It is currently 28 Apr 2024, 01:28

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 75 posts ]  Go to page Previous 1 2 3
Author Message
PostPosted: 05 Mar 2018, 22:51 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
ioonak88 Quote:
Mare rabdare ai !!! Eu ii dadeam foc de atunci. Te-ai orientat prost. Eu in mai mult de 3 ani am schimbat:3 bujii,aeroterma+calorifer si compresor ac. In rest consumabile ceva la suspensie si frane.
Eu cred ca este bine, totusi sunt 3 ani ,deci nu ai chetuit o suma prea mare .
Initial ma incata mai mult motorul de 2.4 jtd ,presupun ca este mai fiabil decat un 2.0TS ,chiar daca are injectoare ,turbina si pompa de injectie care sunt destul de costisitoare in caz de se strica ,dar dupa calculele mele la o eventuala inmatriculare impozitul era mai mare cu 600 lei ,asigurarea cu aproximativ 250 lei ,consumul nu era asa de mic ,mai ales in oras si mi sa parut mai potrivit un motor de 2.0TS cu gpl .

O vindeam demult, dar valaorea lor de piata este mica ,chiar sapatamana trecuta erau pe OLX două 166 2.0TS fara gpl la 700-750 euro ,inmatriculate pe Romania ,cei care cer mai mult(peste 1500 euro) au de asteptat mult si bine pana vand masina ,dar nu la pretul cerut.

Nu stiu cum este la alte masini ,dar la mine dupa ce am umblat la vasul de expansiune acum cateva zile si acum la termostat are tendinta sa creasca mai mult decat trebuie antigelul din vasul de expansiune ,daca masina sta pe loc cu motorul pornit si caldura oprita are tendinta sa creasca putin cate putin nivelul in vas ,daca il las de capul lui urca pana da pe afara pe furtunul din capac , daca fac o aerisire din radiator scade nivelul pana la normal , la fel si dupa ce opresc masina.
După ce desfac de 2-3 ori surubul de plastic din radiator pana iese aerul dupa instaltie (scade la normal nivelul din vas)isi revine si nu mai creste decat putin nivelul din vas .


Top
   
PostPosted: 06 Mar 2018, 13:50 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Dupa ce am masurat temperatura cu programul Multiecuscan ,cu noul termostat ar fi urmatoarele valori in afara orasului

1.Cu caldura oprita 91,1-92,4 grade
2.Cu caldura pornita 90,4-91,1 grade

Dacă senzorul de temperatura arata cu 3,4 grade mai mult ,in caz de ma iau dupa temperatura normala ,la care ar trebui se declanseze prima treapta a ventilatorului ,95 grade ,la mine ventilatorul porneste la 98,4 grade ,daca senzorul de temperatura citeste cu 3,4 grade in plus ,temperatura ar trebuie sa aibă urmatoarele valori :

1.Cu caldura oprita 87,7-88,8 grade
2.Cu caldura pornita 87 -87,7 grade

Pe termostat scrie 88 grade , in oras se incalzeste destul de repede ,in 10 min de mers acul ajunge la 90 grade, au fost plus 2-3 grade afară. O sa caut un alt senzor de temperatura sa vad daca sunt diferente intre ele ,probabil o sa caut unu folosit la bani putini sau ceva nou.


Top
   
PostPosted: 07 Mar 2018, 12:28 
Offline
User avatar

Joined: 03 Sep 2012, 17:53
Posts: 21
Car: 159 2.0 ti
Location: Bucale
Daca zici ca trebuie sa ii faci aerisire la radiator ca sa iti revina nivelul antigelului la normal, nu cred ca scapi fara chiuloasa data jos. Ideea este ca pe undeva intra aer/gaze in instalatia de racire care ar trebui sa fie etansa. Singurul aer in instalatie ar trebui sa fie cel din vasul de expansiune. Mai verifica o data tot traseul de racire...


Top
   
PostPosted: 07 Mar 2018, 20:42 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
In general sa intamplat sa creasca dupa ce imi bag nasul pe la instaltia de racire gen ,desfacut plaman gpl ,inlocuit calorifer ,inlocuit vas expansiune si mai nou inlocuit termostat ,aproape de fiecare data sa intamplat sa creasa apa in vas putin cate putin ,in functie de cat tineam motorul pornit ,de fiecare data dupa ce am desfacut/strans surubul de la radiator de cateva ori cu o surubelnita lata si manusi cauciucate ceva mai groase scadea apa in vas la normal ,dupa care nu mai avea tendinta sa creasca.

Nu sunt sigur care este problema ,dar azi mi sa parut ca sa ridicat cam repede apa la 90 grade ,in 5 minute ,am facut un drum de 25 km ,temperatura in bord a ramas la indicatorul 90 ,dupa care am oprit masina pentru 20 min ,am pornit din nou, iar in 4 km m-am trezit cu acul la 130 grade , am dat dumul la clima pe rece ,am vazut ca nu scade ,am oprit motorul in mers si am pornit imediat , am facut inca 2 km pana acasa si acul a ramas la 90 , am lasat motorul pornit si am pus imediat laptopul cu cablul de diagnoza ,acolo arata maxim 100,4 grade,dupa care intra ventilatorul si scadea temperatura la 93 grade si asa a facut de cateva ori cat timp tinut motorul pornit , antigelul in vas era la mijloc .

Preventiv am facut comanda de un senzor de temperatura ,am ales cel mai ieftin sa fac o comparatie cu actualul , am ales un MEAT DORIA 82113 la 21 lei ,nu ma astept la calitate dar sa isi faca treaba pentru care a fost facut , sa masoare temperatura cat de cat corect , un senzor temperatura apa original ,este aproximativ 125 lei , nu stiu cine fac senzori pentru Alfa ,ca poate exista alternativa la fel ca originalul dar mai ieftina.


Top
   
PostPosted: 08 Mar 2018, 22:30 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Am schimbat senzorul de temperatura si nu este nici o diferenta fata de cel vechi.
Cand ajunge apa la 98,4 grade porneste ventilatorul ,temperatura urca pana la 100 grade dupa care incepe sa scada pana la 93 grade ,la temperatura asta se opreste ventilatorul dupa radiator ,si cu senzorul original tot la fel facea.

Nu imi explic din ce cauza ma deconecteaza din multiecuscan cand dau sa imi arate temperatura motorului ,imi arată 1,2,3 minute si de deconecteaza singur ,cand dau sa citeasca alte valori nu se deconecteaza, cu ambi senzori face la fel.

Vad ca atunci cand termostatul se comporta ok, trebuie cam 10 minute sa ajunga apa in dreptul acului de 90 ,oricum trebuie sa urmaresc mai atent apa ca nu ar fi de mirare se se mai blocheze termostul pe inchis la inceput , ieri dimineata a ajuns apa in bord prea repede la 90 grade (5 minute) si la 130 grade ,de la 80 grade la 130 grade in 4 km de mers lejer .

Mai urmaresc antigelul din vas ,daca vad ca scade si nu sunt pierderi vizibile , si dupa o verificare mai amanuntita se ajunge la concluzia ca sunt probleme cu chiuloasa , fac o socoteala sa vad daca se merita sa continui cu Alfa ,sau ma orientez catre un Golf 4 sau Focus MK1, la 166 cand se schimba distribuita trebuie schimbat si variatorul , la mine se aude mai ceva ca un diesel.

