It is currently 27 Apr 2024, 19:36

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 89 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4
Author Message
PostPosted: 20 Jul 2023, 21:45 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Daca tot sau facut 10.000 km,a venit timpul sa schimb uleiul de motor,deocamdata am ales tot Motul X-Power 8100 10W60, din ce am inteles uleiul acesta este adus de mai multi distribuitori ,de exemplu cei de la Autokarma au uleiul mai ieftin 229 lei bidonul de 5 litri ,in schimb alte firme il vand cu peste 300 lei , anul trecut am cumparat in octombrie de la Targul de Piese cu 240 lei uleiul, daca sare pretul prea mult si la Autokarma ,atunci o sa ma orientez catre Eneos 10w60 sau ce gasesc local pana in 250 lei 5 litri.

La schimbul de ulei mai tot timpul a intrat 4 litri din noul ulei ,aproximativ 500ml raman in motor din cauza asta nu am pretentii sa ramana uleiul prea curat ,cand se amesteca cu cel vechi se mai inegreste , dupa cum se vede in poza este diferenta mare intre uleiul scurs dupa 10.000 km ,initial au fost 4 litri la care am mai adaugat aproximativ 3 litri de completare si uleiul nou.

Cei de la Mahle au inceput sa aduca filtre facute in China ,datile trecute am luat facute in Austria , oricum nu mai sunt identice.


Attachments:
00.jpg
00.jpg [ 840.38 KiB | Viewed 1379 times ]
1.jpg
1.jpg [ 462.2 KiB | Viewed 1379 times ]
2.jpg
2.jpg [ 569.46 KiB | Viewed 1379 times ]
3.jpg
3.jpg [ 924.79 KiB | Viewed 1379 times ]
4.jpg
4.jpg [ 924.07 KiB | Viewed 1379 times ]
Top
   
PostPosted: 26 Jul 2023, 18:31 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Am mai bagat a doua zi aproximativ 200 ml de ulei , deci in total a intrat aproximativ 4,2 litri ,de aici o sa fac o socoteala mai exacta cat cosuma , vad cati kilometri fac cu cei 800ml ramasi in bidon ,acum pe joja este aproape de maxim .
Sa vad ce variante sunt sa inlocuiesc butoanele rotunde( volum)de la ICS , se poate curata cauciucul si ramane doar plasticul dar nu se vede prea bine.

O sa trebuiasca sa desfac admisia si sa vad pe unde sunt pierderi de ulei , am vazut ceva umezeala pe sub admisie si presupun ca un furtun nu este ok ,o sa verific mai bine dupa ce o dau jos .
Legat de consum o sa merg pana se cosnuma tot gazul si vad atunci ce iese , daca ultima socoteala de la plin la plin nu iese , imi arata 10,4 benzina pe ICS si 15 litri consumreal de gaz , mai avea momente cand intra mai mult gaz in rezervor decat trebuia ,din cauz asta ptrebuie sa merg pana sare pe beznina si abia atunci rezervorul este gol si pot face calculul mai exact al consumului.
Daca este o problema este de la masina ,ca imi consuma mult cu gazul de la Lukoil si OMV ,o sa verifica mai bine furtunele sa nu fie putin crapate si sa am pierderi de gaz pe la ele ,nu imi miroase dar trebuie verificat mai bine cu motorul pornit.


Top
   
PostPosted: 11 Aug 2023, 21:05 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Este bine ca nu mai face figuri la pornire cum facea vara trecuta , acum porneste normal , fac tot posibilul sa tin peste jumatate de rezervor de benzina , mai merg ocazional si pe benzina nu doar la pornire ,nu am mai luna asta incerc sa ii fac plinul de benzina si sa merg aproxiamtiv 200 km si sa vad ce diferente sunt fata de ce afiseaza calcualatorul , nu sunt foarte increzator in rezultat ,din ce am observat la Corsa D daca se face plinul la 400km iese o medie de 5 litri de motorina la 100/km ,dar daca se face plinul la 100-150 km iese un cosum catre 6 litri si se merge pe acelasi traseu.

Am ma umblat la setarile instaltiei de gaz si acum este ceva mai puturoasa pe gaz ,dar tot sunt diferente mari intre cat consuma si ce arata in calculator , am mers 330 de km de mai multe ori doar pe ruta Constata-Medgidia pe autostrada ,la ore cand traficul este foarte lejer si a iesit 12 litri de gaz la 100 km ,calculatorul arata 9,4 benzina ,este acceptabil ,12 de gaz ar veni in jur de 5,4 litri de motorina , nu pot avea pretentii la mai putin decat daca o iau pe drumul vechi prin Valu,Murfatlar,Castelu ,sau cumpar o masina de categorie mai mica ,probabil un Logan de 1.4/1.6 se duce in jur de 8-9 litri de gaz pe acelasi traseu.

O perioada de timp nu are rost sa ma gandesc la alta masina pentru ca valoare de piata a masinii este mica , nu cred ca as lua mai mult de 1300 euro ca sa nu zic mai putin ,iar la acesti bani nu da nimeni o masina in care nu mai trebuie bagati bani ,cel putin in 166 nu mai trebuie sa bag nimic , distributie/transmisie inlocuite cum 12.000 km , filtre ,anvelope ok ,amortizoare si bucsaraie spate anul trecut , o sa trebuiasca sa inlocuiesc roata de rezerva de vara 225/45/17 ca are 20 ani si nu ma incanta o folosesc si 2 anvelope de iarna 215/55/16 ca cele dupa fata sunt uzate,in rest daca nu apare ceva neprevazut nu mai trebuie sa bag bani in ea o perioada.

Aveam un moft dar ramane doar la la stadiul asta, sa schimb fata si sa pun una de fecelift ,dar cred ca sunt probleme cu farurile , nu stiu daca o se potriveasca firele de la mine (halogen) la farurile cu xenon ,plus ca este problema cu omologarea lor , cred ca trebuie specificate in carte si aici nu cred ca se poate decat pe bani mai multi .
Tot pe partea de mofturi vroiam sa inlocuiesc bancheta si scaunele fata cu unele din pilele ,dar au pre multa electrica pe ele si ale mele au doar spatarul electric ,restul este manual si se complica lucrurile ca firele de la scaune duc in fata si in portbagaj ,prea multa bataie de cap.

Este cam neplacut la 166 ca usor usor incep sa dispara piesele noi aftermarket .


Top
   
PostPosted: 21 Aug 2023, 19:55 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Acum o sa urmaresc mai bine consumul de ulei , am golit ce mai ramasese din bidon pana a ajuns la maxim pe joja , am notat kilometrajul si vad de aici cat cosuma mai exact , dupa o socoteala a intrat aproximativ 600ml la 1300 km , asta inseamana in jur de 5 litri de completare la 10.000 km , o sa vad mai exact de acum incolo ,dar preventiv am cumparat de completare inca 5 litri de Motul 8100 X-Power 10w60 cu 237 lei de la Autokarma ,in alte locuri era peste 270 lei ,nu se merita luat la 1 litru pentru ca ajungea mai mult si deocamdata pare sa nu se gaseasca pe piata.
Daca ar fi sa consume cat ulei am preconizat o sa schimb foaia ,nu mai imi fac sperante de consum ,pentru ca la primul schimb de ulei cu acest motor, bagasem Valvoline 10w60 si consuma in jur de 2 litri la 10.000 km , intre timp de la 10.000 km pana la 40.000 km cat am cu motorul acum .am mai facut 3 schimburi cu Motul 10w60 , oricum daca ramane consumul ridicat o sa trebuiasca sa ma reorientez pe alta marca , trebuie sa iau in calcul variantele mai ieftine de 10w60 sau 5w50 sa vad cum se comporta si cu acesta ,daca tot ii place uleiul o sa ma fixez pe 10w40.
Deocamdata cea mai convenabila varianta este sa o tin pe ulei in continuare , calculul este simplu ,chiar daca dau in plus inca 250 lei pe ulei la 10.000 km ,asta inseamana 2000 lei la 80.000 km care ii fac in 6 ani , deci nu se merita sa fac o segmentare doar de dragul consumului de ulei , am pus 2000 lei ca o suma minima pentru segmetare ,probabil costa mai mult.

Daca eram suficient de bazat , ma ocupam eu sa inlocuiesc segmenti ,simerigurile de supape si toti cuzineti ,dar ca sa iasa bine, trebuie multa experienta in asa ceva ,un mecanic probabil ca ia lejer 2000-3000 lei manopera ,nu mai zic si piesele necesare.

O sa merg cu masina in jur de 150-200 km pe benzina si vad ce cosum real o sa fie la pompa fata de cel afisat de ICS , nu se merita sa merg prea mult pe benzina ca este teroare ,azi am mers 30 km prin oras pe benzina cu o medie de 24 km/ora si cosumul mediu aratat de ducea in 16,6 cu clima pornita aproxiamtiv jumatate din drum.

