It is currently 27 Apr 2024, 18:20

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 12 posts ] 
Author Message
PostPosted: 28 Aug 2017, 16:09 
Offline

Joined: 28 Aug 2017, 16:07
Posts: 1
Car: nothing
Salutare tuturor!
Sunt in cautarea unei masinute, am plecat de la ideea ca as vrea o masina 4x4, pentru ca sper ca in viitorul apropiat sa ma pot muta in noua casuta care este in mijlocul unui camp in jurul Brasovului.
De aproximativ 3 saptamani am dat de Alfa Romeo Crosswagon, si mi s-o cam pus pata pe el,
Mi se pare ca indeplineste cerintele mele, dotarile in el sunt super, arata foarte bine dar cerand sfaturi in stanga si in dreapta cam toata lumea are cam aceeasi parere: "Nu iti lua alfa", "E scumpa intretinerea", "e praf la electrica", "nu ti-o primesc in service", "alfa o cumperi pe viata" etc. In momentul de fata am un Fiat punt van, 1.2 diesel multijet din 2007, pe care l-am achizitionat in 2013 si sunt cat se poate de multumit de el cu exceptia faptului ca nu pot baga in el in bax de polistiren, si nici sa iau mai mult de un pasager. La momentul achizitionarii cam acelasi lucruri am auzit si despre fiat, "Masina italiana proasta scumpa la piese", poate asa o fi dar eu inafara de consumabile nu am avut nimic de bagat in el.
Am citit cate ceva pe forum in categoria de Crosswagon si pot spune ca m-am cam speriat, toata lumea pe aici stie mecanica, electrica, pot spune ca intr-un fel imi aminteste de perioada aniilor 90 (cand apropo am vazut primul alfa) cand vecinii stateau in fata blocului si mestereau la Dacie, nu zic ca nu mi-ar placea sa invat sa mesteresc la masina dar parca nu m-as baza doar pe fortele proprii.
Rog posesorii acestui tip de masina sa fie obiectivi si sa ma contrazica daca mi-am facut o impresie gresita si eventual niste sfaturi.
Am facut niste research pe siteuri de pise auto si comparand piese de masina Dacia, Passat, Fiat si Alfa CW si pot spune ca unele piese sunt mai scumpicele, altele nu, depinde, dar astea sunt niste costuri pe care mi le pot asuma
Ambreajul am inteles ca este destul de praf si trebuie schimbat la 30k km si asta inclusiv la modelul 147 (cica 4 ambreaje in 8 ani), inteleg ca o modelul sa aiba o buba doua dar ma gandesc ca nu vreau sa dau dintr-o buba in alta.... sau ma insel? la ce alte probleme sa ma mai astept?
Servisarea am inteles ca este mai scumpa fata de modelele nemtesti, pentru ca masina a fost "proiectata pe dos" fiind italiana ca si in cazul celor nipone.
Disponibilitatea pieselor am vazut ca a devenit o probleme pentru modelul CW... Nu inteleg de ce nu exista solutii aftermarket si sincer asta mi se pare cea mai mare problema, sa stai cu masina pe dreapta si sa te rogi de toti zeii poate poate apare o masina in dezmembrari.
Per total din experienta voastra merita sa iti cumperi un CW in ziua de azi luand in considerare ca sunt deja destul de batranele iar viitorul proprietar habar nu are de surubarit la masina ?
Daca imi recomandati sa imi iau, spunet-mi la ce sa fiu foarte atent.


Top
   
PostPosted: 28 Aug 2017, 22:38 
Offline
User avatar

Joined: 09 Dec 2010, 15:42
Posts: 101
Car: Alfa 156 CrossWagon
Location: Bucuresti
Salut,
Masina este deosebita, are un motor diesel (singurul disponibil pt masina) bun , care nu se stica daca ai grija de el si anume sa-i schimbi uleiul cand trebuie (eu il schimb la 10k) sau sa nu mergi fara ulei.
Acest motor fata de concurenta NU mananca ulei ->repet NU MANANCA ULEI ! Fata de VW-haudi si alte plasice la care trebuie sa completezi din cand in cand "chiar de noua" - recomadare in cartea de service :uhuh: sau injectoare distruse, pompe de injectie cu span etc; acest motor nu are moarte !
Ambreiajul e ok in limitele bunului simt, depinde de cine merge cu el, fiind punctul sensibil al acestei masini.
Fiind 4x4 permanent nicio roata nu derapeaza (pe asfalt uscat), motorul fiind puternic (cuplu relativ mare) , punctul de intalnire intre motor si transmisie este ambreiajul. Daca incerci sa faci liniute , o sa schimbi ambreiaje saptamanal ;

Transmisia e relativ sensibila si trebuie avut putin grija cu debreiatul >in timp o sa te inveti cum sa mergi< Nu o sa te lase-n drum dar o sa inceapa tot felul de zgomote / trepidatii de la transmisie.

Piesele au preturi decente , chiar mici fata de alte marci (asta daca se mai fabrica piesa respectiva).
Distributie si alte consumabile o sa gasesti mult si bine.

Cat despre oameni priceputi care sa repare orice la aceasta masina, sigur gasesti pe aici.

Dupa ce o cumperi iti recomand sa desfaci partea de admisie si sa o cureti temeinic. Ce o sa gasesti acolo o sa te ingrozeasca. Toate aceste probleme sunt de la EGR care introduce destul de multa funingine in admisie <este valabil pt orice motor diesel de la euro 2 in sus>. Iti recomand dupa curatare sa blindezi egr-ul, dar asta e o alta discutie.

Inca o chestie:
Motorizarile la aceasta masina au fost euro3 si euro4 ; diferentele intre au fost: euro4 are clapetele swirl pe admisie si filtrul de particule.

Sondeaza terenul si nu te grabi cu alegerea masinii. Fa o tura, doua si asculta atent masina.
Conteaza f mult cine a mers cu masina si cum a fost intretinuta.

_________________
Alfa CrossWagon
Alfa Romeo 156 SW 1.9 8V


Top
   
PostPosted: 29 Aug 2017, 00:52 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6613
Location: Brasov... oarecum.
Aia cu ambreiajul senaibil inclusiv la 147 e o premiera si pentru mine. Poate ar fi trebuit sa il schimb mai des sa ma conformez credintei populare.

Mno, la CW probabil ca e mai solicitat, si se uzeaza mai repede, dar la 2 roti motrice nu stiu sa fie probleme.

Legat de consumul de ulei, intr-adevar nu mananca la propriu. Totusi, un consum poate exista functie de cata uzura are turbina. Nu e nimic de speriat, toate se uzeaza.
Si sa fim sinceri, daca o arzi una-ntruna cu schimbatul vitezelor la 4-4500rpm, uleiul se arde indiscutabil.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 29 Aug 2017, 10:18 
Offline
User avatar

Joined: 08 Dec 2013, 09:24
Posts: 1654
Car: 156 seconda serie
Location: Buzau/Bucuresti
tomodachi Quote:
Servisarea am inteles ca este mai scumpa fata de modelele nemtesti, pentru ca masina a fost "proiectata pe dos" fiind italiana ca si in cazul celor nipone.
Prea multe lucruri in neregula si neadevarate in fraza asta.

Din ce zici tu vrei o masina cu care sa nu-ti bati capul, premium, dar cu costuri de entry-mid level si sa nu fie complicata. Nu ar fi aplicabil nici la un 156 normal, dar la un CW unde se complica putin treaba datorita Q4.

Probabil ca preturile mici la CW-uri te-au facut sa o consideri o varianta buna la achizitie. Colegul Teo zice bine ca aici sunt oameni care se pricep la AR, dar intrebarea e daca esti dispus sa faci drumuri pe la Buc. cand vei avea o problema.

Sunt masini fiabile atat timp cat tii problemele din scurt (lucru valabil la orice masina din lumea asta), dar necesita o doza de implicare mai mare din partea proprietarului, si ceva mai multa mentenanta preventiva decat reactiva.

_________________
La Veloce Vita: Olio Acqua Benzina & Veloce

It`s an Alfa Romeo thing, you wouldn`t understand.

AYRTON SENNA SEMPRE


Top
   
PostPosted: 12 Sep 2017, 21:38 
Offline
User avatar

Joined: 16 Aug 2011, 15:07
Posts: 514
Car: Stelvio
Location: constanta
Masina lu Catalin kdk. :)

https://www.olx.ro/i2/oferta/44-alfa-ID9b7sW.html

_________________
Alfa Romeo Stelvio 2.0 T Q4 280 HP
Ex: Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm 20v 210 HP


Top
   
PostPosted: 13 Sep 2017, 08:52 
Offline
User avatar

Joined: 02 Feb 2014, 10:09
Posts: 295
Car: 156cw
Gasesti in Germania pe mobile.de si autoscout24 CW-uri cu rulaj 150-160k sub 3000 euro, totul e sa nu aiba rugina sau probleme cu motor/transmisie, citeste atent descrierile si nu lua de la turci, greci sau slavoni (ex-yugo sau rusofoni), mai ales cele care se specifica ca sunt doar pt export.
Daca mai astepti un pic, mai cad la pret ca au inceput vanatoarea de vrajitoare dupa dieseluri si toata lumea zice ca diesel e Satana. Vor cadea masiv ca pret.
Conform legii germane, defectele masinii trebuie aratate in anunt. Cele evidente, ma rog.
Nemtii le ingrijesc mai bine ca romanii. Eu pe a mea am luat-o din ro la 60.000km reali verificati si era mai ponosita decat una care am vazut-o in Germania la 150k.
Nu exista DPF pe versiunea euro4, am avut 2 asemenea masini si nu au DPF. Au doua catalizatoare, unul dupa turbo si celalalt sub masina.
Atentie la ambreiaj, e intr-adevar slabut si daca da semne de oboseala recomand verificarea arcurilor volantei, eventual strangerea ambreiajului cu cateva zecimi de mm si folosirea unui disc cu kevlar. Nu costa o avere, se refoloseste ambreiajul original, se randalineaza placa de presiune si volanta, se ia din suprafata de contact intre ele si se pune disc de kevlar. Asta ii prelungeste fenomenal viata. Problema e ca operatiunea de inlocuire dureaza cel putin 6 ore, stiu un nene care o face cu ochii inchisi si sub timpul asta nu a scos-o.

