EXCLUSIVELY for more than 40 years. In this application, the oil is expected to flow at -65°C, pump readily at -40°C, and withstand sump temperature over 200°C with drain intervals measured in YEARS."


Top
   
PostPosted: 18 May 2016, 21:37 
Offline

Joined: 11 Oct 2006, 13:11
Posts: 72
Location: Le Mans France
comanr Quote:
asa ziceam si eu, in alta ordine de idei am desfacut un motor saptamana trecuta , motor intretinut de mine care a crapat din alte motive de injectie(epoca petardelor), un dci, pot sa zic cu mana pe inima ca nu avea uzura la cuzineti/axa came, nu existau zgarieturi nici la 250k, iar ca si ulei am folosit diverse marci dar am facut schimbul de ulei la 12k, ulei de tip 5w40 si 5w30, in ultimul timp adica vreo 2 ani mergea cu ulei omv 5w40 premium NT, motorul era impecabil de curat, nici un gram de calamina nicaieri si nu era negru, era maroniu , frumos, deci daca motorul nu avea uzura la arbore folosind un ulei premium decent cam la 50 lei litrul, inseamna ca pentru mine ca si utilizator folosirea retetelor cu seringi, aditivi de uns pe spate, alte frectii la picior de lemn, etc ar fi fost bani aruncati pe fereastra intrucat pana la acesti km nu am acumulat uzuri semnificative in motor, ce sa testez si ce sa frec timpu la bec cu uleiu, nu de la ulei e buba, corect?
desi e vechi postul, e best answer, dpmdv.
Degeaba a incercat kspic de pe SP cu aditiv primit moka ptr testare IF-WS2, RCS, ceva din Israel de la weizman-o varianta mai ieftina a lui Orapi din Franta, luat mai mult ptr reclama/marketing de la Dan Gradinescu din Ploiesti sa il incerce intr-un audi 1,4tfsi care avea probleme cu distributia si se cerea schimbata !
N-a pus tot flaconul de aditiv cum ii spusese dl Gradinescu. Din primu a pus cam 3 sferturi la un plin de ulei Mobil1 New Life 0w40 care l-a dat jos la 5000km, iar din al 2-lea a pus ce a ramas adica 1 sfert + Mobil1 ESP 5w30 care l-a dat jos la 2000km din cauza ca se ingrosase uleiul si motorul devenise foarte zgomotos
Se pot trage concluzii oneste ca aditivul mai mult ingroasa uleiul, in rest e frectie la picior de lemn sau frectie pe spate.
Nu recomand nici aditivul suplimentar LM MoS2 din cauza ca are prostul obicei de a se depune si in alte locuri prin motor, putand chiar sa infunde canale de ungere prin motor sau sa se depuna pe langa segmenti, rezultand cocsarea segmentilor !


Top
   
PostPosted: 19 May 2016, 09:11 
Offline
User avatar

Joined: 28 Mar 2015, 17:18
Posts: 213
Car: 147 1.6TS 88KW
Location: Bucuresti
Salutare!
Pentru 1.6 ts pe Gpl ce ulei ar fi de preferat ? Păstrez uleiul normal sau trec pe unul dedicat(ex:selenia multipower gas)?
Momentan am selenia 20k 10w40 iar selenia gas e 5w40.
Orice feedback în urma experientelor voastre cu diferite uleiuri e binevenit! Mulțumesc!

_________________
Alfa Romeo 147 1.6 16V 88kW


Top
   
PostPosted: 19 May 2016, 09:33 
Offline

Joined: 21 Aug 2008, 16:35
Posts: 3156
Location: Rosiorii de Vede/Bucuresti
Nu am gpl dar de cand am masina am mers cu 10w40, la revizia de anul acesta am pus 5w40. Nu s-a intamplat nimic rau, dupa 1000km nu a consumat deloc ulei. Ce pot sa spun e ca la inceput rontaia variatorul 2-3 secunde la prima pornire dar nu in fiecare zi, doar cand se descarca, acum dupa ce s-a mai ars uleiul nu am mai sesizat, probabil si ca s-a incalzit afara, pentru ca rontaiala era la rece. Incearca 5w40, nu ai ce rau sa faci, pana la urma motorul nu stie ce are acolo, uleiul sa fie bun pentru ungere.

