It is currently 27 Apr 2024, 20:12

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 72 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 Next
Author Message
PostPosted: 05 Mar 2019, 20:52 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Daca este cineva care a montat distributii sau are idee ceva mai bine despre ele ,il rog sa ma lamureasca si pe mine daca este normal ca intinzatorul curelei de distributie sa se slabeasca si sa detensioneze cureaua cand motorul este oprit si sa se tensioneze din nou cand motorul este pornit .

Azi am observat mai bine ca sageata de la intinzatorul curelei de distributie, se lasa in jos in zona gaurii mai mici cand este motorul pornit iar cand opresc motorul ,sageata intinzatorului se ridica spre gaura mai mare . Din tot felul de tutoriale explica destul de clar ca la montarea distributiei intinzatorul curelei trebuie reglat cu sageata chiar in dreptul gaurii mai mici.

Fotografiile de mai jos sunt facute cu motorul oprit, teoretic sageata trebuie sa fie chiar pe mijlocul gaurii mici , dar abia cu motorul pornit o sa verific mai bine.
Vreau sa fac si o proba ,dupa ce scot cureaua de accesorii si dau jos capacul de distributie , o sa pornesc motorul pentru o perioada scurta sa vad pana unde se duce mai exact sageata intinzatorului ,probabil dau si roata jos si aparatorile de plastic ca sa vad mai bine.

Pana la urma , intinzatorul trebuie sa stea mereu tensionat ,chiar daca motorul este oprit ?


Attachments:
pozitie intinzator.jpg
pozitie intinzator.jpg [ 460.21 KiB | Viewed 3201 times ]
Top
   
PostPosted: 05 Mar 2019, 21:19 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7424
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
Da, e normal

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
PostPosted: 05 Mar 2019, 22:21 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Daca intinzatorul trebuie sa stea tensionat mereu ,inseamna ca al meu sa dus ceva mai devreme , si se tensioneaza doar cand pornesc motorul.
Oricum cu urmatoarea ocazie schimb si semeringurile de la axele cu came ,probabil si uleiul din zona distribuiei are un rol in slabirea intinzatorului dupa aproximativ 42.000 km ,acum cine stie de cate mii de km este slabit.
O sa fac maine proba cu trasmisia data jos si capacul distributiei la fel si daca sageata nu sta pe mijlocul gaurii din suportul intinzatorului cu motrul pornit ,incerc sa o mai relgez si poate isi revine ,dar daca sta pe mijloc atunci probail nu am alta varianta decat inlocuirea distributiei si a pompei de apa, transmisia mai poate astepta.


Top
   
PostPosted: 07 Mar 2019, 22:45 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Am reusit sa cumpar intre timp ceas comparator cu tija si trusa cu cale de distributie , nu ma grabesc cu schimbarea distributiei , pentru inceput incerc sa tensionez mai bine intinzatorul de la distributie cu cheia din trusa si as dori sa verific daca mai este la punct ,si am cateva nedumeriri :

1.Ce valoare trebuie sa arate pe ceasul comparator in momentul in care axele cu came sunt bune de verificat cu calele de distributie ?
2.Câte ture trebuie invartit arborele ? Citisem tot pe forum ceva de 4 ori dar era vorba de o verificare la o distributie abia montata, in teorie daca este pusa la punct ar trebui sa se alinieze semnele dupa curea (daca mai sunt) cu cele dupa pinioanele de la axe si cel de la arbore , si sa se potriveasca calele ?
3.Tensionarea intinzatorului ,depinde si de vechimea acestuia ? De exemplu cand se monteaza distributia ,pe unde am citit, sageata trebuie sa fie indreptata pe mijlocul gaurii dupa suportul intinzatorului , pe net vazusem un videoclip cu cineva care verifica distributia la 2 ani de montaj fara cale si el indreptase sageata intinzatorului mai sus, catre gaura mai mare .


Attachments:
IMG_20190307_210416.jpg
IMG_20190307_210416.jpg [ 694.1 KiB | Viewed 3148 times ]
IMG_20190307_210504.jpg
IMG_20190307_210504.jpg [ 1.32 MiB | Viewed 3148 times ]
Top
   
PostPosted: 08 Mar 2019, 10:22 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7045
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
Salut,

Nu vreau sa te superi pe mine sau sa mi-o iei in nume de rău, însă nu poți repara mașina folosind YouTube și forumuri, fără nici cea mai mică baza tehnica. Una este sa schimbi un bec, un filtru, un senzor sau un furtun (Operațiuni ce au o singura variabila) folosind informațiile găsite online și alta este sa schimbi distribuția (mai multe variabile) folosind părerile altora (bune sau rele). Este motorul și mașina ta, faci cum dorești, însă personal îți recomand sa citești despre principiile de funcționare ale unui motor, apoi sa iei eper și sa începi sa te documentezi despre motorul tău privind chestiile specifice, cum ar fi procedeul de înlocuire al Distribuției.



Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 08 Mar 2019, 21:11 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Multumesc pentru raspuns ,nu am de se sa ma supar ,in principiu ai dreptate ,acum depinde de disponibilitatea fiecaruia , sunt persoane care au o situatie roz si se duc doar la reprezentanta cu masina,sa nu te astepti ca eu care am dat 750 euro pe masina in 2016 sa fac parte din categoria lor. Daca aveam un golf 4 nu stateam sa ma complic , dadeam manopera cel mult 300 lei si distributia era rezolvata pentru cel putin 80.000 km , asa avand un 166 ,costuri de intretinere ceva mai mari decat la alte masini (de la combustibil pana la piese),mai in gluma mai in serios ,daca duceam masina la service de fiecare data cand aveam probleme , imi dadea cu minus la sfarsitul lunii ,asa incerc ce depinde de mine ,de voie de nevoie sa imi bag singur nasul in ea atata timp cat nu este nevoie de rampa sau mai multe persoane.

Eu oricum nu ma astept la raspunsuri prea clare pe tema distributiei , pentru ca decat foarte putini dintre useri sunt mecanici si mai putini din ei au timp si chef sa raspunda cuiva mai detaliat care nu are nici o treaba cu ei, m-am bazat mai mult pe acele persoane mai pricepute si isi repara masina singuri fara sa lucreze in domeniu,si care nu au nimic de pierdut.

In teoreie daca ai scule ,schimbarea distributiei nu ar trebui sa fie asa de complicata ,bineinteles nu inlocuieste practica dar nu trebuie sa fie ceva de speriat.
Deocamdata vreau doar sa verific distributia daca este sarita de la punct si eventual sa strang mai bine intinzatorul daca continua sa fie slabit cand este motorul oprit.

Pentru cei care nu au avut treaba(cum am fost si eu) cu ceasul comparator si tija acestiua am pus urmatoarele fotografii , se pare ca functionarea acestuia se bazeaza pe tija din interior , cand pistonul urca ,atinge tija ,care la randul ei atinge tija ceasului comparator ,aceasta in interior actioneaza ceasul si cadranul mai mic ,acesta mic contabilizeaza numarul de ture ,proba se face la fata locului ,atunci se va vedea exact valoarea punctului mort superior, ma gandesc ca in momentul in care cilindrul se ridica ,acesta actioneaza tija comparatorului ,face cateva ture si in cadranul mic pana cand cilindrul incepe sa coboare ,in momentul in care coboara cilindrul ,ceasul ar trebui sa se dea inapoi ,in teorie cred ca trebuie sa sa se invarta pana cand ajunge cilindrul in partea maxima de sus si se tine in pozitia asta ,ma mai interesez intre timp .


Attachments:
ceas comparator.jpg
ceas comparator.jpg [ 4.76 MiB | Viewed 3108 times ]
Top
   
PostPosted: 08 Mar 2019, 22:03 
Offline
User avatar

Joined: 03 Oct 2016, 19:23
Posts: 300
Car: Fiat Bravo II 1.6 mj
Location: Bacau
Cu ceasul comparator vei vedea exact cind cilindrul nr 1 va fi in TDC.
In principiu chestia asta se poate face si cu un betisor de lemn bagat prin gaura de la bujie, dar na , cu ceas comparator este mai sic si mai precis.
Blochezi arborele cotit in acesta pozitie si pui calele pe axele cu came.
Daca calele se aseaza bine totul este ok, daca nu scoti cureaua de distributie, blochezi axele cu came cu calele din dotare si apoi pui cureaua de distributie la locul ei urmarind sa se aseze perfect peste rotile de la axele cu came. S-ar putea sa fii nevoit sa slabesti o roata dintata de la o axa cu came pentru a realiza acest lucru. Bineintels stringi surubul de la aceea roata dintata dupa ce asezi cureaua si stringi si rola intinzatoare la o tensiune ceva mai mare decit cea necesara.
Deblochezi tot, apoi cu o cheie invirti de arborele cotit , evident in sensul corect, vreo 3 -4 ture si observi daca cureaua nu are salturi si tot angrenajul merge ok.
Daca este in ordine desfaci putin rola intinzatoare si o pui la tensiunea corecta - sageata in dreptul gaurii.
Mai verifici odata manual ca totul este corect si gata, cica ai distributie pusa la punct.

_________________
DA !


Top
   
PostPosted: 09 Mar 2019, 19:33 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Multumesc , o sa incerc maine sau luni sa verific distributia , odata cu asta trebuie sa vad si din ce cauza se slabeste intinzatorul distributiei cand este motorul oprit .

Cand se schimba distributia trebuie sa fac curat in zona ei ,ca nu imi place uleiul amestecat cu mizerie , probabil ca principala cauza pentru scurgerile de ulei o are semeringul mare de la admisie ,ar mai fi si alte posibile cauze dar cu sanse mai mici : semeringul mic evacuare , garnitura capac motor si cele 2 semeringuri la arbori balansieri daca am observat bine.

Daca tot am pornit discutia despre distributie ,o sa pun niste fotografii cu suportul pe care se fixeaza intinzatorul si rola fixa ,daca tot am niste fiare in plus pe acasa ,am zis sa le fac niste poze .


Attachments:
1.jpg
1.jpg [ 823.83 KiB | Viewed 3073 times ]
2.jpg
2.jpg [ 1.17 MiB | Viewed 3073 times ]
3.jpg
3.jpg [ 1.7 MiB | Viewed 3073 times ]
4.jpg
4.jpg [ 1.33 MiB | Viewed 3073 times ]
5.jpg
5.jpg [ 899.35 KiB | Viewed 3073 times ]
6.jpg
6.jpg [ 1.49 MiB | Viewed 3073 times ]
Top
   
PostPosted: 10 Mar 2019, 21:22 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Azi mi-am facut de lucru si am pus la treaba ceasul comparator si calele de distributie , nu imi bateam capul dar vazusem ca nu puteam fixa cala de distributie pe evacuare pe cilindrul 3 , la 2 se aseza perfect.

Am observat la ceasul comparator ,ca cel mai bine te iei dupa axele cu came (cele pe care se fixeaxa calele de distributie) cand incep sa se ridice atunci se invarte mai cu atentie , la mine sa dus in maximul suportat de ceas ,adica 11 ture si 55 dupa care incepea sa coboare cand mai invarteam ce arbore , la limita ,ca ceasul nu mai urca peste cifrele afisate in poza nici daca il misc cu mana .

Am reusit intr-un final sa fixez si axa cu came de la evacuare ,pinionul de la admise se poate regla printr-o usoara rotire daca se slabesc cele 4 suruburi , pinionul de la evacuare nu mai este reglabil , este fix ,acum sper sa fie bine , de pornit porneste la fel ca inainte ,adica bine ,nu stiu la ce sunete trebuie sa fiu atent in caz de se deregleaza mai serios.

Am pus alt intinzator la distributie ,care nu avea joc in comparatie cu cel dupa masina care juca putin si face aceeasi treaba , am filmat cu telefonul , si vad ca intinzatorul face la fel , cand pornesc motorul se tensioneaza si cand il opresc imediat ,sageata urca catre gaura de unde se regleaza intinzatorul si cureaua se slabeste putin.

Cu urmatoarea ocazie o sa cumpar kit distributie + pompa apa , dar nu mai cumpar kit de la Gates ,o sa incerc SKF ,inclusiv pentru arbori balansieri.

Am mai vazut ca atunci cant merge motorul, scapa putin ulei pe la semeringul de la axa admisie , din cauza asta sa murdarit toata zona distributiei si ma trezesc cu ulei pe compresor si brat suport motor


Attachments:
1.jpg
1.jpg [ 1.02 MiB | Viewed 3029 times ]
2.jpg
2.jpg [ 1.31 MiB | Viewed 3029 times ]
Top
   
PostPosted: 15 Mar 2019, 00:09 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Am gasit pana la urma motivul pentru care se slabeste distributia cand se opreste motorul , uitandu-mă mai atent pe o filmare de a mea din zona distributiei am dat cu incetinitorul si am vazut ca in momentul cand se opreste motorul fulia arborelui se da putin inapoi ,si atunci se slabeste cureaua , daca stiam cum sta treaba nu mă mai agitam asa de mult .

Am vazut ca rola intinzatoare pe care a fost scoasa dupa masina in 2016 este mai tepana decat asta dupa masina , ambele sunt Litens , cea veche nu are joc deloc si sageata sta teapana cand motorul functioneaza , insa sageata de la intinzatorul dupa masina tremura.

