It is currently 28 Apr 2024, 02:36

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 72 posts ]  Go to page Previous 1 2 3
Author Message
PostPosted: 31 Mar 2019, 15:59 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Multumesc pentru raspuns.
Am inlocuit pompa de apa , locul unde se fixeaza era curat , are decat o garnitura rotunda gen oring ,care vine pe corpul din jurul palelor ,are un sanț unde intră, pompa trebuie fortata putin sa intre in locasul ei din cauza garniturii , posibil sa fie putin descentrata rola pompei , ochiometric nu imi sare in evidenta ceva suspect la rotatia pompei.

Am schimbat pe langa pompa de apa ,rola intinzatoare si cea fixa plus cureaua , semeringul la axa de admisie , cand am umblat la vechea distributie am umblat la rola intinzatoare si curea si dupa remontare cureaua statea pe mijloc cu era si inainte ,probabil o piesa inlocuita este putin mai șuie si trage cureaua catre dreapta .

O sa mai umblu odata la distributie cand fac rost de cala pentru fixarea volantei ca sa pot inlocui pinionul de la distributie ,tot atunci cumpar o curea de distributie mai rasarita de la Contitech cum am avut inainte si o sa fac cateva probe cu cureaua veche si eventual pompa veche sa vad daca se mai treage cureaua, abia daca totul este ok atunci o sa montez noua curea.

La 166 2.0TS , este loc mult mai mare decat la 147 sau 156 si se poate umbla lejer la distributie , daca se scoate si roata dreapta plus aparatoarea din plastic este boierie , dar cu toate astea tot este nevoie de cineva mai priceput sa ajute cu diferite sfaturi la montaj,pentru ca se mai intapla sa nu mearga totul ca pe roate.

A


Attachments:
60586222-2369-1-800.jpg
60586222-2369-1-800.jpg [ 52.47 KiB | Viewed 3052 times ]
IMG_20190322_123048.jpg
IMG_20190322_123048.jpg [ 377.23 KiB | Viewed 3052 times ]
Top
   
PostPosted: 31 Mar 2019, 21:29 
Offline

Joined: 06 Dec 2015, 00:04
Posts: 120
Car: Alfa 166 2.4jtd 150
Sfatul meu sincer...schimba masina ca nu e de tine. Tu acum ii faci distributie si tot dar problema cu urcarea temperaturii apei respectiv presiunea de pe racire o lasi asa. Numai bine o termini si te trezesti iar cu radiator caldura bulit etc.


Top
   
PostPosted: 01 Apr 2019, 22:11 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Ai dreptate că masina nu este de mine si ca trebuie sa o schimb ,la inceput mi-am dorit-o mai mult ,dar odata cu trecerea timpului mi sa părut cam mare pentru necesitatile mele.
Cand o sa ma hotarasc mai bine o sa optez dintr-un Golf 4 TDI (varianta mai ieftina de intretinut) si un 147 1.9 JTD cu motorul de 150cp (varianta mai scumpa de intretinut dar mai placută mie) , nu mă mai incanta atat de mult gpl-ul pentru ca la bani pe combustibil cam tot pe acolo vine ,iar cu pretul instaltiei si omologarii + revizii ,ar trebui sa ajunga pentru o eventuala reparatie a pompei de injectie ,turbină, schimbarea EGR si a câtorva injectoare sh.

Referitor la problemele enumerate de tine :

1. Temperatură mai mare de 90 de grade .
Țin minte ca de cand am cumparat masina pana cand am nevoit să schimb chiulasa , a avut vre-o 2 excapade cand a sarit peste 90 de grade ,care au cotinuat si dupa ce am schimbat chiulasa .
De vina pentru acasta problema era vechea instalatie de gaz, mai precis pozitia plamanului si furtunele care nu eransau bine.

Dupa ce am schimbat pozitia reductorului(plamanului gpl) din spatele farului stang in partea de jos a carcasei filtrului de aer ,langa cutia de viteze si o inlocuire a furtunelor de apa care duceau catre plaman si a coliereleor aferente ,a disparut preblema cu cresterea temeraturii peste 90 grade . Presupun ca tragea aer pe la un furtun de apa ,acesta intra pe instalatie si pe langa faptul ca mai sarea de 90 grade mai crestea si nivelul antigelului din vas ,deci nu am mai avut probleme de genul asta de un an de cand am umblat la instalatia de gaz.
O mai luase pe arătură indicatorul din bord atunci cand avea probleme senzorul de temperatura , am schimbat chinezaria cu senzorul original al masinii si sa rezlovat problema.


2. Presiune mai mare pe instalatia de racire .
Nu am nici o dovada ca pe instaltia de racire este presiune mare , faptul ca a cedat mai repede un calorifer facut de Magnetii Marelli ,nu este o dovada ca este presiune mare pe instaltie , consider ca am nimerit o pocnitoare de calorifer cu nume cunoscut ,asa cum li sa intamplat si altora , iar faptul ca a prins o perioada cand intra aer pe instaltie si mai crestea temepratura peste 90 grade a facut sa cedeze mai repede ,sper sa reziste mai mut caloriferul actual ,unu vandut sub numele de Bardi.


Îi las pe alti care iși permit mai mult sa cumpere numai originale , eu ma multumesc si cu aftermarket cu riscurile de rigoare.
De exemplu cine are bani mai multi si vrea sa bage in masina , cumpara o pompa de apa pentru 2.0TS originala cu 300 lei , cine nu vrea sa dea atat, ia aftermarket intre 90-150 lei.

In incheiere ,în legatură cu subiectul :
Chiar daca montam distributia la un mecanic si aparea aceaiasi problema cu miscarea curelei de distributiei cum apare acum din vina unei piese schimbate , ce putea face ,imi zicea ce piesa ar trebui inlocuita si trebuia sa vin din nou la el cu piesa ceruta ca sa-i platesc manopera , asa mai bine o fac pe barba mea , avand ceas comparator si cale pot verifica cand vreu daca sare de la punct distributia.
Ca o completare ,este bine sa aveti un prieten care se pricepe mai bine la această marcă , cand vreti sa faceti ceva la masina si nu sunteti bazati pe voi ,pentru ca netul nu ajuta prea mult ,de exemplu degeaba ma duc eu pe la 20 de service-uri sa ii intreb cum arata o cala de blocare volanta de 2.0TS pentru 166 ,că pierd timpul aiurea , cand cineva care repara asa ceva poate pune o poza cu ce foloseste el.


Top
   
PostPosted: 03 Apr 2019, 16:48 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Referitor la inlocuirea simeringurilor de la axele de admisie si evacuare ,abia acum mi-a picat fisa ca cea mai usoară metodă este să se scoată capacul de deasupra care este prins in 4 suruburi ,dupa ce se scoate, se inlocuiesc foarte usor cele 2 simeringuri si eu m-am chinuit ceva cand am umblat la cel de admisie. Am observat abia cand am scos pompa de apa de la vechea chiulasa ,că nu apucase sa mearga mai mult de 2-3000 km .

Cu ocazia asta m-am bagat in seama cu variatorul vechii chiulasei sa vad cat de complicat este si acest model nu mi sa parut asa de complicat de desfacut / montat cum mai citisem ,neavand cheie pentru desfacerea variatorului asa cum il vedem nou , am desfacut siguranta care tine fixata partea cu pinionul care intra in axa cu came de partea exterioara , in afara de piesa prinsa in axa cu came sunt ce le din poză ,nu mi sa parut a avea prea multe prin variator , sa merite bani ceruti pe unul nou.
Am vazut ca dupa ce se pun piesele la loc in ordine,exista varianta sa nu intre pinionul fixat in axa cu came din prima , trece de prima piesa dintata din interior dar se opreste in a doua pentru ca nu intra pe santurile ei , dupa ce am desfacut-o de cateva ori am nimerit pana la urma pozitia buna ca sa intre pana in capat ca sa pot pune siguranta.
Probabil ca toate variatoarele dupa 166 facute intre 1998-2000 sunt la fel ca acesta, unde kitul de reparatie format din arc si saiba albă de teflon sau ce o fi se potrivesc.


