It is currently 27 Apr 2024, 19:22

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 16 posts ] 
Author Message
PostPosted: 26 Aug 2011, 13:14 
Offline

Joined: 08 May 2006, 13:03
Posts: 56
Location: BUCURESTI
Buna

Am o intrebare referitoare la termostat. Am o masina 156, 1.9jtd 16v , crosswagon (pe motorina). De cand am luat-o de noua termostatul a aratat la drum intins 70 de grade. In oras si pe drumuri de munte arata cam 90 de grade, acu mai nou urca si pe la vreo 98 de grade, daca masina e incarcata si merg in treapta 1 sau 2 de viteza in urcare pe drum cu bolovani. La inceput m-a surprins acest lucru, caci stiam ca apa la celelalte masini era pe la 90 de grade tot timpul, dar m-am gandit ca asta o fi diferita (pe motoria) si nu m-am agitat.
Am fost recent pe la mecanicii alfisti-forumisti si mi-au zis ca nu-i normal sa stea asa de jos temperatura, se uzeaza motorul, consuma mai mult etc. Ieri am vorbit cu Gabi Dima si mi-a zis ca si la masina lui era aceeasi problema (tot 156 pe motorina), a schimbat termostatul si nu a vazut mare diferenta, parerea lui fiind ca nu ar merita sa-l schimb intrucat asa a fost conceputa racirea la tipul asta de motorizare pe motorina. Dar a zis ca sa mai cer si alte pareri.
De aceea, v-as intreba pe voi, cei ce aveti 156 pe motoria, cum se comporta termostatul vostru si ce credeti c-ar trebui sa fac cu al meu.
Multumesc, voi posta anuntul si dincolo


Top
   
PostPosted: 26 Aug 2011, 13:17 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Fix la fel e si la tractorul meu. Am schimbat termostatul, mare imbunatatire nu e... Mai bine o lasi asa. Arunci banii pe geam.

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
PostPosted: 26 Aug 2011, 13:51 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Ei bine, la forja maxima ajunge la 120 acul la mine. Cum las talpa mai moale, cum scade la 90 la loc.

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
PostPosted: 26 Aug 2011, 14:59 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7424
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
alexmirica Quote:
Ei bine, la forja maxima ajunge la 120 acul la mine. Cum las talpa mai moale, cum scade la 90 la loc.
si ti se pare normal bre? acul nu trebuie sa treaca de 90 sub nici un fel. poate un varf de ac pana cupleaza ventilatorul.

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
PostPosted: 27 Aug 2011, 00:42 
Offline
User avatar

Joined: 08 Jan 2006, 20:00
Posts: 3503
Car: 159-Brera-Spider916
Location: Bucuresti
varful ala de ac e si in functie de cat de sensibil e acul , temperatura reala se afiseaza pe tester . la Gtv de ex arata 100-110 si in realitate < pe tester > e fix la 98 , la Range numai daca o fortez pe serpentine grav sare apa de 90 , in rest indiferent de oras , dn , autostrada e la 90 de zici ca e lipit acul acolo. masini si masini :D
Cat despre Mirica .... are el caile lui prin care motoarele se supraincalzesc , anvelopele zboara de pe jante in mers sau bumpstopurile de pe strazile pe unde trece frecvent incep usor usor sa dispara pe bucatele :lol: , oricum 120 grade cu antigel nu e o mare nenorocire pe perioade scurte , daca ati avea ceas de ulei si ati vedea temperaturile de acolo in forja :mrgreen:

_________________
0751314197


Top
   
PostPosted: 27 Aug 2011, 00:54 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7424
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
gabrieldima Quote:
oricum 120 grade cu antigel nu e o mare nenorocire pe perioade scurte , daca ati avea ceas de ulei si ati vedea temperaturile de acolo in forja :mrgreen:
ideea e ca nu are de ce sa ajunga acolo. nenorocire nu e. un ceas pentru temperatura uleiului in schimb e fain sa ai, insa doar daca crezi ca iti e de folos, si mai si creeaza dependenta (scociu stie :lol: )

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
PostPosted: 27 Aug 2011, 10:04 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
gabrieldima Quote:
Cat despre Mirica .... are el caile lui prin care motoarele se supraincalzesc , anvelopele zboara de pe jante in mers sau bumpstopurile de pe strazile pe unde trece frecvent incep usor usor sa dispara pe bucatele :lol:
Turnatorule...

