Asociatia Alfa Club Romania
https://www.alfaclub.ro/forum/

GPL pe turbo benzină – blasfemie sau mișcare inteligentă?
https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?f=23&t=23387
Page 3 of 4

Author:  tzzivii [ 27 Mar 2015, 14:53 ]
Post subject:  Re: GPL pe turbo benzină – blasfemie sau mișcare inteligentă

Gpl se merita in oras, cam atat, pt fataiala multa. La drum lung oricum nu consuma atat de mult tbi-ul. Personal as lasa masina asa cum e, sunt prea multe variabile care pot aparea. Sa ti se strice masina prin Europa, in concediu, crede-ma ca nu e fun.

Iar 25-30k nu mi se par km multi. Atat fac si eu si nu pun la socoteala outside the country.

Author:  kesztió [ 27 Mar 2015, 15:01 ]
Post subject:  Re: GPL pe turbo benzină – blasfemie sau mișcare inteligentă

goldfinger Quote:
care e diferenta de consum intre benzina si GPL? acum consuma mediu 9, cel putin asa parca scrie pe undeva pe aici.
cu GPL cat ar consuma? estimativ...
Undeva între 5,5 și 6, bineînțeles raportat la preț.

Author:  156gta [ 27 Mar 2015, 15:16 ]
Post subject:  Re: GPL pe turbo benzină – blasfemie sau mișcare inteligentă

Felicitari pt masina! ;)
Parerea mea este ca nu ar avea rost sa montezi instalatia GPL.
Sunt de acord cu ce a scris madkat, dar este strict parerea mea.
Eu umblu cu masina in oras 90%, consumul este intre 9 si 11 l, si este diesel.
Daca tu ai consumul 9 l, eu zic ca este super bine.

Bafta!

P.S. Daca vrei facem schimb :))

Author:  mugurel [ 27 Mar 2015, 15:19 ]
Post subject:  Re: GPL pe turbo benzină – blasfemie sau mișcare inteligentă

Pai ar trebui sa fi ambasador Alfa Romeo daca mergi asa mult , faci turul Europei an de an si ti-ai ales o Alfa . Multi necunoscatori nu ar avea curaj nici sa iasa din oras cu o Alfa :lol:

Din ce am citit pana acum ( am luat de buna suma de 20 ron / 100 km ) , ai face o economie de 5-6 mii lei pe an la cat mergi tu . Asta inseamna ca in maxim doi ani amortizezi investitia , presupunand ca totul e roz si nu se strica nimic din cauza gazului .

Pe mine unul ma dispera duhoarea din urma unui GPL-ist :thumbdown: si nu as vrea sa fiu primul care se risca cu instalatia mai ales pe o masina asa misto ca a ta . Mai bine te bucuri de ea asa cum a nascut-o fabrica , nu as stii sa iti dau alte motive pro sau contra . Poate o scoti si tu la intalniri sa o vedem si noi in poze :peace:

Author:  tzzivii [ 27 Mar 2015, 15:22 ]
Post subject:  Re: GPL pe turbo benzină – blasfemie sau mișcare inteligentă

Ah, ca mi-am amintit. Tot faci turul europei des, vezi ca aprox toate parcarile acoperite au interzis acces gpl.

Author:  DanS [ 27 Mar 2015, 15:27 ]
Post subject:  Re: GPL pe turbo benzină – blasfemie sau mișcare inteligentă

http://dpromo.alfaromeo.it/giuliettagpl ... AtxK8P8HAQ

deci se poate!

Author:  kesztió [ 27 Mar 2015, 15:38 ]
Post subject:  Re: GPL pe turbo benzină – blasfemie sau mișcare inteligentă

tzzivii Quote:
Ah, ca mi-am amintit. Tot faci turul europei des, vezi ca aprox toate parcarile acoperite au interzis acces gpl.
Indicația „Interzis acces GPL” înseamnă de fapt că interzis acces GPL **fără supapă magnetică de siguranță**. Dacă ai instalație GPL mai recentă **și** ai certificatul care atestă că instalația GPL e echipată cu supapa respectivă interzicerea nu mai e valabilă. (Treaba asta o știu de la un jurist din Ungaria, specializat în circulația rutieră).

Author:  Valak [ 27 Mar 2015, 15:40 ]
Post subject:  Re: GPL pe turbo benzină – blasfemie sau mișcare inteligentă

Eu nu prea ma pricep, asa ca intreb, e oare posibil ca rezistenta "ceva" mai mare la autoaprindere a GPL-ului fata de benzina (e de doua ori mai mare, apropo) sa poata duce la o crestere a puterii motorului ? Si daca da, atunci supraalimentarea nu cumva ii vine manusa ? Vorbim de un motor de generatie noua, cu injectie directa, sonde lambda cu spectru larg, raport de comprimare variabil, cu un management unitar benzina/GPL etc.

