It is currently 11 May 2024, 07:53

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 3 posts ] 
Author Message
 Post subject: Planetare pentru 166
PostPosted: 11 Sep 2017, 22:17 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
In acest topic as fi dorit sa spună cei care au avut probleme cu planetarele sau care stiu ce dimensiuni au in functie de motorizare si cum au remediat fiecare problemele aparute.
De exemplu daca stiam ca planetara dreapta pentru 2.0TS dintre cutia de viteze si suportul alternatorului are 47 cm nu ma apucam sa o desfac ,vroia cineva sa imi vanda cu 50 lei o planetara dar imi spusese dinainte ca are 50 cm , daca stiam ca a mea avea 47 cm ma apucam alta data sa o demontez ,momentan nu ma deranjeaza cu ea scoasa pentru ca oricum nu mai pot circula cu ea pana o inmatriculez, dar daca puteam circula atunci trebuia sa pierd timp cu demontatul-montatul planetarei pentru ca nu stiam marimea ei.

In principiu la planetara dintre cutia de viteze si suportul de alternator nu ar trebui sa se uzeze decat rulmentul care vine in suportul alternatorului pentru că in rest este doar fier ,in conditii normale cred ca rezista cat masina,unele masini poate nu au probleme cu rulmetul dar la mine lipseau catev bile si cand sa scos planetara au cazut si bilele ramasese.

Variantele pentru remedierea problemei ar fi urmatoarele :

1.Se inlocuieste planetara cu una noua , pe la noi nu se mai gaseste decat pe original si costa aproximativ 1000 lei pe Autokarma, asta este varianta pentru cei cărora banul nu este o problema asa de mare, pentru restul sunt urmatoarele variante.

2.Se cumpara de la dezmembrari bucata aceea de planetară ,ar trebui sa coste intre 80 lei si 150 lei sau mai mult in functie de fiecare ,dar problema mai serioasa este ca rulmentul este de-o seama cu masina , majoritatea Alfelor 166 care se gasesc la dezmembrari sunt fabricate pana in 2002.

3.Se inlocuieste doar rulmentul cu unul nou ,aceasta varianta este putin mai complicata dar se merita incercată.

Pentru mine bataia de cap mai mare a fost sa scot piulita planetarei , am incercat initial sa o scot cu un dorn si un ciocan dar materialul piulitei este mai sensibil si incepuse sa se deformeze putin , am cumparat o tubulara Dexter de 32 cu 9 lei si am fost la 2 strungari in speranta ca ei pot sa ia la freza tubulara sa o faca cu 4 dinti scosi in afara dar elanul a fost taiat imediat ,nu se poate modela cu freza o tubulara pentru ca este calită si se strica capul vidia al frezei singura varianta recomandata de ei a fost flexul ,am zis ca inainte sa incerc varianta cu flexul sa caut pe la service-uri poate gasesc o cheie ca sa pot desface piulita , am fost la 4 service-uri mai mari si cum era de asteptat nu aveau o asemenea tubulara ,nici la Autocomo reprezentata FIAT/Alfa Romeo in Constanta nu aveau asa ceva ,au zis ca ei cand au probleme de genul asta inlocuiesc planetara cu totul , mi sa parut aiurea, pentru un rulment care costa aproximativ 100 lei sa inlocuiesti o planetara care costa de 10 ori mai mult ,dar fiecare face ce vrea cu bani lui.
Am trecut si pe la un service care repara Peugeot pentru ca auzisem ca se poate potrivi tubulara de la pivoti dar nu am avut noroc ,aceea tubulara era mai mica decat ce aveam nevoie,pana la urma dupa 6 ore de colindat cu autobuzul si pe jos printre service-uri am ajuns acasa si am incercat varianta cu flexul , nu ma asteptam sa intre asa de bine in tubulara de 32 , in aproximativ 15-20 minute am reusit sa decupez tubulara asa incat sa iasa 4 dinti in afara ,am mai polizat putin sa intre bine in piulita , după care am tras o fuga pana la un service apropiat ,ma lasat sa folosesc menghina ,am prins planetara , am reusit destul de usor sa scot piulita cu tubulara , dupa care am scos cu ciocanul putin cate putin si partea rotunda prin care intra suruburile de prindere ,aceasta are caneluri si iese cu cateva inistențe, iar camasa rulmentului ramasa pe planetara a iesit doar la presă.
Acum urmeaza sa ma duc la un magazin care vinde rulmenti si sa caut un rulment mai bun gen SKF, tipul rulmentului trebuie sa fie 62206-2RS1 ,asa scrie pe camasa mare a rulmentului , daca se potriveste acesta este excelent ,mi se pare varianta mai ok , cand ma duc sa il cumpar ma duc si cu camasile ramase de la rulment sa stiu sigur ca se potriveste,după care ma intorc la service sa pună la loc rulmentul pe planetară cu presa de rulmenti , intre timp trebuie sa caut 3 surubui din cele 6 ale planetarei pentru ca sa largit gaura imbusului.


Attachments:
planetara1.jpg
planetara1.jpg [ 1.71 MiB | Viewed 1181 times ]
planetara2.jpg
planetara2.jpg [ 1.09 MiB | Viewed 1181 times ]
planetara3.jpg
planetara3.jpg [ 1.41 MiB | Viewed 1181 times ]
Top
   
 Post subject: Re: Planetare pentru 166
PostPosted: 12 Sep 2017, 21:04 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Am reusit sa cumpar un rulment SKF 62206-2RS1 fabricat in Italia ,in teorie trebuie sa fie de la mama lui dar practic poate sa fie chinezarie chiar daca am dat 100 lei si cumparat dintr-un magazin care vand printre altele si rulmenti de toate tipurile , oricum cand este vorba de piese auto la noi sunt foarte multe piese contrafacute comercializate de magazine mari nu de unele obscure. Acum cateva zile au confiscat la Agigea un container cu piese auto contrafacute ,nu mai zic cate trec neobservate.

Mâine ma duc sa monteze rulmentul pe axul planetarei cu presa hidraulica ,sper ca rulmetul sa intre fara probleme.
Din cate am observat si vechiul rulment era tot SKF 62206-2RS1 fabricat in Africa de Sud,probabil asa vine din fabrica, cu SKF.


Attachments:
rulment.jpg
rulment.jpg [ 1.46 MiB | Viewed 1136 times ]
Top
   
 Post subject: Re: Planetare pentru 166
PostPosted: 13 Sep 2017, 23:13 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Pana la urma sa rezolvat.

Am fost la mecanic ,
1.a pus rulmentul cu presa dupa care
2.am pus tabla cu piulitele in sus ,pentru ca era in picioare pregatita pentru presa,dupa care
3.mecanicul a pus tot cu presa cupla cu caneluri sau cum se numeste cea in care sunt gaurile pentru suruburi dupa care
4.am prins planetara in menghină si am pus piulita după care am strans-o cu tubulara de 32 decupată cu flexul, dupa care mecanicul
5.a batut cu dalta in piulita ca sa faca acele 2 sigurante care in teorie ar trebui sa bolcheze piulita in pozitia montata ,dar in practică fierul nu intra atat de adanc pe santul planetarei asa incat sa fie foarte intepenită piulita.

Cand am ajuns acasa am montat planetara , locul din suportul de alternator l-am curatat bine si rulmentul intră bine , a intrat fară sa îl forțez dar nici joc nu are in suport,probabil daca nu curatam locul in care intra, intra mai fortat.

Costurile ar fi urmatoarele :
1. Rulentul costa intre 50-100 lei in functie de firmă , poate sa difere cu 10-20 lei in functie de magazin , eu am dat pe SKF 62206-2RS1 100 lei , alte persoane poate gasesc mai ieftin sau mai scump.
2. Tubulară de 32 ,cu 9 lei am cumarat una Dexter de la Leroy Merlin + 15-20 minute decupatul si finisatul ,alti care folosesc flexul mai des se descurca mai bine.
Poate uni se descurcă sa desfaca aceea piulita fară tubulara cu 4 dinti ,dar materialul piulitei nu este unul prea teapan sa nu lase urme in urma loviturilor.
3. 25 lei pentru ca a demontat /montat rulmentul si cupla si că ma lasat sa folosesc menghina. Cei care au prieteni mecanici scapa doar cu o bere sau o cafea, eu atat am vrut sa dau.

In total eu am dat 134 lei +curentul consumat de flex + 6 suruburi cu cap de imbus si 6 piulite (6 lei) pentru ca am schimbat suruburile care legau planetrele pentru ca unele erau decalibrate si nu le puteam desface/strange bine.

Varianta cu inlocuirea rulmentului mi se pare cea mai convenabila ,de la dezmembrari mi se pare o treba buna daca pretul nu depaseste 50 lei si vreau sa scap de masina dupa ceva timp.

Am uitat sa precizez ca o să curga aproximativ 500 ml de ulei din cutie in momentul in care se scoate axul planetarei din diferential,eu am pus un bidon taiat cu o palnie deasupra lui ca sa pun uleiul la loc dupa ce termina treaba.


Attachments:
Schimbat rulment.jpg
Schimbat rulment.jpg [ 1.01 MiB | Viewed 1094 times ]
Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 3 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]