It is currently 26 Apr 2024, 16:28

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 45 posts ]  Go to page Previous 1 2
Author Message
PostPosted: 10 Dec 2016, 12:21 
Offline
User avatar

Joined: 03 Oct 2016, 19:23
Posts: 300
Car: Fiat Bravo II 1.6 mj
Location: Bacau
marius21 Quote:
Eu cu cheia în mână, motorul merge bine, nu am nicio eroare în bord... :shock: :shock: :shock: Dacă mai încerc lucrul ăsta peste zi, nu îmi mai iese :lol:
Asta inseamna o verificare migaloasa a instalatiei electrice de pe masina.

_________________
DA !


Top
   
PostPosted: 10 Dec 2016, 21:16 
Offline
User avatar

Joined: 31 Aug 2016, 11:25
Posts: 121
Car: Alfa 159 1.9 JTDm
Location: Zalău
Asta o să verific prima dată, doar că poate fi de la foarte multe chestii și va dura ceva timp până o să îi dau de capăt.

_________________
Alfa Romeo 159 SW 2006 - 1.9 16V 150 CP
ex: Fiat Grande Punto 2006 - 1.4 8V 77 CP
ex: Fiat Punto MK2 1999 - 1.2 8V 60 CP


Top
   
PostPosted: 12 Dec 2016, 18:16 
Offline

Joined: 02 Dec 2015, 16:36
Posts: 110
Car: Alfa Romeo 159
Location: Targoviste
Și la mine merge cu cheia în masina însă înainte de asta trebuie sa o bag în locaș și sa o scot după care o pot porni :))


Top
   
PostPosted: 20 Dec 2016, 17:44 
Offline
User avatar

Joined: 17 Dec 2016, 13:32
Posts: 13
Car: Alfa Romeo 159
Location: Brasov
Salutare. Eu masina o am de doar 2 zile si am constatat acelasi mesaj inca de la achizitie.
Nu am banuit pana sa citesc aici ca ar fi vorba despre o problema a masinii pentru ca a fost suficient sa scot cheia si sa o introduc in alta pozitie, caz in care functioneaza perfect. :blink:

_________________
"When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat" - Henry Ford


Top
   
PostPosted: 21 Dec 2016, 20:33 
Offline

Joined: 20 Dec 2016, 17:18
Posts: 33
Car: Alfa 159
Marius21 ai rezolvat ceva la reprezentanta? Eu am aceeasi problema de cand cu frigul insa nu am eroarea din bord cu "vehicle.....". Doar simplul fapt ca nu se deschide din telecomanda decat dupa ce o deschid cu cheia. Incepe sa fie enervant! :disgust1:


Top
   
PostPosted: 23 Dec 2016, 23:51 
Offline
User avatar

Joined: 31 Aug 2016, 11:25
Posts: 121
Car: Alfa 159 1.9 JTDm
Location: Zalău
Eroarea de securitate, cel puțin în cazul meu, cred că vine de la sistemul de blocare a coloanei de direcție. Mecanic se aude că blochează/deblochează coloana, electronic la fel, altfel mi-ar apărea mesaj că, virgulă, coloana nu este blocată...dar undeva între cele 2 este problema. Dacă nu blochez direcția în momentul în care scot cheia, nu mai am nicio eroare de securitate.

_________________
Alfa Romeo 159 SW 2006 - 1.9 16V 150 CP
ex: Fiat Grande Punto 2006 - 1.4 8V 77 CP
ex: Fiat Punto MK2 1999 - 1.2 8V 60 CP


Top
   
PostPosted: 15 Jan 2017, 10:01 
Offline
User avatar

Joined: 31 Aug 2016, 11:25
Posts: 121
Car: Alfa 159 1.9 JTDm
Location: Zalău
Revin cu noi informații referitoare la mesajul "Vehicle protection system not available".
În ultima săptămână, în fiecare seară când ajungeam acasă seara, nu am blocat niciodată coloana (scos și băgat rapid de 2 ori cheia în contact). Astfel, dimineața niciun mesaj, totul a fost OK. Am zis, clar este de la blocatorul de coloană, la fel cum indica și pe tester.

