It is currently 27 Apr 2024, 17:54

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 77 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 Next
Author Message
 Post subject: Re: Probleme motor
PostPosted: 08 Aug 2020, 16:50 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Eu credeam ca am inca 4 pistoane de rezerva de 2.0 TS 155 cp ,dar cand m-am uitat mai bine 2 din ele aveau bucati rupte intre segmenti , din cate stiu nu am pus greutate pe ele , acum au ramas 2 bucati .
Sapatamana viitoare ma apuc sa dau drumul la ulei , sa dau baia jos si sa vad ce resturi mai sunt pe acolo si daca mai vad resturi de piston si biela , trebuie sa scot furtunele din bloc , compresorul (pacat ,ca dadusem 170 lei cu o saptamana inainte sa umple instalatia cu freon ca nu mai avea deloc ) alternatorul , sa desprind planetara din stanga ,desfacere suporti motor , prezonae cutie viteza , electromotorul este scos ,dupa care sa incerc sa scot blocul motor cu tot cu arbore (aici trebuie 2 persoane ) sau un scripete si o creanga teapana , este chiar in fata masinii , a mai fost folosita in cateva randuri la scos motor de Dacia 1310.

Mai jos am pus 2 poze cu cele 2 pistoane pe carele tineam de rezerva dar au probleme , daca pistoanele sunt asa de sensibile ,este posibil ca si cel dupa masina sa fie facut bucati .


Attachments:
IMG_20200807_180535.jpg
IMG_20200807_180535.jpg [ 303.66 KiB | Viewed 2076 times ]
IMG_20200807_180639.jpg
IMG_20200807_180639.jpg [ 294.99 KiB | Viewed 2076 times ]
Top
   
 Post subject: Re: Probleme motor
PostPosted: 10 Aug 2020, 20:31 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Am reusit sa dau jos baia de ulei si cum era de asteptat era jale pe acolo , bine ca sunt in regula cele 3 pistoane ramase , arborele nu cred ca mai este utilizabil ,chiulasa are o supapa stramba in zona afectata ,zona de etansare a garniturii de chiulasa este afectata. Mai ramane dat la o parte compresorul de AC , motorul de servo si desprinsa cutia .
Sa vad daca merge scos blocul cu arbore pe brate ,eventual cu scripete , am fost la un service in cartier si cerea 3000 lei manopera sa asambleze motorul ,fiecare le stie pe ale lui .

Vroiam sa intreb prin ce metoda se stabileste ce tip de segmenti , cuzineti arbore /biela sunt potriviti pentru gradul de uzura al pieselor , nu vreau a ma arunc sa cumpar aiurea piese noi ,decat daca stiu sigur ce trebuie sa cumpar . Eventual daca nu gsesc solutii , ma duc cu blocul , arborele si pistoanele la un mecanic si sa imi zica mai clar ce trebuie .


Attachments:
1.jpg
1.jpg [ 373.29 KiB | Viewed 2029 times ]
2.jpg
2.jpg [ 282.43 KiB | Viewed 2029 times ]
3.jpg
3.jpg [ 302.95 KiB | Viewed 2029 times ]
4.jpg
4.jpg [ 221.05 KiB | Viewed 2029 times ]
5.jpg
5.jpg [ 325.92 KiB | Viewed 2029 times ]
Top
   
 Post subject: Re: Probleme motor
PostPosted: 13 Aug 2020, 10:33 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Sa vad daca îmi mai bat capul cu asamblarea pieselor in noul bloc motor , nu știu dacă o scot la capăt .

Vad că atunci când pun arborele in bloc cu distantierele la mijloc , se învârte destul de ușor ,dar când pun și capacele cu cuzineți pe ele , și apuc sa le strâng ,se înțepenește arborele și nu se mai mișcă , am curățat locurile ,am dat cu ulei dar degeaba , o să mă uit mai atent daca am cum sa vad motivul , se lovește arborele de capace sau la strângere cuzineți strâng arborele ca in menghina ,cu toate că nu sunt noi ,iar capacele au doar o poziție în care se fixează de bloc ,

O sa incerc și fără cuzineți la capace sa vad cum se mișcă , daca este ok, înseamnă că arborele nu se lovește de capace și cuzineți sunt de vina.

