It is currently 10 Nov 2024, 12:02

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 24 posts ] 
Author Message
PostPosted: 27 Dec 2009, 20:41 
Offline

Joined: 10 Sep 2009, 12:50
Posts: 1
Seara buna.
Am o Alfa 159 2.4jtdm 210cp
Am o problema,de o zi incoace de fiecare data cand pornesc motorul imi apare mesajul "Change Engine Oil".
Mentionez ca masina are 8000 km.
Sunt curios sa stiu daca masina are un sistem de monitorizare a "calitatii" uleiului,pentru ca nu mi se pare normal sa-mi apara acest mesaj asa devreme.
Sau iti indica in avans ca se apropie revizia,dar totusi mi se pare cam devreme.
Multumiri anticipate.


Top
   
PostPosted: 27 Dec 2009, 20:46 
Offline

Joined: 29 Nov 2009, 11:10
Posts: 1611
are un senzor al calitatii uleiului, si mie mi-a aparut, vezi ca erau discutii pe aici vis-a-vis de resetarea acestui senzor, tot la service oricum...


Top
   
PostPosted: 27 Dec 2009, 20:52 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2006, 22:14
Posts: 282
Car: Alfa Romeo Stelvio
Location: Bucuresti
E corect..go to change this oil :-)
Hai sa iti si explic de ce.
Ai un filtru de particule cum am si eu...el face niste cicluri de regenerare..si daca mergi in oras mai mult de 50% ele sunt destul de dese.Cumva apar niste procese chimice ca arderi si amestecuri si alte alea..(greu sa explic acum) si se amesteca motorina cu uleiul...nu are nici un senzor ce monitorizare a calitatii ci un contoar care numara ciclurile alea...si calculeaza ca nu mai este bun uleiul...
Sfat: daca nu vrei sa te duci la service inainte de 10.000 cumpara un litru de ulei selenia pt diesel (WR) si pune-l in motor...la mine a disparut mesajul si apoi la service la revizie i-am amintit omului sa reseteze contoarul (foarte important lucru)
Cu speranta ca ti-am fost de ajutor...
NickyG


Top
   
PostPosted: 27 Dec 2009, 22:39 
Offline
User avatar

Joined: 18 Feb 2006, 19:39
Posts: 10325
Car: o cisterna
Location: Kronstadt
Salutare si bine ai venit pe forum.
Vezi si pe topicul despre revizii la Alfa 159.

_________________
156 2.0 TS
156 SW 2.0 JTS
166 2.4 JTD TI
916 Spider 3.0 Arese
159 SW 1.9 JTDm


Top
   
PostPosted: 31 Dec 2009, 12:05 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2009, 11:36
Posts: 43
Location: Cluj-Napoca
si mie mi-a aparut mesajul acela pe bord. dar la mine nu e de la ceva senzor de calitate , ci pur si simplu asa e setata sa apara cand trebui facut schimbul de ule. si cred ca te avertizeaza cu catva timp inainte.

Am shcimbat uleiul si 2 zile tot mi-a aparut mesajul , a disparut numa cand am fost la service sa reseteze service schedualul.
( model 2006 la modele mai noi nu stiu cum e)

_________________
I have a problem in my rear view mirror, everything gets very small very fast. :D


Top
   
PostPosted: 19 Jan 2010, 20:28 
Offline

Joined: 03 Apr 2007, 14:31
Posts: 271
Location: Bucuresti
Mi-a aparut si mie mesajul - desi abia am facut schimbul de ulei acum 2 luni (masina are 30.000 km). Din cate am citit pe aici, mesajul se datoreaza mai degraba regenerarii DPF, decat unui senzor adevarat de calitate ulei? E adevarat ca am mers f. mult (cred ca 90%) cu ea in oras, am avut in ultimele 2 luni o singura iesire la drum lung.
Ce e ciudat e ca e prima data cand imi apare acest mesaj - am avut motorul de 1.9JTDm timp de 1 an, iar actuala masina o am de 2 ani. Conditiile de exploatare au fost similare - exploatare aprox. 60-70% in oras, schimb viteze la aprox 3500, in general nu conduc sub 2000... si am grija de masina.

Ceva totusi s-a schimbat: de prin iunie, am chip tuning la masina - e adevarat ca moderat (asa am cerut), totusi... e posibil sa forteze mai mult DPFul?

