It is currently 05 Jun 2024, 07:16

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 44 posts ]  Go to page 1 2 Next
Author Message
PostPosted: 16 Feb 2007, 17:39 
Offline

Joined: 05 Jul 2007, 11:07
Posts: 20
Location: Baia Mare
Salutare oameni buni!

S-ar putea sa bat campii dar sa vedeti ce patesc.

Dupa cum unii dintre voi stiu, am un 1.9 JTDm cu care am facut cam 6000km. Avand in vedere kilometrii facuti cu ea, cred eu ca am dezmortit-o suficient cat sa ma duc mai sus de 120 - 140 km/h.

Si aici surprizaaaaa....Cam in zona 150 - 160 km/h am o foarte usoara vibratie in volan iar masina imi da senzatia ca se ridica de bot si pierde aderenta cu puntea fata. Mi s-a intamplat de cateva ori in drum spre casa pe DN1.

Sincer ma ingrijoreaza acest aspect, mai ales ca primii 6000 de km am fost extrem de gentil cu ea, nu i-am schimbat cauciucurile cu care mi-a fost livrata, nu i-am dat gaz aiurea, si nici nu am luat gropi nasoale, ma rog o data sau de doua ori cand eram prins intre doi tampiti care mergeau "in falanga macedoneana" si n-am avut unde sa fug de/printre ei.

Ca sa zic asa...Help...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 16 Feb 2007, 18:22 
Offline
User avatar

Joined: 10 Mar 2006, 01:23
Posts: 1654
Car: Alfa Giulia 2.0T
Location: Vechiul Regat
+Mama, ai asteptat 6000km ca sa ii dai 150 la ora? Eu nu am rezistat decat 1000! In afara de zgomot de vant/motor (nu imi dau seama, poate sunt oglinzile retro mari de vina) , nu am avut senzatia pe care o descrii. A propos, nu ti se pare zgmotoasa la peste 130 km/h? Poate vin eu de pe motor benzina si ma socheaza..
Sa stii ca eu schimb impresii si citesc experiente ale unor posesori de 159 din Italia, si toti apreciaza la superlativ comportamentul dinamic la orice viteza. Aia cel putin merg pe autostrada in fiecare zi. Pe de alta parte, e foarte serios ce spui tu.
Mi-a placut aia cu "falanga macedoneana" :D

_________________
Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0T
ex: Alfa Romeo 159 2.4 Mjet Nero Oceano
ex: Alfa Romeo 156 2.0 TS


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 16 Feb 2007, 18:43 
Offline

Joined: 05 Jul 2007, 11:07
Posts: 20
Location: Baia Mare
Multumesc mult pentru mesaj.

Chiar acum in drum spre casa voi vedea daca face in continuare asa la peste 150. Cat despre zgomot la aceste viteze, nu ti-ai gasit interlocutorul. Inainte de Alfa am mers cu un Clio 1.5dci... :lol: si in cazul asta iti imaginezi ca Alfa mi se pare silentios ca un OZN la aceste viteze...

In orice caz, daca face intr-adevar figuri si nu mi se pare mie, va trebui sa merg in service, ca e nasol rau. Ma intreb unde o sa testeze ei problema asta...ma indoiesc ca pe Bd. Timisoara....



Ura


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 18 Feb 2007, 01:51 
Offline

