It is currently 27 Apr 2024, 16:15

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 15 posts ] 
Author Message
PostPosted: 30 Nov 2014, 22:31 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
Foarte multa lume se confrunta la JTD cu probleme de misfire cauzate de conectica injectoarelor, conectorii lor au probleme, combinate cu vibratiile motorului si problemele chimiei de contact rezulta intreruperi in mers, pierderi mari de putere, mcsf, etc.

Nu stiu de ce la motorul de 16v apare problema mai des la injectorul 3, posibil ca vibratiile in acea zona sa fie mai mari sau prin compunerea lor sa afecteze mai mult acel conector, o sa propun si solutia mea.

Initial am curatat conectorii, am presat papucii din interiorul mufei insa problema a reaparut dupa putina vreme. La o analiza mai amanuntita a rezultat faptul ca a existat arc electric in acel conector, arc electric care a afectat zona de contact a pinilor injectorului , zone inegrite cu probleme de contact.

Se vor curata respectivii pini ai injectorului cu smirghel foarte fin, pe ambele fete ale pinilor din injector, pentru asta se va lipi o fasie de smirghel fin de o surubelnita mica, se va spala concomitent locul cu solvent pentru frana astfel incat sa nu existe reziduu in interiorul mufei.

Pe mufa, se extrage sertarul astfel incat pinii sai sa fie expusi, cu grija se vor presa pinii pe mijloc, in mod normal se inlocuiesc dar am preferat sa fac asa, scutind costuri.

La montaj se va folosi o vaselina siliconica pentru circuite electronice ce se va da pe pinii injectorului, astfel eventualele vibratii vor fi atenuate, practic vibreaza papucul pe terminalul injectorului si prin introducerea vaselinei se restrictioneaza acea vibratie si se minimizeaza posibilitatea aparitiei arcului electric, curentul poate atinge valori instantanee de zeci de amperi.

Unele probleme de corectii mari pe injector pot avea ca sursa un contact electric cu probleme.

Functionarea corecta a injectoarelor aduce pe langa economie de carburant, o ardere corecta si prelungirea vietii sistemului de injectie prin controlul precis al presiunilor din sistemul de injectie.


Attachments:
IMG_20140920_111242.jpg
IMG_20140920_111242.jpg [ 554.91 KiB | Viewed 5408 times ]
IMG_20140920_111258.jpg
IMG_20140920_111258.jpg [ 598.11 KiB | Viewed 5408 times ]
IMG_20140920_111312.jpg
IMG_20140920_111312.jpg [ 647.95 KiB | Viewed 5408 times ]
IMG_20140920_111328.jpg
IMG_20140920_111328.jpg [ 777.06 KiB | Viewed 5408 times ]

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!

Top
   
PostPosted: 01 Dec 2014, 09:53 
Offline
User avatar

Joined: 03 Jun 2007, 12:26
Posts: 481
Car: Alfa Romeo 155
Location: Bucuresti - Braila
:goodpost:

_________________
The one and only - Alfa Romeo

- 2017 - Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V TS - "2004"
- 2009 - Alfa Romeo 155 1.8 16V TS - "1996"
- 2007 - Alfa Romeo 33 1.7 8V- "1986" - ex.
- 1997 - Alfa Romeo 1750 Berlina - "1968" - ex.


Top
   
PostPosted: 02 Dec 2014, 23:08 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
o alta idee foarte buna, destul de radicala ca sa spun asa ar fi frezarea mufei injectorului pana la expunerea terminalelor si lipirea firelor direct pe terminale, apoi totul va fi izolat cu plastic cald, silicon, dupa caz.
suna destul de aiurea dar este metoda cea mai buna, conectica dupa 10 ani devine o gluma in multe cazuri, izolatia se evapora, si a depasit durata de viata si te poti astepta la orice, este extrem de deranjant sa patesti o avarie de conectica pe autostrada de exemplu, deasemenea cei cu harti noi de injectie, cu timpi de injectie modificati au nevoie de o conectica perfecta, marind cerintele unui circuit cum ar fi conectica injectorului duce la probleme de contact iar lipitura este sfanta.

ar mai fi de zis ca un contact imperfect la injector poate defecta etajul driver din ECU, lucru care, de obicei, in tari straine, duce la renuntarea la acel autoturism, casare.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 03 Dec 2014, 00:12 
Offline
User avatar

Joined: 11 May 2008, 19:21
Posts: 583
Location: Bucuresti
Se poate preveni prin montarea unor varistoare sau diode antiparalel pe intrarea de la injectoare pentru a preveni supratensiunile.
Oricum ECU ar trebui sa fie echipat din fabrica cu asa ceva mai ales pe iesirile pentru injectoare din cauza supratensiunilor de comutatie si mai ales din cauza tensiunii autoinduse de pe bobinele injectoarelor care atinge pt ft scurte perioade de timp valori de zeci sau sute de ori mai mare decat tensiunea nominala la inchiderea comenzii catre injector.