Se pare că cea mai buna varianta este sa se cumpere un motor întreg ,se pare că atunci când se face un motor din bucăți sunt șanse slabe să iasă ceva bun ,daca nu se baga bani serioși in el .


Top
   
 Post subject: Re: Probleme motor
PostPosted: 14 Aug 2020, 21:01 
Offline

Joined: 20 Dec 2018, 22:04
Posts: 128
Car: mitsubishi, alfa 166
Location: Otopeni, Bucuresti
Ai masurat arborele la paliere? Ce cota de cuzineti ai luat? Nu te apuci de montat arbore in bloc pana nu ai facut ajustaj la fiecare biela pe banc. Bre Iuliane, fa cumva si trimite-mi in batista ce ai sa te ajut, sa nu faci vreo dracarie.
Pont, ajustajul cuzinet-ax se face in limita 0,03-0,04 mm cu pete de contact uniform distribuite pe 70-80%din suprafata cuzinetului .
Ti-am zis sa iei un motor SH....cad pe ei motoarele.


Top
   
 Post subject: Re: Probleme motor
PostPosted: 14 Aug 2020, 22:43 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2008, 00:23
Posts: 2928
Location: Bucuresti
In functie de arbore cumperi si cuzinetii, imperecherea se face pe culoare, sunt 6 culori/cote:
ROSU 1.527 - 1.531
ALBASTRU 1.530 - 1.534
GALBEN 1.533 - 1.537
MARO 1.590 - 1594
VERDE 1.593 - 1.597
NEGRU 1.596 - 1.600
Codurile cuzinetilor difera in functie de culoare.
Undeva pe arbore trebuie sa scrie ceva cu o anumita culoare.

_________________
V E R O C U O R E S P O R T I V O


Top
   
 Post subject: Re: Probleme motor
PostPosted: 15 Aug 2020, 17:39 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Multumesc pentru raspunsuri .

Deocamdata nu am cumparat nimic ,eu am crezut ca merge sa fac o tiganie din cuzineti de la arbore pe care ii am ,sa nu mai cumpar alti ,vroiam sa cumpar doar cuzineti de la pistoane care sut varza mai toti , dar avand in vedere ca blocul motor ,capacele de prindere a arborelui si arborele sunt dupa motoare diferite nu prea se pupa .

Acum poate nici eu nu le-am potrivit la locul lor , ca sunt 4 tipuri de cuzineti si nu am bagat de seama pe undeva sa zica explicit pozitia lor :
1.unul mai lat cu 3 gauri (presupun ca vine pe capac la mijloc II) 4129 cp 20fm 5L-904s
2. cu 3 gauri si canal pe mijloc de-a lungul cuzinetului care trece print toate gaurile (dupa urmele lasate in capace le-am gasit si in ele ) 4128 cp 20fm 5L-904s
3. cu 2 gauri (probabil pe bloc la mijloc) 4352RA 10fm 7b-1
4. canal pe mijloc si in acest canal are 2 decupaturi mai lungi in cuzinet ( acesta l-am vazut si pe capac (dupa urme ) si pe bloc 4351RA 10fm 7b-1 si 60676024 cl16 305

Treaba cu masuratorile ma depaseste ,am doar un subler digital cumparat de la lidl ,cu el pot masura cat de cat grosimea cuzinetilor si nici aia foarte precis ca se misca microni destul de usor in functie de cat de tare apas.
Am observat ca pe arbore la pistonul nr 1 , zona de prindere a pistonului nu este asa lucioasa ca restul , este mai mată si cu zgarieturi mici .

Deocamdata nu vreau sa investesc prea mult in motor ,dupa calculele mele ,piesele noi ar ajunge la 7-800 lei , cuzineti arbore si pistoane si segmenti , fara manopera specializata si eventualele probleme care poat aparea ,de exemplu chiulasa nu stiu daca este buna , blocul pare ok dar nu se stie , la fel si arborele si pistoanele .
Mai bine pun bani deoparte pentru un 147 sau Golf 4 .


