Dupa un an cu Alfa 156 1.8TS berlina am ajuns sa-mi doresc mai multa putere si spatiu de depozitare in portbagaj. Ma gandeam sa-i pun suspensii (B12), catalizator sport + esapament inox, poate un quaife etc. multe modificari ce probabil se simteau ceva mai putin decat costau. Ramanea problema de spatiu, si deja investisem mult in masina si nu aveam sa vad vreodata banii inapoi(ex. car
https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic ... 17&t=26017 ).
Asa ca m-am decis sa mai plusez putin peste cat ar fi costat modificarile si sa trec la ceva (mult) mai modern (ca si optiuni) si spatios, o Alfa 159 SW 2.0 170cp. Imi doream varianta de 170cp nativ si sub 200.000km, piele ca si fosta a avut, dar cu incalzire in scaune de data asta, jante pe 17 sa nu-si manance bucsile pe drumurile noastre + costurile gumelor deci fara varianta Ti, obligatoriu SW, si nu fie gri.
Prima oara am vazut una foarte interesanta, visinie in Germania, dar nu a raspuns dealerul (telefon + mail). Mai multe foarte interesante prin Italia dar toate (probabil mai putin cele pe la 8-9K EUR la care nu m-am uitat) cu diverse probleme la caroserie (in poze) si dupa ce vorbeam cu ei check engine si alte erori in bord, ce m-au descurajat. Si culmea, gaseam mai ieftin varianta berlina si mai bine echipata!
Apoi, am zis sa ma uit si la ce e in tara din curiozitate. Am gasit una care intra in descrierea mea, plus o multime de optiuni extra. Dupa ce la telefon m-a asigurat ca e intreaga, a 2-a zi eram acolo.
Am descoperit o masina care trage, nu bate absolut nimic la ea, frumoasa, dar a fost lovita in apripa dreapta iar omul a reparat tot mai putin inlocuirea cortinei pe dreapta si airbag scaun dreapta. Cum structura e intreaga iar masini nelovite nu exista sau urmeaza, am sunat mecanicul, mi-a spus un pret pentru reparatii, am negociat cu omul si am facut actele. Cateva zile mai tarziu a iesit de la mecanic cu aproape toate problemele rezolvate.
Revizia la mecanic include: Schimb ulei motor+cutie, antigel, filtre ulei, motorina, aer, habitaclu, distributie, role ac x3 + curea, fulie vibrochen, placute frana fata, airbag cortina+scaun+centrala airbag, oring pompa ulei (schimbat preventiv), un suport motor, macara geam dreapta spate.
Singurele probleme ramase: sa schimb fuzeta dreapta cu una din aluminiu (ca acum e metal normal), magazia cd-uri si luminile in portbagaj nefunctionale.
Descriere si optiuni:
159 SW 2.0 170cp nativ, MY09 facelift, culoare Nerro Carbonio, trapa (in sfarsit am trapa!), interior piele cu scaune electrice si incalzite, navigatie (inutila dar apare sigla AR cand o pornesti
), sistem audio BOSE, clima pe 3 zone, senzori parcare fata+spate, senzori ploaie si lumini, cruise control, comenzi volan, asistepta la plecarea in rampa cu fata+spatele, oglinzi rabatabile electric, cred ca si Q2 electronic, etc.
Ca si comportament fata de 156, e mai putin placuta in oras dar imi permite sa merg normal in rand cu traficul (cu 56-le nu puteam merge chill), dar in extraurban e mult mai placuta si imi pare mai asezata!
In unele poze apare si fostul 56, iar poze cu interiorul nu prea am.