It is currently 27 Apr 2024, 17:37

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 15 posts ] 
Author Message
PostPosted: 17 Mar 2023, 13:40 
Offline
User avatar

Joined: 19 Oct 2020, 09:23
Posts: 114
Car: Giulietta qv
Am o giulietta qv. Am schimbat discuri si placute pe fata. Pe spate discurile si placutele au 6 luni. Deci avem frane noi fata spate. Am schimbat lichidul de frana azi. Rodanul la discurile de pe fata era deja facut. Pedala de frana incepe sa prinda doar de pe la jumatatea cursei, nu mai prinde sus cum prindea inainte.
Inca niste aspecte: in noiembrie am fost cu ea la itp a trecut tot fara nicio problema. Cand am fost la schimbat de frane pe fata mi-a zis mecanicul ca ar trebui schimbati etrierii pe spate ca nu ar mai prinde frana de mana, desi inainte sa schimb pe fata franele prindea frana de mana. De siguranta oricum am lubrifiat urechile acelea de pe etrier unde vine cablul de la frana de mana sa ma asigur ca nu raman cu ea blocata. Cursa e usoara adica urechea aceea nu are problema cu revenirea in pozitia ei, dar nu revine chiar pana in capat.
Chiar trebuie sa schimbi etrierii sau sa ii reconditionez undeva sau poate sa fie altceva?


Top
   
PostPosted: 17 Mar 2023, 14:55 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4304
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
Mihai_M Quote:
Pedala de frana incepe sa prinda doar de pe la jumatatea cursei, nu mai prinde sus cum prindea inainte.
Inca niste aspecte: in noiembrie am fost cu ea la itp a trecut tot fara nicio problema. Cand am fost la schimbat de frane pe fata mi-a zis mecanicul ca ar trebui schimbati etrierii pe spate ca nu ar mai prinde frana de mana, desi inainte sa schimb pe fata franele prindea frana de mana. De siguranta oricum am lubrifiat urechile acelea de pe etrier unde vine cablul de la frana de mana sa ma asigur ca nu raman cu ea blocata. Cursa e usoara adica urechea aceea nu are problema cu revenirea in pozitia ei, dar nu revine chiar pana in capat.
Chiar trebuie sa schimbi etrierii sau sa ii reconditionez undeva sau poate sa fie altceva?
Daca prinde abia de la jumatatea cursei e cam grav, ca nu te poti baza pe masina deloc si poate fi un pericol. Practic ai frane de Dacie 1300, dar pe o masina mult mai puternica si mai grea. E posibil ca unu sau ambii etrieri de pe spate sa prinda aer de unde rezulta o cursa prea lunga. Tot cursa slaba poate da si pompa de frana, mai exact garniturile din ea. Nu e neaparat nevoie sa curga lichid pe undeva. Pur si simplu nu face presiune ca scapa pe alaturi in pompa. Ai putea verifica ce presiune dezvolta pe fiecare roata in parte, comparand cu datele spuse de fabrica. Cu scule specializate se verifica, precum asta si cu testerul in fata. Pe MultiECUScan, la a mea (GT), cand apas pedala de frana imi apare forta in N. Presupun ca si la Giulietta poti verifica asta in timp real. Deci da, ori ii reconditionezi ori iei noi nouti ori reconditionati deja. Cei de la Brembo au kit-uri de genul.

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 17 Mar 2023, 15:07 
Offline
User avatar

Joined: 19 Oct 2020, 09:23
Posts: 114
Car: Giulietta qv
Multumesc de raspuns! Incerc ce ai zis si vad ce iese.


Top
   
PostPosted: 17 Mar 2023, 15:41 
Offline
User avatar

Joined: 19 Oct 2020, 09:23
Posts: 114
Car: Giulietta qv
tomi_alfa Quote:
Mihai_M Quote:
Pedala de frana incepe sa prinda doar de pe la jumatatea cursei, nu mai prinde sus cum prindea inainte.
Inca niste aspecte: in noiembrie am fost cu ea la itp a trecut tot fara nicio problema. Cand am fost la schimbat de frane pe fata mi-a zis mecanicul ca ar trebui schimbati etrierii pe spate ca nu ar mai prinde frana de mana, desi inainte sa schimb pe fata franele prindea frana de mana. De siguranta oricum am lubrifiat urechile acelea de pe etrier unde vine cablul de la frana de mana sa ma asigur ca nu raman cu ea blocata. Cursa e usoara adica urechea aceea nu are problema cu revenirea in pozitia ei, dar nu revine chiar pana in capat.
Chiar trebuie sa schimbi etrierii sau sa ii reconditionez undeva sau poate sa fie altceva?
Daca prinde abia de la jumatatea cursei e cam grav, ca nu te poti baza pe masina deloc si poate fi un pericol. Practic ai frane de Dacie 1300, dar pe o masina mult mai puternica si mai grea. E posibil ca unu sau ambii etrieri de pe spate sa prinda aer de unde rezulta o cursa prea lunga. Tot cursa slaba poate da si pompa de frana, mai exact garniturile din ea. Nu e neaparat nevoie sa curga lichid pe undeva. Pur si simplu nu face presiune ca scapa pe alaturi in pompa. Ai putea verifica ce presiune dezvolta pe fiecare roata in parte, comparand cu datele spuse de fabrica. Cu scule specializate se verifica, precum asta si cu testerul in fata. Pe MultiECUScan, la a mea (GT), cand apas pedala de frana imi apare forta in N. Presupun ca si la Giulietta poti verifica asta in timp real. Deci da, ori ii reconditionezi ori iei noi nouti ori reconditionati deja. Cei de la Brembo au kit-uri de genul.
Am uitat sa mentionez, am facut si stand de frane dupa ce am schimbat lichidul. Testul a iesit bine doar atat ca prinde jos pedala si nu imi place asta.