Ce ma sfatuiti? O iesire pe autostrada mi-ar rezolva problema, sau trebuie sa ajung la service?
Mentionez ca mesajul de eroare dispare dupa cateva minute de la pornire.

_________________
Now: TFSI 310CP
ex: 159 Emozione 2.4 JTDm 210+CP
ex: 159 Distinctive 1.9 JTDm 150CP


Top
   
PostPosted: 19 Jan 2010, 20:33 
Offline
User avatar

Joined: 06 Nov 2006, 23:31
Posts: 2270
trebuie sa ajungi la service sa-ti reseteze mesajul, altfel nu dispare.


Top
   
PostPosted: 21 Jan 2010, 16:27 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2006, 20:12
Posts: 4268
Car: 156
Location: Bucuresti-Tulcea
La mine la 2 din cele 3 revizii am avut aceasta problema:neresetat martor de schimb ulei....incep sa cred ca e sport national la ei.

_________________
Stelvio 2.2Mjet 210hp Q4 Veloce
ex: 156 3.2v6 24v GTA
ex: Giulietta M-air TCT 170hp
ex: 156 3.0 v6 racecar
ex: 159 2.4 Q4 TI
ex: 156 2.0 JTS
ex: 147 1.6ts 120cp


Top
   
PostPosted: 21 Jan 2010, 18:04 
Offline
User avatar

Joined: 10 Mar 2006, 01:23
Posts: 1654
Car: Alfa Giulia 2.0T
Location: Vechiul Regat
@catastrat:
Si mie mi-a aparut in premiera acest mesaj, acum 10 zile, fara a fi la inceputul/sfarsitul ciclului standard de utilizare ulei. Deci fara legatura cu reset-ul contorului de service.
Si eu am mers zilnic prin Bucuresti, si in plus am remarcat intr-un moment de stationare un grad neobisnuit de noxe evacuare. Probleme cu DPF-ul, regenerari incomplete, sau o combinatie de gen. Voi programa o vizita la AI.

_________________
Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0T
ex: Alfa Romeo 159 2.4 Mjet Nero Oceano
ex: Alfa Romeo 156 2.0 TS


Top
   
PostPosted: 21 Jan 2010, 23:12 
Offline

Joined: 03 Apr 2007, 14:31
Posts: 271
Location: Bucuresti
Am sunat la AI sa ma programez - si cand incepusem sa explic unei domnisoare binevoitoare despre ce e vorba, mi-a luat vorba din gura: "aa, problema cu resetarea intervalului de service! sigur, nici o problema, treceti oricand si se rezolva in 10 min!" :wallbash: Exact cum zice georgeg, se pare ca e sport national la ei.
Intr-adevar, am fost azi, a durat 10 min, nu mai apare. Cica e pur si simplu un reminder pentru intervalul de service - nu are legatura cu DPF sau altceva. Ar putea fi asa, ma gandesc - masina mea tocmai a trecut de 30000 km, si e posibil sa fi inceput sa-mi apara la limita celor 30k :scratch:

_________________
Now: TFSI 310CP
ex: 159 Emozione 2.4 JTDm 210+CP
ex: 159 Distinctive 1.9 JTDm 150CP


Top
   
PostPosted: 22 Jan 2010, 11:47 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2006, 20:12
Posts: 4268
Car: 156
Location: Bucuresti-Tulcea
Stai linistit, mie mi-a aparut prima data la revizia de 10000 cand, la vreo 2000 km dupa revizie, mi-a aparut respectivul mesaj.Am mers la service imediat plin de draci dar mi s-a explicat imediat ca e vorba de un counter si nu senzor pentru revizie, counter care in mare face o medie intre nr de porniri ale masinii si km parcursi la fiecare pronire.Cand atinge o anume valoare el "stie" ca trebuie schimbat uleiul.Sincer mi se pare si logic:daca mergi in oras cu porniri dese si distante scurte de parcurs nu vei merge mai mult de 10-12 mii km pana sa se aprinda.Daca mergi preponderent in afara sunt sanse ca intervalul acela sa creasca dat fiind ca la fiecare pornire masina parcurge mult mai multi km.

