It is currently 28 Apr 2024, 17:01

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 89 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 Next
Author Message
PostPosted: 29 Nov 2022, 01:08 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Al tau se vede ca este nou , se pare ca a fost scutit de pene sau alte situatii in care trebuia ridicata masina .
Odata cu trecerea timpului cricurile originale de 166 sunt din ce in ce mai rare ,oricum probabil multi nu le folosesc prea des , eu le folosesc destul de mult , tot ce am umblat in acesti ani la masina ,a fost cu ajutorul cricurilor originale sau de duba ,din cauza asta le-am stricat asa de repede .
Am incercat anul trecut cu unul crocodil de la Kaufland dar l-am dat inapoi , Alfa 166 o ridica putin, dupa care dadeam in gol de maneta si nu mai avea putere sa o ridice .
Daca stateam la casa insistam mai tare cu un cric hidraulic de 3 tone ceva mai rasarit , dar nu ma incanta ideia sa cobor 3 etaje cu un cric de peste 30 kg plus ca trebuia sa il tin prin casa.
Chiar daca ultimul cric a tinut in jur de 6 luni ,nu am avut alternative locale sa cumpar altul , cand ma gandesc ca Golful 4 are acelasi cric de 12 ani si nu are nimic si l-am folosit si pe acela destul ,cu toate ca zona unde intra tija filetata este din plastic sau ceva semanator , iar astea de 166 sau duba sunt mai mult de decor ,folosesti cricul de 30-40 ori dupa care altul ,din cauza asta tind sa cred ca firma producatoare nu foloseste un material de calitate in boltul unde intra tija filetata de se strica filetul .


Top
   
PostPosted: 14 Dec 2022, 21:39 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Se pare ca nu exista anvelopele ideale , daca 225/45/17 sunt mai stabile pe viraje in schimb nu amortizeaza asa de bine denivelarile asfaltului , 215/55/16 sunt bune pe drum drept , absorb destul de bine denivelarile din asfalt ,in schimb in viraje de viteza nu sunt asa de rasarite ,datorita talonului mai inalt comparativ cu 225 , si cand este masina pe loc se simte cand imping de lateral ,are balans mai mare cu 215 decat 225. Cu 205/55/16 nu mai stiu cum este ca am avut doar la inceput ,daca nu erau trecute in carte am renuntat la ele. O sa merg in continuare cu 225/45/17 vara si cu 215/55/16 iarna.

O sa mai verific odata polaritatea difuzoarelor , sa vad daca este totul ok , daca din mufa care iesea din ICS spre difuzoare este simplu , este putin mai complicat cu firele difuzoarelor care vin dinspre amplificator catre mufa , ca nu stiu polaritatea exacta a firelor ,doar difuzoarele unde duc .
Din ce am vazut difuzoarele de la luneta au prinderea mufei foarte proasta , mufa difuzorului nu sta teapana ca la difuzoarele din portiera , aici poate iesi dupa pozitie fara probleme.
Din ce am observat difuzorul din dreapta scoate aer cand pun mana prin portbagaj in dreptul lui , dar la cel din stanga nu se simt curenti de aer facuti de difuzor ,aici nu prea aveam cum sa incurc polaritatea ca nu se inadeau firele , cum ieseau din mufa DSP-ului asa duceau catre difuzoare .
Inainte de toate ,verific mai amanuntit partea de bass , daca am inteles bine difuzoarele cu polaritatea schimbata nu prea au basi , la cat de repede se misca membrana nu cred ca pot sa vad daca membrana este impinsa sau trasa .


Top
   
PostPosted: 15 Dec 2022, 19:57 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Unitatea cd vad ca este pretentioasa , citeste fara probleme cd-urile originale ,dar cele trase de mine Verbatim sau Traxdata in cel mai bun caz se aud cu intreruperi si in cel mai rau nu le citeste deloc. Am scris cu Nero si 2 tipuri de dvd-rw.

Referitor la difuzoru de la luneta din stanga , acesta are un fir rupt si din cauza asta nu se auzea ,o sa incerc sa il lipesc ca functioneaza cand apropii firele unul de altul ,de vina ar fi sistemul de prindere al mufei difuzorului ,aceasta iese din lacasul ei si daca se misca prea mult se forteaza firele care duc in difuzor.


Attachments:
1111.jpg
1111.jpg [ 1.62 MiB | Viewed 1938 times ]
22222.jpg
22222.jpg [ 1.26 MiB | Viewed 1938 times ]
Top
   
PostPosted: 22 Dec 2022, 21:31 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Am lipit firul rupt , acum difuzorul functioneaza bine ,nu stiu cat o sa reziste lipitura ,dar am pus si ceva poxipol transparent pe fir ,sa il fixeze de membrana difuzorului.
Un difuzor original pentru bași costa aproximativ 650 lei ,pentru uni se merita pentru alti nu .

Unitatea CD are in continuare probleme cu citirea cd-urilor , din 5 Verbatimuri trase unul singur il citeste bine , restul le reda cu intreruperi . O sa mai caut varianta Verbatim CD-R Music ,cica sunt facute special pentru muzica , daca nici pe astea nu le citesc fara intreruperi renunt sa mai caut alte cd-uri , ma intersez mai bine ce pot atasa la firele care ies din unitatea cd ,ceva de genul x-car link/Loudlink. Unitatea CD de la Corsa D (stie si mp3) citeste fara probleme si CD-urile Traxdata pe care unitatea de la 166 nu le citeste deloc. Am curatat lupa si citeste la fel de prost ca inainte.

Acum nu stiu care este diferenta de inscriptionare a cd-urilor originale fata de cele trase acasa. De exemplu, citeste bine toate cele 5 cd-uri originale fara sa intrerupa deloc (doar la gropi) ,dar la cd-urile facute acasa face figuri.

Am facut pe la inceputul lunii si ITP-ul ,acum nu a mai avut ce sa comenteze ,bucsaraia pe spate am inlocuit-o la inceputul anului iar noxele au iest ok , de data asta am incalzit motorul bine ,fata de anul trecut , singura figura o facuse un bec de ceata dupa dreapta spate , dar se aprindea cel dupa stanga si a fost ok , ceata dreapta am rezolvat-o prin scoaterea mufei de langa difuzorul de la luneta din stanga si strans mai bine papucul mama in care intra + de la ceata dreapta, acesta era ceva mai larg si papucul tata care intra in el nu facea atingere bine.


Top
   
PostPosted: 29 Jan 2023, 13:41 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Din ce am observat la 166 ,este ceva normal sa apara probleme cu stergtoarele dupa un timp , in cei 6 ani jumate , am inlocuit ansamblul stergatoarelor de 2 ori pentru ca nu mai raspundeau cum trebuie la comenzi.
Cum au aparut probleme din nou ,am zis sa incerc sa repar ansamblul stergatoarelor pe care il schimbasem data trecuta, pentru asta trebuia neaparat sa dau jos capacul nituit ,care fixa roata dintata din plastic care misca bratul ansamblului.
Am avut nevoie de spiral si tarod de 4 , gaurile nu au iesit ele fix pe mijloc dar mi-am facut treaba cu ele .
Partea de sus a suruburilor mai trebuie pilita daca sunt ceva mai late ,ca sa se fixeze cum trebuie carcasa de plastic.
Am pus vaselina siliconica pe cele 3 lamele si partea de contact a rotii dintate ,am pus capacul si am strans suruburile .
Deocamdata stergatoarele merg bine , raspunt cum trebuie la comenzi , nu mai merg aiurea sau sa se opreasca singure in mijlocul parbrizului.

Nu staim ca am oglinzi incalzite , am verificat mai atent mufa alba de la fiecare oglinda si cea din stanga este buna iar ce a din dreapta, are ceva intrerupt pe instaltie ca nu se incalzeste deloc , daca nu merge sa o repar sa cumpar una nou ,dar cum 166 nu mai este asa tentanta pentru producatori de piese cum a fost acum 10 ani de exemplu ,oferta de oglinzi este foarte limitata spre deloc ,iar pe original sunt scumpe o sticla oglinda dreapta este in jur de 330 lei si pe stanga peste 500.


Attachments:
1.jpg
1.jpg [ 688.06 KiB | Viewed 1671 times ]
2.jpg
2.jpg [ 437.86 KiB | Viewed 1671 times ]
3.jpg
3.jpg [ 546.21 KiB | Viewed 1671 times ]
4.jpg
4.jpg [ 138.43 KiB | Viewed 1671 times ]
5.jpg
5.jpg [ 999.4 KiB | Viewed 1671 times ]
6.jpg
6.jpg [ 3.05 MiB | Viewed 1671 times ]
Top
   
PostPosted: 31 Jan 2023, 22:51 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Daca tot schimbasem motorasul stergatoarelor , am zis sa il curat si pe cel proaspat demontat .
Am cumparat 2 spirale de 3,5 si mai multe feluri de suruburi M4 de aproxiamtiv 10mm lungime .
Treaba este simpla , puteau din fabrica sa prevada prinderea capacului de tabla cu suruburi ,dar au ales niturile.
De data asta suruburile au venit foarte bine fata de stergatorul anterior , iar cutia din plastic cu partea electrica se prinde foarte bine prin cleme de carcasa motorasului , la motorasul reaprat inainte am bagat niste suruburi cu capul ceva mai lat si clemele au intrat ceva mai greu.

