It is currently 26 Apr 2024, 11:11

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 140 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 6 Next
Author Message
PostPosted: 28 Apr 2015, 18:02 
Offline
User avatar

Joined: 22 Sep 2008, 14:45
Posts: 2185
Car: Vauxhall Frontera
Location: Haibach-DE
bmf Quote:
Baieti, vesti bune. Radem, glumim dar nu parasesc incinta, zilele astea iau alt Crosswagon si proiectul BMF va fi reinviat.
Multumesc lui Razvan care m-a batut la cap sa nu renunt la alambicul macaronar.
Si pui motorul de pe vechiul CW, sau o lasi asa ? Cred ca nu, caci tocmai ce a lucrat Tibi la masina (dupa spusele tale). :wave:

_________________
“Nothing can keep me away from the love of God”-Ayrton Senna Da Silva

Alfa 159 SW 2,4 JTDm 210 PS - neagra
Alfa 146 1,7 16v Boxer 129 ps[/b]
Ex. Alfa 159 SW 1,9 Jtdm 16v Ti
Ex.Alfa 159 SW 1;9 JTDM 16v 150+ ps rosie :cry:
Ex. Alfa 156 SW 1,9 JTD 8v 140 ps


Top
   
PostPosted: 30 Apr 2015, 07:37 
Offline
User avatar

Joined: 02 Feb 2014, 10:09
Posts: 295
Car: 156cw
Yux_mm, vezi pozele de pe pagina anterioara.
Motorul va fi altul, la fel de bun. Se va lucra probabil cu o turbina 1856 ca sa mergem spre 230-240 cai. Fingers crossed!

_________________
Asa face toate, boss!


Top
   
PostPosted: 30 Apr 2015, 11:56 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6613
Location: Brasov... oarecum.
Scuze, abea dupa ce am postat am avut inspiratia sa ma uit pe paginile anterioare.
Ce sa zic, nasol momentul. Bine ca e toata lumea intr-o singura bucata si nu imprastiata pe toata soseaua. Nici coliva nu se mai face cum trebuie in zilele noastre...

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 30 Apr 2015, 14:40 
Offline
User avatar

Joined: 02 Feb 2014, 10:09
Posts: 295
Car: 156cw
Ce pot sa iti zic e ca cu o roata motrice rupta nu mai puteam controla si scoate masina de pe sosea. Va scria aici fantoma mea. Ii datorez viata masinii mele.
All wheel drive is all we'll drive.

_________________
Asa face toate, boss!


Top
   
PostPosted: 02 May 2015, 09:39 
Offline
User avatar

Joined: 08 Dec 2013, 09:24
Posts: 1654
Car: 156 seconda serie
Location: Buzau/Bucuresti
Coman, proiectul tau aplicat pe o masina cu TS, datorita greutatii mai scazute pe fata ar duce la o durata de viata (si) mai mare a bratelor sau n-are nici o treaba?

_________________
La Veloce Vita: Olio Acqua Benzina & Veloce

It`s an Alfa Romeo thing, you wouldn`t understand.

AYRTON SENNA SEMPRE


Top
   
PostPosted: 02 May 2015, 09:45 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
cred ca uzura la bratele superioare tine mai mult de masa nesuspendata dar greutatea mai mica ajuta mereu.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 07 Aug 2015, 15:23 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
am facut o analiza distructiva la mai multe tipuri de brat superior la partea de pivot, concluzia mea sincera este ca merita luat bratul TRW, care desi arata la fel ca orice brat superior are o arhitectura interna mult mai avansata si mai robusta, pe viitor voi prezenta poze, lamuriri si un mic truc referitor la o operatiune extrem de simpla care poate fi facuta si de o femeie si care poate prelungi semnificativ viata pivotului bratului superior(indiferent de marca), intre timp modificarea la bucsile bratului este fara probleme, a aparut putin joc in unul din pivoti insa nu este sesizabil la mers, doar pe standul de itp daca se tine mana pe articulatie.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 07 Aug 2015, 15:42 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6613
Location: Brasov... oarecum.
Dupa cati km si timp a aparut jocul?
Exista vreo idee referitor la cum s-ar putea elimina aceasta problema la varianta 2.0?

