It is currently 28 Apr 2024, 15:49

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 91 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 Next
Author Message
PostPosted: 24 Dec 2016, 20:47 
Offline
User avatar

Joined: 04 Nov 2010, 21:14
Posts: 385
Car: 166 2.4jtd 136cp++
Location: Tulcea
Nu este normal sa crească la relatiu apa în borcan! Apa creste deoarece se încălzește și își mărește volumul! Este posibil ca senzorul tău sa arate corect 100 grd.
Cu încinsul ma gândesc ca ai termostatul leneș, adică aproape blocat, mai ales ca ai spus tu ca ai mai avut chestii înfundate.
Cu variația la relatiu, nu pot sa spun clar ce este, deoarece eu am diesel. DAR, ce am observat la un motor 2.5. Benzina. Dacă o sonda lambda nu mergea, motorul mergea neregulat și avea tendința să se oprească, mai ales la accelerării bruște de la relantiu. ( parca se ineca), chiar și cu motorul rece.


Top
   
PostPosted: 25 Dec 2016, 12:10 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
tranzafirul Quote:
ce am observat la un motor 2.5. Benzina. Dacă o sonda lambda nu mergea, motorul mergea neregulat și avea tendința să se oprească, mai ales la accelerării bruște de la relantiu. ( parca se ineca), chiar și cu motorul rece.
La muti Ani si un Craciun Fericit.
Exact aceleasi simptome le avea masina inainte cand merge binisor , la relanti daca apasam brusc acceleratia si luam piciorul imediat ,de multe ori se oprea motorul,acuma se opeste aproape de fiecare data cand apas acceleratia brusc si iau piciorul dupa ea.
Acum ca motorul merge nasol ,de cele mai multe ori relantiul nu este tinut la 900 decat foarte rar , in rest variaza intre 400-1500 ,daca nu sunt pe faza cu acceleratia se opreste motorul ,chiar si la 900 se simte ca merge neregulat ,de la 1500 pare sa mearga rotund ,cand ies in oras trebuie sa fiu sigur ca se opreste motorul la semafor ,sensuri giratorii si sunt pregatit pentru claxoane si injuraturi.
Pe tester singura eroare care reapare dupa ce o sterg este P0170 Lambda Sensor Integrator.
Inainte de apare problemele acestea mai umblasem la selenoidul de la variator , in sensul ca am slabit suruburile si le-am strans la loc fara sa scot selenoidul , nu stiu daca asta ar putea infuenta mersul motorului la relanti.
Momentan cu apa este bine ca scade in timp ce merg cu masina , nu este normal sa creasca nivelul de antigel la relanti.
Dupa sarbatori fac o vizita la electrician si mecanic si daca este o cheltuiala serioasa cu masina,prefer sa o tin pe dreapta si sa merg cu autobuzul si o sa ma orientez catre ceva pentru buzunarul meu ,ca in 6 luni am bagat mai mult in ea decat in 6 ani in cordoba care era din 1996 nu din 2000 ca 166.


Top
   
PostPosted: 25 Dec 2016, 12:41 
Offline
User avatar

Joined: 03 Oct 2016, 19:23
Posts: 300
Car: Fiat Bravo II 1.6 mj
Location: Bacau
Pe unul dintre furtunele ce duc la cloriferul din interior ar trebui sa fie un surub de aerisire.
Desfa capota si uita-te dupa el, il desfaci putin cite putin si pe acolo iese aerul care se presupune ca ar fi in instalatie.
Scoate mufele de la sondele lambda si vezi daca se simte vreo imbunatatire.
Chestiile astea doua poti sa le faci fara sa mergi la mecanic.