Eu cred ca stergatoarele nu mai reactioneaza cum trebuie la miscarea manetei ,datorita partii de contact intre cele 3 lamele si partea metalica a rotii dintate , pur si simplu lamelele care trimit mai departe semnal catre partea electrica ,nu citesc corect pozitia in care se afla stergatoarele in momentul respectiv.
La mine apareau urmatoarele probleme :
1. Dadeam jet de apa si stergatoarele mergeau aiurea (ca prima treapta) si se opreau dupa ceva timp unde le apuca
2. Aceeasi treaba si daca dadeam pe temporizator
3. La fel si daca dadeam doar sa se miste o data stergatorele
4. In prima treapta mergeau normal , doar ca nu le puteam opri

Ansamblul pus pe masina acum a avut aceleasi probleme acum cativa ani cand a fost dat jos.
Sper ca aceasta curatare si inlocuire a vaselinei sa fi rezolvat problema.
Va recomand si voua daca aveti probleme cu stergatoarele ,sa nu inlocuiti imediat ansamblul stergatoarelor ca poate nu rezolvati problema decat temporar si sa apara problemele din nou , mai bine incercati o curatare a partii cu roata dintata cu tot cu lamelele de contact.


Attachments:
1.jpg
1.jpg [ 351.52 KiB | Viewed 1614 times ]
2.jpg
2.jpg [ 374.49 KiB | Viewed 1614 times ]
3.jpg
3.jpg [ 824.67 KiB | Viewed 1614 times ]
4.jpg
4.jpg [ 862.17 KiB | Viewed 1614 times ]
5.jpg
5.jpg [ 603.4 KiB | Viewed 1614 times ]
6.jpg
6.jpg [ 592.49 KiB | Viewed 1614 times ]
7.jpg
7.jpg [ 909.93 KiB | Viewed 1614 times ]
8.jpg
8.jpg [ 668.07 KiB | Viewed 1614 times ]
9.jpg
9.jpg [ 644.61 KiB | Viewed 1614 times ]
Top
   
PostPosted: 07 Feb 2023, 22:18 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Daca tot nu mergea incalzirea oglinzii din dreapta ,am zis sa inlocuiesc sticla ,singura varianta a fost de la Blic .
La magazinele obisnuite venea din Polonia iar pretul varia intre 92-103 lei , intrebasem si la allte firme gen Autokarma ,aveau ceva pe site de la Alkar dar nu era disponibil ,Targul de piese nimic , am incercat la Epiesa ,am ridicat-o din magazin cu 72 lei adusa tot din depozitul distribuitorului din Polonia.

Singurele diferente ar fi culoare sticlei , la original este albastrui la Blic este oglinda normala ,deci la original se vede ceva mai inchis, ar mai fi si pozitia pinilor dar nu este atat de importanta atata timp cat se pot muta firele .

Din pacate atunci cand am scos sticla din dreapta sa vad de ce nu merge , prinderea oglinzii era destul de fixa de partea mobila a motorasului si in loc sa se rupa vreun picior de prindere a sticlei a cedat prinderea din mijloc a limitatorului alb , cu el rupt oglinda nu mai sta decat in reglajul oglinzilor si partea de sus vine in fata , mai incerc o varianta daca nu caut un motoras , ca se potrivesc de la mai multe marci.

In proba scurta pe care am facut-o, am observat ca oglinda noua se incalzeste ceva mai repde.


Attachments:
1.jpg
1.jpg [ 289.46 KiB | Viewed 1505 times ]
2.jpg
2.jpg [ 436.58 KiB | Viewed 1505 times ]
3.jpg
3.jpg [ 205.85 KiB | Viewed 1505 times ]
4.jpg
4.jpg [ 379.11 KiB | Viewed 1505 times ]
5.jpg
5.jpg [ 289.17 KiB | Viewed 1505 times ]
Top
   
PostPosted: 10 Feb 2023, 19:38 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Am montat din nou ansamblul cu motorasul stergatoarelor (cel de mai sus) scos cu putin timp in urma ,sa ii fac proba daca merge corect si nu sunt probleme , il las pe acesta pe masina mai ales ca l-am uns cu vaselina peste tot unde se misca ceva .
Ca o observatie ,pe viitor trebuie cautat un inlocuitor mai bun pentru vaselina siliconica , aceasta isi face treaba pe moment dar nu o vad bine la caldura , pare sa se subtieze ceva mai mult si nu reszista pe pozitie la fel ca vaselina originala .

Cand am inlocuit mai demult bratul superior stanga la 166 ,de la inceput daca strangeam ceva mai tare ,se bloca bratul in pozitia in care il lasam ,inca nu il atasasem de fuzeta , ca sa il misc mai usor trebuia sa il slabesc , daca il slabeam prea tare atunci putea capata joc pe lateral.
Vazusem un clip zilele astea si acolo explica destul de bine la montarea bratului superior stanga pe un 147 , ca bratele mai ieftine au sanse mari sa na aibe bucsile unse cu vaselina , din cauza asta bratul este teapan , se vedea clar in filmare ca un brat nou fara vaselina se misca foarte greu cand tragea de el , dupa ce a scos bucsile si le-a uns ,acestea se miscau mult mai usor , o sa trebuiasca sa iau in calcul treaba asta cand inlocuiesc bratele superioare.
Se vede clar aici la Alfa garage : https://www.youtube.com/watch?v=lXJ1KKDEMDg , la13.40 cat de teapa este bascula GSP si la 18.15 ce usor se misca dupa o portie de vaselina.


Top
   
PostPosted: 14 Feb 2023, 20:17 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Daca tot aveam firele trase pentru oglinzi rabatabile ,am zis ca caut niste oglinzi ,cum am gasit local ,le-am cumparat si montat ,ogliznile au mers ok doar ca a trebuit sa insit putin cu cea din dreapta ca ca misca ceva mai greu si nu se deschidea complet .
Ca sa nu el vopsesc , a trebuit sa scot mecanismul din fiecare oglinda si sa il pun in oglinzile mele originale ,am inlocuit si cutiuta de comanda oglinzi ,ca a mea chiar daca avea partea electrica cu avea butonul ,acum dupa ce am montat la loc oglinzile si am dat cu ceva vaselina pe unde credeam eu ca trebuie ,acum oglinzile se rabateaza si se deschid fara probleme pe toata cursa.
Nu ma complicam , dar daca tot aveam firele cu mufa gri in capat la ambele usi , trebuiau doar oglinzi + cutie comanda oglizni cu buton rabatare.

Referitor la sticla oglinzilor , aceasta se incalzeste la aproximativ 20-22 grade.


Attachments:
1.jpg
1.jpg [ 860.76 KiB | Viewed 1365 times ]
2.jpg
2.jpg [ 466.31 KiB | Viewed 1365 times ]
3.jpg
3.jpg [ 445.54 KiB | Viewed 1365 times ]
4.jpg
4.jpg [ 684.97 KiB | Viewed 1365 times ]
5.jpg
5.jpg [ 850.29 KiB | Viewed 1365 times ]
6.jpg
6.jpg [ 781.65 KiB | Viewed 1365 times ]
7.jpg
7.jpg [ 786.14 KiB | Viewed 1365 times ]
8.jpg
8.jpg [ 369.45 KiB | Viewed 1365 times ]
Top
   
PostPosted: 15 Feb 2023, 15:06 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6613
Location: Brasov... oarecum.
Buna treaba oglinzile rabatabile. Ma obijnuisem cu ele la 66. La noua caruta nu am si le duc lipsa.
Dar la fel cum ma obijnuisem cu ele, asa o sa ma obijnuiesc si fara ele :lol:

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 16 Feb 2023, 20:22 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Cu oglinzile rabatabile era o fiță , cum am stat 6 ani jumate cu ele normale ,puteam sa mai stau mult si bine si de acum incolo .
Am zis sa le pun cu rabatare din 3 motive :
1.Aveam firele pentru rabatare trase din fabrica pana la prinderea oglinzilor ,doar ca nu aveam si firul pana in oglinda .
2.Trebuia sa inlocuiesc oglinda din dreapta daca se rupsese un limitator de plastic si nu se mai regla sticla cum vroiam .
3.Pretul a fost acceptabil , mai ales ca au fost luate local si am exclus din start firmele locale de dezmembrari care mai au piese de 166 si care practica japca la dumul mare , cereau pe o oglinda cat dadeam pe 2 bucati luate din alte locuri.


Top
   
PostPosted: 30 Mar 2023, 20:50 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Verificasem acum ceva timp seria de sasiu la un 147 si corespundea seria motorului scrisa de program cu cea din carte , daca este asa, inseamna ca 166-le meu este la al treilea motor :
1. 2058263 asta trebuia sa fie cel original daca ma luam dupa FIAT ePER
2. 2103060959 asta era pe masina cand am cumparat-o
3. 1630431 acesta este acum si este al treilea in caz de nu sa mai schimbat altul inainte.

Am pus de o luna anvelopele de vara , cele de iarna erau mai uzate pe fata 3,5 mm si intra foarte repede ABS-ul daca era asfalul putin umezit , cu astea de vara nu mai intra ABS la orice franare putin ma brusca.


Top
   
PostPosted: 18 Apr 2023, 20:30 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Am comandat dupa Ebay.co.uk un set de cale de distributie, Laser 3628 pentru motorul 2.0TS dupa 166 , sa vad daca este o diferenta fata de calele din trusa Quatros QS10327 , cum cheia cu care se tensioneaza intinzatorul distributiei sa tocit in 2 zone , am comandat tot de la Laser ,modelul 3826 , cu cheia tocita din trusa Quatros nu mai puteam regla la fix sageata intinzatorului decat daca bagam o surubelnita dreapta intre intinzator si cheie. Sper sa se merite calitatea in plus , cheia pentru intinzator - echivalentul a 105 lei si calele 171 lei ,erau care le vindeau si mai scump (260 lei).
Nu este graba cu ele ,o sa pun mana pe ele cand ajunge fratimiu in tara. Atunci veau sa vad daca sunt diferente intre cale .

Ca observatie , ce bulangii pot fi uni vanzatori pe Ebay , am intrebat intrun loc de calele de distributie Laser 3628 ,erau la vanzare de o saptamana de cand ma uitasem dupa ele cu 31 lire ,ma bagasem in seama cu o firma care mai avea un set pe stoc si dupa cateva minute de cand am zis ca vreau sa le cumpar , l-au facut deodata 53 lire , am observat ca sa modificat valoarea cosului ,le-am zis de ce au marit pretul , l-au scazut dar la 33 lire , tot era in plus cu 2 lire fata de pretul initial , am renuntat sa mai cumpar de la ei si am comandat la alta firma ambele piese de mai sus.


Top
   
PostPosted: 19 Apr 2023, 20:28 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Vad ca au ajuns repede la destinatie si transport gratuit ceea ce la noi nu o sa vezi la sume mici . Vad ca ocazional mai inverseaza numerotarea calelor , daca initial B1 in majoritatea cazurilor este admisie cilindrul 2 (asa este drecut si pe site sau in manualul dupa site) , de data asta in instructiunile din ambalaj B1 se pune pe evacuare cilindrul 3 si B2 pe admsie cilindrul 2 ,tot este bine ca au scris corect , spre deosebire de alte siteuri care o dau in balarii si fac referire la B1 admisie cilindrul 3 si B2 evacuare cilindrul 2.
Se pare ca piesele pentru motoarele Twin Spark, nu a mai sunt asa de cautate incat sa isi bata capul cu actualizarea unor date afisate , drept urmare nici nu au trecut 166 sau 147 ca modele potrivite pentru aceste cale pe ambalajul sau instructiunile produsului , drept referentia este codul pe original si pe site la applications.


Attachments:
1.jpg
1.jpg [ 1.03 MiB | Viewed 960 times ]
2.jpg
2.jpg [ 135 KiB | Viewed 960 times ]
Top
   
PostPosted: 01 Jul 2023, 16:31 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
O intrebare pentru cei cu 166 ,la voi cum tine frana de mana ?
Nu imi place cum tine frana de mana , trebuie sa trag la maxim ca sa tina masina daca este putin inclinata , pana la ultimul dinte si asta de cand am schimbat cablurile de frana acum cativa ani ,ca inainte nu tinea .
Daca trag pana la penultimul dinte ,o ia la vale ,chiar daca mai reglez cablul de sub maneta nu ma incalzeste cu nimic ,de acolo reglez doar cursa manetei atat .

Fac o comparatie cu alte masini , de exemplu la Corsa D se trage asa de usor frana de mana incat nu este nevoie sa tragi la maxim ,pana si la 147 se tragea mai usor si tinea , la 166 trebuie sa trag la maxim si nu se trage asa de usor.

Din cauza asta intreb ,ca poate la 166 frana de mana nu este asa de buna ca la alte modele.


Top
   
PostPosted: 01 Jul 2023, 20:50 
Offline
User avatar

Joined: 04 Nov 2022, 15:14
Posts: 42
Car: GT 1.8 166 V6
Location: Pitesti
Se strange din surubelul de langa maner, trebuie dat la o parte doar mansonul de piele.
Eu acolo am umblat si merge excelent, dupa 4-5 dinti blocheaza rotile. Daca nu merge asa, poate e vreo problema cu cablurile sau pe la etriere.


Attachments:
frana.jpeg
frana.jpeg [ 161.53 KiB | Viewed 800 times ]

_________________
Alfa Romeo 156 2.0 JTS 2003
Alfa Romeo 166 2.5 V6 2000
ex: Alfa Romeo 156 JTS SW Veloce
ex: Alfa Romeo GT 1.8 TS
Top
   
PostPosted: 02 Jul 2023, 03:52 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6613
Location: Brasov... oarecum.
La mine tinea bine si fara sa ajunga la ultimul dinte.
Cablurile se intind si probabil dupa 1-2-3 luni de la instalare mai tre reglate

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 02 Jul 2023, 11:36 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Ieri m-am uitat ceva mai atent si am vazut ca roata dreapta nu tine asa de bine.
1 dinte ,dreapta se invarte usor ,stanga se infraneaza putin
2 dinti ,dreapta se invarte relativ usor ,stanga se infraneaza mai tare
3 dinti ,dreapta se infraneaza putin ,stanga teapana
4-5 dinti abia de aici se intepeneste mai mult dreapta dar nu sunt bazat pe ea la vale.