Attachments:
semeringuri.jpg
semeringuri.jpg [ 3.1 MiB | Viewed 2963 times ]
Variator.jpg
Variator.jpg [ 488.27 KiB | Viewed 2963 times ]
Top
   
PostPosted: 06 Apr 2019, 21:49 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
După căutari ceva mai amanuntite am vazut ca piesa speciala care blochează volanta pare sa fie cea din poza , piesa cu codul : 1.820.630.00 nu apare in nici o fotografie sa fiu mai sigur , apare doar in desene ale diferitelor operatiuni , daca asta este piesa atunci este bine , costa aproximativ 67 le daca o mai au pe stoc , se mai gaseste si la set impreuna cu alte scule.

Acum cateva zile am urmărit mai atent cureaua de distributie si am vazut ca in zona rolei fixe ,cureaua sa se miscă usor staga-dreapta ,plus ca am mai vazut niste urme pe rola care par sa fie de la curea .
Cureaua nu este prea stransa pentru ca sageata intinzatorului este in pozitia corectă când motorul este pornit , când se oprește sageata poate ramane pe pozitie sau poate urca si atunci cureaua se slabeste. Presupun ca este ceva descentrat pe la rolă.

Cand o sa reusesc să cumpăr piesa care blocheaza volanta , o cheie pentru blocarea axelor cu came si doua chei dinamometrice ,dupa o perioada o sa cumpar alta curea si o rola fixa ,dar nu de la skf.

Deocamdata nu ma agit , cand reusesc sa cumpar sculele de mai sus ,atunci o sa mă apuc de treaba , pentru ca si vechea distribuite mai mergea lejer 10.000-15.000 km , dar asta e nu suntem toti mecanici.


Attachments:
BLocator volanta 2.png
BLocator volanta 2.png [ 110.16 KiB | Viewed 2897 times ]
Blocator volanta.png
Blocator volanta.png [ 300.19 KiB | Viewed 2897 times ]
blocare volanta.jpg
blocare volanta.jpg [ 16.29 KiB | Viewed 2897 times ]
3.jpg
3.jpg [ 694.45 KiB | Viewed 2897 times ]
1.jpg
1.jpg [ 182.81 KiB | Viewed 2897 times ]
Top
   
PostPosted: 16 Apr 2019, 17:38 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
De vina pentru pozitia curelei de distributie mai spre motor a fost rola fixa , dupa ce am umblat la ea ,acum si-a revenit pozitia curelei si sta pe mijloc . Am vazut ca atunci cand misc rola cu mana are un joc pe lateral chiar daca este noua. Cureaua daca se slabeste pe partea cu rola in anumite momente cand este motorul oprit , am prins cureaua cu o sarma sa stea mai fixa si am desfacut cat mai mult surubul care tine rola ,dupa care l-am strans la loc , am lasat in jos sageata intinzatorului sa se tensioneze cureaua si am pornit motorul si atunci am observat ca si-a revenit pozitia curelei pe mijlocul pinioanelor de la axe , la fel si la pompa de apa ,intinzator si rola fixa.
O sa verific si celalate role pe care le am pastrat daca au joc pe lateral sa imi fac o ideie despre cum ar trebui sa fie, nu inseamna ca daca este nou este si bun.


Top
   
PostPosted: 16 Apr 2019, 23:03 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4304
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
Video 1
Video 2
In video 2, de pe la 2:17 apare rola cu pinul buclucas.

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 16 Apr 2019, 23:54 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Vazusem aceste clipuri dar nu le-am luat in seama prea mult pentru ca el a lasat sageata intinzatorului, indreptata catre gaura mai mare, in care se baga cheia de reglaj a intinzatorului ,ceea ce nu ar trebui sa fie normal (nu am fost pe faza daca a zis ca a inlocuit intinzatorul ), sageata din care se regleaza intinderea trebuie sa stea in dreptul gaurii mai mici atunci cand motorul este pornit , daca la mine ar sta ca in clip cand este motorul pornit ,probabil ar sari de la punct ,ca ar fi cureaua prea slabita .
Deocamdata rola intinzatoare functioneaza bine .

La mine este :

1.sageata intinzatorului catre gaura mare = curea slabita in partea rolei fixe doar cand este oprit ,cu aceasta ocazie se detensioneaza partea dreapta a curele (de la arbore ,rola fixa pana la axa evacuare)

2.sageata intinzatorului catre gaura mica = curea tensionata de cele mai multe ori motor pornit , dar rareori si cand este oprit.

Probabil sunt putine persoane care pot confirma sau nu varianta mea (1 si 2) , sunt putini care stau sa verifice cureaua de distributie si mult mai putini care comenteaza pe net , asa ca doar presupun ca asa este bine.


Top
   
PostPosted: 18 Apr 2019, 16:54 
Offline

Joined: 20 Dec 2018, 22:04
Posts: 128
Car: mitsubishi, alfa 166
Location: Otopeni, Bucuresti
Iulica, incet, incet lasi pe drumuri mecanicii de Alfa din Constanta (parca). :D :D


Top
   
PostPosted: 18 Apr 2019, 22:51 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Nu prea avem mecanici pe aici care se pricep cu adevarat la Alfa Romeo , in afara de baiatul care imi pusese distributia in vara lui 2016 (stiu ca se reprofilase si mai facea in timplul liber) nu mai stiam pe cineva mai bazat , asa mecanici am mai intalnit dar majoritatea nu se bagau sau veneau cu replici ceva de genul : lasa ca iti montez eu distributia ca nu iti trebuie cale ,dar i-am evitat .

Eu cand am cumparat masina nu imi bagam nasul deloc in ea , pana si pentru o banala curea de transmise am fost la mecanic sa o schimbe ,dar putin cate putin din cauza diverselor probleme aparute ,erau doua variante :
1.Vand masina ,ca ma tragea in jos din punct de vedere financiar.(fata de fosta : Seat Cordoba 1996 1.9 D ,era pe Bulgaria dar in 6 ani nu a cerut mai mult de 15% din cat am bagat in 166 in 3ani, daca nu era asigurarea 450 euro pe an o tineam )
2.O pastrez ,dar incerc sa rezolv eu cat mai multe probleme .( aici ar fi o problema ,pentru ca daca nu am pe cineva mai cunoscut de meserie care sa ma corecteze daca este bine sau nu , trebuie sa fac cum ma taie capul pe moment ,pentru ca netul in multe cazuri nu ajuta pe moment cand ai nevoie)

Acum daca tot esti de meserie imi poti zice din experienta ta daca este normal ca la unele masini , cureaua de distributie să se slabeasca in timp ce motorul este oprit si sa se intareasca la loc cand se porneste ?


Top
   
PostPosted: 22 Jul 2019, 19:05 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Are cineva ideie daca este normal sa apara acele dungi pe cureaua de distributie ?
La cea veche nu am vazut dungi dupa 40.000 km si a fost scoasa si ea odata dupa ce am schimbat senzorul de la axa cu came , deci amandoua au fost scoase dupa unt timp de la montarea initiala.
Difera firmele, cureaua veche era : Contitech , cea noua SKF .
Pompa de apa veche cred ca era cea originala (paleti plastic) si cea noua Magnetii Marelli.
Intinzatorul este acceasi marca Lite On
Rola fixa noua SKF , veche : ITN daca imi aduc amine.


