It is currently 05 Jun 2024, 04:53

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 60 posts ]  Go to page 1 2 3 Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 08 May 2006, 17:15 
Offline

Joined: 10 Nov 2005, 02:26
Posts: 303
Location: Cluj
Imi da "Motor control system failer" Ce e?

_________________
159 2.4 neagra
ex 147 1.6T.S. 120CP


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 08 May 2006, 17:50 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Hai noroc.
E ceva naspa la un senzor, probabil debitmetru. Trebe dus la tester si vazut care e problema.

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 08 May 2006, 19:54 
Offline
User avatar

Joined: 26 Jan 2006, 03:49
Posts: 872
Intre timp i s-a stins. Probabil cum nu o pornise de prea multa vreme.



Mie mi se aprinde des. Il resetez, merge perfect masina cateva zile, apoi brusc se aprinde si pierd un pic din acceleratie. Se stinge dupa cateva opriri, apoi se aprinde si ramane aprins pana la reset.

Am diagnosticat cu Bosch Esi Tronic. Imi da erori la clapeta de acceleratie, semnal neplauzibil (il am in limba romana).

Banuiesc eu ca se intrerupe o data semnalul, automat clapeta se decalibreaza si probabil ca nu mai stie minim, maxim etc. Dupa ce o calibrez, merge perfect. As schimba daca as stii ce. Neamtul a schimbat clapeta acum 10 mii de km. Probabil din acceasi cauza. Dintr-o sursa de incredere, mi s-a spus ca e vorba de intreg cablajul, chiar daca schimb clapeta, tot o sa am probleme.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 08 May 2006, 19:56 
Offline

Joined: 10 Nov 2005, 02:26
Posts: 303
Location: Cluj
Da, s-a stins beculetul.Iar masina merge ok,am sa ii fac niste revizii si pun poze!:)
Thank's Alfaclub.ro!

_________________
159 2.4 neagra
ex 147 1.6T.S. 120CP


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 08 May 2006, 21:26 
Offline
User avatar

Joined: 26 Jan 2006, 03:49
Posts: 872
Alta observatie destul de ciudata. La semafor, scadea turatia si revenea, exact dupa cum imi suna bassu in subwoofer. Am mai patit asta si cu clima, era dat ventilatorul pe maxim, si la fel, scadea turatia la relantiu, daca opream ventilatorul sau il dadeam pe minim, isi revenea si turatia motorului.

Trebuie sa imi verific alternatorul, poate nu incarca cum trebuie.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 08 Nov 2007, 11:27 
Offline
User avatar

Joined: 16 Apr 2007, 18:37
Posts: 296
Location: brasov
Acum cateva zile,am intrat intr-o depasire,eram in treapta a 3-a si am ajuns cu turometrul la 4000 de ture,mi-a aparut pe info center mesajul cu motor failure....,pentru cateva secunde dupa care a disparut.Martorul din bord nu a ramas aprins.Am incercat dupa aceea sa sa vad daca mai apare mesajul,"alergand" un pic masina,dar eroarea nu a mai aparut.Azi dimineata,aceeasi problema am accelerat mai brusc intr-o depasire si mesajul a aparut din nou pentru cateva secunde si a disparut.Sa fie ceva probleme pe la motor?(1.9 JTD/8V/115 CP)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 08 Nov 2007, 19:45 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Probleme la motor nu cred ca ai, un senzor e naspa sau a detectat o valoare anormala. Mergi la tester si vezi ce zice.

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 08 Nov 2007, 22:05 
Offline
User avatar

Joined: 16 Apr 2007, 18:37
Posts: 296
Location: brasov
O problema pe care am vazut-o este ca este cam mult ulei pe furtunele care vin de la filtrul de aer si cel care iese din turbina spre intercooler.E vorba de ulei care se prelinge pe exteriorul de la furtun,am desfacut furtunul de la filtrul de aer spre turbina si e curat pe interior.Beculetul galben nu ramne aprins,chestia cu eroarea am vazut-o doar pe info center,nu si pe bord-poate nu am avut timp din cauza perioadei scurte pentru care a aparut.Daca a mai avut cineva aceasta problema poate ma poate ajuta...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 09 Nov 2007, 11:10 
Offline
User avatar

Joined: 16 Apr 2007, 18:37
Posts: 296
Location: brasov
Dimineata a aparut din nou mesajul si la fel,dispare dupa cateva secunde,apare pe la 3500 rpm.Acum am vazut sigur ca eroare apare doar pe info center,nu se aprinde beculetul galben din bord.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 09 Nov 2007, 12:28 
Offline
User avatar

Joined: 03 Jun 2007, 13:26
Posts: 70
mai trage dupa ce se aprinde mesajul?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 09 Nov 2007, 12:31 
Offline
User avatar

Joined: 16 Apr 2007, 18:37
Posts: 296
Location: brasov
da,masina trage bine si dupa ce mesajul dispare


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 09 Nov 2007, 12:36 
Offline
User avatar

Joined: 03 Jun 2007, 13:26
Posts: 70
cand iti dispare mesajul?
pe timpul afisarii, cum se comporta masina


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 09 Nov 2007, 12:50 
Offline
User avatar

