Asociatia Alfa Club Romania
https://www.alfaclub.ro/forum/

Alfa Spider 939, 2.2 JTS
https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?f=22&t=28200
Page 2 of 3

Author:  skmetaly [ 24 May 2020, 10:16 ]
Post subject:  Re: Alfa Spider 939, 2.2 JTS

cand am patit la fel ca tine (pe 166) era unu din cablurile de timonerie rupt (cel care ridica cautatorul din cutie) si aveam doar viteza 3 si 4 :D Am facut asa si un drum Cluj->Dej ca sa ajung la mecanic, si nu a fost problema. Verifica sa vezi daca nu s-a rupt cablu pe langa cutie

Author:  LRadu [ 24 May 2020, 11:06 ]
Post subject:  Re: Alfa Spider 939, 2.2 JTS

^Problema e ca eu am doar viteza a 4-a, atat ca schimbatorul se misca intre 3 si 4 (dar fara a face ceva). Dar sunt convins ca asa ceva e si la mine.

Author:  tzzivii [ 24 May 2020, 12:02 ]
Post subject:  Re: Alfa Spider 939, 2.2 JTS

Nuca de la cablul de inainte inapoi e uzata, cea de pe cutie. Cel mai probabil ti-a sarit de pe bila de la selector.

Author:  LRadu [ 28 May 2020, 10:16 ]
Post subject:  Re: Alfa Spider 939, 2.2 JTS

Rezolvat, s-a putut schimba doar capatul de la timonerie nu toata tija, si in consecinta a fost o lucrare rapida si ieftina. Pfiu :D

@tzzivii mersi !

Saptamana aceasta e ploioasa asa ca o parchez in garaj si voi da jos stopul sa incerc sa repar umezirea. Ma bate rau gandul sa incerc sa desfac sticla cu totul dar imi e frica ca dupa aceea apar iarasi pe aici cautand un stop nou ca l-am stricat si pe acesta :lol: :lol:

si cel mai probabil imi voi comanda asa ceva zilele acestea: https://www.ebay.co.uk/itm/UNIVERSAL-FI ... Swcs9dxUf4

In teorie ar trebui sa fie perfect, masina ramane normala ca sound cand trebuie, si cand vreau o pot face sa "toarca" cum merita. Ideea e ca trebuie sa trec cu ea pe niste stradute inguste, in rampa, cand ma duc acasa, si nu as vrea sa stie toti vecinii cand ajung acasa.
Am ridicat masina pe elevator, sunt vreo 3 potentiale locuri de montaj, nici unul nu e ideal. Fara a avea dipozitivul in mana nu pot sa imi dau seama exact.

Attachments:
dedesupt.jpeg
dedesupt.jpeg [ 1.74 MiB | Viewed 2910 times ]

Author:  tomi_alfa [ 28 May 2020, 11:54 ]
Post subject:  Re: Alfa Spider 939, 2.2 JTS

Nu mai bine mergi la unul din cele doua locuri pentru evacuare si faci o treaba cap coada?
Asta si asta.
Pe catalogul UlterSport gasesti si ornamente finale si tobe universale din otel inoxidabil. Au si dedicate pentru Brera/Spider, dar am avut eu si cele cu negru nu sunt otel inoxidabil, in consecinta, dupa 7 ani era plina de rugina.

P.S. Vezi ca Dorel de la service iti ridica in spate masina pe traversele alea, nu pe punctele de ridicare dedicate.

Author:  LRadu [ 28 May 2020, 13:36 ]
Post subject:  Re: Alfa Spider 939, 2.2 JTS

Cam asta era planul, inlocirea finalelor, si am fost la cei cu evacuari sa discut (chiar ieri de fapt). Am fost la 2 locatii ambii au mai montat, insa nu au efectiv pe stoc, deci ar trebui sa imi iau eu piesa si sa o duc sa o monteze.

Un cut-out in cazul in care isi face treaba asa cum trebuie mi se pare excelent. Cum spuneam in primul rand ca nu vreau sa barai prin tot cartierul cand ajung acasa, si, poate uneori la un drum lung de autostrada o vreau mai linistita, plus nu atrage atentia cand e inchis. mi se pare ca are o gramda de avantaje.

