It is currently 22 Nov 2024, 00:49

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 4 posts ] 
Author Message
PostPosted: 11 Apr 2014, 00:34 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4322
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
Astazi am schimbat rulmentul de la compresorul de AC pentru ca zgomotul sau aproape ca acoperea sunetul motorului. O parte din operatiune, pentru cine are scule si un prieten de nadejde (e musai) poate sa o faca acasa, dar pana la urma tot va trebui sa ajungeti la serivce pentru completarea instalatiei de AC. Ceea ce spun in continuare se aplica pentru TS. Pentru celelalte motorizari operatiunea cred ca e in mare parte asemanatoare cu mici modificari.

Asadar:
1. Ridicati masina pe cric si asigurati-o, astfel incat sa aveti acces la intainzatorul curelei de accesorii, apoi scoateti acea parte de fibra de la contra-aripa, de langa roata din dreapta fata (foto)
2. Indepartati aparatoarea de plastic (cine are) a curelei de accesorii si cureaua in sine
3. Desfaceti conducta prinsa de compresor, apoi cele 4 suruburi care tin compresorul fixat de motor (2 sus, 2 sub) si scoateti compresorul
4. Prindeti compresorul intr-o menghina apoi desfaceti piulita din centru pentru a putea scoate fulia. In fulie se afla rulmentul buclucas.
5. Dupa scoaterea piulitei, cei de la service au folosit 3 suruburi ajutatoare cu care au impins in sus acea bucata de fier (nu-i stiu denumirea stiintifica :D )
6. Se scoate siguranta care o vedeti in fotografia cu cele 3 suruburi in acea piesa
7. Folositi o presa de rulmenti pentru a scoate fulia uniform (se vede in a doua fotografie - cea cu menghina). Cei de la service spuneau ca in unele cazuri iese usor, cu mana. Nu fortati pentru ca riscati sa stricati.
8. Scoateti rulmentul din fulie ori cu o presa hidraulica sau cu ce va este la indemana si presati inapoi rulmentul nou (al meu cica e japonez) cu o cheie tubulara pe masura
9. Montati totul la loc si mergeti la service sa va reumpleti instalatia de AC cu agent refrigerant.
10. Mergeti cu prietenul de nadejde la o bere :cheers:
Preturi, cod piesa si informatii:
- pe rulment am dat 92 de lei, iar manopera e in functie de service-ul ales
- cod rulment vechi (verde): 35BD219DUK. Codul rulmentului nou este acelasi numai ca nu are K la sfarsit
- rulmentul a fost adus de service de la GHEZACO
Sper ca informatiile sa va fie de ajutor pe viitor in caz de probleme. N-am postat la "Cum sa?", pentru ca am considerat ca e mai usor de gasit la Troubleshooting. Cine are completari sau considera ca topicul nu e in locul potrivit, il rog sa modifice. :peace:


Attachments:
DSC_0053.jpg
DSC_0053.jpg [ 127.68 KiB | Viewed 2754 times ]
File comment: Compresorul in menghina
DSC_0038.jpg
DSC_0038.jpg [ 142.1 KiB | Viewed 2754 times ]
File comment: Fulia si locasul rulmentului
DSC_0041.jpg
DSC_0041.jpg [ 139.11 KiB | Viewed 2754 times ]
File comment: Rulment vechi
DSC_0050.jpg
DSC_0050.jpg [ 141.75 KiB | Viewed 2754 times ]
File comment: Rulment nou
DSC_0052.jpg
DSC_0052.jpg [ 139.77 KiB | Viewed 2754 times ]
File comment: Cutie rulment nou 1
DSC_0054.jpg
DSC_0054.jpg [ 125.08 KiB | Viewed 2754 times ]
File comment: Cutie rulment nou 2
DSC_0055.jpg
DSC_0055.jpg [ 93.9 KiB | Viewed 2754 times ]
File comment: Piesa cu cele 3 suruburi, siguranta si presa
DSC_0039.jpg
DSC_0039.jpg [ 141.36 KiB | Viewed 2750 times ]
File comment: Codurile compresorului de pe masina
DSC_0040.jpg
DSC_0040.jpg [ 120.35 KiB | Viewed 2750 times ]

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)
Top
   
PostPosted: 16 Apr 2014, 22:18 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2007, 10:59
Posts: 560
Car: 156
Location: Suceava
La cat costa o fulie pentru compresorul de AC, se merita incercarea.

_________________
Cand vezi o Alfa mergand incet, inseamna ca exista o problema pe scaunul din dreapta.


Top
   
PostPosted: 16 Apr 2014, 23:06 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
nu este o incercare , este procedura standard pentru oricare dintre noi cu singura observatie ca se lucreaza direct pe masina, doar neprofesionistii dau jos un compresor, mereu trebuie sa depui eforturile minime pentru rezultat.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 08 May 2014, 23:16 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
revin cu cateva informatii referitoare la compresorul de AC si cu faptul ca am facut o greseala, astazi am desfacut fulia si bobina de comanda la un compresor de hyundai terracan.

rulmentul ala se invarte mereu, nu doar cand sta compresorul, fulia impreuna cu bobina formeaza un electromagnet care cand este energizat atrage si volanta compresorului care de altfel sta distantata putin in repaos. stiam asta dar uitasem, au trecut multi ani de la ultimul compresor servisat.

problema la compresorul de terracan era ca nu cupla compresorul desi toata instalatia electrica era buna si instalatia era presurizata, deci toate conditiile erau propice cuplarii, tensiunea la bornele compresorului era cea nominala.

orice bobina de compresor de AC are incorporat in rasina(turnat) un termofuzibil care se arde uneori din cauze care nu au legatura cu incalzirea bobinei respective, acelasi tip de termofuzibil este pe ventilatoarele de la alfa romeo.

termofuzibilul este vizibil partial de cele mai multe ori sau poate fi intuit in rasina datorita profilului "ca o fasole mica" si apoi cu o mini freza se poate degaja in cateva minute(nu trebuie intrat mult in material), piesa se va inlocui si bobina va deveni functionala in 99% din cazuri, mai exista si cazuri nenorocoase cand bobina este scurtcircuitata la minus , lucrul asta se determina usor cu un ohmmetru, impedanta corecta este de 3,4 ohm in cazul compresorului de la hyundai, banuiesc ca nu difera prea mult nici la alte compresoare, in principiu trebuie sa depaseasca 3 ohm pentru o bobina fara spire in scurt.

dupa inlocuire locul se sigileaza cu rasina epoxy(poxipol), imi pare rau ca nu am poze, o sa incercuiesc pe poza colegului nostru locul exact al fuzibilului in rasina

la hyundai era undeva la ora 9 daca aici la alfa e la ora 12, considerand bobina un ceas.

operatiunea s a facut prin demontarea fuliei si a bobinei fara depresurizarea instalatiei, clientul a salvat multi bani, cateva sute de lei bune(o operatiune de genul asta poate ajunge la 1000ron sau mai mult intr un service de marca), poate vor folosi cuiva aceste informatii mestesugaresti.

am pus si o poza cu aceste sigurante, am gasit o pe internet pe un forum, astraclub cred, reparatia capata sens mai ales cand se repara compresoare la masini mai vechi, cu repere uitate de lume care nu se mai gasesc, insa in ziua de azi, are sens oricum. :)


Attachments:
fuzibil.jpg
fuzibil.jpg [ 74.08 KiB | Viewed 2645 times ]
termo.JPG
termo.JPG [ 26.2 KiB | Viewed 2642 times ]

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!

Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 4 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited