It is currently 28 Apr 2024, 09:30

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 140 posts ]  Go to page 1 2 3 4 5 6 Next
Author Message
PostPosted: 22 Apr 2014, 18:24 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
fragilitatea bratului superior la alfa romeo 156/147 e o problema arhicunoscuta.

multi dintre voi deja ati trecut la poliuretan, s a marit probabil fiabilitatea insa o sa va prezint si proiectul meu mic care vizeaza aceasta problema.

cel mai deranjant lucru este acea scartaiala, vaselina dispare dupa un timp si frecarea dintre cauciuc si bucsa de metal genereza zgomot si uzura.

folosirea unui kit poliuretan poate fi "un ciocan mai mare" din punctul meu de vedere, proiectarea bratului a fost facuta ca la o jucarie, chiar nu imi imaginez ce o fi avut in cap acel inginer cand a proiectat asa ceva, frigiderul sau fiind plin cu carne pentru generatii intregi din familia sa.

odata eliminata frecarea respectiva si viata pivotului se va prelungi, perioada de testare din urmatoarele luni va confirma acest lucru. ca pivotul sa tina mult (peste 80k) trebuie ca efortul la miscarea bratului sa fie minim.

am decis sa folosesc doua perechi de rulmenti radiali cu ace care vor face ca suspensia sa lucreze mai silentios decat la un golf, am incercat sa iau in calcul multe aspecte, sarcini, lubrefiere, impermeabilitate, pret de cost, timp de executie, posibilitatea abordarii in regin DIY, pastrarea elementelor OEM.

pentru inceput o sa va pun cateva poze, lucrarea in sine va fi facuta zilele urmatoare la un atelier de prelucrari , o sa updatez topicul pe masura ce inainteaza proiectul.

in linii mari lucrarea ar fi asa:
-alezarea bucsilor metalice originale la o cota ce permite introducerea rulmentilor cu ace.
-fabricarea din teflon a garniturilor waterproof
-realizarea canalului pentru siguranta rulmentilor
-montaj

investitia este una mica, alaturi de o pereche de brate noi, piesele au costat 120ron.

exista si o versiune mai evoluata a proiectului insa costurile fiind mari nu o voi pune in aplicare deocamdata.

o sa va pun si schite, coduri, cote si documentatie ceva mai incolo.


Attachments:
rulmentii aferenti unei bucsi.jpg
rulmentii aferenti unei bucsi.jpg [ 326.89 KiB | Viewed 7276 times ]
bucsa brat.jpg
bucsa brat.jpg [ 557.27 KiB | Viewed 7276 times ]
image003.jpg
image003.jpg [ 354.88 KiB | Viewed 7276 times ]

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!

Top
   
PostPosted: 22 Apr 2014, 22:02 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
for the fun of it, am facut cateva simulari pentru a vedea durata de viata a rulmentilor din noul lagar, am supraincarcat calculul care nu stiu cat de precis este, am prevazut o forta radiala permanenta egala cu forta de greutate data de o masa de 300kg, contaminare usoara, am obtinut o valoare de 1000 ore de functionare , adica cu o viteza medie de 60-65 km/h ar veni undeva la 60-65k, looks good to me!


Attachments:
image001.jpg
image001.jpg [ 754.59 KiB | Viewed 7235 times ]
image002.jpg
image002.jpg [ 695.36 KiB | Viewed 7235 times ]
image003.jpg
image003.jpg [ 742.5 KiB | Viewed 7235 times ]
image004.jpg
image004.jpg [ 693.61 KiB | Viewed 7235 times ]

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!

Top
   
PostPosted: 23 Apr 2014, 17:02 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2007, 10:59
Posts: 560
Car: 156
Location: Suceava
Foarte buna ideea. Eu as pune rulmentii pe interior astfel incat sa se elimine frecarea dintre bucsele bratului si fuzeta. Initial asta este cauza principala a uzurii premature a bucselor. Nenea mecanicul nu a auzit de cheie dinamometrica si strange boltul ca nu cumva sa sara bratul de acolo! Prin strangerea exagerata, bucsele sunt presate pe fuzeta si astfel se forteaza rotirea lor in brat (cu timpul).

_________________
Cand vezi o Alfa mergand incet, inseamna ca exista o problema pe scaunul din dreapta.


Top
   
PostPosted: 23 Apr 2014, 18:29 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
sv_kdt Quote:
Foarte buna ideea. Eu as pune rulmentii pe interior astfel incat sa se elimine frecarea dintre bucsele bratului si fuzeta. Initial asta este cauza principala a uzurii premature a bucselor. Nenea mecanicul nu a auzit de cheie dinamometrica si strange boltul ca nu cumva sa sara bratul de acolo! Prin strangerea exagerata, bucsele sunt presate pe fuzeta si astfel se forteaza rotirea lor in brat (cu timpul).
bucsile se strang bine exact cum procedeaza orice mecanic si este corect, miezul nu trebuie sa se miste, de aceea exista acea vaselina iar cotele sant in asa fel facute incat ansamblul sa nu fie prea larg sau prea stramt, insa din acest moment toate problemele astea sant istorie, maine se vor monta bratele , proiectul v1.0 a ajuns la final.

pentru cei interesati ma puteti contacta pe mail/pm, in principiu stiti parerea mea: brat nou (birth,frap,trw) exclus pivot reconditionat sau poliuretan doar cu modificarea de rigoare, va pot ajuta pe fiecare dintre voi, am vorbit azi la atelier.

bucsile se misca impecabil in brat, ca la o masina nemteasca!

enjoy the pictures!


Attachments:
image001.jpg
image001.jpg [ 627.36 KiB | Viewed 7173 times ]
image002.jpg
image002.jpg [ 96.03 KiB | Viewed 7173 times ]
image003.jpg
image003.jpg [ 406.05 KiB | Viewed 7173 times ]

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!

Top
   
PostPosted: 23 Apr 2014, 23:12 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
astazi la atelierul lui sorin, un vechi amic care isi castiga painea doar prin munca sa cu acel strung si o bormasina de banc, nimic altceva, am "furat" oleaca de meserie.

la un moment dat i am zis ca nu imi place interiorul la semeringurile de teflon si ca le vreau mai fixe, a luat burghiul (acelasi) si l a ascutit in alt mod si in 20 secunde a executat o saiba cu interior mai mic cu aproape o zecime.

bineinteles ca nu am mai rezistat si am cerut detalii, tehnica de gaurire "old school" e o tehnica uitata, prin ascutirea inegala a laturilor burghiului se pot obtine diametre mai mari , atunci cand ascuti pefect un burghiu gaura este exact cat scrie pe burghiu.

sorin stie pretentiile mele vis a vis de prelucrarea materialului si nu comenteza nimic, uneori zambeste si reface reperele.

observati in poza de mai jos degajarea "futurista" a cutitului burghiului, este facuta special pentru a permite o gaurire rapida cu o evacuare rapida a materialului pentru obtinerea unei cote exacte, precise.

toate echipamentele de lucru sant romanesti, strungul de arad din anii 70-80, burghiele care au 30 de ani si mai merg 30 de ani, observati in poza de deasupra pozei etichetate(prost :D) micrometrul "fepa", e un atelier vintage in toata regula in care te simti bine exact ca la un muzeu de marca.

printre clientii sai : opel galati "gold&platin" , volvo penta bucuresti, scania, iveco.

meseria este intr adevar o bratara de aur!


Attachments:
image001.jpg
image001.jpg [ 608.79 KiB | Viewed 7147 times ]

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!

Top
   
PostPosted: 24 Apr 2014, 12:04 
Offline
User avatar

Joined: 02 Jul 2008, 15:15
Posts: 2054
Location: Praga CZ
foarte tare man! poate cand mai ajung si eu prin GL... :naughty:

PS: cand ai scris DIY in primul post, era o gluma, nu?

_________________
alfas don't break down... they stop to be admired
my fiat is fantastic:
Ex: 156 SW 1.9 JTD 16V
Ex: 159 SW 2.4 JTD Q-tronic
Ex. Jeep GC 2005 3.0 crd
A6


Top
   
PostPosted: 24 Apr 2014, 13:01 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
acesta este un proiect special DIY pentru ca este nevoie doar de doua(2) cote pe strung, una din piese a fost facuta de mine insa finisata de sorin, practic ai de alezat 4 bucsi de metal la o cota fixa apoi de facut canalul pentru acea siguranta, asta ar fi operatiunea la care e nevoie de prelucrare.

restul, adica presarea se facea acasa la o menghina sau pe genunchi folosind o tija filetata si introducand ambele bucsi de fier cu rulment in brat deodata.

