It is currently 20 May 2024, 15:07

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 6 posts ] 
Author Message
PostPosted: 10 Jan 2006, 14:28 
Offline

Joined: 29 Aug 2005, 17:50
Posts: 468
Location: Bucuresti
asa deci: mi se intampla aceasta problema atunci cand e calcata frana mai puternic, si scartzul se aude pentru o scurta perioada, dupa care se opreste. e frustrant pe serpentine, sau prin blocaje, in bucuresti. am schimbat discurile si placutele spate, si tot nu am scapat de scartz. acum tocmai am vorbit cu un coleg si mi-a spus ca are aceeasi problema la un 147, pe fata. de la ce ar putea fi?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 10 Jan 2006, 14:51 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Conform manualului, explicatia e urmatoarea:
Daca scartaie franele fata, ar putea fi de la proasta fixare a surubului 3a, ceea ce ar face sa existe un mic joc al etrierului. Ar mai putea fi si de la arcul 1 din poza, el nu tine bine placutele pe etrier, de aceea exista un joc ce se manifesta prin acel scartait. Arcul ala poate sa nu fie bine fixat in gauri si in urechile de prindere.
La fel, daca scartaie pe spate, ar putea fi de la surubul 1a, ori e prea slab strans, ori prea tare. Conform manualului, acel surub se strange numai cu cheia dinamometrica la un cuplu de 4.8-5.2Nm, nici mai tare, nici mai slab! Si este foarte posibil ca la service, din lene, mecanicul sa il fi strans cu o cheie normala, asa, cu o forta la intamplare. Pe fata, surubul 3a se strange la un cuplu de 4.8-5.2Nm!
Bineinteles, asta daca nu e de la placute, ele fiind ecologice, nu contin azbest si este posibil sa existe niste particule fine din placute ce fac sa scartaie.
A, sa nu uit: ar mai putea sa fie si de la faptul ca la frana de mana cablul sa fie un pic cam tensionat. Bineinteles, exista un sistem de reglaj automat al cursei franei de mana, dar, ca orice ansamblu mecanic, poate sa nu functioneze corect! Frana de mana se regleaza corect in felul urmator:
Se ridica una din rotile spate pe cric (preferabil amandoua), se lasa frana de mana (atentie! aveti grija sa aveti pene la roti, sa nu se miste masina!!!), apoi se trage frana de mana pana la al 3-lea click (dinte). Se scoate aparatoarea din piele a franei de mana. Se slabeste surubul 1b pana cand roata spate poate fi miscata cu mana, apoi se strange surubul 1b incet pana cand roata spate este franata, nu se mai misca. Se lasa frana de mana jos, in pozitia de repaus si se verifica libera invartire a rotilor spate. Simplu!

Nota: procedura de reglare a franei de mana este valabila si la Alfa 147, este identica! Insa pentru etrierii de frana suruburile se strang la alt cuplu! Atentie!

Bafta!


Attachments:
Frane fata 156.JPG
Frane fata 156.JPG [ 100.23 KiB | Viewed 1710 times ]
Frane spate 156.JPG
Frane spate 156.JPG [ 65.69 KiB | Viewed 1710 times ]
Frana mana 156.JPG
Frana mana 156.JPG [ 60.57 KiB | Viewed 1699 times ]

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v
Top
   
 Post subject:
PostPosted: 10 Jan 2006, 21:41 
Offline

Joined: 29 Aug 2005, 17:50
Posts: 468
Location: Bucuresti
m-as uita cu placere, daca n-ar fi vremea asta sau daca as avea un garaj...
cred ca la urmatoarea oprire la service.
oricum, foarte multumesc pentru explicatii si ajutor


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 10 Jan 2006, 22:39 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Cu placere ;)

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 17 Jan 2006, 15:03 
Offline
User avatar

Joined: 11 Jan 2006, 19:10
Posts: 223
Location: Bucuresti
Asta era boala generala la reprezentanta...cica erau placute proaste :? ,ulterior am aflat raspunsul:nu e indicat sa franezi brusc sau tare dupa ce schimbi discurile si placutele si exact asta faceau mecanicii cand ieseau in probe cu masina plus le faceau si standul de frane unde franezi pana ii vine boala...ideea e ca dupa ce schimbi placutele si mai ales discurile gasesti o panta si o lasi la vale cu frana un pic apasata ca sa se formeze intre ele pt ca altfel se incinge discul pana la albastru si se decaleste otelul,iar la placute se formeaza un strat de ferodo ars care scartiie...parerea mea :lol:

_________________
cuore sportivo
....cuz straight line is for vaginas


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 17 Jan 2006, 15:08 
Offline

Joined: 29 Aug 2005, 17:50
Posts: 468
Location: Bucuresti
hmmmmm
cand am luat masina cu noile placute/ discuri, m-am uitat pe bord si nu avea nici un km facut; si citisem pe cutia de la discuri ca trebuie menajata frana pentru in jur de 500 km, adica nu calcata puternic si nu franare de lunga durata. asa am facut si nu a scartait, pana la un drum pe serpentine...
acum insa am peste 1000 km de cand le-am schimbat si se intampla, din cand in cand, daca folosesc frana puternic si in mai multe reprize (si nu pot altfel pentru ca cere :D )
ideea e ca scartzaia si inainte, cu discurile/ placutele vechi :(


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 6 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]