It is currently 01 Dec 2024, 14:00

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 96 posts ]  Go to page 1 2 3 4 Next
Author Message
 Post subject: sonda lambda
PostPosted: 26 Oct 2009, 16:58 
Offline

Joined: 28 Aug 2009, 15:32
Posts: 75
buna ziua. va retin atentia cu o problema care nu stiu cum sa o judec..... am cumparat in febr. 2009 o alfa 156,1,6,ts,2000. aspectoasa,fara batai la directie. mi-a placut... dupa cca.2000km. a aparut becul galben de motor.am schimbat la reprezentanta sonda de dupa catalizator. am mers 400-500 km. a aparut becul aprins. am fost la reprezentanta si mi-a schimbat aceeasi sonda in garantie( cu "atentie" destul de consistenta pt. ca spuneau ca-mi fac un favor. gasise la masina o "masa" incorecta?!). am circulat citeva zile si...becul aprins. am mers din nou in decurs de citeva luni de 4-5 ori la reprezentanta si de fiecare data lucrau la conectori(chiar pe unul l-a pus pe direct). stergeau eroarea si eu dadeam o "atentie" si promisiunea ca s-a rezolvat.am schimbat service-ul. au facut teste.. ( aceleasi erori PO141,PO150,si amestec incorect si relanti in afara limitei). si-au declinat incompetenta dar mi-au sugerat sa schimb sonda 1 si 2. le-am schimbat la bosch car service, dar am plecat de acolo cu P0141. au spus ca nu stiu ce sa mai faca,dar sa mai urmarim. bineinteles dupa o saptamina s-a aprins becul. azi am fost la un alt service si un baiat care parea documentat pt. ca masura tensiuni si rezistente dupa o schema mi-a spus ca trebuie inlocuita sonda de dupa catalizator(este bosch original, schimbata acum o saptamina) in regim de garantie la bosch car service deoarece instalatia este in regula.. am platit testarea . astept sa mi se aprinda becul. CE SPUNETI?


Top
   
 Post subject: Re: sonda lambda
PostPosted: 26 Oct 2009, 17:11 
Offline
User avatar

Joined: 31 Aug 2006, 16:26
Posts: 1301
Du-te la un service serios, cu oameni care au habar cu ce se mananca erorile astea, nu la schimbatori de consumabile.

_________________
Alfa 147 1.6 120 cp


Top
   
 Post subject: Re: sonda lambda
PostPosted: 26 Oct 2009, 17:19 
Offline

Joined: 28 Aug 2009, 15:32
Posts: 75
Allex Quote:
Du-te la un service serios, cu oameni care au habar cu ce se mananca erorile astea, nu la schimbatori de consumabile.
sint din galati si nu stiu la ce service sa ma duc. toate la care am fost sint "de firma".cu stima


Top
   
 Post subject: Re: sonda lambda
PostPosted: 26 Oct 2009, 22:03 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2133
Car: 156 GTA
Noteaza codurile de eroare.
Da, este corect sa se masoare tensiunile date de sonda.
Revino cu codurile si eventual postez eu o metoda cu ce trebuie masurat sa vezi daca e tot ok.

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.


Top
   
 Post subject: Re: sonda lambda
PostPosted: 26 Oct 2009, 22:17 
Offline

Joined: 28 Aug 2009, 15:32
Posts: 75
seth Quote:
Noteaza codurile de eroare.
Da, este corect sa se masoare tensiunile date de sonda.
Revino cu codurile si eventual postez eu o metoda cu ce trebuie masurat sa vezi daca e tot ok.
a ramas un singur cod: PO141. multumesc.


Top
   
 Post subject: Re: sonda lambda
PostPosted: 26 Oct 2009, 22:32 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2133
Car: 156 GTA
Ok, sper sa am timp sa ma uit peste listele de la diagnoza mea si sa iti dau un raspuns.

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.


Top
   
 Post subject: Re: sonda lambda
PostPosted: 26 Oct 2009, 22:51 
Offline

Joined: 28 Aug 2009, 15:32
Posts: 75
seth Quote:
Ok, sper sa am timp sa ma uit peste listele de la diagnoza mea si sa iti dau un raspuns.
cu stima.