bucsa originala nu este atinsa, ea isi pastreaza in continuare functia pentru care a fost gandita, este inlaturata doar frecarea din acel lagar, ca sa aiba loc rulmentul am prelucrat doar bucsile metalice.

deasemenea elasticitatea bucsii nu este afectata, ea nefiind presata deoarece bucsile de cauciuc de la bratul superior au imediat dupa zona de uzura o teaca metalica care separa zonele de lucru, practic zona de lucru pentru amortizare este virgina. :D

o sa revin cu feedback dupa montaj, momentan masina este o moara cu ciocanele,bratele noi dupa 30-40k bat si scartaie de te scot afara din masina,in special dimineata, sa vedem dupa.

va exista si o versiune evoluata a proiectului(scumpa) insa la vremea ei, sa vedem cum se comporta v1.0

solutia folosita a fost simplitatea si costul extrem de scazut pentru ca scump stie sa faca toata lumea.

Ca si claim al meu ar fi inlaturarea zgomotelor(scartaiala) in procent de 100% , viata pivotului teoretic ar trebui sa se imbunatateasca insa voi fi rezervat in a face o prognoza foarte optimista, eu personal sper la un 60k fara nici o bataie din zona acestor brate cu regim de utilizare on si offroad(4-5%).

mentionez ca am folosit materialele cele mai ieftine de pe piata, ma bazez mai mult pe design decat pe calitatea materialului, conform noii filozofii in vigoare :D

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 24 Apr 2014, 15:31 
Offline
User avatar

Joined: 02 Jul 2008, 15:15
Posts: 2054
Location: Praga CZ
comanr Quote:
viata pivotului teoretic ar trebui sa se imbunatateasca insa voi fi rezervat in a face o prognoza foarte optimista, eu personal sper la un 60k fara nici o bataie din zona acestor brate cu regim de utilizare on si offroad(4-5%).
avand in vedere ca am avut TRW care erau duse si dupa 5k, 60k este o mult mai mult decat o imbunatatire. acum am poliuretan si cam scartaie

PS: dezactiveaza blitzz-ul cand pozezi monitorul :)

_________________
alfas don't break down... they stop to be admired
my fiat is fantastic:
Ex: 156 SW 1.9 JTD 16V
Ex: 159 SW 2.4 JTD Q-tronic
Ex. Jeep GC 2005 3.0 crd
A6


Top
   
PostPosted: 24 Apr 2014, 15:50 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
da, o sa cam fie bine cu modificarea asta, far' de poliuretan ca si asa mi au sarit toate lucrarile din gura.

sa vedem cum se comporta, mai exista niste mici secrete ale proiectului care nu par vizibile la prima vedere insa au complicat putin problema la un moment dat, metoda de introducere si cotele saibelor de teflon sant critice pentru o etansare a ansamblului impotriva apei.

tot ce vreau sa va zic este ca ansablul a fost testat cu aer comprimat pentru a vedea daca e etans si este, etansarea perfecta are loc doar dupa presarea ansamblului in bucsa de cauciuc, cotele ansamblurilor se modifica putin, am acordat o atentie sporita acestui lucru eu folosesc masina si in offroad la pescuit, lucrari.

fara testare orice teorie este egala cu zero, insa premisele sant unele excelente.

ps: stiu cu blitzul, nu prea ma pricep si de obicei ma orbesc cu el :D

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 24 Apr 2014, 21:25 
Offline
User avatar

Joined: 16 Jul 2008, 12:57
Posts: 637
Car: Alfa 75, 2.0 TS LE
Location: Oradea
sunt pregatit sa devin cobaiul nr. 2.
Au cedat si ale mele dupa cca 20.000 km.

_________________
ALFA 75, 2.0 TS, ASN
CROSSWAGON Q4 (zis si autobuzul scolii) R.I.P.
CROSSWAGON Q4 (BB)


Top
   
PostPosted: 24 Apr 2014, 21:31 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
stai oleaca sa le montez si o scot la off road prin insula mare a brailei, exista un drum pe care, daca vrei sa testezi o suspensie acolo e rostul, un drum spart , terminat, ceausist, semi-abandonat

vorbim pe pm.

mai toata lumea cand a vazut lucrarea, chiar si baietii din service au zis ca nu sant in regula la cap insa numai eu stiu cat m au scartait la cap, am cedat psihic.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 29 Apr 2014, 19:11 
Offline
User avatar

Joined: 22 Sep 2008, 14:45
Posts: 2185
Car: Vauxhall Frontera
Location: Haibach-DE
madkat Quote:
O varianta interesanta de brat - din teava - pentru cele inferioare insa, a facut alan de pe AO (pentru cine cunoaste personajul)
Asa ceva am vazut facut pentru un EVO2 .


