It is currently 28 Mar 2024, 12:46

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 165 posts ]  Go to page Previous 13 4 5 6 7
Author Message
PostPosted: 30 Dec 2015, 19:44 
Offline
User avatar

Joined: 16 Jul 2008, 12:57
Posts: 637
Car: Alfa 75, 2.0 TS LE
Location: Oradea
bmf Quote:
Misto, babatia primeste bikini noi cu dantele si strassuri :)
Daca tot a fost sa fie, putea fi pe partea aialalta, sa o fac incet pe toata :D

_________________
ALFA 75, 2.0 TS, ASN
CROSSWAGON Q4 (zis si autobuzul scolii) R.I.P.
CROSSWAGON Q4 (BB)


Top
   
PostPosted: 01 Nov 2016, 16:29 
Offline
User avatar

Joined: 09 Dec 2010, 15:42
Posts: 101
Car: Alfa 156 CrossWagon
Location: Bucuresti
Va salut,

De ceva timp sunt posesorul unui CrossWagon si as vrea sa stiu daca se poate testa diferentialul central.
Am impresia ca nu functioneaza cum ar trebui.
Sa va spun de ce : am parcat deasupra unui sant mic si roata dreapta spate a pierdut putin aderenta si se tot invartea in gol. Acum trebuia sa intervina diferentalul central si sa se blocheze , distribuind cuplu si pe puntea fata care statea nemiscata pe sol.

Cum se poate testa diff-ul central si ce s-ar putea strica la el ?

_________________
Alfa CrossWagon
Alfa Romeo 156 SW 1.9 8V


Top
   
PostPosted: 20 Nov 2016, 10:42 
Offline
User avatar

Joined: 02 Feb 2014, 10:09
Posts: 295
Car: 156cw
Test 1: Sus pe elevator, blochezi 2 roti pe o diagonala (nu conteaza care) si o invarti pe cea ramasa libera pe spate. Ar trebui sa invarta si pe cea libera din fata.
Test 2: La luat curbe stranse nu ar trebui sa scrasneasca rotile sau sa simti o opozitie semnificativa.
Test 3: Luat 10-20g de ulei din cutie si testat cu magnetul pt pilitura.
Test 4: Jos diferentialul si desfacut. Procedura e complexa.

In toate cazurile, e bine de stiut ca la cumpararea unui Q4 se verifica nivelul de ulei din cutie (joja de nivel de pe carcasa dif central) ca nivel si de pilitura si cel pe spate un pic de pilitura. Pe spate e mai greu sa verifici nivelul de ulei iar procedura de reumplere e destul de complicata (se injecteaza uleiul sub presiune iar cineva invarte rotile pe spate ca sa il traga in angrenaj). Se repeta la fiecare 50-60.000km.

Problema: masina are relanti zgomotos, masina trage prost, la oprire si pornire "zguduie" (gen semn de volanta dusa).
Rezolvare: furtun vacuum actuator turbo era imbatranit. Desi la prima vedere nu avea probleme, avea niste fisuri usoare longitudinale. Diferenta s-a simtit instantaneu. Recomand schimbare la 3-4 ani.

Cu aceasta ocazie anunt cu regret trecerea in nefiinta a surioarei CW a lui Razvan, diagnostic dauna totala provocata de un nene care s-a gandit sa o ia pe contrasens declarand ulterior ca a avut atac de cord (gen parlamentari la DNA). Masinile astea sunt magneti de imbecili, mie mi-a facut-o praf unul acum un an, acum s-a mai dus una... Razvanel e in regula, slava Domnului.

_________________
Asa face toate, boss!


Top
   
PostPosted: 21 Nov 2016, 16:33 
Offline
User avatar

Joined: 09 Dec 2010, 15:42
Posts: 101
Car: Alfa 156 CrossWagon
Location: Bucuresti
Salut ,
Merci pt raspuns, o sa testez astfel si sa vad ce face.
Cat despre ulei , l-am schimbat complet pe spate si la cutie. Pe spate nu prea mai avea deloc, si am pus 1,3l.
La cute am golit-o de tot si am scos cam 2,8 -2,9 l. Am pus 3,3l (3.2L in carte) de ulei petronas 75 W -90 Sinth.

Cat despre surioara CW a lui Razvan... imi pare rau. Si asa erau putine in tara ... acum a mai murit una... :(

_________________
Alfa CrossWagon
Alfa Romeo 156 SW 1.9 8V


Top
   
PostPosted: 28 Aug 2017, 15:26 
Offline
User avatar

Joined: 09 Dec 2010, 15:42
Posts: 101
Car: Alfa 156 CrossWagon
Location: Bucuresti
Tot am rasfoit pe aici forumul si nu exista o informatie importanta si anume:
Care este valoarea de pretensionare a rulmentilor pinionului de atac pentru diferentialul spate (posibil sa fie la fel si pentru fata).

_________________
Alfa CrossWagon
Alfa Romeo 156 SW 1.9 8V


Top
   
PostPosted: 24 Jul 2018, 14:40 
Offline
User avatar

Joined: 16 Jul 2008, 12:57
Posts: 637
Car: Alfa 75, 2.0 TS LE
Location: Oradea
Se recomanda gresarea articulatiilor:


Attachments:
20180724_134715.png
20180724_134715.png [ 1.21 MiB | Viewed 5071 times ]

_________________
ALFA 75, 2.0 TS, ASN
CROSSWAGON Q4 (zis si autobuzul scolii) R.I.P.
CROSSWAGON Q4 (BB)
Top
   
PostPosted: 23 Nov 2018, 16:30 
Offline

Joined: 23 Nov 2018, 16:02
Posts: 2
Car: Crosswagon q4
Buna-ziua .
M-am hotarat sa ma alatur grupului de alfisti atat ca membru al forumului cat si ca posesor.
Nu pot incepe prin a-mi lauda partenera de drum pentru ca am de pus la punct unele problemute.
Va rog sa ma ghidati si pe mine intr-ale cardanului de la crosswagon-ul meu.
are scurgeri de ulei la ambele capete si un soc la plecarea de pe loc.
as dori sa remediez dar dealeri mei de piese mi-au dat niste preturi astronomice (11000 ron-mai exact)la care se adauga inca 1000 cred manopera.
Va rog ..ceva pareri,rezolvari..incurajari etc.
Multumesc anticipat!


Top
   
PostPosted: 24 Nov 2018, 11:23 
Offline
User avatar

Joined: 16 Jul 2008, 12:57
Posts: 637
Car: Alfa 75, 2.0 TS LE
Location: Oradea
Nu e o treaba simpla.
Eu am necondiționat un cardan la București. Nu cu rezultate exceptionale dar functioneaza.
Cu s3meringurile nu am avut probleme. Din cate am inteles acolo e o problemă cu saibele de pensionare

_________________
ALFA 75, 2.0 TS, ASN
CROSSWAGON Q4 (zis si autobuzul scolii) R.I.P.
CROSSWAGON Q4 (BB)


Top
   
PostPosted: 24 Nov 2018, 11:55 
Online
User avatar

Joined: 16 Sep 2012, 13:02
Posts: 659
Car: Alfa 156 1.8 ts
Location: Bucuresti
Ovi, ai grijă cu "necondiționatul" ăla. :lol:


Top
   
PostPosted: 24 Nov 2018, 21:37 
Offline
User avatar

Joined: 16 Jul 2008, 12:57
Posts: 637
Car: Alfa 75, 2.0 TS LE
Location: Oradea
reconditionat :lol: si pretensionare nu pensionare

_________________
ALFA 75, 2.0 TS, ASN
CROSSWAGON Q4 (zis si autobuzul scolii) R.I.P.
CROSSWAGON Q4 (BB)


Top
   
PostPosted: 03 Dec 2018, 15:03 
Offline
User avatar

Joined: 02 Sep 2014, 16:08
Posts: 101
Car: AlfaRomeo Giulietta
Location: Bucharest, Romania
Salut. Problema este destul de complicata. In primul rand, ca un sfat, verifica starea tampoanelor de pe cutia de transfer fata, tamponul de pe diferential spate si suportul de la diferential spate. Asadar, revenind la cardan, sincer sa fiu, nimeni nu reconditioneaza cum trebuie cardanele. Pentru rulmentul intermediar as cumpara rulmentul din afara (ebay), pret de pornire 80 EUR, care este mult mai in regula fata de ce pun firmele care reconditioneaza. De ce zic sa il iei din afara, deoarece cei ce reconditioneaza pun rulmenti reconditionati care nu respecta intocmai cotele, iar atunci cand montezi cardanul e posibil sa ai surprize nu tocmai placute. Partea mai misto este cu capetele culisante si inclusiv cu crucea cardanica care crapa din cauza tampoanelor si sistemului prost facut. Am reconditionat in primavara cardanul la Eurocardane, bineinteles o sa ma intorc sa il pun in brate, deoarece nu sunt multumit deloc. Capetele culisante + crucea cardanica au fost inlocuite cu unele gresabile, care produc un zgomot foarte mare. Asadar, pretul de reconditionare este undeva la 2000 RON pentru cardan - Cruce cardanica, capete culisante, rulment intermediar + echilibare.
Vizavi de scurgerile de ulei, aici incepe partea frumoasa. Ideea este ca atunci cand desfaci cutia de transfer si diferentialul spate pentru a inlocui simeringurile vechi, unde recomand inlocuirea tuturor simeringurilor nu doar celui care face probleme, exista o saiba de pretensionare, saiba care nu se mai fabrica. In plus e recomandat ca sa cumperi inclusiv garniturile de la cutii, avand in vedere ca o sa umblii in ele. Asadar, eu am rezolvat cu saiba de pretensionare intr-un mod barbar si cu ajutorul lui Teo. O nicovala, un ciocan, o curea, un subler si o tubulara, iar Teo s-a ocupat de saiba sa o aduca cat de cat in cotele normale. Multumesc din nou Teo! :D
Asadar, e de munca! Timp, nervi, bani cheltuiti.
Eu mi-am mai cumparat un cardan reconditionat din Italia/Napoli. :)

Pentru alte intrebari, nu ezita sa intrebi!

Multumesc!

_________________
Alfa Romeo Giulietta 1.4 170Hp
Alfa Romeo Crosswagon 1.9 JTD 150Hp 16V Q4
Alfa Romeo 156 Veloce 1.9 JTDm 16V 150Hp


Top
   
PostPosted: 21 Jul 2019, 06:31 
Offline

Joined: 21 Jul 2019, 05:36
Posts: 1
Car: alfa156 Q4
Salutare alfisti,
Asta este prima mea postare aici, deci sper sa ma luati usor :) Anul acesta in Martie am devenit posesorul unei minunate 156 Q4 nu crossul. Imi e draga tare,are toate optiunile posibile de la vremea respectiva inclusiv Webasto. O sa pun si niste poze dar , am venit aici sa imi spun ofurile si sper ca ma puteti ajuta. Nu stiu daca a mai fost abordata problema dar sa incepem:
1. Aleatoriu la plecari de pe loc treapta 1 cald sau rece nu conteaza ,daca nu trec de 1500rpm cel putin, simt vibratii in masina gen socuri dar foarte scurte.
2. Tot in treapta 1 in mers, daca o las sa curga la relanti totul bine is frumos daca trec peste 1500 totul ok , dar intre nu o pot tine zici ca sunt calare ma scoate din minti.
3. Cand schimb din treapta 1-2-3 se aude un sunet ciudat care imi aduce de vremea cand mergeam cu dacia papuc si cardanul facea un sunet minunat. Aici totul tine si cum o menajez,daca sunt foarte atent nu face asa de tare daca fortez clincul e acolo.
4.In treapta 5-6 cand imi iau piciorul de pe aceleratie simt soc in cutie,transmie si il si aud in spate prin portbagaj. Si tot in treapta 6 vad cum vibreaza putin schimbatorul.

Note :
Masina are 323k km . A avut 2 proprietari in germania . Am cumparat-o de la neamt direct am mers la el acasa.
La 280k a avut schimbat ambreajul si volantul. Cardanul a fost si el schimbat cu totul dar sa va spun cand nu stiu si nici nu mi-a venit sa intreb doar mi-a aratat omul cardanul vechi in garaj.
Am mers pe la diferiti "mecanici" si care mi-au spus ca e suportul de la cutie....care costa in jur de 1500lei, am mai avut unul care mi-a spus ca deasupra la grup pe spate ,vin 2 bucse pe un cadru in forma de U si alea ar fi fost sparte, le-am schimbat dar masina face exact la fel...Mi-a regalat cineva pinionul de atac dar atat a luat 1 "foaie" si a pus-o in fata deci nu a fost nimic grav acolo.

Sper ca am descris destul de bine si sigur e o problema comuna.

Va multumesc ca v-ati rapit din timp sa cititi!


Top
   
 Post subject: crosswagon Q4
PostPosted: 30 Sep 2019, 15:41 
Offline
User avatar

Joined: 27 Sep 2015, 21:08
Posts: 12
Car: crosswagon Q4
Salutare tuturor ! Proaspat posesor de Q4 , cu bune si cu rele :) . Masina e intretinuta bine , dar , imi fileaza iluminarea in bord , si , pe planetara si brat inferior stanga am observat o scurgere de ulei rosiatic , are careva idee ce ar putea fi ? Multumesc !


Top
   
 Post subject: Re: crosswagon Q4
PostPosted: 30 Sep 2019, 15:45 
Offline
User avatar

Joined: 10 Mar 2006, 01:23
Posts: 1654
Car: Alfa Giulia 2.0T
Location: Vechiul Regat
Caseta directie?

_________________
Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0T
ex: Alfa Romeo 159 2.4 Mjet Nero Oceano
ex: Alfa Romeo 156 2.0 TS


Top
   
PostPosted: 30 Sep 2019, 15:58 
Offline
User avatar

Joined: 27 Sep 2015, 21:08
Posts: 12
Car: crosswagon Q4
Nu stiu , ma gandeam ca ma poate sfatuii cineva unde si ce sa caut . Ideea e ca , m-am gandit si eu la asta , dar lichidul de directie din vas nu a scazut deloc !


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 165 posts ]  Go to page Previous 13 4 5 6 7

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]