La prima vedere ,cablul din dreapta sa mai intins putin , aici era interesant daca se putea regla individual fiecare cablu in parte ,mai stangeam putin cablul din dreapta si o rezolvam ,stanga il lasam asa , in mod normal ar fi trebuit cand se inlocuiesc amblele caburi ,partea in care intra spre frana de mana sa stea dreapta , dar ea din start sta inclinata catre una din roti .
Stiu ca in momentul in care invarti de piulita lunga de sub maneta ,se mai intind putin cablurile care duc catre roti ,dar in functie de cum sta pozitionate cablurile in suport se intind mai mult sau mai putin .

Intrebasem de maneta ca la alte masini se trage foarte usor , nu trebuie depus pre mult efort sa ridici maneta ,dupa socoteala mea mai mult de 6 dinti nu se ridica nici cu piulita de sub maneta scoasa de tot.

O sa cumpar un cablu dupa dreapta ,o sa iau Maxgear la 70 lei si cand cedeaza si celalat (Triscan) cumpar cabluri 2 Bosch sau alta alterantiva mai buna in caz de mai am masina.


Attachments:
cablu frana.jpg
cablu frana.jpg [ 441.21 KiB | Viewed 753 times ]
Top
   
PostPosted: 04 Jul 2023, 14:07 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Vroaim sa mai fac cate lucruri minore la masina dupa cum urmeaza :

1.Racord flexibil esapament ,de cand am cumparat masina acum 7ani nu am umblat la el ,rasufla dar nu ma deranja prea mult , acum trebuie sa il schimb ,costa 300 lei toata treaba sau varianta mai ieftina in jur de 200 daca demontez eu partea cu racordul si ma duc la altcineva , problema aici ar fi ca nu pare sa se gaseasca pe dimnesiunea 26-27 cu tot cu teava si 60 mm pe exterior catre motor si 55 mm exterior catre catalizator , aftermarket nu se gasesc local , vazusem prin UK cu 60 lire fara transport (BM CATALYSTS BM70512) nu ma complic ca ma costa mult trasnsportul pana in tara ,pe original ajunge la 930 lei.

2.Am cautat presuri pentru 166 dar am gasit doar din material , vroiam ceva din cauciuc cum vazusem la 147 pe spate venau ca o tavita ,nu vreau din material ca se murdaresc repede , din caucuc se curata ma usor.
Uni au adaosuri comericale mari , erau presuri facute in Polonia , la ei costau echivalentul la 80 lei si la noi erau 200.

3.Mai am 800 km si fac 10000km de la ultimul schimb de ulei , o sa incerc la Autokarma unde aveau Motul 10w60 cu 50lei litru sau 225 lei bidonul de 5 litri , dar in general sa scumpit mult ,pentru ca la alte magazine vazusem cu 70 lei litru de Motul ,daca gasesc doar ulei scump ma reprofilez pe 10w40 cu specificatia Fiat ca este mai accesibil si daca tot manaca ulei in jur de 2 litri intre schimburi ,daca nu chiar spre 2,5 scap mai ieftin.

4.O sa merg cu masina in cartier la un service care se ocupa de aer conditionat sa verifice daca are scurgeri vizbile de freon , o sa demontez dinainte bara si plasticul de sub stergatoare sa aibe acces la tot sistemul de aer condionat.
Nu am mai bagat freon de aproape 3 ani , inainte sa cedeze vechiul motor am bagat freon si baga rece ,dar dupa ce am inlocuit motorul nu mai baga rece si nu am umblat la instaltie .


Top
   
PostPosted: 06 Jul 2023, 22:06 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Am avut bulan cu racordul si nu a trebuit sa il inlocuiesc ,aveam o de cativa ani o teva de esapament cu un racord mai mic ,am verificat-o cu apa si dupa ce am pus-o pe masina nu are scapari , totul este in regula ,deocamdata ma scutit de niste bani ,partea buna cu aceasta teava este ca are racordul mai mic decat cel dupa masina si acesta se gaseste mai repede si la bani mai putini in caz de trebuia inlocuit , dupa montaj scapa pe la garnitura dintre teava cu racordul si catalizator , am pus o garnitura mai veche de la Bosal si niste ciment pentru evacuare tot de la ei ca scapa putin , oricum daca cedeaza cimentul ,dau jos teava cu racordul ,dau bine pe ea si imbinarea de la catalizator cu smilgher si pila,dupa are pun garnitura pe are am cumparat-o FA1 330-922 in speranta ca nu o sa mai rasufle , dar deocamdata nu scapa deloc.

O sa verific mai atent din ce cauza se umezeste de ulei in mufa sondei lambda si la mufa din stanga dupa ECU .

Legat de instaltia GPL Zenit pro pacat ca nu recunoaste legatura OBD ,era buna ca partea de gaz mai lua niste informatii de la ECU masinii ,instaltia gpl are 4 fire :
1.portocaliu aferent Can H pin 6 din mufa OBD
2.portocaliu/negru aferent Can L pin 14 ,acesti 2 pini nu au fire in mufa OBD
3.verede K Line pin 7
4.verde/negru L Line pin 15 ,acesti 2 pini au fire dar nu sunt recunoscuti de ECU GPL , dau la cautare in programul GPL si nu gaseste nici un standard.
Probabil exista posibilitatea functia OBD a calculatoarelor de gaz sa nu fie recunoscuta la toate masinile.


Attachments:
racord 166.jpg
racord 166.jpg [ 831.4 KiB | Viewed 615 times ]
sonda lambda.jpg
sonda lambda.jpg [ 823.48 KiB | Viewed 615 times ]
Top
   
PostPosted: 10 Jul 2023, 17:22 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Deocamdata nu mai trebuie sa cumpar nici cablu de frana de mana ,am vrut sa verific mai bine si am scos consola centrala ,am vazut ca suportul nu era drept ,partea care tinea cablul din dreapta era mai in spate, din cauza ca ghidajul metalic al cablului nu intrase complet prin suport ,se agatase de pe la jumate si din aceasta cauza se scurtase cursa franei de mana .
Dupa ce am scos tot ghidajul prin suport ,acum suportul care tine cablurile sta drept, cursa manetei de frana a crescut de la 4 dinti la 7 , frana tine bine pe amblele roti , la 5 dinti este teapana .

Daca am scos consola centrala ,vreau sa o curat bine sa nu mai fie lipicioasa si sa dau cu vopsea peste ,cand am dat data trecuta cu vopsea nu am insistat cu curatatul.
O sa vad ce variante gasesc sa inlocuiesc butanele rotunde de la ICS, odata cu trecere timpului devin destul de moi si lipicioase , se poate indeparta cauciucul dupa ele dar nu mai sunt asa de estetice.


Attachments:
1.jpg
1.jpg [ 949.47 KiB | Viewed 525 times ]
2.jpg
2.jpg [ 1.2 MiB | Viewed 525 times ]
3.jpg
3.jpg [ 1.07 MiB | Viewed 525 times ]
Top
   
PostPosted: 12 Jul 2023, 20:38 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Daca tot cumparasem calele de distributie Laser ,am zis sa le fac proba sa vad ce diferente sunt fata de mai ieftinele Quatros ,dupa cum se vede cele de la Quatros sunt decupate mai precis ,Laserul este putin mai larg pe lateral , dar varful lobului este la fel ,pana la urma dupa el se fixeaza cala , ca o concluzie pentru motorul 2.0TS sunt excelente si calele ieftine 50-60 lei.
De cand montasem distribuita era putin decalat varful lobului pe admisie ,dar nu mi-am mai batut capul sa il bag la fix ,pentru ca nu cred ca este o problema jumate de dinte ,cand mai umblu la distribuite o sa cumpar o cheie speciala sa blochez axa cu came cand strang surubul/suruburile .

De cateva zile imi da o eroare la sonda Lambda , o sterg si apare din nou , asa aparea o perioada dupa ce cumparasem masina in 2016 dar nu a mai aparut , daca nu este o problema la senzor sa aibe probleme posibil sa fie de la GPL , oricum de cativa ani nu mai aparuse eroarea , o sa inlocuiesc senzorul din esapament (am doar o sonda Lambda inaintea catalizatorului) ,mai am unul mai vechi,il pun pe pozitie si vad daca mai da eroare sau nu . Eroarea coincide cu un cosum destul deridicat pe gaz , daca inaite era in general o diferenta de 2 litri intre ce imi arata calculatorul ca consuma pe beznina si cnsumul real pe gaz , acum la ultimile calcule urca catre 3 litri diferenta .

Am bagat freon ca nu mai mergea clima de aproape 3 ani , avea tendinta sa il consume repede , tinea cel mult un an dupa care nu mai pornea compresorul , acum a intrat 500 g ,a bagat cela ulei si substanta de contrast , o sa mai incerc si luna viitoare sa mai completez sa vad cat intra , mai mult ca sigur sunt ceva pierderi ,cei care baga freon nu au timp de pierdut sa stea 30-60 minute sa vada daca scade presiunea din instaltie sau nu ,daca nu scade presiunea in cateva minute ,dai bataie si umple instaltia si i-ai banu ,ce mai conteaza ca ramane fara freon intr-o luna,pur si simplu asa zisa proba care costa 50-70 lei este egala cu zero daca nu sunt pierderi mari .