Singurele aspecte ar fi ca nu sunt sigur daca le gasesc un loc unde sa le pun, sunt putin in dubii daca e bine sa iasa gazele calde sub masina, si cu o finala dedicata poti controla putin rezonanta sunetului, asa va fi exact ce iese pe evacuare (practic echivalentul cu a taia cu totul finalele si a nu pune nimic in loc)

De fapt la momentul de fata din cat research am facut pe net sunt 99% sigur ca voi lua unul si in cazul in care nu imi place il elimin si schimb finala. Scriam si aici in speranta ca gasesc pe cineva care are si poate impartasi din experienta.
Am gasit o brera (a carui traseu fr evacuare arata destul de diferit se pare) cu asa ceva, si mi se pare ca ar suna binisor. Nu scrie motorul in video, dar imi pare a fi tot 2.2-ul.

https://www.youtube.com/watch?v=asJw5HwKdLc


p.s.da, vazusem si eu unde a pus elevatorul... desi, daca stai sa te uiti nu stiu daca gasesti un punct mai bun unde sa le pui in spate ?

Author:  ALXege [ 29 May 2020, 11:29 ]
Post subject:  Re: Alfa Spider 939, 2.2 JTS

Pare cam plin sunetul cu valva inchisa, cred ca e mai degraba un 3.2.

Author:  LRadu [ 04 Aug 2020, 12:41 ]
Post subject:  Re: Alfa Spider 939, 2.2 JTS

Si s-a montat valva. :shock: :shock: :shock:

Zici ca e alta masina cu ea deschisa, prinde viata. Desi, realist vorbind nu prea cred ca ii ofera vreaun bonus de putere. I-am gasit un loc bun, chiar inainte de punte, unde nu prea incurca mare lucru, motorasul e ferit, si spre bucuria mea nu e cel mai jos punct al masinii.
Si cu valva inchisa simt foarte putin ca a crescut nivelul de zgomot, dar faptul ca atunci cand sunt prin trafic mare/ centru / ma duc noaptea acasa pot sa inchid valva si sa fiu silentios e exact ce mi-am dorit.
Sunt curios care va fi si fiabiliattea ei in timp, dar daca tine cel putin un an, tinand cont ca am iesit sub 500 lei cu toata miscarea isi merita toti banii si v-o recomand cu drag.

Ca sunet trebuie sa ii fac ceva filmare de afara (dinauntru am facut ceva dar nu e tare relevant) dar suna tare placut, pe ture mici suna mai gros, iar sus peste 4500 incepe sa sune a motor de italianca suparata. Dar revin cu un video cat de repede.


In alta oridine de idei, a inceput sa faca ceva fite cand o pornesc dupa ce sta mai mult timp (gen peste noapte sau o zi 2), respectiv nu porneste la prima cheie (ma rog, vorba vine cheie ca e buton :)) )... ? A inceput sa faca putin inainte sa montez valva (deci cu siguranta nu au legatura), si e o regula ca dupa un repaus mai lung prima cheie nu porneste. Iar la a 2-a o ia usor (uneori cu mici variatii ale relantiului pana cand se incalzeste putin).

Am pus-o si pe tester (poza mai jos) unde mi-a dat 3 erori:
P0010 -
P0011 -
Acestea doua se pare ca au legatura cu variator de pe evacuare si solenoidul de pe admisie. Am gasit cateva postari pe internet unde apareau ceva similar (desi par sa fie legate si de problema care am inteles ca e destul de comuna cu distributia la aceste motoare, dar acolo se pare ca mai apare un cod de eroare suplimentar.)

P1141 pare sa fie ceva eroare de senzor lambda, care poate aparea dintr-o multitudine de situatii, dar mi prea pare nimic alarmant sau cu care sa imi bat capul.

Mentionez ca masina merge bine, nu are nici un simptom sau becuri aprinse in bord, am fost doar la un prieten de curios sa vad daca da ceva erori si aceastea erau prezente.

Attachments:
valva.jpeg
valva.jpeg [ 1.14 MiB | Viewed 2475 times ]
valva montata 2.jpeg
valva montata 2.jpeg [ 1.16 MiB | Viewed 2475 times ]
erori.jpeg
erori.jpeg [ 1.37 MiB | Viewed 2475 times ]

Author:  tzzivii [ 04 Aug 2020, 13:31 ]
Post subject:  Re: Alfa Spider 939, 2.2 JTS

Pt evacuare big no no.

Erorile sunt de lant intins.

Author:  LRadu [ 04 Aug 2020, 17:32 ]
Post subject:  Re: Alfa Spider 939, 2.2 JTS

@tzzivii de ce spui ca ca no no pentru evacuare ?


Iar cu privire la erori, inseamna ca ar trebui sa ma duc sa imi schimb lantul ? Am vazut in istoricul facturilor ca era schimbat nu foarte de mult timp ( nu mai tin minte exact).

Author:  LRadu [ 10 Aug 2020, 11:16 ]
Post subject:  Re: Alfa Spider 939, 2.2 JTS

Am facut un drum de weekend mai lung cu alfita. (cam 1000km, drumuri de munte, autostrazi toate cele)
Deosebita comunitatea asta de alfisti. M-au salutat cel putin 5 alti alfisti pe drumuri, chiar cand am luat masina ma panicam ,credeam ca e radar ca mi s-a desprins ceva :)) dar in timp m-am obisnuit ca e ca la tiristi cu alfa, te saluti si esti prietenos cu "fratii". Fain.

Cu pornitul se pare ca problema s-a rezvolat. Se pare ca doar ma certa nebuna ca nu o tratez cum trebuie :)), bagasem ultima data benzina de 95 (nu ma tin minte de unde) am realimentat saptamana trecuta cu benzina buna, se pare ca nu a mai facut deloc de atunci fite. Acum i-am bagat din nou de 95 (eram pe undeva prin munti si nu am gasit numai un rompetrol care avea doar de 95), sunt curios daca mai face.

Pe drumuri de munte, cu valva deschisa, si decapotata, masina e un vis. La viteze de autostrada putin cam galagioasa, dar tolerabila. trebuie neaparat sa ii rezvol problema la soft-top, pe partea dreapta nu se plieaza cu totul in partea din spate (raman vreo 5mm deasupra portbagajului) care evident fac ca o gramada de zgomot sa intre inauntru, sugestii de experti in soft-topuri in zona Cluj si adiacent ar fi minunat.

Consumul pe autostrada (140km/h) e undeva la 10.5, care mi se pare multicel sincer pentru regim de autostrada. Trebuie sa ii fac un o consum "la pompa", am impresia ca computerul ma cam minte. Dar deh, nu am luat-o pentru consum :))

A dezvoltat un bai intre timp si la xenon, cel de pe dreapta sta aprins vreo 1-2 minute, dupa care se stinge. Daca opresc farurile si le pornesc iarasi porneste, sta aprins vreun minut, clipeste o data de 2 ori si se stinge. Nu prea imi pare o problema de bec, mai degraba de balast. o sa imi bag zilele aceastea nasul pe la el sa vad daca il pot scoate si schimba cu cel de pe stanga sa vad daca face tot la fel.


p.s. video vad ca nu pot sa urc aici, trebuie probabil pe youtube.

Attachments:
20200809_181629.jpg
20200809_181629.jpg [ 2.48 MiB | Viewed 2291 times ]
20200727_205522.jpg
20200727_205522.jpg [ 318.67 KiB | Viewed 2291 times ]

Author:  coasamihai [ 11 Aug 2020, 08:05 ]
Post subject:  Re: Alfa Spider 939, 2.2 JTS

Oare te-am zărit ieri pe Maramureșului? Și după ai trecut pe Dragoș Vodă? Dacă erai tu noi eram acolo la garaj, erau 2 159 parcate în fata.

Trimis de pe al meu SM-G965F folosind Tapatalk



Image

Author:  LRadu [ 11 Aug 2020, 22:42 ]
Post subject:  Re: Alfa Spider 939, 2.2 JTS

@coasamihai busted :)). eu eram, era inca masina plina de roadkill de la excursia de weekend.
Chiar sesizasem cand am facut curba ca erau doua 159 negre acolo... si sesizasem si jantele de ti de pe a ta :)


Ca update, masina nu mai are treaba cu pornirea chiar si cu benzina de 95 care e acum in ea, probabil a fost ceva benzina de proasta calitate.

Si am lasat-o sa mearga vreo 30 de minute cu farurile pornite, xenonul nu s-a mai stins. Banuiesc ca de vina e un contact imperfect, am incercat sa scot si sa pun la loc mufa, nu mi se pare ca s-a mai stins. O sa incerc sa arunc o privire si la sigurante.

Author:  coasamihai [ 11 Aug 2020, 22:45 ]
Post subject:  Re: Alfa Spider 939, 2.2 JTS

Te așteptăm și la întâlniri duminica. La noi deja ii un obicei întâlnirea de duminica. Da un join pe grupul de Facebook Alfa Romeo Cluj ca acolo organizam de obicei.

