It is currently 27 Apr 2024, 14:02

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 16 posts ] 
Author Message
PostPosted: 01 Mar 2013, 21:23 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
dupa cum stiti cei care aveti echipament OEM asistenta parcare cu spatele, la intorducerea in marsarier se activeaza sistemul , cu un singur beep.

astazi am remarcat un beep continuu foarte ascutit la cuplarea marsarierului , pesemne ca un senzor m a lasat.

so i got busy! :D

diagnostic:

-cu contactul pus , cu marsarierul cuplat , iesiti din masina si ascultati cu urechea fiecare senzor de parcare in parte. trebuie sa auziti trenurile de impulsuri date de transducer pentru sesizarea obstacolelor. impulsurile au frecventa mare 40khz, iesite din spectrul audio uman dar la activarea trenurilor de impulsuri se aud pacaniturile piezo-transducer ului.

este un echipament similar cu sonarul/fishfinder(echipament existent pe barci de pescuit si nu numai) numai ca aici procesorul de semnal si transducerul(echosonda) se afla in aceiasi capsula.

-unul din senzori nu mai facea nimic asa ca am procedat la demontare, decupare izolatie siliconica , relipire transducer(practic a oxidat unul din firele de legatura de la procesorul de semnal la transducer din cauza apei)

-procedura e semichirurgicala, take your time, don't hurry

pozele de final le voi posta maine ,deoarece e necesar 24h pentru intarirea senzorului resigilat.
azi am tesat si e in regula , se aud impulsurile si in acest senzor .

am procedat la reparat, din cauza pretului mare al senzorului care contine un procesor de semnal si este foarte scump, plus ca daca nu exersezi din cand in cand te rablagesti de tot.

detailed pictures :


Attachments:
transducer.jpg
transducer.jpg [ 83.54 KiB | Viewed 4046 times ]
transducer ready.jpg
transducer ready.jpg [ 82.63 KiB | Viewed 4046 times ]
rtv silicone protection.jpg
rtv silicone protection.jpg [ 147.19 KiB | Viewed 4046 times ]
mainboard.jpg
mainboard.jpg [ 107.72 KiB | Viewed 4046 times ]
disasembled.jpg
disasembled.jpg [ 131.35 KiB | Viewed 4046 times ]
Digital Ultrasonic Transceiver Driver and Signal Processor.jpg
Digital Ultrasonic Transceiver Driver and Signal Processor.jpg [ 49 KiB | Viewed 4046 times ]
bingo.jpg
bingo.jpg [ 108.75 KiB | Viewed 4046 times ]
2013-03-01 18.40.58.jpg
2013-03-01 18.40.58.jpg [ 100.28 KiB | Viewed 4046 times ]
2013-03-01 18.38.24.jpg
2013-03-01 18.38.24.jpg [ 94.7 KiB | Viewed 4046 times ]

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!

Top
   
PostPosted: 06 Mar 2013, 18:57 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
senzorul a fost readunat si montat.

parti proaste: sensibilitatea senzorului a scazut considerabil din cauza materialelor folosite de mine(silicon) in locul spumei originale.

parti bune: sistemul functioneaza cu acest senzor reparat,zona respectiva unde e senzorul reparat prezinta o atenuare a detectiei, sistemul nu mai intra in avarie deci sa zicem ca pe undeva se poate trai asa o perioada, pana voi lua alt senzor, am vazut deja de vanzare pe aici pe forum.


Attachments:
2013-03-02 10.36.27.jpg
2013-03-02 10.36.27.jpg [ 90.87 KiB | Viewed 3993 times ]

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!

Top
   
PostPosted: 29 Jan 2014, 16:13 
Offline
User avatar

Joined: 11 May 2008, 00:50
Posts: 294
Car: Alfa Romeo 159
Location: Danemarca
Salut,
Am observat ca esti in mare cunostinta de cauza in multe domeniu, atat mecanic cat si electric , iar pentru asta te felicit.
Eu sunt un pionier in comparatie cu tine, si ma bate un gand sa imi montez si eu pe 159-le meu senzori de parcare. Toate bune si frumoase, singura mea problema e ca imi doresc o dotare a masinii cu sistemul de senzorii se parcare original.
Acuma vin cu rugamintea de a te intreba daca tu crezi ca poate fi realizabila aceasta lucrare chiar daca masina nu a fost echipata din fabrica.
Mentionez faptul ca am cunostinte in electronica si posed in mare parte schemele necesare sistemului. Doar ca de la ECU sistemului de parcare catre ecran se mentioneaza ceva despre CAN network, ce ar insemna asta?
Multumesc frumos si sanatate multa.


Sent from my iPhone using Tapatalk


Top
   
PostPosted: 29 Jan 2014, 16:45 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
sistemul de parcare de pe alfa 156 este unul relativ rudimentar desi senzorii au o calitate buna si acopera bine perimetrul in care actioneaza.

sistemele mai avansate de parcare arata si zona in care este prezent obstacolul printr o reprezentare 2d sau 3d pe un ecran LCD.

senzorii sant inseriati pe magistrala de date si probabil ajung intr o unitate de semnalizare. Monitorizarea perimetrului este comandata de mersul inapoi, alfa 156 are senzori doar la mersul inapoi(fac o gluma, se presupune ca userul nu e atat de idiot incat nu stie sa mearga cu fata).

CAN este abrevierea de la "car area network" si reprezinta magistrala de date prin care comunica intre ele toate subansamblele si ECU urile prezente pe o masina moderna.

nu stiu cum e la 159 insa ce e sigur, daca vrei sa faci sistemul original ai nevoie de o masina donoare pentru toata instalatia, senzori, unitate de control parcare(sper sa nu gresesc aici denumirea), nu stiu daca e vorba si de reprezentare pe LCD sau pe Navconnect, nu am studiat problema, poate e cineva cu 159 care sa ne zica.

deasemenea barele masinii au niste suporti dedicati pe interior unde intra acesti senzori.

senzorii de parcare "aftermarket", gunoaiele acelea chinezesti, nu pot fi conectate la o masina cu sistem CAN.

ps:
multumesc pentru aprecieri, incerc sa pun pe forum tot ce e DIY posibil pentru ca dupa cum stii, adevaratii fani alfa romeo obisnuiesc sa aiba grija singuri de bijuteriile din dotare si putem invata unii de la altii anumite "secrete" si imbunatatiri ale masinii.
sharing is knowledge!

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 29 Jan 2014, 19:02 
Offline
User avatar

Joined: 11 May 2008, 00:50
Posts: 294
Car: Alfa Romeo 159
Location: Danemarca
[img]http://img.tapatalk.com/d/14/01/30/rymepu9u.jpg[/img][img]http://img.tapatalk.com/d/14/01/30/9yzanura.jpg[/img]
Am atasat niste poze sa iti faci o idee.
Dsigur ca voi cumpara toate piesele necesare de la o alta masina, dar oare dupa ce se monteaza tot va trebui conectat ceva prin calculator? Adica sa fie activat/dezactivat sistemul din soft?


Sent from my iPhone using Tapatalk


Top
   
PostPosted: 29 Jan 2014, 19:08 
Offline
User avatar

Joined: 11 May 2008, 00:50
Posts: 294
Car: Alfa Romeo 159
Location: Danemarca
[img]http://img.tapatalk.com/d/14/01/30/abebezet.jpg[/img]

Toate detaliile sunt aratate pe LCD-ul central al ceasurilor, cel pe care sunt aratate toate detaliile informative si erorile masinii.


Sent from my iPhone using Tapatalk


Top
   
PostPosted: 29 Jan 2014, 19:22 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
e posibil sa trebuiasca dar la fel de posibil sa nu trebuiasca modificari de soft.

cel mai important e sa gasesti cele doua jonctiuni , spre indicator si B002 spre main body computer, pentru ca daca lipsesc o sa trebuiasca sa tragi trasee prin bord sau cine stie unde se afla aceste unitati de control.
o sa trebuiasca sa dai si barele jos, nu as vrea sa te descurajez, da mi se pare o pierdere de timp ceva de speriat, insa daca ai chef , fa o.

vezi ca am reusit sa ma uit doar pe prima schema, deoarece nu merg linkurile celelalte.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 29 Jan 2014, 19:38 
Offline
User avatar

Joined: 11 May 2008, 00:50
Posts: 294
Car: Alfa Romeo 159
Location: Danemarca
Dami un mail si ti le trimit.


Sent from my iPhone using Tapatalk


Top
   
PostPosted: 29 Jan 2014, 19:53 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
da, mai ai nevoie si de butonul din plafon care cica porneste si opreste modulul si firele aferente

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Last edited by comanr on 29 Jan 2014, 19:57, edited 1 time in total.

Top
   
PostPosted: 29 Jan 2014, 19:56 
Offline
User avatar

Joined: 11 May 2008, 00:50
Posts: 294
Car: Alfa Romeo 159
Location: Danemarca
Da, asta sa imi fie mare mea problema...


Sent from my iPhone using Tapatalk


Top
   
PostPosted: 29 Jan 2014, 19:59 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
o sa trebuiasca sa desfaci foarte multe pe la masina, practic toata masina , pe sub bord, barele, praguri, plafoniera....

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 29 Jan 2014, 20:06 
Offline
User avatar

Joined: 11 May 2008, 00:50
Posts: 294
Car: Alfa Romeo 159
Location: Danemarca
Acum ceva timp am avut ocazia sa umblu la un Citroen C5 din 2010 si am avut placuta surprindere sa observam ca avea montat cablul magistral sa ii zicem asa, cel care leaga toate echipamentele cu toate mufele aferente fie ca era sau nu dotata masina. Spre exemplu proprietarul a vrut sa ii faca hands free - ul original, iar cand a desfacut butoanele de la plafoniera cablul era acolo atarnat cu toate ca lipsea microfonul.
Si eu ma gandeam ca Alfa poate fi la fel desteapta incat 99% din lucrare sa fie deja pe masina.
Daca masina nu ma ajuta, atunci ma vad nevoit sa abandonez proiectul.
Vb ta , ca sa fac treaba ca la carte practic trebuie dezmembrata masina.....


Sent from my iPhone using Tapatalk


Top
   
PostPosted: 29 Jan 2014, 20:13 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
poate ai noroc, eu am observat insa ca la 156 normal nici vorba de cablu pentru senzori sau alte alea.
am observat la mine in schimb o mufa pentru alarma undeva pe la motor si prin fata una probabil pentru goarna, sa stea linistita pana o sa i montez eu alarma.

pe linia de montaj lucrurile se schimba de la luna la luna, e mai mult chestie de noroc.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 29 Jan 2014, 20:17 
Offline
User avatar

Joined: 11 May 2008, 00:50
Posts: 294
Car: Alfa Romeo 159
Location: Danemarca
Am inteles, deci am ajuns la concluzia ca nu se merita.


Sent from my iPhone using Tapatalk


Top
   
PostPosted: 29 Jan 2014, 20:28 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
cam asa insa trebuie verificat, desfa plafoniera si vezi ce ai acolo, daca ai vreo mufa in plus sau bagata intr un soclu fals. :wink:

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 29 Jan 2014, 20:44 
Offline
User avatar

Joined: 11 May 2008, 00:50
Posts: 294
Car: Alfa Romeo 159
Location: Danemarca
Cred ca firele care sunt folosite in plafoniera sunt toate intro mufa.


Sent from my iPhone using Tapatalk


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 16 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]