It is currently 05 Jun 2024, 05:13

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 4 posts ] 
Author Message
PostPosted: 05 Oct 2015, 17:10 
Offline

Joined: 05 Oct 2015, 16:05
Posts: 2
Car: 156 1.6 T-Spark
Salut!
Sunt nou pe forum, am mai urmărit topicurile, mi s-au părut interesante și m-am înscris mai ales deoarece recent am întâmpinat o problemă cu ambreiajul. Mai exact, circuitul pierdea presiune, pedala de ambreiaj rămânea fie pe la jumătatea cursei normale, fie -și mai grav- la podea. Pe moment, am "rezolvat" problema fie prin apăsări succesive ce aveau ca efect întărirea pedalei - sau un fel de "amorsare" a coloanei de lichid de frână, asta după ce, nu de puține ori, eram nevoit să ridic pedala cu vârful piciorului de pe pedalier. Mai gravă era situația când rămânea blocată în viteză și nu puteam decupla cu motorul pornit. așa că, pentru a evita un acroșaj sau tamponare, mă foloseam de frâna de mână, de frâna de serviciu sau chiar de cheie -luam contactul- pentru a opri motorul. După care, scoteam din viteză ușor și reluam protocolul cu amorsarea și porneam din nou, relativ lejer.
În fine, am descoperit și "buba": un furtun confecționat din cauciuc și metal, părțile metalice fiind la capete, compuse din niste piese tip țeavă+piuliță la un capăt și ceva gen jack metalic la celălalt; unul ajunge la rulmentul de presiune al ambreiajului iar celălalt capăt vine undeva în zona caroseriei, are maximum 40 cm și are inscripționat "DOT VINCKLE 12-97 1/8""HL.
Acest furtun prezintă niște fisuri sau pori -probabil motivul pentru care, în momentul acționării pedalei de ambreiaj, țâșnesc niște jeturi ca la o arteziană și evident pe aici se pierdea presiune și lichid de frână. Am demontat furtunașul, după care am încercat să obțin piesa. La marile firme distribuitoare mi s-a spus că trebuie musai comandă și că durează niște zile, între 5 și 14. Așa că m-am orientat către centrele de dezmembrări însă singurul loc unde am găsit este în Iași, iar eu sunt în București. Mă și tem ca nu cumva să trimită prin curier un furtun greșit, mai ales că în sistemul de ambreiaj sunt cam trei, în total. Întrebarea este: cunoaște cineva o variantă mai rapidă de rezolvare, un magazin ce ar putea avea așa ceva pe stoc, să cumpăr direct? - ținând cont și de faptul că serviciul nu prea îmi lasă timp liber pentru căutări șamd.
Aștept păreri sau indicații, vă mulțumesc!


Top
   
PostPosted: 18 Feb 2016, 00:32 
Offline

Joined: 16 Feb 2016, 22:49
Posts: 2
Car: 156 1.8 TS
Location: Resita
Salut si eu am aceiasi problema tot mi se sparge acel furtun la-m schimbat a 3 a oara si iar la spart cauza nu pot sa-mi dau seama ambreiaju prinde bine dupa ce il aerisesc prrinde normal nu patineaza pedala nu nici moale nici tare e undeva la mijloc daca se pricepe cineva sa ne explice si noua....va salut


Top
   
PostPosted: 18 Feb 2016, 02:31 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4307
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
Una din cauze ar fi ca daca il iei din dezmembrari, sigur are uzura si poate plesni. A doua, nu sunt sigur de asta, ar fi montarea sa rasucita, apar tensiuni si plesneste iarasi la presiune sau se atinge de ceva si de la vibratii, prin vreo frecare cu alta piesa, cel mai probabil metalica, se fisureaza, desi daca imi aduc aminte, e sub baterie si nu are de ce sa se atinga.

Ma mir ca in Bucuresti sau mai aproape nu gasesti. Intreaba aici sau aici si pe sectiunea Publicitate in general. Cel mai bine e sa iei nou, chiar daca astepti cateva zile. Daca ala din dezmembrari iar e crapat, ca l-a demontat ala fara grija ce-ai facut? Dai bani aiurea si astepti si mai mult.

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 18 Feb 2016, 20:06 
Offline

Joined: 16 Feb 2016, 22:49
Posts: 2
Car: 156 1.8 TS
Location: Resita
Asa ma-m gandit si eu ca poate plesni ca e uzat,un prieten ma contrazicea el zicea ca face presiune prea mare la calcarea ambreiajului,in prima faza ma bagat in ceata pt ca se aude cilindru receptor cum scartaie cand apas ambreiaju...o sa-l mai schimb odata tot de la dezmembrari pt ca nou costa 280 ron si dureaza 15 zile pana il aduce,poate a 4 a oara e cu noroc :bash: multumesc de raspuns tomy


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 4 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]