Attachments:
1.Quatros admisie.jpg
1.Quatros admisie.jpg [ 769 KiB | Viewed 472 times ]
2.Laser admisie.jpg
2.Laser admisie.jpg [ 911.27 KiB | Viewed 472 times ]
3.Quatros evacuare.jpg
3.Quatros evacuare.jpg [ 630.34 KiB | Viewed 472 times ]
4.Laser Evacuare.jpg
4.Laser Evacuare.jpg [ 505.64 KiB | Viewed 472 times ]
lambda166.JPG
lambda166.JPG [ 153.88 KiB | Viewed 472 times ]
Top
   
PostPosted: 14 Jul 2023, 10:53 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2006, 03:11
Posts: 266
Location: Bucuresti
Baleiaza valorile pentru lambda intre 0.1 - 0.8V? Si de asemenea, mai baleiaza dupa o forja buna?

_________________
1994 Volvo 850 T5 2.0
1996 Volvo 850 2.5 20V
2003 Alfa Romeo 156 1.8TS


Top
   
PostPosted: 14 Jul 2023, 20:37 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Masina are o sonda lambda inaintea catalizatorului , in Multiecuscan /parmetri sunt 3 detalii legate de Lambda :
1.Lambda sensor singnal ,probabil ca la asta trebuie sa ma uit la valorile pe care le-ai scris ca este singura care da valori in mV
2.Lambda sensor integrator
3.Lambda sensor status
Maine o sa pun diagnoza ,o sa fac o plimbare prin oras, inregistrez ce afiseaza pe ecran si vad dupa ce ajung acasa ce valori arata.

Din ce am vazut nu a mai aparut eroarea cu sonda Lambda si am mers 85 km , cand aparea nu ii trebuia mult si aparea si la relanti.
Cu toate acestea am pus sonda lambda pe care o aveam in plus , a aparut o eroare si la asta ceva de genul semnal prea mic.

Deocamdata nu ies socotelile cu consumul , am renuntat momentan la Lukoil ca erau diferente de 2,5 litri-3 fata de ce arata calculatorul pe benzina si ce consuma in realitate pe gaz , am mers pana sa golit rezervorul de gaz si am bagat de la OMV , au intrat 39,5 litri (atat imi intra mie la rezervor de 55 ,la 147 intra 42 cu acelasi capacitate de 55) , am mers 86 km pana la munca si inapoi , dupa care am zis sa bag din nou de la OMV si socotelile au iesit si mai rau ,au intrat 14 litri , ar veni un consum de 16,27 litri de gaz la 100km iar pe ICS arata o medie de 11,7 litri de benzina (fata de 10-10,5 cat trebuia sa arate) deci diferenta a crescut la 4,5 litri intre ce arata pe benzina si ce consuma pe gaz,pentru un consum mai exact trebuie sa merg pana se termina gazul , asa este estimativ ,odata poate intra mai mult altadata mai putin,oricum sunt ceva probleme de a crescut consumul asa de mult.
Bujiile sunt NGK si au venit odata cu motorul , 35.000 la mine si cel mult 50.000 inainte ,pe motor scria 36.000km ,admisie .baie si capac distributie si la cat de curata era chiulasa la axele cu came, tind sa cred ca erea pe acolo cu kilometrajul.

Am facut o noua calibrare a instaltie de gaz ,urmeaza sa merg prin oras sa isi ia si datele pentru a face o harta completa de benzina si gaz.


Top
   
PostPosted: 18 Jul 2023, 20:05 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Pedala Quote:
Baleiaza valorile pentru lambda intre 0.1 - 0.8V? Si de asemenea, mai baleiaza dupa o forja buna?
Dupa ce am filmat si revazut ce sa inregistrat , am observat ca Lambda sensor signal variaza intre 0.3v si maxim 0.92v dar a aparut de 2 ori ,in rest sub 0.8.
Asta cu senzorul pus recent ,cel care era pe masina il pastrez pentru ca nu sunt sigur cat de bun este si pe Bosch nu sunt asa de ieftine.

Dupa ce am inlocuit senzorul am vazut ca nici masina nu o mai dadea in balarii cu consumuri de 17 litri de benzina ,a revenit la 13 si ceva in oras ,am facut o autocalibrare a instaltiei de gaz ,dupa care am mers 20-30 km pe benzina sa isi faca o harta completa pe benzina ,dupa care am mers pe gaz 40 km si a avut timp sa isi faca si harta pe gaz ,cum hartile erau putin diferite , am dar eu la aliniere automata ,ca harta de gaz sa fie identica cu cea de benzina , oricum este de urmarit treaba asata , pentru ce harta de gaz se actualizeaza mereu probabil in functie de stilul de condus .
Mai este o varianta sa ii dau la functia de autoadaptare ,pentru a face treaba buna ,trebuie mers mai mult pe benzina pana isi ia toate date necesare , cred ca trebuie sa merg cel putin 100 km pe benzina ca sa ajunga la nivelul Enough , nu stiu ce beneficii aduce auto adaptarea dar o sa incerc odata.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 89 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]