_________________
Alfa Romeo 147 1.6ts


Top
   
PostPosted: 21 May 2016, 02:05 
Offline

Joined: 11 Oct 2006, 13:11
Posts: 72
Location: Le Mans France
marylon Quote:
par example pt Alfa156 2.0ts peste 150 000 km, consum minim de ulei
una din comb folosite de mine se leaga de uleiul Ravenol un ulei f bun rap calitate/pret, folosit ca baza de ulei pt mine desi e aditivat dar nu pentru conditii mai dure, sau prentru protectia perfecta a motorului (pistoane, came, tacheti etc.), atentie insa la catalizator. din fericire eu nu mai am grija asta...
fac totusi distinctia ulei de vara si ulei de iarna pentru a obtine de la motor performante maxime in conditii de protectie foarte bune.
uleiuri bune ca baza de ulei superioara,pe multilevel/multgrad recomandate -ieftine: Ravenol, Valvoline Syn, Motul, mai scumpe: Penrite, Penzoil, Petro Canada, Amsoil, Red Line, RL, Royal Purple si extremul CoreDelta de la Nasa.
adica iarna (de ex 15 nov-15 aprilie) minim 5w (5w30, 5w40, 5w50 pt race)
vara (15 apr-15 nov) minim 10w (10w40 exista si syntetic de la mobil1 din state, 10w40 300 v motul, 10w50 pt sport driving sau 10 w60 pt race driving schimb mai des).
in concluzie si pe scurt si n medie 5w40 iarna si 10w40 vara si solutie de compromis all seasons under 100 000 km/no oil consumption si climat temperat 5w40 sau mai sporty 5w50. se poate si iarna la noi cu 10w40 dar pe la -15 deja sunt probleme de curgere/ flow a uleiului, nu ca nu ar unge dar nu asa cat trebuie si de aici...
ex de comb mea pt vara -din 4,4 l oil avem asa (baza Ravenol majoritar pao esterica, cautati fisele si produsele): 1l RSS Ravenol 10w60 api Sl+1 l RSE Ravenol 10w50 api sl +1 l RRS Ravenol 5w50 api sl + 1 l RCS Ravenol 5w40 api Sn= 4 l ulei Ravenol =za best in town ca baza de ulei ester pao aditiv , detergenti etc. cititi cu atentie de pe site ul lor despre ce produse este vorba unele sunt trecute la racing unele la common. asta spun ca au baze de ulei bune, oneste si nu f scumpe calit/pret.
acum avand baza asta de uleiuri pao esterice sport/racing /ceva mai turat, adaugam aditivii magici : din cei 0,4 l ramasi pt umplere ulei motor, formam un bidonas comb: 300 ml Lq MOlly aditiv Mos2-molibden+100 ml ws2 bisulfura de tungsten de la Archoil.
voila! avem ulei aditivat level1 (good protection under super stress condition)
level 2:( maniac protection under sever stress friction):
in plus fata de mai sus -din 1 l RSS Ravenol 10w60 se scot (fiind cel mai gros) se scot cam 800 ml si se completeaza cu 2 prod/aditivi: Ceratec ul LMolly 300ml+ aprox 500 ml ZDDP Red LIne de la Boutique Oil/Alba cred. acest litru Ravenol aditivat se adauga si el in motor. Voila inca un level plus de protectie sporita la extrema presiune.
astfel avem baza de ulei buna sau f buna depinde de buget si extra aditivarea cu cele mai bune componente terrane(Zinc, Molibden, Bor, Wolfram/Tungsten) care contrar unor pareri nu se calca pe degete ci concura toate la buna protectie, subliniez a motorului, nu vorbesc de blue emissions aici...
pentru iarna putem avea Ulei Ravenol VSI (f bun la curgerea siberiana a se vedea youtube teste facute la rusi) 5w40 sau in comb cu Ravenol RCS 5w40 mai sport si in plus ceva din aditivii de mai sus adaugati in ultimul ulei. VSI ul treb sa primeze totusi are curgere si stabilitate mai bune la minus 25 grd.
pentru cine nu circula la minus 20 grade in Romania cu Alfa in regim Cuore Sp si vrea all seasons e suficient 10w40 de la Motul 300v dublu ester Chrono restul e pisu... da merita ma...
daca vreti aditivare si adrenalina transpiratii si turatii vedeti mai sus, ma...
hai pa, na...
am mai citit aicea anul trecut si mi-am adus aminte mai devreme de amestecurile tale. De ce ai renuntat la ele si ai ramas pe un ulei ,fara altceva adaugat?

