It is currently 09 Jun 2024, 11:49

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 7 posts ] 
Author Message
PostPosted: 25 Oct 2017, 13:58 
Offline

Joined: 25 Oct 2017, 00:10
Posts: 4
Car: A.R. 166 2,4 JTDM
Salutare,
Am achizitionat de curand o Alfa Romeo 166 FL cu motor de 2,4 JTDM (175HP), nu pentru ca aveam neaparat nevoie de o astfel de masina sau ca mi-ar fi utila, ci pentru ca am condus una acum un an jumate si mi-a ramas la suflet. Mi-am promis ca o sa imi iau una daca voi considera ca gasesc un pret rezonabil la ea in ciuda numeroaselor amenintari din partea mecanicilor si cunoscutilor. Masina arata decent pentru varsta ei (2005), trage chiar prea bine dar are si unele probleme ca orice Alfa care se respecta. Am dus-o la mecanic sa schimb una, alta la ea si sa vad de ce imi apare semnul de engine check in bord. La partea de schimbat brate, suspensie, si alte dracovenii s-a priceput insa cand a venit vorba de codurile de eroare afisate ... s-a dat batut si m-a pus pe mine sa caut ce-i cu ele.
LOCUIESC IN CALAFAT - deci nu va asteptati sa intalnesc mecanici priceputi pentru Alfa Romeo.
Tipul de la care am luat masina a fost destul de benevol si m-a ajutat cu tot ce mai stia si el ca ar avea masina si mi-a sugerat sa schimb debitmetru.
Masina insa intoarce codurile de eroare : P1238,P0704,P0192 care dupa ceva surfing pe google am vazut ca inseamna:
P1238 - Fuel Pump Secondary Circuit Fault;
P0704 - Clutch Switch Input Circuit Malfunction;
P0192 - Low Fuel Pressure Sensor in the Fuel Rail;
Ca si sugestii gasite pana acum pe net pot enumera curatarea EGR-ului si verificarea MAF-ului. Problema este ca eu nu sunt mecanic, sunt ca o maimuta dresata... daca vad un clip pe youtube cu pasi corespunzatori sunt in stare sa ii urmez, dar cam atat. Asa ca m-am dus la dragul de mecanic sa ii explic cum sta treaba si ce-i cu erorile iar el mi-a spus sa le ignor ca nu au nici o legatura si ca probabil e doar vreun contact imperfect pe undeva.

Contact imperfect probabil ca este pentru ca tin minte ca nu mi-a mai mers faza lunga intr-o noapte dupa ce am bagat mai violent a 4-a pe motiv ca ma grabeam. Dupa ce am parcat masina incercand sa imi dau seama ce s-a intamplat si mestecam prin schimbator am observat ca daca impingeam mai in spate a 4-a aparea si faza lunga :tongue: ... stiu ca suna SF dar chiar asa se intampla. I-am dat un impuls mai tare, s-a auzit un crr si de atunci faza lunga imi functioneaza fara probleme.

Masina are si remapare facuta la motor probabil, fostul proprietar mi-a spus ca acum ar avea 210 cai. Nu stiu cum, unde sau ce s-a facut mai exact. Poate cand o sa aflu mai multe detalii o sa impart si cu voi. Masina merge bine, porneste fara problema, ambreiajul e mai ciudat... tine intr-un singur punct, e cam tare si motorul cam zbiceste cand ii dai drumul dar daca te inveti cu el poate fi condusa si frumos.
Este prima Alfa pe care o detin si dupa cateva modele germane trebuie sa recunosc ca ma streseaza unele chestii la ea:
-unghiul de intoarcere foarte mic --> eu si tirul ce mai avem nevoie de o parcare intreaga;goala ca sa intoarcem
-volanul care a fost montat stramb(mecanicul mi-a spus ca o sa il pot indrepta dupa ce schimb bieletele si fac unghiul de fuga)
-CD-urile care sar la orice groapa, faptul ca nu am jack sau usb dar am caseta... in 2005...
-tot timpul se desprinde cate ceva care zornaie (noroc cu SDV-ul ca acopera)
-ambreiajul mult prea tare fata de orice alta masina --> te intreaba lumea de ce ai gamba lucrata la piciorul stang..."Hey! Esti fotbalist?" ... "NU! Conduc o Alfa"... e.t.c.
Trecand peste problemele tipice italienesti are cateva chestii care te fac sa o iubesti:
-pozitia la volan --> scaunul ala pare sa te imbratiseze si sa iti zica "Da-i ca te tin eu!"
-cum accelereaza din orice viteza
-faptul ca toti se uita dupa ea (ori din motive estetice ori pentru ca motorul suna bestial) sau ca poti circula in regim de BMW* si nimeni nu se mira
-spatele dupa parerea mea este hidos, fata e ok, iar din lateral arata chiar bine dar cel mai mult imi place interiorul

Acum ca am trecut peste partea emotionala a masinii trebuie sa vad ce naiba ii fac cu partea mecanica. Imi place masina si vreau sa o am cat mai intreaga !

A mai intalnit cineva acele erori sau stie de unde ar trebui sa apuc problema ?

**********************************************************************
a circula in regim de BMW:
- virezi fara semnalizare;
- cand se face semaforul galben accelerezi sa il prinzi
- depasesti masina din fata ta chiar daca ulterior o sa mergi cu aceeasi viteza ca el
- nu folosesti oglinda retrovizoare pentru ca nimeni nu o sa te depaseasca
- triunghiul cu margini rosii inseamna ca ai prioritate daca esti suficient de rapid
P.S. Nu incurajez pe nimeni sa circule in regim de BMW dar toti am facut-o cel putin o data... din motive stiintifice bineinteles.


Attachments:
File comment: Orca
received_1574318172630573[1].jpeg
received_1574318172630573[1].jpeg [ 235.85 KiB | Viewed 1613 times ]
Top
   
PostPosted: 25 Oct 2017, 15:54 
Offline

Joined: 10 Jan 2009, 22:43
Posts: 460
Salut,

P1238 este eroare de cantitate de aer insuficienta si este de obicei datorat EGR-ului. Sau ramane blocat, sau a fost blocat mecanic si nu s-a anulat si din soft, sau a fost anulat gresit din soft.
In oricare din situatii se rezolva relativ usor.

Nu schimba debitmetrul pentru ca arunci banii degeaba :wink:

_________________
http://squadracorse.ro - Passione per Chiptuning


Top
   
PostPosted: 25 Oct 2017, 16:06 
Offline

Joined: 25 Oct 2017, 00:10
Posts: 4
Car: A.R. 166 2,4 JTDM
Mersi de promptitudine!
O sa merg si la mecanic cand o sa imi permita timpul si o sa aiba chef sa ma bage in seama dar intre timp as vrea sa si invat cate ceva.
Exista metode prin care pot verifica singur daca a fost blocat mecanic sau daca ramane blocat?

Daca ajuta cu ceva mentionez ca iese fum negru cand sar de 3000 de ture pt 1-2 secunde si simt miros de noxe si in interior.


Top
   
PostPosted: 27 Oct 2017, 19:49 
Offline

Joined: 06 Dec 2015, 00:04
Posts: 120
Car: Alfa 166 2.4jtd 150
Referitor la cd-uri cumpara de la Kaufland,scrie pe ele Kaufland Clasic sau ceva de genul fale la viteza cat mai mica si o sa mearga,la drum cat de cat bun nu vei avea probleme.


Top
   
PostPosted: 16 Nov 2017, 15:36 
Offline

Joined: 25 Oct 2017, 00:10
Posts: 4
Car: A.R. 166 2,4 JTDM
Ok. Deci am apucat până acum sa schimb brațele fata si spate + amortizoare cu flanșe și bucșe stabilizatoare. De asemenea am pus frana de mana (care era retezata) și am schimbat uleiul și filtrul de ulei. Când mecanicul a schimbat filtrul mi-a zis că nu reușea să îl scoată și a fost nevoit să slăbească o galerie sau ceva de genul că să îl strecoare. Am insistat să o prindă bine după ce a terminat că urma să fac un drum mai lung și nu voiam să am probleme.

Marea belea a apărut la drumul spre Slovenia. Undeva prin Budapesta am auzit un fel de bubuitura după care motorul a pierdut ceva putere și scoate un sunet mult mai diferit. Am oprit mașina sa vad daca e ceva vizibil. Furtunele păreau întregi dar numai auzeam turbina. Puterea motorului a scăzut, accelerez mai greu și ies foarte multe gaze. Le simțeam și în interior. Și iese mult fum negru când accelerez cu toate că am schimbat uleiul și filtrul cu 2 zile in urma. Sunt in Ljubljana momentan și nu prea știu ce să fac. Trebuie să mă întorc pe 20 in Romania și aș vrea să îmi spuneți dacă ați pățit ceva similar și dacă ar fi ok să mă întorc cu ea asa sa o repar in tara. menționez că nu am avut cum să mă uit sub ea sa vad daca cumva e galeria desprinsă (cea menționată de cel care mi-a schimbat uleiul și filtrul) și că nu am foarte multi bani la mine că altfel mă duceam direct la un service.


Top
   
PostPosted: 24 Nov 2017, 17:26 
Offline

Joined: 25 Oct 2017, 00:10
Posts: 4
Car: A.R. 166 2,4 JTDM
Am descoperit problema impreuna cu un mecanic din Ljubljana... insa nu stiu cum se numeste piesa ce ar trebui inlocuita. Folosind google translate el mi-a zis ca s-ar numi preincalzitor si ca ar recircula gazele in motor pentru a-l incalzi. Voi atasa o fotografie cu locul unde s-a produs fisura. Ma puteti ajuta macar cu denumirea piesei defecte?


Attachments:
File comment: Este vorba de piesa cilindrica cu furtunul scapat
20171121_172058.jpg
20171121_172058.jpg [ 1.59 MiB | Viewed 1306 times ]
Top
   
PostPosted: 24 Nov 2017, 18:51 
Offline
User avatar

Joined: 20 Mar 2009, 05:04
Posts: 327
Car: Alfa 147 JTD
Location: Timisoara <=> Hunedoara
Cauta dupa 55199703.
Cred ca se numeste racitor de gaze, dar nu sunt sigur.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 7 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited