It is currently 25 Apr 2024, 10:22

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 1436 posts ]  Go to page Previous 135 36 37 38 3958 Next
Author Message
PostPosted: 06 Oct 2015, 11:50 
Offline

Joined: 30 Jul 2013, 21:02
Posts: 604
Car: ARGiulietta
Pai cum n-avem toti aceleași motoare, conduse în condiții similare... :D

Uite, eu am fost mulțumit cu Shell și Lukoil, pe un motor 1.1 benzina mi se par silențioase, accelerații rapide și line etc.
Ce valoare are asta? E ultrasubiectiv și empiric. Unii chiar mint de sting, alții poate-s cu tulburelul și nu mai aud motorul. :D

Cei cu dpf sau TS sper ca. n-o să pună același ulei care mi s-a părut mie bun pe ascuțitoarea de 1.1 benz. Eu unul sigur n-o să bag în MultiAir un 10w60 folosit cu succes de cei cu TS, oricât s-ar jura ei pe rosso competizione :D

Când însă vorbim de specificații înseamnă ca cineva independent (producător auto, aia de la ACEA) a FOLOSIT deja cu succes uleiul în niste teste științifice, complexe și standardizate. (Vezi protocolul de testare Porsche A40, cateva pag în urmă )

La fel când vb. de PP, FlashPoint, VI; cineva a FOLOSIT uleiul ca să facă niște teste fizice.

Deci prefer să-mi dea unul o idee ARGUMENTATA ca mai sus, nu dau doi bani pe filmulete cu "ce silențios e acu' motoru" & shit.

O recomandare e un sfat, îl urmezi sau nu, în funcție de încrederea în persoană/argumentele ei. Sau măcar îți economisește timpul, nu tre să mai bâjbâi singur intr-o mare de marketing bălos :)

La urma, toți suntem adulți, suntem singuri responsabili de alegerile noastre, nu ne toarnă nimeni cu forta ceva în motor.

PS totuși, feed back urile sunt necesare , uneori teoria nu se pupa cu practică (loturi de ulei slab, ori contrafăcut)
Plus ca unii de pe net chiar știu ce spun când afirmă "am pus ulei X și se ține bine x000 km"
Dar ăștia sunt o minoritate.


Top
   
PostPosted: 07 Oct 2015, 19:05 
Offline

Joined: 21 Aug 2008, 16:35
Posts: 3156
Location: Rosiorii de Vede/Bucuresti
Întrebare de baraj, uleiul de motor expira?

_________________
Alfa Romeo 147 1.6ts


Top
   
PostPosted: 07 Oct 2015, 19:39 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7424
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
Dap.

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
PostPosted: 07 Oct 2015, 20:46 
Offline

Joined: 17 Apr 2013, 21:45
Posts: 323
Car: 156 8v '02
Location: Timișoara
Da, dar mai greu ca laptele :lol:

_________________
Don't. Cut.


Top
   
PostPosted: 07 Oct 2015, 20:51 
Offline

Joined: 21 Aug 2008, 16:35
Posts: 3156
Location: Rosiorii de Vede/Bucuresti
Intrebarea nu e daca are data de valabilitate, conform legilor probabil e obligatoriu. Probabil spirtul are valabilitate nelimitata ca in rest, cred ca orice, legal are cifre.
Intrebarea e daca doar astia sunt cu mot si au gasit formula nealterarii.
' Quote:
General Motor Oil FAQs

Does motor oil expire? If not, how long does motor oil generally last?

Valvoline motor oils do not have documented expiration dates. When stored under optimal conditions, the product remains stable for an extended period of time. It can be used as long as the American Petroleum Institute (API) rating on the label continues to meet or exceed the requirements listed in your car’s owner's manual. If the rating is still current, we advise you shake the container before use to blend any additives that may have settled.