uite aicea, in US se mai joaca oamenii cu mix-uri de uleiuri
http://www.gtrlife.com/forums/topic/588 ... -analysis/" onclick="window.open(this.href);return false;
0w40+5w50+10w60+15w50 , cate 1 litru din fiecare. Combo ptr vara zic

marylon Quote:
Dupa destule informari si incercari pe propria piele declar urmatoarele: Alfa156 2.0 TS 155 cp, benzina, catalizator sport (mai permisiv, site metalice) + toba sport Ulter straight x flow: iarna 5w40 daca circuli mult si sunt frecvent -20 grd; vara 10w40 (sau 10w50, 10w60 pt raceri pololkari...) e destul de suficient daca e putin aditivat...Acum avem 2 chestii : baza de ulei si aditivii. Eu spun ce fac eu tinand cont de conditiile de mai sus. Iau o bazade ulei cat mai buna (IV sau/si V, gen Pao ester, ma rog cat mai sintetica posibil; marci mai accesibile, bune: ravenol, motul,valvoline synP, mai scumpe: RedLine, Royal Purple, Amsoil, Penrite, Pennzoil, Miller, R L) la care adaug aditivii (in ordinea marimii "nano"): bisulfura de Molibden _MoS2+ azoturade Bor ( Ceratec ul de la Liqui Moly), Zddp ul formula cu zinc si ultima aparuta cu coeficientul de frecare cel mai mic _ bisulfura de Tungsten/wolfram. O data la 2 schimburi (1 an sau max 8000 -10000 km) -tratament suprafete metalice Metabond Gold. Ar fi bine si la cutie sa se intervina in sensul de mai sus schimburile se pot face in mlsec in trepte depinde de indemanare. Vorbesc pt cunoscatori nu pt cei care cauta uleiuri sm sn , "eco friendly", care sunt saracite privind componentele de mai sus de ceva ani privind protectia motorului la presiuni extreme. Daca folosim turatiile spre rosu in trepte inferioare si viteze spre 200 si peste, cele zise mai sus sunt za best..Cine doreste sa aiba un ulei de ulei ce am spus mai sus e o varianta paranoica as spune de cel mai bun ulei de motor , dar in conditiile in care nu prea mai ai decat un surogat de catalizator ("sport") si ii dai in gura masinii insa stiintific. Pam, pam.
in prezent mai folosesti aditivi in ulei?


Top
   
PostPosted: 21 May 2016, 10:06 
Offline

Joined: 08 May 2016, 21:05
Posts: 165
Car: alfa 156
Location: Campulung Muscel
eu am bagat 10w60 ravenol si e ok


Top
   
PostPosted: 21 May 2016, 15:50 
Offline

Joined: 11 Oct 2006, 13:11
Posts: 72
Location: Le Mans France
ptr cine are nevoie de ulei low saps ptr dpf sau multiair pe benzina, sa foloseasca uleiul acesta cu norma Fiat 9.55535-S2, Shell Helix Ultra AT-L 5w40

https://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q= ... y6SEgH2DDg


Top
   
PostPosted: 21 May 2016, 22:50 
Offline

Joined: 30 Jul 2013, 21:02
Posts: 604
Car: ARGiulietta
AlexandruC Quote:
Salutare!
Pentru 1.6 ts pe Gpl ce ulei ar fi de preferat ? Păstrez uleiul normal sau trec pe unul dedicat(ex:selenia multipower gas)?
Momentan am selenia 20k 10w40 iar selenia gas e 5w40.
Orice feedback în urma experientelor voastre cu diferite uleiuri e binevenit! Mulțumesc!
Nu am experienta practica la uleiurile pentru gpl, dar teoretic poti sa treci de la 10w40 la 5w40, vascozitatea la cald (=la temperatura de operare a motorului) e aceeasi, 40. 5w40 e "mai subtire" doar la rece (pornire), ceea ce e bine.

