It is currently 27 Apr 2024, 22:55

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 12 posts ] 
Author Message
PostPosted: 01 May 2023, 21:09 
Offline

Joined: 21 Feb 2022, 08:58
Posts: 7
Car: Mito QV
Salutare,

De curand am obsevat ca la pornirea motorului la rece, scoate ceva fum alb.Dupa pornirea motorului pentru aproximativ 30 sec(video mai jos). Mentionez ca la ultimul plin am pus si o doza de aditiv pentru curatare injectoare Liquid Moly.

Sunteti de parere ca e de la aditiv, e condens sau altceva? Am verificat antigelul si totul este ok. Am inteles ca ar mai putea fi de la garnitura de chiuloasa sau blocul motor fisurat.

Video:
https://youtube.com/shorts/LyBaIcR4Ix0

Multumesc!


Top
   
PostPosted: 01 May 2023, 21:48 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4304
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
Cam mult fum alb la o simpla accelerare. :scratch: Tind sa cred ca e de la aditiv (era necesear? functiona intrerupt? consum mare? erori?).
In afara de antigel, vezi si uleiul cum arata, ca idee. Iar daca intr-adevar e fum alb de la antigel in camera de ardere, ar trebui ca la toba finala sa vezi ceva condens roz de antigel. Pune mana si daca are o consistenta de aia usor uleioasa tragi concluzia. Mai poti verifica si cu un carton alb la finala sa vezi ce iese.
Cele doua variante cu garnitura de chiulasa sau chiar chiulasa, desi plauzibile, nu cred ca ar fi de vina. Dupa aceea am vazut ca nu mai scoate.

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 02 May 2023, 17:18 
Offline

Joined: 21 Feb 2022, 08:58
Posts: 7
Car: Mito QV
Update:

Am fost la service pt remedierea unei probleme electrice si dupa ce au vazut filmarea cei de acolo mi-au zis ca e normal sa se comporte asa la varsta ei(12 ani).

Nu am avut probleme cu injectoarele doar am zis sa le curat un pic.

Sper sa nu apara si alte chestii :scratch:


Drumuri bune!


Top
   
PostPosted: 02 May 2023, 18:16 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4304
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
Gresesti cand vrei sa repari ceva ce functinoeaza. :D Pune benzina de calitate si gata. Toate masinile avute le-am "hranit" in 99% din cazuri cu cifra octanica 98-100 (exclus Lukoil sau altele de genul private). Niciodata n-am pus aditiv ca n-a fost nevoie.
Asta cu varsta e o prostie mare cat cel care a spus-o.
Conteaza intretinerea si exploatarea, nu cati ani are o masina. Dovada e aici si aici, pe scurt.

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 02 May 2023, 23:19 
Offline

Joined: 21 Feb 2022, 08:58
Posts: 7
Car: Mito QV
Benzina ii pun numai de 98 de la Socar.

O sa schimb benzinaria sa vad la urmatorul plin.


Top
   
PostPosted: 03 May 2023, 09:14 
Offline

Joined: 05 Aug 2020, 11:46
Posts: 947
Car: Giulia Veloce 280 Q4
Location: Bucuresti
Mai mult ca sigur fumul e de la aditiv, o sa dureze ceva pina dispare. Benzina de la Socar? :ziped:

_________________
Alfa Romeo. Giulia. Veloce 280 Q4. Rosieeeeee
Stelvio Quadrifoglio Misano Blu MY2020 bestia


Top
   
PostPosted: 03 May 2023, 17:54 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6613
Location: Brasov... oarecum.
Florin Hulea Quote:
Benzina ii pun numai de 98 de la Socar.

....
Incearca Socarul asta :naughty: E mai ok.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 03 May 2023, 18:42 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4304
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
Sari direct la 11:55. Am pus si eu de proba la Socar o singura data. Nu pot sa spun nimic de rau, dar prefer MOL, OMV sau Rompetrol.
Cu Lukoil am avut o "aventura" de nu mai tragea masina. Nu era Alfa.

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 12 Jun 2023, 11:12 
Offline

Joined: 21 Feb 2022, 08:58
Posts: 7
Car: Mito QV
Update:

Din pacate problema cu fumul se pare ca nu are legatura cu aditivul sau combustibilul.

Am facut revizia si i-am rugat pe cei de acolo sa verifice si problema cu fumul. In ture nu da fum, deci turbina iese din discutie. Pe tester nu apar erori. Inainte de revizie dadea mai putin fum pt simplu motiv ca nuprea mai avea ulei.(conform manualului este normal sa consume 400ml/1000km :blink: )

Cel mai probabil problema provine de la simeringurile de la la supape. Cica ar fi uscate si trece ulei din chiuloasa in camera de ardere. Inteleg ca schimbarea acelor garnituri este o lucrare complexa. Daca ma puteti ajuta va rog cu un pret estimativ si o recomandare de service pt lucrarea asta. Nu as vrea sa ajung la reprezentanta :uhuh:


Top
   
PostPosted: 12 Jun 2023, 12:03 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6613
Location: Brasov... oarecum.
Pai stai man, de ce la rece trece uleiul si in ture nu? Adica in ture la cald sau la rece? La cald ar avea sens cumva, ca se dilata motorul si deh, poate se sigileaza, dar la rece in ture (stiu, nerecomandat, dar ca sa depistezi problema tre incercat) ar trebui sa fie la fel daca pe acolo trece uleiul.
Pe de alta parte, nu sunt expert, insa din cate stiu fumul de la ulei in general e albastru, alb de la apa. Sa nu ai o fisura pe undeva care se inchide cand se incalzeste si se dilata motorul, si care lasa apa sa intre in camera de ardere.

Consumul de ulei poate fi destul de mare daca ii "rupi fashul". Asta e cam la orice motor.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 12 Jun 2023, 12:43 
Offline
User avatar

Joined: 09 Sep 2010, 10:01
Posts: 3169
In orice caz, nu strica o monitorizare mai atenta. Adica macar astea de baza, ulei si antigel sa fie la nivel. Gen mereu :)

_________________
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - B.H.


Top
   
PostPosted: 03 Jul 2023, 21:33 
Offline

Joined: 25 Sep 2015, 11:08
Posts: 479
Car: Alfa Romeo Mito
Location: Constanta
Vezi ca si daca nu da in ture fum, poate sa fie turbina. La mine rupea la relanti iar in sarcina nu prea dadea, si era turbina. Vezi in sarcina cand iei piciorul din acceleratie daca da.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 12 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]