In weekend am tot verificat la masina si am tot facut teste sa inteleg ce se intampla.
Am verificat si traseul electric care este destul de scurt.
Pleaca din stanga de langa baterie (ECU) se desparte in 2.
1. ramura o ia prin fata motorului catre injectoare, debitmetru, sennzor temp apa etc
2. ramura mai groasa prin spate pe deasupra electromotorului pana la joja de ulei und eurca la suprafata.
Prin aceasta ramura trec fire de la:
- vana EGR,
- senzor presiune MAP
- regulator presiune carburant
- senzor presiune ulei
- senzor temperatura ulei
- senzor axa cu came
- senzor turatie
Ramura este in copex plastic infasurata cu o banda textila groasa.
Cum putea sa faca probleme doar firele de la regulator?
Le-am testea si sunt bune, nu fac scurt la masa sau la + 12V.
Din cate am vazut regulatorul primeste un semnal intre 1V si 4V si se deschide in intervalul 40%-25% orice este in afara da eroare.
Daca se inchide mai mult de 25% da eroare P0091 daca se deschide mai mult de 40% da eroare P0092 si reseteaza ECU deci opreste motorul.
Regulatorul original (R1 in grafice) de pe masina are rezistenta 3.7 Ohm.
In weekend am testat si cu altul identic (R2 in grafice) ce are 3.2 Ohm.
Cu regulatorul R1 eroarea P0091 apare cand presiunea din rampa este mult mai mica decat cea ceruta si se vede in grafice.
Din aceasta cauza ECU comanda regulatorul sa inchida tot mai mult si cand ajunge aproape de 20% probabil ca face scurt inauntru
pentru ca apare eroarea P0091. La ralanti (850 Rpm) presiunea ceruta este 270bari si cea primita este 265-270bari
Reglulatorul R2 cu care am testat era initial blocat. Cand turam motorul tacanea insa si-a dat drumul dupa putin timp.
Presiunea data este mai mare decat cea ceruta insa apare o intarziere in sensul ca este o diferenta de timp de cand cere presiune mare pana o primeste. cand aceasta intarziere este mai mare (in functei de sarcina) apare eroarea P0091.
DIn cauza ca face presiune mult mai mare decat cere ECU comanda imediat regulatorul sa deschida si ii taie tensiunea ceea ce duce la deschiderea regulatorului peste 40% uneori si la 54% avand ca consecinta scaderea brusca a presiunii din rampa sub 20bari si motorul se opreste. Chiar si la ralanti acest regulator da 300bari fata de 270bari cat este necesar.
Am pus din nou regulatorul initial R1 si daca merg economic (cu pedala sus) P0091 apare foarte rar.
Insa la cateva minute dupa ce temp motorului a atins 90grade se opreste motorul cauza fiind tot deschiderea peste 40% a regulatorului.
Ma gandeam ca e poma de inalta presiune insa cu regulatorul asta baga presiune.
SI atunci ma gandesc la ECU sau un lat scurt ce il poate face sa se reseteze.
Graficele cu regulatorul original:
Attachment:
File comment: Regulatorul original - Presiunea din rampa
R1 - Presiune rampa.png [ 91.61 KiB | Viewed 7278 times ]
Attachment:
File comment: Regulatorul original - Corectii injectoare
R1 - Corectie injectoare.png [ 115.23 KiB | Viewed 7278 times ]
Attachment:
File comment: Regulatorul original - Deschidere regulator
R1 - Deschidere regulator carburant.png [ 60.86 KiB | Viewed 7278 times ]
Attachment:
File comment: Regulatorul original - Semnal regulator
R1 - Semnal regulator carburant.png [ 58.64 KiB | Viewed 7278 times ]
Graficele cu regulatorul de test:
Attachment:
File comment: Regulator de test - Presiunea in rampa
R2 - Presiune rampa alt regulator.png [ 74.49 KiB | Viewed 7278 times ]
Attachment:
File comment: Regulator de test - test in mers normal
R2 - Test in mers normal.png [ 121.13 KiB | Viewed 7278 times ]
Attachment:
File comment: Regulator de test - test in mers economic
R2 - Test in mers cu pedala max 30%.png [ 120.11 KiB | Viewed 7278 times ]
Attachment:
File comment: Regulator de test - test 0-60Kph schimbare trepte la 2500 Rpm
R2 - Test acceleratie 0-60Kph (schimbat 2500Rpm).png [ 106.37 KiB | Viewed 7278 times ]
Attachment:
File comment: Regulator de test - acceleratie maxim 3000Rpm
R2 - Test acceleratie pana in 3000Rpm.png [ 107.51 KiB | Viewed 7278 times ]
Attachment:
File comment: Regulator de test - problema regulator ce opreste motorul
R2 - Problema regulator peste 50% scade presiunea si se opreste motorul.png [ 99.09 KiB | Viewed 7278 times ]
Am schimbat din nou regulatorul original.
Regulatorul de carburant are 2 pini ce cin de la ERU din mufa B01 pini 19 si 49.
Regulatorul este pe iesirea din pompa daac se deschide se duce mai multa motorina pe return presunea in rampa scade, iar daca se inchide se duce mai mult amotorina in rampa si presiunea creste.
Daca pompa nu mai poate furniza presiune mare e posibil ca regulatorul sa fie fortat la limite si astfel sa para aceste erori citite de ECU ca si cum ar fi scurtcircuit.
Adaug si grafice cu momentele cand apar erorile:
P0091 - regulatorul se inchide la maxim (ca si cum ar primi tensiune mai mare) pentru a compensa diferenta intre presiunea ceruta si cea furnizata in rampa.
Attachment:
File comment: Regulatorul initial - Momentul cand apare erparea P0091
R1 - Aici apare eroarea P0091.png [ 159.63 KiB | Viewed 7278 times ]
Attachment:
File comment: Regulatorul de test - Momentul cand apare eroarea P0091
R2 - Aici apare eroarea P0091.png [ 105.45 KiB | Viewed 7278 times ]
P0092 - apare doar dupa ce apare P0091 si cred ca are legatura cu functionarea al presiune joasa.
regulatorul se deschide la maxim (ca si cum ar primii 0V) moment in care presiuena scade deoarece motorina se duce pe retur si motorul se opreste.
Attachment:
File comment: Regulatorul initial - Moemntul cand apare eroarea P0092
R1 - Aici apare eroarea P0092 si se opreste motorul.png [ 142.55 KiB | Viewed 7278 times ]
Cand motorul se opreste se obseva presiuena de ralanti (850Rpm) ceruta de 270bari si oferita tinde la 0bari deci e normal sa se opreasca motorul.