_________________
Alfa Romeo 147 1.6ts


Top
   
PostPosted: 08 Oct 2015, 11:03 
Offline
User avatar

Joined: 09 Dec 2010, 15:42
Posts: 101
Car: Alfa 156 CrossWagon
Location: Bucuresti
@tzzivii
Estimativ cat este termenul de valabilitate ? 1 an, 2

De remarcat treaba cu amestecatul bidonului de ulei inainte de a fi turnat in motor.

_________________
Alfa CrossWagon
Alfa Romeo 156 SW 1.9 8V


Top
   
PostPosted: 08 Oct 2015, 12:36 
Offline

Joined: 30 Jul 2013, 21:02
Posts: 604
Car: ARGiulietta
Nu există nici un consens, unii zic 5 ani stocat cum trebuie, fără temp. extreme (frig), fără soare direct, sigilat.
Aș adauga: agitat din timp în timp. Agitat bine și aruncat un ochi inauntru înainte de turnare în motor.

Riscul cu statul e precipitarea aditivilor (care cică "cad din suspensie", cum zice americanu'), probabil ce s-a întâmplat în imaginile de mai jos

http://www.bobistheoilguy.com/forums/ub ... /3837886/1

Deci se pare ca nici ei n-au găsit formula nealterării :)
Sau a aruncat careva un ochi înăuntru și nu l-a mai scos. :D


Top
   
PostPosted: 20 Oct 2015, 19:53 
Offline

Joined: 15 Aug 2015, 14:56
Posts: 9
Car: 159
Va salut, am citit tot ce s-s scris dar inca sunt putin nelamurit...
Sunt mandrul posesor al unei ALFA 159, an 2007, 2.4 JTDM, 200CP cu DPF la care trebuie sa ii schimb uleiul.
Este primul schimb de cand este la mine si vreau sa ii pun MOTUL 8100 X-cess 5W-40 (are ELF dar nu mai vreau).
Are specificatia din carte 9.55535-M2 si ACEA B4 insa nu scrie nicaieri daca e pentru DPF sau nu.
Foloseste cineva?

Cei care aveti 2.4 cu DPF ce imi recomandati? (nu vreau ieftin si bun)
Multumesc!


Top
   
PostPosted: 21 Oct 2015, 05:09 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7045
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
Salut,
Cati km are masina ?

Ai putea pune 5w30 daca doresti si nu ai uzura la motor.


Sent from my mobile

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 21 Oct 2015, 05:32 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7424
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
Eu as pune 0w40. E iarna, e frig.

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
PostPosted: 21 Oct 2015, 06:55 
Offline

Joined: 15 Aug 2015, 14:56
Posts: 9
Car: 159
Salut, masina are 133.000 km! Care este diferenta intre 5w30 si 5w40 si intreb din nou, ce marca de ulei imi recomandati si daca MOTULUL acela este ok. Multumesc!


Top
   
PostPosted: 21 Oct 2015, 08:23 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7045
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
pai in primul rand este diferenta de vascozitate. in al doilea rand este diferenta de aditivi care sunt in ei. De regula pentru masinile cu DPF se recomanda un ulei ce are indicativ C2... In manualul de GT chiar daca are DPF producatorul recomanda selenia WR 5w40, iar in manualul de 159, pentru accelasi motor recomanda Selenia PE 5w30. Sfatul meu venind sezonul rece pune 5w30.

Eu nu sunt fan motul, insa oricand as pune Shell.


@tzivii, care-i treaba cu 0w40?

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 21 Oct 2015, 09:54 
Offline
User avatar

Joined: 21 Sep 2013, 21:36
Posts: 1121
Car: 159 2.4 Q4 TI
Location: N-V
IMHO presupun ca pour pointu e oleaca mai scazut si uleiu nu e foarte vascos ca sa asigure ungerea si cand bate crivatul

_________________
Alfa Romeo 159 2.4 Q4 Turismo Internazionale
Ex: Alfa Romeo 159 Nero Oceano 1.9 jtdm 16v (150++ HP by ILuzoriu)

Toată ziua la volan Răsfăţat ca un motan, Rezervorul mereu plin, Nici o grijă, nici un chin, Şi-apoi cînd ieşi pe şosea Tot apare cîte cineva...
Femei goale cîte vrei Din reviste de doi lei, Unghii negre plus tutun, Băutură şi drum bun! Pot oricînd să susţină teze Despre cutia de viteze
Poa' să fie profesor, Medic sau aviator, Avocat sau conţopist, Inginer, frizer, dentist, Pictor sau electrician, Toţi înjură la volan !


