It is currently 27 Apr 2024, 18:19

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 14 posts ] 
Author Message
PostPosted: 23 Sep 2022, 14:34 
Offline

Joined: 28 Oct 2006, 16:59
Posts: 238
Car: ALFA156 2.5V6/GIULIA
Location: campina
Salut, baieti!
De curand am cumparat din Olanda o Alfa Romeo 156 2.5V6 ,192cp. An fabricatie 2004, model TI cu 240000km la bord. Masina a venit pe platforma, achitand-o olandezului prin transfer bancar. La receptia ei, in Romania, am constatat ca vasul de expansiune prezinta sub capac o gaurica data in mod intentionat pentru a iesi presiunea din instalatia de racire. M-am gandit , avand in vedere si pretul mai mic de achizitie, ca masina ar putea avea vreo garnitura de chiulasa ciupita. Pentru inceput am schimbat vasul de expansiune, i-am pus buson nou, am schimbat termostatul, radiatorul, insa masina continua sa faca presiune , iesind apa, in momentul in care temperatura atinge 90de grade, pe la busonul vasului de expansiune afara. Mentionez faptul ca motorul nu fierbe , se aude bine, insa nu baga caldura in habitaclu. Electroventilatoarele pornesc. Astept parerile dvs, ale celor care ati avut de-a face cu acest tip de motor. Cred ca de ce mi-a fost frica nu am scapat. Schimbarea celor doua garnituri in servis, ce ar presupune ca si costuri? Exista cineva pe aici care ar putea sa repare asa ceva?
Multumesc,
Gabi


Top
   
PostPosted: 23 Sep 2022, 16:35 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6613
Location: Brasov... oarecum.
Ce pot sa spun e ca la V6 se lucreaza cel mai simplu cu motorul dat jos de pe masina.
Mie cand mi-a ajuns apa pe la 120, pentru ca nu a pornit ventilatorul, mi-au zis aia de la Autolusso ca au verificat garniturile sa nu fie ciupite cu nu stiu ce solutie (cred ca un fel de solutie de contrast), dar sa iti explic exact ce au facut, nu stiu. Am schimbat si eu radiator si termostat si apoi n-a mai trecut de 90. Ventilatorul la mine nu a pornit pentru ca s-a busit releul.

In alta ordine de idei, daca e o garnitura ciupita, nu ar trebui sa ai ulei in vasul de expansiune?

La Bucale sunt cativa mecanici mai priceputi cu care ai putea lua legatura.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 23 Sep 2022, 18:18 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4304
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
S-ar putea ca problema sa fie radiatorul de caldura de sub bord care este infundat. De aia nici nu da caldura si de aceea se creeaza presiunea. Daca nu sunt urme de ulei in vasul de expansiune si nici invers, adica antigel in ulei (vezi si pe joja si la capacul de la ulei), atunci nu ramane decat radiatorul de habitaclu. Soluția e relativ simpla. Am mai explicat-o pe undeva pe forum. Pe scurt, bagi soluție de curățare radiatoare și urmezi instructiunile de pe flacon. Repeți de cate ori e cazul si apoi clatesti bine cu apa distilata sau de la chiuveta pana iese limpede si abia apoi pui proportiile de antigel cu apa distilata. Daca nu se desfunda, imi pare rau sa o spun, dar trebuie schimbat radiatorul de sub bord. Eu am patit ceva asemanator si am scapat doar cu curatarea. Nu stiu cat spatiu este in spatele motorului, dar poate ajungi sa pui mana pe cele doua furtunuri care intra in radiator, de tur si retur. Asa iti dai seama daca e in regula. Lipsa caldurii poate fi si unul sau mai multi voleti blocati, dar nu cred ca e cazul aici.