Top
   
PostPosted: 17 Mar 2023, 16:13 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4304
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
Sa nu fie dereglata distanta dintre pompa si servofrana, desi asta e putin probabil sau chiar servofrana. Servofrana are o tija, care la randul ei actioneaza pompa care actioneaza mai departe restul. Am vrut sa schimb si eu servofrana de pe GT cu una de pe 156 ca la prima atingere sa muste mai bine, dar nu intra din pacate. De la el mi-a venit ideea, dar n-am cum s-o pun in aplicare.
Ei testeaza forta de franare, nu si reactia sitemului, care si aia depinde de aderenta pe stand (ce anvelope, ce murdarie, ude sau uscate, ce rugozitate are standul etc.) deci... :thumbdown:

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 17 Mar 2023, 16:33 
Offline
User avatar

Joined: 19 Oct 2020, 09:23
Posts: 114
Car: Giulietta qv
Le iau pe rand si pana la urma ii dau de cap. Multumesc!


Top
   
PostPosted: 26 Mar 2023, 14:56 
Offline
User avatar

Joined: 19 Oct 2020, 09:23
Posts: 114
Car: Giulietta qv
Ca si mic update: etrierii nu au nimic sunt buni, pompa de frana e buna. Problema e ca in momentul in care frana de mana e slabita de tot in spate etrierii au joc considerabil, de acolo si cursa “moarta”. Urmeaza sa schimb cablurile de frana si sa fac un reglaj al etrierilor si in mod normal ar trebui sa scap de problema.


Top
   
PostPosted: 26 Mar 2023, 22:40 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4304
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
Sa speram ca se rezolva :scratch: .

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 05 Apr 2023, 12:59 
Offline
User avatar

Joined: 19 Oct 2020, 09:23
Posts: 114
Car: Giulietta qv
Sper ca asta sa fie rezolvarea in urma unei vizite la un mecanic:
- Etrierii sunt functionali
- Vacumul facut de servo frana e prea mare si imi trage prea mult pistonasele inapoi in etrier
- Era prezenta si o mica transpiratie in masina langa pedala de frana
- Concluzie: schimb servo frana si sper sa scap de aceasta problema
Sper ca urmatorul update sa fie unul bun in care confirm ca servo frana a fost problema


Top
   
PostPosted: 05 Apr 2023, 14:26 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4304
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
Bine de stiut. Chiar sunt curios cum se rezolva.

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 22 Apr 2023, 08:46 
Offline
User avatar

Joined: 19 Oct 2020, 09:23
Posts: 114
Car: Giulietta qv
Update: Am schimbat pompa de frana (pompa de servo nu avea nimic) cu aerisire cu tot ce trebuie, in urma procedurii am primit erorile afisate in poze de care nu pot scapa nicicum si in continuare am aer undeva pe circuitul de frana (am mai facut de atunci 2 aerisiri si a mai iesit aer + pedala de frana nu se simte cum ar trebui). Oare ce pot sa mai fac? Am ramas fara idei.


Attachments:
2DF171AC-AC6E-4799-AB80-8F48859BCBDC.jpeg
2DF171AC-AC6E-4799-AB80-8F48859BCBDC.jpeg [ 1.88 MiB | Viewed 340 times ]
64CE67E7-D5C6-4C7F-B5A6-00FC26B6445E.jpeg
64CE67E7-D5C6-4C7F-B5A6-00FC26B6445E.jpeg [ 109.67 KiB | Viewed 340 times ]
8ED487A0-5AC9-410B-9588-988FFBFB123B.jpeg
8ED487A0-5AC9-410B-9588-988FFBFB123B.jpeg [ 98.95 KiB | Viewed 340 times ]
D061EC58-BE30-4750-BE85-957D1FDA7B4D.jpeg
D061EC58-BE30-4750-BE85-957D1FDA7B4D.jpeg [ 106.43 KiB | Viewed 340 times ]
44E62ABF-5EC3-42CA-B3C1-531604A10BE2.jpeg
44E62ABF-5EC3-42CA-B3C1-531604A10BE2.jpeg [ 94.87 KiB | Viewed 340 times ]
6C13A54D-7184-4DA9-9BA7-1A3F83AF9E11.jpeg
6C13A54D-7184-4DA9-9BA7-1A3F83AF9E11.jpeg [ 94.92 KiB | Viewed 340 times ]
EA1EAEA9-855D-4B1C-97A6-C6D019D7B9EA.jpeg
EA1EAEA9-855D-4B1C-97A6-C6D019D7B9EA.jpeg [ 82.54 KiB | Viewed 340 times ]
332D4866-BC02-4FB4-B349-B63FA07F02A6.jpeg
332D4866-BC02-4FB4-B349-B63FA07F02A6.jpeg [ 55.08 KiB | Viewed 340 times ]
Top
   
PostPosted: 22 Apr 2023, 18:09 
Offline
User avatar

Joined: 03 Oct 2016, 19:23
Posts: 300
Car: Fiat Bravo II 1.6 mj
Location: Bacau
Mihai_M Quote:
Update: Am schimbat pompa de frana (pompa de servo nu avea nimic) cu aerisire cu tot ce trebuie, in urma procedurii am primit erorile afisate in poze de care nu pot scapa nicicum si in continuare am aer undeva pe circuitul de frana (am mai facut de atunci 2 aerisiri si a mai iesit aer + pedala de frana nu se simte cum ar trebui). Oare ce pot sa mai fac? Am ramas fara idei.
Si uite asa se strica o masina!
Du-te la reprezentanta si poate ai norocul sa dai acolo peste cineva care chiar citeste manualul de service si iti rezolva treaba cu calculatorul sau pompa de abs. Chiar daca o sa te coste dublu mai bine decit aberatii gen " prea mult vacuum" sau joc la etrieri spate"

_________________
DA !


Top
   
PostPosted: 22 Apr 2023, 20:08 
Offline
User avatar

Joined: 19 Oct 2020, 09:23
Posts: 114
Car: Giulietta qv
aschiuta Quote:
Mihai_M Quote:
Update: Am schimbat pompa de frana (pompa de servo nu avea nimic) cu aerisire cu tot ce trebuie, in urma procedurii am primit erorile afisate in poze de care nu pot scapa nicicum si in continuare am aer undeva pe circuitul de frana (am mai facut de atunci 2 aerisiri si a mai iesit aer + pedala de frana nu se simte cum ar trebui). Oare ce pot sa mai fac? Am ramas fara idei.
Si uite asa se strica o masina!
Du-te la reprezentanta si poate ai norocul sa dai acolo peste cineva care chiar citeste manualul de service si iti rezolva treaba cu calculatorul sau pompa de abs. Chiar daca o sa te coste dublu mai bine decit aberatii gen " prea mult vacuum" sau joc la etrieri spate"
Asta urma sa fac am intrebat in speranta in care poate s-a mai lovit cineva de problema sau poate sa imi recomande un atelier.


Top
   
PostPosted: 22 Apr 2023, 21:23 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4304
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
Repet, as testa cu manometrul fiecare roata, dar asta pe mai multe ore, poate chiar zile, una cate una. Aerul ala intra pe undeva. Sa tot schimbi piese asa pe bajbaite, e gaura in buget, mai ales ca piesele de pe sistemul de franare nu-s chiar ieftine. O alta idee, poate prosteasca pentru ca de fapt sunt circuite separate, sa nu fie vreo ceva in neregula intre circuitul lichidului de la ambreiaj si frana. Altfel, nu-mi vine decat sa dau vina pe unitatea ESP sau vreun fir de la ea cu probleme si prin urmare nu se face aerisirea si in ESP.
Prefer o diagnoza de Alfa, decat trasnaile astea Bosch cu o traducere proasta in romana.

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 22 Apr 2023, 21:56 
Offline
User avatar

Joined: 19 Oct 2020, 09:23
Posts: 114
Car: Giulietta qv
tomi_alfa Quote:
Repet, as testa cu manometrul fiecare roata, dar asta pe mai multe ore, poate chiar zile, una cate una. Aerul ala intra pe undeva. Sa tot schimbi piese asa pe bajbaite, e gaura in buget, mai ales ca piesele de pe sistemul de franare nu-s chiar ieftine. O alta idee, poate prosteasca pentru ca de fapt sunt circuite separate, sa nu fie vreo ceva in neregula intre circuitul lichidului de la ambreiaj si frana. Altfel, nu-mi vine decat sa dau vina pe unitatea ESP sau vreun fir de la ea cu probleme si prin urmare nu se face aerisirea si in ESP.
Prefer o diagnoza de Alfa, decat trasnaile astea Bosch cu o traducere proasta in romana.
Nu cred ca imi mai bat capul ca doar lungesc inutil toata situatia. Merg la reprezentanta saptamana viitoare si vad ce rezolv, oricum aduc update.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 15 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]