Dupa MSDS, Selenia Multipower Gas (varianta 2015) ar contine 15-20% POA si 20-30% esteri, 1-2%Zn. Un ulei excelent.


Ma bucur ca s-au relansat foarte bine Petronas/Selenia cu noile formulari 2015; pana acum uleiurile cu esteri erau foarte scumpe!

Din ce am gasit pe net (am pus deja link-urile pe SP), mi se pare c-au gasit o metoda de-a produce esterii (POE) la pret mic... cum a facut Shell cu uleiurile GTL. Inovatii tehnice, lumea merge inainte, produsele altatdata de lux devin accesibile tuturor.

Niste exemple:

-Selenia Abarth 5w40, Selenia Sport 5w40 (FullSAPS), Selenia Sport Power 5w40 (ulei MidSaps) par sa contina, dupa MSDS, 50-70% esteri. Pretul e undeva la 10-12 lire/L, ceea ce e foarte convenabil la calitatea asta.

-Petronas Syntium 7000 0w40, asta nou CoolTech, ar avea 30-40% POA, 15-20% esteri, l-am gasit cu ~40euro/5L + 10 transportul

-Petronas Syntium 3000E (FullSaps) sau 3000AV (MidSaps) 5w40 ar avea 30-40% esteri. La <35 euro/5L + transport
- selenia KPE 5w40 si altele au si alea 30-40% esteri

Cu alte cuvinte, uleiuri cu o compozitie exceptionala, la pret de ulei normal.

In plus, strans legate de Fiat/Alfa (selenia) si Sauber Mercedes AMG (Petronas)

Petronas au multe aprobari diverse (au trecut testele MB229.5/51, Porsche A40, etc); Selenia au aprobari Fiat.

Pacat ca-s mai greu de gasit deocamdata, dar pasionatii care au priceput despre ce avantaje e vorba ... le vor gasi pan' la urma.

Selector ulei Petronas/Selenia https://www.pli-petronas.com/tools/luberecommender


Top
   
PostPosted: 23 May 2016, 19:37 
Offline
User avatar

Joined: 26 Feb 2012, 00:06
Posts: 43
Car: alfaromeo 156 2.0TS
Hello!
Buna ziua tuturor!
Vreau sa spun ca nu sunt f multumit de ultima alegere in materie de ulei de motor (ravenol 10w50 sport ester), parca era mai bun Vr1 5w50 Valvo, (silentiozitate/ungere rapida, reprize heavy/rezistenta pelicula) ramane sa contactez furnizorul pt urmatorul schimb. nu am mai avut timp de experimente cu aditivi (ZDDP, mos2, ws2, Ceratec etc... atentie NU teflon!) anyway, sunt in criza de timp, am venit de Paste acasa, imediat si plec, circul de acum pe stanga cu volan pe dreapta, daca intelegeti ce vreau sa spun... as dori sa vand Alfa (156 2.0 TS, din 2000, 170 hp, tuning- doar putere/cuplu). As putea sa o tin dar acum nu prea circul cu ea de aceea m am gandit la solutia asta infama si mercantilista!
On topic acum : am ajuns la concluzia ca aproape orice ulei de marca original, cu spec cel putin cu cartea tehnica e ok pt rulat normal cu ceva reprize sport, dar cel mai si cel mai imp e schimbul uleiului la timp, adica... cand inca e BUN!!! ca daca e deja compromis e clar ca motorul nu a funct safe. Schimbul inainte de 8-10k (fctie de drive stile ), sau max 1 an sau chiar mai putin, e mai imp decat fel de fel de modific haiducesti. nu imi vin acum in minte alte chestii mai destepte dar sa ne auzim cu bine, drumuri bune sa avem ... masini hmm, ne descurcam noi cumva, felicitari pentru forumul acesta deosebit, plin de pasiune, istetime si f util.
See you, my dear friends!