Am găsit un electrician care s-a mai întâlnit cu așa ceva, știa despre ce este vorba, așa că ieri, i-am dat de lucru.
A pus prima dată testerul pe absolut toată mașina, a verificat fiecare componentă în parte.
Având cele 2 erori, blocator coloană și TEG transponder, a demontat cele 2 componente, le-a verificat și curățat foarte bine.

Blocatorul de direcție, suspectul principal, arăta înăuntru impecabil. Fără urme de uzură sau piese nefuncționale. A montat totul la loc, pus testerul pe ea, nicio eroare.
Am plătit munca omului (200 lei) și am zis să aștept temperaturile reci din noapte asta.

Pe la ora 12 noaptea, vroiam să merg acasă (fiind la niște prieteni), intru în mașină, bag cheia în contact și SURPRIZĂ..."Vehicle protection system not available". :oops: :oops: :oops:

Volanul se blochează/deblochează tot timpul. Ce aiba poate avea???
Astăzi îl sun pe electrician să îi zic că iar a apărut eroarea, să punem testerul iar.... :(

Revin cu detalii...


Attachments:
IMG_20170114_140640.jpg
IMG_20170114_140640.jpg [ 374.47 KiB | Viewed 3316 times ]
IMG_20170114_142855.jpg
IMG_20170114_142855.jpg [ 171.67 KiB | Viewed 3316 times ]
received_1230953283606811.jpeg
received_1230953283606811.jpeg [ 258.42 KiB | Viewed 3316 times ]

_________________
Alfa Romeo 159 SW 2006 - 1.9 16V 150 CP
ex: Fiat Grande Punto 2006 - 1.4 8V 77 CP
ex: Fiat Punto MK2 1999 - 1.2 8V 60 CP
Top
   
PostPosted: 16 Jan 2017, 08:40 
Offline

Joined: 23 Nov 2015, 22:19
Posts: 30
Car: 159
Salutare.Asa mi se intampla si mie(de ani de zile) doar in sezonul rece.Ma gandesc ca odata ce in sezonul cald nu mai da nici-o eroare concluzia ar fi: nu-i place la frig... :lol: .Glumeam.Pe mine nu ma mai deranjeaza odata ce ea blocheaza coloana si o deblocheaza e Ok.Singura chestie este ca dimineata trebuie sa introduc de doua ori cheia :D dar dupa ce plec cu ea si se incalzeste bine nu mai face.E o chestie ciudata.Astept si eu sa vad rezolvarea de curiozitate.Salutari si drumuri bune.


Top
   
PostPosted: 21 Jan 2017, 13:23 
Offline
User avatar

Joined: 31 Aug 2016, 11:25
Posts: 121
Car: Alfa 159 1.9 JTDm
Location: Zalău
PROBLEMA REZOLVATA !!!

Daca va apare pe display mesajul "Vehicle protection system not available" in momentul in care introduceti cheia in contact (T.E.G. reader) inseamna ca aveti o eroare/nefunctionalitate a blocatorului de coloana directie. Ideal este sa puneti prima data testerul pe masina, sa vedeti exact eroarea care apare.
Ar trebui sa va apara eroarea "B1001 - Steering lock/unlock".
La mine coloana se bloca de fiecare data cand scoteam cheia afara, fara niciun mesaj. Problema aparea in fiecare dimineata, cand temperaturile de peste noapte erau cu mult sub 0 grade. Bagam cheia in contact, se auzea zgomotul de deblocare a coloanei, insa probabil motorasul din blocator nu avea suficienta putere sa traga boltul inauntru. De fiecare data, trebuia sa bag si sa scot cheia de mai multe ori pana sa scap de mesajul respectiv.
In ultima vreme, seara nu blocam directia, astfel incat dimineata sa nu mai am treaba cu mesajul. Se poate sa nu blocati volanul prin scoaterea si introducerea rapida a cheii in contact, de 2 ori. Va apare pe display "Steering will not be locking".