Attachments:
1781916_598284600249431_903788368_n.jpg
1781916_598284600249431_903788368_n.jpg [ 76.36 KiB | Viewed 6962 times ]

_________________
“Nothing can keep me away from the love of God”-Ayrton Senna Da Silva

Alfa 159 SW 2,4 JTDm 210 PS - neagra
Alfa 146 1,7 16v Boxer 129 ps[/b]
Ex. Alfa 159 SW 1,9 Jtdm 16v Ti
Ex.Alfa 159 SW 1;9 JTDM 16v 150+ ps rosie :cry:
Ex. Alfa 156 SW 1,9 JTD 8v 140 ps
Top
   
PostPosted: 29 Apr 2014, 21:26 
Offline
User avatar

Joined: 15 Mar 2009, 18:42
Posts: 522
Location: cluj
Pai daca e asa treaba si devii un furnizor de brate pentru alfa, o sa revin la marca :coolspeak: . Unul dintre motivele care m-au facut sa ma indepartez de alfa, pe langa drumurile noastre patriotice, a fost fiabilitatea acelor brate, chiar daca era un 166... Sa nu mai zic de cel inferior, care ma rupea la bani (am dat pe el, in 2008, 750 ron, iar acum e pana in 500 maxim).


Top
   
PostPosted: 29 Apr 2014, 23:43 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
upgrade ul oricarui element de suspensie necesita analiza, chiar daca pare simplu, nu este, am facut lucrul asta in primul rand pentru mine, dupa cum stiti toata munca mea in legatura cu alfa si cu masinile este sharing 100%, in primul rand pentru ca nu urmaresc profitul, nu ma intereseaza, nu are o pondere semnificativa in ceea ce fac eu in genere.

daca eu voi recomanda modificarea fiti siguri ca merita, nu as putea sa recomand unui alfist un lucru prost, nu as putea dormi daca fac asta, si o sa incerc sa ofer brate noi cu aceasta modificare la un pret de brate noi, pentru ca nu am de gand sa ma imbogatesc din asta, in cel mai bun caz sorin va avea de lucru, asta o sa se intample dupa ce voi testa bratele noi.

nu stiu cum sant bratele de 166, am o vaga idee ca nu sant la fel, eu nu aplic aceiasi strategie de doua ori pentru ca nu exista solutie universal valabila, asta se intampla doar la supermarket si la magazinul de tricouri.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 30 Apr 2014, 18:08 
Offline
User avatar

Joined: 11 May 2008, 19:21
Posts: 583
Location: Bucuresti
Ceva interesant se gaseste si pe aici:

https://www.facebook.com/media/set/?set ... ploaded=18" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.facebook.com/media/set/?set ... 761&type=3" onclick="window.open(this.href);return false;


Top
   
PostPosted: 30 Apr 2014, 20:10 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
bratele sant instalate pe masina, suspensia e sharp, directie impecabila, zero zgomote la suspensie pe drum accidentat/piatra cubica, poate e devreme sa ma pronunt insa un failure major de design ar fi fost sesizat daca era cazul.

o sa pun o poza cu bratele vechi, uzura se vede clar ca e de la frecarea materialelor, ba chiar cauciuc din bucsa a aderat la bucsa de metal, asta nu se va mai intampla cu noul design.

nu sant interesat de bucsi care ajusteaza unghiul de cadere, nici nu am timpul necesar si resursele sa testez brate pentru alte modele de masina, am incercat sa aduc "my two cents" la problema apasatoare a bratelor superioare pentru 147/156/gt, pastrand calitatea si componentele oem sau echivalente oem.

stiu ca solutia vine cam tarziu dar si eu sant alfist de putin timp relativ, daca aveam alfa, modificarea era de acum 10 ani cu siguranta.

cei care doresc detalii/brate modificate ma pot contacta cu pm sau cu mail la comanr@gmail.com, o sa updatez topicul cu feedback.


Attachments:
image010.jpg
image010.jpg [ 431.42 KiB | Viewed 6882 times ]

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!

Top
   
PostPosted: 04 May 2014, 19:25 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
dupa primele sute de km totul se prezinta impecabil atat in offroad cat si pe sosea. am scapat de scartaiala si suspensia copie absolut toate denivelarile cu o usurinta de invidiat, se simte diferenta, cunoscatorii isi vor da seama imediat ca nu vorbesc aiurea, feedback ul e imbunatatit.

pentru a simti asta trebuie sa ai suspensia bunisoara in rest, bineinteles.

un alt lucru urmarit in acest proiect este mentinerea unghiurilor suspensiei, inainte cu bratele vechi unghiurile se degradau rapid, erau o gluma proasta, voi monitoriza acest aspect si voi reveni cu feedback in acest sens.

deja au aparut si primii clienti, pentru primii 10 clienti o sa fie vorba doar de costurile materialelor, zero adaos, zero manopera, in spiritul alfaclub,

'cause alfaclub is about support!

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 05 May 2014, 10:38 
Offline
User avatar

Joined: 21 Feb 2008, 00:12
Posts: 408
Car: 156 2,4jtd
Location: Bucuresti
Salutare.

Nu vreau sa descurajez, sau sa-ti tulbur apele. Dar acum ceva ani, am incercat si eu acelasi lucru.
Ce-i drept, posibil rulmentii sa fi evoluat de atunci pana acum, insa mai mult de 15k nu au tinut.
Problema apare la axul de rulaj. Rulmentii au nevoie de rotatii complete pentru o uzura uniforma si ungerea suprafetelor.
In realitate, pe masina, bratul nu face decat un arc de cerc de maxim 20 grade. Toltal insuficient pentru bunul mers al rulmentilor.
Dupa 10.000 km incepusera sa scoata zgomote, iar la 15.000 km rodeau de-a dreptul.
Cand le-am dat jos, bilele cilindrice erau ovale iar axul era valuri tot.
La vremea respectiva, singura solutie viabila era un ax tratat termic, lucios, etc.. Insa evident, asta costa mai mult decat o pereche
de brate. Si chiar si asa, vaselina din rulment nu circula, deci, aceeasi problema cu o durata de viata poate cu 5000 km mai mare.
In concluzie, eu am renuntat. Daca se putea pune rulment acolo, puneau ei din fabrica.

Nu contest ca lucrarea ta nu e mai bine facuta, sau mai durabila. Nu am nici-un gand de acest gen.
E doar un hint.


Daca vrei o parere personala:
Unica si singura solutie pentru acest brat, este un miez usor canelat ( sa pastreze vaselina) , traseu de gresare prin bucsa ( o gaura prin ea in dreptul gresorului) si gresor montat pe fiecare ureche a bratului( gaurit, infiletat, costa 5 lei unul).
Evident, gresate cu decalmitru ( pompa de vaselina) odata la 3-4000 km, si ajung sa tina mult mai mult decat pivotul.

Sau bucsa fixa cum au bratele inferioare, Alfa 159 si alte masini...

Numai bine!


Top
   
PostPosted: 05 May 2014, 11:01 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
bucsa de cauciuc originala este pastrata, pentru mine si pentru linistea mea 20k de liniste e mare lucru, bratele vechi scartaiau dupa 2k.
daca nu se pastreaza bucsa moale originala rulmentii se strica, nu stiu ce rulmenti ai folosit tu insa astia sant cu ace nu cu role, prin raza mica a acelor se asigura destul de mult travelling.
designul tine cont de uzura lagarului si poate compensa cateva zecimi, nu este asa simplu ca la prima vedere. deja pe unde am mers eu nu calca picior de alfa, mai vedem, poti prezenta proiectul tau chiar daca nu a fost o reusita.

ansamblurile nu necesita ungere ulterioara sant protejate impotriva apei

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 05 May 2014, 11:29 
Offline
User avatar

Joined: 04 May 2012, 22:59
Posts: 2198
Car: Alfa Romeo GT jtd
Location: Braila
sa ma bag si eu :D
olcitul avea bari de torsiune pe fata care se miscau(aceeasi miscare scurta) pe niste rulmenti cu ace putin mai mari decat cei pusi de comanr,atunci unii dublau acei rulmenti(tot ceva legat de uzura) adica era loc sa mai pui un rand.
bineinteles ca am pus si eu,masina avea 80k si rulmentii din fabrica erau ca noi.
acum timpul isi va spune cuvantul