Top
   
 Post subject: Re: Probleme motor
PostPosted: 15 Aug 2020, 22:08 
Offline

Joined: 20 Dec 2018, 22:04
Posts: 128
Car: mitsubishi, alfa 166
Location: Otopeni, Bucuresti
bloc motor si capace paliere sunt unice si pereche, nu poti folosi capace de la alt motor. Nici macar sa le schimbi pozitia in bloc (ex 2 la 4 sau rasucit).


Top
   
 Post subject: Re: Probleme motor
PostPosted: 16 Aug 2020, 16:26 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Inseamna ca este o problema , blocul motor a venit fara capace ,daca este obligatoriu sa fie cele care vin cu blocul ,atunci mi-am luat teapa , ca oricum nu cred ca imi da bani inapoi,chiar daca este firma de dezmembrari din Craiova.

Eu am incercat sa folosesc capacele de la un motor busit 2.0 TS din 1999 si cel dupa masina din 2000 si nu a mers , am tot schimbat cuzineti intre ei si degeaba , cand strang parca sunt in menghina si cuzineti sunt uzati , ar trebui sa se invarta, inteleg ca sunt de vre-o 5 cote dar nu cred ca si-a batut cineva capul cu masina sa repare motorul de cateva ori sa ii puna pe cei mai grosi .
Am vazut o mica diferenta in partea de sus la capace ,intre cele doua motoare ,dar mi sa parut la fel in partea de jos ,unde se prinde de bloc .


Attachments:
1.JPG
1.JPG [ 668.78 KiB | Viewed 1820 times ]
2.JPG
2.JPG [ 685.94 KiB | Viewed 1820 times ]
DSC02136.JPG
DSC02136.JPG [ 568.8 KiB | Viewed 1820 times ]
4.JPG
4.JPG [ 763.76 KiB | Viewed 1820 times ]
5.JPG
5.JPG [ 600.52 KiB | Viewed 1820 times ]
Top
   
 Post subject: Re: Probleme motor
PostPosted: 16 Aug 2020, 21:46 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2008, 00:23
Posts: 2928
Location: Bucuresti
Faptul ca ai initiativa, e de apreciat, dar, din propria experienta, fara documentatie nu o vei scoate la capat.
Motorul Twin Spark nu prea merge facut altfel, ma gandesc numai la cuplurile de strangere, care nu sunt deloc intamplatoare.
Mai jos parte din documentatia de care ai nevoie:


Attachments:
20200816_213830.jpg
20200816_213830.jpg [ 225.76 KiB | Viewed 1801 times ]
20200816_213850.jpg
20200816_213850.jpg [ 236.67 KiB | Viewed 1801 times ]
20200816_213907.jpg
20200816_213907.jpg [ 265.25 KiB | Viewed 1801 times ]
20200816_213919.jpg
20200816_213919.jpg [ 254.13 KiB | Viewed 1801 times ]

_________________
V E R O C U O R E S P O R T I V O
Top
   
 Post subject: Re: Probleme motor
PostPosted: 16 Aug 2020, 22:28 
Offline

Joined: 20 Dec 2018, 22:04
Posts: 128
Car: mitsubishi, alfa 166
Location: Otopeni, Bucuresti
Trimite blocul inapoi si sa-ti dea unul cu capacele lui. Arborele trebuie masurat sa nu aiba uzura si abatere de la cilindricitate (in folclor ovalitate). Idem blocul.
Paranteza, daca ai un atelier de prelucrari bun cu un bohrwerk bun problema e relativ simpla, se frezeaza si se rectifica fata de asezare pe bloc a fiecarui capac palier cu -1-1,5mm. se strang pe bloc, se regleaza masina la diametrul nominal alezaj palier, centreaza cutitul pe cota 0 a blocului si prelucreaza in felul asta numai capacele (buninteles si cota de simering palier si buzunarele ptr cuzineti axiali). Am facut asta si iese bine. Insa manopera cred ca trece de pretul unui bloc SH in mintile lui. E o solutie extrema, cand ai un bloc rar, restaurari de vehicul istoric, etc.


Top
   
 Post subject: Re: Probleme motor
PostPosted: 17 Aug 2020, 23:55 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Deocamdata o las mai moale , azi mi-am facut damblaua si am scos motorul ( ce mai ramasese din el ) , daca am fost singur ,a trebuit sa demontez cu cateva zile inainte chiulasa , admisia ,evacuarea ,alterantorul ,electromotorul sa imi usurez sarcina , azi am lasat blocul cu arborele si vloanta pe pamant si l-am tras pe sub masina ,cand l-am scos am inceput sa demontez volanta cu kitul de ambreiaj ,pompa de ulei si volanta , ca sa scot pompa trebuie sa merg iar la o vulcanizare de camionane si sa desfaca surubul de la arbore , acum stiu ce sa le zic , sa desfaca in sensul acelor de ceasornic , daca m-am zgarcit sa cumpar un blocator volanta 67 lei + transport .
Dupa ce am domontat mai tot dupa bloc (au ramas doar balansieri ) ,abia atunci am putut sa ridic si blocul sa il bag in portbagaj .

Ideia era simpla dar a fost nerealizabila , am zis ca daca cumpar bloc si montez din piesele vechi care erau mai bune ,am zis ca se potrivesc , am incercat si cu blocul busit dupa masina dar cu niste cuzineti luati la nimereala si cu capacele originale si tot se intepenea ,se pare ca si cuzineti au un rol foarte important ,daca sunt mai grosi decat trebuie ,intepeneste arborele la strangere .
Probabil ca si zona in care intra cuzineti trebuie sa fie perfect rotunda .
O sa ii fac o vizita celui care a planat chiulasa sa vad daca se ocupa si de blocuri ,sa faca niste masuratori pe acolo si sa imi zica ce trebuie ca sa fie ok cu capacele .
In nici un caz nu vreau sa il fac motorul ca la carte , parerea mea ca se merita doar cu motorul dupa masina , o reconditionare nu ii face rau si daca tii la masina foarte mult ,asa daca se face din bucati este prea riscant .
Mai astept , daca gasesc un motor de 2.0 TS 155 cp care sa fi mers doar pe benzina si pretul sa fie bun si zona sa fie cel mult 600 km dus intors ,poate ma bag daca se poate face proba inainte de demontare .


Top
   
 Post subject: Re: Probleme motor
PostPosted: 20 Aug 2020, 16:18 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Atunci cand am luat blocul am uitat sa il intreb de codul motorului , am cerut doar scrisul de deasupra baii de ulei , abia zilele astea am observat ca blocul are codul 32310 , aferent motoarelor 2.0 TS de 150 cp dupa 147, 156 si GTV .

Pe 166 ,motoarele de 2.0 ts au codurile : 34103 ,cel de 155 cp si 36301 cel de 150 cp .
Chiar daca este acelasi bloc si merge facut motorul , la RAR o sa dea cu virgula ,ca cel spart este euro 2 si asta figureaza euro 3 dupa codul motorului , si cred ca se complica treaba , daca este acelasi cod probabil fac o autentificare si testul de noxe ,dar daca difera cred ca nu mai il trec asa de usor in carte si cine stie ce mai trebuie facut .


Top
   
 Post subject: Re: Probleme motor
PostPosted: 20 Aug 2020, 16:46 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2008, 00:23
Posts: 2928
Location: Bucuresti
Si eu am avut aceiasi problema: motor spart, cautat motor cu acelasi cod, refacut motor sh, daca vrei sa faci o treaba desavarsita, iti spun de pe acum, dar departe de mine gandul de a te infrana: NU SE MERITA.
Eu am avut noroc sa gasesc repede un motor chiar ok, de pe o masina ok, doar ca era 46, nu 55, deci relativ mai ieftina, iar totul a decurs snur.
M-a costat: masina, transportul, piese noi, mana de lucru (cel putin 2000 Euro), a trebuit RAR pentru seria noua (si a fost schema cea mai simpla, motor cu acelasi cod), nervi, foarte multi nervi, timp pierdut, nopti nedormite.
Daca esti pregatit pentru asa ceva, iti trimit documentatie, iti dau coduri de piese, surse, sfaturi, idei.

_________________
V E R O C U O R E S P O R T I V O


Top
   
 Post subject: Re: Probleme motor
PostPosted: 20 Aug 2020, 21:36 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Mulțumesc ,dar mai mult că sigur decât să bag o căruță de bani in ea ,mai bine cumpăr altă mașină . Mi-a plăcut masina la început ,dar după ce a început să ceară bani mai multi decât eram dispus să cheltui ,a mai scăzut din entuziasm . In cazul meu nu ii vad rostul acum la o mașină mare precum 166 pentru că 80 % din timp eram singur în mașină ,drumuri lungi făceam ocazional , in majoritatea timpului naveta la munca ,maxim 80km dus întors și mers prin oraș.

Găsisem la cineva un motor identic cu 1000 lei cu baia sparta ,dar avea gpl de 12 ani și motorul probabil era la fel de uzat că și al meu ,plus că nu aveam cum sa fac proba , mai dădeam pe drum dus întors vreo 300 lei ,la service sa monteze motorul inca cel puțin 1000 lei ,taxele la Rar , uleiuri ,lichide , ajungea lejer la 3000 lei . Daca țineam mult la mașină și banul nu era o problema mai mult că sigur o făceam , căutăm un motor in stare buna si îl montam. Problema este că nu este o oferta prea mare la motoare de 2.0 ts 155cp pentru 166 ,eu am văzut decât unul și acela nu prezenta multa încredere ,pentru că nu poate fi probat .


Top
   
 Post subject: Re: Probleme motor
PostPosted: 31 Aug 2020, 17:41 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Pana la urma o sa cumpar un motor ,oferta nu este bogata si nici unul nu poate fi probat inainte de cumparare , am pus ochi pe unul mai in apropiere si sper ca saptamana asta sa merg dupa el , intra fara probleme in portbagajul de golf 4 ,drumul ma costa cam tot cat as da pe curier plus ramburs sau ma duc cu cineva care are drum incolo , o sa vad ce varianta o sa fie.

Sper sa fie totul ok si sa mearga bine motorul , am gasit pe cineva local care inchiriaza o macara girafa , tocmai buna pentru ce imi trebuie , daca iese totul bine , o sa rezolv si cu trecerea lui in cartea masinii , cand vrei sa apelezi la un service autorizat si iti spune ca te costa 2600 lei cu tva ,iti piere cheful sa schimbi motorul la orice caruta .


Top
   
 Post subject: Re: Probleme motor
PostPosted: 05 Sep 2020, 23:29 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Daca a mai pus cineva un motor de 2.0 TS pe 166 , il rog sa mai dea niste detalii ,la montarea motorului pe sus .

Am luat un motor din apropiere de Focsani , 1400 lei , fara km cunoscuti , este adus din italia , oricum nu mai era decat unul la Orastie cu 1000 lei cu baia sparta si 12 ani pe gpl si tot la 1000 uni din Alba Iulia , adus din Franta , fara km cunoscuti ,mers pe benzina .

Motorul are admisie ,evacuare , bobine /injectoare , clapeta acceleratie , am incercat sa sa pun clapeta la mufele dupa masina in speranta ca ii pot afla km cu diagnoza dar nu sa conectat la ecu.
El pare ok , o sa desfac bujiile sa bag endoscopul sa vad ce apare acolo


Attachments:
1.jpg
1.jpg [ 383.53 KiB | Viewed 1443 times ]
2.jpg
2.jpg [ 380.1 KiB | Viewed 1443 times ]
3.jpg
3.jpg [ 401.66 KiB | Viewed 1443 times ]
4.jpg
4.jpg [ 450.31 KiB | Viewed 1443 times ]
5.jpg
5.jpg [ 225.29 KiB | Viewed 1443 times ]
6.jpg
6.jpg [ 3.44 MiB | Viewed 1443 times ]
Top
   
 Post subject: Re: Probleme motor
PostPosted: 06 Sep 2020, 18:58 
Offline

Joined: 20 Dec 2018, 22:04
Posts: 128
Car: mitsubishi, alfa 166
Location: Otopeni, Bucuresti
Pune curelele tale pe el, parca le ai relativ noi. Nu porni pana nu bagi pe la fiecare bujie cate o seringa de ulei,10-15 ml. Fara bujii actionezi demaror cu un fir de plus la starter pana se stinge bec presiune ulei si inca 20, 30 secunde. Apoi pui tot la loc si dai cheie. Verifici de doua ori fiecare mufa colier, bride matzaraie, etc. Bafta.