Top
   
PostPosted: 21 Oct 2015, 14:00 
Offline

Joined: 30 Jul 2013, 21:02
Posts: 604
Car: ARGiulietta
mike_bv Quote:
Va salut, am citit tot ce s-s scris dar inca sunt putin nelamurit...
Sunt mandrul posesor al unei ALFA 159, an 2007, 2.4 JTDM, 200CP cu DPF la care trebuie sa ii schimb uleiul.
Este primul schimb de cand este la mine si vreau sa ii pun MOTUL 8100 X-cess 5W-40 (are ELF dar nu mai vreau).
Are specificatia din carte 9.55535-M2 si ACEA B4 insa nu scrie nicaieri daca e pentru DPF sau nu.
Foloseste cineva?

Cei care aveti 2.4 cu DPF ce imi recomandati? (nu vreau ieftin si bun)
Multumesc!

Prima intrebare: esti sigur-sigur ca motorul tau din 2007 are DPF?

-Motul X-cess 5w40 NU e pt. DPF (e Full-SAPS) Subiectiv, mi s-a parut cel mai slab ulei pe care l-am folosit, poate am nimerit un lot mai slab. Dar cum nu vrei ieftin si bun, non-compatibilitatea cu DPF ramane singura ta problema :)
-Motul X-clean 5w40 in schimb este pentru DPF (ACEA C3, Mid SAPS)

Prima cifra e vascozitatea la RECE, a doua e vascozitatea la CALD. Acu cred c-ai inteles diferenta intre 5w30 si 5w40. Tie la 2.4 iti trebuie ceva cu 40 in coada, vezi manualul :)

Manualul masinii e sfant, in ce priveste normele si vascozitatea la cald, pt. ca influenteaza direct HTHS-ul ("rezistenta" peliculei de ulei la forte/temperaturi mari, unele motoare sunt mai "stresate" ca altele din constructie)

Marca uleiului conteaza mai putin, tu trebuie sa respecti specificatiile tehnice (vascozitate, specificatii ACEA, eventual norma constructor FIAT-9xxxxx)


-5w40 este vascozitatea recomandata de producator pentru motoarele 2.4 dizel.
-La 1.9 si 2.0 dizel merge si 5w30

In general, poti sa folosesti si un 0w40 in loc de 5w40, circula mai bine la rece, cand uzura motorului e maxima, si pt. a avea proprietatea asta producatorul de ulei baga ce-are el mai bun (PAO sau esteri majoritatea, GTL la Shell)

In concluzie, daca chiar ai DPF (si chiar daca n-ai, sau nu esti sigur) cred ca cea mai buna optiune e Aral Supertronic 0w40 (ACEA C3), despre care vorbeam ceva mai sus.

Raspunsul a fost suficient de clar?
Nu am dizel, dar teoretic asta cred ca ti s-ar potrivi. Faci cum vrei.


Top
   
PostPosted: 21 Oct 2015, 14:43 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7045
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
Are DPF chiar daca este din 2007.

@zverboy multumesc pt răspunsuri si eu eram f nedumerit ce ulei sa folosesc la GT, 1.9 cu DPF. Manualul recomanda 5w40 ( selenia wr 5w40 ), insa nu am fost f sigur daca era uleiul corect pt
DPF.


Sent from my mobile

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 21 Oct 2015, 15:26 
Offline

Joined: 15 Aug 2015, 14:56
Posts: 9
Car: 159
@Zveroboy: multumesc pentru raspunsuri. Legat de MOTUL din specificatie banuiam si eu ca x-cess nu e pentru DPF si ca x-clean este. In cartea Alfei mele (este in italiana, fiind cumparata de acolo) am 5w40 SELENIA, cu mentiunea FIAT 9.55535-M2 si ACEA B4... Tocmai de asta sunt nedumerit!


Top
   
PostPosted: 21 Oct 2015, 18:13 
Offline

Joined: 30 Jul 2013, 21:02
Posts: 604
Car: ARGiulietta
Cu placere pentru amandoi.

Acum inteleg nedumerirea. In general, in manualul masinii scrie "meets or exceeds", pe romaneste sunt cerintele minime pe care uleiul trebuie sa le indeplineasca. Asta pe baza uleiurilor existente la momentul fabricarii motorului.

De aceea astia modifica manualele aproape de la un an la altul (la Panda 2008 scria minim 10w40 API SL, apoi 5w40 API SN, pt a reduce consumul; la Giulietta MultiAir era initial 5w40, apoi 0w30, acum au revenit la 5w40). In timp, apar uleiuri tot mai performante, probabil in 2007 inca nu aparusera pe scara larga uleiurile Mid/LowSAPS ACEA C3, dedicate DPF. De atunci au mai evoluat si normele FIAT, au aparut si specificatii mai noi care le depasesc pe cele vechi (v. link mai jos)

In general, ce conteaza este vascozitatea la cald (ultima cifra, 30 sau 40), pe baza ei banuiesc ca a fost proiectat motorul, ea trebuie respectata (la cei cu TS parca totusi chiar Alfa a marit-o, pt. a limita consumul mare de ulei). Cu vascozitatea la rece, se poate merge spre mai bine, alegand o vascozitate la rece mai scazuta, adica 0w in loc de 5w. Nu invers! (niciodata 10w in loc de 5w, faceti mai rau!)

Tot in general, majoritatea uleiurilor 0w40 si 5w40 ACEA C3 (DPF) indeplinesc si ACEA A3/B4 (benzina/diesel fara DPF), cum puteti verifica si singuri pe fisa/eticheta uleiului.
Adica: Cele speciale pentru DPF merg si pe motoare normale, invers mai putin (ii dauneaza DPF-ului, deh)

Problema e la 0w30 si 5w30, unele sunt orientate spre consum ultrascazut de combustibil, dar au HTHS-ul prea scazut (ACEA A5/B5, A1/B1, C1 si C2 au HTHS < 3,5 !). Astea sunt doar pentru ANUMITE motoare, nu va bagati! Aici puteti sa gresiti.

Majoritatea motoarelor cer un HTHS de >3,5 (ACEA A3/B4 pt benzina/diesel fara DPF sau ACEA C3 pt benzina Euro6 TWC/diesel DPF).
Cata vreme respectati ACEA si vascozitatea, sunteti in limitele impuse de constructor, zic eu.




Niste link-uri utile cu specificatiile astea, daca vreti sa studiati problema sau sa fiti convinsi ca "indepliniti si depasiti" cerintele minime din manual:

specificatii FIAT http://www.oilspecifications.org/fiat.php
specificatii ACEA http://www.oilspecifications.org/acea.php

PS: Cu specificatiile API (American Petroleum Institute) nu va bateti capul, americanski se uita cu invidie la uleiurile de top, combustibilii de calitate (sulf scazut) si masinile europene. Specificatiile lor sunt mult depasite de cele europene (ACEA, testele MB sau Porsche), mult mai stricte.


Top
   
PostPosted: 29 Oct 2015, 23:32 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7045
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
Deci... initial la 1.9 JTDm producatorul a recomandat Selenia 5W40, asta fiind ~2001. Suntem in 2015, nu a mai actualizat nimeni manualul ala?

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 29 Oct 2015, 23:43 
Offline
User avatar

Joined: 06 Jan 2012, 14:22
Posts: 207
Car: alfa romeo 159
Location: botosani
ce ulei as putea folosi pt Alfa romeo 159 , 1.9 jdtm(motorina) , 85 kw , fara dpf , resoftata . Am folosit selenia 5w40 si a venit momentul schimbului(am inteles ca e cam invechit Selenia?). Nu ma pricep la toate valorile alea, multumesc .


Top
   
PostPosted: 29 Oct 2015, 23:52 
Offline
User avatar

Joined: 17 Jul 2008, 19:33
Posts: 1524
Car: Mercedes C Coupe
Location: Berlin
Parca sunt prea multe discutii despre uleiuri pe aici si, vorba aia, nu prea vad vreo masina de curse pe forum sau ceva care sa aiba nevoie de vreun ulei special. Trebuie pus ce scrie in cartea masinii si sa nu fie contrafacut.
Eu am pus Rowe Longlife, ati auzit de el? Si, spre deosebire de Shell Helix Ultra ce aveam mai devreme, am un motor ceva mai silentions si parca se simte mai bine.

_________________
Mercedes C Coupe 192 HP
ex: Alfa 156 SW 2.0TS, 2000
Alfa 156 SW 2.4 JTD 20v, 2003


Top
   
PostPosted: 30 Oct 2015, 07:11 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7045
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
Andrei, cum recunoști un ulei daca este contrafacut sau nu?
Pt ca aici vine problema... Cand cumperi cva contrafacut.


Sent from my mobile

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 30 Oct 2015, 09:59 
Offline
User avatar

Joined: 08 Dec 2013, 09:24
Posts: 1654
Car: 156 seconda serie
Location: Buzau/Bucuresti
Din pacate la unele ai cum sa recunosti la altele nu. Majoritatea uleiurilor contrafacute nu au acel sigiliu care vine pe buza recipientului (sub capac). Nu este insa valabil tot timpul.

Ca sa minimizezi riscul poti incerca sa cumperi direct de la importator, sau variant mai costisitoare - reprezentanta.
Quote:
Parca sunt prea multe discutii despre uleiuri pe aici si, vorba aia, nu prea vad vreo masina de curse pe forum sau ceva care sa aiba nevoie de vreun ulei special. Trebuie pus ce scrie in cartea masinii si sa nu fie contrafacut.

Eu am pus Rowe Longlife, ati auzit de el? Si, spre deosebire de Shell Helix Ultra ce aveam mai devreme, am un motor ceva mai silentions si parca se simte mai bine.
Andrei, despre acest ulei este vorba?

Pare ok, daca respecta specificatiile din cartea masinii n-ar trebui sa fie nici o problema.

_________________
La Veloce Vita: Olio Acqua Benzina & Veloce

It`s an Alfa Romeo thing, you wouldn`t understand.

AYRTON SENNA SEMPRE


Top
   
PostPosted: 30 Oct 2015, 10:23 
Offline
User avatar

Joined: 17 Jul 2008, 19:33
Posts: 1524
Car: Mercedes C Coupe
Location: Berlin
Da, ala e uleiul. Eu n-am vrut sa pun din asta dar la insistentele mecanicului m-am lasat convins. Daca motorul ramane la fel de silentios si nu-l consuma atunci am sa il folosesc in continuare.

_________________
Mercedes C Coupe 192 HP
ex: Alfa 156 SW 2.0TS, 2000
Alfa 156 SW 2.4 JTD 20v, 2003


Top
   
PostPosted: 30 Oct 2015, 12:56 
Offline

Joined: 30 Jul 2013, 21:02
Posts: 604
Car: ARGiulietta
andreimarian Quote:
ce ulei as putea folosi pt Alfa romeo 159 , 1.9 jdtm(motorina) , 85 kw , fara dpf , resoftata . Am folosit selenia 5w40 si a venit momentul schimbului(am inteles ca e cam invechit Selenia?). Nu ma pricep la toate valorile alea, multumesc .
Din câte știu, poți să pui orice ulei cu vâscozitatea 40 la cald : 5w40 (sau 0w40, dacă vrei porniri ușoare pe frig) , atâta vreme cât are scris pe el (printre altele) ACEA A3/B4 , dacă scrie și ACEA C3 nu-i grav. Ai de unde alege, practic mai toate 5w40 sau 0w40 se încadrează. Vezi să scrie și Porsche A40 și MB229.5 Approuval, astea-s testele cele mai exigente pt. uleiuri, uleiul care trece testele astea e foarte bun. Si-s o grămadă, pe toate drumurile.
În cazul tău, chiar are balta pește. Dacă te hotărăști la vreunul anume și nu ești sigur, mai întreabă încă o dată.

PS: unde ti-ai făcut resoftare în bt? Poate avem cunoștințe comune :)


@ andreiblitz : de Rowe nu auzisem, dar văd ca au si ei câteva uleiuri bune.
Ăla pe care l-a ales mecanicul tău nu e rău IN SINE, de vreme ce a trecut MB229.51

Pentru motorul tău diesel de 2.4 însă.... toate sursele pe care le-am găsit (ce specifică exact manualul tău?) zic de vascozitate 40 la cald (10w40, 5w40...) Nici una nu zice 5w30, 10w30.... cu alte cuvinte ti-a pus ceva cu vascozitate mai mică la cald(=temp. de funcționare a motorului)
Nu cred c-o sa-ti bubuie jtd-ul, dar s-ar putea sa-ti mai consume din el, sa ai cativa microni de uzura in plus la cald+turatii mari, oricum nu-i vâscozitatea potrivită, cea pt. care a fost gândit motorul, din câte stiu. Ca avantaj, s-ar putea să scadă o idee cons. de motorină. De aia probabil e mai silențios (30 in coada e deci o vâscozitate mai mică la temp. de operare, tu-l compari cu un w-40)
Faptul ca e un ulei pentru DPF nu-i chiar nasol. E doar un lux de care n-ai nevoie.


După cum vezi, nu vorbim absolut deloc de uleiuri de curse, vorbim de uleiuri normale, de pe toate drumurile, dar avem enspe mii de tipuri de motoare. Fiecare cu cerințe mai mult sau mai puțin diferite, cu manuale uneori depășite, care măresc confuzia proprietarilor. În plus, marketingul care buleste situația și mai rău.
Oricum, e sigur ca nu vorbim destul ;)

În general, dacă citiți cu atenție ce-am scris în postul precedent ( și mi-am dat silința, cu culori, caligrafie, litere îngroșate :D ), cam ar trebui să va descurcați in ce priveste "uleiul minim necesar". Mai clar de-atat nu pot să explic, oricâtă bunăvoință aș avea. Nu e ușor să le înțelegeți terminologia, dar după un mic efort treburile o să fie tot mai clare.

Pentru discuții gen ulei x mai bun ca y, putem vedea de la caz la caz, în funcție de ce scrie în TDS și MSDS.
Deja am amintit în ultimile pagini niște uleiuri bune, de mărci diferite (nu vând nimic, nu-s ca aia care au conturi pe zeci de forumuri și laudă aceleași produse, porcăind restul și utilizatorii lor...)
În general, tot ce trece testul Porsche A40, MB229.5 sau MB229.51 (dpf) sunt uleiuri bune, si-s o grămadă


@cristianmiu : încearcă să găsești pe net manualul cel mai recent, din ultimul an in care s-a mai fabricat încă motorul, desi cred ca ai facut-o deja :)


Top
   
PostPosted: 30 Oct 2015, 19:36 
Offline
User avatar

Joined: 06 Jan 2012, 14:22
Posts: 207
Car: alfa romeo 159
Location: botosani
zveroboy78 Quote:
andreimarian Quote:
ce ulei as putea folosi pt Alfa romeo 159 , 1.9 jdtm(motorina) , 85 kw , fara dpf , resoftata . Am folosit selenia 5w40 si a venit momentul schimbului(am inteles ca e cam invechit Selenia?). Nu ma pricep la toate valorile alea, multumesc .
Din câte știu, poți să pui orice ulei cu vâscozitatea 40 la cald : 5w40 (sau 0w40, dacă vrei porniri ușoare pe frig) , atâta vreme cât are scris pe el (printre altele) ACEA A3/B4 , dacă scrie și ACEA C3 nu-i grav. Ai de unde alege, practic mai toate 5w40 sau 0w40 se încadrează. Vezi să scrie și Porsche A40 și MB229.5 Approuval, astea-s testele cele mai exigente pt. uleiuri, uleiul care trece testele astea e foarte bun. Si-s o grămadă, pe toate drumurile.
În cazul tău, chiar are balta pește. Dacă te hotărăști la vreunul anume și nu ești sigur, mai întreabă încă o dată.

PS: unde ti-ai făcut resoftare în bt? Poate avem cunoștințe comune :)


@ andreiblitz : de Rowe nu auzisem, dar văd ca au si ei câteva uleiuri bune.
Ăla pe care l-a ales mecanicul tău nu e rău IN SINE, de vreme ce a trecut MB229.51

Pentru motorul tău diesel de 2.4 însă.... toate sursele pe care le-am găsit (ce specifică exact manualul tău?) zic de vascozitate 40 la cald (10w40, 5w40...) Nici una nu zice 5w30, 10w30.... cu alte cuvinte ti-a pus ceva cu vascozitate mai mică la cald(=temp. de funcționare a motorului)
Nu cred c-o sa-ti bubuie jtd-ul, dar s-ar putea sa-ti mai consume din el, sa ai cativa microni de uzura in plus la cald+turatii mari, oricum nu-i vâscozitatea potrivită, cea pt. care a fost gândit motorul, din câte stiu. Ca avantaj, s-ar putea să scadă o idee cons. de motorină. De aia probabil e mai silențios (30 in coada e deci o vâscozitate mai mică la temp. de operare, tu-l compari cu un w-40)
Faptul ca e un ulei pentru DPF nu-i chiar nasol. E doar un lux de care n-ai nevoie.


După cum vezi, nu vorbim absolut deloc de uleiuri de curse, vorbim de uleiuri normale, de pe toate drumurile, dar avem enspe mii de tipuri de motoare. Fiecare cu cerințe mai mult sau mai puțin diferite, cu manuale uneori depășite, care măresc confuzia proprietarilor. În plus, marketingul care buleste situația și mai rău.
Oricum, e sigur ca nu vorbim destul ;)

În general, dacă citiți cu atenție ce-am scris în postul precedent ( și mi-am dat silința, cu culori, caligrafie, litere îngroșate :D ), cam ar trebui să va descurcați in ce priveste "uleiul minim necesar". Mai clar de-atat nu pot să explic, oricâtă bunăvoință aș avea. Nu e ușor să le înțelegeți terminologia, dar după un mic efort treburile o să fie tot mai clare.

Pentru discuții gen ulei x mai bun ca y, putem vedea de la caz la caz, în funcție de ce scrie în TDS și MSDS.
Deja am amintit în ultimile pagini niște uleiuri bune, de mărci diferite (nu vând nimic, nu-s ca aia care au conturi pe zeci de forumuri și laudă aceleași produse, porcăind restul și utilizatorii lor...)
În general, tot ce trece testul Porsche A40, MB229.5 sau MB229.51 (dpf) sunt uleiuri bune, si-s o grămadă


@cristianmiu : încearcă să găsești pe net manualul cel mai recent, din ultimul an in care s-a mai fabricat încă motorul, desi cred ca ai facut-o deja :)

eu ceream un nume ceva, sa comand toate piesele odata, ca o bag si la revizie putin inainte de iarna :) . Resoftarea am facut-o in bucuresti la iluzoriu .


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 1436 posts ]  Go to page Previous 135 36 37 38 3958 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]