Top
   
 Post subject: Re: sonda lambda
PostPosted: 27 Oct 2009, 01:59 
Offline
User avatar

Joined: 03 Apr 2007, 12:26
Posts: 883
Location: Constanta
P0141 = O2 Sensor Heater Circuit Malfunction (Bank 1 Sensor 2)

_________________
Image

AR 156 2.5 V6


Top
   
 Post subject: Re: sonda lambda
PostPosted: 27 Oct 2009, 07:37 
Offline

Joined: 28 Aug 2009, 15:32
Posts: 75
Nea Victor Quote:
P0141 = O2 Sensor Heater Circuit Malfunction (Bank 1 Sensor 2)
multumesc. intrebarea mea este urmatoarea: este vorba de sonda de dupa catalizator? daca este asa, este posibil sa fi venit defecta? este bosch original schimbata acum o saptamina. la ultima stergere de eroare baiatul de la service mi-a spus ca circuitele sint bune (le-a verificat cu ap. de masura). mentionez ca acest cod a fost si inainte de schimbarea celor doua sonde(printre mai multe coduri) si a ramas in continuare. dupa cum am mai spus, cu acest cod am plecat de la service-ul unde am schimbat sondele pt. ca au spus ca nu stiu de ce ramine codul de eroare. becul s-a aprins in bord dupa o saptamina (cca 250km) iar la testul de ieri aparea doar PO141 pe care l-a sters dar a spus ca va apare. custima.


Top
   
 Post subject: Re: sonda lambda
PostPosted: 27 Oct 2009, 11:40 
Offline
User avatar

Joined: 18 Apr 2009, 00:24
Posts: 195
Location: Oradea
De ce a spus ca va apare? , inseamna ca nu sondele sint de vina , altceva e defect , sansele ca o sonda nou nouta Bosch sa fie defecta nu sint prea mari :roll:

_________________
*cenzurat*


Top
   
 Post subject: Re: sonda lambda
PostPosted: 27 Oct 2009, 19:32 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2133
Car: 156 GTA
Din cate imi dau seama ai o problema de contact.
Adica eroarea aia imi apare daca scot mufa din sonda.
Vezi poate nu face ceva contact ok.

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.


Top
   
 Post subject: Re: sonda lambda
PostPosted: 27 Oct 2009, 21:20 
Offline

Joined: 28 Aug 2009, 15:32
Posts: 75
seth Quote:
Din cate imi dau seama ai o problema de contact.
Adica eroarea aia imi apare daca scot mufa din sonda.
Vezi poate nu face ceva contact ok.
buna seara.MULTUMESC CELOR CARE AU RASPUNS LA PREBLEMA MEA.concluziile mele:
-inca nu stiu sigur daca sonda banc 1,senzor2 este sonda de dupa catalizator(PO141).
-toate verificarile facute la circuite s-au facut,normal,cu masina cu motorul oprit si inplicit in repaus.
-CRED CA APARE O INTRERUPERE DE CIRCUIT IN MISCAREA MASINII.
-daca este vorba de sonda de dupa catalizator, mi s-a spus ca mufa vine direct din mufa centrala a calculatorului.
-ar trebui sa schimb tot cablajul?
CE CREDETI?


Top
   
 Post subject: Re: sonda lambda
PostPosted: 27 Oct 2009, 22:47 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2133
Car: 156 GTA
Toate vin din calculator.
Valorie se masoara cu motorul pornit.
Sonda este deasupra catalizatorului.

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.


Top
   
 Post subject: Re: sonda lambda
PostPosted: 27 Oct 2009, 23:43 
Offline

Joined: 28 Aug 2009, 15:32
Posts: 75
seth Quote:
Toate vin din calculator.
Valorie se masoara cu motorul pornit.
Sonda este deasupra catalizatorului.
cred ca m-am exprimat gresit. tensiunile au fost masurate cu motorul pornit. continuitatea circuitelor cu motorul oprit.si au iesit bine. de aceea cred ca este un contact imperfect care apare la miscarea masinii(poate la un soc putin mai mare,ex.o denivelare pronuntata). iar sonda este sub masina cu mufa in compartimentul motor, spre spatele masinii.nu-i asa?. am vazut ce este; mufa cu patru fire de la sonda,cca30-40cm de cablu si intrare direct in mufa calculatorului(partea de deasupra) care are multi pini.nu stiu ce sa mai spun. INCA NU S-A APRINS.