Attachments:
1.26 martie.jpg
1.26 martie.jpg [ 252.26 KiB | Viewed 2580 times ]
2.19 aprilie.jpg
2.19 aprilie.jpg [ 285.07 KiB | Viewed 2580 times ]
3.17 iulie.jpg
3.17 iulie.jpg [ 259.98 KiB | Viewed 2580 times ]
4.17 iulie.jpg
4.17 iulie.jpg [ 177.54 KiB | Viewed 2580 times ]
veche dupa 40.000km.jpg
veche dupa 40.000km.jpg [ 351.92 KiB | Viewed 2580 times ]
Top
   
PostPosted: 22 Jul 2019, 20:44 
Offline

Joined: 20 Dec 2018, 22:04
Posts: 128
Car: mitsubishi, alfa 166
Location: Otopeni, Bucuresti
Genul asta de amprentare pe dosul curelei poti sa il pui pe seama unei vibratii la rola deviatie, pompa apa. Chiar daca sunt noi nu sunt excluse si defecte. Cureaua se amprenteaza asa daca are o miscare de alunecare stg-dr (observatorul stand in fata masinii) de-alungul generatoarei rolelor pe care le "calca" cu dosul, spatele .


Top
   
PostPosted: 23 Jul 2019, 00:01 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Poate reusesc luna viitoare sa cumpar o curea de distributie tot de la Contitech asta in caz de sunt si firme mai bune .
Pompa de apa o folosesc pe cea pusa in 2016 din kitul de la Gates , care nu a apucat sa mearga decat maxim 3000 km , in momentul in care am schimbat chiuloasa cu actuala ,actuala avea pompa de apa buna si din lipsa unei garnituri de pompa ok sa lasat cea existenta.

Tema pentru viitor : curea distributie si rola ghidare ca pompa de apa este.
Cureaua Contitech este 89 lei ,sunt si mai iefitne : Bosch 59 lei ,Gates 68 si Dayco 70lei
Rola ghidare (oferta bogata) porneste de la 25lei Flennor pana la Mapco 88 lei ,probabil aleg SNR 87lei sau INA 65 lei ,SKF nu mai cumpar , are si Dayco dar astia stiam ca fac curele mai putin rulmenti.

Probabil si rola de ghidare are ceva ca de cand am pus distributia gaseam ceva urme de cauciuc pe ea


Attachments:
3.jpg
3.jpg [ 110.12 KiB | Viewed 2559 times ]
Top
   
PostPosted: 23 Jul 2019, 10:35 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4304
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
Nu inteleg de ce te complici cu tot felul de combinatii de producatori. Ia kit Contitech complet si gata. Uite aici catalogul online.

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 23 Jul 2019, 20:40 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Eu am cumparat acum cateva luni ,kit nou de distributie de la SKF .
Nu vad rostul sa schimb tot kitul la căruță ,schimb doar ce cred ca ar avea probleme si in cazul de fata in primul rand ar fi rola de ghidare , ce rost are sa schimb si intinzatorul ca tot Lite On este, indiferent de firma care este trecuta pe ambalaj.
Crezi ca daca este kit de la Contitech are intinzator ,pompa de apa si rola ghidare fabricata de ei , cu impresia asta am trait si eu cand am cumparat acum 3 ani kitul de la Gates ,si in afara de curele nu era nimic de la ei.
Totusi nu este distributie de Fiat Punto 1.2 8valve pana in 2003 sa coste 100 lei si sa schimb si piesele bune doar de dragul de a fi schimbate.
Atata timp cat nu platesc manopera nu ma deranjeaza sa shimb initial doar cureaua , rola de ghidare si poate pompa de apa.