_________________
DA !


Top
   
PostPosted: 25 Dec 2016, 19:16 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Pe furtunul care ducea in calorifer era un surubel din plastic pentru aerisire , din pacate sa rupt cand am avut probleme cu chiuloasa,am dat sa il desfac si am ramas cu el in mana , cand am ajuns acasa dupa ce Marius a schimbat chiuloasa ,am luat o bormasina cu spiral mic si am dat gaura in plastic (ce ramasese din surub) si am pus un holsurub in locul lui. Data trecuta cand urcase apa aprope sa de afara din borcan ,am desfacut aerisitorul de la radiator de 2 ori pana a curs putin antigel si a scazut nivelul la normal in cateva minute.
Ce este ciudat ca in mers deocamdata antigelul nu depaseste nivelul maxim , doar pe loc la relanti daca stau mai mult de 15 min se incalzeste si mai are tendinta sa sara de 90 de grade si urca nivelul peste maxim, cred ca mai are toane si nu declanseaza ventilatorul la radiator cand trebuie ,cel putin sa intaplat odata cad sa curatat furtunasul care duce in vasul de expansiune si sa facut proba , odata nu a pornit ventilatorul si a urcat apa peste 90.
Stie cineva unde vine mufa sondei lambda , sonda stiu ca intra in catalizator ,dar mufa nu am idee unde vine, daca tot da cu virgula pe tester , vroiam sa probez una cu prima ocazie


Top
   
PostPosted: 25 Dec 2016, 20:46 
Offline
User avatar

Joined: 03 Oct 2016, 19:23
Posts: 300
Car: Fiat Bravo II 1.6 mj
Location: Bacau
Probabil termostatul face figuri si declanseaza mai tirziu.
Poti incerca sa faci aerisire pe la surubul de la radiator dupa ce mergi cu masina si motorul este
la temperatura normala. Atunci este deschis si termostatul si practic ai un singur circuit de racire.
Pt sonde trage de fir si vezi unde gasesti mufa. Daca ai doua catalizatoare pe evacuare ai si doua sonde inainte de catalizatoare - acestea sint importante- si doua dupa catalizatoare.

Poate stie vreun user de pe forum care are acelasi tip de motor ca al tau cum vin firele de la sonde.

_________________
DA !


Top
   
PostPosted: 27 Dec 2016, 22:51 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Sper sa pot trece maine pe la cineva care are un GTV 2.0 TS la demembrat si o sa incerc pe rand la el urmatoarele piese in speranta ca se rezolva problema : debitmetru , senzor temperatura si sonda lambda si in ultimul rand daca nu merge ok incerc si clapeta de acceleratie. Bag de seama ,chiar daca ramane cateodata relantiul constant la 900 tot se simte putin intrerupt mersul motorului ,dupa 1400 ture motorul merge ok.
Vroiam sa stiu daca se gaseste interfata (adaptor) care stie sa citeasca in Multiecuscan, Luminile si Ceasurile din bord pentru 166 , interfata obisnuita FIAT ECU SCAN USB+VAG KKL citeste doar : Motor ,ABS si Airbag.
Connect Adapter 1 /Green (or pin 9) pentru ceasurile din bord si Connect Adapter 1/Green (or pin 12) pentru lumini.


Top
   
PostPosted: 28 Dec 2016, 02:47 
Offline
User avatar

Joined: 20 Dec 2016, 14:22
Posts: 141
Car: Alfa 147 ts
Location: Bucovina
Salut colegu! Am luat la cunostinta de problema ta si am citit ca ai desfacut clapeta de acceleratie...dupa montare trebuie sa faci un proxy aligniament din Ecuscan ca sa revina la parametri...bujiile vad ca sunt diferite,asta face ca tu sa ai prezente tensiuni diferite pe partea de aprindere,rezultand o aprindere neregulata,mai ales la rece,in special pe cylindrii 3 si 4

posibil ca dl.alexmirica,sa te lamureasca mai bine... si daca o duci la mecanic,mai bine o duci la el sau la dl.comanr ca ei stiu cel mai bine la alfe.ia legatura cu ei pe forum si nu cred ca este vreo problema sa nu o rezolve alexmirica la Alfa pe care il recomand personal :)

_________________
Batranu


Top
   
PostPosted: 28 Dec 2016, 02:53 
Offline
User avatar

Joined: 20 Dec 2016, 14:22
Posts: 141
Car: Alfa 147 ts
Location: Bucovina
La bujiile pe benzina,rezistivitatea maxima in general e cam 0,9 ohm,daca bujiile tale dau peste sunt duse,nu mai sunt in parametri...le verifici usor cu un multimetru.Un pin negativ pui la masa pe soclu bujii si pozitiv pui deasupra pe cap.sa nu uiti sa setezi multimetru la ohmi .Succes !