Top
   
PostPosted: 03 Dec 2014, 09:26 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
circuitul bobinei injectorului este folosit pentru amorsare, conectica e nasoala si pe alocuri instalatia electrica este o gluma, multi care fac tuning iau in calcul inlocuirea instalatiei vechi, daca mai am probleme lipesc firele pe injector direct.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 03 Dec 2014, 10:33 
Offline
User avatar

Joined: 04 May 2012, 22:59
Posts: 2198
Car: Alfa Romeo GT jtd
Location: Braila
la mine a fost schimbata(la injectorul 3 parca) o mufa cu una model mai vechi si nu se poate ajunge in interiorul ei sa mai apesi pe lamele.
nu a fost schimbata de mine probabil de fostul proprietar ca am mai gasit inca 3 mufe in masina.
mai trebuie schimbata una,sa caut modelul nou cum este la mine sau sa pun modelul vechi?oricum o sa ajung pe la tine cand schimb.
pun si o poza cu ele:

ps. am uitat sa intreb: daca sunt probleme de conectica apar erori?


Attachments:
mufe injectoare.jpg
mufe injectoare.jpg [ 132.23 KiB | Viewed 5269 times ]

_________________
No job,No money,No woman,No car = No problem
alfa romeo gt 1.9 jtdm
ex. alfa romeo gt jtd,150 cp
ex.alfa romeo 145 1.9 jtd
ex. audi 100 2.0 D
ex.bmw 520i
ex.lancia prisma 1.9 TD
ex.olcit
Top
   
PostPosted: 03 Dec 2014, 19:29 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
apar erori teoretic dar si masina zgaltaie, merge rau.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 03 Dec 2014, 20:20 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
exista o limita peste care este generat mcsf, desi motorul e la limita, un simt antrenat iti da posibilitatea sa vezi ca nu e ok, ca sa fiu mai exact daca stergeam eroarea nu aparea o vreme buna desi cand revenea turatia in relanti nu se stabiliza perfect si nici mcsf nu aveam, daca scoteam mufa imediat aparea mcsf.

motorul nu isi da seama ca un cilindru e scos partial sau total din ecuatie , doar monitorizeaza circuitul respectiv al injectorului, ceva gen monitorizarea becurilor de pozitie si daca curentul nu se incadreaza in niste limite genereaza mcsf, drept dovada daca scoti o bujie ( faci o gaura in cilindru), nu apare nici o eroare pe injectie, merge asa ca un tractor, se monitorizeaza doar curentii in niste limite.

deasemenea problemele tind sa se accentueze la accelerare cand injectoarele sant deschise mai mult iar daca nu intervii la timp se formeaza sapaturi in contactele respective datorita arcului electric si orice mufa ai pune tot o sa fie probleme iar ca sa rezolvi nemteste trebuie sa inlocuiesti injectorul sau bobina lui insa noi fiind inca oameni mai gasim solutii.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 03 Dec 2014, 20:25 
Offline
User avatar

Joined: 04 May 2012, 22:59
Posts: 2198
Car: Alfa Romeo GT jtd
Location: Braila
comanr Quote:
apar erori teoretic dar si masina zgaltaie, merge rau.
erori nu am deocamdata dar au reaparut vibratiile la relanti,in mers nici o problema.am miscat de mufele injectoarelor dar nu se simte nici o schimbare,maine o sa incerc sa scot cate o mufa cu motorul mergand sa vad daca descopar ceva.
vibratia este suparatoare,chiar si un vecin care a mai mers cu ea a sesizat tremuratul volanului(o fi de la frig :lol: ).
daca nu este de la injectoare ramane ambreiajul.

@madkat,am desfacut mufele si pareau ok,am dat si cu spray de contacte dar nu se simte nici o diferenta.

era sa uit mufa pe care vreau sa o scimb are rupt un plastic mic care tine siguranta galbena o sa pun maine foto.

