Asociatia Alfa Club Romania
https://www.alfaclub.ro/forum/

Alfa Crosswagon Q4 - Pareri/Opinii
https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=160
Page 1 of 7

Author:  aiculedtzu [ 04 Feb 2006, 15:33 ]
Post subject:  Alfa Crosswagon Q4 - Pareri/Opinii

Alfa Crosswagon Q4

1.9 Multijet
150 CP @ 4.000 rpm
305 Nm @ 2.000 rpm
Viteza maxima: 192 kmh
Acceleratie 0-100 kmh: 10,5 sec
Greutate: 1.530 kg

Transmisie - permanenta 4X4 cu 3 diferentiale
Diferntiala centrala cu blocare automata Torsen C, cu 4 nivele de blocare, integrata cu ASR si VDC

Attachments:
q4-a.jpg
q4-a.jpg [ 47.06 KiB | Viewed 10488 times ]
q4-c.jpg
q4-c.jpg [ 43.73 KiB | Viewed 10486 times ]
q4-b.jpg
q4-b.jpg [ 36.05 KiB | Viewed 10487 times ]

Author:  Tupac [ 04 Feb 2006, 17:31 ]
Post subject: 

Mie masina imi place le nebunie, de cand am vazut reclama la TV m-am indragostit de ea. Daca are si calitati offroad corespunzatoare clasei, atunci e masina ideala pentru Romania :oops:
Din pacate pot doar visa la ea, pretul este foarte mare :cry: Ce-i drept comparativ cu Audi Allroad e chiar ieftina :lol:, dar nu ma incelzeste prea mult...pot sa astept si 4-5 ani ca tot nu va scadea pretul la una second incat sa mi-o permit... :(
Dar..hei..poate castig la Loto pana atunci :lol: si mi-o iau.

Author:  aiculedtzu [ 04 Feb 2006, 18:37 ]
Post subject: 

O paranteza:

Crosswagon q4 se bazeaza pe alfa 156 - berlina de clasa medie (la fel cum e si A4)
Allroad se bazeaza pe A6 - berlina din clasa mare
De aici si diferenta de pretz.

Si mie imi place Crosswagonu', pacat ca este disponibil doar cu motor dizel.

Author:  Tupac [ 04 Feb 2006, 19:47 ]
Post subject: 

Dar esti sigur ca e doar Multijetul disponibil? Nici macar in alte tari nu e valabila alta motorizare? Pare cam aiurea...

Author:  aiculedtzu [ 05 Feb 2006, 02:12 ]
Post subject: 

din pacate da.

Author:  cristina [ 09 May 2006, 14:42 ]
Post subject: 

Buna. Am o alfa q4 si ,ca sa-ti raspund la intrebarea despre off-road, as zice ca nu prea se preteaza. Nu doar ca cei de la service si de la firma mi-au facut capul calendar cum ca sa-mi iau gandul de la asta, dar m-am convins personal ca are garda prea jos,caci am dat-o cu burta de pamant pe drumurile de campie banala din Teleorman (drumuri judetene de pamant, cu santuri produse de camioane si tractoare). Am nimerit acolo si imi venea sa-mi iau masina la subsuoara si sa plec. Plus ca mi-a intrat si destul praf in masina. Sa vad acu cum o desprafez inauntru...

Author:  Tupac [ 09 May 2006, 15:32 ]
Post subject: 

Bine ai venit Cristina si sa o stapanesti (masina) sanatoasa si fara incidente! O intrebare: de la ce dealer ai cumparat-o, de ti-au zis sa iti iei gandul de la offroad? :shock: Masina nu este un offroad veritabil, clar asta, dar in nici un caz nu as fi de acord cu ce au spus ei. Cata vreme nu intri pe drumuri cu cratere si tot felul de mlastini :), ar trebui sa se descurce acceptabil pe niste drumuri de tara, niste drumuri forestiere usoare, mers la pescuit, etc...
Cat priveste faptul ca ia atins-o pe dedesupt...acuma eu nu stiu prin ce hartoape ai bagat-o :D, dar poate trebuia si un pic mai multa atentie (zic si eu... :oops: ), acuma nu inseamna ca daca e Q4 nu trebuie mers cu grija...
Ce sa zic..pai daca tu te plangi de garda la sol la Q4 :D , noi ce sa mai zicem?? Daca veneai tu la Bran sa ma vezi pe mine ce raschetam tot :D , si alti baieti la fel...., atunci cred ca nu mai erai asa critica cu masinuta ta :P