Author:  triesse [ 27 Mar 2015, 22:28 ]
Post subject:  Re: GPL pe turbo benzină – blasfemie sau mișcare inteligentă

mugurel Quote:
Pai ar trebui sa fi ambasador Alfa Romeo daca mergi asa mult , faci turul Europei an de an si ti-ai ales o Alfa . Multi necunoscatori nu ar avea curaj nici sa iasa din oras cu o Alfa :lol:

Din ce am citit pana acum ( am luat de buna suma de 20 ron / 100 km ) , ai face o economie de 5-6 mii lei pe an la cat mergi tu . Asta inseamna ca in maxim doi ani amortizezi investitia , presupunand ca totul e roz si nu se strica nimic din cauza gazului .

Pe mine unul ma dispera duhoarea din urma unui GPL-ist :thumbdown: si nu as vrea sa fiu primul care se risca cu instalatia mai ales pe o masina asa misto ca a ta . Mai bine te bucuri de ea asa cum a nascut-o fabrica , nu as stii sa iti dau alte motive pro sau contra . Poate o scoti si tu la intalniri sa o vedem si noi in poze :peace:
Cum spuneam, daca cautati pe ici-pe-colo, acesta nu ar fi primul 159 TBi cu instalatie GPL; pe-afara sunt cateva, cu kit GPL marca Prins.
Stiu cine a parcurs vreo 40k km cu instalatie de genu' si fara probleme.

Nu stiu daca-i mult, eu cu al meu 159 2.4 JTDm am parcurs in ultimele 12 luni circa 31.000 km.
Mugurel, sa nu uitam si de mirosul placut al masinilor cu DPF off. :P

Comanr: alea lovite din spate care bufnesc...prin ce an se intampla? :naughty:
Astea noi sunt chiar mai fiabile cand sunt lovite din spate decat alea pe benzina. :wink:

Tot pe-afara, sunt multe masini gen Porsche cu instalatie GPL. Bineinteles omu' nu pune abtibild-ul in spate.
Si nu cred ca persoanele din clasa Inalta opteaza pe asa ceva din lipsa de bani, ci pentru a face economie.
Treaba cu parcarile subterane, cum a spus deja kesztió nu este o problema. Cel putin pe-aici se poate parca masina daca instalatia este compatibila.

Daca stam sa gandim (prost in opinia mea), nu-i acceptabil sa ai o masina puternica cu GPL. Majoritatea asa gandeste, daca ai V6 ai bani sa mergi cu el, ai bani sa platesti impozitul anual, etc, etc, corect?

Acum va spun ca as prefera sa ma trezesc dimineata si sa merg la servici cu un 159 TBi cu GPL decat sa merg cu un cazan.
Nu as merge de luni pana vineri cu un cazan si sambata/duminica sa scot V8 la plimbare.

Asta ar insemna ca in 30 ani de munca, sa merg cu masina mea preferata 2880 de zile si vreo 7200 de zile cu un cazan. WTF? :)

Author:  comanr [ 27 Mar 2015, 22:46 ]
Post subject:  Re: GPL pe turbo benzină – blasfemie sau mișcare inteligentă

e si cum zici tu, dar, s o ia dracu de tehnologie pe gaz, un dizel sau un tbi il mai repari, saracia aia te limiteaza, doar nu iti imaginezi ca va merge impecabil, e panarama tata, asculta la mine, e o mare panarama pe banii tai.
pai motorul tau a fost optimizat pe benzina, are niste injectoare dedicate, testate, are el niste bube cu benzina in ulei si cu uzura uleiului in special, cu viata turbinei, dar toate motoarele tari si cu putere mare au bube de acest gen, bucura te de el asa cum e, la urma urmei ai o alfa pe benzina care are 200 de cai, nu are sens sa strici filmul, plus ca instalatia va fi montata de niste ciudatei, nu de uzina, eu nu m as risca in locul tau, gpl sucks.

nu ai cum sa scoti putere din tbi mai multa cu gpl fara modificari care depasesc sfera fezabilului, asta sa ti fie ca o axioma.

Author:  nesquick [ 27 Mar 2015, 23:29 ]
Post subject:  Re: GPL pe turbo benzină – blasfemie sau mișcare inteligentă

Am citit printre randuri... Eu am avut GPL pe 1.6 ts, toate bune si frumoase, 0probleme,doar revizii...