Top
   
PostPosted: 23 May 2016, 21:07 
Offline

Joined: 30 Jul 2013, 21:02
Posts: 604
Car: ARGiulietta
marylon Quote:
On topic acum : am ajuns la concluzia ca aproape orice ulei de marca original, cu spec cel putin cu cartea tehnica e ok pt rulat normal cu ceva reprize sport, dar cel mai si cel mai imp e schimbul uleiului la timp
Bravo, asta sustin si eu de-atata timp; nu e nevoie de aditivi, uleiuri "minune" de nisa ultra scumpe din america (care oricum, luate la puricat... :disgust1: ).

De cateva pagini dau exemple de uleiuri exceptionale la pret normal: Shell Helix Ultra cu GTL, noile Selenia si Petronas CoolTech cu esteri, Aral Supertronic 0w40 cu POA (Mobil1 am inteles ca au schimbat reteta... iar... :thumbdown: )

Ai grija de tine si ne mai... citim :wave:


Top
   
PostPosted: 23 May 2016, 22:34 
Offline

Joined: 11 Oct 2006, 13:11
Posts: 72
Location: Le Mans France
e ok concluzia ta marylon. Deci n-ai mai mers pe amestecuri de ulei, etc
Bafta multa si ai grija de tine, mai citim
Multumim ca ne-ai impartasit experientele tale cu uleiuri si aditivi :)

Amsoilul e ulei gr3 + detergenti, nici vorba de PAO in el. Redline s-a aratat pe SP ca nu merita.
In schimb daca poti, ia ulei Petro Canada Europe. IN RO gasesti la msnauto.ro din Ploiesti.

Addinol stai departe de el. Vezi ca archoil ws2 nu se mai gaseste in RO de cumparat.Au aparut in schimb altele Orapi nano ws2 din Franta si RCS de Weizman din Israel IF-WS2 si WS2 formula mai veche .IF-WS2 formula noua,separat ptr diesel si separat ptr benzina


Top
   
PostPosted: 24 May 2016, 18:38 
Offline
User avatar

Joined: 08 Dec 2013, 09:24
Posts: 1654
Car: 156 seconda serie
Location: Buzau/Bucuresti
Zvero, ca tot esti mai in tema de ce e in ograda Petronas (Selenia), stii ceva de uleiurile mai vechi, anume daca se continua producerea lor (sau vand doar stocuri vechi) au si ele parte de imbunatatiri?

Selenia se face in continuare la Torino sau au inceput sa le toarne de la malaezieni?

Ma bate un gand sa fac un schimb la 5.000 si ma cam mananca sa trec la 20K Alfa Romeo, mai mult de curiozitate sa vad ce se intampla.

SHU 5w40 care il am inca arata bine, are o culoare ok dupa 3.000 km din care aprox 90% urban; insa parca odata cu venirea caldurii motorul e o tenta mai zgomotos, nu e mirare caci SHU e mai lichid ca unele 0W40.

_________________
La Veloce Vita: Olio Acqua Benzina & Veloce

It`s an Alfa Romeo thing, you wouldn`t understand.

AYRTON SENNA SEMPRE


Top
   
PostPosted: 24 May 2016, 18:57 
Offline

Joined: 11 Oct 2006, 13:11
Posts: 72
Location: Le Mans France
Razvan29 Quote:
daca se continua producerea lor (sau vand doar stocuri vechi) au si ele parte de imbunatatiri?

Selenia se face in continuare la Torino sau au inceput sa le toarne de la malaezieni?
Razvan, e ca la Mobil 1 New Life 0w40, cand schimba ei formula, nu se mai fac uleiuri pe vechea formula. Totul depinde de stocurile vechi care sunt pe la importatori in RO si in magazine
Preturi Selenia din UK ptr cine vrea sa incerce Selenia Abarth 5w40
http://www.graysparts.co.uk/category/selenia%20oils" onclick="window.open(this.href);return false;


Top
   
PostPosted: 24 May 2016, 19:20 
Offline
User avatar

Joined: 08 Dec 2013, 09:24
Posts: 1654
Car: 156 seconda serie
Location: Buzau/Bucuresti
Ok, nu m-am exprimat bine; toata gama Selenia a primit imbunatatiri, sau doar cateva?