Author:  mihai65 [ 09 May 2006, 20:11 ]
Post subject: 

Salut
ce sa zic ,ma mira cele spuse de Cristina. :shock:
Am citit depre ceva drive-test prin muntii Lotrului in care Crosswagon-ul s-a descurcat mai mult decit onorabil cu contracandidati de genul Nissan Pathfinder,Subaru Forester, Jeep 3.0CRD etc.
E foarte curios cum ai pus-o cu burta de pamint pentru ca Q4crosswagon are garda la sol cu 6,5 cm mai mare decit SW-ul +scuturi de protectie destul de serioase.De tractiune ce sa mai vorbim ,diferentialul Torsen +motorul M-jet de 103kW isi face treaba super :D :D pe orice fel de teren(noroi ,zapada etc.).
Ma gindesc ca poate ai abordat gresit santurile respective,de ce iti spun,eu astazi am intrat cu 156 pe niste drumuri de groaza, :evil: :evil: de pamint tot asa cu santuri de tractoare dar nu am atins de sol . :D :D
cit despre praf ,daca dadeai recircularea aerului in interior si geamurile inchise nu intra deloc :)

Author:  ALXege [ 09 May 2006, 20:31 ]
Post subject: 

lume, hai sa nu uitam totusi ca bietul Q4 nu este decat un allroad, nu este un veritabil offroad! este un 156 break cu garda la sol ceva mai inalta si putin mai bine protejat cu scuturi and stuff.. sa fim seriosi, nu poate fi concurent direct pentru pathfinder, sau Jeep, cel mult pt Forester, Audi Allroad, etc.. deci hai sa nu ne aventuram cu ea prin transee, in schimb la ce-am intampinat noi la bran era mai mult decat binevenit un Crosswagon :wink:
Ce ma nedumireste pe mine: acest model nu ar trebui sa aiba garda la sol reglabila? e doar o intrebare, sa nu sariti pe mine daca sunt neinformat..
aaa.. si bine ai venit cristina, am zarit si eu intr-una din zile un Crosswagon negru cu o prezenta feminina la volan, cum combinatia asta nu este prea des intalnita in Ro este posibil sa fi fost chiar tu..

Author:  mihai65 [ 09 May 2006, 21:12 ]
Post subject: 

adevarat ca la drive- testul amintit s-a urmarit mai mult comportamentul pe zapada si gheata iar jeepul a fost "rege" (V6 224HP 500Nm), nissanul cu pneuri de vara a fost ca elefantul pe patine cu reactii destul de ciudate pt.pretentii de off road si ideea era ca Q4 s-a descurcat mai mult decit onorabil in aceste conditii si cu asa rivali, nu ca ar fi cea mai tare "capra neagra ' :D

Author:  marius [ 09 May 2006, 23:07 ]
Post subject: 

daca nu ma insel,testul la care face referire mihai65 a fost publicat in AMS in iarna,si intr-adevar s-a comportat excelent,clasandu-se peste modele mai "fioroase".
Mai baieti,nu fiti asa rai cu fata,avem si noi o prezenta feminina si va intreceti...ba ca abordat santurile gresit,ba ca trebuia sa mearga mai atent...

Author:  alexmirica [ 09 May 2006, 23:10 ]
Post subject: 

Da' chiar... Va mananca pielea? Va scarpin io cu un ban-doua! :shock: :twisted:

Author:  Tupac [ 10 May 2006, 00:05 ]
Post subject: 

Nu a fost nimeni "rau cu fata" :oops: Sa nu dramatizam acuma :)

Author:  cristina [ 29 May 2006, 13:55 ]
Post subject: 

Buna. Mersi de buna primire :) Masina mea este maro (ca nu se putea rosie sau galbena) si sunt ceva mai 'marisoara', asa ca nu puteam fi eu tanara prezenta feminina din masina neagra.
Cred ca aveti dreptate, pt. ceea ce vreau eu sa fac trebuia sa iau alta masina.Cunosc traseul pe care s-a facut drive-testul din iarna, e un drum ca-n palma, chiar daca are ceva curbe cu vizibilitate redusa si o usoara diferenta de nivel. E un drum banal.Testul se referea la stabilitatea in curbe (lucru pt. care pot s-o laud si eu cu mandrie) si la derapajul pe gheata (cel putin asa am inteles din text).
Dar eu nu fac faze de genul asta, conduc f. delicat;n-o turez, rar trece de 3000rot/min. Insa am damblaua sa ma bag prin tot felul de locuri.Sansa (si motivul pt. care am luat-o) e ca e 4x4 si iese,saraca, dar cam sifonata. Cred ca si eu sunt cam neatenta...
Sa va zic traseul pe care am fost ieri si unde am reusit sa rup o chestie (care probabil se vrea aparatoare, desi nu-i de otel) aflata sub burta masinii, un pic mai in fata de osia rotilor din fata.
Autostrada soarelui-Fundulea-apoi spre sud pe un drum de pamant pana la Nana-Budesti-Oltenita.Ce cautam acolo? E f. frumoasa zona, sunt campuri de rapita, paduri de salcam,balti de peste si e frumos, ce mai...
Masina merge bine; daca sunt cu a 2-a si apas pe acceleratie, parca se ridica pe rotile din spate si tasneste (ca un calut naravas).Are tractiunea nitel mai mare pe spate.
Insa superficialitatea italiana m=a facut sa stau de 4 ori in service cu ea: apropo de praf, a trebuit sa-mi regleze usile sau nu stiu ce. Apoi mi-a plouat inauntru, imi curgea apa pe picior => nu era bine lipit parbrizul. Au mai schimbat centrala ABS (asa a zis bancul de test) si a mai fost si un senzor care-mi dadea semnale false si s-au chinuit 2 sapt. ca sa descopere ca nu era bine infipt un papucel intr-un contact.
Am impresia ca nu-i place motorina euro 5 de la OMV si nici cea euro 4 cu aditiv special P3 de la Petrom. Cand bag E5 parca-i lesinata,iar aditivul acela probabil ca nu-i de calitate.

Deosebirea intre ea si audi-ul acela allroad este ca audi are burta plana, scutul acopera tot sist. de tractiune, iar tevile de esapament sunt in niste lacasuri din scut, deci nu prea are nimic expus (am una in fata blocului si m-am tot aplecat sa ma uit pe sub ea). La a mea sunt o multime de chestii f. expuse situate sub burta masinii, ma tem ca intr-o zi voi zdrobi ceva mai important. Nu inteleg de unde au masurat ei cei 18 cm garda la sol.

Author:  marius [ 31 May 2006, 00:58 ]
Post subject: 

Slabiciunea scutului de sub motor a fost intalnita la mai multi posesori de 156,inclusiv la mine :(
Nu am avut contact cu un Q4,dar ma gandeam ca este mai bine echipat pentru aventuri pe teren accidentat.Insa dupa cum povestesti tu,poate obstacolele potrivite pentru Q4 sunt de genul iepurasului din reclama de asta iarna!Exagerez putin,sunt convins ca masina are si parti bune,si nu te-a lasat niciodata suspendata pe vre-o denivelare :)
Sper ca vei ramane fidela marcii,poate peste vre-o 3 anisori o sa ne povestesti cum urci pana la Babe in Bucegi cu Kamalul tau :D

Author:  wolff [ 31 May 2006, 11:49 ]
Post subject:  Alfa Crosswagon Q4 - Pareri/Opinii

In general scuturile masinilor nu prea prezinta mare rezistenta la lovituri. Ma refer la cele puse din fabrica. Marea lor majoritate sunt din ABS( plastic dur dar tot plastic) si se sparg/deformeaza fff repede. Singurele scuturi rezistente cu adevarat sunt cele manufacturate de proprietari( ma refer si la cele de "tuning") sau cele pentru diverse competitii gen rally, etc care sunt din tabla de aluminiu de diverse grosimi si care rezista in medie cam 1 an in Romania. Asa ca cel mai bine ar fi sa schimbati scuturile de fabrica cu unele facute, daca s-ar putea, prin Rusia ca aia fac chestii trainice.

Author:  baxter [ 07 Jun 2006, 04:39 ]
Post subject: 

daca ai si-o adresa ar fi chiar ok.

Author:  marius [ 07 Jun 2006, 05:30 ]
Post subject: 

scut aluminiu

Linkul acesta a mai fost postat pe forum,chiar a mai si fost mentionat in alte subiecte.Este vorba de un scut de aluminiu de la alfisti.net care costa vre-o 130 de euro dar a carui expediere in romanica mai costa alti 60.Cel putin asa mi-au spus mie.

Author:  Alexandrus [ 07 Jun 2006, 12:57 ]
Post subject: 

Parerea mea este ca scutul respectiv merita toti banii, cel putin pe drumurile noastre.
Daca se mai face vre-o comanda la alfisti.net cred ca asta e primul lucru pe care il cumpar.

Author:  cristina [ 12 Jun 2006, 16:02 ]
Post subject: 

Nu cred ca pot pune vreun altfel de scut,altul decat al lor. Or sa-mi zica de garantie...
Ieri am testat-o pe un drum facut peste aratura pe o panta de peste 45 grade,zic eu. Pamant moale. Nu prea i-a placut,dar a mers. Apoi o urcare pe un drum de pamant ud, o clisa meseriasa, tot ceva pe la 45 grade panta. La urcare a mers cum a mers,dar in vf. dealului a inceput sa danseze.Astia de langa mine se crispasera, mie-mi placea :) La coborare a facut si-o juma de pirueta.
Am incredere in masina asta.
Am optat pt. o masina 4x4 joasa pt. ca vazusem niste testari la rasturnare la cele tip nissan sau de dimensiunile resp. si nu mi-au inspirat incredere. In asta ma simt in siguranta.Totusi,baiul e ca are toata tevaraia neprotejata sub burta.Audi ala e klumea pe burta,treaba facuta de nemti...

Acum mai are motorina de la omv,aia care o lesina. O fi din cauza ei sau or fi umblat cei de la service prin ea, dar mie mi se pare ca nu mai merge ca la inceput. Mi se pare lesinata de tot. Am ambalat-o nitel pana la 4000rot si a mirosit incins, dar nu cauciuc,ci un miros specific materialelor alea de sub capota.

Scutul acela e pt. prot. impotriva mizeriei,cica. Dupa ce ca e bombat in jos,are si o trapa in afara.Daca rotile intra pe sleauri, cu trapa aia poti ara pamantul,ca-i doar pe la vreo 10 cm de sol in poz. normala. Ma intreb daca sa-l mai pun, mi se pare ca-mi va da tot timpul de furca si -mi va supune caroseria la tot felul de socuri si tensiuni.

Cum sunt la voi farurile? La mine se pare ca dau lumina slaba. Tre sa merg sa le regleze, ca aseara vazui ca bat crucis, nu vedeam nimic in fata.
M-am saturat de tot mers prin service pt. neglijenta italienilor. Si voi patiti la fel cu masinile voastre?

Cred ca spiritul alfa romeo e ceva mai sportiv:viteza,indemanare, talente pe autostrada,stilul italian, ce mai... Eu sunt mai mult cu off-road-ul si cu iesirile in peisaje naturale neumblate.Tare ma necajesc cu sleaurile astea si cu mocirlele adanci in mijlocul drumului.

Daca vreti sa mergem la Babele,mergem. Nu-i bai,numa ca nu stiu drumul.

Author:  Alexandrus [ 12 Jun 2006, 17:23 ]
Post subject: 

Ma cam indoiesc eu sa fie 45 de grade pantele alea, pe bune, cred ca nu stii ce inseamna 45 de grade.

Author:  max [ 12 Jun 2006, 21:30 ]
Post subject: 

cred si eu, 45 de grade nu stiu cine urca...
apoi daca ai pneuri de serie 225/55 , ar fi mai indicate cele pe 65!
cuplul intr-adevar pare putin la regimuri joase , dar comportarea pe ansablu nu dezamageste.
o masina ca orice masina are nevoie de intretinere, fie ca e italiana fie de alte nationalitati.
daca nu-ti place ce are sub burta, pune-i tu ceea ce trebe si are nevoie prin drumurile pe care le faci.
cat despre faruri , nu-i nici o nenorocire, sunt doar niste grupuri optice, nimic mai mult, reglate si/sau inlocuite si GATA.Se pleaca!!

Author:  cristina [ 13 Jun 2006, 12:11 ]
Post subject: 

Nu aveam raportorul la mine, promit sa-l iau daTA viitoare.Dar 40 avea...
Uite ca LA service au zis ca intradevar farurile nu erau reglate si ca ma plimb cam des pe la ei pt. chestii care nu tin de mine, ci de cum a fost livrata. Asa ca,decat sa-mi raspunzi aiurea, mai bine lasa-ma...

Author:  max [ 13 Jun 2006, 20:37 ]
Post subject: 

cristina Quote:
Asa ca,decat sa-mi raspunzi aiurea, mai bine lasa-ma...
:headscratch:
daca vrei sa crezi ca italienii sunt superficiali, nu te opreste nimeni.
si eu cred , uneori...insa nu ma impiedic de asta!

Author:  gabrieldima [ 13 Jun 2006, 21:25 ]
Post subject: 

SCUZE CA INTERVIN IN ACEASTA POLEMICA LEGATA DE UN Q4 DAR ACESTE MASINI SUNT UN VIS MAI VECHI DE AL MEU SI AM STUDIAT CATEVA ...INCLUSIV MASINA LUPULUI<A SE CITI WOLFF>,SA INCEP PRIN A SPUNE CA NU E CAZUL SA NE VORBIM AIUREA SAU SUPERFICIAL<MULTUMESC ANTICIPAT> PENTRU CA NISTE CUVINTE SCRISE NU EXPRIMA SI STAREA DE SPIRIT A CELOR CARE LE TRANSPUN,ALEXEGE-NU,NU ARE INALTIME REGLABILA NICI MACAR LA OPTIUNI,CRISTINA-CRED SI EU CA NU ERAU CHIAR 45 GRADE ACOLO,POATE UN 30 AR FI MAI ACCEPTABIL,MAX-DA ,SUNT SUPERFICIALI CATEODATA DAR SE PARE CA ALFISTII STIU SA TREACA PESTE GRESELI OMENESTI<SAU AUTOMATIZATE???> ATATA TIMP CAT NU SE FAC COMPROMISURI LA FRANARE SI DIRECTIE,IAR VIS A VIS DE SCUTURI ,TOBE MODIFICATE ,ETC,ASTEA VOR FI INTOTDEAUNA IN DISCUTIE,FUNCTIE DE LOCUL UNDE VREM SA NE <LOSE CONTROL>,SINCER MIE PERSONAL IMI PLACE MODELUL MENTIONAT,DAR VOI RAMANE LA IDEEA CA ALFAROMEO FACE MASINI sport garda joasa frane de exceptie la viteze mari excelenta stabilitate motoare nu mai zic,de aia v ati luat ALFA si nu nemtenii...............DECI,LA OFFROAD,SUV SI JEPP URI MAI AVEM DE ASTEPTAT PANA SE VOR RIDICA LA CONCURENTA CU FIRME CONSACRATE.....NU MA BLAMATI,DAR DACA AR FI SA MI IAU UN SUV SAU JEEEP AR FI hummer sau doge,5000 cm 3,automat,ca se si poiate opri dupa ce a fost lansat :lol:

Page 1 of 7 All times are UTC+03:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/