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 23 Sep 2022, 19:11 
Offline

Joined: 28 Oct 2006, 16:59
Posts: 238
Car: ALFA156 2.5V6/GIULIA
Location: campina
Va multumesc pentru raspunsuri!
Mecanicul care se ocupa de masina mi-a spus ca si cu radiatorul de sub bord infundat,nu ar trebui sa faca presiune in instalatie. De asemenea, mi-a comunicat faptul ca atunci cand garnitura de chiulasa e ciupita, nu trebuie sa bage neaparat ulei in vas sau antigel in baie. Depinde de ciupitura, unde e localizata la nivelul chiulasei. Adica ,poate scapa doar compresie in instalatia de racire si atat. Necazul e faptul ca , din lipsa oamenilor care stiu meserie, dar si a multor soferi care au probleme cu masinile, ajungi sa stai prin service cu masina 2-3 saptamani pana cand se apuca de ea. Dupa aceea mai stai 2-3 saptamani pana gasesti piesele, inca 2 pana o repara. Iar, dupa ce masina se va fi terminat, plata sa o faci , daca se poate, ieri! M-am saturat de mizeria din societatea bolnava in care traim! Sa ajungi sa te rogi cu bani ca sa iti repari masina in servisuri in care respectul fata de client se afla suspendat pe elevatoare prafuite, odinioara era de neconceput.
Nu stiu ce sa fac! Sa schimb garniturile de chiulasa si sa rectific chiulasele sau sa cumpar un motor fara anexe? Care varianta ar fi mai iefina? Va intreb pe voi, deoarece la service capitolul comunicare, din cauza volumului mare de lucru, e operatie pe creier!
Multumesc!


Top
   
PostPosted: 23 Sep 2022, 23:45 
Offline
User avatar

Joined: 04 Jun 2009, 11:18
Posts: 7813
Car: GTV 916 2.0 TS
Location: Bucuresti
Ai verificat cumva daca mai fierbe daca folosesti aerul conditionat ?


Top
   
PostPosted: 24 Sep 2022, 07:19 
Offline

Joined: 28 Oct 2006, 16:59
Posts: 238
Car: ALFA156 2.5V6/GIULIA
Location: campina
Nu. Nu cred ca au verificat. Insa antigelul iese din vas la 90 de grade. Niciodata nu a ajuns acul la 100 de grade. Termostatul deschide, insa presiunea fiind mare in instalatie, antigelul iese pe la supapa busonului vasului de expansiune.


Top
   
PostPosted: 24 Sep 2022, 23:57 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6613
Location: Brasov... oarecum.
Man, nu stiu ce sa zic de mecanicul tau momentan. Nu prea imi iese la numar: daca presiunea (compresia) scapa in sistemul de racire, mie logica imi spune ca ajunge ulei in antigel. Dar mno, eu nu sunt mecanic.
Vad ca esti din Campina. Ia legatura cu unul din baietii de la Bucale si sunt sigur ca o scoti la capat.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 25 Sep 2022, 10:08 
Offline
User avatar

Joined: 17 Oct 2014, 17:45
Posts: 417
Car: Focus ST, Alfa GT
Location: Bucuresti
Presiunea mare in sistemul de racire, poate avea mai multe cauze. Garnitura de chiulasa arsa/ciupita poate face uleiul sa ajunga in sistemul de racire sau doar compresia sa ajunga in sistemul de racire. Primul lucru pe care l-as face, ar fi inlocuirea vasului de expansiune si a busonului! Cat este amsina rece, vasul de expansiune chiar daca are microfisuri, nu pierde apa-la cald, ecuatia se schimba. Busonul trebuie sa tina o anumita presiune in instalatie @1,3 bar..incat apa sa nu fiarba la 100 grade. Termostatul/Ventilatorul daca nu functioneaza, apa poate fierbe, motiv pentru care bulele create de fierbere, scot apa din vas! In ultima instanta, daca toate acestea functioneaza si nu sunt blocaje in sistemul de racire si nici furtunuri fisurate, este chiulasa! Cat despre capac, au dat rateur chiar si noi..double check!

