Dupa ce am citit mai multe topic-uri am deschis acest topic separat pentru ca am o problema care parca ca imbina mai multe simptome la un loc
Incerc sa fiu cat mai precis in descrieri:
Masina pierde din putere si trepideaza foarte tare dupa ce schimb treapta , am obervat ca totul incepe cand ajung sa schimb treapta 5a. Motorul da sa moara , se creeaza aceeasi senzatie cand in loc sa bagi a3a dupa a2a, bagi din greseala 5a ,masina nu are putere , incepe sa trepideze si moare daca nu calci ambreiajul , exact asa se simte.
Am patit doar la iesire din oras cand ajung sa schimb treapta 5a , nu stiu daca nu cumva este coincidenta , luand in ordine cronologica prima data sa intamplat prin Ianuarie , pe autostrada , tot asa in treapta 5a dupa ce treceam din 4 in 5 nu mai reusea sa urce constanta turometru urca in "suturi" , se simtea ca si cum trece peste ceva denivelari , am crezut ca e de la drum sau ca poate este noroi pe roti . Am turat masina si a disparut fenomenul de tot , acum o saptamana insa a reaparut mult mai evident si mai agresiv , tot asa cand ieseam din oras si aveam 120-130 si schimbam in 5 sau 6 , nu mai retin . M-am intors din drum am lasat masina sa stea cateva ore am pornit , am dat cateva ture de oras , mergea perfect , acum iar am vrut sa ies din oras , cand eram in plin acceleratie pe la 120 km/h in treapta 5 a inceput iar sa piarda din putere si sa se inece ...., am ajuns in oras am lasat masina sa se "odihneasca" la intoarcere pe autosatrada , pilot automat treapta 4a 100 km/h (2800 rot/min) , a mers perfect nici o problema , nu am mai incercat sa schimb a5a de frica ca iar se deregleaza ceva ...
Acum o sa incerc sa descriu cat de bine pot cum se manifesta atunci cand nu merge bine:
- masina incepe sa trepideze ca si cum nu este in viteza corespunzatoare si te face sa apesi ambreiajul ca ai senzatia ca moare motorul oricat ai accelera
- daca acelerez turmometrul nu urca liniar , urca in salturi exacte cate 1-2 liniute odata , parca ar fi secundarul unui ceas
- nu a murit in mers deloc , nu a murit la plecare , nici nu am lasato sa vad daca moare , am tot accelerato sau am schimbat viteza inferioara
- daca reusesc sa o accelerez si ajunge la 2700-2900 de acolo se stabiliezeaza si trage normal si trage bine , problema ei este atunci cand schimb viteza si ajunge de la 3000 la 2000 , de acolo nu mai reuseste sa ii dea putere sa urce ,ceva parca ii taie alimentarea sau ceva de genu asta
- nu are legatura cu motorul cald sau rece , azi mi-a facut cand era motorul doar de 10-15 minute pornit , iar saptamana trecuta era motorul cald dupa o zi intreaga de alergat prin oras .
- in mers cand trepideaza o scot pe liber si parca tot trepideaza , si turometrul ramane pe la 1000 dupa cade la 900 iar vine la 1000 si tot asa , pana ramane iar la 900 ....
- nu se aprinde nimic in bord , nu s-a aprins niciodata nimic , nu scoate fum
Am fost la reprezentanta ALFA ROMEO in Timisoara , nu au gasit nimic pe tester , o sa mai merg odata daca imi dau seama ca are legatura cu treapata 5a , ca atunci nu am avut cum sa le demonstrez ca masina face urat de tot , pentru ca mergea bine cand am duso la ei ....
Acum din ce am citit pe forum poate sa fie :
1. EGR
2. Debitmetru
3. Senzor de turatie
4. Sau altele .....
Parca din cele mai sus EGR-ul se apropie cel mai mult ca simptome cu a mea , dar totusi unii spuneau ca nu le mai pornea deloc , ca le murea motorul dupa cateva secunde de la pornire ....
Nu stiu ce sa fac in momentul de fata ... sunt putin confuz .....
Sorry pentru un topic cat 10 pagini ... dar incerc sa dau cat mai multe detalii poate poate vine cineva cu o idee sau poate s-a mai lovit cineva de problema asta
MULTUMESC ANTICIPAT !