La o revizie am intrebat pe inginerul de la AGR daca pot monta pe 2.0JTS sau 2.2JTS. Cautat, dat telefoane, etc... Rasp final nu se poate deoarece au fost probleme cu injectoarele care se topeau.

De asemenea mi-a spus ca pot monta pe tbi, insa as fi primul din RO.

Dupa astea, au mai urmat ceva cautari pe internet si ajuns la concluzia ca nu renteaza pt mine... Schimb masina la 3ani sau 100k km, o instalatie pt un tbi ar costa 2000-3000 euro. Consumul de carburant creste cu 2-3% + revizie ~10k km + faptul ca nu mereu ai de unde alimenta + cel mai important, GPL bun in RO se gaseste doar la mol si omv, restul nu ofera ce trebuie, masina e mai puturoasa si la reprize scurte de acceleratie simti slaba calitate a carburantului.



Sent from my mobile

Author:  mishu87 [ 27 Mar 2015, 23:31 ]
Post subject:  Re: GPL pe turbo benzină – blasfemie sau mișcare inteligentă

O fi panarama pe bani omului, dar poate omul tine masina pana pe la 120-130k km, apoi nu-l interesează. Pe majoritatea posesorilor de mașini noi nu ii interesează ca masina sa tine 300k km, pentru ca nu o sa ajungă niciodată acolo cu ea, e mai important ca pe acei 130k km sa consume mai puțin. Eu nu vreau sa plătesc un preț cu 20-30% mai mare pe combustibil astfel încât cel care cumpara masina de la mine la 130k km sa mai poată merge încă atâta. De aceea producătorii scot mașini cu motoare mici si puternice care poate țin doar 150k km, așa cum susții tu, dar asta cere clientul care da banii pe ea.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Author:  DanS [ 28 Mar 2015, 11:37 ]
Post subject:  Re: GPL pe turbo benzină – blasfemie sau mișcare inteligentă

am scris si mai sus, am avut un C 200 Kompresor care a avut de la 0 km montata o instalatie de gaz (proprietarul avea o afacere cu montaj de GPL), masina s-a vandut la 300.000 km cu verificare la reprezentanta si nu s-a constatat vreo problema

Author:  comanr [ 28 Mar 2015, 12:16 ]
Post subject:  Re: GPL pe turbo benzină – blasfemie sau mișcare inteligentă

alea sant motoare man....

Author:  kesztió [ 28 Mar 2015, 14:16 ]
Post subject:  Re: GPL pe turbo benzină – blasfemie sau mișcare inteligentă

comanr Quote:
alea sant motoare man....
În schimb ăsta nu-i motor, „man“:
http://dpromo.alfaromeo.it/giuliettagpl ... AtxK8P8HAQ" onclick="window.open(this.href);return false;
Adică Multiair 1.4T (engine of the year în 2010) e doar o nenorocire în care poți să bagi tot feluri de tâmpenii gen GPL, chiar cu acordul fabricantului. Vai de injectoare!

Author:  comanr [ 28 Mar 2015, 15:14 ]
Post subject:  Re: GPL pe turbo benzină – blasfemie sau mișcare inteligentă

ascutitoare.

Author:  DanS [ 28 Mar 2015, 15:22 ]
Post subject:  Re: GPL pe turbo benzină – blasfemie sau mișcare inteligentă

:lol:

Author:  nesquick [ 28 Mar 2015, 19:49 ]
Post subject:  Re: GPL pe turbo benzină – blasfemie sau mișcare inteligentă

@mugurel, cand aveam TS-ul cu GPL, puteai sta cu nasul in teava si nu mirosea a nimic... Mirosul de GPL apare la masinile mai vechi ( cielo, matiz, etc ), de regula masinile non euro, sau maxim euro2 si care nu au calibrata corect instalatia de gaz. Instalatiile moderne GPL au ECU individual ce copiaza parametrii de injectie din ECU de benzina al masinii.

Eu cat am avut GPL am fost foarte multumit, iar daca se putea monta pe 2.0JTS sau 2.2JTS, nu stateam nici o clipa pe ganduri si fie imi luam un GT 2.0JTS Selespeed, fie o brera 2.2 JTS... Nimic nu se cumpara cu sunetul si confortul masinii pe benzina... Insa asta este... din motive de recesiune este ok dieselul :)

Personal nici eu nu vad rostul sa merg cu o rabla, troca troca, zi de zi, iar in wek sa ma bucur de alfa... insa nahhh... fiecare cu parerea lui.