_________________
No job,No money,No woman,No car = No problem
alfa romeo gt 1.9 jtdm
ex. alfa romeo gt jtd,150 cp
ex.alfa romeo 145 1.9 jtd
ex. audi 100 2.0 D
ex.bmw 520i
ex.lancia prisma 1.9 TD
ex.olcit


Top
   
PostPosted: 03 Dec 2014, 21:00 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
sursa vibratiilor unui diesel este dezechilibrul dinamic, poate fi generat de injectie inegala, compresie inegala precum si de o volanta sau fulie cu probleme, am intalnit cazuri in care si fulia alternatorului care era blocata genera vibratii, mai ales daca in turatie totul e bine.

unele motoare au manetoanele de la arbore miscate si merg inegal, nu cred ca e cazul la motoarele noastre dar la motoare de barca am intalnit arbori deplasati, erau facuti din bucati si impanati din constructie, motorul vibra ca o moara cu ciocanele desi mergea intr o parere.

la diesel am intalnit cateva cazuri la ford mai ales, cu biele putin indoite, totul era perfect doar ca nu porneau la rece corect in rest mergeau ca un ceas, diferenta intre biele era de 0.5mm la lungime.

in genere o volanta dezechilibrata, in turatie e un dezastru, daca in turatie nu vibreaza, verifica fulia alternatorului(ambreiajul) si injectia/compresia, mai ales ca motorul tau spui ca porneste mai greu.

asa pornea si a mea, parca era o dacie dar la mine se dezamorsa pompa de injectie, pierdeam multa motorina la rece, faceam balta oricunde parcam plus electromotanul si bateria care nu erau ok.

am mai sesizat cu diagnoza cuplata ca acum iarna motorul se aseaza mai bine la relanti cu EGR deschis la 45% , probabil primeste gaze calde, asa face si reanult ul la rece si in relanti motorul merge mai bine cu EGR deschis.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 03 Dec 2014, 21:31 
Offline
User avatar

Joined: 04 May 2012, 22:59
Posts: 2198
Car: Alfa Romeo GT jtd
Location: Braila
fulia de la alternator este schimbata in septembrie 2013,nici nu stiu daca are 5k km,intradevar porneste mai greu dimineata.
la injectie ce sa verific?am pus testerul pe ea si am postat pe topicul meu,corectiile par sa fie bune.compresia unde sa o verific?
vibratiile au aparut odata cu frigul,pe la sfarsitul lui octombrie am schimbat si fulia de la vibrochen si disparuse din vibratii(se incalzise si afara)cum a venit frigul au aparut iar.
egr-ul la mine este off.

_________________
No job,No money,No woman,No car = No problem
alfa romeo gt 1.9 jtdm
ex. alfa romeo gt jtd,150 cp
ex.alfa romeo 145 1.9 jtd
ex. audi 100 2.0 D
ex.bmw 520i
ex.lancia prisma 1.9 TD
ex.olcit


Top
   
PostPosted: 20 Dec 2014, 20:19 
Offline
User avatar

Joined: 02 Feb 2014, 10:09
Posts: 295
Car: 156cw
Bata-te Dzeu, de cand m-am scarpinat in cap ce dracu are la mine injectorul 3 si nu gaseam raspuns.
Pe FES apareau corectii mari pe el, le-am scos pe toate, dus la reparat, intors, pus pe masina, surpriza, arunca motorina pe la 3.
Da-i cu pasta, bate-l in bloc etc, pana la urma l-a facut mecanicul sa stea si sa nu mai scuipe.

_________________
Asa face toate, boss!


Top
   
PostPosted: 20 Dec 2014, 21:23 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
nu mi suna prea bine ce spui :mrgreen:

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 20 Dec 2014, 22:07 
Offline
User avatar

Joined: 02 Feb 2014, 10:09
Posts: 295
Car: 156cw
comanr Quote:
nu mi suna prea bine ce spui :mrgreen:
Las' ca-l prind cand sare, mama lui.

_________________
Asa face toate, boss!


Top
   
PostPosted: 06 Apr 2015, 11:42 
Offline

Joined: 02 Aug 2006, 12:24
Posts: 1140
Location: Bucuresti/Alexandria
Cam cit era corectia pe 3?


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 15 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]