Stie cineva vre-o metoda ok sa se scoata pinionul de la arbore si daca trebuie sa fiu atent la ceva anume ? Nu stiu daca are pana ca la axa cu came de la evacuare , la asta nu ai cum sa gresesti pozitia.

Buza de la pinionul distributiei de la arbore are este rupta in 2 locuri si vroiam sa o schimb (am alta mai buna ) si abia dupa aceea sa inlocuiesc kitul de distributie, deocamdata am schimbat doar simeringul de la admisie si pinionul de la balansieri.

Pentru cei care vor sa stie, acestea sunt piesele din kitul de distributie SKF 02277 , pompa apa si simeringuri.


Attachments:
SKF 02277.jpg
SKF 02277.jpg [ 2.42 MiB | Viewed 2895 times ]
Simeringuri si pompa de apa.jpg
Simeringuri si pompa de apa.jpg [ 816.42 KiB | Viewed 2895 times ]
IMG_20190314_141022.jpg
IMG_20190314_141022.jpg [ 115.46 KiB | Viewed 2895 times ]
IMG_20190314_145015.jpg
IMG_20190314_145015.jpg [ 371.15 KiB | Viewed 2895 times ]
Top
   
PostPosted: 15 Mar 2019, 23:47 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Este treaba ceva mai complicata cu scosul pinionului de la arbore , ar trebui o scula de genul celei din pozele de mai jos , este undeva pana in 90 lei , dar la bani astia mai bine as cumpara o cheie dinamometrica ,cu toate ca daca imi pun mintea cu tot ce cer sa sa stranga distributia ca la carte trebuie 2 tipuri de chei ca cea mai mica strangere este se 10nm si o chei dinamometrica obisnuita 1/2 gen Vorel are minimul 28nm .
Poate aveti si o alta solutie de a desface surubul care fixeaza pinionul distributiei de vibrochen si eventual daca trebuie cheie teapana ca dupa cum se vede mai sus capul surubului nu este in cea mai buna stare .


Attachments:
BGS 8151-8.jpg
BGS 8151-8.jpg [ 144.15 KiB | Viewed 2840 times ]
blocaj-arbore-motoare-opel-alfa-romeo-si-fiat.jpg
blocaj-arbore-motoare-opel-alfa-romeo-si-fiat.jpg [ 87.37 KiB | Viewed 2840 times ]
Top
   
PostPosted: 16 Mar 2019, 21:08 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
1.Partea cea mai usoara legata de pinionul de distributie a trecut , am incercat sa il desfac de unul singur dar nu am reusit chiar daca am pus vibrochenul inapoi in bloc , asa ca am luat vibrochenul intr-un sac si am mers la un mecanic , l-am prin in toane bine ca era spre sfasitul programului si mi-a zis sa ma duc la o vulcanizare de camioane , ca cu pistolul pneumatic pe care il avea nu erau sanse sa se desfaca ,am fost la o vulcanizare de camioane dupa varianta si acolo cu un pistol mediu (era mai mare decat cel obisnuit de autoturisme dar mai mic decat unu care ziceai ca este picamer) si o tubulara de impact de 19 o reusit sa scoata surubul , initial a incercat sa il desfaca ca orice surub dar nu a mers si a schimbat sensul de rotatie si atunci a mers .

!!! Deci ATENTIE pentru neinitiati ( cum eram si eu pana am aflat ) , ȘURUBUL DE LA VIBROCHEN SE DESFACE IN SENSUL ACELOR DE CEASORNIC !!! Ca piulita ceasului de butelie.
Dupa ce se scoate surubul , pinionul se scoate usor , nu trebuie fortat (in cazul meu) acesta are o pana care se fixeaza in gaura din capatul vibrochenului , am observat ca are un mic joc cand dau sa rotesc stanga dreapta , probabil cand se strange surubul acesta se duce in directia de rotire a surubului si ramane fixat. Deci asta ar fi partea usoară.

2.Partea mai grea in cazul meu este sa se dea pinionul jos dupa masina , dupa cum se vede intr-o poza mai de sus, surubul nu este in cea mai buna stare , am bagat o tubulara de 19 si nu intra ,o fixa a de 19 intra sigur, dar nu este cea mai indicată pentru asemenea suruburi ,asa ca este ceva mai dificil de scos dupa masina chiar daca ii pun piesa care fixeaza pinionul .


