It is currently 22 May 2024, 04:42

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 7 posts ] 
Author Message
PostPosted: 30 Jul 2019, 17:39 
Offline

Joined: 21 Feb 2014, 13:03
Posts: 17
Car: Alfa 159 1.8 /GT 2.0
Salutari,

Sunt intr-o mare dilema, as aprecia enorm ajutorul vostru.

Temperatura uleiului pe 159 1.8mpi se duce in 120* in oras, dupa 10km de mers normal, in 130* pe autostrada la mers normal, dupa aproximativ 10-15minute (120-140kmh, in a 5a). Apa sta in 90.

Am sa scriu istoria, astfel poate identificam mai bine unde e buba:


Toamna trecuta am schimbat pe ea radiatorul mare de apa, avea fisuri mici si pierdea lichid. Toate bune dupa schimb, nicio problema.

La cateva luni distanta am observat ca incepuse sa imi scada iar lichidul in vas - dus masina la atelier - corp termostat fisurat. Inca nicio problema, in afara ca pierdea lichid.
Am comandat termostatul si am asteptat ceva ceva dupa el, fiind un model mai cu motz pt motorul acesta de opel de pe 1.8mpi (nu il gasea nimeni local), a venit intr-un final si a fost inlocuit. Cand am inlocuit termostatul am inlocuit si un furtun/conducta a carei buza se casase la demontarea initiala. Aceasta teava nu am gasit-o in eper de nicio culoare, nici cautand-o "pentru alfa" . Am cautat motorul de pe opel si astfel am dat de ea cu codul 5826484, dar nu era chiaaar aceasta, a fost comandata pana la urma de la GM oferindu-le codul piesei de la opel .


Bun, acum aveam totul, au fost puse pe masina termostat+teava. Masina nu mai pierdea lichid, insa a aparut acest nou comportament:
-in oras mi se duce in 120* uleiul (chit ca este 14 dupa-amiaza in plin soare, sau 2 noaptea la 20 grade afara). APA STA IN 90* fix fix
-pe autostrada mi se duce in 130* uleiul ziua, noaptea pe racoare nu a sarit de 120*, insa chiar si cand era in 130* uleiul, apa nu a sarit de 90 (??).

In acest punct cunoscutii intrebati, cei de pe la service..deja au ramas un pic pe ganduri. Asa ca am inceput sa schimb pe incercate chestii pe ea si am schimbat dupa ce am mai stat pe forumuri un pic: ulei, filtru si cooler-ul de ulei (pe alfaowner era un individ cu exact aceeasi pb si i s-a rezolvat dupa schimbare cooler, avea 1.8mpi, aici am citit un post despre un 2.2jts si la fel, schimbarea cooler-ului de ulei a rezolvat).
Din pacate mie nu mi-a rezolvat problema.

Sunt cat se poate de "in copac", fiind singura masina de care ma pot folosi sa plec in vacanta la drum de 800km peste 2 saptamani, deci as aprecia enorm orice sfat/indrumare (in afara de mergi cu 90, cu a 5a :)) - caci asta am sa fac oricum daca trebuie sa plec cu ea asa cum e). Mai merg si spre greci unde faci ou ochi pe asfalt -_-.


senzor temperatura ulei: nu se comporta astfel cand e stricat. Ori se da cu capul de pereti si se duce cand in jos, cand in sus, ori tine doar sus/jos de cum pornesti masina, ori nu are nici un zvac, e mort de tot.
-pentru dezmintirea teoriei cu senzorul de ulei - va fi testata astazi masina si comparat ce arata pe ceas cu ce arata pe tester.

PS: E adevarat ca indicatorul temperaturii apei este facut in asa fel incat sa arate fix, fix 90 pentru valori intre 85-105 grade ? Am citit fugitiv pe undeva unde nu mai gasesc acum acest lucru, astfel s-ar explica de ce arata 90 temp apei chiar si cand e uleiul in 130*.

Va multumesc!


Top
   
PostPosted: 01 Aug 2019, 01:23 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6632
Location: Brasov... oarecum.
M-ai pierdut. In semnatura ai 2.2 dar vorbesti de 1.8mpi. Zici si de apa si de ulei...
Daca ai un termostat bun, apa sta la 90, +/- cateva grade, erore de citire, etc,etc. Nu sunt expert, dar asa ma duce logica... Apoi daca ventilatorul porneste cand trebuie si schimba treptele regulamentar, ar trebui sa iti tina apa la 90.
Marja aia 85-105 mi se pare cam mare. Eu m-as gandi la un 87-93...dar mno...

Uleiul lucreaza la temperatura mai mare decat apa, dar n-as putea sa spun cat. De asemenea stiu ca si intra in temperatura de lucru mai greu decat apa.

