It is currently 27 Apr 2024, 22:22

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 13 posts ] 
Author Message
PostPosted: 13 Sep 2012, 19:36 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
http://tinyurl.com/8wpqrv4" onclick="window.open(this.href);return false; sportwagon q4


http://tinyurl.com/93cxjug" onclick="window.open(this.href);return false; crosswagon q4

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 08 Jan 2014, 15:09 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
Pentru ca unii dintre voi sant interesati de diferentele dintre cele doua modele 156 cu tractiune integrala permanenta o sa pun cateva informatii care le am aflat de a lungul timpului:

sportwagon are amortizoare mai scurte si alte arcuri, dupa un anume an/luna, in eper a aparut ca amortizoarele sant compatibile de la un model la altul.

primele variante de CW aveau 225/55/17, ultimele aveau 225/50/17 ca si sportwagon.

pe sportwagon nu apar ornamentele cromate din bare si praguri. original la spate scrie 156 in stanga si Q4 in dreapta.

foarte putine modele de sportwagon q4 au fost vandute, mai mult in germania, acolo se pare ca look ul decent si discret al masinii a prins cel mai bine, era de asteptat.

o informatie de nisa ar fi ca ultimele variante de crosswagon (2006- ) au pe langa dpf si un soft nou care permite gestionarea mai buna a diferentialului central cu 2 stagii de blocare.

parerea mea e ca au incercat sa limteze sau sa modifice curba de cuplu in anumite plaje de turatie pentru a limita uzura diferentialului interaxial torsen cu 2 stagii de blocare.

facand remap dupa ureche sau folosind box uri pe masina asta se pot afecta parametrii de lucru ai diferentialului interaxial torsenC

informatia e la mana a doua, o puteti lua ca atare.

pe masura ce folosesc masina imi dau seama ca stiu din ce in ce mai putine lucruri despre aceasta transmisie, foarte complexa care ofera o siguranta activa (impreuna cu VDC) de exceptie, practic am senzatia ca merg cu un avion pe langa alte masini iarna sau in conditii de aderenta scazuta, ca si tehnologie e extrem de avasata transmisia.
Solutia tehnica cu motor transversal ofera compactizare mare, torsenuri centrale au si cei de la audi, unele mult mai robuste ca si constructie insa transmisia de pe alfa e mult mai compacta, mult mai avansata tehnologic din punctul meu de vedere.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 08 Jan 2014, 15:57 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
versus, se pot observa rotile 225/50/17 pe crosswagon, late model.

observati stergatoarele originale crosswagon cu deflector pe cel de la sofer si ghidaj la cel din dreapta si emblema giugiaro pusa doar pe sportwagon


Attachments:
0103190-Alfa-Romeo-156-Sportwagon-1.9-JTD-16V-Q4-Distinctive-2005.jpg
0103190-Alfa-Romeo-156-Sportwagon-1.9-JTD-16V-Q4-Distinctive-2005.jpg [ 110.83 KiB | Viewed 4441 times ]
alfa-romeo-crosswagon-12.jpg
alfa-romeo-crosswagon-12.jpg [ 98.09 KiB | Viewed 4441 times ]

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!

Top
   
PostPosted: 08 Jan 2014, 16:54 
Offline
User avatar

Joined: 16 Jul 2008, 12:57
Posts: 637
Car: Alfa 75, 2.0 TS LE
Location: Oradea
comanr Quote:
sportwagon are amortizoare mai scurte si alte arcuri, dupa un anume an/luna, in eper a aparut ca amortizoarele sant compatibile de la un model la altul.

primele variante de CW aveau 225/55/17, ultimele aveau 225/50/17 ca si sportwagon.
Asta ar putea explica si faptul ca la balans mai mare la CW ating cu roata fata protectie din aripa.
Se pare ca proprietarul anterior a schimbat amortizoarele cu unele de SW dar a ramas cu roti pe 55.

_________________
ALFA 75, 2.0 TS, ASN
CROSSWAGON Q4 (zis si autobuzul scolii) R.I.P.
CROSSWAGON Q4 (BB)


Top
   
PostPosted: 08 Jan 2014, 17:44 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
in mod normal la crosswagon nu exista probleme de interferenta pe jantele originale cu anvelope 225/55/17 asta si datorita barei de torsiune de 23mm.


singurul punct nevralgic este bratul superior care, odata uzat, permite o inclinatie a fuzetei si roata poate atinge superficial in carenaj.

deasemenea crosswagon are o bara profilata sanatoasa suplimentara pentru rigidizare sub puntea fata.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 02 Apr 2014, 16:14 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
un interior :naughty:


Attachments:
Alfa_Romeo_156_Crosswagon_Q4_.jpg
Alfa_Romeo_156_Crosswagon_Q4_.jpg [ 88.29 KiB | Viewed 4250 times ]

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!

Top
   
PostPosted: 04 Apr 2014, 23:12 
Offline
User avatar

Joined: 13 May 2006, 10:56
Posts: 1977
Location: Bucuresti
De cativa ani ma tot tin sa imbrac si eu bordul in piele.
Sper sa reusesc anul asta.