Vad ca italieni de la MEAT & DORIA ,nu fac chiar orice senzor in Italia ,de exemplu pe cutia cu senzorul MEAT & DORIA 82113 scrie Product imported from Extra-EU countries , probabil ca daca ma orientez dupa pret (21 lei) ,pare a fi facut in China ca multe alte piese auto.
Ar fi 3 variante :
1.MEAT & DORIA au si fabrici sau parteneriate cu alte fabrici din afara europei ,si asa isi permit sa produca mai ieftin.
2.Comanda tipul asta de senzor la o firma chiezeasca in domeniu ,ei le cumpara si le ambaleaza cu numele MEAT & DORIA , pe senzor nu sunt scrise nume .
3.Se mai poate intampla ca uni distibuitori de piese auto sa comande diferie piese chinezesti si sa le puna in ambalajele unor marci mai cunoscute ,din cate am vazut sunt piese pe care nu scrie un nume de firma sau un cod din mai multe cifre pentru identificare .


Attachments:
MEAT.jpg
MEAT.jpg [ 2 MiB | Viewed 3622 times ]
Top
   
PostPosted: 15 Mar 2018, 21:52 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Vad ca este a 3 oara cand creste temperatura peste 90 grade de cand am schimbat termostatul .
Partea buna este ca daca opresc motorul in mers si il pornesc la loc imediat, nu mai sare acul de 90.
Am schimbat si senzorul de temperatura in speranta ca el este vinovatul dar cel vechi functiona cat se poate de bine.

O sa caut un mecanic sau electrician mai priceput sa imi zica cum sta treaba.

Am presupus ca poate se mai blocheaza termostatul pe inchis ,dar nu vad cum ar influnenta termostatul sa revina la normal daca opresc/pornesc motorul, doar daca nu cumva scade presiunea in instaltia de racire si atunci termostatul zisi revine la normal.

Daca gasesc ceasuri de bord pentru 2.0TS la un pret decent o sa incerc sa le schimb ,poate o mai ia pe aratura indicatorul apei din bord cum am inteles ca se mai intamplă.
Din 3 cazuri ,o singura data am verificat cu diagnoza temperatura motorului si din 130 grade cat imi arata cu 5-6 minute inainte in bord ,pe diagnoza imi arata maxim 100 de grade dupa care scadea la 93 grade pentru ca intra in functiune ventilatorul dupa radiator.


Top
   
PostPosted: 19 Mar 2018, 20:25 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Cred ca am pus-o de o chiulasa nouă , acum dupa cateva zile de umblat mai mult prin oras ,vad ca are tendinta sa :

1.Crească antigelul in vasul de exapnsiune pana il da pe afara , dacă opresc motorul scade nivelul imediat ,nu stiu daca ar fi doar de la aerul din instalatie.
2.Crească temperatura apei de multe ori peste 110 grade , aici in cel mai bun caz pot da vina pe termostat blocat pe inchis ,pentru ca se intampla sa creasca temperatura peste 110 si apa in vas este la normal si creste mai des de cand am schimbat termostatul,deocamdata baga cadura bine.

De 3 zile încoace m-am saturat de cate ori a crescut temperatura apei ,daca crestea eronat era bine ,dar am vazut cu diagnoza si temperaturi de 112 grade ,acum 2 zile am pus 2 litri de antigel cu apa pentru ca golise vasul de expansiune de tot dupa un drum de 10 km in care apa crescuse pana la 120 grade .

O sa mai fac o ultima incercare , incerc sa scot termostatul din carcasa daca merge si sa pun un alt termostat potrivit in furtun.

Pentru masina asta trebuie sa fii si mecanic de meserie sau să ai inclinatii, că altfel ajungi sa cumperi un Logan nou daca te duci la service pentru orice problema aparuta ,daca este sa fie totusi de vina chiulasa ,nu mă mai complic sa o repar pentru ca o sa coste 400 euro lejer ,o lungesc cat pot si merg doar drumuri mai scurte.