La cat costa acum gazul este treaba buna cu el , am verificat de mai multe ori consumul de acasa pana la munca si pentru cei 85 km consuma 10 litri de gaz , adica 12 litri de gaz la 100km ceea ce inseamna la preturile actuale 5,15 litri de motorina , cat consuma Corsa D 1.CDTI pe aceeasi ruta.


Top
   
PostPosted: 23 Aug 2023, 19:00 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Am reusit sa fac prima data cosnumul de benzina ,am mers doar 115 km dintre care 30 oras si restul extraurban, daca pe ICS arata 11,4 litri la pompa a iesit in jur de 11 litri ,in teorie este pe acolo nu difera mult ,avand in vedere cat costa benzina nu are rost sa merg aiurea pe benzina, ca nu este o bucurie sa dau 90 lei pentru 115km .
Daca se merge mai mult prin oras doar pe benzina , genul asta de masina este dusmanul buzunarului,asa ca instaltia de gaz se potriveste perfect , noroc ca majoritatea kilometrilor ii fac extraurban ,daca mergeam mult prin oras ma orientam catre o masina de categorie mica gen Panda sau Ignis ca ambele sunt destul de inalte pentru a urca majoritatea bordurilor ,erau interesante variantele 4x4 dar scadea puterea si crestea consumul.

Referitor la instaltia de gaz , are functia de autoadaptare ,ca sa lucreze corect functia, calcualtorul de gaz trebuie sa ia probe cand se merge pe benzina pana ajunge in jur de 60% , ideia este ca daca mergi extraurban acesta creste foarte greu 2% in 40 km, in comparatie cu 17 % facuti in 30 km de mers prin oras ,deci ca sa sa ajunga cat mai repede la 60% trebuie mers pe benzina in oras ,nu stiu cat de mult ajuta ,dar vreau sa o activez sa vad daca este o diferenta.


Attachments:
gpl1.jpg
gpl1.jpg [ 186.77 KiB | Viewed 1046 times ]
Top
   
PostPosted: 14 Oct 2023, 22:33 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Daca tot a expirat asigurarea o sa trag o perioada masina pe dreapta ,nu se mai merita tinute 2 masini decat atunci cand este strict necesar.
Vad ca cei de la Groupama au exagerat mai mult cu asigurarile , daca anul trecut am platit 1440 lei ,anul asta au cerut 1950 lei ,probabil este politica firmei sa mai reduca din numarul de asigurati ,oricum cea mai ieftina varianta era Asirom 1375 lei fara decontare directa ,o sa apelez la ei in caz de reinoiesc polita de asigurare .
Partea neplacuta este ca ambele asigurari expira luna asta ,cum nu se mai merita facute pe 6 luni ,trebuie neaparat pe 12 ,asa ca deocamdata o sa reinoiasca asigurarea doar la Corsa D ,care costa tot in jur de 1375 lei dar la Grawe

Initial vroaim sa vand masina cu aproximativ 1500 euro, dar avand imperfectiuni pe exterior si la ce preturi au 166 nu vreau sa o dau cu 1000 sau sub ,asa ca o pastrez ca nu cere de mancare ,la un moment dat o sa bag un anunt pe OLX ,sa vad daca lumea este interesata de 166 cat mai ofera ,oricum din experienta trecuta cu vanzarea lui 147 ,sunt constient ca o Alfa nu se vinte imediat si trebuie asteptat mai mult decat eram eu dispus sa astept atunci , am dat 147 dupa 2 saptamani de la pubilcare cu 900 euro ,iar in acest timp au sunat doar 2 samsari unu cu 500 si altul cu 600 de euro.


Top
   
PostPosted: 01 Dec 2023, 19:18 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Dupa o luna si trei saptamani de stat pe dreapta ,a venit randul sa ii fac asigurarea ,pe jumatate de an este suficient ,sa fie decalaj de cateva luni fata de celalat RCA de la Corsa D. Anul asta cel mai ieftin a fost la Asirom ,1000 lei 6 luni sau 1350lei pe 12 luni,clasa B6.
Cu ocazia asta ,am zis sa scoata si ea ceva bani ,ma bagasem de ceva timp la Bolt Food si am mers cu Corsa D ,care era oproape perfecta pentru genul asta de activitate , destul de mica , suficient de inalta ,directie usoara ,singura problema era cu filtrul de particule ,isi face regenerarea in fiecare zi la 140-160 km , in exterior se duce in 300km .
Asa ca am zis sa pun de proba si 166 sa vad cum stau lucrurile ,singurul avantaj este ca ca este mai confortabila si denivelarile nu se simt asa de rau ca la corsa , care sare de cur in sus la fiecare limitator de viteza.