_________________
Alfa GT, 2.0 JTS, 166 CP
ex Alfa 156 SW 1,9 JTD 110 CP
ex Alfa 147, 1.6 TS, 105 CP


Top
   
PostPosted: 04 Apr 2014, 23:23 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
bordul la 156/gt/147 imbracat in piele arata intr un mare fel asa este, se pun in valoare toate formele.

ma gandesc ca ar trebui scos vinilinul actual negru si apoi pusa pielea ca sa vina bine toate piesele.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 04 Apr 2014, 23:52 
Offline
User avatar

Joined: 13 May 2006, 10:56
Posts: 1977
Location: Bucuresti
Nu vreau sa fac eu treaba asta, pentru ca nu ma pricep.
Dar daca reusesc sa fac ceva, voi posta poze.

_________________
Alfa GT, 2.0 JTS, 166 CP
ex Alfa 156 SW 1,9 JTD 110 CP
ex Alfa 147, 1.6 TS, 105 CP


Top
   
PostPosted: 23 Apr 2014, 12:44 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
TwinTwin Quote:
comanr Quote:
sportwagon are amortizoare mai scurte si alte arcuri, dupa un anume an/luna, in eper a aparut ca amortizoarele sant compatibile de la un model la altul.

primele variante de CW aveau 225/55/17, ultimele aveau 225/50/17 ca si sportwagon.
Asta ar putea explica si faptul ca la balans mai mare la CW ating cu roata fata protectie din aripa.
Se pare ca proprietarul anterior a schimbat amortizoarele cu unele de SW dar a ramas cu roti pe 55.

am aflat si raspunsul la problema ta, intr adevar ai nevoie de amortizoare de crosswagon, daca stiam le pastram pe ale mele cele vechi si le faceai , costa vreo 600 ron bucata.

scaunul arcului este mai jos pe amortizoarele normale si astfel suspensia e mai coborata.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 24 Apr 2014, 21:33 
Offline
User avatar

Joined: 16 Jul 2008, 12:57
Posts: 637
Car: Alfa 75, 2.0 TS LE
Location: Oradea
Da, am aflat si eu. E o diderenta de 25 mm. la scaun dar si pe lungimea totala.
singura solutie ar fi sa trec pe 225/50/17 dar va arata urat distanta care se va forma intre rota si aripa spate.
Asta nu va rezolva din pacate contacul dintre bratul ascendent al fuzetei si scaunul arcului :( .

_________________
ALFA 75, 2.0 TS, ASN
CROSSWAGON Q4 (zis si autobuzul scolii) R.I.P.
CROSSWAGON Q4 (BB)


Top
   
PostPosted: 24 Apr 2014, 21:41 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
exista o solutie insa cred ca te costa mai mult decat amortizoarele originale, sa iei un kit din ala cu suspensie reglabila si sa o setezi dupa dimensiunile originale crosswagon, exista si o parte buna, amortizoarele originale de cross sant slabute(gunoaie) si tre sa ai grija ca si cu un ou si nu merita achizitionate daca iti place natura.

este data o circulara in eper cum ca din nu stiu ce luna in 2006 au fost aceleasi amortizoare de sportwagon Q4, insa ca si pret tot acolo iesi, cursa suspensiei este limitata , amortizoarele avand tija mai scurta , ma refer la cele de sportwagonQ4, eu cred ca tu ai amortizoare de 156 normal.

pana la urma in cazul nostru desi eu nu sant adeptul, merita o investitie in niste reconditionari daca exista oameni care stiu ce fac, o pereche de amortizoare cu lichid mai vascos mai sanatoase insa ai nevoie de 2 rebuturi de crosswagon.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 14 Jan 2015, 21:06 
Offline
User avatar

Joined: 16 Jul 2008, 12:57
Posts: 637
Car: Alfa 75, 2.0 TS LE
Location: Oradea
comanr Quote:
TwinTwin Quote:
comanr Quote:
sportwagon are amortizoare mai scurte si alte arcuri, dupa un anume an/luna, in eper a aparut ca amortizoarele sant compatibile de la un model la altul.

primele variante de CW aveau 225/55/17, ultimele aveau 225/50/17 ca si sportwagon.
Asta ar putea explica si faptul ca la balans mai mare la CW ating cu roata fata protectie din aripa.
Se pare ca proprietarul anterior a schimbat amortizoarele cu unele de SW dar a ramas cu roti pe 55.

am aflat si raspunsul la problema ta, intr adevar ai nevoie de amortizoare de crosswagon, daca stiam le pastram pe ale mele cele vechi si le faceai , costa vreo 600 ron bucata.

scaunul arcului este mai jos pe amortizoarele normale si astfel suspensia e mai coborata.
Problema a fost rezolvata pentru o scurta perioada de timp.
Adica din octombrie pana acum, aprox 12.000 km.
Am inlocuit amortizoarele cu unele second de pe un CW accidentat si totul a fost Ok pana azi.
Pe un drum mai nasol am luat o groapa si mare si tare iar rezultatul a fost ca amortizorul de pe dreapta a inceput sa piarda ulei si a devenit galagios.
Evident ca acuma e foarte dificil sa mai dau de alt amortizor. Intrebarea e, se pot repara? Bmf parca ziceai ca da?!

_________________
ALFA 75, 2.0 TS, ASN
CROSSWAGON Q4 (zis si autobuzul scolii) R.I.P.
CROSSWAGON Q4 (BB)


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 13 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]