It is currently 28 Apr 2024, 15:29

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 15 posts ] 
Author Message
 Post subject: 166 2.5 V6 "Balena"
PostPosted: 05 Nov 2022, 01:46 
Offline
User avatar

Joined: 04 Nov 2022, 15:14
Posts: 42
Car: GT 1.8 166 V6
Location: Pitesti
Vă salut! Va prezint "Balena" mea, o 166 2.5 V6 din 2000, practic resuscitata anul acesta.

Dupa un 156 JTS si un GT TS, am simtit nevoia de un Busso care sa intregeasca experienta Alfa Romeo si am cumparat anul trecut un 166 2.5 V6. De Alfa am prins drag de la fratele meu, care are un 156 de mai multi ani. Si cu 166 incepe cu adevarat povestea mea cu Alfa Romeo. Zic asta pentru ca GT a fost si este foarte fiabil si il folosesc in continuare, e o masina la care absolut tot functioneaza, fara probleme deosebite. Plictisitoare din punctul asta de vedere :) Dar 166 nu era deloc in cea mai buna forma.

Acum e solida din punct de vedere mecanic, cu ITP luat "pe bune", etc. Cumparat undeva prin noiembrie anul trecut, unele probleme au fost evidente de la inceput, iar altele au inceput sa apara imediat dupa ce am luat-o. In drumul spre casa, "Balena" (cum am poreclit-o in familie) a ramas fara stergatoare, pe o vreme mizerabila, cu ploaie marunta. Inca de la inspectare am vazut ca pompa de servodirectie este praf, consuma lichid in draci, iar o planetara rontaia bine de tot In schimb masina era inchegata si motorul parea in mintile lui. Mirosea in schimb a benzina- s-a dovedit ca era crapat capacul pompei, am inlocuit-o cu totul dupa o asteptare de vreo 2-3 saptamani pentru piesa. La stergatoare a fost simplu- nu erau stranse bine bratele. Capul de planetara stanga, inlocuit si el.

Am schimbat cu prima ocazie si pompa de servo, cureaua de accesorii, anvelopele, dar la scurt timp s-a intamplat beleaua cea mare- s-a rupt cureaua de accesorii chiar la iesirea dintr-o benzinarie, am oprit imediat motorul si am vazut ca resturi din curea isi facusera loc pe la distributie. Practic cureaua a sarit de pe fulii, acestea fiind pline de jeg de la uleiul de servo supurat si scurs in cine stie cat timp. A umblat plimbarea cu platforma prin service-uri, vreo 3 au refuzat sa o repare, spunand ca sigur are supape indoite, etc. Ca sa nu ma mai rog cu banii in mana de mecanicii lui peste, am hotarat sa o repar singur, in limita timpului disponibil, mai ales ca nu era singura mea masina- aveam la indemana frumosul GT.

Desfacand motorul a inceput sa imi placa din ce in ce mai mult ce a proiectat Giuseppe Busso prin anii '70. Sa nu mai vorbesc de spatiul de sub capota, care la 166 e suficient. In fine, am desfacut, am comandat piesele si sculele de care aveam nevoie(cale distributie, garnituri, termostat, kit distributie, kit accesorii, etc), am inspectat chiulasele. Eram pregatit sa le repar in caz de supape indoite, dar nu a fost cazul. Probat temeinic sa nu fie vreo supapa indoita sau lovita- aici chiar am avut noroc. Si montat totul la loc. Lucrand doar in weekend, reparatia a durat cateva saptamani, cu tot cu asteptatul dupa piese, dar in final s-a meritat asteptarea.

Spre surprinderea mea (nu sunt mecanic, e primul motor pe care il desfac atat de mult), masina a pornit la prima cheie. Si nu mananca alte lichide in afara de benzina :)
Si de prin luna mai, dupa un plin de freon, ne bucuram de ea. Ne-a plimbat prin concediu, in confort si cu soundtrack-ul fantastic de V6 Busso, care te face sa zambesti ca prostul sau sa o calci doar ca sa-l auzi mai bine. Sigur, mai e de lucru la partea estetica, masina a zacut parcata mult la viata ei si vopseaua nu mai e in cea mai buna forma. Dar am considerat ca mecanica are prioritate.