_________________
No job,No money,No woman,No car = No problem
alfa romeo gt 1.9 jtdm
ex. alfa romeo gt jtd,150 cp
ex.alfa romeo 145 1.9 jtd
ex. audi 100 2.0 D
ex.bmw 520i
ex.lancia prisma 1.9 TD
ex.olcit


Top
   
PostPosted: 05 May 2014, 12:18 
Offline
User avatar

Joined: 21 Feb 2008, 00:12
Posts: 408
Car: 156 2,4jtd
Location: Bucuresti
comanr Quote:
bucsa de cauciuc originala este pastrata, pentru mine si pentru linistea mea 20k de liniste e mare lucru, bratele vechi scartaiau dupa 2k.
daca nu se pastreaza bucsa moale originala rulmentii se strica, nu stiu ce rulmenti ai folosit tu insa astia sant cu ace nu cu role, prin raza mica a acelor se asigura destul de mult travelling.
designul tine cont de uzura lagarului si poate compensa cateva zecimi, nu este asa simplu ca la prima vedere. deja pe unde am mers eu nu calca picior de alfa, mai vedem, poti prezenta proiectul tau chiar daca nu a fost o reusita.

ansamblurile nu necesita ungere ulterioara sant protejate impotriva apei
Brate vechi scartaiau dupa 2k pentru ca nu era desfacut miezul si pusa vaselina de noi. Ele vin uscate din fabrica :wink:
Am folosit rulmenti cu ace/ bile cilindice, scuze cuvantul ales.
" Travellingul " - ( Cursa bratului - pe romaneste) In mers este in proportie de 90% de maxim 10* grade intr-o pozitie dictata de suspensia masinii. Acele 10* nu sunt suficiente pentru o rotatie completa a acelor in camasa, mai clar, se vor invarti o jumatate de tura in ambele sensuri.
Ia un rulment, pune-i miezul, si mica-l sa vezi.
" Compenseaza cateva zecimi"? - Cateva zecimi, se traduce printr-o troncaneala de zile mari cand e fier pe fier la interior.
Faptul ca ai facut offroad cu masina, nu se datoreaza nicicum bratelor in cauza.
"Proiectul meu" nu a beneficiat de poze la momentul respectiv, si nici rost n-avea dupa ce mi-am pierdut timpul cu el.

Asteptam pareri.
Succes!


Top
   
PostPosted: 05 May 2014, 12:36 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
dane daca ai incerca sa pricepi ar fi bine, intelege ca daca ai o bila mare ea mai mult sta, distanta parcursa e mica raportata la diametrul sau. cu bile mici de 1,2mm se schimba situatia.

stiu ca nu merita nimic insa baga de seama ca s au luat in calcul aspecte la care tu inca nu te ai gandit


ps toate bratele de alfa au vaselina, cel putin alea pe care le am montat eu in trecut, degeaba , vezi poza.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 05 May 2014, 14:15 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
ca si curiozitate pentru tine, jukebox, afla ca rulmentii nu au o cota exacta , au fost lasate jocuri de la montaj, jocuri care pareau mari, se simteau binisor la mana, insa bratele nu bat pentru ca au fost luate in calcul alte aspecte.

deasemenea incarcarea axiala a rulmentilor este zero, ei vor fi incarcati doar radial prin intermediul bucsilor de cauciuc originale care sant destul de moi si ar trebui sa protejeze si rulmentul si pivotul.

pe masura ce vor aparea probleme vor fi rezolvate pe noile versiuni de brate insa am vrut sa plec de la un nivel de costuri foarte scazut, pe care sa si l permita toata lumea sau aproape toata lumea.

time will tell, gropi avem, balti cu carul.

ps
tu in proiectul tau ai lasat bucsile originale, ai etansat, adica eram curios ce ai facut si ce rulmenti ai folosit.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 05 May 2014, 14:19 
Offline
User avatar

Joined: 21 Feb 2008, 00:12
Posts: 408
Car: 156 2,4jtd
Location: Bucuresti
Ok. N-am inteles eu, nu m-am gandit eu inca...
Numai zic nimic, eventual iti trimit cativa saci de bascule sa-ti faci un bussines cinstit.


Top
   
PostPosted: 05 May 2014, 14:22 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
nu multumesc, esti un dragut, folosesc doar brate noi pentru modificari. :lol:

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 140 posts ]  Go to page 1 2 3 4 5 6 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]