Attachments:
1.jpg
1.jpg [ 241.77 KiB | Viewed 2793 times ]
2.jpg
2.jpg [ 221.47 KiB | Viewed 2793 times ]
3.jpg
3.jpg [ 247.45 KiB | Viewed 2793 times ]
4.jpg
4.jpg [ 281.07 KiB | Viewed 2793 times ]
5.jpg
5.jpg [ 543.79 KiB | Viewed 2793 times ]
Top
   
PostPosted: 19 Mar 2019, 23:01 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Este cineva care a scos surubul de la vibrochen fara scula care blocheaza pinionul ?

Am auzit de 2 variante dar nu par cele mai bune solutii , mai ales ultima:

1.Să se bage in viteza si sa se desfaca surubul , eventual se mai apasa si pe frana daca ajuta cu ceva.
2.Pe net era un nene mai in varsta care punea cheia pe surub , o fixa in compresorul de clima si dadea la automat si se desfacea surubul , la el era mai simplu ca trebuia sa desfaca fulia de la transmisie din cate cred , cu distibutia nu vad bine procedeul .

Nu stiu sigur daca rezista o tubulara obisnuita si un antrenor 1/2 la desfacearea surubului , sper sa nu fie nevoie de o tubulara de impact si un antrenor mai solid gen 3/4.


Top
   
PostPosted: 22 Mar 2019, 23:14 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Până la urmă am schimbat distributia si pompa de apa , daca pinionul de la distributie nu a afectat cureaua in 40.000 km am zis sa il mai las , pentru ca nu aveam cum sa blochez pinionul sa scot surubul de la vibrochen .

Eu cred m-am agitat ca sprite-ul in legatura cu distributia , vad ca si la distributia noua cand se ridica sageata intinzatorului catre gaura mai mare , se slabeste cureaua .
Se pare ca este normal sa se mai slabeasca putin cureaua de distributie cand se opreste motorul , inca o chestie care se comporta ca la intinzatorul vechi,si la cel nou sageata intinzatorului trepideaza cand motorul este pornit , ma asteptam sa stea teapana dar nu este de acord cu mine.

Dintre cele 3 intinzatoare probate un ultima perioada ,decat cel care era pe masina in 2016 a fost teapan in sensul ca nu avea joc deloc si sageata statea teapana cand motorul era pornit , se misca putin doar cand acceleram.

Cand se opreste motorul ,vibrochenul se da putin inapoi ,si cu ocazia asta trage putin cureaua inapoi(in jos) , ca sa se ridice sageata in sus ,cureaua se da putin inapoi si apasa intinzatorul ,cu ocazia asta intinzatorul se da putin in partea dreapta (1-2 cm), si se slabeste partea dreapta a curelei dar cea din stanga trebuie sa fie destul de tensionata ,ca sa poata avea forta sa apese intinzatorul tare ca sa stea sageata in directia gaurii mari de reglaj.

Intinzatorul nou se comporta asemanator cu cel schimbat , o sa urc zilele astea 2-3 filmulete pe Yotube (daca mergea aici era mai bine) . Pe viitor o sa cumpar niste cale mai tepene pentru 2.0TS , astea din aluminiu nu imi inspira incredere .

Deci ,ca o concluzie la topic , daca se slabeste putin cureaua in partea dreapta (spre compresorul de clima in cazul meu ), nu inseamana ca trebuie inlocuit intinzatorul sau schimbata distributia.


Top
   
PostPosted: 23 Mar 2019, 00:41 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7424
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
Nu e ca si cum as fi scris ca e normal...

Surubul ala se desface doar la pistol sau blocand volanta. Cu cala de arbore poti doar sa spargi pompa de ulei, daca asta vrei.

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
PostPosted: 23 Mar 2019, 11:24 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Recunosc ca nu imi inspira incredere gaura din pompa de ulei din stanga sau dreapta arborelui , aveam de gand sa fac ceva la o strungarie dar cu prinderea in gaura surubului de la rola fixa de la transmisie ca parea mai teapana ,dar tot aluminiu este.

Dacă metoda cu blocarea volantei nu necestita scule speciale ,poate imi zice cineva cum se face ca sa nu ma apuc de capul meu .

Preventiv o sa cumpar o tubulara de impact de 19 impreuna cu un antrenor 3/4 ,acesta ar trebui sa fie bun impreuna cu o tubulara de 36 si la piulita de la planetara.

Ca o adaugare , pompa de apa originala vad ca are palele din plastic ,nu stiu daca se gasesc si aftermarket la fel , la fel am vazut si la rola intinzatoare de la distributie , facuta tot de Litens si partea zimtata care intra in contact cu cureaua este din plastic ,nu din metal cum sunt cele care se gasesc pe piata acum, cine stie poate intinzatorul pe original vine tot pe Litens dar cu plastic.


