Sper sa se fi rezolvat problemele cu pierderile de ulei , am reusit sa dau jos cutia de viteze de 2 ori ,nu este prea placut dar se poate face de unul singur si acasa ,daca locul perimite ,la fel si timpul disponibil.
Prima data cand am dat jos cutia , am inlcuit simeringul de la arbore si capacul la balansierul catre radiator , am inlcuit volanta si discul de ambreiaj si rulmentul de presiune , niciuna noi ,ca inainte se auzea un zgomot care disparea cand apasam ,dupa ce le-am montat la loc ,curgea mai mult ca inainte .
Am mai dat odata cutia , am pus rulmentul de presiune care era inainte pe masina ,ca acesta scos , avea o ureche putin deplasata , m-am uitat mai atent si avea o mica fisura , am rupt urechea miscand-o putin cu patentul ,eu m-am uitat ca pe motor era scris in mai multe locuri 38000 km , am zis ca aia sunt km motorului (arata mult prea curat si in locuri unde nu ajungea apa , fata de cel vechi) si mai ok este un rulment de 38.000 km decat de unul de 75000 , dar nu a fost asa .
De vina pentru scurgerile de ulei a fost cutia , mai precis suportul de centrare al rulmetului de presiune , nu stiu din ce cauza cele 3 suruburi de strangere erau foarte slabite , foarte posibil ca atunci cand am schimbat motorul , am umblat sigur si la acel suport ,posibil sa nu-l fi strans prea bine ,si mai curgea ulei pe acolo , oricum pe joja mie imi arata mereu putin peste maxim ,daca observam ca scade imi dadeam seama mai devreme .
Dupa ce am scos suportul , am curatat bine locul si suportul , dupa care am dat cu silicon negru pe langa garnitura ,ca sa etanseze mai bine ,nu stiu daca se gasesc doar garnituri separat , nu am vazut.
Nu este cine stie ce inginerie cu inlcuirea kitului de ambreiaj , sa ai niste scule ,capre ,loc si timp liber .
In mare pasi ar fi cam urmatori :
1.Dupa ce se slabesc rotile ,se ridica masina pe cric ,se pun capre sub cadru (asa am pus eu) ,se scot rotile si aparatorile de plastic dupa ambele roti
2.Se scoate teava de evacuare cu cu racord , intre galerie si catalziator , 2 piulite su 13 si 2 suruburi tot cu 13 in fata si 2 suruburi cu 13 in spate , cine are tabla de protectie care acopera baia in zona esapamentului ,trebuie sa o scoata , 4 piulite cu cheie de 17, inainte sa scoateti teava de tot , scoateti mufa si calbul de la sonda lambda ca sa scoateti teava cu tot cu senzor.
3.Se scoate uleiul de cutie pe la busonul de la diferetial
4.La piulita de planetara din stanga , cu o surubelnita sa intreapta parte indoita a piulitei ,iar cu o cheie de 36 cu prelungitor mai lung (o teava ) se desface piulita , aici este putin mai greu , depinde de scule
5.Se desfac suruburile cu imbus si cu piulita de 8 la celalat capat ,de la ambele planetare ,sunt 6 cu 6 ,asa se desprinde planetara de cutie in stanga si planetara de prelungirea planetariei in dreapta .
6. Se scoate surubul care vine intre furca amortizorului si bascula de jos dupa ambele roti ,se baga presa de pivoti in bratul superior si se scoate din fuzeta , asa se poate misca fuzeta mai bine ,cu ocazia asta se scoate planetara din stanga iar cea din dreapta ,pentru dreapta se mai asteapta putin , fuzeta se lasa in bratul superior .
7. Se baga sub masina ,si sub alternator este suportul in care intra bucata de planetara de la cutie si suport , sunt 3 suruburi de 8 ,se scot dupa care se misca fuzeta in diferite pozitii ,pana se poate ridica planetara in asa fel incat bucate de planetara din cutie sa fie scoasa afara .
8.Se scoate electromotorul ,pe sus si pe sub masina , se desfac contactele electrice cu cheie de 13 si chieie de 10 dupa care se scot cele 3 suruburi cu cheie de 13
9.Se scoate masa dupa suportul cutiei (cheie 13)
10.Se scot cele 2 suruburi de 8 ale suportului cutiei de cadru , la montaj este mai bine sa se scoata suportul din cutie (3 suruburi cu cheie de 17)
11.Eu am masina pe gpl , am vrut nu am vrut , a trebuit sa scot antigelul afara , pentru ca am dat jos plamanul de gaz (este in zona cutiei) si celalte furtune care vin dinspre calorifer si vas expaniune , asa aveam vizibilitate mai mare catre cutie .
12.Se scoate suportul care tine cilindrul de ambreiaj , 3 suruburi de 8 si se pune in partea de sus.
13.Se scoate suportul timoneriei din cele 3 suruburi si piulite
14.Se coate surubul cu cheia de 15 de la suportul de sus al motorului , cel cu cele 2 bucsi , eu am slabit cat mai mult cele 2 piulite si de la ceilati suporti motor.
15. Prinderea cutiei de motor se face prin 2 piulite cu cheia de 18 ,pe lateralele motorului , 2 suruburi in partea de sus tot cu 18 si 2 la baie cu 15
16.Se foloseste cricul masinii cu o bucata de lemn care se pune in capat , exact in zona urechii de fixare a cutiei , spre radiator , mai are o ureche dar in spate si este ceva mai inalta ,probabil merge facut ceva artizanal, sa fixeze blocul motor pe ambele parti ,se ridica motorul aproximativ , pana cutia ajunge la nivelul de sus al cadrului , atentie motorul trebuie fixat bine si un surub trebuie pastrat nedesfacut in totalitate
17.Dupa ce sa ridicat motorul si cutia , se desface ultimul surub ,dupa care se trage cutia afara ,poate nu iese din prima ,dar se desprinde usor usor si se da pe spate spre amortizor .
18.Acum ramane loc suficient pentru a desface suruburile la placa de preisune ,se poate misca de volanta in sensul acelor de ceasornic ca sa se scoata toate cele 6 suruburi cu ribe .
19. Volanta se scoate cu tubulara de 21 ,sunt tot 6 suruburi , trebuie bagat un surub in gaura de fixare a cutiei din bloc si cu un levier si fixeaza volanta , merge si singur , eu am prins capatul levierului cu un colier mare de cadru , trebuie un antrenor bunicel ca suruburile sunt destul de stranse .
20.Se da jos si protectia de tabla prinsa in 2 surubuiri si se verifica simeringul arborelui si capacele balansierilor
21.Pentru indepartarea rulmentului din placa de presiune , am folosit o panza de bomfaier ,taiata si modelata pe marimea gaurii , am bagat-o pe pozitie , am dat cu ciocanul in ea sa intre mai bine ,si sa impinga siguranta catre interior ,iar cu o surubelnita ,am tras de urechile rulmentului , nu o iesi din prima dar iese pana la urma.
In mare cam asta este cu demontatul , trebuie ceva atentie la :
1.Fixare disc ambreiaj de placa de presiune , o scula ca cea din poza este ok , se fixeaza bine ,se pune scula se fixeaza de placa , se pune pe pozitie in volanta si se strang suruburile .
2.Punearea si ungerea rulmentului de presiune in furca , garnitura conica ,trebuie sa fie peste siguranta rulmetului ,cu partea conica catre fata ,tija care actioneaza furca trebuie sa stea la maxim in fata ,sau sa se miste foarte putin in spate .
3. Cutia intra pe pozitie in motor destul de usor daca discul este centrat bine , mai greu este cu alinierea prezoanelor de fixare a cutiei spre gaurile din blocul motor , ar fi ok si un cric sub cutie ,eu am scos suportul cutiei de tot ,ca sa pot misca cutia mai bine .
4. Dupa ce se prind suruburile cutiei , se loveste spre dreapta (daca se sta in fata masinii) cu un ciocan ,tija care misca furca in care este bagat rulmetul , dupa care se vrifica daca sa fixat rulmetul in placa de presiune , dupa aceasta operatiune , furca o sa aiba o cursa mult mai scurta.
Dupa ce le-am montat la loc , am facut o proba si deocamdata nu mai sunt piederi de ulei , dar o sa urmaresc problema asta , ca doar asta este motivul pentru care am dat cutia jos de 2 ori.
Daca mai tin masina , o sa pun si un kit de ambreiaj nou , probabil Valeo ,ca pe original am vazut ca tot de la ei sunt , dar nu neglijez nici varianta mai ieftina Blue Print adl143024.
Attachments: |
1.jpg [ 841.63 KiB | Viewed 465 times ]
|
2.jpg [ 572.64 KiB | Viewed 465 times ]
|
3.jpg [ 341.06 KiB | Viewed 465 times ]
|
4.jpg [ 899.53 KiB | Viewed 465 times ]
|
5.jpg [ 968.22 KiB | Viewed 465 times ]
|
6.jpg [ 981.09 KiB | Viewed 465 times ]
|
7.jpg [ 940.02 KiB | Viewed 465 times ]
|
8.jpg [ 767.68 KiB | Viewed 465 times ]
|
9.jpg [ 812 KiB | Viewed 465 times ]
|
10.jpg [ 980.16 KiB | Viewed 465 times ]
|
11.jpg [ 1015.77 KiB | Viewed 465 times ]
|
|