It is currently 21 May 2024, 04:55

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 11 posts ] 
Author Message
PostPosted: 28 Jan 2007, 23:28 
Offline

Joined: 04 Jul 2007, 19:51
Posts: 45
Salut,

dupa cum am mai spus pe aici, nu am decat manualul in italiana :roll: asa ca nu am reusit sa ma lamuresc cu urmatoarea chestie: butonul de recirculare a aerului are 3 pozitii: stins, cu cerculetul exterior aprins si cu "A"-ul din mijloc aprins. Intre ele se comuta prin apasari succesive. N-am reusit sa ma lamuresc: care inchide admisia de aer exterior, care il forteaza si care e automat? In orice caz, daca vrei sa tai admisia de aer (de ex. in spatele unui camion), atunci modul "Full Auto" trece pe "Auto" - care e diferenta dintre ele?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 28 Jan 2007, 23:49 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Stins adica e pe direct, fara recirculare.
Cerculetul aprins inseamna recirculare activa, permanenta.
Iar cel cu A este recirculare automata, intra si iese dupa niste criterii bine stabilite (temperatura interioara/exterioara, noxe, etc.)

Alex.

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 29 Jan 2007, 17:15 
Offline

Joined: 04 Jul 2007, 19:51
Posts: 45
Multumesc Alex - totusi, mi se pare ciudat: cele 3 faze intra prin apasare succesiva pe buton. Numai ca daca apesi pe buton direct, climatronicul trece din "Full Auto" in "Auto", adica daca pui pe recirculare din cauza vreunui berbec de camion, ca sa-l dai la loc pe "Full Auto" trebuie sa apesi pe 2 butoane de fapt - pt. stanga/dreapta. Care e de fapt diferenta intre Auto si Full Auto?
In plus, pe full auto cele 3 moduri (stins, cerculet aprins si A aprins) se schimba singure, dupa niste reguli numai de ele stiute.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 30 Jan 2007, 02:00 
Offline
User avatar

Joined: 13 May 2006, 10:56
Posts: 1977
Location: Bucuresti
si la bmw e la fel.... am cartea in germana si nici eu nu pot sa te lamuresc mai mult de atat despre logica lucrurilor.....

_________________
Alfa GT, 2.0 JTS, 166 CP
ex Alfa 156 SW 1,9 JTD 110 CP
ex Alfa 147, 1.6 TS, 105 CP


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 30 Jan 2007, 13:07 
Offline

Joined: 04 Jul 2007, 19:51
Posts: 45
Si inca ceva: daca A aprins inseamna ca isi face el de cap cum vrea, atunci cand climatronicul e pus pe "Full Auto" ar trebui tot timpul butonul de recirculare sa fie in modul asta A, nu-i asa? El de fapt trece cand in mod stins, cand cerculet aprins, cand A.... :?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 11 Feb 2007, 01:02 
Offline

Joined: 04 Jul 2007, 19:51
Posts: 45
Help.... chiar nu ma lamureste nimeni?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 12 Feb 2007, 16:53 
Offline
User avatar

Joined: 22 Aug 2006, 11:58
Posts: 128
Location: sydney, australia
Hai sa incerc eu. Desi am cartea in italiana, n-am probleme la a intelege. Oricum, despre climatizare scrie foarte putin, si nu explica exact logica interna a sistemului.

Dupa cum stii, masina vine cu cativa senzori:
- senzor de dezaburire (opreste recircularea)
- senzor de calitatea aerului (opreste recircularea/porneste recircularea)
- senzor de ploaie (asta nu sunt sigur ca are rol in climatizare, desi ar putea indica umezeala externa, care sa influenteze recircularea)

Deci, banuiala mea e ca sistemul se autoadapteaza la coditiile interne (umezeala, aer "vechi", etc) si externe (ploaie, fum de esapament de la vreo rabla, etc).

Eu am avut surpriza sa vad cum porneste recircularea in spatele unui camion. De cele mai multe ori o pornesc eu automat, pentru ca pot prevede situatia, sistemul nu stie de camionul din departare :lol:

_________________
I'm very responsible. When ever something goes wrong they say that I'm responsible.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 13 Feb 2007, 10:10 
Offline

Joined: 04 Jul 2007, 19:51
Posts: 45
Multumesc @bluebit - astea le cam dedusesem si eu. Intrebarea mea se referea mai mult la ce inseamna cele 4 stari ale butonului respectiv: stins, cerculet aprins, "A" aprins si "A" aprins cu cerculet aprins.
Am inteles ca "A" ar insemna ca isi face el de cap automat; intrebarea ar fi, in cazul asta, daca sistemul e pus pe "full auto" atunci nu ar trebui ca "A" sa stea tot timpul aprins? Care e diferenta cu sistemul pe "full auto" si doar "auto" (am vazut ca daca schimbi manual starea recircularii, sistemul trece automat pe "auto" din "full auto").


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 13 Feb 2007, 10:30 
Offline
User avatar

Joined: 22 Aug 2006, 11:58
Posts: 128
Location: sydney, australia
Pai sa vedem (empiric):
- stins: recirculare oprita, fara control automat.
- cerculet aprins: recirculare pornita.
- cerculet stins, A aprins: oprita, control automat.
- cerculet aprins, A aprins: pornita, control automat.

Dar, pentru ca exista si un dar, mi se intampla sa fiu in Full Auto, si cu toate astea A-ul sa fie stins. Deci, voodoo :D

_________________
I'm very responsible. When ever something goes wrong they say that I'm responsible.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 14 Feb 2007, 19:37 
Offline

Joined: 04 Jul 2007, 19:51
Posts: 45
Adica "masini italiene", nu? :lol:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 15 Feb 2007, 10:25 
Offline
User avatar

Joined: 04 Oct 2006, 12:17
Posts: 1469
Location: Bucuresti
cam acelasi sistem are si Hyundai XG. Nici dupa cinci ani nu am inteles cum functioneaza sistemul :D

_________________
Speranta moare ultima......

AR 156 2.0 TS 155-CP, blue cosmo, putin tuning exterior
new: Fiat Grande Punto 1.3 multijet 90 CP


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 11 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]