Top
   
PostPosted: 19 Mar 2018, 23:02 
Offline
User avatar

Joined: 04 May 2012, 22:59
Posts: 2198
Car: Alfa Romeo GT jtd
Location: Braila
bluecar Quote:
iuli78 Quote:
Multumesc , atunci o sa caut Vernet . Inainte sa cumpar vreau sa scot termostatul actual si sa ii fac proba ,trebuie sa gasesc o varianta mai usoara sa golesc din antigel fara pierderi prea mari. Azi am schimbat vasul de expansiune ,a fost simplu in cazul asta ,cu o seringa mare am tras din antigel până sa golit borcanul si nu sa pierdut nimic.
daca nu este prea tarziu...vernet sunt cele mai proaste,peste cateva luni ai sa plangi.....mai bine original sau gates
acum ceva timp ti-am spus sa nu cumperi thermostat vernet.....poate ai noroc si nu este chiuloasa

_________________
No job,No money,No woman,No car = No problem
alfa romeo gt 1.9 jtdm
ex. alfa romeo gt jtd,150 cp
ex.alfa romeo 145 1.9 jtd
ex. audi 100 2.0 D
ex.bmw 520i
ex.lancia prisma 1.9 TD
ex.olcit


Top
   
PostPosted: 20 Mar 2018, 09:00 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7045
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
Singura diferența între un termostat vernet și unul de la.un producător consacrat poate consta doar in calitatea piesei in timp. Orice termostat ai pune nou, trebuie să-și facă bine treaba cel puțin jumătate de an.

La tine problema nu este de la termostat. Radiatorul de apa este ok?

Sent from my VTR-L29 using Tapatalk


_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 20 Mar 2018, 17:20 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Cred că nu este o coincidență intre schimbarea termostatului și problemele apărute în ultimul timp cu creșterea temperaturii , înainte de schimbare ,creștea peste 90 foarte rar ,dar după, din ce in ce mai des .
Presupun că se mai blochează termostatul , apa din circuit se încălzește mai mult decât trebuie ,se umflă în vas și da pe afara ,din cauza asta mai miroase a antigel când se încălzește mai tare.
O să vorbesc cu un service cât mă costă o factura de montaj termostat + hârtie completata de service prin care se constată defectul termostatului ,daca este ok la preț o să îl duc la magazinul de unde am cumpărat termostatul împreună cu bonul de cumpărare.

Daca nu ,o să merg pe varianta ieftina , scos termostat din carcasa + un termostat care sa intre pe furtunul care duce către radiator.

Nu știu dacă radiatorul este în cea mai buna stare.


Top
   
PostPosted: 20 Mar 2018, 19:19 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7045
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
Termostatul tau vechi era blocat pe deschis, motiv pentru care motorul nu ajungea la temperatura de 90 grade atunci cand rulai extraurban. Termostatul nou isi face treaba cum trebuie, insa tind sa cred ca radiatorul tau are probleme sau altceva... La 156 era o problema comuna treaba cu radiatorul... Posibil sa fie valabil si la 166.

Ca fapt divers, motorul de 2.0 se incalzeste destul de tare... daca tu ai probleme acum cand afara sunt intre -5 si +5 grade, ce vei face la vara?

Eu zic sa verifici foarte bine sistemul de racire si chiuloasa... ma indoiesc ca problema sa fie de la termostat... dar nahhh poate esti tu mai ghinionist de fel.

Am avut 2 sau 3 termostate vernet pana acum pe masini diferite, toate au functionat corespunzator.

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 20 Mar 2018, 23:30 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Mai are toane ,azi de exemplu am mers 130 km si sa intamplat doar o singura data sa sara de 90 , atunci am oprit motorul, l-am pornit imediat si si-a revenit in sensul ca nu a mai trecut de 90 , ieri de exemplu a sarit de 90 de 3 ori in cel mult 30 km ,la fel si duminica.

Nu stiu daca testul de masurare a presiunii din instaltia de racire este relevant in cazul meu ,ma gandesc ca este mai simplu de masurat si nu ar trebui sa coste mult.

O sa ma interesez cum se verifica radiatorul daca exista o varianta .

Din masuratorile mele termostatul ar trebui sa aiba aproximativ 35 mm latime sa intre in furtunul care duce catre radiator .


