It is currently 27 Apr 2024, 12:11

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 16 posts ] 
Author Message
PostPosted: 12 Feb 2014, 00:17 
Offline
User avatar

Joined: 02 Feb 2014, 10:09
Posts: 295
Car: 156cw
Salutare tuturor
Tocmai m-am pricopsit cu un exemplar din aceasta masina, despre care descopar ca e mai deosebita si in sensul rau dar si cel bun (aspect, Torsen). Cu idei si sugestii m-a ajutat Alexandrus, caruia ii multumesc.
Masina are ~140k km, a fost destul de neingrijita (am bagat cruci cu ambele maini cand s-au schimbat distributia, filtre etc). Acum incerc sa o repun pe picioare incet incet.
Ma lovesc de problema clasica cu ambreiajul de 1.9 JTDm care e tare ca o teava, s-a inlocuit slave cylinder si a disparut cursa neregulata insa tot e tare ca naiba, cel putin de 2.5 ori mai tare ca la o masina normala. In oras e overkill.
Singura solutie ce am gasit-o pe alfaowner e demontarea bucsii de la bratul ce actioneaza furca si prelingerea atenta de ulei pe acesta, fara a contamina ambreiajul. Voi cum va descurcati?

_________________
Asa face toate, boss!


Top
   
PostPosted: 12 Feb 2014, 00:28 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
nu e nimic special la ambreiajul de CW fata de un non 4x4.

bucsile alea se ung cum trebuie atunci cand umbli la ambreiaj, exista un cumul de factori care determina un ambreiaj tare la CW, am mai vorbit pe undeva de asta, insa nu mai stiu unde.

al meu a devenit mai usor dupa inlocuire kit, nu cu mult, inca am senzatia ca am umblat degeaba la ambreiaj atunci insa am vrut sa plec de undeva cu intretinerea atelajului.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 12 Feb 2014, 00:44 
Offline
User avatar

Joined: 02 Feb 2014, 10:09
Posts: 295
Car: 156cw
Posibile rezolvari:
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-147 ... ost4059958" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-147 ... ost3514542" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-147 ... ost4087752" onclick="window.open(this.href);return false; -> pe termen mai lung
Vorbesc maine cu mecanicul sa vedem de care se poate apuca...

_________________
Asa face toate, boss!


Top
   
PostPosted: 12 Feb 2014, 00:53 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7424
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
cea cu scoaterea bucsei si curatarea ei e destul de usor de realizat. uneori da rezultate, alteori daca soarele placii de presiune e compromis, nu!

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
PostPosted: 12 Feb 2014, 00:55 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
da pargia aia de fier mort are tendinta sa rugineasca si sa gripeze in bucsile de teflon.

se poate face o modificare faina, se da o gaura prin ea si se monteaza un punct de ungere insa trebuie data jos.
posibil sa ajute niste ulei turnat pe sus insa cel mai bine e adaugarea de vaselina la inlocuirea ambreiajului.

foarte buna ideea omului, problema ar fi cum ajunge uleiul la bucsa de jos, sau cat ulei ajunge prelingandu se la bucsa inferioara.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 12 Feb 2014, 00:59 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7424
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
foarte mult nu ajunge. problema e ca fiind q4, nu e nici foarte usor de demontat cutia.

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
PostPosted: 12 Feb 2014, 01:00 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
e groaznic, o galeata de 5 kile plina cu suruburi ai de dat jos.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 12 Feb 2014, 01:43 
Offline
User avatar

Joined: 02 Feb 2014, 10:09
Posts: 295
Car: 156cw
Am fost avertizat, dar cat timp ambreiajul pare sa tina, topai si eu in jurul lui cu tot ce se poate pana sa fie nevoie sa il schimb. :(

_________________
Asa face toate, boss!


Top
   
PostPosted: 12 Feb 2014, 01:45 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
vezi si tu ce si cum, o sa te imprietenesti incet incet cu avionul.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 12 Feb 2014, 01:47 
Offline
User avatar

Joined: 02 Feb 2014, 10:09
Posts: 295
Car: 156cw
Avion e mult zis, deocamdata e un tanc. Incerc sa il duc pe linia de plutire pt un remap de 185 cai dar dau de belea dupa belea. Noroc ca am dat de oameni care cunosc problemele si dau sfaturi in viata reala (Bogdan) sau pe acest forum, comunitatea mi se pare una din cele mai prietenoase din Ro.

_________________
Asa face toate, boss!


Top
   
PostPosted: 12 Feb 2014, 01:48 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
o sa phooti toata transmisia cu remap.

ai grija sa nu o sifonezi pentru ca nu vine nimic pe ea din dezmembrari, e mai scumpa decat un mercedes.

ps:
schimba termostatu'! :D

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 13 Feb 2014, 00:06 
Offline
User avatar

Joined: 02 Feb 2014, 10:09
Posts: 295
Car: 156cw
comanr Quote:
o sa phooti toata transmisia cu remap.

ai grija sa nu o sifonezi pentru ca nu vine nimic pe ea din dezmembrari, e mai scumpa decat un mercedes.

ps:
schimba termostatu'! :D

Avem casco, e mai ieftin ca un Mercedes.
Toata lumea imi spune ca o sa o phoot cu remap dar nimeni un link cu vreo masina rupta de la asta. Am Torsen Quaife pe masina de curse, i-am marit puterea de la 140 la 220 cai si nu are nici pe dracu. Asta e un Torsen mai ciudat? :mrgreen: Nu e acelasi care tine piept la 2.4JTDm (200HP/400Nm)?
Ce e cu termostatul ?:(

_________________
Asa face toate, boss!


Top
   
PostPosted: 13 Feb 2014, 00:22 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
am si eu quaife pe o masina, chiar aduc asa ceva in romania pentru duster,hover,niva , nu diferentialele o sa cedeze la alfa.

problemele la 156 q4 sant la cuplajele cardanului , flanse si articulatii cardan. planetarele sant tari, greu sa strici vreo una , doar daca ai burduf rupt si intra mizerie.

o alta problema e ambreiajul, fiind 4x4, adica rupe aderenta greu , pe uscat niciodata, ambreiajul incaseaza tot impreuna cu volanta.

eu chiar am niste probleme la transmisie pe care o sa le fac curand si o sa pun poze, o sa incerc sa o repar ieftin si durabil, stiu ca suna aiurea dar astea vor fi datele de intrare.


articulatiile cardanului peste 150k sigur au joc, trebuiesc incarcate cu sudura si apoi frezate pe cote. procedeul nu e o improvizatie, e o reparatie care se face si la uzina, insa trebuie incarcat cu material special(castolit).

un alt lucru important ar fi faptul ca producatorul a mapat cuplul motorului pentru a obtine o compatibilitate cu torsenulC interaxial care e 100% diferit de quaife, si care are mai multe stagii de blocare. lucrurile nu sant asa simple la transmisia asta, te asigur.


Attachments:
automobile10_01.jpg
automobile10_01.jpg [ 27.15 KiB | Viewed 4410 times ]

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!

Top
   
PostPosted: 13 Feb 2014, 08:09 
Offline
User avatar

Joined: 02 Feb 2014, 10:09
Posts: 295
Car: 156cw
comanr Quote:
am si eu quaife pe o masina, chiar aduc asa ceva in romania pentru duster,hover,niva , nu diferentialele o sa cedeze la alfa.

problemele la 156 q4 sant la cuplajele cardanului , flanse si articulatii cardan. planetarele sant tari, greu sa strici vreo una , doar daca ai burduf rupt si intra mizerie.

o alta problema e ambreiajul, fiind 4x4, adica rupe aderenta greu , pe uscat niciodata, ambreiajul incaseaza tot impreuna cu volanta.

eu chiar am niste probleme la transmisie pe care o sa le fac curand si o sa pun poze, o sa incerc sa o repar ieftin si durabil, stiu ca suna aiurea dar astea vor fi datele de intrare.


articulatiile cardanului peste 150k sigur au joc, trebuiesc incarcate cu sudura si apoi frezate pe cote. procedeul nu e o improvizatie, e o reparatie care se face si la uzina, insa trebuie incarcat cu material special(castolit).

un alt lucru important ar fi faptul ca producatorul a mapat cuplul motorului pentru a obtine o compatibilitate cu torsenulC interaxial care e 100% diferit de quaife, si care are mai multe stagii de blocare. lucrurile nu sant asa simple la transmisia asta, te asigur.
Multumesc pt raspunsuri. Care e diferenta intre transmisia de pe CW si cea de pe 159 2.4 JTDm Q4? De ce nu s-ar rupe la 185 si de ce la 200? E testata faza?
Masina mea merge spre 144.000km, nu am sesizat jocuri in cardan si nici mecanicii dar asta nu inseamna ca nu se va intampla. Cum se anunta ele?
Sunt niste ateliere pe langa Bucuresti unde se reconditioneaza cardane, poate o duc la asa ceva dupa ce imi mai revin cu banii.

_________________
Asa face toate, boss!


Top
   
PostPosted: 13 Feb 2014, 10:24 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
stai linistit ca nu o sa se rupa sa te lase in drum, eu pana nu am scos masina la drum pe autostrada sustinut nu am observat ca am probleme, apar vibratii doar in sarcina la peste 150km/h, pe masura ce uzura avanseza apar la viteze mai mici dar in genere au mai mare legatura cu sarcina/incarcarea pe motor decat cu viteza.

ca sa fiu sincer transmisia de 156 q4 e finuta si compacta nu poti sa dai in ea ca intr o transmisie quattro din aia veche pentru ca o sa se duca draq repede si nici un casco de pe lume nu te salveaza, de piese second nu mai vorbesc, sant mai rare ca transpiratia de paznic.

cardanul nou complet e vreo doo mii de euro.


transmisiile de pe 159 q4 nu arata la fel, nu au parti comune(zero parti comune) cu transmisiile de 156 q4, sant mai robuste, fiind atasate la motoare mai puternice. au si cei cu 159/brera q4 probleme cu zgomote ciudate in transmisie, majoritatea insa nu afecteaza cine stie ce tinuta de drum. un lucru nasol ar fi ca au carcasa destul de subtire si se pot fisura usor in caz ca o atingi, lucru care la 156 nu se intampla, mai ales la crosswagon care e si inalta, mult mai inalta decat 159 q4 si are carcasele de la cutie mai ranforsate.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 13 Feb 2014, 18:33 
Offline
User avatar

Joined: 02 Feb 2014, 10:09
Posts: 295
Car: 156cw
Merci :)

_________________
Asa face toate, boss!


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 16 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]