Author:  comanr [ 28 Mar 2015, 23:33 ]
Post subject:  Re: GPL pe turbo benzină – blasfemie sau mișcare inteligentă

cand ai o problema la un motor de generatie noua astia isi prind urechile si asa, daca mai adaugi si "adaugata" cred ca au un motiv sa zica , e de la gepeleu nene, lasa ne in pace, pleci plangand agale acasa cu sughizata din dotare, iar probleme apar, mai ales la Tbi, are bube berechet si fara gepeleu.

o alta treaba observata de mine la GPL , bujiile crapa mult mai repede, la fel etajele de aprindere, alo inginerii!

Author:  comanr [ 29 Mar 2015, 00:14 ]
Post subject:  Re: GPL pe turbo benzină – blasfemie sau mișcare inteligentă

sa mai punem pe tapet o buba mica, tinem in minte si problemele native ale tbi urilor cu dilutia de benzina in ulei, deci uleiul intr un Tbi are viata grea, asta e un lucru de necontestat, de aia pica tubine si unitati MA daca nu se tine cu strictete seama de intervalul de service si de modul de exploatare.

acuma vine faza cu GPL ul :

"Many LPG users will ask – Why do I need to use a specialised LPG engine oil? The main reason to use a specialised gas oil is due to oil nitration. Oil nitration is the main cause of bearing wear in LPG powered vehicles. This can happen particularly when the oil is run past its drain period, by using poor quality oil, by using poor quality fuels or not following the correct oil specification. In these cases the oil can become nitrated by the gas and begin to cause premature bearing failure."

extras din: http://www.penriteoil.com.au/products-c ... uel_type=7" onclick="window.open(this.href);return false;

se poate considera reclama pentru uleiul nu stiu care, dar adevarul e ca gazul degradeaza uleiul mai repede, nu stiu daca fenomenul nu e si mai accentuat la injectia directa de gaz(in ture mari mai ales), in fine asta ar insemna sa se inlocuiasca uleiul al 5k sau 7k, deci costuri.

costuri cu bujiile, costuri cu uleiul, se adauga pe lista.

sa nu uitam ca TBi este un motor absolut la limita superioara a puterii din cilindreea respectiva, on the edge, ca toate motoarele supraalimentate de generatie noua si concept "downsizing", running them hotter is not such a good idea :popa:

se stie ca prin timpul de ardere mai mare a gpl ului in motor se obtin temperaturi mai mari decat la mersul pe benzina, asta nu e minciuna este un adevar binecunoscut, defapt este una din sursele problemelor.

http://www.slideshare.net/ucsp/experime ... erformance" onclick="window.open(this.href);return false;

a se citi la concluzii, nu eu am zis, eu fiind un mos ostenit, niste ingineri.

ps:
aceste aspecte nu sant cunoscute taximetristilor, entuziastilor si altor categorii derivate(ingineri cu numele), defapt ele nici nu stiu daca trebuiesc amintite, stirbesc din dorinta omului de a face lucruri inovative "in trend".

Author:  comanr [ 29 Mar 2015, 01:24 ]
Post subject:  Re: GPL pe turbo benzină – blasfemie sau mișcare inteligentă

a nu se intelege ca am ceva cu gpl ul, dar solutia corecta este o masina gandita din prima pentru gpl, cum exista deja la anumiti producatori, acolo vine totul dedicat, rapoarte de compresie, timing, injectie de gaz, autonomie, ceea ce se face in brosurile colegului nostru se cheama si anume "improvizatie" din punctul meu de vedere, daca pliantul isi schimba numele din marea inventie in improvizatie atunci este in regula si foarte ok.

Author:  kesztió [ 29 Mar 2015, 02:14 ]
Post subject:  Re: GPL pe turbo benzină – blasfemie sau mișcare inteligentă

comanr Quote:
a nu se intelege ca am ceva cu gpl ul, dar solutia corecta este o masina gandita din prima pentru gpl, cum exista deja la anumiti producatori, acolo vine totul dedicat, rapoarte de compresie, timing, injectie de gaz, autonomie, ceea ce se face in brosurile colegului nostru se cheama si anume "improvizatie" din punctul meu de vedere, daca pliantul isi schimba numele din marea inventie in improvizatie atunci este in regula si foarte ok.
O remarcă foarte interesantă. Atunci să înțeleg că versiunea benzină + GPL din fabrică a mai sus amintitul Giulietta Multiair 1.4 TB își schimbă dinamic raportul de compresie în funcție de regimul benzină sau GPL, iar o mână invizibilă schimbă și injectoarele la orice comutare gaz–benzină și vice versa? Și nici vorba ca Alfa Romeo să fi adaptat pur și simplu **o soluție third party deja existentă** la acest model cu combustibil dual?