Top
   
PostPosted: 22 Mar 2018, 19:34 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Azi mi-am facut de lucru cu termostatul vechi si am bagat de seamă că cel original este făcut de Behr Italia ,am folosit o panza de bomfaier sa tai o bucata din interiorul carcasei sa pot scoate termostatul de tot in caz de vreau sa fac o improvizatie cu termostatul de Dacia 1310 ,deocamdata nu mai este nevoie ,dar oricand pot reaparea problemele ,preventiv am facut comanda de 2 garnituri termostat si termostat BGA CT5527.

Am pornit motorul l-am lasat 20 minute sa mearga , a urcat apa in vas de la jumate pana aproape de returul care vine din termostat ,aproape sa dea pe afara pe la capac,temperatura era la 106 grade ,ventilatorul mergea fara sa se opreasca ,atunci am desfacut ceva mai greu surubul de aerisire dupa radiator pana aprope ca iesise , atunci a scazut apa in vas pana la jumate , am strans la loc surubul ,temperatura a scazut repede la 90 grade si am lasat sa merga inca 15 min ,timp in care nu am mai vazut vre-o crestere semnificativa a nivelului din vas, o data a avut tendinta sa creasca cu 1 cm, dar a scazut la loc cand a intrat prima treapta a ventilatorul dupa radiator.

Termostatul cred ca are momente si momente , azi am verificat la pornire , la aproximativ 90 grade sa deschis mai bine ca se incalzise destul de tare furtunul din dreptul radiatorului .


Attachments:
TERMOSTAT.jpg
TERMOSTAT.jpg [ 1.33 MiB | Viewed 3374 times ]
Top
   
PostPosted: 23 Mar 2018, 20:21 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Eu am schimbat surubul de aerisire dupa radiator ,cea mai simpla si ieftină varianta a fost sa cumpar unul de BMW ,cod 20923750 SWAG care vine cu tot cu garnitura,pret 6 lei si a intrat foarte bine in radiator , am cautat unu care vine special pentru Alfa Romeo dar nu am avut nici o sa sansa sa gasesc aftermarket ,singurul care se gaseste vine pe original si are codul 82457342 + 14453080 garnitura ,surubul pe original vine cu cap de tip fluture sa se deschida/inchida mai usor ,surubul costa 33 lei si garnitura 7 lei ,nu stiu daca este cineva incantat sa de 40 lei pentru un surub din plastic cu garnitura doar ca este original.

Am observat ca la surubul de aerisire pe care il aveam pe radiator ,se deschidea usor la race si cand se incalzea bine se deschidea mult mai greu ,din aceasta cauza sa stricat mai repede santul unde se baga surubelnita dreapta.


Attachments:
FotoJet (1).jpg
FotoJet (1).jpg [ 1023.9 KiB | Viewed 3351 times ]
Top
   
PostPosted: 13 Apr 2018, 19:25 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Hathazy Quote:
Exista echipament special cu ultrasunete prin care de verifica fisurile in chiuloasă, eu am refăcut chiuloasă pe la Busso ambele , cu 900 Ron, , ghid supape, semeringuri, pat supapa, planeitate, verificat ultrasunet.
Am cautat prin Constanta o firma care poate verifica chiulase dar nu avem asa ceva aici , service-urile cu care am vorbit colaboreaza cu o firma din Satu Mare ,probabil https://www.comautoprest.ro ,ei sunt tătici in domeniu. Am trimis un email pentru un pret informativ dar cum nu a raspuns nimeni la el o sa dau un telefon sa imi zica cat costa : verificarea fisurilor si eventual daca sunt, cat costa remediatul lor si ce mai trebuie facut la chiulasa.

In Constanta din ce stiu exista o singura strungarie care se ocupa de chiulase , le planeaza ,face scaune la supape ,schimba supapele cu probleme ,strungaria este in curtea unui service care este situat in zona Boema ,straduta care duce in service are intrarea intre statia Petrom si restaurantul Rustic.

De cele mai multe ori se prefera doar inlocuirea chiulasei vechi cu alta luata dupa alta masină fara verificari amanuntite ,doar bazându-se pe norocul fiecariua.


Deocamdata vad ca termostatul functioneaza foarte bine ,vinovatul principal pentru cresterile de temperatura peste 90 grade si cresteri apei in vasul de expansiune a fost un furtun care duce la plamanul de gaz ,avea un colier mai slabit si probabil ca pe langa faptul ca mai curgea antiglel mai intra si aer pe instaltie ,am strans colierul mai bine ,suplimentar am mai pus un colier in plus pentru siguranta dupa ce am schimbat si busonul de aerisire a radiatorului vad ca dupa doua saptamani nu a mai scazut antigelul in borcan si nu am mai urcat temperatura peste 90 grade , dar o sa urmaresc in contiunuare daca mai creste temperatura in special in trafic bara la bara .


Top
   
PostPosted: 16 Jun 2018, 20:22 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Este a doua oara in 3 ani cand se infunde țevușca din termostat pe unde vine furtunul de retur din vasul de expansiune , simptomul este cresterea nivelului de antigel din vasul de expansiune.

Prima data sa intaplat cand am schimbat chiuloasa , probabil avea ceva mizerie in ea , Marius din Corbu a rezolvat problema.

A doua oara sa intamplat ieri ,la cateva luni de cand am schimbat teromstatul original cu unul nou Vernet si am inlocuit vasul de expasniune , presupun ca sa adunat ceva mizerie de la vas , eu l-am curatat destul de bine cu benzina si orez , am curatat bine pe interior vasul dar se poate sa mai fi scapat ceva mizerie .

Țeava dupa termostat se desface cu cheia de 12 in cazul meu (Vernet) , este bine sa se scoata cu o seringa ceva mai mare antigelul din vasul de expansiune pentru a limita pierderile , mi-am dat seama ca era infundata din cauza ca nu se mai vedea cum curge returul in vas ,plus ca dupa ce am scos furtunul din termostat nu curgea nimic ,abia dupa ce am slabit țevușca a inceput sa curga. Am luat teapa cand am desfiletat țevușca ,ma asteptam sa fie suficient un surub de 8 , dar pana la urma a fost ok un surub care vine la suporti de motor ,cel cu cheia de 16 si cu 3 santuri pe zona filetata.

Deci,daca creste nivelul de antigel mai mult decat este normal in vasul de expansiune ,atunci trebuie sa luati in calcul si teava din termostat in care se infige furtunul de retur din vasul de expansiune


Attachments:
$_61.JPG
$_61.JPG [ 377.68 KiB | Viewed 3108 times ]
Top
   
PostPosted: 24 Oct 2018, 19:32 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Azi am vazut ca incepe sa urce temperatura peste 90 grade ,mai precis se ridica in 10 secunde la 130 , ramane ceva timp la 90 dupa care urca , presupun ca sunt ceva probleme electrice gen indicator temperatura din bord cu probleme sau altceva , am vazut ca antigelul este la locul lui,nici mai mult sau mai putin fara presiune mare in instaltie , cand am verificat cu multiecuscan am vazut ca ventilatorul porneste bine ,cand ajunge la 98,6 grade ,urca pana la 99 dupa care scade temperatura , in timp ce faceam niste probe am accelerat putin la relanti si atunci a inceput sa creasca temperatura in indicator, mie imi arata in bord peste 130 grade si diagnoza nu citea mai mut de 99 grade dupa care incepea sa scada si ramanea intepenit la peste 130 cu toate ca temperatura scazuse la 92.

Cea mai simpla varianta pentru mine este sa inlocuiesc ceasurile din bord ,am ceasurile ,sper sa functioneze pentru ca nu le-am probat pana acum ,daca nu mai face figura inseamna ca sa dus indicatorul de la ceasurile dupa masina ,daca persista atunci trebuie sa caut in alta parte.


Attachments:
FotoJet.jpg
FotoJet.jpg [ 1.98 MiB | Viewed 2936 times ]
Top
   
PostPosted: 29 Oct 2018, 12:13 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Am inlocuit ceasurile si face la fel , o sa schimb si senzorul de temperatura ,o sa il pun tot pe cel original si vad daca mai ajunge acul la 130 grade ,daca nu se rezolva nici cu vechiul senzor de apa , atunci o sa intreb un electrician sa isi dea cu parerea despre problema .
Eu sper sa fie senzorul cu probleme ,cu toate ca temperatura pe diagnoza o arata corect ,dar spre indicatorul din bord trimite alte date dupa o perioada ,porneste normal cu acul 50 , dupa ce ajunge la 90 grade sta minute bune ,dupa care incepe sa urce repede pana la 130.


Top
   
PostPosted: 29 Oct 2018, 14:49 
Offline
User avatar

Joined: 03 Oct 2016, 19:23
Posts: 300
Car: Fiat Bravo II 1.6 mj
Location: Bacau
Doua ace infipte in cupla de la senzoru' de temperatura si un multimetru pus pe scala de ohmi.
Cind ceasul indica 90 grade se citeste valoarea rezistentei senzorului la fel pt indicatia de 130 grade.
Daca rezistenta senzorului scade fata de valoarea avuta la 90 grade inseamna ca se incalzeste apa in continuare.
Daca raminea aceiasi se masoara tensiunea de alimentare a senzorului.

_________________
DA !


Top
   
PostPosted: 30 Oct 2018, 12:56 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Multumesc pentru raspuns ,daca mai face figuri o sa il verific cum ai zis , deocamdata am pus tot senzorul original al masinii, o fi el de-o seama cu masina dar este mai de incredere decat cel montat acum 8 luni , o sa fac probă in mers sa vad cum sta acul.
Nu le am electronica ,deci nu stiu dacă senzorul de apa poate trimite niste date corecte catre diagnoza masinii si date gresite catre indicatorul din bord. Beculetul din bord se aprinde doar cand pun contactul nu si cand crestea temperatura la 130.


Top
   
PostPosted: 02 Nov 2018, 13:46 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Până la urmă sa rezolvat cu temperatura ridicata din bord , am pus la loc vechiul senzor de temperatură a apei ,cel original si nu au mai aparut probleme , acum acul sta la 90 de grade si eLearn scrie ca temperatura reală poate varia intre 80-100 grade atunci cand acul sta la 90 .
Acum nu recomand nimanui senzorul de temperatura a apei MEAT & DORIA 82113 care sa dovedit o panaramă de chinezarie ambalată sub un nume mai cunoscut ,dupa aproximativ 9 luni a cedat, iar cele originale au cate 18-20 ani si nu au probleme.


Top
   
PostPosted: 13 Apr 2021, 22:16 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Azi este prima zi mai calduroasa,. si trafic bara la bara o bucata din drum, pentru motorul pus asta toamana , si am observa ca este in calduri la mers bara la bara, a urcat acul spre 110 grade ,dar nu se aprinsese becul , scadea la 100 , mai ajungea si la 90 , iarasi crestea , prima sensibilitate am abservat-o acum o luna si ceva , cand urca temperatura la 99 de grade real , urca putin peste 90 de grade in bord ,dupa care scadea in dreptul la 90 .
O sa iau laptopul mai mic cu mine , si cand mai creste temperatura aiurea , o verific in multiecuscan cat este temperatura reala. Daca mai face urat si creste temperatura real la 110 , o sa scot furtunele de la gpl si si pun instaltia de racire cum vine din fabrica , o sa urmaresc si atunci cum evolueaza temperatura.


Top
   
PostPosted: 17 Jun 2022, 23:28 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Eu cred ca pompele de apa puse pe 2.0 Twin Spark (acelasi sunt puse si pe 1.6 TS) ,nu sunt chiar asa de bune daca se foloseste o instaltie GPL .
De exemplu ,am intampinat mai multe probleme de-a lungul timpului pe partea de gpl , in sensul ca daca umblam la plamanul de gaz si scoteam antigelul din motor , cand il puneam la loc nu se incalzea plamanul cand porneam motorul ,chiar daca faceam aerisirea din radiator si furtun calorifer , in teorie ,instaltia de gaz mareste instaltia de racire cu aproximativ 40-50 cm de furtun si in total cu inca vreo 0.5-0.7 litri de antigel .

Cand am dat jos ultima data cutia de viteze , am zis sa schimb traseul unui furtun care ducea de la reductor la calorifer , acesta lovea in selectorul timoneriei , si se intampla sa imi arunce pe liber marșarierul si ocazional treptele 2 si 4 , am mai lungit traseul cu 25 cm , dupa aceasta treaba nu mai trecea pe gaz , ca plamanul era rece , pur si simplu nu trecea antigelul cald prin el , cu toata aerisirea facuta (cand am dat cutia prima data sa incalzit ca am pus acelasi furtun) , singura metoda prin care am reusit sa fac sa ajunga antigelul cald in plaman ,a fost sa calc acceleratia pe loc , cum am facut treaba asta , plamanul sa incalzit imediat si a trecut pe gaz.
Din cauza asta cred ca pompele de apa dupa 2.0TS , nu fac fata la relanti daca traseul instaltiei de racire este ceva mai lung . Probabil pompele de apa sunt facute sa isi faca treaba pentru sistemul de racire al masinii , daca se pune ceva in plus cum este gpl-ul ,exista posibilitatea sa nu functioneze corect , mai ales daca pompa de apa are o vechime .


Pe partea de monitorizare a racirii si partea electrica o mai ia cateodata pe aratura , de exemplu dupa ce am dat cutia prima data , crestea aiurea temperatura in bord , de urca acul la 100 grade ,nu ma panicasem ca dupa ce pornea prima treapta a ventilatorului ,scadea temperatura pana la aproximativ 91 , am pus si diagnoza si cand arata 100 in bord ,arata 99 pe diagnoza ,pornea ventilatorul si se oprea cand ajungea la 94.2 grade , acum ventilatorul porneste si se opreste la aceleasi temperaturi ,doar ca acul nu mai sare de 90 de grade , oricum pe mine nu ma deranja daca in bord arata temperatura reala , nu sa ma minta ca am 90 si in realitate sa fie 97-98 grade .

Era bine daca puneau pe toate masinile ,un senzor de nivel in vasul de expansiune ,cum scadea nivelul ,imediat aparea in bord avertizarea ,si se completa cu antigel ,fara acel senzor daca din diferite motive sunt pierderi de antigel ,se goleste vasul de expansiune fara sa stii ,si te trezesti ca incepe sa creasca temperatura in bord ,existant riscul sa se intample ceva mai rau.


Top
   
PostPosted: 18 Jun 2022, 18:20 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7045
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
Am avut 147, 1.6ts cu GPL, nu am avut niciodată astfel de probleme.


Sent from my SM-G973F using Tapatalk


_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 18 Jun 2022, 20:56 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Din cate vad , la 1.6 TS este cu 1 litru de antigel mai putin decat 2.0TS ,probabil pompele de apa ,sunt facute sa faca fata ,unui circuit mai mare decat al motorului pe care este pus .
Posibil ca pompa actuala ,Magneti Marelli 352316170327 cu aproximativ 40.000 km sa nu mai fie asa de buna ,odata ce trebuie sa apas acceleratia ,sa faca suficienta presiune ,sa miste antigelul si prin plamanul instaltiei gpl , o sa mai verific daca face de fiecare figura de fiecare data la relanti ,sau a facut doar cand am facut proba initiala.

Referitor la pompele de apa , vad ca pe original vin cu paleti din plastic ,in comert sunt multe cu paleti metalici ,cum este si actuala , posibil daca sunt din plastic ,pompa ar trebui sa reziste mai mult ,pentru ca rola cu tot cu paleti este mai usoara decat cu paleti metalici.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 75 posts ]  Go to page Previous 1 2 3

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]