_________________
Batranu


Top
   
PostPosted: 28 Dec 2016, 03:17 
Offline
User avatar

Joined: 17 Jul 2008, 19:33
Posts: 1524
Car: Mercedes C Coupe
Location: Berlin
Mirica, din cate stiu eu, e in Germania, deci nu cred ca poate sa-l ajute..
In tara mai e Gabi Dima, Tzzivii, dcmilitaru sau altii care sunt sigur ca l-ar ajuta cu problema asta.

_________________
Mercedes C Coupe 192 HP
ex: Alfa 156 SW 2.0TS, 2000
Alfa 156 SW 2.4 JTD 20v, 2003


Top
   
PostPosted: 28 Dec 2016, 03:30 
Offline
User avatar

Joined: 20 Dec 2016, 14:22
Posts: 141
Car: Alfa 147 ts
Location: Bucovina
Da ai dreptate...sunt baieti buni.De vazut care e mai liber si mai la indemana.
Multumim de precizare.

_________________
Batranu


Top
   
PostPosted: 28 Dec 2016, 12:26 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Mulțumesc pentru ajutor .
Ceva mai devreme am făcut o resetare a clapetei de accelerație din multiecuscan și văd că este bine deocamdată.
Când pornesc motorul se ridică turometrul la 1300-1400 după care scade la 900-1000 și rămâne așa la relanti. Momentan văd că nu mai trebuie sa apas accelerația la pornire. Dacă rămâne așa înseamnă că trebuia de câteva luni sa dau reset la clapeta de accelerație.
Și înainte și acum se simt mici întreruperi ale motorului în scaun, dar cred că și bujiile trebuiesc schimbate pe viitor,momentan am bosch (mari) și champions (mici) dar pana in 30lei bucata.
Eroarea cu senzorul lambda vad că rămâne p0170 la fel și p01173 FRA autoadapt.parameter.


Top
   
PostPosted: 28 Dec 2016, 19:59 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Nu stiu daca vinovatul principal pentru mersul intrerupt la relanti si pornitul cu acceleratia apasata este 100% din cauza clapetei de acceleratie.
Cand am cumparat masina in luna iunie 2016 ,pornea bine fara ajutor ,singura buba sesizabila era bedixul care câraia cateodata la pornire, simptomele cand pornea si se oprea imediat motorul daca nu apasam acceleratia au aparut treptat din ce in ce mai des.
Clapeta de acceleratie sa scos de 2 ori si sa curatat si dupa montare a mers la fel ca inainte ,fara sa fie nevoie de o resetare.
Nu stiu cum se tureaza corect la benzina (TS) cand porneste , dar din ce am vazut la diesel la pornire urca acul pana la 950-1100 si scade putin in functie de masina , la a mea dupa ce am resetat valorile clapetei de acceleratie ,vad ca urca turatia la pornire (la rece) si la 1600 ,scade putin la 1500 si mai scade in decurs de 1-2 min pana la 900-1000 ,dupa ce trece pe gaz mai urca putin la 1500 si scade pana la 900 si ramane acolo. Partea buna este ca motorul este turat suficient cat sa nu se opreasca , dar ma gandeam ca o turatie la pornire de 1200 ar trebui sa fie suficienta sa tina motorul sa nu se opreasca si din cauza asta presupun ca mai sunt ceva probleme de se tureaza cam mult la pornire , acum nu stiu cum este si la alte benzinare.


Top
   
PostPosted: 28 Dec 2016, 21:30 
Offline
User avatar

Joined: 03 Oct 2016, 19:23
Posts: 300
Car: Fiat Bravo II 1.6 mj
Location: Bacau
E bine asa. In functie de temperatura de afara, turatia la pornire trebuie sa fie intre 1500 si 1800 rot/min. Este asa zisul soc automat care face ca in motor sa intre mai mult aer si mai multa benzina atunci cind acesta este rece. Cind se ajunge la temperatura normala de lucru a motorului turatia de relanti ar trebui sa fie in jur de 750 rot/min stabila.
La diesel nu este o variatie asa mare de turatie intre situatia cu motorul rece si cu el la temperatura de lucru.

_________________
DA !


Top
   
PostPosted: 29 Dec 2016, 00:57 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Atunci este bine , am crezut ca este prea mare turatia la pornire ,in afara de Dacia 1310 nu am avut treaba cu benzinarele.
In viitorul apropiat trebuie sa rezolv si problema cu cresterea nivelului in vasul de expansiune la relanti si amreiajul ,ca atunci cand este mai rece face ceva figuri si nu intra in viteze bine cand este motorul pornit ,si pedala de ambreiaj pe jumate merge in gol, am mai lungit-o putin cu o aerisire a cilindrului dupa cutie. Oricum ma asteptam si la ambreiaj ca de cand o am se auzea un zdranganit de la rulment si cand apasam ambreaijul disparea.


Top
   
PostPosted: 30 Dec 2016, 14:57 
Offline
User avatar

Joined: 20 Dec 2016, 14:22
Posts: 141
Car: Alfa 147 ts
Location: Bucovina
Are dreptate colegul,la mine porneste pe la 1300-1500t/min,depinde cat de rece este afara si se stabilizeaza dupa incalzire la 800t/min

_________________
Batranu


Top
   
PostPosted: 30 Dec 2016, 21:08 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Am bagat de seama ca daca nu pornesc caldura de la inceput ,urca apa mai repede la 80-85 grade in aproximativ 3-4 km iar daca pornesc si caldura de la inceput dureaza aproximativ 9-10 km pana urca la 85 grade. Mai toate furtunele sunt calde ,cel care iese din termostat si duce in partea de sus a radiatorului este cald in zona termostatului dar in zona radiatorului este ceva mai rece.
Pe viitor cand schimb termostatul si senzorul de apa o sa trebuiasca sa scot si radiatorul si sa il curete pe interior daca se poate si eventual piesa care declanseaza ventilatorul si treptele de viteza pentru ca odata cand a fost furtunul de retur (vas expansiune) infundat si a facut proba , nu pornea ventilatorul cand trebuia si crescuse temperatura la 95-100 ,am oprit motorul si cand sa pornit dn nou sa dat drumul la caldura si a revenit temperatura la 90.
Nu stiu unde se inregistreaza kilometri reali ai masinii pentru ca in bord arata 157.000 km ,programul Multiecuscan gaseste 145.000 km iar dupa mine la cum arata masina pe interior daca are 300.000 sa zic multumesc , nu stiu unde scrie seria motorului sa vad daca mai corespunde cu ce este in carte pentru ca masina are gpl din 2006 si ma gandesc de in 10 ani ,daca a fost forjata est posibil sa fi schimbat motorul.


Top
   
PostPosted: 31 Dec 2016, 15:23 
Offline
User avatar

Joined: 20 Dec 2016, 14:22
Posts: 141
Car: Alfa 147 ts
Location: Bucovina
Posibil sa fi fost schimbat motorul,poate si de aici diferente de km sau a avut in mod sigur km schimbati

_________________
Batranu


Top
   
PostPosted: 31 Dec 2016, 15:27 
Offline
User avatar

Joined: 20 Dec 2016, 14:22
Posts: 141
Car: Alfa 147 ts
Location: Bucovina
Felicitari ca ai puso pe roti si ai salvato! :clapping: Alfa este o masina frumoasa si buna! A mea a fost puternic fortata si tot ma duce bine. Succes si La multi ani! :wave:

