PROBLEMA REZOLVATA !!!
Daca va apare pe display mesajul "Vehicle protection system not available" in momentul in care introduceti cheia in contact (T.E.G. reader) inseamna ca aveti o eroare/nefunctionalitate a blocatorului de coloana directie. Ideal este sa puneti prima data testerul pe masina, sa vedeti exact eroarea care apare.
Ar trebui sa va apara eroarea "B1001 - Steering lock/unlock".
La mine coloana se bloca de fiecare data cand scoteam cheia afara, fara niciun mesaj. Problema aparea in fiecare dimineata, cand temperaturile de peste noapte erau cu mult sub 0 grade. Bagam cheia in contact, se auzea zgomotul de deblocare a coloanei, insa probabil motorasul din blocator nu avea suficienta putere sa traga boltul inauntru. De fiecare data, trebuia sa bag si sa scot cheia de mai multe ori pana sa scap de mesajul respectiv.
In ultima vreme, seara nu blocam directia, astfel incat dimineata sa nu mai am treaba cu mesajul. Se poate sa nu blocati volanul prin scoaterea si introducerea rapida a cheii in contact, de 2 ori. Va apare pe display "Steering will not be locking".
Deci, daca aveti simptomele descrise de mine mai sus....iata
REZOLVAREA:
1. Se demonteaza blocatorul de pe coloana, conform indicatiilor prezentate de Alex in pagina aceasta:
viewtopic.php?f=23&t=17932
2. Se curata toate componentele electrice cu spray de contacte.
3. Se elimina toata vaselina veche, probabil si intarita din cauza frigului.
4. Se scoate afara motorasul ce antreneaza roata dintata.
Motorasul este cel vinovat de eroarea aceasta. Probabil in timp se aduna mizerie, praf (desi e capsulat).
La mine nu a avut deloc uzura, cum a avut Alex. Se indeparteaza capacul de protectie al motorasului, astfel incat sa puteti ajunge cu spray-ul inauntrul lui.
Se alimenteaza la o sursa de 4 sau 6 V, motorasul de invarte la o anumita turatie. In momentul acesta dati cu spray inauntru...o sa vedeti cum turatia se schimba, crescator. Curatati bine motorasul, lasati-l sa se usuce si montati totul al loc.
De 1 saptamana nu mai am nicio eroare, niciun mesaj. Ieri dimineata erau -10 grade afara, am pornit masina fara probleme.
P.S. Daca faceti acest lucru pentru prima data, o sa dureze un pic mai mult pana reusiti sa desfaceti cele 2 suruburi ce tine blocatorul fixat de coloana. Trebuie o dalta si un ciocan, avand capurile ca niste nituri. Dupa ce ati scos afara suruburile, va indic sa le schimbati cu altele..cu cap hexagonal.
Va sugerez sa incercati varianta descrisa de Alex (caruia ii multumesc pe aceasta cale pentru toate informatiile transmise pe PM, WhatsApp etc) inainte de a da 300 euro pentru un blocator nou, pe care va trebui sa il imperecheati cu masina voastra....alti bani in plus.
Eu sunt foarte multumit de rezultat. Am platit la electrician 200 lei pentru toata treaba aceasta....dar pe viitor (daca va mai apare mesajul) voi face personal treaba asta.
Daca va pot ajuta cu orice informatii, ma puteti contacta la nr. de telefon 0747272710 si WhatsApp sau pe adresa de mail:
marius.husian@gmail.com
Bafta va doresc!