_________________
Stelvio 2.2Mjet 210hp Q4 Veloce
ex: 156 3.2v6 24v GTA
ex: Giulietta M-air TCT 170hp
ex: 156 3.0 v6 racecar
ex: 159 2.4 Q4 TI
ex: 156 2.0 JTS
ex: 147 1.6ts 120cp


Top
   
PostPosted: 23 Jan 2010, 19:29 
Offline
User avatar

Joined: 14 Mar 2009, 16:42
Posts: 57
Location: Bucuresti
Totusi are legatura si cu un senzor de calitate/cantitate a uleiului pentru ca urmatoarea zi dupa ce am schimbat uleiul la una dintre revizii mi-a aparut avertizarea in bord. Acum daca mai face si vreo medie pe baza numarului de porniri a motorului si km parcursi... cred ca ne incadram multi dintre noi in modelul ideal al soferului de 159, confirmand statistica pe baza careia a fost creat principiul de avertizare din bord.

_________________
ARfitza 159 2.4 Q4


Top
   
PostPosted: 23 Jan 2010, 21:25 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2006, 20:12
Posts: 4268
Car: 156
Location: Bucuresti-Tulcea
Pai john ti-ai dat raspunsul singur....daca era un senzor de calitate nu se aprindea imediat dupa revizie, s-ar fi stins de la sine si s-ar mai fi aprins cand ar fi ajuns noul ulei in stare de degradare.Senzor de cantitate este...ai indicatorul de nivel care iti spune la fiecare pornire cum stai cu lubrifiantul

_________________
Stelvio 2.2Mjet 210hp Q4 Veloce
ex: 156 3.2v6 24v GTA
ex: Giulietta M-air TCT 170hp
ex: 156 3.0 v6 racecar
ex: 159 2.4 Q4 TI
ex: 156 2.0 JTS
ex: 147 1.6ts 120cp


Top
   
PostPosted: 24 Jan 2010, 20:20 
Offline
User avatar

Joined: 14 Mar 2009, 16:42
Posts: 57
Location: Bucuresti
Nu cred ca avem vreun senzor digital de calitate si unul separat de cantitate. Probabil ca daca volumul de ulei scade, rezulta presiune scazuta si asta sesizeaza sistemul, respectiv o calitate proasta a lubrifiantului. Mie imi sugereaza faptul ca exista un singur senzor care masoara presiunea din pistoane si astfel poti exprima in cazul unei avertizari ca ori ai ulei prea putin, ori de calitate proasta, amandoua problemele avand acelasi rezultat: presiunea scazuta.

_________________
ARfitza 159 2.4 Q4


Top
   
PostPosted: 24 Jan 2010, 21:08 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2131
Car: 156 GTA
Mama ce departe o duci! :lol:
Nu are legatura deloc cu ce zici tu acolo.

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.


Top
   
PostPosted: 25 Jan 2010, 04:37 
Offline
User avatar

Joined: 06 Nov 2006, 23:31
Posts: 2270
un "senzor" de calitate tot are, dar e in DPF si din cate am inteles mesajul ala apare din cauza unei combinatii de factori... numar de regenerari/numar de km, calitatea uleiului, contorul de revizii... nimeni nu stie exact ce si cum :scratch:


Top
   
PostPosted: 25 Jan 2010, 12:41 
Offline
User avatar

Joined: 10 Mar 2006, 01:23
Posts: 1654
Car: Alfa Giulia 2.0T
Location: Vechiul Regat
Corect, si eu cred ca este o combinatie de factori, respectiv numar regenerari, numar km intre revizii, calitate ulei, si oricare din acestia poate fi trigger-ul "warning-ului" de schimb ulei. Eu am trecut prin toate situatiile, cred. Cat despre competenta in materie de electronica a tehnicienilor din service, :?

_________________
Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0T
ex: Alfa Romeo 159 2.4 Mjet Nero Oceano
ex: Alfa Romeo 156 2.0 TS


Top
   
PostPosted: 25 Jan 2010, 12:58 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2006, 20:12
Posts: 4268
Car: 156
Location: Bucuresti-Tulcea
Atunci explicati-mi va rog de ce mie mi-a aparut doar dupa ce s-a facut revizia, undeva la 12000 km de cand fusese resetat.Adica calitatea uleiului nu avea cum sa fie proasta, regenerarile nu sunt foarte frecvente si nu prea sta in picioare algoritmul.

_________________
Stelvio 2.2Mjet 210hp Q4 Veloce
ex: 156 3.2v6 24v GTA
ex: Giulietta M-air TCT 170hp
ex: 156 3.0 v6 racecar
ex: 159 2.4 Q4 TI
ex: 156 2.0 JTS
ex: 147 1.6ts 120cp


Top
   
PostPosted: 25 Jan 2010, 13:01 
Offline
User avatar

Joined: 06 Nov 2006, 23:31
Posts: 2270
poate pentru ca ti-au pus un ulei care nu i-a placut dpf-ului, combinat cu mersul in oras (counter de regenuri) si probabil ca nu ti-au resetat calculatoru? cine stie... e ca flacara violet treaba :naughty:


Top
   
PostPosted: 25 Jan 2010, 13:24 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2009, 11:36
Posts: 43
Location: Cluj-Napoca
Eu mi-am dat jos dpf-u si pot sa va spun sigur ca la mine nu a existat nici un fel de senzor de calitate , era uns enzor de presiune, atat.

Referitor la regenerare DPF daca ati gasit undeva pe net oficial de la Alfa romeo ca 159 isi face singur regenerare DPF va rog sa imi dati link pentru ac altfel nu cred.

Regenerarea se face in mers pe distante de cel putin 400km in turatii de 3000+, atunci se curata dpf-u in proportie de peste 90% ( de la temperatura ) altfel in mers de oras si la relantiu scrie in cartea masinii clar ca la stationari mai lungi evitati sa lasati motorul pornit pentru a nu se infunda filtru de particule ( de ce ? nu se incalzeste destul de tare incat sa arda noxele prinse in ceramica ) mai scrie si ca e recomandat de indata ce pornesti masina sa incepi sa circuli cu ea, nu sa o lasi 20 min sa se incalzeasca . incalzirea se face in mers incet udneva intre 1800 si 2000 ture in a 2-a , ma indoiesc ca cineva poate iesi din parcare si sa faca coloana dupa el ca asa scrie in carte , astea is recomandarile lor.


si revenind la engine oil. Exista un senzor de presiune. senzor de calitate ma indoiesc sa fie ( nu zic ca nu este 100% ) acel mesaj si eu pot sa iti fac sa apara cu un tester modificand service schedule.

Si daca ii intrebati pe cei de la reprezentanta si va zic ei ca exista un senzor de calitate a uleiului ziceti sa va zica un pret.

@georgeg . tu ti-ai facut revizia fara sa iti zica masina nimic pentru ca asa scrie in carte sau garantie. si cei de la service ti-au schimbat filtrele si uleiul insa nu ti-au resetat ceasul de service. masina nu stia ca tie ti s-au facut modificarile .

edit : alta idee , ai fost la revizie la 10.000 si trebuia sa mergi la 30.000 si poate cand ti-au resetat ceasul cei de la reprezentanta au trecut 2000km in loc de 20.000km.

ps : astea is doar ideile mele dupa probleme care le-am avut cu ea si drumurile care le-am facut eu la masina in stanga si dreapta sa rezolv una alta . tot ce pot sa spun e ca cei de la reprezentanta de la noi nu stiu sau nu vor sa zica exact cum sta treaba cu ele.


PS 2 : exista masini care isi fac regenerare DPF , printre care citroenurile ( astea mai noi ), insa ele au un recipient special in care se baga ulei special. nu se face cu uleiul motorului.

_________________
I have a problem in my rear view mirror, everything gets very small very fast. :D


Top
   
PostPosted: 25 Jan 2010, 13:30 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2006, 20:12
Posts: 4268
Car: 156
Location: Bucuresti-Tulcea
Pai asta am zis si eu, ca nu e senzor de calitate al uleiului dat fiind ca ar fi trebuit sa "simta" noul ulei;este doar un senzor de presiune si un counter care face acea medie de km parcursi per fiecare pornire.Cu cat sunt mai multi km parcursi la fiecare pornire a masinii cu atat va aparea mai tarziu acel mesaj dat fiind ca la mers intins uzura este ceva mai mica decat in oras(km putini la fiecare pornire).

L.E. Intervalul de revizie e in continuare setat la 35000 km. :wink:

_________________
Stelvio 2.2Mjet 210hp Q4 Veloce
ex: 156 3.2v6 24v GTA
ex: Giulietta M-air TCT 170hp
ex: 156 3.0 v6 racecar
ex: 159 2.4 Q4 TI
ex: 156 2.0 JTS
ex: 147 1.6ts 120cp


Last edited by georgeg on 25 Jan 2010, 13:46, edited 1 time in total.

Top
   
PostPosted: 25 Jan 2010, 13:36 
Offline
User avatar

Joined: 06 Nov 2006, 23:31
Posts: 2270
Ricu Quote:
Referitor la regenerare DPF daca ati gasit undeva pe net oficial de la Alfa romeo ca 159 isi face singur regenerare DPF va rog sa imi dati link pentru ac altfel nu cred.

Regenerarea se face in mers pe distante de cel putin 400km in turatii de 3000+, atunci se curata dpf-u in proportie de peste 90% ( de la temperatura ) altfel in mers de oras si la relantiu scrie in cartea masinii clar ca la stationari mai lungi evitati sa lasati motorul pornit pentru a nu se infunda filtru de particule ( de ce ? nu se incalzeste destul de tare incat sa arda noxele prinse in ceramica ) mai scrie si ca e recomandat de indata ce pornesti masina sa incepi sa circuli cu ea, nu sa o lasi 20 min sa se incalzeasca . incalzirea se face in mers incet udneva intre 1800 si 2000 ture in a 2-a , ma indoiesc ca cineva poate iesi din parcare si sa faca coloana dupa el ca asa scrie in carte , astea is recomandarile lor.
vorbesti tampenii. nu ma apuc sa-ti explic ca oricum tu ai idei fixe.
nu mi-o lua in nume de rau, dar subiectul e un pic "in ceata" pentru tine.

Quote:
si revenind la engine oil. Exista un senzor de presiune. senzor de calitate ma indoiesc sa fie ( nu zic ca nu este 100% ) acel mesaj si eu pot sa iti fac sa apara cu un tester modificand service schedule.
Si daca ii intrebati pe cei de la reprezentanta si va zic ei ca exista un senzor de calitate a uleiului ziceti sa va zica un pret.
cercetam, dar "cei de la reprezentanta" sunt printre ultimii oameni pe care ar trebui sa-i intrebe cineva daca vrea un raspuns cum trebuie.
Quote:
edit : alta idee , ai fost la revizie la 10.000 si trebuia sa mergi la 30.000 si poate cand ti-au resetat ceasul cei de la reprezentanta au trecut 2000km in loc de 20.000km.
iar vorbesti tampenii.
Quote:
PS 2 : exista masini care isi fac regenerare DPF , printre care citroenurile ( astea mai noi ), insa ele au un recipient special in care se baga ulei special. nu se face cu uleiul motorului.
exista diferite tipuri de DPF.

oricum, o sa intreb pe cineva care chiar stie ce face si sper sa lamurim si problema asta.


Top
   
PostPosted: 25 Jan 2010, 14:27 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2009, 11:36
Posts: 43
Location: Cluj-Napoca
Quote:
vorbesti tampenii. nu ma apuc sa-ti explic ca oricum tu ai idei fixe.
nu mi-o lua in nume de rau, dar subiectul e un pic "in ceata" pentru tine.
toshy nu te atac nici nu am ceva special cu tine, insa vreau sa te intreb cu ce te ocupi tu in viata de zi cu zi , si ce experiente ai la masini, mai putin decat citit de pe forumuri de la altii care nu au zis exact cum e, ci doar parerea lor.

Asa cum fac si eu de altfel,ideile mi le bazez pe ce am descoperit si vazut cu ochii si mainile mele. si sunt patit cu DPF-u , in schib tu poate doar pe schita stii cum arata nu l-ai dat jos sa vezi cum sta treaba si ce e prin el.

in plus tii de ce costa peste 1000 de euro un dpf ? nu ca ceramica ar fi atat de scumpa sau procesul atat de complex, ci ca exista un material pretios in el , acel material la temperaturi mari are o proprietate chimita sa "separe" moleculele de carbon.

Sincer 100% nu putem afla doar daca vorbim un un inginer care se ocupa cu asa ceva.

eh , si nu am idei fixe , mi-ai fixat ideile dupa mai multe teorii legate de DPF si cum functioneaza in 159.

_________________
I have a problem in my rear view mirror, everything gets very small very fast. :D


Top
   
PostPosted: 28 Jan 2010, 02:19 
Offline
User avatar

Joined: 06 Nov 2006, 23:31
Posts: 2270
ricu, pana acum "teoriile" mele s-au dovedit adevarate, in special pentru ca am stiut cum si de unde sa ma documentez.
despre tine nu stiu decat ca ai facut o tiganie la o masina la care nu-ti poti permite intretinerea, lucru care ma face sa ma indoiesc ca tu esti o persoana cu o logica solida care poate sa emita niste teorii.
ah da, stiu ca si tu si altii vor lua asta ca pe o jignire.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 24 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited