It is currently 28 Apr 2024, 03:38

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 89 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 Next
Author Message
PostPosted: 28 Sep 2022, 11:39 
Offline

Joined: 21 Aug 2008, 16:35
Posts: 3157
Location: Rosiorii de Vede/Bucuresti
La toate am completat antigelul macar 500ml pe an.

_________________
Alfa Romeo 147 1.6ts


Top
   
PostPosted: 28 Sep 2022, 16:46 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Cine știe din ce cauza consuma antigel , probabil la benzina se încinge motorul mai tare .
Pe langa calorifer ,o sa verific și pompa de apa daca pierde pe undeva , oricum ce era ciudat cu pompa de apa,este că nu își făcea treaba la relanti când umblam pe la antigel și cu motorul la relanti nu învârtea apa prin motor , plămânul gpl era rece , abia după ce o acceleram peste 1500 ture se încingea și plămânul .

După ce cumpăr piesele de la transmisie o sa schimb și distribuția ,din păcate nu acum că trebuie să fac și asigurarea , aceasta este mai scumpă cu 300 le fata de anul trecut , mă costă 1400 lei cu bonus malus B5 , daca fosta mașina a fost pe Bulgaria 6 ani și prima mașină nu era trecută pe numele meu ,nu am ajuns la B8 sa fie reducerea mai mare.


Top
   
PostPosted: 09 Oct 2022, 16:23 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Intre timp am schimbat kitul de distributie ,kitul de transmsie si uleiul.

La distributie am mers pe Gates KP65429XS ,acesta este kit complet,distributie ,balansieri si pompa de apa .

Transmisia am cumparat-o pe bucati , curea Dayco 6PK1975 ,intinzator pe original cu codul 46524692 vine pe Dayco iar rola de ghidaj tot pe original cod 60602136 care vine pe SKF , nu cumparam piesele originale daca erau la pretul lor real 261 intinzatorul si 466 rola de ghidaj , asa cu 120 lei intinzatorul si 100 lei rola de ghidaj mai merge .

Am ales sa cumpar tot tipul de uleil si filtru care le aveam pe masina ,Motul 8100 X-Power 10W60 si Mahle OC272

Legat de montarea distributiei totul a iesit bine , trebuie putina atentie la strangerea pinioanelor ,daca nu se tine contra bine la strangere se poate decala distributia si trebuie repetata operatiunea.
Aici am o nedumerire mai veche ,cand misc axele cu came sa stea in pozitia de punere la punct , nu stiu de ce uneori sta axa exact in pozitia dorita iar altadata trebuie sa o tin fortata sa stea in pozitia dorita ca sa pot pune calele . Acum au stat bine ,dar cand am pus motorul si alta data ,axele trebuiau fortate sa stea in pozitia dorita.

Vad ca si cu pompa asta de apa, nu circula antigelul prin toata instalatia de racire la relanti , aceiasi poveste nu se incalzeste plamanul de gaz dupa ce umplu la loc cu antigel decat daca apas acceleratia pentru cateva secunde , am astepat sa ajunga la 90 grade in bord si plamanul rece , am accelerat si sa incalzit imediat.

Pentru cei care cauta piese originale noi pentru Alfa Romeo puteti sa va uitati si aici :https://www.pieseauto.ro/piese-auto-alf ... r=adfitaly ,de aici am cumparat diferite piese si au avut pretul foarte bun. De exemplu unde gaseam discuri de frana originale pe fata cu 250 lei setul? Din pacate ei au doar piesele expuse in anunturi nimic altceva.


Attachments:
1.jpg
1.jpg [ 1.1 MiB | Viewed 1784 times ]
2.jpg
2.jpg [ 1.71 MiB | Viewed 1784 times ]
3.jpg
3.jpg [ 544.14 KiB | Viewed 1784 times ]
4.jpg
4.jpg [ 1 MiB | Viewed 1784 times ]
5.jpg
5.jpg [ 1.34 MiB | Viewed 1784 times ]
6.jpg
6.jpg [ 1.2 MiB | Viewed 1784 times ]
7.jpg
7.jpg [ 1.14 MiB | Viewed 1784 times ]
8.jpg
8.jpg [ 1.69 MiB | Viewed 1784 times ]
9.jpg
9.jpg [ 350.36 KiB | Viewed 1784 times ]
Top
   
PostPosted: 13 Oct 2022, 12:57 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2006, 03:11
Posts: 266
Location: Bucuresti
Cum ai comunicat cu cei de la ADF? Cumparat direct de pe site sau ai luat legatura cu ei?

_________________
1994 Volvo 850 T5 2.0
1996 Volvo 850 2.5 20V
2003 Alfa Romeo 156 1.8TS


Top
   
PostPosted: 13 Oct 2022, 16:27 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Am salvat numarul pe Whats`up si am vorbit cu ei prin mesaje , merge si prin telefon , eu eram multumit ca imi trimiteau poze dupa piesa dorita , vorbeam cu ei ,daca era in magazin ,se ducea in depozit ,desfaceau piesa din ambalajul original si imi faceau pozele cerute.

Pacat ca nu se salveaza linkul original , acela in care aratau toate piesele pentru Afa Romeo si in stanga sus se selecta modelul, posibil sa le fi expirat anunturile , sa mai intamplat odata asa si nu mai arata nici un anunt cateva zile ,pana sau reactualizat.


Top
   
PostPosted: 16 Oct 2022, 20:36 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Dupa ceva timp de la montarea difuzoarelor JBL pot spune ca se aud destul de prost ,la inceput nu mi se parea asa de rau dar cu trecerea timpului mi-am dar seama mai bine , la volum se aude acceptabil pana la aproximativ jumate (nu stiu sigur ca nu este gradat) dar dupa se aude foarte prost ,nu mai ies sunetele cum trebuie ,scoate a amestecatura de sunete greu de suportat .

Odata cand am insistat cu volumul peste jumate incepuse sa miroasa a ars in masina .
Se pare ca ICS-ul nu se impaca bine cu difuzoarele mele , daca este cineva care a montat difuzoare aftermarket poate scrie ce difuzoare a pus in caz de se aud bine .

O sa mai verific polaritatea ,incerc sa inversez firele care intra in difuzoare cu toate ca nu cred ca vinu mufa speciala care intra in cea originala si papuci pentru difuzoare (mare si mic)
Pe spate se aude sunetul mai infundat ,se pare ca asa este setat de ICS si pe fata mai cu medii/inalte .
Daca pe dreapta nu bazaie deloc difuzoarele ,in schimb pe stanga influenteaza in rau fetele de usi , daca pe spate am lipsa o prindere a fetei de usa din dreptul difuzorului , pe fata stiu ca este bine dar tot face urat difuzorul din cauza fetei de usa.

O sa vreau sa ma mai uit zilele astea la distributie , sa verific daca a ramas la punct si in special intinzatorul distributiei daca este ok , prima data cand l-am pus chiar daca am reglat intinzatorul ca la carte ,aceste juca si chiar facea zgomot cand am pornit motorul , abia dupa ce l-am mai intins putin (sageata putin deasupra gaurii) acesta sa stabilizat si statea sageata mai fixa .
Pentru rotirea arborelui cotit ,am facut piesa din platband-ul pe care il aveam sa fixez pinioanele axelor cu came ,se scot 2 suruburi de la fulia arborelui si pune piesa si se infileteaza la loc suruburile peste piesa ,iar pe mijloc am facut gaura sa intre un prelungitor de tubulara sa pot misca cu clichetul mai usor . Daca nu se decalibreaza patratul este bine . Arborele are un surub pentru tubulara de 19 dar este spatiul prea ingust intre surub si pinionul dupa arbore pentru balansieri si nu cred ca se potriveste vreo tubulara pentru el.


Attachments:
1.jpg
1.jpg [ 499.17 KiB | Viewed 1597 times ]
2.jpg
2.jpg [ 1.24 MiB | Viewed 1597 times ]
3.jpg
3.jpg [ 1.41 MiB | Viewed 1597 times ]
Top
   
PostPosted: 22 Oct 2022, 16:36 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Nu inteleg care este treaba cu difuzaorele , din cate citisem amplificatorul din ICS are 4X22W iar difuzoarele JBL Stage 1 621 au 35 W , nu stiu de ce atunci cand trec de jumatatea volumului difuzoarele se aud distorsionat , pana la jumate si putin peste se aud ok, le-am verificat pe radio , ca m-am lamurit cu panarama de modulator FM pe care am ,care se aude ceva mai naspa , o sa caut un alt modulator FM mai rasarit ,pacat ca nu le mai pun telecomenzi , daca nu sta fix in bricheta se poate misca cand se apasa pe butoane si se deconecteaza .

Am verificat si piesa facuta pentru a invarti arborele cotit si merge foarte bine , cu ocazia asta am verificat distributia din nou ca aveam ceva semne de intrebare cu intinzatorul distributiei. Cand am pornit prima data masina cu capacul dat jos ,se misca si facea galagie cu toate ca el teoretic era reglat bine ,cu sageata spre gaura ,l-am mai reglat intre timp si acum este ok. . O sa mai verific ocazioanal starea curelei .

De cand am facut unghiul de fuga , am vazut ca apare o dunga pe interiorul anvelopei pe ambele roti spate ,meseriasul a zis ca a reglat bine puntea spate ,dar nu sunt sigur , pana pun anvelopele de iarna o sa mai verific odata geometria sa vad daca este in regula.


Attachments:
2.jpg
2.jpg [ 369.07 KiB | Viewed 1464 times ]
3.jpg
3.jpg [ 1.39 MiB | Viewed 1464 times ]
4.jpg
4.jpg [ 596.45 KiB | Viewed 1464 times ]
5.jpg
5.jpg [ 1.77 MiB | Viewed 1464 times ]
Top
   
PostPosted: 24 Oct 2022, 21:15 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Este diferenta mare intre unele modulatoare FM ,daca cel vechi este slab calitativ ,la cel nou sunetele sunt mult mai clare, nici nu se compara , bassul si medile se aud mult mai bine .
Am ales varianta asta de pentru ca are telecomanda , nu sunt multe oferte pentru modulatoare cu telecomanda . O sa mai umblu pe la bricheta sa mai misc tablitele de fixare din interior sa stea modulatorul mai bine. Poate pe viitor o sa ma intereseze si celalate functii ,dar redarea muzicii prin usb ma intereseaza deocamdata.
Odata ce difuzoarele nu redau sunetul cum trebuie la volum mai tare ,ma gandesc sa nu se fi ars ceva prin ICS , ca mirosea a ars cand am insistat putin cu volum tare si sunet distorsionat .
O sa caut un difuzor mai mare sau eventual original si daca si cu acela se aude distorsionat , atunci o sa caut un electronist care isi baga nasul prin casetofoanle auto si ii fac o intrebare daca poate verifica unele piese ,eventual sa le inlocuiasca, daca am citit bine sunt piese care daca nu functioneaza corect ,distorsioneaza sunetul la volum mai mare.