Referitor la Abarth, in afara de cifrele ok, mi se pare dubioasa certificarea "ABARTH N°0102", in conditiile in care motoarele sunt pana la urma, motoare Fiat, nu e ca si cum ar avea blocuri diferite, cred ca si chiuloasele sunt aceleasi, insa e nevoie de certificare Abarth si nu Fiat Z2, sau care e ultima pentru turbo benzina.

"Transparenta" si marketingul tipic FCA :uhuh:

_________________
La Veloce Vita: Olio Acqua Benzina & Veloce

It`s an Alfa Romeo thing, you wouldn`t understand.

AYRTON SENNA SEMPRE


Top
   
PostPosted: 24 May 2016, 19:53 
Offline

Joined: 30 Jul 2013, 21:02
Posts: 604
Car: ARGiulietta
Razvan29 Quote:
Zvero, ca tot esti mai in tema de ce e in ograda Petronas (Selenia), stii ceva de uleiurile mai vechi, anume daca se continua producerea lor (sau vand doar stocuri vechi) au si ele parte de imbunatatiri?

Selenia se face in continuare la Torino sau au inceput sa le toarne de la malaezieni?

Ma bate un gand sa fac un schimb la 5.000 si ma cam mananca sa trec la 20K Alfa Romeo
Nu, Selenia nu se produce in Malaezia, ci in Italia, Spania si Brazilia.
Petronas e fabricat ("blending plants") in Italia, Spania, Belgia. Plus fabrici pe alte continente, dar asta nu ne priveste pe noi in UE...

Fabricile Selenia http://www.flitalia.it/en/fl/content/view/83/144/
Fabricile Petronas https://www.pli-petronas.com/about/global-operations

Unele uleiuri Selenia au acelasi MSDS cu Petronas (0w40 de exemplu), altele sunt diferite. Probabil materia prima vine din Malaezia, dar uleiul e fabricat ("blending", "manufacturing" in link-uri) in Europa de Vest.

Selenia au schimbat reteta prin 2015, dar nu vad inca vreo schimbare la ambalaje/denumiri. Mai urmaresc subiectul.
Logic ar fi ca un bidon cu data de productie nov-dec 2015, sau 2016, contine ulei dupa noua reteta.

La Petronas e mai simplu, noile uleiuri (desi se cheama la fel cu alea vechi) au pe eticheta un logo CoolTech, deci sunt usor de recunoscut:
https://www.pli-petronas.com/uk/petrona ... m/cooltech

apropo de link-ul de mai sus, uite cu ce se lauda producatorul, raportandu-se la standardul ILSAC GF-5:

"When tested against the latest and highest service standard specifications, PETRONAS Syntium with oCoolTechTM performed better resistance to cam wear by more than 70%. In addition, the engine oil delivered better oxidation resistance in excess of 60% and gave better protection against piston deposit build-up by more than 30%"

Marketing, stiu, dar totusi, dupa ce-ti faci o idee despre ce contin... cam incepi sa-i crezi :D

Vezi ca 20K / 20K for Alfa Romeo, desi e un 10w40, contine 50-70% "not dangerous oils" (MSDS-ul e datat 5.11.2015). Adicatelea esteri!
Am mai insirat in postul de mai sus cateva 5w40 de la ei, tot cu 50-70%
Datele aici http://www.flitalia.it/en/fl/component/ ... temid,254/ , enjoy, ca stiu ca te pricepi.


Top
   
PostPosted: 24 May 2016, 19:59 
Offline

Joined: 30 Jul 2013, 21:02
Posts: 604
Car: ARGiulietta
Razvan29 Quote:
Ok, nu m-am exprimat bine; toata gama Selenia a primit imbunatatiri, sau doar cateva?
Cam toate au facut un mare salt calitativ la uleiul de baza

Inainte, mai toate contineau in mare ulei HC mineral, acu' s-au schimbat radical, cu procente mari de esteri (majoritatea) si POA (la cele 0w-); mai au inca ceva procente de ulei HC, dar e bine, pentru ca HC si POA contrabalanseaza efectele esterilor asupra garniturilor, cica, si se completeaza reciproc si la alte aspecte (solubilitate aditivi mai buna la HC, POA merg bine la temperaturi joase, esterii se tin bine la temperaturi inalte - sunt uleiurile preferate pt turboreactoare)

Fa o comparatie, msds de la acelasi ulei, in 2013 si in 2015 8)


Attachments:
selenia digitek 0w30 msds 2013.pdf [111.5 KiB]
Downloaded 86 times
selenia digitek 0w30 msds 2015.pdf [231.24 KiB]
Downloaded 98 times
Top
   
PostPosted: 24 May 2016, 21:01 
Offline

Joined: 17 Apr 2013, 21:45
Posts: 323
Car: 156 8v '02
Location: Timișoara
Selenia Turbo Diesel 10w40:
Attachment:
selenia-turbo-diesel-10w40-msds.jpg
selenia-turbo-diesel-10w40-msds.jpg [ 34.1 KiB | Viewed 5126 times ]
:shock:

_________________
Don't. Cut.


Top
   
PostPosted: 24 May 2016, 22:50 
Offline

Joined: 30 Jul 2013, 21:02
Posts: 604
Car: ARGiulietta
Si ca sa aveti imaginea completa pe care mi-am facut-o eu:

- articol stiintific 2010 de la Universiti Teknologi Petronas: Optimization of Polyol Ester Production
https://www.researchgate.net/publicatio ... experiment

- Premiu 2015 pt Petronas:

"In the Sustainable Technology category, its project ‘Palm-based Polyester Polyols and Polyol Asters’ used palm-based fatty acids to produce polyols and polyol esters, which are intermediates in the manufacture of polyurethanes and bio-lubricants."
http://www.theborneopost.com/2015/11/27 ... al-awards/

"A new synthesis approach was developed for the production of bio-based polyols and polyol esters from palm oil based fatty acids. These chemicals are important intermediates in the production of polyurethanes and lubricants."
http://www.icheme.org/media_centre/news ... wards.aspx


Deci baietii si-au pus capul la contributie, si dupa niste ani de munca au gasit o cale de a produce polyol esteri (POE) la preturi mai mici... asta deduc eu.
La fel au facut Shell cu uleiurile GTL din gaz natural.


In plus, Petronas stiu foarte bine cu ce se mananca uleiurile esterice, au o gramada; cateva exemple:
- pt turboreactoare http://www.mymesra.com.my/Turbine_Oil-@ ... yn_AE.aspx
- frigidere http://www.mymesra.com.my/Compressor_Oi ... yn_RH.aspx
- motociclete http://www.mymesra.com.my/Motorcycle_Oi ... o_4SP.aspx
etc.

Incercati sa puneti lucrurile cap la cap (ce-am scris pe ultimele doua pagini)... si-o sa vedeti ca am dreptate.
Nu-i musai sa spargeti o caruta de bani pe nush ce uleiuri de fitze, foarte scumpe, greu de gasit si adus.
Exista eftin, bun si accesibil.
Nu bagati aditivi, ca stricati un echilibru deja fragil, un ulei de motor e un produs complex si complet, trebuie doar sa stiti sa alegeti uleiul potrivit motorului vostru. Insa despre asta am mai vorbit.