Attachments:
1.jpg
1.jpg [ 119.77 KiB | Viewed 1156 times ]
2.jpg
2.jpg [ 138.08 KiB | Viewed 1156 times ]
4.jpg
4.jpg [ 102.92 KiB | Viewed 1156 times ]
3.jpg
3.jpg [ 351.65 KiB | Viewed 1156 times ]
5.JPG
5.JPG [ 170.8 KiB | Viewed 1156 times ]
6.JPG
6.JPG [ 92.49 KiB | Viewed 1156 times ]
7.jpg
7.jpg [ 133.05 KiB | Viewed 1156 times ]
8.jpg
8.jpg [ 142.32 KiB | Viewed 1156 times ]
9.JPG
9.JPG [ 89.97 KiB | Viewed 1156 times ]

_________________
Alfa Romeo 156 2.0 JTS 2003
Alfa Romeo 166 2.5 V6 2000
ex: Alfa Romeo 156 JTS SW Veloce
ex: Alfa Romeo GT 1.8 TS
Top
   
 Post subject: Re: 166 2.5 V6 "Balena"
PostPosted: 06 Nov 2022, 15:39 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Vrei nu vrei cand ai o Alfa Romeo mai trebie sa faci si pe mecanicul ,bine ca te-ai descurcat singur.
Daca mi se rupea cureaua de accesori cum a fost la tine ,prima data verificam daca este pusa la punct distributia ,nu ave rost sa dau chiulasa jos daca era ok sau decalata un dinte doi.
Din cate ,stiu supapele se indoaie in special de la ruperea curelei de distributie , sau daca este sarita de la punct mai mult decat trebuie.
Se pare ca cedeaza dupa un timp capacul pompei de banzina ,si eu cand am cumparat masina avea capacul fisurat la fel si alta pompa luata dupa cativa ani.

Pentru placerea condusului un benzinar V6 este ideal pe 166 ,cred ca majoritatea sun 2.5 , pacat ca nu sa insitat cu 2.0 turbo ca era o alternativa buna pentru cei care vroiau putere si impozit mai mic .


Top
   
 Post subject: Re: 166 2.5 V6 "Balena"
PostPosted: 06 Nov 2022, 18:56 
Offline
User avatar

Joined: 04 Nov 2022, 15:14
Posts: 42
Car: GT 1.8 166 V6
Location: Pitesti
Pai a fost decalata distributia, ca am verificat inainte sa dau chiulasele jos. Dar nu suficient incat sa indoaie vreo supapa, noroc chior.

Pompa de benzina crapa in dreptul capacului, facea balta acolo. E foarte periculos, am inteles ca e o problema comuna la multe alfe, volvo, etc care folosesc tipul asta de pompa bosch.

_________________
Alfa Romeo 156 2.0 JTS 2003
Alfa Romeo 166 2.5 V6 2000
ex: Alfa Romeo 156 JTS SW Veloce
ex: Alfa Romeo GT 1.8 TS


Top
   
 Post subject: Re: 166 2.5 V6 "Balena"
PostPosted: 06 Nov 2022, 20:19 
Offline
User avatar

Joined: 07 Jun 2008, 15:51
Posts: 223
Car: Alfa 166 3.0 V6
Location: Bucuresti
Salutare și bun venit în clubul destul de restrâns al posesorilor de 166! E o masina cu dubla personalitate. Poate fi o limuzina super confortabila, care însă se transforma intr-o bestie când apesi pedala ceva mai tare.

Pentru cine apreciază astfel de mașini, nu are relevanta impozitul, mai ales ca un Busso e colectionabil, iar valoarea mașinii se va duce doar în sus de acum în colo.

Atenție în primul rand la radiatorul din bord, celebru pentru ca pe 166 mai are scurgeri de antigel, care poate ajunge pe la diverse componente electronice. E bine sa îl verifici.

Atentie si la problemele specifice varstei. Balena mea când am luat-o functiona perfect, insa avea tot felul de pierderi de ulei și antigel, pe la diverse garnituri si oringuri îmbătrânite de la trecerea timpului. Am ajuns împreună cu mecanicul la concluzia ca e mai bine sa facem engine out și sa îl revizuim complet.

Oricum, o data pusa la punct, masina e foarte solida, si eu o folosesc deseori la drumuri lungi. Cu masina asta e mai interesanta călătoria decât destinația.

_________________
Weekend: Alfa 166 Super 3.0 V6 24V
Summer: Alfa Spider 3.0 V6 12V

Daily: Renault Megane Estate 1.3 TCe EDC


Top
   
 Post subject: Re: 166 2.5 V6 "Balena"
PostPosted: 06 Nov 2022, 21:01 
Offline
User avatar

Joined: 04 Nov 2022, 15:14
Posts: 42
Car: GT 1.8 166 V6
Location: Pitesti
italian_car_fan_87 Quote:
Salutare și bun venit în clubul destul de restrâns al posesorilor de 166! E o masina cu dubla personalitate. Poate fi o limuzina super confortabila, care însă se transforma intr-o bestie când apesi pedala ceva mai tare.

Pentru cine apreciază astfel de mașini, nu are relevanta impozitul, mai ales ca un Busso e colectionabil, iar valoarea mașinii se va duce doar în sus de acum în colo.



Oricum, o data pusa la punct, masina e foarte solida, si eu o folosesc deseori la drumuri lungi. Cu masina asta e mai interesanta călătoria decât destinația.
Multumesc! Sunt complet de acord, masina e mai dinamica decat GT-ul, mai ales pe drumuri proaste, denivelate. Are o tinuta de drum incredibila pentru gabaritul ei, sunetul de Busso in turatie e bonus. Impozitul, RCA, eforturile de a gasi piese pentru ea sunt complet irelevante, atata timp cat imi place cum arata si cum se conduce.

Motorasul de 2.5 are acum in el toate garniturile noi, sper sa nu am probleme cu scurgerile mult timp de acum incolo.

_________________
Alfa Romeo 156 2.0 JTS 2003
Alfa Romeo 166 2.5 V6 2000
ex: Alfa Romeo 156 JTS SW Veloce
ex: Alfa Romeo GT 1.8 TS


Top
   
 Post subject: Re: 166 2.5 V6 "Balena"
PostPosted: 09 Nov 2022, 20:45 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Masinile nu sunt asa de rele , dar din ce am observat, un 166 simte mai accentuat gropile ,denivelarile si capacele de canalizare, comparativ cu masinile cu un brat pe roata (fata) si punte simpla pe spate.
Se pare ca multitudinea de bucsi si brate dupa 166 ,foloseste mai mult in viraje si sa aibe stabilitate ceva mai buna, dar mai mai putin sa amortizeze denivelarile din asfalt.
Nu o vad asa de buna pentru oras , dar aici fiecare cu gusturile lui,unora le plac masinile mai mici ,altora ditamai tancurile de masini de teren.


Top
   
 Post subject: Re: 166 2.5 V6 "Balena"
PostPosted: 09 Nov 2022, 22:18 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6613
Location: Brasov... oarecum.
Tind sa nu fiu de acord cu tine.
66le filtra mai bine denivelarile decat 47le.

Modelele cu punte rigida sau semirigida pe spate pot sa spun ca sunt niste carute in comparatie cu suspensiile mai complexe. Nu e nici o diferenta la.mersul bara la bara ce e drept, dar o data ce ai depasit aceat stadiu raman la conditia de carute motorizate.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
 Post subject: Re: 166 2.5 V6 "Balena"
PostPosted: 09 Nov 2022, 22:28 
Offline
User avatar

Joined: 04 Nov 2022, 15:14
Posts: 42
Car: GT 1.8 166 V6
Location: Pitesti
iuli78 Quote:
Masinile nu sunt asa de rele , dar din ce am observat, un 166 simte mai accentuat gropile ,denivelarile si capacele de canalizare, comparativ cu masinile cu un brat pe roata (fata) si punte simpla pe spate.
Am avut o gramada de Renault-uri si da, o Laguna, de exemplu, nu conteaza de care (1,2 sau 3) e mai confortabila pe drumuri proaste, categoric. Dar la mers mai dinamic e chiar periculoasa, din cauza puntii semirigide de pe spate. Nu exista comparatie la stabilitate cu 166.

GT, in schimb, are suspensia prea moale si tinde sa dea cu burta de pamant usor pe drum denivelat, pe cand 166 e in siguranta in aceleasi conditii. 156 veloce pe care l-am avut era joasa si rigida, topaia pe denivelari, dar pe viraje la fel, era exemplar.

_________________
Alfa Romeo 156 2.0 JTS 2003
Alfa Romeo 166 2.5 V6 2000
ex: Alfa Romeo 156 JTS SW Veloce
ex: Alfa Romeo GT 1.8 TS


Top
   
 Post subject: Re: 166 2.5 V6 "Balena"
PostPosted: 10 Nov 2022, 20:27 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Eu mai conduc un Golf 4 si ocazional un Corsa D , ma refer doar la mersul normal stric in oras ,daca iau aceiasi groapa sau capac de canalizare (unde nu sunt la nivelul asfaltului) cu 166 o simt cel mai bine iar cu Golful cel mai putin , mai conteaza si talonul anvelopei , la 166 este 45 (225/45/17) ,Golful are 65 (195/65/15) si Corsa 70 (185/70/14) ,ultimille doua au de unde sa amortizeze din socuri.
La viteza mai mare sau la mersul ceva mai agitat 166 este mai teapan ,se aseaza mai bine pe sosea , de exemplu din ce am vazut eu diferenta de anvelope se vede destul de clar , cand misc Corsa pe lateral spate are balansul mare ,la 166 nu se pune problema de balans.


Last edited by iuli78 on 10 Nov 2022, 20:37, edited 1 time in total.

Top
   
 Post subject: Re: 166 2.5 V6 "Balena"
PostPosted: 10 Nov 2022, 20:35 
Offline
User avatar

Joined: 04 Nov 2022, 15:14
Posts: 42
Car: GT 1.8 166 V6
Location: Pitesti
iuli78 Quote:
Eu mai conduc un Golf 4 si ocazional un Corsa D , ma refer doar la mersul normal stric in oras ,daca iau aceiasi groapa sau capac de canalizare (unde nu sunt la nivelul asfaltului) cu 166 o simt cel mai bine iar cu Golful cel mai putin , mai conteaza si talonul anvelopei , la 166 este 45 (225/45/17) ,Golful are 65 (195/65/15) si Corsa 70 (185/70/14) ,ultimille doua au de unde sa amortizeze din socuri.
Da, am vazut in teste mai vechi spunandu-se ca 166 cu jantele pe 16 este mai confortabila. Eu am pe 17... Din fericire, nu am avut probleme cu articulatiile, am schimbat preventiv capetele de bara si bieletele de directie odata cu anvelopele, sa nu fac geometria degeaba sau sa uzeze anvelopele aiurea.

La GT azi am schimbat bieletele de la bara stabilizatoare, dupa o verificare in service. La demontare am constatat ca una era cam moarta si de la ea incepuse sa bocane. S-a facut iar liniste in masina, mai ales ca strazile din Pitesti nu sunt in cea mai buna forma si incerc sa folosesc 166 doar in weekend, la drum mai lung, nu sa o chinui prin oras.

_________________
Alfa Romeo 156 2.0 JTS 2003
Alfa Romeo 166 2.5 V6 2000
ex: Alfa Romeo 156 JTS SW Veloce
ex: Alfa Romeo GT 1.8 TS


Top
   
 Post subject: Re: 166 2.5 V6 "Balena"
PostPosted: 10 Nov 2022, 20:42 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Nu stiu cat de joase sunt Gt-urile ,dar ca marime sunt mai potrivite pentru oras , ca la orice maina mai trebuie schimbate cate ceva , si la mine troncanea pe spate in special de drumuri mai denivelate ,dar dupa ce am schimbat bucsile de la bara stabilizatoare si-a revenit si nu mai facea galgie.