_________________
Asa face toate, boss!


Top
   
PostPosted: 13 Sep 2017, 17:43 
Offline
User avatar

Joined: 28 Oct 2012, 15:57
Posts: 3582
Car: Stelvio QV
Location: Bucuresti
bele_mihai Quote:
Subscriu, vorbeste cu Catalin

_________________
Stelvio Veloce 280cp - Visconti viewtopic.php?f=91&t=29263

Am avut:
1. 156 GTA viewtopic.php?f=17&t=28029
2. 2xStelvio 2.2 jtdm 210 CP Q4
3. Giulia Veloce viewtopic.php?f=90&t=27090
4. Brera 1.750 TBI viewtopic.php?f=22&t=27532
5. GT 1.9 JTDM http://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?f=18&t=25735
6. Giulietta 1.4 Mair 170 CP http://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?f=63&t=23381
7. Giulietta QV http://alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?f=63&t=24393
8. 159 TBi ti 250 CP http://alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?f=23&t=22223
9. Giulietta 1.4 Mair 170 CP http://alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?f=63&t=22292
10. 159 2.4 JTDM 200 CP
11. 159 TBi 200 CP

AutoRulateLeasing
https://autorulateleasing.ro


Top
   
PostPosted: 14 Feb 2021, 11:21 
Offline
User avatar

Joined: 02 May 2006, 14:04
Posts: 1432
Car: Gtv V6 tb
Location: Zalau
Cred că se poate închide topicul, a rămas fără obiect.
Până mai ieri era una singură la vânzare.


Attachments:
Screenshot_20210214-101535.png
Screenshot_20210214-101535.png [ 134.04 KiB | Viewed 1132 times ]

_________________
Alfa Romeo Gtv 2.0 tb rosso miro

ex: Alfa Romeo 159 1.9 jtd grigio vesuvio
ex: Alfa Romeo 166 Super 2.0 tb grigio chiaro metallizzato
ex: Alfa Romeo 156 1.8 ts rosso proteo
Top
   
PostPosted: 14 Feb 2021, 11:51 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7045
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
Mobile nu este singurul site cu anunturi auto. Chiar si in RO mai sunt cateva de vanzare... Cei drept masina este destul rara... probabil din cauza numarului redus de exemplare produs.... Iar piesele de schimb specifice CW cred ca sunt un chin de gasit.

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 14 Feb 2021, 12:05 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6613
Location: Brasov... oarecum.
In afara de elementele specifice de transmisie, restul sunt un mix and match. Atata timp cat sti ce si cum nu cred ca e mai complicat de gasit piese decat la oricare alt model construit pe platforma asta. Ce e drept, asta o face o masina pentru cunoscatori.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 14 Feb 2021, 19:57 
Offline

Joined: 11 May 2009, 12:42
Posts: 1730
Location: Bucuresti
Sunt si alte elemente care se gasesc greu. Daca nu ma insel, un exemplu sunt aripile care sunt mai evazate. Spuneau baietii ca sunt (aproape) aceleasi cu cele de 156 GTA. Sa ma corectati unde gresesc.
Legat de ambreiaj la 30k km, sa fim seriosi. Au fost cazuri in care puca dula inlocuire la foarte scurt timp, dar acolo este alta problema si nu una generala.

_________________
Giulia Veloce TI
Ex: Giulia 2.2 Nuovo Bianco
Spider 916 ph1 CUP
Spider 916 ph2
Ex: 159 2.4 TI
Ex: Giulietta 1.6 JTDm
Ex: Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8v 120+ CP
Ex: Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8v 115+ CP MUSTERICA


Top
   
PostPosted: 14 Feb 2021, 22:58 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2008, 00:23
Posts: 2928
Location: Bucuresti
cristih Quote:
Sunt si alte elemente care se gasesc greu. Daca nu ma insel, un exemplu sunt aripile care sunt mai evazate. Spuneau baietii ca sunt (aproape) aceleasi cu cele de 156 GTA. Sa ma corectati unde gresesc.
Legat de ambreiaj la 30k km, sa fim seriosi. Au fost cazuri in care puca dula inlocuire la foarte scurt timp, dar acolo este alta problema si nu una generala.
Aripi, spoilere, praguri, aceiasi poveste ca la GTA, doar ca GTA-ul e o caroserie prefacelift iar Crosswagonul e facelift.
Dar problema e mecanica pentru 4*4.

_________________
V E R O C U O R E S P O R T I V O


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 12 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]