Asa am vazu consumu lui 166 in oras si se duce in 16,6 litri de gaz la 100 km , vara se poate mai mult cu clima pornita,
in litri pare mult ,dar in bani cu 52 de lei cat costa gazul se pot lua 7,2 litri de motorina sau 7,9 de benzina ,deci in nici un caz o masina veche din categoria lui 166 nu poate consuma atat , de exemplu Corsa D 1.3CDTI in acelasi regim de mers + regenerarile consuma 6,2 litri de motorina si nu o protejez ,daca tot are 95 cp sa simta cand am nevoie.

Oricum, nu mi-a purtat noroc scoaterea Alfei 166 la treaba ,comenzi putine ,kilometri facuti aiurea si asa am ajus sa forjez masina pentru 14 ore (in 2 zile si 180km ) pentru 50 lei bani mei ,atat a ramas dupa ce am scazut comisionul ,combustibilul si cartea de munca ,sunt si zile in care merge bine si comenzile nu te lasa sa astepti prea mult ,dar sunt prea putine aceste zile.

Daca vreau sa o iau in serios cu livrarile trebuie sa ma gandesc la un Fiat Panda sau Suzuky Ignis cu benzina si gaz ,care mi se par perfecte pentru oras , mici si inalte ,cu care nu iti este frica sa urci o bordura sau sa treci printr-o groapa.


Top
   
PostPosted: 27 Jan 2024, 11:19 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Am renuntat repede sa mai folosesc masina la livrari , nu este facuta pentru asa ceva ,pentru treaba asta folosesc Golful 4 cu motor 1.9 SDI care este mult mai potrivita pentru mersul prin oras ,chiar daca am dat niste bani in plus pentru asigurare, ITP si alte cheluieli pentru a rezolva cu franele pe spate care infranau o roata.

Pe viitor trebuie sa inlocuiesc :
1.Pompa pedala ambreiaj , actuala este ok , merge bine , doar ca sunt unele momente cand apas ,tija pompe nu calca bine si se simte ciudat in pedala cand o apas .
2.Unitatea CD din portbagaj nu mai merge de cand am pornit prima data masina dupa ceva timp de stat ,cand se descarcase si bateria intre timp , nu mai iese afara nici magazia de cd-uri .
Aici daca gasesc local un X Car link pentru 166 folosit o sa cumpar unu si o sa il conectez la mufele cd-romului daca se potriveste cum am vazut la unele modele.
3.Bateria vad ca nu mai tine la frig , are 95 ah ,800 la pornire si 5 ani vechime , firma XT ,ultima data avea 12,3 volti si nu pornea motorul cu toate ca si bateria dupa Golf avea la un moment dat tot atat si a pornit dieselul fara probleme , cei drept era mai cald.

In rest masina este ok , cand o fi sa inlcuiesc anvelopele ,o sa pun 4 bucati all seasons pe jantele de 17 ,225/45 ca imi inspira mai muta incredere decat 215/55/16 si renunt la anvelope dedicate vara/iarna.


Top
   
PostPosted: 28 Jan 2024, 15:25 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6613
Location: Brasov... oarecum.
Pentru magazia de CD-uri din portbagaj, vorbeste cu Nae. 66le de l-am avut eu e la el acum.
Vedeti daca aia merge si poate va intelegeti. Eu personal nu am incercat-o niciodata, deci habar n-am.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 29 Jan 2024, 22:05 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Legat de unitatea Cd ,nu știu dacă este la toate modelele aceeași treabă ,dar nu citea bine cd-urile trase de mine , in schimb cele originale le citea fara grețuri , am încercat diferite marci de cd și trase pe două CD-ROM-uri diferite , din 10 cd trase , doar unul îl citea mai bine , restul cu întreruperi , înainte să mă avânt sa cumpăr unul , sa vad daca găsesc un x car link folosit și ok pentru 166 .


Top
   
PostPosted: 29 Feb 2024, 16:23 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Din ce am observat ,la 166 cum motor 2.0TS din lipsa scutului ,cureaua de transmisie se ciupeste mai repede , in ultimi ani am inlocuit cureaua mai devreme decat preconizasem , sar pietricele printre role si o cresteaza imediat intr-o parte ,deci trebuie verificata ocazional.

Vad ca mai face figuri la relanti , daca las masina mai mult timp pornita sunt sanse sa se opreasa indiferent ca este pe benzina sau gaz , pe benzina pot da vina pe pompa de benzina ceva mai puturoasa si pe cantitatea mai mica de combustibil in rezervor , pe gaz pot da vina pe filtre care au peste 15.000 km , abia dupa ce schimb filtrele si mai bag benzina post sa imi fac o parere mai precisa , zic de pompa de benzina ca ocazional daca dau sa pornesc masina repede la prima cheie ,porneste si se opreste motorul imediat ,daca las putin contactul pus ,pompa incepe sa lucreze si creeaza ceva presiune in ramapa cu injectoare,atunci nu se mai opreste dupa pornire.

Bateria o sa o inlocuiesc ca daca o las 5 zile nepornita , nu mai porneste decat cu cablurile de pornire ,mai costa si asta in 450-500 le una de 95-100 ah ,chiar daca este pe benzina ,vreau sa pun o baterie mare cum a avut pana acum,daca suportul bateriei permite,asta nu l-au schimbat ,la benzina si motorina este la fel.


Top
   
PostPosted: 07 Mar 2024, 00:38 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Am reusit sa fac si schimbul de ulei , aveam 3,5 litri de 10w60 Motul ,am cumparat inca 2 bidoane de un litru ,plus filtru si sa rezolvat cu schimbul de ulei. Pentru completare sa sa cumpar doar cat este necesar la 1litru , cand se pune problema pentru urmatorul schimb o sa comand 10w60 Mannol Racing+Ester de la Comnico Arad , vad ca ajunge 106 lei bidonul de 4 litri si 31 cel de un litru , total 137 lei 5 litri necesari pentru un schimb.
Vechea baterie era varza ,nu mai tinea curentul deloc ,asa a trebuit sa iau un Rombat Cyclon de 100 ah cu 465 lei , este mai mult decat suficient ,pana acum am avut baterii de 95ah ,luam tot de 95 dar erau putin mai scumpe decat cele de 100 ah .
Din ce am vazut dupa VIN ,alternatul dupa masina este Magneti Marelli de 100ah ,este la limita dar 95 sau 100 ah tot pe acolo ar fi , ultima baterie XT bat premium 95ah ,a fost printre cele mai ieftine cand am cumparat-o si a tinut 5 ani ,puteam sa iau si una de 74ah ,dar am zis sa iau una mai mare daca tot specifica in manual baterie mare chiar daca este benzinar.
Oricum ,in manual scrie ca trebuie baterie de 100 dar nu spcifica clar pentru benzina sau motorina .


Top
   
PostPosted: 08 Mar 2024, 12:06 
Offline
User avatar

Joined: 04 Nov 2022, 15:14
Posts: 42
Car: GT 1.8 166 V6
Location: Pitesti
iuli78 Quote:
Pentru completare sa sa cumpar doar cat este necesar la 1litru , cand se pune problema pentru urmatorul schimb o sa comand 10w60 Mannol Racing+Ester de la Comnico Arad , vad ca ajunge 106 lei bidonul de 4 litri
Am avut si eu Motul 10w60 în 2.0 JTS, care e mai pretentios la ulei ca TS, apoi am pus Mannol 10W60 de la firma respectiva. Are norma FIAT 9.55535-H3 pentru JTS. Cum oricum schimb des uleiul, eu cred ca e mai avantajos asa. Iei si de completare, ca oricum il consuma și aia e. Motul e excelent, dar nu consider ca mai merita deranjul.

Spre comparatie, V6 Busso merge fericit cu 10W40 si nici nu il consuma mai deloc...

_________________
Alfa Romeo 156 2.0 JTS 2003
Alfa Romeo 166 2.5 V6 2000
ex: Alfa Romeo 156 JTS SW Veloce
ex: Alfa Romeo GT 1.8 TS


Top
   
PostPosted: 08 Mar 2024, 15:20 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
O sa cumpar Mannol 10w60 data viitoare ca nu imi trebuie un ulei scump ,pana la urma nu fac raliuri cu masina ,atata timp cat are specificatia FIAT pe ele este bun ,daca nu ramanea 3 litri jumate din bidonul de 5 litri de completare, nici nu se punea problema sa pun tot Motul 10w60.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 89 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]