It is currently 27 Apr 2024, 17:38

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 31 posts ]  Go to page Previous 1 2
Author Message
PostPosted: 20 Jan 2021, 23:15 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Am inlocuit garniturile din cilindrul receptor , cum ma asteptam erau uzate , nu a trebuit sa depun prea mult efort sa scot pistonasul cu garniturile din interior ,ca au iesit singure cand am intors cilindrul cu gura in jos , nu ma astept sa fie prea rezistente cele puse ,dar nu sunt alternative mai bune , mai toate sunt facute de spanioli ,nici garniturile de pistonase de frana nu sunt asa de rasarite (ERT, Frenkit ,Siena)

Daca de iesit a fost mai simplu , am pus un prelungitor 1/2 si am batut usor in el pana a iesit cilindrul receptor ( nu aveam siguranta) , la montaj nu mai tinea ca se intepenea tija care misca furca cu rulmentul din placa de presiune , si chiar daca fortam cilindrul tot nu reuseam sa pun siguranta la loc ,pe care o aveam de la cilndrul de rezerva , asa ca a trebuit sa slabesc suportul cilindrului receptor din cele 3 suruburi ,dupa care am pus cilindrul fara probleme pe pozitie ,plus siguranta de fixare , dupa care am strans cele 3 suruburi si asa sa fixat boltul cilindrului receptor in tija care misca furca , dupa care am pus la loc conducta de alimentare a cilindrului , am completat cu lichid de frana dot 4 de la ATE cum aveam in instalatie , am pornit motorul si am aerisit circuitul cilindrului receptor pana sa intarit pedala de ambreiaj, pedala tinea si inainte doar ca se scurgea lichid de frana din cilindru .


Attachments:
1.jpg
1.jpg [ 389.89 KiB | Viewed 1074 times ]
2.jpg
2.jpg [ 322.36 KiB | Viewed 1074 times ]
3.jpg
3.jpg [ 59.01 KiB | Viewed 1074 times ]
4.jpg
4.jpg [ 39.75 KiB | Viewed 1074 times ]
5.jpg
5.jpg [ 361.97 KiB | Viewed 1074 times ]
Top
   
PostPosted: 30 May 2022, 20:43 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Cu prima ocazie ,vreau sa elimin pierderile de ulei care vin dintre cutie si motor ,aici ar fi doar 2 variante :
1.Simering arbore cotit dinspre cutie , cod OEM 71718365 , se gaseste aftermarket intre 70-200 lei
2.Capac arbore balansier ,cel peste care vine cutia cod OEM 7576017 ,se pare ca se gaseste doar pe original , capacul costa in jur de 50 lei.

Din ce am vazut ,si la vechiul motor aveam pierderi la fel , posibil sa fie uzura simeringului ,daca nu sa schimbat deloc.
Nu sunt piederi de ulei la cutie , scade nivelul de ulei doar la motor.

Partea neplacuta este ca trebuie desprinsa cutia de motor , asta implica ceva munca , in teorie vreau sa trag cutia la maxim catre stanga ,chiar daca sunt nevoit sa scot fuzeta si arcul cu amortizor , sa vad daca o sa pot mica cutia mai usor , am una de rezerva si cantareste ceva ,nu stiu daca de unul singur o pot manevra bine.

De cand am pus motorul actual , a inceput sa zdrangane rulmetul de presiune , nu ma deranjeaza asa de mult , are peste 15.000 km de cand am schimbat motorul ,cu vechiul motor nu facea nici un zgomot in plus , posibil cand sa busit vechiul motor ,sa fi afectat rulmetul.
La fel facea si cand am cumparat masina ,cand apasam ambreiajul zgomotul disparea ,se pare ca atunci cand apare zgomotul , nu este ceva urgent , dar anunta ca sunt unele probleme .
De exemplu inainte sa inlocuiesc kitul de ambreiaj in 2017 , ambreiajul facea zgomot ca polizorul ,probabil de la rulment , discul si placa de presiune pareau ok , doar ca sa nimerit sa am si unele probleme cu cutia de viteze ,si a trebuit sa o inlocuiesc, ca nu mai intra in viteze cand vroiam eu , intrase niste tije de la rulmenti cu ace prin sincroane si nu mai intra cum trebuie in viteze.