Attachments:
IMG_20190323_095942.jpg
IMG_20190323_095942.jpg [ 232.85 KiB | Viewed 2398 times ]
intinzator.jpg
intinzator.jpg [ 563.43 KiB | Viewed 2398 times ]
Top
   
PostPosted: 23 Mar 2019, 13:04 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4304
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
Pune metalice. Nu te zgarci la calitatea pieselor de la distributie.

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 23 Mar 2019, 16:56 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Am luat metalice , acum probabil si daca vroiam nu cred ca mai gaseam din plastic , cred ca fost fabricate acum 10-15 ani , am vazut ca pentru distributia de 2.0TS ,intinzatorul este facut doar de Litens ,singurele diferente sunt la rulmentul lui ,de-a lungul timpului au folosit NTN (asta avea rola zimtata din plastic) , GMB Koreea si la ultimile 2 distributii vad ca rulmentul are numele de Litens doar ca unul din ele este facut in China.
Intinzatorul de la balansieri, tot Litens face asa ceva cu rulmenti de la NTN
Diferă doar rola de la distributie in functie de producator ,SKF ,INA , GMB si curelele .
La pompa de apa nu ii vad rostul la unele scumpe pentru ca oricum majoritatea le schimba odata cu distributia , un Magnet Marelli la 77 lei este suficient chiar daca este facut in China.
Eu consider o prostie plasticele din zona distributiei ,puteau sa faca de la inceput din aluminiu sau un material rezistent , este greu de gasit partea de jos (in zona fuliei) si cele 2 laterale pe la dezmembrari in stare bună , am vazut doar crapate sau cu bucati lipsa.


Top
   
PostPosted: 23 Mar 2019, 20:07 
Offline

Joined: 20 Dec 2018, 22:04
Posts: 128
Car: mitsubishi, alfa 166
Location: Otopeni, Bucuresti
Am citit in diagonala postarile tale si ma opresc doar asupra nedumerii tale legate de intinzatorul curelei de distributie. In fapt intinzatorul nu doar stabileste tensiunea optima in curea dar mecanismul cu arc mentine tensiunea constanta, stinge vibratiile flexionale ale curelei pe zona de tensiune minima si vibratiile longitudinale din curea date de incarcarea variabila a curelei la fiecare actionare a camelor. Stiu ca e lunga fraza dar efortul longitudinal in curea creste cand cama urca pe tachet si devine quasi-negativ cand coboara (axa cu came tinde sa o ia inaintea curelei, adica ai permanent viteza unghiulara variabila la axa cu came). Practic si cu incetinitorul, cand cama incepe sa actioneze tachetul creste efortul in curea pe zona condusa si tinde la zero pe zona intinzatorului care se misca din arc sa intinda cureaua. Cand cama coboara de pe tachet tensiunea din curea pe zona intinzatorului creste si intinzatorul face miscare inversa. Daca ai filma cu incetinitorul la fiecare cama actionata acul intinzatorului se misca +- cateva grade in jurul pozitie initiale.


Top
   
PostPosted: 24 Mar 2019, 22:05 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Multumesc pentru raspuns ,este binevenita explicatia . Este ceva mai greu sa filmez axele cu came in mers pentru ca la benzinarele Twin Spark ,bujiile sunt chiar pe mijlocul chiulasei , intre axe ,la motorina ar fi mai simplu sau la alte benzinare ca au bujiile pe lateralul chiulasei.

Am reusit sa pun pe Youtube niste fimulete de la care au treaba cu topicul.

1. Primul filmulet este cel de la care a pornit toata discutia, cureaua ceva mai slabita in partea dreaptă. https://www.youtube.com/watch?v=8XyuAUUeJQA

2. Al doilea filmulet arata 3 intinzatoare puse de mine intr-un interval de o saptamană , actualul si fostu folosite , ultimul nou . https://www.youtube.com/watch?v=ObuSRPTGyk8&t=15s

3. Ultimul filmulet pune accent pe jocul celui mai nou intinzator , nu stiu exact cum trebuie sa se comporte unul bun. https://www.youtube.com/watch?v=_oWFJUBtBl4


In momentul in care am umblat la distributie si am pus inapoi intinzatorul uzat si am schimbat fulia de la balansieri ,am inceput sa simt in pedale niste mici vibratii constante , acum au disparut dupa ce am pus kitul nou , probabil ca nu asezasem bine cureaua de la balansieri , au 3 semne dar acestea se sterg , am luat cureaua noua si am dat semnele după ea ,dar cred ca am omis ceva atunci.


Top
   
PostPosted: 26 Mar 2019, 22:51 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Am mai verificat cureaua de distributie si in loc sa stea pe mijloc cum statea inatinte, acum sta prea spre marginea interioara a pinioanelor axelor cu came , degeaba am tras de curea sa o pun pe mijloc , de jos pana sus ca atunci cand pornesc motorul tot ca ea face si se trage catre interior , si la vechea curea am umblat de atatea ori la ea, intinzator si pinioane axe cu came si si cureaua ramanea pe mijloc , nu stiu daca are vreo vina una din piesele schimbate :curea distributie, intinzator distributie , rola distributie si pompa apa , am vazut ca si la pinionul de la distributie cureaua nu vine catre exterior, unde erau bucati lipsa din buza pinionului, ci se ducea catre interior. Azi am umblat la ea de cateva ori sa o aranjez dar fara succes.

Din cate am vazut la schimbare distributiei , sunt cateva etape care mi sau parut putin mai dificile sau unde trebuie atentie sporita.

1. Strangerea pinioanelor axelor cu came , nu mi-a iesit din prima ,pentru ca ambele pinioane au un joc cand se slabesc suruburile , teoretic in momentul in care se slabesc amandoua si se fixeaxa cureaua de distributie , aceasta are joc intre axe daca nu se distanteaza axele intre ele si se strang, aici apare problema ,pentru ca chiar daca fixezi calele bine atunci cand vrei sa strangi pinioanele exista posibilitatea sa se miste putin axele daca nu ai o cheie teapana de fixat pinioanele axelor ,sa le tii nemiscate in timp ce strangi si asa se deregeaza distributia si trebuie fixata din nou . Poate cei cu cale metalice sunt mai norocosi , dar la aluminiu este mai riscant .

2. Piulita de la arbori balansieri , pozitia nu este cea mai reusita , am reusit sa il desfac cu o inelara de 10-11 taiata pe jumatate, tubulara mica si clicketul mi-au fost de folos doar la strangere.

3.Locurile unde intra suruburile lagarelor axelor cu came sunt cam sensibile la strangere , exista riscul a se rupă filetul din chiulasa , din cauza asta este buna o cheie dinamometrica ,dar asta nu inseamna ca dispar riscurile.

4.Daca folositi 4 prezoane sa invartiti arborele , in caz de nu sa scos pinionul de la balnsieri ,este preferabil sa folostiti alte suruburi decat cele de la fulie pentru ca exista riscul sa se indoaie.

5. Cand vreti sa puneti cureaua exista posibilitatea sa se miste putin arborele ,si dupa aceea sa nu mai iasa socotelile cu pusul curelei la cele 2 linii , pinion arbore + pinion evacuare .

Cei care au facut treaba asta de mai multe ori chiar daca sunt sau nu mecanici au gasit tot felul de metode sa isi usureze munca fara a avea nevoue de scule speciale .

Am mai citit dar nu am gasit nicaieri de ce tot se recomanda sa se schimbe cureaua de distributie cand se umbla la ea ?
Atata timp cat este in stare buna si nu are mai multi kilometri dacat este recomandat pentru ea , nu vad vreun motiv.


Attachments:
IMG_20190326_114441.jpg
IMG_20190326_114441.jpg [ 248.64 KiB | Viewed 2247 times ]
IMG_20190326_114454.jpg
IMG_20190326_114454.jpg [ 1.1 MiB | Viewed 2247 times ]
Top
   
PostPosted: 26 Mar 2019, 22:56 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7424
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
Pentru ca odata tensionata, este pa. Iar pinioanele nu se strang in cale, se strang cu cheie speciala.

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
PostPosted: 27 Mar 2019, 11:29 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
M-am exprimat gresit , am vrut sa zic că, calele din fier find mai țepene ,poate mai ajuta in cazul stangerii pinioanelor cu cheia speciala.
Nu stiu ce tip de cheie ai ,dar din ce am vazut pe net ,foloseau o cheie asemanatoare cu cea din fotograia nr.1 , cu o cheie de genul asta presupun ca nu poti fi atat de precis , odata ce cu o mana trebuie sa stangi pinioanele si cu una trebuie sa tii fix de cheia speciala sa nu se miste in timp ce strangi cu cealalta mana, este de ajuns să se miște putin cheia in timpul strangerii ,la una dintre axe si se deregleaza , am presupus ca niste cale mai tepene ajuta la evitarea unor astfel de probleme.
Am mai vazut o cheie pentru blocat axa cu came dar nu stiu cat de buna este , avantajul acesteia este ca teoretic fixeaza axele cu came ,fara sa se mai miste ,si nu mai este nevoie sa mai tii de ele cand stangi pinioanele. (poza 3)

Pentru blocarea volantei ,la alte masini am vazut ca sunt niste scule cu zimti pe ele itr-o parte sa se fixeze in zimti volantei si la celalat capat arel loc de un surub sa se fixeze , acum sunt o gramada de modele de masini , acum cine sitie ce tip trebuie pentru cutiile de 2.0 TS dupa 166.

Legat de cureaua de distributie am auzit mai demult ca este recomandata inlocuirea de fiecare data cand se umbla la distribuite,dar vreau sa inteleg mai bine motivul schimbarii.
Inteleg ca ea se tensioneaza , dar ce se poate intapla daca se detensioneaza sau se scoate ,oricum din auzite cureaua se mai lungeste putin de-a lungul timpului si ea din cate am vazut nu sta mereu tensionata , tot se slabeste putin cand este motorul oprit .
De exeplu vechea curea de distributie (Contitech) nu am inlocuit-o cand sa schimbat senzorul dupa axa cu came de evacuare si avea atunci vre-o 20.000 km si am mai facut inca 20.000 de km fara probleme si arata foarte bine.


Attachments:
chei pinioane.jpg
chei pinioane.jpg [ 856.43 KiB | Viewed 2194 times ]
Top
   
PostPosted: 30 Mar 2019, 22:46 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Am mai vazut un blocator de volanta dar acela este valabil doar cu volanta data jos , este ca un patrat cu o gaura in el si un dinte intr-o parte.

1.Stie cineva daca piesa din poza de mai jos pe care scrie blocare volanta este cea potrivita pentru 166 2.0TS ?

2.Care ar fi motivele pentru care cureaua de distributie se duce catre marginea dinspre motor a pinioanelor axelor , pompei de apa ,intinzatorului si rolei in loc sa stea pe mijloc ?

3. Din pozele de mai sus , piesa numarul 3 este potrivita pentru fixarea axelor cu came ,si sa nu se miste deloc cand se strang pinoanele in special cel de evacuare?


Attachments:
s-l500.jpg
s-l500.jpg [ 49.52 KiB | Viewed 2100 times ]
Top
   
PostPosted: 31 Mar 2019, 10:04 
Offline

Joined: 20 Dec 2018, 22:04
Posts: 128
Car: mitsubishi, alfa 166
Location: Otopeni, Bucuresti
Cureaua isi gaseste traseul ei functie de erorile de paralelism ale axelor pinioane, role deviatie si intinzator . Dintr-o poza de ansamblu a distributiei de mai sus pare ca pompa de apa e noua si cred ca la ea e o problema (mica). In sensul ca axul pompei nu e perfect perpendicular pe fata de asezare pe bloc. Nu stiu ce etansare ai intre pompa si bloc, cat de bine ai curatat suprafetele, daca garnitura e carton sau metalica. La fel de bine determina traseul curelei uzura neuniforma a rotilor de curea . Daca te uiti atent la danturi observi un bombaj pe lungimea dintelui. Cordul din curea, in timp, slabeste catre marginile curelei fata de mijlocul ei. Asta determina ca dintele sa fie mai subtire la mijloc fata de capete. Nimeni nu poate garanta distributie uniforma a cordului pe latimea curelei, e suficient ca o curea pusa candva pe masina sa fi avut 5 fire la o margine si 4 la cealalta si gata uzura neuniforma a dintelui. Cifrele sunt pur exemplificative.
Fara legatura cu subiectul, apropo de cord curea. Acum 9-10 ani aveam in portofoliu o firma de distributie cu flota Matiz la agenti. In vara aia am avut 3 curele distributie rupte la scurt timp de la schimbare. In toate curelele rupte, la examinare atenta a rupturi am gasit 5-6 fire de cord pe toata latimea curelei, puscarie. Prinde orbul scoate-i ochii. Asta e, un lot de curele pe piata cu defect, Romania, piata est-europeana, daca stii ce zic. Tehnologia de fabricatie a curelelor late este, in mare, la modul ca se face un cilindru lung care se feliaza la latimea ceruta. Daca ai bulan de curea de la mijlocul cilindrului e bine, daca prinzi o curea de la capete, unde intoarce cand bobineaza firele de cord, asta e. Desi aia la fabrica arunca zona capetelor poti sa stii operatorul uman ce zi proasta a avut...


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 72 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]