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 07 Aug 2015, 15:52 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
dupa 10k a aparut putin joc la pivotul din stanga, nu pot sa zic ca am luat gropi mai multe cu stanga decat cu dreapta dar pot sa zic ca galatiul e minat , nu exista 2 cm drepti de drum.

a se inlocui si pivotul pe bratul de aluminiu nu este fezabil ca si costuri, se pot face insa niste lucruri care maresc rezistenta in timp a pivotului, lucruri care au aparut clare la analiza distructiva atat la bratele trw cat si la cele de duzina, buba consta in "water ingress" si voi reveni cu detalii.

varianta 2.0 sau mai exact 1.1, cea mai rezistenta ar insemna o pereche de brate trw modificate cu rulment la bucsa originala de cauciuc si cu o sigilare suplimentara a pivotului, lucrez la material, cam asta e tot ce se poate face relativ ieftin la bratul superior, ar rezulta un brat extrem de potivit pentru un daily driver cativa ani.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 07 Aug 2015, 16:25 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7045
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
Daca zici ca este pentru daily use... posibil sa testez si eu un set :)

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 08 Aug 2015, 00:04 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
cristianmiu Quote:
Daca zici ca este pentru daily use... posibil sa testez si eu un set :)
sant deacord :mrgreen: dar sa stii ca dupa ce le testezi trebuie sa le cumperi! :lol:


vorbim pe pm.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 15 Aug 2015, 19:29 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
voi atasa cateva poze ca sa vedem diferenta dintre cel mai bine cotat brat ca si uzura si bratele de duzina, adica orice inafara de TRW, ma refer la FRAP sau alte brate mai ieftine.

e foarte usor de deosebit cele doua tipuri de design, la design ul unic TRW cauciucul de protectie nu are siguranta la baza, nu poate fi scos si schimbat, vine prins specific fabricantului, pe interior cumva, insa vroiam sa atrag atentia asupra design ului intern al pivotului si apoi sa vorbim si de protectie.

la bratul TRW sfera este prinsa intre doua bucati de teflon care sustin toata sfera si astfel sistemul poate compensa putina uzura, asta e tot spilul, nimic in plus, la bratele mai ieftine exista doar o manta de teflon ca o teaca dintr o singura bucata ce nu acopera toata sfera care odata ce capata putin joc s a terminat, aia e.

nu stiu daca alfa romeo are habar de aceste lucururi dar e o diferenta majora de design din punctul meu de vedere si asta explica si durata lor de functionare mai mare(TRW), totusi bratele ieftine au si ele acele omologari de punere pe piata....nu ma intereseaza neaparat acest aspect dar e bine sa ne gandim si la el.

ce putem face ca utilizatori, ca si observatie personala , am disecat toate bratele pe care le am inlocuit la alfe in ultimul an, am observat ca cele cu joc la pivot, peste 90% aveau si sfera ruginita desi protectia de cauciuc era ok.

Bun, pe unde intra apa la ele atunci? fix pe deasupra unde sant capsate, acolo e toata buba, daca de noi le sigilam cu un silicon la montaj atunci sansele ca bratul superior sa reziste mai mult ca si pivot cresc simtitor! - asta nu o scrie nicaieri pentru ca nimeni nu analizeaza nimic, schimba brate pe banda rulanta.

pun cateva poze cu sfere trw si frap, ambele ruginite, deci de boala cu "water ingress" nu scapa nimeni nici macar trw si atentie vorbim de brate cu protectiile de cauciuc in buna stare, bad, bad design!!!

pe langa modificarea propusa de mine cu rulmenti care se prezinta extraordianr de bine dupa 10k+(nu exista gram de joc in bucsile de la brat si se misca excelent fara scratiala) daca se sigileaza si pivotul sansele sa avem un lucru corect cresc foarte mult, devine totul o normalitate.

odata ce apa a patruns la sfera pe desupra, chiar si in cantitate foarte mica, pivotul se distruge rapid, creste rugozitatea suprafetelor si in maxim o luna totu i praf. :idea:

cam ce parere aveti despre acest lucru, in conditiile in care nici un fabricant nu a schimbat cu nimic produsele si nu a facut nimic in acest sens timp de 20 de ani, sa nu mai patrunda apa la sfera, cam cata incredere sa avem in producatorii de tinichea? asta e progresul fratilor, primiti l sau primiti o cu bratele deschise.

voi pune si poze cu sigilarea pivotului in postarile urmatoare, dupa cum stiti toata munca mea in automotive este la liber pentru voi, pentru toti alfistii si nu numai,

long live alfisti!


Attachments:
asa stau pivotii in brat fara capac.jpg
asa stau pivotii in brat fara capac.jpg [ 292.12 KiB | Viewed 4592 times ]
sfera trw vs frap.jpg
sfera trw vs frap.jpg [ 323.45 KiB | Viewed 4592 times ]
sfera neruginita vs sfera ruginita.jpg
sfera neruginita vs sfera ruginita.jpg [ 345.32 KiB | Viewed 4592 times ]

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!

Top
   
PostPosted: 15 Aug 2015, 23:48 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6613
Location: Brasov... oarecum.
Poate exista si o diferenta de material. Sunt compozitii de oteluri care ruginesc instantaneu si in sahara unde umiditatea este aproape 0, dar sunt si unele care si in medii umede se pastreaza bine. Mai conteaza si cum a fost prelucrat materialul. Ca sa intelegem sa luam ca exemplu piesele de fier forjat are gardurilor, portilor. Din cauza ca este batut cu ciocanul ca sa capete o forma structura interna se modifica usor dandu-i o rezistenta mai mare la factorii externi.

Pe de alta parte intervin standardele. Unde vrem sa ne oprim cu calitatea. Sunt convins ca stiu foarte bine care sunt bubele, insa sunt acceptate.
Oricum, solutia gasita pentru aceste brate a fost un compromis din capul locului. Restul nu au facut decat sa se muleze si sa adapteze pe modelul impus. Costurile si dorinta de mentinere a lor jos au adaugat alte compromisuri la un design deja fragil.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 16 Aug 2015, 00:09 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
e o piesa din fier mort, destul de moale yuxule, nu e asta problema dar stii piesele din fier ruginesc daca intra apa ala ele, iar acolo unde au capacul nu e nici o garnitura, e doar aluminiu presat peste niste tabla si apa intra, crede ma. :wink:

nu zice nimeni sa le faca din haur, dar sa nu intre apa la ele ar fi un deziderat de bun simt, parerea mea.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 17 Aug 2015, 19:15 
Offline
User avatar

Joined: 11 May 2008, 19:21
Posts: 583
Location: Bucuresti
Am impresia ca studiezi si o metoda de inlocuire a pivotilor.
Am dreptate sau nu? :naughty:


Top
   
PostPosted: 19 Aug 2015, 12:54 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
am analizat si aceasta situatie, nu este posibila pe bratele actuale la modul ca orice ai pune acolo trebuie sa fie mai mic ca si sfera ca sa incapa cu totul in bratul original si astfel este foarte posibil sa obtii un lucru mai putin fiabil decat originalul, eu ma declar foarte multumit dupa 10k in care la momentul desfacerii pivotul din dreapta abia putem sa il misc cu mana, fiind perfect, e mare lucru, defapt am si pastrat bratele la ultima revizie majora, am inlocuit doar inferioarele.

cred ca sigilarea pivotilor deasupra cu orice fel de silicon mai de doamne ajuta e o treaba foarte utila si absolut trecuta cu vederea de toata lumea, nu costa nimic si va asigur ca da rezultate pentru ca apa "balteste" pe acel capac si se infiltreaza, bineinteles toate bratele modificate ce vor pleca de la mine din acest moment vor fi sigilate impotriva apei.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 08 Sep 2015, 19:01 
Offline
User avatar

Joined: 02 Feb 2014, 10:09
Posts: 295
Car: 156cw
Sa inteleg ca la operatiunea "ambreiajul" care urmeaza in curand o sa am si pivoti etansati?:P Sper sa merite motorina pana la Galati, ca si data trecuta :)
Daca gasesti ceva si pt bratul inferior care e mai scump si incaseaza tot atatea cioace, esti si mai tare!

_________________
Asa face toate, boss!


Top
   
PostPosted: 08 Sep 2015, 19:58 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
la inferior cu siguranta se poate face ceva si ar fi indicat, poate pe viitor va fi timp si buget si pentru bratul inferior, oricum e ceva mai rezistent decat cel superior.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 21 Sep 2015, 18:49 
Offline
User avatar

Joined: 21 Jun 2009, 16:29
Posts: 3784
Car: Carla
Location: Tim/Buc
Am facut curatenie, va rog sa ramanem ontopic ! Cine doreste sa ia legatura cu initiatorul topicului o poate face la numarul de telefon 0731532705.

_________________
Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB - Carla
“La Bellezza è lo splendore del Vero.”


Top
   
PostPosted: 08 Oct 2015, 15:10 
Offline
User avatar

Joined: 16 Jul 2008, 12:57
Posts: 637
Car: Alfa 75, 2.0 TS LE
Location: Oradea
Attachment:
BS2.JPG
BS2.JPG [ 160.38 KiB | Viewed 4202 times ]
Attachment:
BS3.JPG
BS3.JPG [ 127.39 KiB | Viewed 4202 times ]
Am primit marfa!
La baza sunt Frap, noi, cu modificarile propuse de Razvan la bucsi si sigilareapivotului.
Urmeaza montarea si apoi evaluarea in exploatare.

_________________
ALFA 75, 2.0 TS, ASN
CROSSWAGON Q4 (zis si autobuzul scolii) R.I.P.
CROSSWAGON Q4 (BB)


Top
   
PostPosted: 11 Nov 2015, 17:07 
Offline
User avatar

Joined: 16 Jul 2008, 12:57
Posts: 637
Car: Alfa 75, 2.0 TS LE
Location: Oradea
Luni 09.11.2015 au fost montate bratele superioare modificate.
Km inregistrati la bord: 228200.
TIC-TAC, TIC-TAC

_________________
ALFA 75, 2.0 TS, ASN
CROSSWAGON Q4 (zis si autobuzul scolii) R.I.P.
CROSSWAGON Q4 (BB)


Top
   
PostPosted: 03 Feb 2016, 14:21 
Offline
User avatar

Joined: 26 Jul 2006, 12:36
Posts: 1265
Car: 156 1.9 mJTD
Location: Radauti (Bucovina) / Sibiu
Am urmarit cu interes topicul acesta fiind la al 6-lea set de brate cred schimbate deja de cand am 156-ele , dupa mine e clar ca sunt oarece probleme de proiectare aici si nu e doar calitatea indoielnica a bratelor de pe piata. Urmand sa comand si eu un set de brate am luat legatura cu comanr cerand un feedback actual in legatura cu bratele, acesta este atasat de altfel mai jos cu permisiunea lui. Va voi tine la curent si eu cu evolutia lor de indata ce vor ajunge pe masina.

"Se fac doi ani de la montajul bratelor, a doua iarna fara scartaituri si fara zgomot, fara nici un strop de ipocrizie, in ciuda celor care au blamat acest proiect, timpul a dovedit ca e un succes, proiectul nu mai trebuie sa demonstreze nimic cel putin din punctul meu de vedere, a trecut cam orice test(accident major, umezeala repetata, gropi si TIMP), totusi voi aduce la cunostinta momentul in care aceste brate se vor cere inlocuite, nimic nu tine o vesnicie ;) .
Un lucru absolut interesant este ca la inlocuirea bratelor modificarile pot fi transferate noului brat, nemaitrebuind cumparat nimic, doar o curatare a ansamblurilor si o gresare a lor.
Mutumesc "testerilor" alfisti, care au avut incredere in "improvizatiile" mele, va sant dator, veti fi primii care vor beneficia de urmatorul proiect ce vizeaza bratele inferioare, stay tuned!
it's all about support!"

_________________
Alfa Romeo 156 1.9 mJTD (Bella) Image
Renault Megane2 1.5 DCI (BUG) Image
Renault Clio 1.5 DCI (Barca) Image
Image
ALFA ROMEO dauneaza grav permisului!


Top
   
PostPosted: 03 Feb 2016, 16:03 
Offline
User avatar

Joined: 26 Jul 2006, 12:36
Posts: 1265
Car: 156 1.9 mJTD
Location: Radauti (Bucovina) / Sibiu
Din ce am inteles se transfera socurile spre rulment si nu mai sunt asa accentuate pe capetele bratului + sigilarea lui maresc considerabil durata de viata.

_________________
Alfa Romeo 156 1.9 mJTD (Bella) Image
Renault Megane2 1.5 DCI (BUG) Image
Renault Clio 1.5 DCI (Barca) Image
Image
ALFA ROMEO dauneaza grav permisului!


Top
   
PostPosted: 04 Feb 2016, 11:13 
Offline
User avatar

Joined: 21 Jun 2009, 16:29
Posts: 3784
Car: Carla
Location: Tim/Buc
Done.

_________________
Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB - Carla
“La Bellezza è lo splendore del Vero.”


Top
   
PostPosted: 03 Jun 2016, 20:54 
Offline
User avatar

Joined: 16 Jul 2008, 12:57
Posts: 637
Car: Alfa 75, 2.0 TS LE
Location: Oradea
TwinTwin Quote:
Luni 09.11.2015 au fost montate bratele superioare modificate.
Km inregistrati la bord: 228200.
TIC-TAC, TIC-TAC
+13500 km.

Bratele se prezinta f. Bine.

Intre timp am schimbat bieletele de la bara stabilizatoare.
Dintr-un motiv necunoscut, protectia de cauciuc la o rotula de pe dreapta, a sarit din canal si mizeria si apa a distrus articulatia. Le-am schimbat pe ambele parti.
Poze cu bratele:


Attachments:
20160526_105355.jpg
20160526_105355.jpg [ 162.83 KiB | Viewed 4341 times ]
20160526_105318.jpg
20160526_105318.jpg [ 166.18 KiB | Viewed 4341 times ]

_________________
ALFA 75, 2.0 TS, ASN
CROSSWAGON Q4 (zis si autobuzul scolii) R.I.P.
CROSSWAGON Q4 (BB)
Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 140 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 6 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]