Nu prea ma incanta sa merg la mecanic ,deja am bagat prea multi bani in tigaie ,in 6 ani cu tot itp/asigurari/piese ,a inghitit aproape 5800 euro ,si se putea si mai mult daca ma duceam la mecanic pentru orice problema.
Cu bani pe manopera cumpar un kit de ambreiaj de la Valeo 828063 (pe original vine tot pe Valeo) sau pot incerca si Sasch 3000 951 541 ,costul kitului de ambreiaj este in jur de 800 lei . Nu se pune problema volantei , oricum una noua este cel putin 2000 lei pe Valeo.


Top
   
PostPosted: 07 Jun 2022, 21:44 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Daca tot mi sa pus pata sa dau cutia jos ,ca sa inlocuiesc simeringul arborelui dinspre cutie ,m-am apucat de desfacut , avand si gpl sa complicat putin treaba ca a trebuit sa scot plamanul de gaz si antigelul , am scos si uleiul din cutie , daca se scoate prin surubul de sub cutie iese decat aproximativ 1 litru , ca sa iasa tot ,trebuie desfacut surubul de golire de la diferential.
Surubul de sub cutie are magnet ,si vad ca sa adunat ceva span dupa cum se vede in fotografie ,asta este cutia inlocuita in 2017 .

Pe dreapta , am scos bucata de planetara intre cutie si suportul de sub alternator ,iar pe stanga ,a trebuit sa o scot de tot , surubul din fuzeta sa defacut ceva mai greu , aveam 2 tubulare de 36 , una 1/2 cu adaptor la 1 ,antrenor de 1 si teava ,trebuia o teava ceva mai lunga sa se desfaca mai usor , am si tubulara de 36 pentru antrenor de 1 ,dar trebuie poizata pe margine , ca este groasa si nu intra in zona piulitei planetarei ca inauntru este putin conic , pe exterior este mai lat si se ingusteaza cate putin spre interior .
Am incercat sa scot toata planetara stanga ,dar nu a iesit , a trebuit sa scot cele 6 suruburi care prind planetara de bucata care inta in cutie .

A mai rams de scos electromotorul ,suportul cutiei de viteze si suruburile de prindere a cutiei de motor , sa vad cum ma descurc ca nu am desfacut nicidata doar cutia , nu stiu daca este mai simplu de scos motorul pe sus ,si lasata cutia pe pozitie , daca stateam la casa ,cumparam o macara girafa si ma descurcam cu ea mai usor.

Din ce am vazut , trebuie ridicat motorul ,ca diferentialul sa treaca de cadru ,si abia dupa aceia sa se scoata cutia cat mai mult in exterior , iar cu locul ramas intre cutie si bloc se poate lucra la ambreiaj si volanta.

Daca ati dat cutia jos sau aveti experienta cu asa ceva , orice informatie este binevenita , mai dureaza cu ea .


Attachments:
222.jpg
222.jpg [ 905.98 KiB | Viewed 666 times ]
111.jpg
111.jpg [ 1.85 MiB | Viewed 665 times ]
Top
   
PostPosted: 09 Jun 2022, 22:49 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Daca tot a fost vreamea buna , m-am apucat sa fac ce ma ramsese ca sa pot scoate cutiea dupa pozitie .

Eu am pus cricul in suportul blocului motor dinspre radiator ,cel unde intra surubul cuitei de fixare in motor ,am mai pus ceva preventiv sub baie ,pe unde trece esapamentul .
A trebuit sa ridic motorul dinspre cutie ,cad sa treaca diferentialul de cadrul motorului ,am scos toate suruburile inainte ,la fel si suportul motor de prinderea din cadru ,dupa care cutia a iesit usor si sa lasat pe spate catre amortizor ,probabil daca se socate amortizorul dupa pozitie ,cutia de viteze poate iesi prin zona rotii .

Cum ma asteptam , era ulei pe blocul motor , cel mai de sus venea de la capacul arborelui balansier din fata , si de acolo se prelingea in jos , nu este exclus sa fi curs si de la simering palier , oricum trebuie inlocuite amandaoua , simeringul nou (Corteco) este deja montat ,mai trebuie sa cumpar capacul arborelui balanier cu pricina ,care nu intrase in calcul ,ca il comandam dinainte ,il iau de la Unix ca este 45 lei .
Din ce am vazut , simeringul in partea de jos se lipeste de baie ,si trebuie dat cu silicon ,sa se etanseze de baia de ulei , si trebuie putina atentie la montaj , buza interioara a simerigului este subtire si moale ,si cand se baga pe capatul arborelui ,buza are sanse sa nu se aseze cum trebuie .

Cu demontatul este usor , o sa vad cum este cu montatul la loc , trebuie sa citesc cuplurile de strangere la volanta , placa presiune si planetara ,trebuia si simering dar asta este montat . Am luat si pasta blocatoare , am vazut ca la volanta avea asa ceva.

Oricum ,scopul demontarii cutiei a fost doar eliminarea pierderilor de ulei (era bine daca puteam face proba fara cutie si volanta , sa vad daca mai curge sau nu ) , in nici un caz inlocuirea kitului de ambreiaj . Daca este sa inlocuiesc ceva , as pune rulmentul original (asta dupa masina face zgomot de 20.000 km) si discul de ambreiaj , originalul are aproximativ 7,8-7,9 mm si cel dupa masina are 7,4-7,6 mm (dupa 70.000 km) , la volanta mai mai gandesc ,daca o tin pe asta cu care a venit motorul sau o pun pe cea de la vechiul motor , nu stiu daca este de la ea sau frana de motor , dar din ce vedeam , avea tendinta sa smuceasca putin in prima treapta , in special la mersul in coloana , cand bagam in a doua nu aveam probleme .


Attachments:
1.jpg
1.jpg [ 335.81 KiB | Viewed 595 times ]
2.jpg
2.jpg [ 1013.14 KiB | Viewed 595 times ]
3.jpg
3.jpg [ 1.04 MiB | Viewed 595 times ]
4.jpg
4.jpg [ 770.12 KiB | Viewed 595 times ]
5.jpg
5.jpg [ 1.46 MiB | Viewed 595 times ]
6.jpg
6.jpg [ 1.47 MiB | Viewed 595 times ]
7.jpg
7.jpg [ 1.08 MiB | Viewed 595 times ]
8.jpg
8.jpg [ 897.53 KiB | Viewed 595 times ]
9.jpg
9.jpg [ 1003 KiB | Viewed 595 times ]
Top
   
PostPosted: 16 Jun 2022, 22:42 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Sper sa se fi rezolvat problemele cu pierderile de ulei , am reusit sa dau jos cutia de viteze de 2 ori ,nu este prea placut dar se poate face de unul singur si acasa ,daca locul perimite ,la fel si timpul disponibil.
Prima data cand am dat jos cutia , am inlcuit simeringul de la arbore si capacul la balansierul catre radiator , am inlcuit volanta si discul de ambreiaj si rulmentul de presiune , niciuna noi ,ca inainte se auzea un zgomot care disparea cand apasam ,dupa ce le-am montat la loc ,curgea mai mult ca inainte .

Am mai dat odata cutia , am pus rulmentul de presiune care era inainte pe masina ,ca acesta scos , avea o ureche putin deplasata , m-am uitat mai atent si avea o mica fisura , am rupt urechea miscand-o putin cu patentul ,eu m-am uitat ca pe motor era scris in mai multe locuri 38000 km , am zis ca aia sunt km motorului (arata mult prea curat si in locuri unde nu ajungea apa , fata de cel vechi) si mai ok este un rulment de 38.000 km decat de unul de 75000 , dar nu a fost asa .
De vina pentru scurgerile de ulei a fost cutia , mai precis suportul de centrare al rulmetului de presiune , nu stiu din ce cauza cele 3 suruburi de strangere erau foarte slabite , foarte posibil ca atunci cand am schimbat motorul , am umblat sigur si la acel suport ,posibil sa nu-l fi strans prea bine ,si mai curgea ulei pe acolo , oricum pe joja mie imi arata mereu putin peste maxim ,daca observam ca scade imi dadeam seama mai devreme .
Dupa ce am scos suportul , am curatat bine locul si suportul , dupa care am dat cu silicon negru pe langa garnitura ,ca sa etanseze mai bine ,nu stiu daca se gasesc doar garnituri separat , nu am vazut.

Nu este cine stie ce inginerie cu inlcuirea kitului de ambreiaj , sa ai niste scule ,capre ,loc si timp liber .
In mare pasi ar fi cam urmatori :
1.Dupa ce se slabesc rotile ,se ridica masina pe cric ,se pun capre sub cadru (asa am pus eu) ,se scot rotile si aparatorile de plastic dupa ambele roti
2.Se scoate teava de evacuare cu cu racord , intre galerie si catalziator , 2 piulite su 13 si 2 suruburi tot cu 13 in fata si 2 suruburi cu 13 in spate , cine are tabla de protectie care acopera baia in zona esapamentului ,trebuie sa o scoata , 4 piulite cu cheie de 17, inainte sa scoateti teava de tot , scoateti mufa si calbul de la sonda lambda ca sa scoateti teava cu tot cu senzor.
3.Se scoate uleiul de cutie pe la busonul de la diferetial
4.La piulita de planetara din stanga , cu o surubelnita sa intreapta parte indoita a piulitei ,iar cu o cheie de 36 cu prelungitor mai lung (o teava ) se desface piulita , aici este putin mai greu , depinde de scule
5.Se desfac suruburile cu imbus si cu piulita de 8 la celalat capat ,de la ambele planetare ,sunt 6 cu 6 ,asa se desprinde planetara de cutie in stanga si planetara de prelungirea planetariei in dreapta .
6. Se scoate surubul care vine intre furca amortizorului si bascula de jos dupa ambele roti ,se baga presa de pivoti in bratul superior si se scoate din fuzeta , asa se poate misca fuzeta mai bine ,cu ocazia asta se scoate planetara din stanga iar cea din dreapta ,pentru dreapta se mai asteapta putin , fuzeta se lasa in bratul superior .
7. Se baga sub masina ,si sub alternator este suportul in care intra bucata de planetara de la cutie si suport , sunt 3 suruburi de 8 ,se scot dupa care se misca fuzeta in diferite pozitii ,pana se poate ridica planetara in asa fel incat bucate de planetara din cutie sa fie scoasa afara .
8.Se scoate electromotorul ,pe sus si pe sub masina , se desfac contactele electrice cu cheie de 13 si chieie de 10 dupa care se scot cele 3 suruburi cu cheie de 13
9.Se scoate masa dupa suportul cutiei (cheie 13)
10.Se scot cele 2 suruburi de 8 ale suportului cutiei de cadru , la montaj este mai bine sa se scoata suportul din cutie (3 suruburi cu cheie de 17)
11.Eu am masina pe gpl , am vrut nu am vrut , a trebuit sa scot antigelul afara , pentru ca am dat jos plamanul de gaz (este in zona cutiei) si celalte furtune care vin dinspre calorifer si vas expaniune , asa aveam vizibilitate mai mare catre cutie .
12.Se scoate suportul care tine cilindrul de ambreiaj , 3 suruburi de 8 si se pune in partea de sus.
13.Se scoate suportul timoneriei din cele 3 suruburi si piulite
14.Se coate surubul cu cheia de 15 de la suportul de sus al motorului , cel cu cele 2 bucsi , eu am slabit cat mai mult cele 2 piulite si de la ceilati suporti motor.
15. Prinderea cutiei de motor se face prin 2 piulite cu cheia de 18 ,pe lateralele motorului , 2 suruburi in partea de sus tot cu 18 si 2 la baie cu 15
16.Se foloseste cricul masinii cu o bucata de lemn care se pune in capat , exact in zona urechii de fixare a cutiei , spre radiator , mai are o ureche dar in spate si este ceva mai inalta ,probabil merge facut ceva artizanal, sa fixeze blocul motor pe ambele parti ,se ridica motorul aproximativ , pana cutia ajunge la nivelul de sus al cadrului , atentie motorul trebuie fixat bine si un surub trebuie pastrat nedesfacut in totalitate
17.Dupa ce sa ridicat motorul si cutia , se desface ultimul surub ,dupa care se trage cutia afara ,poate nu iese din prima ,dar se desprinde usor usor si se da pe spate spre amortizor .
18.Acum ramane loc suficient pentru a desface suruburile la placa de preisune ,se poate misca de volanta in sensul acelor de ceasornic ca sa se scoata toate cele 6 suruburi cu ribe .
19. Volanta se scoate cu tubulara de 21 ,sunt tot 6 suruburi , trebuie bagat un surub in gaura de fixare a cutiei din bloc si cu un levier si fixeaza volanta , merge si singur , eu am prins capatul levierului cu un colier mare de cadru , trebuie un antrenor bunicel ca suruburile sunt destul de stranse .
20.Se da jos si protectia de tabla prinsa in 2 surubuiri si se verifica simeringul arborelui si capacele balansierilor
21.Pentru indepartarea rulmentului din placa de presiune , am folosit o panza de bomfaier ,taiata si modelata pe marimea gaurii , am bagat-o pe pozitie , am dat cu ciocanul in ea sa intre mai bine ,si sa impinga siguranta catre interior ,iar cu o surubelnita ,am tras de urechile rulmentului , nu o iesi din prima dar iese pana la urma.

In mare cam asta este cu demontatul , trebuie ceva atentie la :
1.Fixare disc ambreiaj de placa de presiune , o scula ca cea din poza este ok , se fixeaza bine ,se pune scula se fixeaza de placa , se pune pe pozitie in volanta si se strang suruburile .
2.Punearea si ungerea rulmentului de presiune in furca , garnitura conica ,trebuie sa fie peste siguranta rulmetului ,cu partea conica catre fata ,tija care actioneaza furca trebuie sa stea la maxim in fata ,sau sa se miste foarte putin in spate .
3. Cutia intra pe pozitie in motor destul de usor daca discul este centrat bine , mai greu este cu alinierea prezoanelor de fixare a cutiei spre gaurile din blocul motor , ar fi ok si un cric sub cutie ,eu am scos suportul cutiei de tot ,ca sa pot misca cutia mai bine .
4. Dupa ce se prind suruburile cutiei , se loveste spre dreapta (daca se sta in fata masinii) cu un ciocan ,tija care misca furca in care este bagat rulmetul , dupa care se vrifica daca sa fixat rulmetul in placa de presiune , dupa aceasta operatiune , furca o sa aiba o cursa mult mai scurta.

Dupa ce le-am montat la loc , am facut o proba si deocamdata nu mai sunt piederi de ulei , dar o sa urmaresc problema asta , ca doar asta este motivul pentru care am dat cutia jos de 2 ori.
Daca mai tin masina , o sa pun si un kit de ambreiaj nou , probabil Valeo ,ca pe original am vazut ca tot de la ei sunt , dar nu neglijez nici varianta mai ieftina Blue Print adl143024.


Attachments:
1.jpg
1.jpg [ 841.63 KiB | Viewed 465 times ]
2.jpg
2.jpg [ 572.64 KiB | Viewed 465 times ]
3.jpg
3.jpg [ 341.06 KiB | Viewed 465 times ]
4.jpg
4.jpg [ 899.53 KiB | Viewed 465 times ]
5.jpg
5.jpg [ 968.22 KiB | Viewed 465 times ]
6.jpg
6.jpg [ 981.09 KiB | Viewed 465 times ]
7.jpg
7.jpg [ 940.02 KiB | Viewed 465 times ]
8.jpg
8.jpg [ 767.68 KiB | Viewed 465 times ]
9.jpg
9.jpg [ 812 KiB | Viewed 465 times ]
10.jpg
10.jpg [ 980.16 KiB | Viewed 465 times ]
11.jpg
11.jpg [ 1015.77 KiB | Viewed 465 times ]
Top
   
PostPosted: 09 Aug 2022, 21:54 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
A trecut ceva timp de cand am umblat la cutie si vad ca nu mai curge ulei.


Attachments:
09.08.jpg
09.08.jpg [ 936.09 KiB | Viewed 284 times ]
Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 31 posts ]  Go to page Previous 1 2

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]