It is currently 27 Apr 2024, 11:03

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 6 posts ] 
Author Message
PostPosted: 01 Jun 2013, 21:18 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
problema consta in faptul ca suportul cutiei de viteze(numai la varianta Q4) format dintr-o placa mare din aluminiu cu o bucsa elastica este foarte solicitat la plecarea de pe loc(demaraj).
motorul din cauza cuplului taseaza acea bucsa care eventual e si dozata cu putin ulei,etc de la eventuale pierderi.

piesa este foarte scumpa(300eur+), si din cate am inteles face parte din "Q4 specific parts" , nu se poate aduce de obicei usor.

la mine nu era distrusa , pur si simplu era tasata putin si exista un lag in transmisie , o miscare verticala nedorita la plecarea de pe loc sau un sut in transmisie la schimbarea treptelor de viteza in mod rapid.

solutia gasita pe moment a fost fabricarea dintr-o bucsa simpla de amortizor , rotunda din cauciuc fara insertii metalice, a unei piese care a fost introdusa presat in partea stanga(spre sofer) a suportului de aluminiu , practic preluand o parte din sarcina bucsii din dreapta.

mentionez ca din fabricatie exista bucsa doar pe dreapta la acel suport , pe stanga nu exista.

o sa pun poza din eper cu suportul iar pozele cu piesa fabricata , montaj si pozitionare o sa le pun ulterior deoarece nu eram sigur ca va da rezultate si nu am poze, metoda insa este ok,totul se prezinta foarte bine dupa 30.000km , piesa fiind pe pozitie.


Attachments:
emaps.jpg
emaps.jpg [ 34.68 KiB | Viewed 3071 times ]

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!

Top
   
PostPosted: 03 Jun 2013, 20:06 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
am facut sedinta foto dedesubt.
tamponul original arata impecabil si nu e tasat deloc, sta ca nou.
bucsa(cap amortizor mitsubishi pajero) mai trebuie putin decupata daca nu se reuseste presarea ei calumea.
pentru intoducere se ridica usor cutia in sus cu un cric cat de mult permite ansamblul.
acest mic upgrade(adaugarea unui punct de sprijin suplimentar la cutia de viteze) salveaza o gramada de bani si se elimina mare parte din sutul la schimbarea treptelor de viteza.
nu exista vibratii suplimentare transmise in caroserie.

hope it helps.


Attachments:
bucsa cap amortizor pajero.jpg
bucsa cap amortizor pajero.jpg [ 61.45 KiB | Viewed 3003 times ]
bucsa inserata (front view).jpg
bucsa inserata (front view).jpg [ 100.6 KiB | Viewed 3003 times ]
bucsa inserata(rear view).jpg
bucsa inserata(rear view).jpg [ 55.41 KiB | Viewed 3003 times ]
status actual tampon netasat.jpg
status actual tampon netasat.jpg [ 75.9 KiB | Viewed 3003 times ]
suport diferential Q4.jpg
suport diferential Q4.jpg [ 64.92 KiB | Viewed 3003 times ]

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!

Top
   
PostPosted: 16 Jan 2014, 21:22 
Offline

Joined: 07 Dec 2012, 16:14
Posts: 8
Car: Alfa Romeo CW
Location: Bucuresti
super idee :D la urmatoarea vizita la elevator, pun si eu


Top
   
PostPosted: 21 Dec 2014, 00:33 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
poze recente cu acel suport, am uitat de el intre timp.


Attachments:
IMG_20141220_153247.jpg
IMG_20141220_153247.jpg [ 230.91 KiB | Viewed 2657 times ]

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!

Top
   
PostPosted: 03 Dec 2015, 10:35 
Offline
User avatar

Joined: 16 Jul 2008, 12:57
Posts: 637
Car: Alfa 75, 2.0 TS LE
Location: Oradea
Pentru cei care au ratat intarirea suportului cum arata Razvan mai sus, sau daca avarierea lui a mers mult mai departe, cum de exemplu s-a intamplat la mine datorita scurgerilor de ulei, mi-am permis sa copiez ultima postare a lui @bmf de pe topicul cu ambreajul si sa continuam aici:
"Am avut urmatoarea problema: la plecarea de pe loc sau pe debraiere la schimbarea pe o treapta inferioara apareau niste tremuraturi puternice in transmisie.
F important: tremuraturile nu apareau la plecarea de pe loc in marsarier.
Am fost la service, s-a diagnosticat problema ca fiind volanta. Am zis ca wtf, sa o schimb cu tot cu ambreiaj. Am confectionat alt ambreiaj de kevlar, volanta noua etc.
S-a schimbat tot, masina a mers 30km si... a inceput sa faca la fel.
S-a dat vina pe kitul de kevlar etc.
Intr-un final problema rezida in tamponul antibalans, tigania aia cu doua bucsi pe el. Cand se aseza prost, vibra ca toti dracii. E rupt un pic si trebuie intarit.
Problema cu piesa este ca NU se mai fabrica iar bucsile alea nu se pot turna asa da'mp$#lea. Am incercat in trecut o intarire cu silicon de parbriz, ideea a fost extrem de proasta; atunci cand s-a intarit, la relanti bordul si volanul vibrau la rezonanta cu motorul :)
Urmeaza probabil o intarire cu furtun moale de cauciuc + o tema de gandire pt Razvan caruia o sa ii fac o vizita inainte de Craciun :)"

Simptome similare am avut si eu. Tremurat foarte putermic la plecarea de pe loc.

Am constatat ca bucsile erau foarte uzate si partial desprinse de pe inelul metalic datorita infiltratiei de ulei de motor, provenit la mine, de la oringurile care etanseaza furtunele prin care circula uleiul spre radiatorul de ulei.
M-am lovit de aceeasi problema ca si bmf referitor la disponibilitatea respectivului suport, o piesa care se gaseste exclusiv pe cross.
Ca si bmf, am refacut bucsile, dar din fericire cu silicon rosu care e mai moale decat cel de parbriz.
Nici masina mea nu a fost prea confortabila la relanti. Nu puteai tine incarcatorul de telefon in priza din cauza vibratiilor.
La urmatoarea urcare pe elevator am mai redus din dimensiunea bucsilor cu un cutter si vibratiile au ajuns la un nivel acceptabil.
Masina are cam 17000 km de cand am facut interventia si pare sa reziste destul de bine.
pentru urmatoarea interventie, intentionez sa inserez longitudinal un furtun de genul celui de garou, in partea de jos pentru bucsa din dreapta si in partea de sus pentru cea din stanga.


Top
   
PostPosted: 03 Dec 2015, 15:16 
Offline
User avatar

Joined: 02 Feb 2014, 10:09
Posts: 295
Car: 156cw
Ți-am zis bucsile alea nu sunt făcute aiurea așa ca și structură și sunt calculate special să preia vibrațiile specifice. Mă bucur ca șmecheria cu tăiatul a funcționat. La mine se toarnă azi bucși noi. Sunt în Germania deci va fi mai scump dar să speram ca o sa fie ok...
La mine a cedatdin cauza cuplu f mare, 430Nm+
Apropos piesa nu se mai poate comanda. Se pare ca e unul din călcâiele lui Ahile la acest model, unul din cele mai rapide ca și moarte chiar.

_________________
Asa face toate, boss!


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 6 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]