Top
   
 Post subject: Re: 166 2.5 V6 "Balena"
PostPosted: 10 Nov 2022, 20:57 
Offline
User avatar

Joined: 04 Nov 2022, 15:14
Posts: 42
Car: GT 1.8 166 V6
Location: Pitesti
iuli78 Quote:
Nu stiu cat de joase sunt Gt-urile ,dar ca marime sunt mai potrivite pentru oras , ca la orice maina mai trebuie schimbate cate ceva ,
Pai am zis merci, ca am scapat chiar ieftin. Oricum, fata de 156 Veloce, GT mi se pare SUV, iar pe langa ele, 166 pare 4X4, ma descurc cu ambele foarte bine. La 156 aveam vreo 10 cm de la prag la asfalt.

_________________
Alfa Romeo 156 2.0 JTS 2003
Alfa Romeo 166 2.5 V6 2000
ex: Alfa Romeo 156 JTS SW Veloce
ex: Alfa Romeo GT 1.8 TS


Top
   
 Post subject: Re: 166 2.5 V6 "Balena"
PostPosted: 12 Dec 2022, 18:21 
Offline
User avatar

Joined: 04 Nov 2022, 15:14
Posts: 42
Car: GT 1.8 166 V6
Location: Pitesti
Zilele trecute am patit a doua ora, de cand o am, sa mi se opreasca stergatoarele (iarna trecuta dupa un scartait prelung, dar de lene nu am investigat mai aprofundat problema, m-am bucurat ca au luat-o dupa cateva pufuri de WD40).
Asa ca am trecut la treaba- am desfacut plasticele de la baza parbrizului si am uns mecanismul pe la toate incheieturile, dar fara sa il demontez de pe masina.
Merge foarte bine acum.
Cu ocazia asta am verificat si starea scurgerilor, sa nu balteasca apa pe acolo, dar erau in regula.


Attachments:
1.jpg
1.jpg [ 99.01 KiB | Viewed 660 times ]
2.jpg
2.jpg [ 102.06 KiB | Viewed 660 times ]
3.jpg
3.jpg [ 112.42 KiB | Viewed 660 times ]
4.JPG
4.JPG [ 120.07 KiB | Viewed 660 times ]

_________________
Alfa Romeo 156 2.0 JTS 2003
Alfa Romeo 166 2.5 V6 2000
ex: Alfa Romeo 156 JTS SW Veloce
ex: Alfa Romeo GT 1.8 TS
Top
   
 Post subject: Re: 166 2.5 V6 "Balena"
PostPosted: 13 Dec 2022, 22:06 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Din pacate este destul de raspandita problema cu ansamblul stergatoarelor ,motorasul este teapan ,dar partea de mufe /contacte mai face figuri si cateodata se invart mai mult decat trebuie , se blocheaza in anumite pozitii sau nu se mai opresc , ocazional este bine sa se dea cu ceva vaselina pe zonele in miscare .


Top
   
 Post subject: Re: 166 2.5 V6 "Balena"
PostPosted: 01 Apr 2023, 19:59 
Offline
User avatar

Joined: 04 Nov 2022, 15:14
Posts: 42
Car: GT 1.8 166 V6
Location: Pitesti
Intre timp, 166 a primit un fratior mai mic, adica un 156 Sportwagon JTS. Am mai avut asa ceva, dar in echipare Veloce, cu suspensia sport, care, desi se conducea excelent, uneori isi arata limitele din cauza garzii la sol.
GT-ul a plecat de la mine, lasand loc masinilor mai practice, cu 4-5 usi.

Desi circul cu 156 acum, ocazional mai conduc si "balena"- care impresioneaza in continuare prin rafinamentul oferit de insonorizare si motorul Busso.


Attachments:
1.jpg
1.jpg [ 115.62 KiB | Viewed 390 times ]
2.jpg
2.jpg [ 97.95 KiB | Viewed 390 times ]
3.jpg
3.jpg [ 170.57 KiB | Viewed 390 times ]
4.jpg
4.jpg [ 125.87 KiB | Viewed 390 times ]

_________________
Alfa Romeo 156 2.0 JTS 2003
Alfa Romeo 166 2.5 V6 2000
ex: Alfa Romeo 156 JTS SW Veloce
ex: Alfa Romeo GT 1.8 TS
Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 15 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]