Attachments:
1.jpg
1.jpg [ 1.23 MiB | Viewed 1395 times ]
2.jpg
2.jpg [ 1.12 MiB | Viewed 1395 times ]
Top
   
PostPosted: 25 Oct 2022, 00:37 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6613
Location: Brasov... oarecum.
Eu mi-am luat un adaptor de-ala de caseta cu fir jack pentru muzica altceva decat radio. Bine, acum nu mai am masina, dar pentru 5 lire cat am dat pe el mi s-a parut absolut fabulos :D

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 25 Oct 2022, 09:17 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Singura chestie naplacuta legata de adaptoarele de tip caseta cu fir, este ca trebuie sa iei sursa din telefon sau din alt player ,oricum bine ca sunt alternative ,ca nu era prea placut sa se foloseasca doar casete sau in alte cazuri si cd-uri , daca stia de mp3 mai ziceam,incapeau mai multe melodii pe cd.
Mai este varianta XCar link ,dar este mai scumpa si tebuie facute modificari.
Singura chestie neplacuta cu modulatorul ,este pozitia brichetei ,este prea aproape de schimbator si poate deranja cand se da in dreapta.


Top
   
PostPosted: 11 Nov 2022, 22:37 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Se pare ca avea dreptate cineva care scrisese intr-un topic mai vechi ca ICS lui 166 se impaca bine doar cu difuzoarele originale.

Am reusit sa inlocuiesc difuzoarele JBL Stage 1 621 puse recent cu unele originale , nu erau identice cu cele vechi ,dar faceau parte din dintr-o serie ceva mai noua ca diferea calitatatea materialelor din care este facut difuzorul ,vechile difuzoare originale zici ca erau facute din hartie si nu rezistau prea mult.
Difuzoarele montate se aud bine , nu mai distorsioneaza sunetul deloc ,iar cu modulatorul FM si stickul USB introdus in el ,pot sa ascult muzica mai tare decat cu vechile boxe , la JBL pe radio puteam asculta ceva mai tare decat pe modulator fara sa distorsioneze, nici cu astea nu se aud perfect la volum maxim dar se aud mult mai bine decat JBL-urile , astea din urma le pun pe un Golf 4 cu cd-player Sony si fac o comparatie ,are pe fata niste JBL-uri mai ieftine dar nu imi plac ca nu au basi pronuntati , am totul pregatit ,mufe cu adaptoare si carcase de plastic pentru montarea difuzoarelor.

Acum daca tot mi sa pus pata pe sistemul audio, vreau sa continui cu difuzoarele de la luneta , aici se complica treaba ca este ceva mai diferit decat imi inchipuiam , din ce scriu mai jos unele le stiu sigur altele le presupun si altele nu le stiu decoamdata :
1.DPS (amplificatorul ) la echiparea din fabrica vine montat in portbagaj, dar poate diferi pozitia lui : deasupra magaziei de cd-uri (stanga ) sau in locul pentru sigurante (dreapta) ,acest amplificator nu are doar rolul sa dea semnal difuzoarelor de la luneta , pur si simplu el da semnal pentru toate difuzoarele masinii ,difuzoarele din portiere nu mai iau semnal de la amplificatorul ICS-ului ,cum este si la mine de exemplu .
DSP are 2 mufe in total cred ca au putin peste 20 de fire (o sa aflu mai exact cat)
10 fire duc catre difuzoarele din portiere , pe stanga 2 fata + 2 spate ,pe dreapta 2 spate si 4 fata , aici da cu virgula daca 2 duc la difuzoare celalate 2 nu stiu unde duc , trebuie data fata de usa sa vad ce este pe acolo.
1 fir duce la tabloul de sigurante , este la numarul 1 pe tablou
4 fire duc la difuzoarele de la luneta 2 stanga + 2 dreapta
Un cablu cu mai multe fire in el + inca un cablu cu 2 fire duc catre bord probabil catre ICS .

2.ICS , aici mai este un semn de intrebare , cel original nu stie de amplificator ,deci nu are in setari functia de DSP si egalizator , nu as crede ca apare daca se conecteaza un DSP in caz de se pupa mufele ,posibil sa difere mufele din spatele ICS de la un model la altul.
Aici as crede ca trebuie inlocuit si ICS-ul cu unul care are in setari audio DSP.

3.Daca masinile fara DSP din fabrica folosesc amplificatorul din ICS pentru difuzoarele portierelor ,inseamna ca trebuie anulate firele dinspre boxe care duc catre ICS si legate cu firele care duc catre amplificator.

In mare este tiganie cu firele care vin dinspre DSP , nu are un manunchi care se ocupa doar de el ,se ramifica in cateva locuri si trebuie cautate prin scoaterea izolatiei in mai multe locuri.
Sper sa ii dau de cap si sa am sunet ok din DSP pe toate difuzoarele inclusiv si cele de la luneta , acestea din urma se monteaza cu magnetul in sus , vor sa scoata sunetul de basi in portbagaj, probabil ca a sa se aud mai bine.


Attachments:
1.jpg
1.jpg [ 3.68 MiB | Viewed 1169 times ]
3.jpg
3.jpg [ 481.57 KiB | Viewed 1169 times ]
4.jpg
4.jpg [ 2.35 MiB | Viewed 1169 times ]
Top
   
PostPosted: 12 Nov 2022, 04:35 
Offline
User avatar

Joined: 04 Nov 2022, 15:14
Posts: 42
Car: GT 1.8 166 V6
Location: Pitesti
iuli78 Quote:
Se pare ca avea dreptate cineva care scrisese intr-un topic mai vechi ca ICS lui 166 se impaca bine doar cu difuzoarele originale.


Acum daca tot mi sa pus pata pe sistemul audio, vreau sa continui cu difuzoarele de la luneta , aici se complica treaba ca este ceva mai diferit decat imi inchipuiam
Sper sa ii dau de cap si sa am sunet ok din DSP pe toate difuzoarele inclusiv si cele de la luneta , acestea din urma se monteaza cu magnetul in sus , vor sa scoata sunetul de basi in portbagaj, probabil ca a sa se aud mai bine.
Eu la sunet am facut niste modificari, montand un modul cu MP3 si bluetooth (are si telecomanda) direct la ICS. Am facut asta la diverse masini, la 166 l-a montat in scrumiera. Modulul l-am alimentat cu 12V de la beculetul din scrumiera si am tras cablurile de semnal decupland intrarea de la preamplificatorul de casetofon, se vede in poza care sunt condensatorii unde se intervine. Nu am anulat de tot casetofonul, tin o caseta in el.

Ma intereseaza si pe mine sa montez difuzoare pe polita din spate, cred ca cea mai simpla varianta ar fi un amplificator aftermarket in portbagaj si cabluri de semnal trase direct din ICS. Bateria e in portbagaj, deci foarte aproape si e nevoie de cablu scurt de alimentare pentru amplificator.


Attachments:
4.jpg
4.jpg [ 165.19 KiB | Viewed 1150 times ]
2.jpg
2.jpg [ 102.08 KiB | Viewed 1150 times ]
1.JPG
1.JPG [ 83.71 KiB | Viewed 1150 times ]

_________________
Alfa Romeo 156 2.0 JTS 2003
Alfa Romeo 166 2.5 V6 2000
ex: Alfa Romeo 156 JTS SW Veloce
ex: Alfa Romeo GT 1.8 TS
Top
   
PostPosted: 12 Nov 2022, 17:45 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Si pe mine m-ar incanta sa pun un modul usb cu bluetooth ,dar pentru asta trebuie sa merg la un electronist care se pricepe la casetofoane auto sa imi faca in ICS o intrare audio ,nu ma bag la lipituri mai finute ca risc sa stric ceva .

Daca te pricepi la partea audio , poate imi zici si mie cum este treaba cu amplificatorul , daca variantele fara ampificator extern dau semnalul boxelor de la amplificatorul ICS-ului , atunci cele care au amplificator extern preiau semnal audio din mufa care se ocupa de iesirile audio al ICS-ului ,il baga in amplificatorul extern si de aici se duce catre cele 6 boxe + 4 tweetere ?
Aici vroaim sa stiu , se anuleaza firele boxelor care duc catre ICS si se leaga de cele care duc catre amplificator cand o sa puna pe pozitie ?


Top
   
PostPosted: 12 Nov 2022, 19:24 
Offline
User avatar

Joined: 04 Nov 2022, 15:14
Posts: 42
Car: GT 1.8 166 V6
Location: Pitesti
iuli78 Quote:


Daca te pricepi la partea audio , poate imi zici si mie cum este treaba cu amplificatorul , daca variantele fara ampificator extern dau semnalul boxelor de la amplificatorul ICS-ului , atunci cele care au amplificator extern preiau semnal audio din mufa care se ocupa de iesirile audio al ICS-ului ,il baga in amplificatorul extern si de aici se duce catre cele 6 boxe + 4 tweetere ?
La partea de lipituri daca erai mai de prin preajma te ajutam cu placere, cel mai greu e sa scoti ICS-ul din bord.
Cu siguranta ICS-urile mai rasarite au alte iesiri pentru amplificator, dar nu am vazut cum arata. Eu ma gandeam sa scot niste iesiri din ICS-ul actual, in cel mai rau caz luam semnal de la boxele din usile spate. Si de acolo intr-un amplificator obisnuit, mai am unul pe acasa. Cu siguranta voi pune in aplicare ideea ca vreau si bas in masina. Ori cu difuzoare pe polita, ori cu subwoofer in portbagaj.

La GT cu Bose se aude excelent si nu vad de ce 166 nu ar fi la acelasi nivel. Lipseste doar basul, in rest sonorizarea mi se pare reusita.

_________________
Alfa Romeo 156 2.0 JTS 2003
Alfa Romeo 166 2.5 V6 2000
ex: Alfa Romeo 156 JTS SW Veloce
ex: Alfa Romeo GT 1.8 TS


Top
   
PostPosted: 12 Nov 2022, 19:47 
Offline
User avatar

Joined: 04 Nov 2022, 15:14
Posts: 42
Car: GT 1.8 166 V6
Location: Pitesti
Modulul cu bluetooth si Mp3 am reusit sa-l integrez la alte masini (Renault) chiar in casetofonul original, ar merge si la 166, dar trebuie ciopartita fata de la ICS si parca nu as strica-o, plus ca prefer sa fie reversibila treaba, adica sa pastrez functionalitatea casetofonului, desi motorasul baga ceva zgomot in semnalul audio.

Eu am gasit solutia cu scrumiera. oricum, in el vine o mufa jack, care poate fi folosita pentru orice sursa de semnal.


Attachments:
166_ics.JPG
166_ics.JPG [ 134.36 KiB | Viewed 1099 times ]
renault_ics.JPG
renault_ics.JPG [ 78.32 KiB | Viewed 1099 times ]

_________________
Alfa Romeo 156 2.0 JTS 2003
Alfa Romeo 166 2.5 V6 2000
ex: Alfa Romeo 156 JTS SW Veloce
ex: Alfa Romeo GT 1.8 TS
Top
   
PostPosted: 12 Nov 2022, 21:09 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Ea interesanta o intrare audio, cand se apasa pe butonul cd (eu nu am cd in portbagaj) sa se activeze modulul usb sau ce se foloseste , asta ramane de vazut ,deocamadata sa rezolv cu boxele spate. Ma uitam pe internet si vedeam ca faceau tot felul de improvizatii sa intre si alt semnal in ICS chiar si video,ma gandeam la un cablu care sa iasa din spatele ICS. Momentan o mai lungesc cu modulatorul FM.

O sa trebuiasca sa mai mai documentez , ca un este nici o schema pe net cu pini din amplificatorul extern original si traselul cablurilor,printre altele vroiam sa stiu de unde se alimenteaza ,daca ia curent direct de la baterie sau prin intermediul cablurilor care duc catre ICS ,mai este de cautat.


Top
   
PostPosted: 12 Nov 2022, 21:55 
Offline
User avatar

Joined: 04 Nov 2022, 15:14
Posts: 42
Car: GT 1.8 166 V6
Location: Pitesti
Am mai studiat si eu problema.

Sa faci retrofit la DSP ai nevoie de alt cablaj si ATENTIE alte difuzoare. In schimb ICS-ul e la fel. Toate difuzoarele masinii difera la cele cu DSP, sunt ceva mai puternice si pe 2 Ohmi, nu pe 4 (despre sunet nu ma pronunt, ca nu am auzit). Plus cele doua difuzoare de joase de pe polita. Pararea mea ca nu se merita deranjul, difera cablajul de la ph1 la ph2, prea complicat.

Ce am vazut interesant- absolut toate 166 au tweetere reale in usi. Ei bine ,la 156 din 2002 incolo cu Bose si GT cu Bose (pe care le-am studiat bine pentru ca le-am detinut), nu existau tweetere in usi, erau fake. Aveau difuzoare coaxiale in usi si subwoofer in stanga portbagajului, unde se afla si amplificatorul. La 156 ph1 sunt tweetere in usi! De aceea sunetul in 166 mi s-a parut foarte clar si bun, chiar si fara DSP.

ICS-ul meu, desfacut de mine, are ca amplificator final doua TDA8561Q, pentru 4X24W. Puterea e suficienta pentru difuzoarele din usi. Raman la parerea ca un subwoofer montat in portbagaj sau chiar pe polita ar rezolva frumos suntetul intr-un 166, probabil cu rezultate mai bune decat DSP de fabrica.

LE: Din cauza ca ICS foloseste amplificatoare in punte (BTL), instalarea de difuzoare de 2 Ohm pe sistemul prezent pe masina le-ar pune in pericol, exista risc sa se arda! Deci la sistemul simplu trebuie folosite difuzoare de 4 Ohm sau mai mult (pe 6 sau 8 se va reduce puterea audio, dar si cea disipata).

LLE: Sistemul din ICS de Alfa 166 e facut de Becker. Cu foarte mici diferente a fost folosit in Porsche 911, generatia 996 (Becker BE 6632), pentru cine nu stie :)


Attachments:
tda_ics.JPG
tda_ics.JPG [ 166.62 KiB | Viewed 1079 times ]

_________________
Alfa Romeo 156 2.0 JTS 2003
Alfa Romeo 166 2.5 V6 2000
ex: Alfa Romeo 156 JTS SW Veloce
ex: Alfa Romeo GT 1.8 TS
Top
   
PostPosted: 13 Nov 2022, 13:38 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Multumesc pentru informatie ,dupa ce ai postat am consultat si manualul ICS-ul pe la sfarsit si scria clar ca ca iesirea amplificatorului este de 4X4 Ohmi si 12 W , boxele puse sunt de 2 Ohmi ,inseamna ca cele vechi crapate erau de 4 ohmi ,daca mai iau dupa datele astea insemana ca DSP-ul are iesirile boxelor de 2 Ohmi de au bagat difuzoare de 2 ?
Ma gandeam sa leg difuzoarele de la luneta de cele din spate , dar daca am aflat ca difera niste chestii o sa insist sa montez amplificatorul . Nu imi trecuse prin cap ca poate diferi impedanta difuzoarelor la 166 , am crezut ca toate sunt la fel chiar daca difera putin formatul.

Ca sa scot doar firele care ma interesau a trebuit sa scot izolatia de la o buna parte din instaltia electrica ,in special in portbagaj sa vad unde duc firele la bancheta din spate , a mai ramas sa mai scot un manunchi cu mai multe fire care vine pe mijloc ,de la bancheta din spate pe langa consola centrala catre ICS . O sa iau si ICS-ul ,daca o sa fie nevoie si se potriveste il pun pe masina in locul celui existent , daca merge si actualul , ramane pe pozitie , dar posibil sa difere niste mufe care intra in spate ,o sa vad saptama viitoare cand ajung sa scot ICS daca firele care duc de la DSP catre ICS ,vin toate intr-o mufa , sau in respectiva mufa mai vin si alte fire care nu au treaba cu DSP-ul.

Legat de tweetere am vazut ca sunt si astea de 2 tipuri , unu mai finut cu mufa mica si altul mai butucanos cu mufa mai mare , dar ala mic imi dadea impresia ca se aude mai tare.

Nu se ajungea aici daca difuzoarele noi de la JBL de 4 ohmi puse pe masina ,se auzeau mai bine la volulm peste jumate ,scria 35 W dar nu faceau fata.

Am pus niste poze , difuzorul original este cel rupt , acela ar trebui sa fie de 4 ohmi.


Attachments:
difuzor original fata.jpg
difuzor original fata.jpg [ 1.96 MiB | Viewed 1031 times ]
original spate.jpg
original spate.jpg [ 1.53 MiB | Viewed 1031 times ]
usi.jpg
usi.jpg [ 2.23 MiB | Viewed 1031 times ]
difuzoare luneta.jpg
difuzoare luneta.jpg [ 2.88 MiB | Viewed 1031 times ]
Top
   
PostPosted: 14 Nov 2022, 12:30 
Offline
User avatar

Joined: 04 Nov 2022, 15:14
Posts: 42
Car: GT 1.8 166 V6
Location: Pitesti
iuli78 Quote:
Multumesc pentru informatie ,dupa ce ai postat am consultat si manualul ICS-ul pe la sfarsit si scria clar ca ca iesirea amplificatorului este de 4X4 Ohmi si 12 W , boxele puse sunt de 2 Ohmi ,inseamna ca cele vechi crapate erau de 4 ohmi ,daca mai iau dupa datele astea insemana ca DSP-ul are iesirile boxelor de 2 Ohmi de au bagat difuzoare de 2 ?
Ma gandeam sa leg difuzoarele de la luneta de cele din spate , dar daca am aflat ca difera niste chestii o sa insist sa montez amplificatorul . Nu imi trecuse prin cap ca poate diferi impedanta difuzoarelor la 166 , am crezut ca toate sunt la fel chiar daca difera putin formatul.



Am pus niste poze , difuzorul original este cel rupt , acela ar trebui sa fie de 4 ohmi.
Deci din poza de la mine se vede ca ICS are doua amplificatoare finale, pentru 4X24W pe 4 Ohmi. Cu siguranta difuzoarele originale sunt pe 4 Ohmi, pe 2 ar arde integratele TDA (se masoara usor cu multimetrul sa vezi impedanta difuzoarelor, daca lipseste eticheta). Amplificatorul separat e clar mai performant, in sensul ca are putere mai mare si suporta difuzoare pe 2 Ohm ,de aceea la 166 cu DSP toate difuzoarele sunt diferite, pe 2 Ohm. Ca si calitate a sunetului, in general impedanta mai mica nu insemana si sunet mai bun...

Succes la modificari daca vrei sa faci retrofit, ar trebui sa reusesti daca ai toate piesele si cablajul de la una cu DSP.

_________________
Alfa Romeo 156 2.0 JTS 2003
Alfa Romeo 166 2.5 V6 2000
ex: Alfa Romeo 156 JTS SW Veloce
ex: Alfa Romeo GT 1.8 TS


Top
   
PostPosted: 14 Nov 2022, 15:20 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Cand adun tot ce este necesar ma apuc de treaba ,la nevoie schimb si ICS-ul ca tot il iau , ICS meu nu are DSP in optiuni si nu cred ca apare aceasta optiune cand conectez amplificatorul.

Initial nu vroiam sa ma complic , cautam doar difuzoare ,cum JBL nu a dat rezultatele asteptate , am cautat prin dezmembrari difuzoare de 166 dar fara succes , unde dadeam telefon ba nu le mai aveau, ba erau crapate si am dat mai peste tot unde aveau anunturi cu 166.
Mai ramanea varianta cu difuzoarele originale noi dar daca sa ivit ocazia cu difuzoarele spate si DSP am zis sa ma bag.

Ramane sa ma documentez mai bine , ca nu am montat nicidata amplificator ,am tras doar fire pentru boxe ,boxe si verificat diferite fire in spatele cd-playerului ,nimic mai mult pe partea audio .
De exemplu nu stiu de unde se alimenteaza DSP-ul , daca + presupun ca il ia de la firul mai gros care vine din tabloul de sigurante , - nu stiu de unde.


Top
   
PostPosted: 21 Nov 2022, 21:58 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Am facut rost de tot ce este necesar pentru a pune in functiune si amplificatorul .
Din ce am citit legatura intre ICS si DSP de face prin 2 mufe din ICS:
mufa galbena , are 6 pini :
1.Lineout rear left
2.Line out rear right
3.AF ground
4.Line out front left
5.Line out front right
6.Terminal 30 for amplifier
Se pare nu toate cablajele au 6 pini , de exemplu cablul pe care l-am luat are 4 pini,
In acelasi loc mai intra 2 mufe care se ocupa de magazia de cd-uri ,cele 3 mufe se prind cu cleme pe lateral si se fac una singura.

Mai este o mufa verde din ICS care are treaba cu DSP-ul, din mufa doar 2 pini se ocupa de DSP :
6.DSP amplifier ground
14.DSP amplifier

Daca mufa galbnea o iau cu tot cu fir , in schimb trebuie sa iau cele 2 fire de la mufa verde sa ii bag in mufa verde din instalatia mea ,noroc ca se scot pini usor .

Am tras preventiv si celalate cabluri pentru Cd-rom si navigatie , ultima nu ma interseaza , cd-romul mai merge daca functioneaza.

Vreau sa vin cu iesirile catre boxe din DSP pana la ICS , scot mufa care da semnal difuzoarelor din ICS , caut o mufa ISO mama, leg iesirile audio dispre DSP de firele mufei si o bag in mufa scoasa din ICS , ca sa nu mai tai mufa si inadesc firele , mai bine intra mufa in mufa , in caz de sunt probleme cu amplificatorul ,sa pot pune mai usor mufa originala in ICS sa am sunet in difuzoare.
Am vazut pe net mufe asemanatoare , sper sa se potriveasca.

Legat de ICS , la modele dupa facelift difera mufa care intra in controlul climei , ambele au 10 fire ,dar nu se pupa mufa , aici exista varianta sa se taie mufele si sa se puna mufa noua la cablajul origial al masinii ,firele se pupa la culori, ar trebui sa mearga daca nu au incurcat culorile. In rest celalate mufe sunt identice , mai are in plus o intrare de antena , nu stiu daca este telefon sau gps.

Sa caut mufa ISO , prima data o caut local ,sa vad daca se potriveste ce am vazut ca sunt pe piata ,cu ce am nevoie.


Attachments:
1.jpg
1.jpg [ 2.47 MiB | Viewed 818 times ]
2.jpg
2.jpg [ 2.57 MiB | Viewed 818 times ]
3.jpg
3.jpg [ 1.23 MiB | Viewed 818 times ]
4.jpg
4.jpg [ 1.94 MiB | Viewed 818 times ]
5.jpg
5.jpg [ 580.95 KiB | Viewed 818 times ]
6.jpg
6.jpg [ 2.78 MiB | Viewed 818 times ]
Top
   
PostPosted: 22 Nov 2022, 23:33 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Am gasit local mufa care imi trebuia ,pe aceasta o bag in mufa care duce semnalul audio catre cele 4 difuzoare din portiera ,asa mi se pare mai simplu , vin cu cele 8 fire care au plusul si minusul pentru cele 4 difuzoare din portiere ,exact in spatele ICS-ului ,la capatul firelor pun mufa rosie si in ea mufa neagra .
O sa mai caut un fir cu siguranta ,ca sa iau cu un fir + de la baterie , leg siguranta de fir si in continuare leg celalat fir al sigurantei de firul de plus al DSP-ului , legat de minus sa vad daca il iau de la baterie sau este un fir care se prinde de caroseire , am vazut unul cu un papauc si gaura in el pentru prindere in care intrau mai multe fire negre si inca 2-3 fire de cularea mov sau asemanaotare.


Attachments:
1.jpg
1.jpg [ 5.46 MiB | Viewed 769 times ]
2.jpg
2.jpg [ 4.89 MiB | Viewed 769 times ]
Top
   
PostPosted: 24 Nov 2022, 20:33 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Acum dupa ce am montat si probat DSP-ul impreuna cu difuzoarele spate ,eu zic ca se merita bataia de cap sa puna asa ceva , este diferenta intre cum se auzeau inainte cele 4 difuzoare din portiere cu sunet de la ICS si ce se aude acum in cele 6 difuzoare si DSP , difuzoarele de la luneta se comporta ca niste subwoofere , credeam ca scot si voci ,ca il atasasem la portiera stanga spate ,dar prin DSP nu mai scoate nici o vorba ,doar sunete joase.

Eu sunt multumit de rezultat , initial aveam de gand sa cumpar 4 difuzoare originale noi ,dar nu imi pare rau ca am redirectioant bani in actualul sistem.

ICS-ul nou nu l-am mai folosit, ca merge si cel dupa masina fara probleme si nu am vrut sa tai mufa de la clima ,in speranta ca se potriveau firele.

Am pus navigatia de forma sa nu strice aspectul locului deasupra bateriei , ca am pus si mocheta initiala pentru magazie de cd-uri .

Este ceva tambalau cu firele , am scos bancheta spate ,polita de la luneta , scaunul din dreapta fata ,consola centrala ,ICS-ul , toate astea ca sa pot trage firele prin mijlocul masinii si sa treaca pe sub consola centrala si sa o ia drept catre ICS.
Am tras doar firele care duceau catre ICS si aveau treaba cu DSP-ul, nu a fost asa de complicat .
Ma ajutat mult o schema cu pini postata acum ceva ani pe forum , aceasta este ceva mai detalaita fata de ce arata in eLearn in sensul ca aducea lamuriri unde aveam dubii ,cum scrie de exemplu:
- Plug B (mufa neagra cu iesirile catre difuzoare din ICS) in care scrie ca este mufa prezenta doar la cele care nu au amplificator .
- Plug C (mufa care se desface in 3 mufe)
pin 1 to 6 iesirile difuzoarelor catre amplificator ,sunt doar daca masina are DSP
pin 7 to 20 iesirile sunt folosite doar daca este un Cd-rom instalat . Astea nu sun scrise in eLearn 166.

Ca observatii legate de alimentarea DSP-ului , masa am prins-o de un surub care fixeaza maneta franei de mana , sa potrivit la fix ca avea papuc gaurit si a intrat un surub de 8mm ,iar plusul era firul cu verde care ducea in forma originala la sigurantele din portbagaj firul l-am legat la siguranta cu fir, iar la capatul firului sigurantei, i-am pus papuc rotund cu gaura si l-am pus pe un surub mai mic de la borna de plus.


Attachments:
1.jpg
1.jpg [ 1.25 MiB | Viewed 703 times ]
2.jpg
2.jpg [ 2.67 MiB | Viewed 703 times ]
3.jpg
3.jpg [ 2.57 MiB | Viewed 703 times ]
Top
   
PostPosted: 26 Nov 2022, 11:37 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Pentru cei care nu gasiti cricuri pentru 166 , este o oferta buna pe OLX (scrieti cric jumper ) cu 49 lei bucata , sunt noi sau aproape noi ,au ceva urme de rugina de la stat , eu zic ca se merita avand in vedere ca mie imi cerea in targ 100 pe unul ruginit ,cei care sunt din Bucuresti pot sa il ridice personal de la Radacini piese auto ,eu l-am primit prin curier (Fan Curier)
Singurul inconvenient este ca sunt mai mari , in teorie sunt pentru dubele din seria Peugeot Boxer ,Citroen Jumper si FIAT Ducato si rezista pana la 2400 kg ,dar merg fara probleme la 166 ,daca tot am gasit oferta am luat 3 bucati.
Firma producatoare este acceasi care face si cricurile de 166 ,Proma Spa ,ele sunt facute bine , mai putin zona in care intra tija filetata ,cu timpul filetul din interior se strica si la un moment incepe sa se invarta mai greu , chiar daca se da inapoi ,odata ce sa uzat filetul se strica foarte repede ,daca faceau boltul dintr-un material mai bun nu se strica asa de repede.
Genul asta de cricuri sunt pentru folosiri ocazionale, in 6 ani de cand am masina , am stricat 6 cricuri ,2 originale de 166 si 4 de duba , la cele originale de 166 nu imi placea ca trebuie dat mai mult la cheie .


Attachments:
1.jpg
1.jpg [ 1.19 MiB | Viewed 649 times ]
2.jpg
2.jpg [ 1.09 MiB | Viewed 649 times ]
3.jpg
3.jpg [ 1.29 MiB | Viewed 649 times ]
4.jpg
4.jpg [ 861.2 KiB | Viewed 649 times ]
Top
   
PostPosted: 28 Nov 2022, 01:36 
Offline
User avatar

Joined: 04 Nov 2022, 15:14
Posts: 42
Car: GT 1.8 166 V6
Location: Pitesti
iuli78 Quote:
Pentru cei care nu gasiti cricuri pentru 166 , este o oferta buna pe OLX (scrieti cric jumper ) cu 49 lei bucata , sunt noi sau aproape noi ,
Singurul inconvenient este ca sunt mai mari , in teorie sunt pentru dubele din seria Peugeot Boxer ,Citroen Jumper si FIAT Ducato si rezista pana la 2400 kg ,dar merg fara probleme la 166 ,
Bun pontul cu cricul de duba! Al meu nu pare sa fi fost folosit, e original, dar scrie ca tine doar 900 Kg...
Cand am avut de mesterit pe la masina am folosit unul hidraulic, nici nu l-am scos din husa.


Attachments:
cric_original (1).jpg
cric_original (1).jpg [ 89.77 KiB | Viewed 584 times ]
cric_original (2).jpg
cric_original (2).jpg [ 160.5 KiB | Viewed 584 times ]

_________________
Alfa Romeo 156 2.0 JTS 2003
Alfa Romeo 166 2.5 V6 2000
ex: Alfa Romeo 156 JTS SW Veloce
ex: Alfa Romeo GT 1.8 TS
Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 89 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]