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS 2005 Rosso Alfa 165 cp
Alfa Romeo GT 2.0 JTS 2007 Nero Carbonio 165 cp
Focus ST 2.5 turbo 2006 225 cp(volvo T5 inside)
Opel Astra J GTC OPC 2.0 turbo 280 cp
ex: Alfa Romeo Brera 2006 2.4 JTDm 200 cp
ex: Alfa Romeo 159 2006 3.2 JTS v6 Q4 260 cp
ex: Alfa Romeo GT 2006 1.9 JTD 150 cp
ex: Alfa Romeo GT 2006 2.0 JTS Selespeed 165 cp


Top
   
PostPosted: 25 Sep 2022, 16:49 
Offline

Joined: 28 Oct 2006, 16:59
Posts: 238
Car: ALFA156 2.5V6/GIULIA
Location: campina
Am schimbat vasul,capacul vasului, radiatorul si termostatul. Acelas lucru, apa sare afara din vas pe la busonul vasului de expansiune. Cred ca e problema la chiulasa. Va tin la curent.


Top
   
PostPosted: 26 Sep 2022, 11:51 
Offline

Joined: 13 Jun 2014, 11:17
Posts: 449
Car: 156 gta, 159
Location: ploiesti
voltron Quote:
Nu. Nu cred ca au verificat. Insa antigelul iese din vas la 90 de grade. Niciodata nu a ajuns acul la 100 de grade. Termostatul deschide, insa presiunea fiind mare in instalatie, antigelul iese pe la supapa busonului vasului de expansiune.
total gresit. pe instalatie apa fluctueaza de la aprox 80 grade la aprox 100-115 grade si tie pe ceas arata constant 90 de grade.
toate (sau aproape la toate) masinile, vasul de expansiune are o gaura prin spate (sau depinde si de marca) undeva in partea de sus care da voie sa elimine excesul de presiune. apa mentinandu se in temperaturi normale nu va avea cum sa refuleze fiind mai usoara decat aerul si fiind mereu in partea de jos.. bla bla bla. practic da apa afara in momentul cand "fierbe". long story short dilatare si contractare. deci undeva ori ai scapari de presiune ceea ce si incalzeste instant o portiune de antigel si atunci refuleaza (gen chiulasa, bloc sau garnitura ciupite) sau circuitul undeva infundat. si iar apa fierbe..

_________________
now: 159 jtdm
156 gta
Sold: saab 9-3 aero
156 jtd
vw golf 2 gti


Top
   
PostPosted: 28 Sep 2022, 20:46 
Offline

Joined: 28 Oct 2006, 16:59
Posts: 238
Car: ALFA156 2.5V6/GIULIA
Location: campina
Da, multumesc! Am transmis servisului aceste informatii.Sper sa si tina cont de ele! Deocamdata masina sta pe bara in service,asteptand data de 1 octombrie ca sa intre in lucru.Asa e in
Romania.Masina a intrat acum o luna in service pentru schimbarea radiatoarelor, vopsirea a trei elemente si a verifica treaba cu presiunea. Au vopsit, au montat, insa vazand ca masina continua sa faca presiune in instalatie si dupa schimbarea termostatului si vasului de expansiune, au dat-o afara si i-au facut o noua programare, incepand cu data de ,01 octombrie ca sa desfaca chiulasa, deoarece au foarte mult de lucru. Intre timp am mai cumparat un motor, astfel incat sa-linlocuiasca, nu inainte de a verifica, sper eu, si caloriferul de sub bord.Greu cu comunicarea, mai ales in situatia in care clientii bat la usa precum mustele la rahat!


Top
   
PostPosted: 29 Oct 2022, 20:32 
Offline

Joined: 28 Oct 2006, 16:59
Posts: 238
Car: ALFA156 2.5V6/GIULIA
Location: campina
Buna seara,
Pentru cei care v-ati straduit sa ma ajutati pentru a depista problema in legatura cu compresia din vasul de expansiune,dar si pentru ceilalti colegi forumisti care se pot confrunta cu problema compresiei in vasul de expansiune, va marturisesc faptul ca in adevar garnitura de chiulasa era arsa, iar chiulasa( cea de langa radiatoare) compromisa. Multumesc pe aceasta cale lui Razvan-speedy pentru ajutor! Ca atare, am cumparat alt motor si , incet,incet ( din cauza servisurilor romanesti) m-am apropiat de finalizarea masinii. Am trecut de la 2.4 Jtd, 175 cp la Alfa romeo 156 benzina, 2.5V6. Am incercat sa va prezint mai jos cateva poze, atat cu chiulasa veche-defecta , cat si cu noua mea achizitie, Alfa Romeo 156-2.5V6 TI, insa nu le pot incarca sub nicio forma oricat le-as micsora.
S-au revopsit bara fata, capota si bara spate, s-a schimbat motorul, cutia de viteze, care e noua,bara stabilizatoare, bujiile, bobinele de inductie si kitul de distributie, fiind noi toate. Urmeaza o vopsire a jantelor( gri inchis) si montarea a patru distantiere( daca are cineva de vanzare, il rog sa imi transmita);
Probleme inca de rezolvat:
- la ralanti masina prezinta o usoara galopare a motorului( in sarcina nu se simte acest lucru),iar cand pornesc electroventilatoarele motorul functioneaza rotund;
- vibratie usoara in accelerare( se pare ca ar fi planetara lunga, segmentul din mijloc care contine tripoda, aceasta prezentand un mic joc). Daca cineva dintre dvs. are asa ceva,il rog sa ma contacteze;
Masina se prezinta foarte bine,atat din punct de vedere al caroseriei-nu prezinta rugina, iar sunetul motorului e demential.
Seara frumoasa!


Top
   
PostPosted: 29 Oct 2022, 22:55 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2010, 21:47
Posts: 867
Car: Giulia Q4 280.
Location: PITESTI
Era mai mult putrezită decât arsă, un exemplu foarte bun al cazului în care nu este folosit un lichid de răcire corespunzător, chiulasă corodată enorm!
Am postat eu pozele, la mine funcționează, dar trebuie să ai răbdare. :D
Spor la treaba în continuare!


Attachments:
IMG-20221027-WA0005.jpeg
IMG-20221027-WA0005.jpeg [ 1.6 MiB | Viewed 733 times ]
IMG-20221027-WA0007.jpeg
IMG-20221027-WA0007.jpeg [ 1.42 MiB | Viewed 733 times ]
IMG-20221027-WA0013.jpeg
IMG-20221027-WA0013.jpeg [ 1.68 MiB | Viewed 733 times ]
IMG_20221027_100032.jpg
IMG_20221027_100032.jpg [ 4.54 MiB | Viewed 733 times ]
IMG_20221027_100718.jpg
IMG_20221027_100718.jpg [ 3.26 MiB | Viewed 725 times ]

_________________
**Alfa Romeo Giulia Q4 280cp
**Alfa Romeo Spider, Zoe 1.8 ts
**Alfa Romeo 156 TI, Busso engine :D
**Alfa Romeo 159SW, 1.8mpi
Ex:
Alfa Romeo 159SW,TBI TI
Alfa Romeo Gt Blackline
Alfa 156 sw,1.9jtd,115cp
Alfa Romeo Brera, 2.4jtdm, 210cp +
Alfa 159 SW, 2.4jtdm, 210cp
Alfa 156,1.9jtdm,150cp+
Alfa Giullieta 2.0jtdm
Alfa 159sw,1.9jtdm,150cp
Alfa Crosswagon,Q4
Alfa 147 selespeed,2.0TS,150cp
Alfa 156sw,1.9-115cp
Alfa 166,2.4jtd-136cp
Alfa 156,2.0ts-150cp
Alfa 147,1.6ts-120cp
Top
   
PostPosted: 30 Oct 2022, 08:20 
Offline

Joined: 28 Oct 2006, 16:59
Posts: 238
Car: ALFA156 2.5V6/GIULIA
Location: campina
Multumesc, Razvan!


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 14 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]