Joined: 16 Apr 2007, 18:37
Posts: 296
Location: brasov
situatia e cam asa:cand accelerez si turometrul ajunde pe la 3500 rpm,apare mesajul pe infocenter si dispare(singur) dupa 2 secunde.NU am simtit ca masina ma lasa,ca nu mai are putere,deci continua sa accelereze


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 09 Nov 2007, 12:56 
Offline
User avatar

Joined: 03 Jun 2007, 13:26
Posts: 70
Este posibl sa te lase unul din senzori. Cei ce citesc rotatiile arborelui, cam asa ceva


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 11 Nov 2007, 14:00 
Offline
User avatar

Joined: 16 Apr 2007, 18:37
Posts: 296
Location: brasov
Am pus masina pe tester la reprezentanta.Au gasit urmatoarea eroare:P0235 PRESIONE SOVRA ALIMENAZIONE INTERMITENTE.Erau date ca posibile cauze :turbina,electrovalva care comanda presiunea turbinei,tubulatura si mai era ceva dar nu-mi aduc aminte.Cu testerul pe ea,masina la relanti avea o presiune de 900mbar cu un varf de 2200 mbar pe la 5000 RPM,oricum valoarea medie afisata de tester era undeva pe la 1600 mbar.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 11 Nov 2007, 14:20 
Offline
User avatar

Joined: 07 Nov 2005, 14:54
Posts: 2959
Location: Oradea
Uite ce zice Autodata la codul tau:

EOBD Code: P0235
Fault Location: Turbocharger (TC) boost pressure sensor A / Supercharger (SC) boost pressure sensor A - circuit malfunction
Probable cause: wiring, TC/SC boost pressure sensor

_________________
Alfa Romeo 156 1.6 TS 120hp +Chiptuning +Cold Air Intake


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 11 Nov 2007, 19:44 
Offline
User avatar

Joined: 03 Jun 2007, 13:26
Posts: 70
mike20 Quote:
Am pus masina pe tester la reprezentanta.Au gasit urmatoarea eroare:P0235 PRESIONE SOVRA ALIMENAZIONE INTERMITENTE.Erau date ca posibile cauze :turbina,electrovalva care comanda presiunea turbinei,tubulatura si mai era ceva dar nu-mi aduc aminte.Cu testerul pe ea,masina la relanti avea o presiune de 900mbar cu un varf de 2200 mbar pe la 5000 RPM,oricum valoarea medie afisata de tester era undeva pe la 1600 mbar.
Sa nu uiti sa verifici si injectoarele. Din pacate la alfa, la motorul tau, problema in sine nu apare pe calculator, astfel ca in momentul in care te lasa un injector, sau urmeaza sa te lase sunt afisate alte defecte. Iti recomand sa verifici si presiunea in rampa la un mecanic priceput.
Succes!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 29 Nov 2007, 10:24 
Offline
User avatar

Joined: 16 Apr 2007, 18:37
Posts: 296
Location: brasov
Dupa ce am sters eroarea pe tester,o perioada aceasta nu a mai aparut.Azi de dimineata a aparut din nou in aceleasi conditii,la accelerari mai bruste.Este vreo problema daca mai merg cu masina asa?NU de alta dar trebuie sa vad cum fac sa scap de troncaneala din partea dreapta care se aude din ce in ce mai tare.Si tare mi-e teama sa nu fie din caseta,am schimbat bratele inferioare si tot nu a disparut.Oricum in prima faza o sa incerc sa schimb bucsile de la bara stabilizatoare poate zgomotul dispare....


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 30 Nov 2007, 10:04 
Offline
User avatar

Joined: 16 Apr 2007, 18:37
Posts: 296
Location: brasov
Azi de dimineata aceeasi poveste,dar am vazut ca se aprinde si martorul rosu din bord,dar se stinge odata cu disparitia mesajului de pe info center.E vreo problema daca merg cu masina asa?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 02 Dec 2007, 23:00 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 10:45
Posts: 300
Location: Pitesti
Hi...Hi... :lol: In seara asta am fost si eu la liniutze....deh...sa ma destind. N-am condus eu ca deh, om batran. Insa dupa ce s-a incins bine motorul mi-a aparut si mie . masina parca s-a ingatuit 1 secunda apoi si-a revenit. Becul insa sta aprins. O s-o sterg si o sa va spun de la ce era. in principiu n-are nici pe dracu

_________________
156 2.0 jts


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 04 Dec 2007, 10:43 
Offline
User avatar

Joined: 16 Apr 2007, 18:37
Posts: 296
Location: brasov
Am vazut o chestie ciudata.Saptamana trecuta a fost mai frig in Brasov,adica dimineata intre -5 si -10 grade.Atunci mi-a aparut si mesajul de eroare.Saptamana aceasta si in week-end a fost un pic mai cald afara,temperaturi pozitive si desi am dat un pic de talpa la masina mesajul nu a mai aparut.Si daca imi aduc bine aminte si inainte sa sterg eroarea pe tester,tot asa mi-a aparut mesajul,cand era mai rece afara... :roll:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 09 Dec 2007, 14:24 
Offline
User avatar

Joined: 08 Feb 2006, 19:10
Posts: 200
Location: Ottawa, ON, Canada
salut Mike20


Comportamentul pe care il are motorul tau poate proveni de la urmatorii factori

-Debitmetru defect / pe duca
-Senzor MAP defect
-Turbina defecta/actuator blocat
-Electrovalva Pierburg defecta/pe duca
-Electrovalva EGR defecta/blocata
-Furtune vacuum care comanda actuatorul coapte /fisurate
-Intercooler fisurat/ cu depuneri de ulei
-Furtune aer- turbina-intercooler-admisie fisurate

Avand in vedere ca deja ai primit codul de eroare P0235, partea cu EGR o lasam deocamdata la o parte.

Turbina in sine nu cred sa aiba vreo problema , mai ales daca uleiul e fost schimbat la timp si in general motorul nu consuma ulei.
Asadar, trebuie verificat circuitul de Vacuum, electrovalva de vacuum Pierburg-cea de langa radiator.
Scoate - cu mare grija furtunasele de pe electrovalva si studiaza foarte atent daca la capete exista crapaturi , fisuri. Ai grija la operatia asta sa nu rupi stutzurile de plastic ale electrovalvei!
Scoate furtunasele la ambele capete : electrovalva->actuator si electrovalva-> teava de metal care duce la pompa de vacuum.
Daca sunt ok , verifica - punand pe altcineva sa porneasca motorul - daca tija actuatorului de la vanele turbinei are o cursa corecta si fara sa se blocheze pe intreg traseul. In general, la pornire actuatorul face o cursa de cativa cm 3-4.
Daca actuatorul este ok , raman ca suspecti MAP si Electovalva Pierburg. Din pacate aceste doua piese nu le poti verifica decat prin inlocuire cu altele si studierea comportamentului motorului.
Senzorul MAP (senzorul de presiune absoluta) e fixat pe rampa de admisie aer. este o piesa mica, neagra , prinsa cu un surub, are un conector cu 3 fire si costa 450 RON. Ca sa ai acces la ea trebuie dat jos capacul de antifonare al motorului.
Electorvalva Pierburg efixata in partea frontala a masinii langa radiatorul de racire cu aer , e prinsa cu doua suruburi, are un conector cu 2 fire, costa aprox. 60 EUR (in Germ).

Sincer , dupa cum ai descris situatia , mie mi se pare ca ai o problema cu electrovalva Pierburg. In timp se va agrava, si practic la fiecare depasire vei trai cosmarul lipsei de putere. In oras nu iti va face probleme, insa vei simti un consum de combustibil mai ridicat.
Nu stiu care sunt abilitatile tale tehnice , daca nu poti face operatiile astea singur , apeleaza la un mecanic .
Daca ai intrebari ... asteptam


bob

_________________
No bine ca nu-i frig ....


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 31 Dec 2007, 20:37 
Offline
User avatar

Joined: 30 May 2007, 14:14
Posts: 449
Location: Bucuresti
Am plecat la Constanta...pe autostrada...la 200 la ora am luat evident singura groapa mai mare existenta pe autostrada...\

mi-a aparut motor system failure si a ramas martorul din bord aprins si pe consola cand apare steluta (ca este frig)cand motorasul...

masina merge perfect fara absolut nici o problema...

ce sa fie...ce sa fac...

sa incerc sa scot borna de la baterie???o merge asa???

mersi

_________________
BMW 530XD
C klase w204



ex :Alfa Romeo 159 ( distinctiv ) - 1.9 JTDm - 175 CP
Alfa Romeo 156-1,9 JTD-148 CP
Alfa Romeo Spider 3.0 V6 12V - 192 CP
BMW 318( E90 LCI ) - 2009
BMW X5 ( E53 ) - 3.0.D - 218 CP
Audi A4 B8 - 2.0 TDI 143 CP
Alfa Romeo MiTo - 1.6 JtdM


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 31 Dec 2007, 20:40 
Offline
User avatar

Joined: 08 Jan 2006, 20:00
Posts: 3503
Car: 159-Brera-Spider916
Location: Bucuresti
nu e de la groapa,a fost doar un soc,daca nu si revine intre timp mai scrie aici,in mod normal ar trebui sa si revina singura dupa procedeul reset computer

p.s. bai bob ...mare rabdare ai :lol:

_________________
0751314197


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 31 Dec 2007, 20:43 
Offline
User avatar

Joined: 30 May 2007, 14:14
Posts: 449
Location: Bucuresti
pai cand are loc acest procedeu sau ...treb sa ma duc eu in service...???

_________________
BMW 530XD
C klase w204



ex :Alfa Romeo 159 ( distinctiv ) - 1.9 JTDm - 175 CP
Alfa Romeo 156-1,9 JTD-148 CP
Alfa Romeo Spider 3.0 V6 12V - 192 CP
BMW 318( E90 LCI ) - 2009
BMW X5 ( E53 ) - 3.0.D - 218 CP
Audi A4 B8 - 2.0 TDI 143 CP
Alfa Romeo MiTo - 1.6 JtdM


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 60 posts ]  Go to page 1 2 3 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]