Top
   
PostPosted: 24 Jul 2019, 08:26 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7045
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
Am pus eu pe GT contitech.
Cureaua și pompa de apa sunt continental. Nu mai rețin ce scria pe role, însă tind sa cred ca tot continental. Chiar daca rolele sunt produse de firme terțe, sunt de calitate. Sunt super încântat făcut de alegerea făcută. Are 1an și aprox 20k km, nici o problema.
Urmează sa schimb săptămâna viitoare și la 159 distribuția. Posibil sa merg pe dayco sau tot contitech. Deja este in garaj și așteaptă. Pompa de apa (hepu) a început sa piardă antigel pe la ax (pale metalice)


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 24 Jul 2019, 16:57 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
In general fiecare firma este buna pe ce stie mai bine sa faca , Contitech ,Dayco ,Gates stiu sa faca curele bune si SKF sau SNR de exemplu pe rumenti .
Daca gaseam de la inceput ,oferta actuala de kit ditributie complet cu pompa de apa, pentru 2.0TS cu 610 lei GATES XP65429XS o luam de atunci, dar la ce pret avea atunci ieseam mai ieftin cu kitul de la SKF (era singurul de la Autokarma care includea cureaua si intinzatorul de la balansieri) si pompa Magnetti Marelli .


Referitor la pompele de apa ,nu stiu cum se face ca pompele originale vazute de mine in 3 cazuri aveau pale din plastic si au dus mult si bine si actualele pompe au pale metalice, nu stiu cele originale noi cum au.

1.chiuloasa originala(presupun) a masinii : pompa apa originala (avea codul si sigla pe ea) pale din plastic
2.chiuloasa luata dupa un 156 , avea pompa originala pale plastic , sa lasat in continuare si am mai mers 35.000 km cu ea si cred ca mai ducea destul.
3.am luat niste piese dupa una indentica cu a mea si aia avea pompa originala cu pale din plastic

in toate 3 cazuri aveau pompa de apa cu pale din plastic , presupun ca sau schimbat intre timp pompele originale tot cu unele la fel ,imi este greu sa cred ca sunt pompele cu care a venit echipata masina din fabrica ,pare cam mult cel putin 150.000 -200.000 km pentru o pompa ,dar cine stie,poate au fost ele prea bune si ca sa se mai strice pompa de apa au renuntat la pale din plastic.


Top
   
PostPosted: 21 Feb 2020, 23:52 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Am observat ca exisata un termen de grantie oferit pentru curelele de distributie , chiar daca nu este montata pe masina , ea nu trebuie sa depaseasca 5 ani de stat in depozit .
De exemplu ,cureaua din fotografie Continetal CT 877 ,este fabricata in august 2019 si se recomanda montarea sau folosirea ,pana in august 2024 . Consider ca asa trebuie sa procedeze toti producatori de curele distributie/transimise ,sa scrie explicit pe ambalaj data fabricatiei . Initial eram tentat sa cumpar o curea originala noua ,pretul era foarte bun 45 lei + 20 transportul , dar mai mult ca sigur cureaua era veche , cum probabil sunt toate curele de distributie originale , nu prea cred ca pe ambalaj scrie cand este facuta.

Eu neavand cele 2 plastice laterale care vin intre capac distributie si chiulasa , am zis sa le cumpar pe rand , daca cel din drepata am facut rost la un pret foarte bun ,30 lei nou ,a ramas cel din stanga , acesta nu l-am gasit pe cele 2 coduri initiale , abia al 3 le-a cod ,care in teorie este pentru 2.0 TS euro 3 , eu sper sa se potriveasca si sa nu fie diferente intre ele .
Daca tot vreau sa pun acele plastice care umplu golurile intre capac si chiulasa , trebuie neaparat sa demontez si carcasa care vine peste simeringurile de admisie si evacuare , dupa cum citisem intrun topic mai vechi , este indicat sa se dea cu silicon sub carcasa ,ca sa se evite eventualele scurgeri de ulei . In momentul de fata ma trezesc mereu cu ulei pe compresorul de aer conditionat , nu stiu exact motivul , dar am cumparat preventiv o garnitura capac tacheti si o sa pregatesc si capacul de rezerva ,ca sa nu il mai pun pe cel dupa masina.
Probabil o sa scot pompa de apa Magneti Marelli si o sa o pun pe cea veche de la Gates ,cu care nu am apucat sa merg mai mult de 3000 km , motivatia ar fi ca de cand am actuala pompa se sterge cam repede scrisul si semnele curelei de distributie .

Referitor la transmisie ,am pus si o poza cu rola de ghidaj de la Magneti Marelli , putin dai ( 55 lei) putin face , mie nu imi inspira prea multa incredere fata de actuala rola de la Breda Lorett


Attachments:
1.jpg
1.jpg [ 703.53 KiB | Viewed 2036 times ]
2.jpg
2.jpg [ 691.91 KiB | Viewed 2036 times ]
3.jpg
3.jpg [ 200.93 KiB | Viewed 2036 times ]
4.jpg
4.jpg [ 258.12 KiB | Viewed 2036 times ]
5.jpg
5.jpg [ 208.75 KiB | Viewed 2036 times ]
Top
   
PostPosted: 29 Feb 2020, 23:46 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Daca sau adunat tote piesele comandate in ultimile 3-4 saptamani ,am zis sa ma apuc de treaba , ma interesa sa fac urmatoarele operatiuni :

1.montat protectie plastic stanga
2.protectie plastic dreapta
3.etansare cu silicon negru in partea de jos a capacului din aluminiu care vine peste simeringurile de admisie /evacuare
4.inlocuire curea distributie
5.inlocuire rola intinzatoare transimise
6.inlocuire rola ghidaj transmisie
7.inlocuire curea transmisie
8.inlocuire garnitura capac tacheti.

1. Protectile din plastic care vin prinse pe chiulasa in zona distributiei , nu au fost o prioritate , ca merge fara greturi si cu ele lipsa , eu nu le am avut deloc , cine stie cati ani au de cand lipsesc , dar daca mi sa pus pata pe ele le-am cumparat.
3. Acel capac din aluminiu care vine peste simeriguri axe cu came nu este prevazut cu o garnitura din fabrica , dar in cazul meu se prelingea uleiul in coltul din dreapta jos al capacului de la tacheti si se scurgea pe compresor clima si in zona lui , daca tot am desfacut distributia , am zis sa dau cu silicon , deocamdata este mai bine .
4. Daca tot umblam la distibutie ,am zis sa inlcuiesc si cureaua de distribuite cu Continetal CT 877 , am observat ca spre deosebire de vechile curele de la SKF sau Gates , cea noua nu are dinti rotunjiti , Continental are pe mijlocul dintelui un sanț, nu stiu daca este de bine sau de rau.
5.6.7 Trebuia schimbat kitul de transmisie cu toate ca mergea fara probleme , avea aproximativ 55.000 km , initial vroiam sa schimb doar cureaua , dar am mai amanat putin si ama steptat pana au venit si restul pieselor.
8. Am cumparat o garnitura ieftina (FAI) pentru capaca tacheti.

In cele cateva experiente cu distributia am observat unele chestii :
1.Sa intamplat de cateva ori ca axele cu came ,avand cureaua scoasa , sa nu se aseze si sa ramana in pozitia potrivita pentru a pune calele de distributie pe ele , aveau momente in care se asezau perfect iar in alte cazuri trebuia sa tin fortate in pozitia corecta ca sa pun calele si sa le strang , cum slabeam putin se miscau axele cu came in pozitia incorecta pentru cale. Nu pot a imi explic motivele cum odata stau nefortate si alta data trebuie sa le fortez .
2. Se stie ca aluminiu este un material mai sensibil , din aceasta cauza trebuie sa va asteptati la un moment dat :
-Ca in zona capacelor care prind axa cu came in locul unde se monteaza calele , surubul de prindere sa nu se mai stranga si sa mearga in gol din cauza ca sa dus filetul, a trebuit sa pun unul de 8 .
-Sa intamplat sa cedeze acum cateva luni si filetul in care intra rola de ghidare de la distributie , am schimbat placa cu totul , dar vreau sa o refac si pe cea cu probleme prin varianta , incarcare cu aluminiu si filet refacut pe dimeniune originala.
-Mai poate face figuri si filetul rolei de ghidaj de la transmisie , in teorie acolo este mai teapan dar in cazul meu a aparut probleme si acolo , a trebuit sa pun sun surub putin mai lung si solutie fixare suruburi , dar trebuie neaparat sa fie facuta treaba buna , marit filetul ca are de unde ,pusa bucsa filetata si pe interior sa se pupe cu surubul original sau incarcat putin prin sudura cu aluminiu si refacuta gaura initiala cu tarot probabil de 9 sau 9,5 daca exista cu filet mai des decat cel standard.

Ideia este ca nu tot timpul merge brici ,mai pot aparea probleme neprevazute


Attachments:
1.jpg
1.jpg [ 329.32 KiB | Viewed 1837 times ]
2.jpg
2.jpg [ 273.86 KiB | Viewed 1837 times ]
3.jpg
3.jpg [ 218.57 KiB | Viewed 1837 times ]
4.jpg
4.jpg [ 400.26 KiB | Viewed 1837 times ]
5.jpg
5.jpg [ 424.03 KiB | Viewed 1837 times ]
6.jpg
6.jpg [ 430.32 KiB | Viewed 1837 times ]
7.jpg
7.jpg [ 403.61 KiB | Viewed 1837 times ]
Top
   
PostPosted: 03 Mar 2020, 12:08 
Offline
User avatar

Joined: 08 Dec 2013, 09:24
Posts: 1654
Car: 156 seconda serie
Location: Buzau/Bucuresti
Foarte misto topicul, dar cale nu folosesti?

_________________
La Veloce Vita: Olio Acqua Benzina & Veloce

It`s an Alfa Romeo thing, you wouldn`t understand.

AYRTON SENNA SEMPRE


Top
   
PostPosted: 03 Mar 2020, 14:50 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2008, 00:23
Posts: 2928
Location: Bucuresti
iuli78 Quote:
3. Acel capac din aluminiu care vine peste simeriguri axe cu came nu este prevazut cu o garnitura din fabrica , dar in cazul meu se prelingea uleiul in coltul din dreapta jos al capacului de la tacheti si se scurgea pe compresor clima si in zona lui , daca tot am desfacut distributia , am zis sa dau cu silicon , deocamdata este mai bine .
Acolo se da cu vopsea, un snur de vopsea, cat o mina de pix. :wink:

_________________
V E R O C U O R E S P O R T I V O


Top
   
PostPosted: 03 Mar 2020, 23:27 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Flosesc calele din pagina 2 , nu am mai pus poze ca era multa luminozitate si au iesit pozele aiurea.

Sper sa nu fie vreo problema siliconul Victor Reinz , asta a fost inspirata dintrun topic mai vechi ,daca respectivul scria de vopsea ,sau il corecta cineva ,cautam vopsea inainte sa ma apuc de treaba :D , dupa aproximativ 300 km , nu mai curge ca inainte ,dar tot gasesc putin ulei sub coltul din stanga jos al capacului , o sa iau in calcul si inlocuirea capacului dar este o mica diferenta intre actualul si cel de rezerva , anume o gaura patrata care vine in chiulasa si capac + garnitura , o sa revin cu cateva poze .
Referitor la pierderi de ulei , cred ca am de la inceput ,ulei prelins pe cutie ,in partea de jos unde se prinde de motor , zona chiulasei este curata , presupun ca o fi de la simeringul de la arbore dinspre cutie sau o neetansare a siliconului pus la baia de ulei tot din zona volantei , am umblat destul de recent la baia de ulei dar nu sa vazut nici o diferenta , se aduna ulei in continuare , poate cu o camera edoscop pentru telefon (cand o cumpar ) o sa vad mai bine zona .

Stie cineva din ce cauza axele cu came avand cureaua scoasa , au momente cand se aseaza foarte bine in pozitia corecta a calelor si momente in care se aseaza doar fortat , tinuta axa fortat in pozitia corecta ,puse calele si fixate bine cu suruburi ?


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 72 posts ]  Go to page Previous 1 2 3

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]