Top
   
 Post subject: Re: sonda lambda
PostPosted: 27 Oct 2009, 23:51 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2133
Car: 156 GTA
Pe tine te intereseaza acum sondele cu 6 fire, din compartimentul motor.
Pe galeria de evacuare ai catalizatoarele, deasupra lor, sondele.Masoara acolo.

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.


Top
   
 Post subject: Re: sonda lambda
PostPosted: 28 Oct 2009, 11:31 
Offline

Joined: 28 Aug 2009, 15:32
Posts: 75
seth Quote:
Pe tine te intereseaza acum sondele cu 6 fire, din compartimentul motor.
Pe galeria de evacuare ai catalizatoarele, deasupra lor, sondele.Masoara acolo.
astazi dupa aprox.150km de la stergerea erorii(de luni)s-a aprins becul galben in mers. nu stiu unde sa mai ma duc.din iunie de cind a aparut problema am fost la 5 service-uri diferite considerate bune in galati (si unul din mangalia), am schimbat 3 sonde lambda,si peste 10 teste si stergeri erori. cred ca deocamdata am sa o tratez cu indiferenta pt. ca m-am saturat sa tot bag bani fara rezultat. masina merge bine,are nerv, relantiul sta f. bine. nu stiu cum se va comporta la consum si daca va afecta si catalizatorul.numai de bine si multumesc inca o data celor ce au vrut sa ma ajute.


Top
   
 Post subject: Re: sonda lambda
PostPosted: 28 Oct 2009, 14:41 
Offline
User avatar

Joined: 18 Apr 2009, 00:24
Posts: 195
Location: Oradea
Ai putea incerca sa masori continuitatea cablurilor prin scoaterea lor , punerea aparatului de masura cu crocodili pe capete si sa misti firele in toate felurile sa vezi daca nu sunt intrerupte undeva in anumita pozitie , nu stiu cat de greu se scot toate cablurile... :?

_________________
*cenzurat*


Top
   
 Post subject: Re: sonda lambda
PostPosted: 28 Oct 2009, 19:46 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2133
Car: 156 GTA
Cand ai drum prin Bucuresti dai un semn atunci.

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.


Top
   
 Post subject: Re: sonda lambda
PostPosted: 28 Oct 2009, 20:14 
Offline

Joined: 28 Aug 2009, 15:32
Posts: 75
seth Quote:
Cand ai drum prin Bucuresti dai un semn atunci.
ok. cele bune.


Top
   
 Post subject: Re: sonda lambda
PostPosted: 04 Nov 2009, 17:54 
Offline

Joined: 28 Aug 2009, 15:32
Posts: 75
multumesc lui adi147. si eu m-am gindit la catalizator. dar la un service l-au verificat si prin batai usoare( nu stiu ce auzeau) si pe tester si au spus ca este ok. MA ENERVEAZA BECUL APRINS IN BORD. daca stiti un service bun(mecanic),in zona galati, braila,buzau,tulcea,focsani (de buc. imi este frica din cauza traficului si pt. ca nu cunosc orasul) rog sa-mi spuneti. cele bune.


Top
   
 Post subject: Re: sonda lambda
PostPosted: 04 Nov 2009, 19:56 
Offline
User avatar

Joined: 18 Apr 2009, 00:24
Posts: 195
Location: Oradea
Catalizatorul poate sa fie defect si daca nu-i spart... cauta un om cu tester priceput care sa verifice eficienta catalizatorului pentru ca daca nu functioneaza eficient iti aprinde becul in bord prin sonda de dupa catalizatoare .