Deci, daca aveti simptomele descrise de mine mai sus....iata REZOLVAREA:

1. Se demonteaza blocatorul de pe coloana, conform indicatiilor prezentate de Alex in pagina aceasta:
viewtopic.php?f=23&t=17932
2. Se curata toate componentele electrice cu spray de contacte.
3. Se elimina toata vaselina veche, probabil si intarita din cauza frigului.
4. Se scoate afara motorasul ce antreneaza roata dintata. Motorasul este cel vinovat de eroarea aceasta. Probabil in timp se aduna mizerie, praf (desi e capsulat).
La mine nu a avut deloc uzura, cum a avut Alex. Se indeparteaza capacul de protectie al motorasului, astfel incat sa puteti ajunge cu spray-ul inauntrul lui.
Se alimenteaza la o sursa de 4 sau 6 V, motorasul de invarte la o anumita turatie. In momentul acesta dati cu spray inauntru...o sa vedeti cum turatia se schimba, crescator. Curatati bine motorasul, lasati-l sa se usuce si montati totul al loc.

De 1 saptamana nu mai am nicio eroare, niciun mesaj. Ieri dimineata erau -10 grade afara, am pornit masina fara probleme. :coolspeak: :coolspeak: :coolspeak:

P.S. Daca faceti acest lucru pentru prima data, o sa dureze un pic mai mult pana reusiti sa desfaceti cele 2 suruburi ce tine blocatorul fixat de coloana. Trebuie o dalta si un ciocan, avand capurile ca niste nituri. Dupa ce ati scos afara suruburile, va indic sa le schimbati cu altele..cu cap hexagonal.
Va sugerez sa incercati varianta descrisa de Alex (caruia ii multumesc pe aceasta cale pentru toate informatiile transmise pe PM, WhatsApp etc) inainte de a da 300 euro pentru un blocator nou, pe care va trebui sa il imperecheati cu masina voastra....alti bani in plus.

Eu sunt foarte multumit de rezultat. Am platit la electrician 200 lei pentru toata treaba aceasta....dar pe viitor (daca va mai apare mesajul) voi face personal treaba asta.

Daca va pot ajuta cu orice informatii, ma puteti contacta la nr. de telefon 0747272710 si WhatsApp sau pe adresa de mail: marius.husian@gmail.com

Bafta va doresc!

_________________
Alfa Romeo 159 SW 2006 - 1.9 16V 150 CP
ex: Fiat Grande Punto 2006 - 1.4 8V 77 CP
ex: Fiat Punto MK2 1999 - 1.2 8V 60 CP


Top
   
PostPosted: 08 Jun 2017, 11:58 
Offline

Joined: 11 Nov 2015, 15:05
Posts: 11
Car: Alfa Romeo 159
Location: Vulcan
Buna! Si Alfa mea din 2006 are aceasi problema.. doar ca cireasa de pe tort este ca se opreste motorul in mers, pe tester nu imi da nici o eroare decat cea a debitmetrului, ( apoi am schimbat debitmetrul) si iar face figuri.. un mecanic zicea ca ar fii varianta sa opreasca motorul chiar si in mers deoarece nu recunoaste cheia, exista varianta asta?
Are legatura aceasta eroare vehicle protection system not avaible cu cipul din cheie si muritul motorului?


Top
   
PostPosted: 08 Jun 2017, 12:02 
Offline
User avatar

Joined: 31 Aug 2016, 11:25
Posts: 121
Car: Alfa 159 1.9 JTDm
Location: Zalău
Salut,
Si eu am luat masina cu debitmetrul de aer dus, am umblat asa cu el cateva luni bune, dar nu mi s-a oprit niciodată motorul la relanti sau in mers.
Ce eroare iti mai exact pe tester? Ar fi bine sa pui niste poze cu eroarea...pot fi multe.

_________________
Alfa Romeo 159 SW 2006 - 1.9 16V 150 CP
ex: Fiat Grande Punto 2006 - 1.4 8V 77 CP
ex: Fiat Punto MK2 1999 - 1.2 8V 60 CP


Top
   
PostPosted: 29 Jul 2017, 13:35 
Offline

Joined: 10 Apr 2008, 20:49
Posts: 151
Location: Bucuresti
eu reusesc sa deschid usa din telecomanda dar cand introduce cheia in contact dupa mesaj se stinge ecranul de parca cheia nu ar fi prezenta.


Top
   
PostPosted: 31 Jul 2017, 09:27 
Offline

Joined: 10 Apr 2008, 20:49
Posts: 151
Location: Bucuresti
pana la urma care e solutia ptr aceasta problema? tb schimbat motorasul de la sistemul de blocare sau cititorul de carduri?


Top
   
PostPosted: 31 Jul 2017, 09:46 
Offline
User avatar

Joined: 31 Aug 2016, 11:25
Posts: 121
Car: Alfa 159 1.9 JTDm
Location: Zalău
Trebuie desfăcut motorașul de la blocatorul de coloană și văzut dacă are uzură în interior. Dacă nu are, îndepărtează vaselina veche din interior, curăță toate contactele cu spray și montează la loc, dar fără să mai pui vaselină înăuntru.

La mine așa am rezolvat problema.

Baftă!

_________________
Alfa Romeo 159 SW 2006 - 1.9 16V 150 CP
ex: Fiat Grande Punto 2006 - 1.4 8V 77 CP
ex: Fiat Punto MK2 1999 - 1.2 8V 60 CP


Top
   
PostPosted: 31 Jul 2017, 15:02 
Offline

Joined: 10 Apr 2008, 20:49
Posts: 151
Location: Bucuresti
multumesc!

o trimit la reprezentanta. din pacate nu am nici timpul si nici nervii sa stau sa o demontez


Top
   
PostPosted: 31 Jul 2017, 15:04 
Offline
User avatar

Joined: 31 Aug 2016, 11:25
Posts: 121
Car: Alfa 159 1.9 JTDm
Location: Zalău
La reprezentanță nu știu dacă o să se ocupe de așa ceva. E treabă de maxim 30 minute. Eu când am mers la ei au zis că nu știu ce are mașina, că nu dă nicio eroare.

_________________
Alfa Romeo 159 SW 2006 - 1.9 16V 150 CP
ex: Fiat Grande Punto 2006 - 1.4 8V 77 CP
ex: Fiat Punto MK2 1999 - 1.2 8V 60 CP


Top
   
PostPosted: 31 Jul 2017, 15:12 
Offline

Joined: 10 Apr 2008, 20:49
Posts: 151
Location: Bucuresti
stii tu pe cineva care sa faca treaba asta? din cate stiu alex mirica nu mai e in tara


Top
   
PostPosted: 01 Aug 2017, 09:37 
Offline

Joined: 10 Apr 2008, 20:49
Posts: 151
Location: Bucuresti
intrebare pentru cunoscatori: daca schimb modulul cu unul nou este nevoie de reprogramarea/codarea lui la service? personal nu vad de ce ar fi nevoie de asa ceva dar astia de la reprezentanta zic ca numai ei pot sa schimbe respectivul modul.


Top
   
PostPosted: 06 Sep 2017, 11:58 
Offline

Joined: 22 Jan 2015, 11:10
Posts: 87
Car: Alfa Romeo 159
Salut.

Si eu am aceeasi problema.
Intr-una din zilele viitoare voi demonta ansamblul, il voi curata si il voi remonta, cu singura mentiune ca nu as mai monta blocatorul mecanic.

Las mecanismul sa lucreze linistit, in gol, sa nu mai impinga blocatorul metalic, sa pacaleasca sistemul ca se blocheaza volanul si sa nu imi mai apara mesajul in bord ever.

Nu am nevoie sa imi blocheze coloana de directie, nu imi fura nimeni masina. Si cu asta - basta.
Credeti ca are vreun senzor care chiar sa citeasca efectuarea cursei blocatorului metalic sau nu, pur si simplu se da un impuls de o secunda motorasului, cat si-ar face cursa? Eu din ce am citit, a doua varianta ar fi cea reala.

Zic si eu...


Top
   
PostPosted: 28 Sep 2017, 08:16 
Offline

Joined: 22 Jan 2015, 11:10
Posts: 87
Car: Alfa Romeo 159
Sa traiti!

Problem solved: vorbit cu Ciprian, alias dcmilitaru, am dus masina la el la atelier, a demontat piesa, a curatat-o, nu avea nicio urma de uzura sau vaselina intarita, a remontat-o (in conditiile in care a desfacut-o initial si la cererea mea expresa m-am uitat eu in ea, am demontat-o piece by piece si am remontat-o gresit :D, apoi a preluat-o el, fara sa stie ce prostii facusem eu, dar s-a prins, nu m-a ocarat desi meritam :D), merge perfect pana una-alta.

E bun omul, il recomand cu caldura celor care nu se pricep sau nu au timp.

Cu stima.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 45 posts ]  Go to page Previous 1 2

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]