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
PostPosted: 27 Aug 2011, 19:47 
Offline

Joined: 01 Apr 2009, 10:56
Posts: 178
Am avut si eu probleme cu termostatul, nu urca apa mai mult de 70 de grade, am schimbat termostatul si sezorul de temperatura (facet) si m-am trezit cu apa la 110. Am pus senzorul vechi si surpriza apa nu depaseste 90 de grade indiferent de conditiile de mers.Intradevar la drum intins oscileaza temp. f. putin.


Top
   
PostPosted: 30 Nov 2011, 21:31 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
am schimbat si eu termostatul deoarece deschidea prea devreme ,mi am dat seama de cand a venit frigul.cred ca era behr cel original.inainte sa l schimb la drum lung cand afara erau zero grade ,apa statea sub 80 de grade , de cand l am schimbat sta exact intre 80 si 90 neclintit,am facut si o logare cu un vag com si citesc 86 de grade .pe termostatul nou care e vernet scrie 88 grade.
my 2 cents.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 30 Nov 2011, 23:19 
Offline
User avatar

Joined: 05 Apr 2010, 15:05
Posts: 1529
Car: MB E 250 CDI
Location: 120271-Buzău, BZ (RO)
Asa si ?...
Propozitia predicativa din fraza, in cazul in care ar fi existat de-adevaratelea, ce concluzie ar fi urmarit sa induca ? :scratch:

_________________
Q & A: 0767.698.431
Signature:
Eu pun degetul mare. :uhuh:


Top
   
PostPosted: 01 Dec 2011, 00:26 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
e cu termostate sefu ...ai mancat vechi?

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 01 Dec 2011, 00:49 
Offline
User avatar

Joined: 05 Apr 2010, 15:05
Posts: 1529
Car: MB E 250 CDI
Location: 120271-Buzău, BZ (RO)
Probabil ca da, alimentatia nesanatoasa e de vina... :wink:
Si totusi... era un Behr care arata sub 80 grade de cand a venit frigul, a venit apoi un Vernet care in aceleasi conditii arata intre 80 si 90 grade (aspect confirmat strict de interfata VAG care afisa 86 grade) si... gata !
Deci, unde-i catch-ul ? :scratch:

_________________
Q & A: 0767.698.431
Signature:
Eu pun degetul mare. :uhuh:


Top
   
PostPosted: 01 Dec 2011, 19:50 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2007, 10:59
Posts: 560
Car: 156
Location: Suceava
alexmirica Quote:
Ei bine, la forja maxima ajunge la 120 acul la mine. Cum las talpa mai moale, cum scade la 90 la loc.
Aceiasi motorizare, aceleasi temperaturi in aceleasi conditii si la mine. Radiator schimbat in urma cu mai bine de 3 ani.

_________________
Cand vezi o Alfa mergand incet, inseamna ca exista o problema pe scaunul din dreapta.


Top
   
PostPosted: 01 Dec 2011, 20:28 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
in forje nu ar fi problema daca creste putin . cred insa ca daca un motor merge rece (sub 80) se infunda mai repede cu cenusa ...deci ca si concluzie daca aveti temperaturi de lucru joase trebuie schimbat termostatul ,lucru care va ajuta la consum si uzura

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 01 Dec 2011, 20:29 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7424
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
din experienta traita din vedere stiu ca un radiator de 56/47 pe o masina folosita in regim normal nu tine mai mult de 4-5 ani. asta in sensul de a ramane in parametri normali, ca el tine mai mult pana incepe sa piarda apa.

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
PostPosted: 01 Dec 2011, 20:42 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
da corect ....desi sant parti bune la faptul ca e din cupru ,rand pe rand celulele mor din cauza coroziunii

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 16 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]