Asociatia Alfa Club Romania
https://www.alfaclub.ro/forum/

Sfat cumparare Crosswagon
https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?f=20&t=26039
Page 1 of 1

Author:  tomodachi [ 28 Aug 2017, 16:09 ]
Post subject:  Sfat cumparare Crosswagon

Salutare tuturor!
Sunt in cautarea unei masinute, am plecat de la ideea ca as vrea o masina 4x4, pentru ca sper ca in viitorul apropiat sa ma pot muta in noua casuta care este in mijlocul unui camp in jurul Brasovului.
De aproximativ 3 saptamani am dat de Alfa Romeo Crosswagon, si mi s-o cam pus pata pe el,
Mi se pare ca indeplineste cerintele mele, dotarile in el sunt super, arata foarte bine dar cerand sfaturi in stanga si in dreapta cam toata lumea are cam aceeasi parere: "Nu iti lua alfa", "E scumpa intretinerea", "e praf la electrica", "nu ti-o primesc in service", "alfa o cumperi pe viata" etc. In momentul de fata am un Fiat punt van, 1.2 diesel multijet din 2007, pe care l-am achizitionat in 2013 si sunt cat se poate de multumit de el cu exceptia faptului ca nu pot baga in el in bax de polistiren, si nici sa iau mai mult de un pasager. La momentul achizitionarii cam acelasi lucruri am auzit si despre fiat, "Masina italiana proasta scumpa la piese", poate asa o fi dar eu inafara de consumabile nu am avut nimic de bagat in el.
Am citit cate ceva pe forum in categoria de Crosswagon si pot spune ca m-am cam speriat, toata lumea pe aici stie mecanica, electrica, pot spune ca intr-un fel imi aminteste de perioada aniilor 90 (cand apropo am vazut primul alfa) cand vecinii stateau in fata blocului si mestereau la Dacie, nu zic ca nu mi-ar placea sa invat sa mesteresc la masina dar parca nu m-as baza doar pe fortele proprii.
Rog posesorii acestui tip de masina sa fie obiectivi si sa ma contrazica daca mi-am facut o impresie gresita si eventual niste sfaturi.
Am facut niste research pe siteuri de pise auto si comparand piese de masina Dacia, Passat, Fiat si Alfa CW si pot spune ca unele piese sunt mai scumpicele, altele nu, depinde, dar astea sunt niste costuri pe care mi le pot asuma
Ambreajul am inteles ca este destul de praf si trebuie schimbat la 30k km si asta inclusiv la modelul 147 (cica 4 ambreaje in 8 ani), inteleg ca o modelul sa aiba o buba doua dar ma gandesc ca nu vreau sa dau dintr-o buba in alta.... sau ma insel? la ce alte probleme sa ma mai astept?
Servisarea am inteles ca este mai scumpa fata de modelele nemtesti, pentru ca masina a fost "proiectata pe dos" fiind italiana ca si in cazul celor nipone.
Disponibilitatea pieselor am vazut ca a devenit o probleme pentru modelul CW... Nu inteleg de ce nu exista solutii aftermarket si sincer asta mi se pare cea mai mare problema, sa stai cu masina pe dreapta si sa te rogi de toti zeii poate poate apare o masina in dezmembrari.
Per total din experienta voastra merita sa iti cumperi un CW in ziua de azi luand in considerare ca sunt deja destul de batranele iar viitorul proprietar habar nu are de surubarit la masina ?
Daca imi recomandati sa imi iau, spunet-mi la ce sa fiu foarte atent.

Author:  teo1teo [ 28 Aug 2017, 22:38 ]
Post subject:  Re: Sfat cumparare Crosswagon

Salut,
Masina este deosebita, are un motor diesel (singurul disponibil pt masina) bun , care nu se stica daca ai grija de el si anume sa-i schimbi uleiul cand trebuie (eu il schimb la 10k) sau sa nu mergi fara ulei.
Acest motor fata de concurenta NU mananca ulei ->repet NU MANANCA ULEI ! Fata de VW-haudi si alte plasice la care trebuie sa completezi din cand in cand "chiar de noua" - recomadare in cartea de service :uhuh: sau injectoare distruse, pompe de injectie cu span etc; acest motor nu are moarte !
Ambreiajul e ok in limitele bunului simt, depinde de cine merge cu el, fiind punctul sensibil al acestei masini.
Fiind 4x4 permanent nicio roata nu derapeaza (pe asfalt uscat), motorul fiind puternic (cuplu relativ mare) , punctul de intalnire intre motor si transmisie este ambreiajul. Daca incerci sa faci liniute , o sa schimbi ambreiaje saptamanal ;

Transmisia e relativ sensibila si trebuie avut putin grija cu debreiatul >in timp o sa te inveti cum sa mergi< Nu o sa te lase-n drum dar o sa inceapa tot felul de zgomote / trepidatii de la transmisie.

Piesele au preturi decente , chiar mici fata de alte marci (asta daca se mai fabrica piesa respectiva).
Distributie si alte consumabile o sa gasesti mult si bine.

Cat despre oameni priceputi care sa repare orice la aceasta masina, sigur gasesti pe aici.

Dupa ce o cumperi iti recomand sa desfaci partea de admisie si sa o cureti temeinic. Ce o sa gasesti acolo o sa te ingrozeasca. Toate aceste probleme sunt de la EGR care introduce destul de multa funingine in admisie <este valabil pt orice motor diesel de la euro 2 in sus>. Iti recomand dupa curatare sa blindezi egr-ul, dar asta e o alta discutie.

Inca o chestie:
Motorizarile la aceasta masina au fost euro3 si euro4 ; diferentele intre au fost: euro4 are clapetele swirl pe admisie si filtrul de particule.

Sondeaza terenul si nu te grabi cu alegerea masinii. Fa o tura, doua si asculta atent masina.
Conteaza f mult cine a mers cu masina si cum a fost intretinuta.

Author:  yux_mm [ 29 Aug 2017, 00:52 ]
Post subject:  Re: Sfat cumparare Crosswagon

Aia cu ambreiajul senaibil inclusiv la 147 e o premiera si pentru mine. Poate ar fi trebuit sa il schimb mai des sa ma conformez credintei populare.

Mno, la CW probabil ca e mai solicitat, si se uzeaza mai repede, dar la 2 roti motrice nu stiu sa fie probleme.

Legat de consumul de ulei, intr-adevar nu mananca la propriu. Totusi, un consum poate exista functie de cata uzura are turbina. Nu e nimic de speriat, toate se uzeaza.
Si sa fim sinceri, daca o arzi una-ntruna cu schimbatul vitezelor la 4-4500rpm, uleiul se arde indiscutabil.

Author:  Razvan29 [ 29 Aug 2017, 10:18 ]
Post subject:  Re: Sfat cumparare Crosswagon

tomodachi Quote:
Servisarea am inteles ca este mai scumpa fata de modelele nemtesti, pentru ca masina a fost "proiectata pe dos" fiind italiana ca si in cazul celor nipone.
Prea multe lucruri in neregula si neadevarate in fraza asta.

Din ce zici tu vrei o masina cu care sa nu-ti bati capul, premium, dar cu costuri de entry-mid level si sa nu fie complicata. Nu ar fi aplicabil nici la un 156 normal, dar la un CW unde se complica putin treaba datorita Q4.

Probabil ca preturile mici la CW-uri te-au facut sa o consideri o varianta buna la achizitie. Colegul Teo zice bine ca aici sunt oameni care se pricep la AR, dar intrebarea e daca esti dispus sa faci drumuri pe la Buc. cand vei avea o problema.

Sunt masini fiabile atat timp cat tii problemele din scurt (lucru valabil la orice masina din lumea asta), dar necesita o doza de implicare mai mare din partea proprietarului, si ceva mai multa mentenanta preventiva decat reactiva.

Author:  bele_mihai [ 12 Sep 2017, 21:38 ]
Post subject:  Re: Sfat cumparare Crosswagon

Masina lu Catalin kdk. :)

https://www.olx.ro/i2/oferta/44-alfa-ID9b7sW.html

Author:  bmf [ 13 Sep 2017, 08:52 ]
Post subject:  Re: Sfat cumparare Crosswagon

Gasesti in Germania pe mobile.de si autoscout24 CW-uri cu rulaj 150-160k sub 3000 euro, totul e sa nu aiba rugina sau probleme cu motor/transmisie, citeste atent descrierile si nu lua de la turci, greci sau slavoni (ex-yugo sau rusofoni), mai ales cele care se specifica ca sunt doar pt export.
Daca mai astepti un pic, mai cad la pret ca au inceput vanatoarea de vrajitoare dupa dieseluri si toata lumea zice ca diesel e Satana. Vor cadea masiv ca pret.
Conform legii germane, defectele masinii trebuie aratate in anunt. Cele evidente, ma rog.
Nemtii le ingrijesc mai bine ca romanii. Eu pe a mea am luat-o din ro la 60.000km reali verificati si era mai ponosita decat una care am vazut-o in Germania la 150k.
Nu exista DPF pe versiunea euro4, am avut 2 asemenea masini si nu au DPF. Au doua catalizatoare, unul dupa turbo si celalalt sub masina.
Atentie la ambreiaj, e intr-adevar slabut si daca da semne de oboseala recomand verificarea arcurilor volantei, eventual strangerea ambreiajului cu cateva zecimi de mm si folosirea unui disc cu kevlar. Nu costa o avere, se refoloseste ambreiajul original, se randalineaza placa de presiune si volanta, se ia din suprafata de contact intre ele si se pune disc de kevlar. Asta ii prelungeste fenomenal viata. Problema e ca operatiunea de inlocuire dureaza cel putin 6 ore, stiu un nene care o face cu ochii inchisi si sub timpul asta nu a scos-o.

Author:  DanS [ 13 Sep 2017, 17:43 ]
Post subject:  Re: Sfat cumparare Crosswagon

bele_mihai Quote:
Subscriu, vorbeste cu Catalin

Author:  mobyle [ 14 Feb 2021, 11:21 ]
Post subject:  Re: Sfat cumparare Crosswagon

Cred că se poate închide topicul, a rămas fără obiect.
Până mai ieri era una singură la vânzare.

Attachments:
Screenshot_20210214-101535.png
Screenshot_20210214-101535.png [ 134.04 KiB | Viewed 1176 times ]

Author:  nesquick [ 14 Feb 2021, 11:51 ]
Post subject:  Re: Sfat cumparare Crosswagon

Mobile nu este singurul site cu anunturi auto. Chiar si in RO mai sunt cateva de vanzare... Cei drept masina este destul rara... probabil din cauza numarului redus de exemplare produs.... Iar piesele de schimb specifice CW cred ca sunt un chin de gasit.

Author:  yux_mm [ 14 Feb 2021, 12:05 ]
Post subject:  Re: Sfat cumparare Crosswagon

In afara de elementele specifice de transmisie, restul sunt un mix and match. Atata timp cat sti ce si cum nu cred ca e mai complicat de gasit piese decat la oricare alt model construit pe platforma asta. Ce e drept, asta o face o masina pentru cunoscatori.

Author:  cristih [ 14 Feb 2021, 19:57 ]
Post subject:  Re: Sfat cumparare Crosswagon

Sunt si alte elemente care se gasesc greu. Daca nu ma insel, un exemplu sunt aripile care sunt mai evazate. Spuneau baietii ca sunt (aproape) aceleasi cu cele de 156 GTA. Sa ma corectati unde gresesc.
Legat de ambreiaj la 30k km, sa fim seriosi. Au fost cazuri in care puca dula inlocuire la foarte scurt timp, dar acolo este alta problema si nu una generala.

Author:  antonelcodreanu [ 14 Feb 2021, 22:58 ]
Post subject:  Re: Sfat cumparare Crosswagon

cristih Quote:
Sunt si alte elemente care se gasesc greu. Daca nu ma insel, un exemplu sunt aripile care sunt mai evazate. Spuneau baietii ca sunt (aproape) aceleasi cu cele de 156 GTA. Sa ma corectati unde gresesc.
Legat de ambreiaj la 30k km, sa fim seriosi. Au fost cazuri in care puca dula inlocuire la foarte scurt timp, dar acolo este alta problema si nu una generala.
Aripi, spoilere, praguri, aceiasi poveste ca la GTA, doar ca GTA-ul e o caroserie prefacelift iar Crosswagonul e facelift.
Dar problema e mecanica pentru 4*4.

Page 1 of 1 All times are UTC+03:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/