Joined: 04 Jul 2007, 19:51
Posts: 45
Hai ca ma tineam si eu de mult sa va zic ce si cum cu viteza la 159...
Am incercat si eu sa vad cat prinde. Inainte am avut (mai am inca ) un 407 cu motor 2.0HDi de 136CP, deci aproximativ apropiat de motorul Alfei, desi pe hartie o tara mai slab. In fine, am prins un drum superliber pe Urziceni-Buzau si i-am dat talpa la fund... surpriza: abia a ajuns la 200 cu greu, si mai mult de atat nu a vrut nicicum. Ei bine, pe acelasi drum mersesem cu 407-le cu 210, si asta fara talpa la fund, ca mi-a fost frica sa-i dau mai mult; dupa cum o simteam, probabil ca s-ar fi dus cel putin pana la 220.
Cat despre zgomot... cam mare intr-adevar, destul de mult peste 407, care e silentioasa rau. De comportamentul dinamic nu am sa ma plang, sta pe drum foarte bine.
Precizez aici ca la ambele masini e vorba de viteza indicata pe bord, nu masurata cu GPSul.
Si acum, intrebarea: vi se pare normal sa nu sara de 200?! Pana si in caracteristicile tehnice e data viteza max. 208 km/h. Desi are mai multi cai decat 407, sa fie de vina acel blamat Cx de 0.32? Dar atunci de ce viteza constructiva e 208? Stiu ca de obicei viteza constructiva data in manual poate fi usor depasita, cel putin cu motorul nou.
E adevarat ca am anvelope de iarna; ar putea fi asta o cauza care sa influenteze atat de mult? Adica sa ma astept ca cu alea de vara o sa sar de 220?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 18 Feb 2007, 11:08 
Offline

Joined: 26 Aug 2005, 21:18
Posts: 4960
Cauciucurile alea cred ca te trag inapoi...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 18 Feb 2007, 12:03 
Offline
User avatar

Joined: 22 Aug 2006, 11:58
Posts: 128
Location: sydney, australia
Nici eu n-am asteptat mai mult de 1000 de km. Mai exact avea 1200 de km cand am facut un drum la Constanta, si pe A2 i-am dat 190. Intr-adevar, e destul de zgomotoasa la viteze mari (aerul) daca tii muzica la 1-2 volum, daca e mai tare, nu se simte nimic. Despre vibratii nu stiu ce sa zic, eu n-am observat absolut nimic, la 190 eram foarte relaxat. Si am accelerat pana acolo si la pedala si folosind cruise control. Apropo, la 190 are fix 3000 rpm in treapta a 6-a. Nu cred ca a 6-a e limitata mai jos de 4000 de rpm.

In schimb am o vibratie in schimbator, in frana de motor cand ajunge la turatia de cuplu maxim (2000 rpm). Adica, merg in a 3-a, la 2400 rpm, iau piciorul de pe acceleratie, cand ajunge in jur de 2000 vibreaza schimbatorul. La voi cum e ?

LE: ce ma enerveaza pe mine sunt pneurile, Bridgestone Potenza, mi se par extraordinar de zgomotoase. pe bucata "initiala" de A2, cu asfaltul ciudat, de zici ca e ciment, fac un zgomot de iti vine sa opresti.

_________________
I'm very responsible. When ever something goes wrong they say that I'm responsible.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 18 Feb 2007, 20:26 
Offline

Joined: 05 Jul 2007, 11:07
Posts: 20
Location: Baia Mare
Salutare,

revin cu ceva impresii de peste week-end.

I-am dat 180 km pe DN1! Nu m-am ridicat de bot precum simteam dar o vibratie fina in volan tot am simtit. S-ar putea sa fie cauciucurile ori geometria. Totusi am luat de vreo doua oi gropi naspa "in conditii de razboi".

Cat despre zgomot,la 180 km am oprit muzica, AC si intr-adevar - cam zgomotoasa, in raport cu alti bolizi cu care am avut ocazia sa ma dau ex: BMW M5 2001 - chiar "proportion garde", ultima pare mult mai silentioasa.

Cat despre viteza maxima, va trebui s-o duc pe Aut. Soarelui s-o calc sanatos. In orice caz, pot spune ca la 180 nu mai e asa sprintena (1.9 jtdm 150bhp).

Apropo... a inceput sa-mi clantane bordul la denivelari.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 19 Feb 2007, 14:26 
Offline
User avatar

Joined: 10 Mar 2006, 01:23
Posts: 1654
Car: Alfa Giulia 2.0T
Location: Vechiul Regat
Te-ai gasit cu cine sa faci comparatie !! M5 nu il poti compara nici cu BMW macar!
Cu prima ocazie , voi face si eu o incercare de 180 km/h. Atentie la DN1, este cam risky business sa rulezi asa mai mult de 10 sec!
De curiozitate, ce vopsea aveti pe masina?

_________________
Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0T
ex: Alfa Romeo 159 2.4 Mjet Nero Oceano
ex: Alfa Romeo 156 2.0 TS


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 19 Feb 2007, 16:14 
Offline

Joined: 05 Jul 2007, 11:07
Posts: 20
Location: Baia Mare
Salutare!

Sa stii ca sunt foarte atent pe DN1. Nu ii dau decat unde se poate, si niciodata pe intuneric!

Culoarea masinii este gri inchis, "sobolan" in limbaj neaos.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 19 Feb 2007, 16:18 
Offline
User avatar

Joined: 22 Aug 2006, 11:58
Posts: 128
Location: sydney, australia
A mea este neagra, nemetalizata. Cunosc povestea ta de pe acel forum italian, georgecristian, cand am comandat-o eu negru metalizat nu era disponibila.

PS: Ati testat treaba cu vibratul schimbatorului ? (postul meu de mai sus). Thanks

_________________
I'm very responsible. When ever something goes wrong they say that I'm responsible.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 19 Feb 2007, 16:33 
Offline

Joined: 05 Jul 2007, 11:07
Posts: 20
Location: Baia Mare
Sa stii ca nu am sesizat nicio vibratie in schimbator!

Recunosc ca nici nu stau cu mana pe el. Mi-a intrat mie in cap acum mult timp ca la Diesel trebuie sa lasi schimbatorul sa "vibreze" in voie si nu ar fi indicat sa te sprijini cu mana pe el. Uite o sa verific diseara spre casa daca la mine face asa.

Apropo baieti, am o chestie de intrebat.

Mi-am gasit 159 intr-o parcare in oras putin sifonat in bot. Adica, cineva a atins masina, probabil intr-o manevra mai precis in emblema. Se observa culoarea sarita si niste zgarieturi fine.

Observand miselia, am facut un scurt damage report, si constat cu stupoare ca in urma acelei pocnituri se pare ca mi s-a flambat capota. In ambele parti linia laterala a capotei si a aripii nu mai sunt la acelasi nivel. Mai mult, am observat ca e si putin stramba spre stanga (fanta dintre aripa si capota de-a lungul partii frontale este mai lata in dreapta si mai ingusta in stanga.

Ce mai, o poza valora o mie de cuvinte. Mi-e teama ca la service nu o sa aiba ce sa-mi faca. Capota are forma pe care cu greu o mai poti restabili.

Astept sugestii.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 19 Feb 2007, 16:56 
Offline
User avatar

Joined: 22 Aug 2006, 11:58
Posts: 128
Location: sydney, australia
Sper ca ai CASCO. Daca ai, si e la o firma serioasa, cere inlocuire. Daca ai citit topicul meu, cel cu :(((((((((, ai vazut ce-am patit la o saptamana de cand mi-a venit masina. Din fericire am obtinut de la Generali inlocuire pentru aripa, contraaripa si bara/spoiler.

Multa bafta si nu te lasa!

_________________
I'm very responsible. When ever something goes wrong they say that I'm responsible.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 19 Feb 2007, 17:10 
Offline

Joined: 05 Jul 2007, 11:07
Posts: 20
Location: Baia Mare
Am inteles mesajul,

Si eu am asigurare la Generali...si au fost OK de-a lungul timpului.

In orice caz, voi cere inlocuire in cazul in care ciocanul ar fi singura solutie.

Poate mi-ai citit topic-urile, dar te intreb oricum - tie ti s-a ciupit/zgariat pielea?

Uite, georgecristian nu a avut probleme cu pielea pana acum...nu stiu cum dracu' patesc numai eu chestii de asta...si unde mai pui ca sunt si maniac la detalii


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 19 Feb 2007, 17:41 
Offline
User avatar

Joined: 22 Aug 2006, 11:58
Posts: 128
Location: sydney, australia
Din fericire n-am nici o problema. Am piele gri, de fapt am tot interiorul gri, si m-am uitat la ridicare dupa defecte la piele, tocmai din cauza posturilor tale, n-am gasit nimic.
Nici n-au aparut pana acum, si sper sa nici nu apara. Oricum, sunt singurul care conduc masina, sotia inca n-are curaj, si practic am reglat scaunele de 1-2 ori, pana mi-am gasit pozitia, si asa au ramas.
Referitor la reglajul fata-spate a scaunelor, nu vad cum ar atinge marginea de piele, a mine nu sta lipit mecanismul de scaun, ci are cam 3-4 mm distanta, atunci cand sunt asezat.

_________________
I'm very responsible. When ever something goes wrong they say that I'm responsible.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 19 Feb 2007, 18:09 
Offline

Joined: 05 Jul 2007, 11:07
Posts: 20
Location: Baia Mare
Am inteles,

pana la urma cred ca e chestie de noroc + fabricatie....In orice caz iti rapeste bucuria lucrului nou si asta ma scoate din sarite...asta e va trebui ca la un moment dat sa gasesc un meserias bun pe piele care sa-mi repare macar ciupiturile din marginile scaunelor.

Aviz amatorilor, am dat cu polish lichid (Formula one) pe pragurile interioare zgariate...Nicio sansa de remediere!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 20 Feb 2007, 00:04 
Offline
User avatar

Joined: 10 Mar 2006, 01:23
Posts: 1654
Car: Alfa Giulia 2.0T
Location: Vechiul Regat
@AlexL, daca te consoleaza, si eu am pragul stanga zgariat! Probabil l-am zgariat chiar eu, nu sunt sigur.Totusi arata bine si asa, chiar deunazi mi-a admirat un prieten pragurile. :D
Cat despre ghinion sau atentie la detalii, se mai intalnesc si la altii, inclusiv subsemnatul. Pretentiile pentru finisare si calitate a asamblarii in ce priveste Alfa 159 sunt pe deplin justificate. Am auzit recent un angajat al grupului AI comentand ca designul si performantele dinamice ale 159 compenseaza eventualele imperfectiuni in asamblare / zgomote in interior, si alte asemenea. What !??

_________________
Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0T
ex: Alfa Romeo 159 2.4 Mjet Nero Oceano
ex: Alfa Romeo 156 2.0 TS


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 20 Feb 2007, 12:09 
Offline

Joined: 05 Jul 2007, 11:07
Posts: 20
Location: Baia Mare
Multam de incurajari...

Auzi spune-mi te rog care este prenumele tau, george, cristian, sau ambele, nu de alta dar mi se pare aiurea sa te "strig" pe formatul de ID.

Azi am fost cu capota in service, si o sa mi-o regleze ei. Se pare ca nu a fost neaparat flambata "doamne ajuta" ci doar deplasata din balamale. Mi-o vor duce la colaboratorii lor pe tinichigerie cica de pe Iuliu Maniu - vorbim de AI.

ATENTIE, AVETI GRIJA DE ORNAMENTELE DE ALUMINIU!!!!!!!
Aseara eu am scapat din greseala cheia cu capatul metalic pe ornamentul de aluminiu de pe consola schimbatorului. Ca urmare i-am facut o mica infundatura.

In service am cerut sa-mi inlocuiasca acel ornament infundat. Scor - 250 Euro fara manopera.

Prin urmare, dupa ce mi-am adunat dintii de pe jos, le-am lasat masina si le-am spus sa-l scoata si sa-l ia la ciocanit pana il indreapta. Oricat as fi de maniac, nu voi da 10 mil pe o folie de aluminiu.

Asa ca, fiti fratilor cu bagare de seama...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 20 Feb 2007, 12:35 
Offline
User avatar

Joined: 22 Aug 2006, 11:58
Posts: 128
Location: sydney, australia
Alex, sper ca nu m-ai uitat cu verificarea vibratiilor in schimbator :)

Please-oh-please-oh-please !!!