Author:  vis-a-vis [ 29 Mar 2015, 09:02 ]
Post subject:  Re: GPL pe turbo benzină – blasfemie sau mișcare inteligentă

Nu trebuie să schimbe nimeni nimic din mers dacă toate componentele "problemă" sunt gândite la mersul pe GPL. Adicătelea dacă ai făurit un cuțit care să taie oase, taie și brânză fără probleme... Invers e baiul. Când un amestec carburant/aer "încinge" camera de ardere și afectează componentele aferente înseamnă că este un amestec sărac în combustibil. I s-a setat mai mult aer pentru economie. Că unitatea GPL copiaza parametrii mersului cu benzină, mă gândesc că nu e un lucru tocmai bun. Ar trebui ca fiecare instalație GPL să fie setată individual. Iar faptul că pe GPL va consuma la fel sau foarte aproape ca pe benzină ar trebui să dea de gândit. Fiind doi carburanți diferiți e musai să se comporte diferit... Părerea mea... de noninginer.

Author:  comanr [ 29 Mar 2015, 09:32 ]
Post subject:  Re: GPL pe turbo benzină – blasfemie sau mișcare inteligentă

kesztió Quote:
comanr Quote:
a nu se intelege ca am ceva cu gpl ul, dar solutia corecta este o masina gandita din prima pentru gpl, cum exista deja la anumiti producatori, acolo vine totul dedicat, rapoarte de compresie, timing, injectie de gaz, autonomie, ceea ce se face in brosurile colegului nostru se cheama si anume "improvizatie" din punctul meu de vedere, daca pliantul isi schimba numele din marea inventie in improvizatie atunci este in regula si foarte ok.
O remarcă foarte interesantă. Atunci să înțeleg că versiunea benzină + GPL din fabrică a mai sus amintitul Giulietta Multiair 1.4 TB își schimbă dinamic raportul de compresie în funcție de regimul benzină sau GPL, iar o mână invizibilă schimbă și injectoarele la orice comutare gaz–benzină și vice versa? Și nici vorba ca Alfa Romeo să fi adaptat pur și simplu **o soluție third party deja existentă** la acest model cu combustibil dual?
sincer vreau sa se temine circul asta penibil pe care il faci, uite scrie clar, daca vrei sa te informezi e foarte usor, la un click distanta, tot ai spus ca te pricepi la asta(eu am dubiile mele):

"Unlike a "transformation" in the aftermarket, the 120 HP 1.4 LPG Turbo engine has been totally redesigned for integration of the LPG system by using specific materials and components and applying dedicated technology. In detail, this engine has valves and valve seats with configurations and materials specially designed for LPG operation. It is equipped with a special intake system and all the additional electrical wiring already built-in. What's more, for this engine Alfa Romeo has developed a brand-new single engine control unit able to manage both types of fuel. Moreover, the LPG system is factory-fitted for maximum reliability and integration (each car is certified, tested and guaranteed by Alfa Romeo Automobiles and, as such, can take advantage of the government incentive schemes in various European countries)."

http://www.alfaromeopress.com/press/detail/11406" onclick="window.open(this.href);return false;


din gura oficialilor, ca sa nu ma mai stresezi pe mine cum ca eu habar nu am si ca am ramas in urma, ma indoiesc ca cei care iti vor strica tbi ul vor inlocui si supape si alte lucruri in motorul tau, asa ca dream on.

Author:  BZ-76-DIA [ 29 Mar 2015, 10:00 ]
Post subject:  Re: GPL pe turbo benzină – blasfemie sau mișcare inteligentă

N-ai ce sa strici la ceva stricat din nastere.
Pui, nu pui gaz, stessa storia.
Alfa nu mai face motoare pe benzina de 13 ani, astea sunt avioane de hartie sau ce canta aia.
Sunt curios sa vad primul TBI de la noi la 300k km, cu GPL sau fara.

Off: Alfa face, paradoxal, motoare diesel. Spun motoare, nu anexe de motoare, acolo au fost la fel de plictisiti ca atunci cand au gandit toate motorizarile benzina de dupa 2002. La diesel sunt buni, din cele 8 unitati 159 JTD pe care le-am importat si vandut la noi doar una avea sub 350k. Evident au fost intinerite toate la 140k. Doua dintre ele sunt in club acum, ajunse prin intermediari. Vad ca se mandreste lumea cu ele, deci ala da motor !

On: As fi curios sa vad un log complet de TBI cu 300k.

Page 3 of 4 All times are UTC+03:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/