Nu exista uleiul perfect, ci uleiul potrivit (motorului si modului de exploatare); de ex, daca faceti drumuri multe scurte, nu bagati ulei cu esteri multi (full POE), pentru ca nu apuca sa elimine apa rezultata din combustie... a spus doogy mai sus. (esterii iubesc apa, le place sa se hidrolizeze, mai putin cei recenti)

Un articol bun despre lubrifiantii pe baza de esteri: http://www.bobistheoilguy.com/esters-in ... ubricants/


Top
   
PostPosted: 15 Jun 2016, 17:13 
Offline
User avatar

Joined: 09 Dec 2010, 15:42
Posts: 101
Car: Alfa 156 CrossWagon
Location: Bucuresti
Salut,

De unde pot achizitiona doua bidoane de ulei PETRONAS SYNTIUM 0W40 4L + 1L relativ proaspat produs 2015 -2016 ?
Am incercat la 2 magazine si mi-au adus un ulei produs in 2013 (si avea un deget de praf pe deasupra :blink: ).

Raspunsul poate fi si pe PM (sa nu se considere reclama)

Multumesc.

_________________
Alfa CrossWagon
Alfa Romeo 156 SW 1.9 8V


Top
   
PostPosted: 15 Jun 2016, 22:58 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7045
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
Si daca are 2ani ce?


Sent from my mobile

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 15 Jun 2016, 23:05 
Offline
User avatar

Joined: 09 Dec 2010, 15:42
Posts: 101
Car: Alfa 156 CrossWagon
Location: Bucuresti
Cam da !
Conform datelor prezentate pe acest topic, s-a cam schimbat compozitia uleiului in 3 ani.
Daca nu ma insel colegul zveroboy78 a prezentat date despre acest ulei.

_________________
Alfa CrossWagon
Alfa Romeo 156 SW 1.9 8V


Top
   
PostPosted: 15 Jun 2016, 23:36 
Offline
User avatar

Joined: 05 Apr 2010, 15:05
Posts: 1529
Car: MB E 250 CDI
Location: 120271-Buzău, BZ (RO)
Teo, stii cu ce specificatii de ulei a fost omologat pentru functionare tipul tau de motor in ziua proiectarii, adica acum mai bine de 15 ani ? (pornind de la presupunerea ca in masina din semnatura vrei sa-l torni)...
Daca da, realizezi ca poti pune linistit un ulei de 2-3 ani vechime, a carui formula este oricum mult mai actuala decat uleiul folosit initial de producator.
Si nu in ultimul rand, tinzi sa devii mai catolic decat papa cu specificatiile alea, cred ca te cam complici cu 0W-40.

_________________
Q & A: 0767.698.431
Signature:
Eu pun degetul mare. :uhuh:


Top
   
PostPosted: 16 Jun 2016, 11:00 
Offline

Joined: 30 Jul 2013, 21:02
Posts: 604
Car: ARGiulietta
teo1teo Quote:
Salut,

De unde pot achizitiona doua bidoane de ulei PETRONAS SYNTIUM 0W40 4L + 1L relativ proaspat produs 2015 -2016 ?
Am incercat la 2 magazine si mi-au adus un ulei produs in 2013 (si avea un deget de praf pe deasupra :blink: ).
http://www.autokarma.ro/ulei-motor/0w40 ... s/27/20466

Aici puteti vedea diferenta intre ambalajul/bidonul tip vechi (cel de 1L, de sus) si cel de tip nou, care ne intereseaza (4L, Jos, cu logo-ul CoolTech pe eticheta)

Daca faceti comanda pe vreun site, sunati intai si intrebati, sa n-aveti surprize.

Noile uleiuri Petronas au acel logo CoolTech. Nu stiu daca au aparut "pe bune" in Romania. In Franta, Belgia si pe Amazon am gasit deja.


Top
   
PostPosted: 16 Jun 2016, 14:11 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7045
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
In romania inca sunt stocuri vechi de petronas.

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 17 Jun 2016, 08:42 
Offline
User avatar

Joined: 08 Dec 2013, 09:24
Posts: 1654
Car: 156 seconda serie
Location: Buzau/Bucuresti
Cauta distribuitorul pe Romania si da-le un telefon. Stiam la un moment dat cine este, daca imi aduc aminte iti dau un pm.

_________________
La Veloce Vita: Olio Acqua Benzina & Veloce

It`s an Alfa Romeo thing, you wouldn`t understand.

AYRTON SENNA SEMPRE


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 1436 posts ]  Go to page Previous 140 41 42 43 4458 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]