_________________
*cenzurat*


Top
   
 Post subject: Re: sonda lambda
PostPosted: 04 Nov 2009, 20:28 
Offline

Joined: 28 Aug 2009, 15:32
Posts: 75
dani147 Quote:
Catalizatorul poate sa fie defect si daca nu-i spart... cauta un om cu tester priceput care sa verifice eficienta catalizatorului pentru ca daca nu functioneaza eficient iti aprinde becul in bord prin sonda de dupa catalizatoare .
scuze dani147(am scris gresit numele de user). chiar asta caut.alfita sufera si eu nu gasesc doctorul.


Top
   
 Post subject: Re: sonda lambda
PostPosted: 04 Nov 2009, 21:08 
Offline
User avatar

Joined: 18 Apr 2009, 00:24
Posts: 195
Location: Oradea
Daca erai mai aproape de Oradea te trimiteam eu la cineva , dar asa nu stiu , uite am mai gasit ceva pe wikipedia , poate sa fie la fel si in cazul tau , daca nu e asa cineva care ii mai priceput sa ma corecteze ...

" Oxygen sensors
The Oxygen sensor is the basis of the closed loop control system on a spark ignited rich burn engine, however it is also used for diagnostics. In vehicles with OBD II, a second oxygen sensor is fitted after the catalytic converter to monitor the O2 levels. The on-board computer makes comparisons between the readings of the two sensors. If both sensors give the same output, the computer recognizes the catalytic converter is not functioning or removed, and will operate a 'check engine' light and retard engine performance. Simple "oxygen sensor simulators" have been developed to circumvent this by simulating the change across the catalytic converter with plans and pre-assembled devices available on the internet, though these are not legal for on-road use.[19] Similar devices apply an offset to the sensor signals, allowing the engine to run a more fuel economical lean burn that may however damage the engine or the catalytic converter.[20]"

:blink:

_________________
*cenzurat*


Top
   
 Post subject: Re: sonda lambda
PostPosted: 04 Nov 2009, 21:26 
Offline

Joined: 28 Aug 2009, 15:32
Posts: 75
dani147 Quote:
Daca erai mai aproape de Oradea te trimiteam eu la cineva , dar asa nu stiu , uite am mai gasit ceva pe wikipedia , poate sa fie la fel si in cazul tau , daca nu e asa cineva care ii mai priceput sa ma corecteze ...

" Oxygen sensors
The Oxygen sensor is the basis of the closed loop control system on a spark ignited rich burn engine, however it is also used for diagnostics. In vehicles with OBD II, a second oxygen sensor is fitted after the catalytic converter to monitor the O2 levels. The on-board computer makes comparisons between the readings of the two sensors. If both sensors give the same output, the computer recognizes the catalytic converter is not functioning or removed, and will operate a 'check engine' light and retard engine performance. Simple "oxygen sensor simulators" have been developed to circumvent this by simulating the change across the catalytic converter with plans and pre-assembled devices available on the internet, though these are not legal for on-road use.[19] Similar devices apply an offset to the sensor signals, allowing the engine to run a more fuel economical lean burn that may however damage the engine or the catalytic converter.[20]"

:blink:
corecteaza unde am gresit... daca cele doua sonde au acelasi semnal pe iesire calculatorul aprinde "check engine"deoarececatalizatorul nu lucreaza sau defect. cu implicatii la consum, functionare motor, defectare catalizator. si nu este legala conducerea auto(noxe).


Top
   
 Post subject: Re: sonda lambda
PostPosted: 04 Nov 2009, 21:41 
Offline

Joined: 28 Aug 2009, 15:32
Posts: 75
dupa ce am schimbat sondele, s-a pus pe tester motorul (s-au sters erorile). a urmat o perioada de timp in care sondele nu lucrau. dupa o perioada de timp (s-a ridicat temp. motor apr.90 gr c) a inceput sa lucreze sonda inaite de cataliz. cu variatii de tensiune mari(0,1mv-0.8mv si sonda de dupa catalizator cu variatii mici de tensiune(0.3-0.6mv). am plecat fara eroare si m-am intors dupa 20km in forta cu P0141 dar cu check-ul stins( aparut pe tester). l-a sters din nou si a aparut eroarea la bord dupa apr.150km.asa a fost .


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 96 posts ]  Go to page 1 2 3 4 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited