Quote:
La Pikes Peak recordul il detine Alain Prost cu un Audi S1 de niste.......................... multi ani
The overall record is held by Nobuhiro "Monster" Tajima from Japan who clocked a time of 10:01.408 on July 21st 2007 driving the 1000 hp mid-engined Suzuki XL7 Hill Climb Special, breaking the previous record (set in 1994 by Rod Millen) by less than three seconds
Era imposibil sa ramina recordul de asa multi ani, pacat ca Lancia nu s-a concentrat si pe PikesPeak cind facea legea in raliuri.
A prezentat cineva mai sus prototipul ECV. Mega interesant este ca motorul renunta la compresor si folosea 2 turbine in aranjament "Triflux", supapele de admisie si evacuare asezate in diagonala, astfel incit tubinele puteau fi asezate de o parte si de alta a motorului. Sistemul era secvential, adica o turbina era mica si dadea boost pina la o anume turatie de unde intervenea si cealalta (similar cu 2.2 HDI 170cp). Intr-o vreme cind sistemele electronice erau primitive, asta e o mare mare realizare. Avea si sasiu de fibra de carbon.
Si un link cu poza pentru exemplificare.
http://www.deltaintegrale.it/1/tec/triflux.htm