Top
   
 Post subject: Re: Probleme motor
PostPosted: 06 Sep 2020, 21:21 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Multumesc ,din cate presupun , o sa fie destul de complicat sa pun motorul cum este pe pozitie , trebuie sa il trag maxim in stanga , ca sa treaca de cele 2 prezoane de ghidaj din cutia de viteza , dupa ce a trecut de ele se poate apropia de cutie cand este la gauri , dar proabil o sa fie 2 probleme pe care le presupun , suportul alternatorului/planetarei , iese destul de mult in afara spre stanga motorului (distributie) si planetara care a intrata in suport care a ramas pe pozitie , deci sunt sanse sa incurce desul de mult cand dau de motor maxim stanga , vad la fata locului , poate merge sa il pun cu suportul de alternator si planetara pe pozitie .

Alternatilvele nu sunt ideale , daca nu merge ,trebuie sa scot planetara , probabil de la roata cu cutia de viteza , scos pivotul de jos din fuzeta , inainte de asta desfacuta piulita de la planetara , nu stiu daca tubulara mea de 36 si antrenorul 1/2 cu teava este pregatit pentru piulita de planetara , am incercat mai demult si se indoia cam mult cheia.
Daca scot planetara dinspre cutie , atunci pot desace suportul cutiei din cadru si pot trage cutia cat permite catre roata ,si cu ocazia asta se face si loc pentru motor cred ca suficient . O sa vad la fata locului cum o iesi.

Am vazut ca placa de presiune este fixa , intra in 3 ghidaje din volanta , discul trebuie centrat in raport cu gaura din mijlocul volantei , daca am am masurat bine , in volanta are gaura de 21 mm si in disc de 20 mm . Am vazut niste jucarii de centrat dar nu stiu cat de bune sunt pentru TS , de la Yato , una din 7 piese si inca una din plastic cu 3 rotite , la rulmentul trebuie putina atentie , dat cu vaselina pe la garnitura/siguranta sa intre mai usor in placa de presiune cand se forteaza brusc .


Top
   
 Post subject: Re: Probleme motor
PostPosted: 10 Sep 2020, 18:26 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
A trebuit sa pregatesc putin din piese si sa mai mut din ele dupa un motor pe altul ,inainte sa ma apuc schimbat motorul .

Pompa de servo am scos-o din suportul vechi si am montat-o in cel nou ,suportul vechi avea filetul busit la rola mare de transmisie si bagasem la strungarie un prezon . Am observat ca cel mai bine se baga pe fulia pompei de servo un imbus de 10 pilit putin pe margini ,la subler imi da in acel locas 9,8mm , nu am avut imbus de 9 sa vad cum se potriveste , initial am bagat un surub de Alfa cu cap de 15 (cheie) ,am desfacut cele 3 suruburi de la fulie ,dar sa stricat filetul surubului in capat , deci nu recomand surub bagat pe mijloc ca sa se poata tine contra sa se desfaca fulia pompei de servo .
Mai observasem ca la suportul care tine ,alternatorul ,pompa servo si planetara ,are un surub bagat in dreptul pompei de servo , se desface cu cheia fixa si nu merge scos de pompa , daca se scoate suportul cu pompa pe el ,acel surub trebuie desfacut ultimul si tras de suport catre exterior pana se desface de tot .

Cu alternatorul am crezut ca este complicat , dar cred ca merge scos dupa masina fara probleme , am vazut ca are doar cele suruburi mai lungi si cele de la contacte din spate , la electromotor cred ca cea mai buna varianta de demontat / montat este sa se dea galeria de admisie jos .

La montarea motorului , mai mult ca sigur o sa incurce planetara dinspre distributie , daca nu am incotro , trebuie sa scot pivotul de jos si surubul de pe mijlocul basculei ,in speranta ca se face suficient spatiu sa trag fuzeta cu tot cu planetara.

Trebuie sa am neaparat niste vaselina pentru ambreiaj. Daca uleiul ,filtru mai pot astepta , trebuie vaselina sa se unga mijlocul rulmentului de presiune ,urechile lui ,tija de actionare a rulmentului pe jos si pe deasupra unde intra in cutie si proabil putin pe axul cutiei .


Attachments:
1.jpg
1.jpg [ 523.9 KiB | Viewed 1301 times ]
2.jpg
2.jpg [ 411.47 KiB | Viewed 1301 times ]
3.jpg
3.jpg [ 450.18 KiB | Viewed 1301 times ]
4.jpg
4.jpg [ 302.54 KiB | Viewed 1301 times ]
Top
   
 Post subject: Re: Probleme motor
PostPosted: 11 Sep 2020, 20:41 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7045
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
Arata bine motorul. Pare foarte curat (fara scurgeri), iar dacă ai noroc posibil sa meargă mai bine ca vechiul tău motor.

Sent from my SM-G973F using Tapatalk


_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
 Post subject: Re: Probleme motor
PostPosted: 13 Sep 2020, 23:42 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Motorul arata bine pe exterior fata de al meu , asta este mai curat , acum sa vad cum merge .

La prima vedere pare o chestie simpla ,dar dureaza ceva , a luat ceva mai mult de jumatate de zi sa pun motorul de pozitie , din pacate nu a iesit din prima si l-am ridicat deasupra , atunci am observat ca motorul a venit cu o bucsa de ghidaj spre electormotor , eu daca le aveam pe prezoanele de centrare a cutiei ,trebuia sa o scot dinainte , dar nu am tinut cont de asta ,si cand am fixat motorul relativ usor pe prezoanele cutiei ,dupa aceea a durat mult timp sa incerc sa bag cu fratimiu motorul lipit de cutie , am crezut initial ca nu am centrat bine discul de ambreiaj , ca l-am fixat ochiometric , ca scula universala de la Yato nu sa potrivit ca la placa de presiune de 2.0 ,2.4 si altele ,cercul din mijlocul placii se misca.

Dupa multe incercari neresusite , am ridicat motorul si atunci am observat bucsa in plus care era fixata in blocul motor spre electromotor , dupa ce am scos bucsa , am pus motorul la loc , dar de data asta am pierdut mai mult timp cu fixarea lui de cutie , dupa multe incerari , a intrat pana la urma si am pus piulitele sim prezoanele ,am apropiat furca cu rulmentul si am batut brusc cu ciocanul in furca sa intre rulmentul in placa de presiune , am uns dinainte cu vaselina pentru ambreaij de la Sasch , axul cutiei , interiorul rulmentului , urechiele rulmentului ,axul cutiei care misca rulmetul ,in sus si jos in bucsa , fara rulment ,se misca sus -jos si pe interioru rulmentului , pe zona garniturii si sigurantei rulmentului de presiune.

Am desfacut capacul de la tacheti si mi sa parut destul de uscat ,am turnat ulei peste axe si tacheti ,am pus si ulei pe la bujii ,in fiecare cilindru , distributia era sarita la admisie , lșa evacuare era ok

Am montat in mare parte mai tot , urmeaza sa cumpar o saiba la busonul original de golire a uleiului ca nu are si sunt sanse sa se scurga ,sa gasesc asezarea corecta a firelor care duc la senzori ,injectoare benzina si instaltie gpl , dupa care bag ulei si apa distilata ,si ii dau cheie .

Am desfacut electromotrul sa ii verific carbuni care sunt la jumate , dupa ce l-am montat la loc , am zis sa ii fac o proba dupa cum vedeam pe net , minusul pe urechiel de prindere ale electromotrului ,iar plusul pe surubul mai lung dupa bendix , dupa care mai venam cu un fir ,care lua curent de la plus si il puneam pe celalat surub mai mic de la bendix ,care primeste semnal de la cheie , dar in proba mea nu se intampla nimic , se misca bendixul fara sa se ridice doar daca puneam plusul pe firul care ducea la carbuni .


Attachments:
1.jpg
1.jpg [ 375.08 KiB | Viewed 1213 times ]
2.jpg
2.jpg [ 325.19 KiB | Viewed 1213 times ]
3.jpg
3.jpg [ 353.24 KiB | Viewed 1213 times ]
4.jpg
4.jpg [ 302.07 KiB | Viewed 1213 times ]
5.jpg
5.jpg [ 279.97 KiB | Viewed 1213 times ]
6.jpg
6.jpg [ 431.25 KiB | Viewed 1213 times ]
7.jpg
7.jpg [ 404.96 KiB | Viewed 1213 times ]
8.jpg
8.jpg [ 260.57 KiB | Viewed 1213 times ]
Top
   
 Post subject: Re: Probleme motor
PostPosted: 14 Sep 2020, 01:41 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6613
Location: Brasov... oarecum.
Chiar vroiam sa zic, ideal un motor complet si aia e. Refacut motoare, doar daca te pricepi si mai ales daca ai experienta suficienta in spate cu motoare refacute si care au si mers.
Mno, succes si is curios daca motorul asta merge mai bine.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
 Post subject: Re: Probleme motor
PostPosted: 14 Sep 2020, 09:18 
Offline
User avatar

Joined: 11 Sep 2015, 07:21
Posts: 599
Car: Giulietta
Location: Cluj-Napoca
sincere felicitari pentru curaj :D hai sa vedem si motoru pornit

_________________
Alfa Romeo Giulietta 1.4TB Nero-Etna
Alfa Romeo 166 2.5v6


Top
   
 Post subject: Re: Probleme motor
PostPosted: 14 Sep 2020, 09:39 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Multumesc , asta era singura varianta pentru a salva masina ,acum sa vad cat de bun este motorul , daca este ok ,in timp rezolv cu o factura si omologarea noului motor .

Pentru refacerea motorului trebuie experienta serioasa , scule specifice si o cheltuiala ridicata , ideia mea initiala ,ma lasat cu un bloc motor cumparat degeaba de 2.0 TS euro 3 de 147 si 156 .

Abia miercuri si joi mai am liber ,daca totul merge bine nu ar trebui sa dureze mai mult de 3-4 ore pana la proba pornitului ,trebuie sa bag o saiba la busonul de ulei ca nu avea ,sa pun uleiul , niste furtune de la instalatia de gaz , firele care duc catre senzori si injectoarele de benzina trebuie sa le gasesc pozitia potrivita ,dupa care pun doar apa distilata , daca porneste si merge ok ,atunci trebuie sa iau ulei de cutie Tutela transmision ZC75Synt si de servo Tutela GI/A pentru completare ,ca sa pierdut cand am scos planetara si futunele de la pompa de servo.

Nu stiu din ce cauza la reglarea distributiei ,de multe ori trebiue tinute axele cu came tensionate sa stea in pozitia ok pentru montarea calelor . Trebuie fortate axele cu came sa stea intr-o pozitie pana se monteaza calele si suruburile de fixare .
Si la vechiul motor mai pateam asa , da se mai intampla sa stea axele cu came lejer , in pozitia corecta , o data axele stateau lejer ,dar dupa ce am invartit de cateva ori ,si am vrut sa corectez punerea la punct nu au mai stat decat fortate .

Poate stie cineva daca este corect ,sa stea axele tensionate sau lejer in pozitia corecta de montare a calelor cand pistonul nr 1 este la ridicat la maxim (am tija cu ceas comparator)


Top
   
 Post subject: Re: Probleme motor
PostPosted: 14 Sep 2020, 21:41 
Offline

Joined: 20 Dec 2018, 22:04
Posts: 128
Car: mitsubishi, alfa 166
Location: Otopeni, Bucuresti
E normal ca in cazul axelor cu came separat admisie, separat evacuare, cand P1 este sus, sa aiba o cama ce ataca tachetul sau il paraseste. Asta pentru ca secventele de admisie-evacuare nu sunt cu timpi morti intre ele. Profilul camelor nu are cum sa fie ON-OFF, au o zona de atac a tachetului si una de iesire din angrenare. Paranteza,tachetii cu rola permit un profil mai ...ascutit al camei fata de tachetii de alunecare.
Pozitie ferma, de echilibru , la PMS, o are numai axa came unica admisie-evacuare. Lesne de inteles de ce.
Bravo Iuliane, apreciez daruirea de care dai dovada. Incepi sa simti lucruri, mai trebuie si ceva intelegere a lucrurilor care vine insa dupa ceva studiu. Altfel e lautarie.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 77 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]