Trimis de pe al meu SM-G965F folosind Tapatalk


Author:  Pelbartus [ 26 Aug 2020, 15:46 ]
Post subject:  Re: Alfa Spider 939, 2.2 JTS

Foarte fain Spider-ul, sa il conduci sanatos!
LRadu Quote:
Cu pornitul se pare ca problema s-a rezvolat. Se pare ca doar ma certa nebuna ca nu o tratez cum trebuie :)), bagasem ultima data benzina de 95 (nu ma tin minte de unde) am realimentat saptamana trecuta cu benzina buna, se pare ca nu a mai facut deloc de atunci fite. Acum i-am bagat din nou de 95 (eram pe undeva prin munti si nu am gasit numai un rompetrol care avea doar de 95), sunt curios daca mai face.
Si eu am aceeasi problema cu benzina de 95, din pacate. De cand am trecut la cea de 100, porneste cum trebuie dimineata ori dupa cateva zile. Mi se pare curios faptul ca asta nu se intampla niciodata cu benzina 95 din Ungaria, Austria sau Slovacia...

Te sfatuiesc sa ai grija mare cu cutia de viteze de la acest model, faimoasa M32. Daca ai senzatia ca ceva e in neregula, si anume ca se misca schimbatorul in viteza intai sau ca auzi un zgomot ciudat in vitezele 1,2,5 sau 6, mergi cu ea la service-ul din Campia Turzii. Vad ca esti din Cluj, deci ti-ar fi foarte usor.

Author:  Valak [ 26 Aug 2020, 17:49 ]
Post subject:  Re: Alfa Spider 939, 2.2 JTS

Pentru ca la noi benzina de 95 are 88, iar cea de 100 are 92.

Author:  cr383r [ 31 Aug 2020, 09:10 ]
Post subject:  Re: Alfa Spider 939, 2.2 JTS

Pelbartus Quote:
LRadu Quote:
Cu pornitul se pare ca problema s-a rezvolat. Se pare ca doar ma certa nebuna ca nu o tratez cum trebuie :)), bagasem ultima data benzina de 95 (nu ma tin minte de unde) am realimentat saptamana trecuta cu benzina buna, se pare ca nu a mai facut deloc de atunci fite. Acum i-am bagat din nou de 95 (eram pe undeva prin munti si nu am gasit numai un rompetrol care avea doar de 95), sunt curios daca mai face.
Si eu am aceeasi problema cu benzina de 95, din pacate. De cand am trecut la cea de 100, porneste cum trebuie dimineata ori dupa cateva zile. Mi se pare curios faptul ca asta nu se intampla niciodata cu benzina 95 din Ungaria, Austria sau Slovacia...
E cumva problema asta? https://www.youtube.com/watch?v=vK73DnQCTk4 Am avut-o si eu la jts, i-am vandut masina unui amic care i-a curatat clapeta de acceleratie si a rezolvat problema

Author:  Pelbartus [ 01 Sep 2020, 14:15 ]
Post subject:  Re: Alfa Spider 939, 2.2 JTS

Da, exact asa face. O sa incerc si eu varianta asta cand am timp, multumesc. Poate face Radu inaintea mea si ne da un feedback. :)

Author:  LiviuNetu [ 16 Sep 2020, 22:36 ]
Post subject:  Re: Alfa Spider 939, 2.2 JTS

mr-pelycan Quote:
Cred ca poti sa gasesti stopuri pt Brera/Spider destul de usor.
Sunt cele de la Magneti Marelli,pe la 700ron/buc, sau cele de la Van Wezel,care sunt mai scumpe,pe la 1300ron/buc.
Cat despre condens,nu ai alta solutie decat sa le demontezi si sa le dai cateva gaurele foarte fine pt aerisire si sa circule mereu aerul. In felul asta nu vei mai avea absolut nici o problema ever.Asa am rezolvat si eu la a mea si am scutit sa imi mai cumpar altele noi,pt ca era destul de nasoala problema asta!!!
Sunt greu de dat jos stopurile ? Acum 2 zile m-a trădat si pe mine pt prima oara stopul din dreapta și ma gândesc sa apelez la gauri, deși am inteles ca și asa vor continua sa se aburească.

Trimis de pe al meu SM-G965F folosind Tapatalk


Author:  spyder939 [ 26 Sep 2020, 17:07 ]
Post subject:  Re: Alfa Spider 939, 2.2 JTS

Valak Quote:
Pentru ca la noi benzina de 95 are 88, iar cea de 100 are 92.
e o probleme benzina de 95? de ce?
eu nu pun decat 98 fara plumb, n-am avut probleme pan-acum (de 2 ani rulez cu ea)

Author:  spyder939 [ 26 Sep 2020, 17:15 ]
Post subject:  Re: Alfa Spider 939, 2.2 JTS

apropo Radu, superba!
eu am aceeasi (o sa fac in curand un post de prezentare ca n-am apucat) doar cu interiurul maro-tabac .
Gentile pe care le ai - Velgen daca nu vb prostii - ii vin de minune

Author:  alfetta [ 26 Sep 2020, 18:04 ]
Post subject:  Re: Alfa Spider 939, 2.2 JTS

spyder939 Quote:
apropo Radu, superba!
eu am aceeasi (o sa fac in curand un post de prezentare ca n-am apucat) doar cu interiurul maro-tabac .
Gentile pe care le ai - Velgen daca nu vb prostii - ii vin de minune
:blink:

Author:  LRadu [ 28 Sep 2020, 15:03 ]
Post subject:  Re: Alfa Spider 939, 2.2 JTS

Pelbartus Quote:
(...)
Si eu am aceeasi problema cu benzina de 95, din pacate. De cand am trecut la cea de 100, porneste cum trebuie dimineata ori dupa cateva zile. Mi se pare curios faptul ca asta nu se intampla niciodata cu benzina 95 din Ungaria, Austria sau Slovacia...

Te sfatuiesc sa ai grija mare cu cutia de viteze de la acest model, faimoasa M32. Daca ai senzatia ca ceva e in neregula, si anume ca se misca schimbatorul in viteza intai sau ca auzi un zgomot ciudat in vitezele 1,2,5 sau 6, mergi cu ea la service-ul din Campia Turzii. Vad ca esti din Cluj, deci ti-ar fi foarte usor.
Masina nu a mai facut de atunci fite la pornire, o singura data s-a mai intamplat, dar nu cred ca a avut legatura. Probabil a fost un lot mai rau de benzina? cine stie.

Intre timp i-am facut revizia si am schimbat si filtrele (inclusiv benzina).

La ce service din Campia te referi? E ceva specializat pe alfa?


@DjhooN Stopurile se dau jos foarte usor, ai niste protectii de plastic in portbagaj, si deasupra stopului, si dupa iti trebuie doar un set de tubulare si un prelungitor.
In schimb sa nu incerci sa le deschizi, nu sa poti doar daca le tai.. in prima faza ti-as recomanda sa le dai jos becurile si sa le lasi la uscat, si sa incerci sa le dai cu silicon pe la colturi sau pe unde crezi ca ar putea sa intre umezeala. Doar apoi sa ii dai gauri.

@spyder939 inseamna ca ai optiunile exact asa cum mi-as fi dorit-o eu. Culoarae de la interior fiind singurul lucru care mi-ar fi placut sa fie altfel (si inca ma gandesc la optiunea de a il vopsi desi cineva care face asta m-a cam descurajat ca mai ales fiind decapotabila sunt sanse mari sa nu tina.. ). Dar nici nu pot sa zic ca ma deranjeaza pe negru :)

Author:  spyder939 [ 28 Sep 2020, 23:57 ]
Post subject:  Re: Alfa Spider 939, 2.2 JTS

LRadu Quote:

@spyder939 inseamna ca ai optiunile exact asa cum mi-as fi dorit-o eu. Culoarae de la interior fiind singurul lucru care mi-ar fi placut sa fie altfel (si inca ma gandesc la optiunea de a il vopsi desi cineva care face asta m-a cam descurajat ca mai ales fiind decapotabila sunt sanse mari sa nu tina.. ). Dar nici nu pot sa zic ca ma deranjeaza pe negru :)
daca ai pe cineva care le face "state of the art", e ok
singuru' argument impotriva ar fi ca nu mai e 100% originala. daca vreo s-o vinzi si dai peste un cumparator mai exigent, poate sa dureze mai mult s-o vinzi.

Author:  Pelbartus [ 29 Sep 2020, 11:41 ]
Post subject:  Re: Alfa Spider 939, 2.2 JTS

LRadu Quote:
La ce service din Campia te referi? E ceva specializat pe alfa?
Nu, repara diverse cutii de viteze, e de fapt un atelier. Poti gasi foarte usor cu un search pe google.

Eu am umblat mult timp cu zgomot in cutie si am ajuns la ei la timp, probabil pusca ceva daca mai amanam interventia.

Page 2 of 3 All times are UTC+03:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/