_________________
I'm very responsible. When ever something goes wrong they say that I'm responsible.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 20 Feb 2007, 12:44 
Offline
User avatar

Joined: 04 Oct 2006, 12:17
Posts: 1469
Location: Bucuresti
AlexL Quote:
.... Mi-o vor duce la colaboratorii lor pe tinichigerie cica de pe Iuliu Maniu - vorbim de AI....
Colaboratorii se numesc Autolac ( a nu se confunda cu Autoluck ) si uneori sunt cam varza. Lui @georgecristian nu au reusit sa-i scoata la culoare barile problema.

_________________
Speranta moare ultima......

AR 156 2.0 TS 155-CP, blue cosmo, putin tuning exterior
new: Fiat Grande Punto 1.3 multijet 90 CP


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 20 Feb 2007, 12:46 
Offline

Joined: 05 Jul 2007, 11:07
Posts: 20
Location: Baia Mare
Salutare "bluebit" - zi si mei cum te cheama!

Nu te-am uitat, l-am frecat cat am putut am stat cu mana pe el in toate vitezele, am franat si accelerat, ca atunci mai au tendinta sa vibreze fata-spate....sa stii ca la mine nu misca....

Asta a fost un lucru pe care l-am remarcat pozitiv la un diesel - ca nu vibreaza schimbatorul.

Du-o la service.

George sau Cristian, la tine vibreaza, ca sa zic asa?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 20 Feb 2007, 12:49 
Offline

Joined: 05 Jul 2007, 11:07
Posts: 20
Location: Baia Mare
Multumesc de info 63FAL. Destul de descurajant...mai ales ca faza cu capota e destul e delicata...sper sa n-o faca varza. In orice caz, cei din service mi-au spus ca nu au nimic de vopsit


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 20 Feb 2007, 12:55 
Offline
User avatar

Joined: 04 Oct 2006, 12:17
Posts: 1469
Location: Bucuresti
Stai linistit, daca nu reusesc la Autolac, masina va ajunge la Autoluck, dar vei primi masina mai tarziu :D

_________________
Speranta moare ultima......

AR 156 2.0 TS 155-CP, blue cosmo, putin tuning exterior
new: Fiat Grande Punto 1.3 multijet 90 CP


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 20 Feb 2007, 13:12 
Offline

Joined: 05 Jul 2007, 11:07
Posts: 20
Location: Baia Mare
Daca ai nr. de inmatriculare B 63 FAL, o sa te intreb mai multe...ca stii mai bine...Dl. Pena e un super dragut si m-a ajutat intotdeauna, am avut un Fiat Stilo de care am fost f. multumit...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 20 Feb 2007, 13:17 
Offline
User avatar

Joined: 22 Aug 2006, 11:58
Posts: 128
Location: sydney, australia
Mersi, eu sunt Sebastian (Sebi). E clar, trebuie mers cu ea la service, mai am niste nelamuriri in legatura cu o faza:
- stau pe loc, scoasa din viteza, fara ambreiaj apasat
- o turez pana la 2500-2600 de ture, si iau piciorul de pe acceleratie
- turometrul coboara, si cand ajunge cam la 2000, tremura toata masina

Acum, daca tin ambreiajul apasat, nu mai face asa. Ce sa fie ?

In plus, mi-a facut figuri si la pornire la rece, de parca una dintre bujii nu se incinge, si pleaca doar in 3 pistoane, tremura putin si o ia "rotund". In fine, asta poate fi si de la motorina, mai ales ca la cald o ia corect de fiecare data.

_________________
I'm very responsible. When ever something goes wrong they say that I'm responsible.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 20 Feb 2007, 13:37 
Offline

Joined: 05 Jul 2007, 11:07
Posts: 20
Location: Baia Mare
Salut Sebi,

O sa incerc si eu faza prezentata mai sus. sa vad daca patesc la fel.

Din cate cunosc, de la persoane care au avut alfa, motorul in relanti, chiar si la cald are obiceiul sa se balbie si ca nu ar fi neaparat un motiv de ingrijorare.

La mine se intampla altceva, dimineata, numai la prima pornire a motorului, dupa ce se pune contactul ramane in urma un harait rezidual usor de remarcat. M-am gandit ca poate asa face motorul la prima pornire....


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 44 posts ]  Go to page 1 2 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]