_________________
Batranu


Top
   
PostPosted: 02 Jan 2017, 18:37 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
La Multi Ani !
Am bagat de seama ca la instalatile GPL, trebuie ceva atentie la furtunele care intra in galeria de admisie (chiar daca se merge doar pe benzina), la mine sunt 4 știuțuri in galerie in care vin furtunele de la cele 4 injectoare + 2 știuțuri pe langa clapeta de acceleratie (unu este pentru returul gazului de la injectoare si unu duce catre plaman) ,sa intaplat sa mai iasa cate un furtun si atunci pornirea la mine devenea imposibila sau pornea dar nu tinea relantiul deloc si mergea in suturi ,ultima data la cateva zile dupa ce am resetat clapeta de acceleratie fluctua relantiul intre 500 si 1500 ,sper ca vinovoatul sa fie furtunasul de la gpl care duce dinspre clapeta spre plaman , acesta era crapat pe la margine si iesise din știuț.


Top
   
PostPosted: 02 Jan 2017, 20:57 
Offline
User avatar

Joined: 20 Dec 2016, 14:22
Posts: 141
Car: Alfa 147 ts
Location: Bucovina
La multi ani!
Daca ai un furtun crapat,poate mai sunt si altele crapate... nu strica sa verifici toate si peste tot.

_________________
Batranu


Top
   
PostPosted: 02 Jan 2017, 21:06 
Offline
User avatar

Joined: 20 Dec 2016, 14:22
Posts: 141
Car: Alfa 147 ts
Location: Bucovina
Apropo de clapeta de acceleratie,am constatat o manifestare ciudata: daca intrerup bateria masinii,trebuie sa resetez si clapeta dupa ce o reconectez,altfel la turatii mici la pornirea de pe loc,nu se accelereaza,decat in gol.Dupa ce resetez ,merge.Si mai palpaie si afisajul cu kilometrii masinii,care isi revin dupa cei fac proxy...

_________________
Batranu


Top
   
PostPosted: 02 Jan 2017, 22:51 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Normal nu ar trebui sa influnteze intreruperea curentului ,parametri de functionare a clapetei de acceleratie, mi se pare aiurea daca schimb bateria la masina sa trec si pe la diagnoza sa reseteze clapeta de acceleratie, se pare ca Alfele sunt ceva mai sensibile pe partea electrica din ce am citit pe forum.


Top
   
PostPosted: 02 Jan 2017, 22:56 
Offline
User avatar

Joined: 20 Dec 2016, 14:22
Posts: 141
Car: Alfa 147 ts
Location: Bucovina
Poate nu la toate e asa...poate e o chestie de soft! Oricum nu cred ca e un defect fizic si consider ca e doar o sensibilitate,poate asa a fost programata.Eu oricum am deja cablu de diagnoza si o fac singur.Masina asta este si o pasiune si merge fantastic,nu am probleme cu ea.Bineinteles consumabilele trebuie schimbate ca la toate masinile.

_________________
Batranu


Top
   
PostPosted: 02 Jan 2017, 23:04 
Offline
User avatar

Joined: 20 Dec 2016, 14:22
Posts: 141
Car: Alfa 147 ts
Location: Bucovina
Oricum bateria nu o scoti toata ziua din masina... asa ca nu e un disconfort mare,mai ales pt cineva pasionat sa mai faca si o resetare. Si eu mai ma resetez de sarbatori cu cate o sampanie :)

_________________
Batranu


Top
   
PostPosted: 03 Jan 2017, 19:35 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
La mine borna de + nu este fixa deloc ,si mi sa intamplat de cateva ori sa se opreasca curentul ,chiar daca este stransa la maxim tot se misca cu mana , pe viitor trebuie sa caut o borna buna, nu cred ca se gasesc borne noi pentru alfa 166.
Nu stiu cum este la celalate benzinare de la Alfa ,dar acum odata cu venirea frigului vad ca scote ceva fum alb , chiar si dupa ce se incalzeste motorul, sa verific mai atent nivelul antigelului din borcan ,si inainte pierdeam putin dar banuiam caloriferul de caldura


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 91 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]