Pe de alta parte, valorile intre care variaza temperatura uleiului nu pot oscila prea mult pentru ca ar insemna ca si apa sa oscileze si ea destul de mult. Te prinzi tu de ce...

Mno, si o intrebare: sti care sunt temperatura de lucru a uleiului pentru motorul tau?

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 01 Aug 2019, 15:14 
Offline

Joined: 21 Feb 2014, 13:03
Posts: 17
Car: Alfa 159 1.8 /GT 2.0
Oops, e fosta masina acolo, ma uit acum dupa postare de unde se schimba. Am si un GT 2.0 mai nou, trebuie sa il trec si pe acela acolo, ca sa nu existe confuzii? A ramas asa de cand am facut contul initial. Mi-e dor de 2.2ul acela, cu tot 18l/100 al lui urban :)) distributie sanatoasa pe lant...fara pb in general.

2 ani de zile acul care indica temperatura uleiului a stat in 110* fix, poate sarind vara 1-2 grade si scazand imediat la loc. Din ce am citit pe forumuri, 110 e temperatura la care trebuie sa stea uleiul pe 1.8, dar si pe 2.2 benzinare.

Apa sta in 90, nu e problema. Doar temperatura uleiului face figuri in urma istoriei scrise in postul anterior.

Pusa pe tester, temperatura uleiului aratata in tester era cu ~2 grade mai joasa decat cea aratat pe ac.

O mica imbunatatire a fost dupa schimbare cooler ulei, nu se mai duce chiar in 120 in oras, ci spre 117 118 dupa 10-15km de trafic moderat.
In weekend o scot si pe autostrada sa vad daca mai ridica la 130.


Top
   
PostPosted: 01 Aug 2019, 15:18 
Offline

Joined: 21 Feb 2014, 13:03
Posts: 17
Car: Alfa 159 1.8 /GT 2.0
Gata cu indicatia de profil, abia a intrat si GT ul, nu imi permitea sa scriu si despre a 3a italieneasca :)) trebuie ghicita


Top
   
PostPosted: 07 Aug 2019, 08:29 
Offline

Joined: 21 Feb 2014, 13:03
Posts: 17
Car: Alfa 159 1.8 /GT 2.0
Pe autostrada nu mi-a mai ridicat uleiul in 130* dupa schimbare racitor ulei, ci in 124-125maxim.

La mers constant cu 120kmh mi-l ridica si tine, fara sa mai urce, in 120*C.
La mers constant cu 140kmh il urca in 125*, daca ii dau peste 140kmh incepe si urca foarte incet peste 125*C uleiul.

Nu am ulei in vas expansiune, nu am spuma pe joja.
Comportament nou observat (poate e un indicator bun de problema, chiar nu mai stiu ce sa caut..): cand plec dimineata cu ea imi abureste putin parbrizul dupa 2-3km, avand ventilatia oprita din comanda. Imi abureste parbrizul strict in dreptul gurii de vent dinspre parbriz, pe mijloc.


Top
   
PostPosted: 07 Aug 2019, 09:16 
Offline
User avatar

Joined: 09 Sep 2010, 10:01
Posts: 3188
Nu ar trebui sa urce asa mult. Spre comparatie, 2.2 jts, uleiul nu sare de 110 nici la 170, mers constant. Nici după intrări succesive pe circuit.

E buba acolo, daca o identifici, te rog sa postezi. Eu suspectez ca radiatorul de răcire ulei e subdimensionat, ori nu ajunge suficient aer rece la el. Dar nu m-am documentat prea mult.

_________________
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - B.H.


Top
   
PostPosted: 07 Aug 2019, 21:21 
Offline

Joined: 21 Feb 2014, 13:03
Posts: 17
Car: Alfa 159 1.8 /GT 2.0
Dap, ai dreptate, stiu, chiar am dat si spre 220kmh cu 2.2ul prin Germania si nu s-a miscat de la 110. Nici 1.8ul acesta nu a sarit de 110 in 2-3 ani cat l-am calarit, insa aceasta problema a aparut strict dupa schimb termostat, care la randul lui a fost verificat si isi face treaba.

Voi posta...daca o gasesc, dar nu stiu spre ce sa ma indrept momentan :(

Aceeasi marime a radiatorului de racire ulei tinea uleiul in 110 pana de curand..iar daca o duc in 125 grade si apoi o las spre viteze mici sau trag pe dreapta, ii scade foarte usor temperatura spre normal, sau aproape de normal, deci cred ca isi face treaba.
E amplasat undeva prin zona catalizatorului (e gri deschis, nu e infundat sau ceva, sa zici ca el ridica temp in zona si nu mai raceste cooler-ul cum trebuie) si si-ar lua ceva caldura de acolo...dar din nou, aceeasi config tinea temp in 110 inainte.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 7 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]