It is currently 27 Apr 2024, 16:36

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 91 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4
Author Message
PostPosted: 07 Oct 2020, 21:46 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7045
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
Pe vremea cand aveam eu gpl... masina pornea mereu pe benzina, iar daca temperatura era peste 60grade se comuta automat pe GPL.



Sent from my SM-G973F using Tapatalk


_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 07 Oct 2020, 23:34 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Multumesc ! Tind sa cred ca si injectoarele si-au pierdut etanseitatea , sunt Hana gold 2001 , cele 4 bucati vin infipte intr-o rampa , problema este ca pe o parte se etanseaza de rampa , pe cealata parte cu furtunele ,vin fixata de un suport din tabla mai groasa , care se fixeaza de rampa prin 4 suruburi , recunosc ca am tot umblat pe la acel suport metalic ( ma enerva ca atingea furtunul de alimentare cu benzina care intra in rampa injectoarleor , si presa furtunul , am decupat putin suportul injectoarelor pe gaz la mijloc sa stea furtunul de benzina lejer , dar sa rupt si o parte din gaura prin care intra si un injector de gaz , si posibil ca acel injector sa nu mai fie atat de etans , o sa fac o proba cu spuma sa vad daca scapa gaz . ( o sa fac o poza cu urmatoarea ocazie cand il desfac )
Membrana pare sa fie in stare buna (are doar pe partea de gaz ) , nu am vazut fisuri /rupturi , am desfacut de 2 ori reductorul in cateva zile .

Temperatura setata pe timp de vara era de 40 grade , asta iarna o setasem la 50 grade , nu ca tineam neaparat ( mergeam 4 km pana trecea pe gaz) dar facea figuri , cateodata ,cum trecea prima data pe gaz , daca o fortam putin ,imediat sarea pe benzina , si am zis sa maresc temperatura de trecere pe benzina , fara prea mare succes , ca a mai aparut de cateva ori .

Imediat , dupa montarea noului motor , am bagat apa distilata , motorul mergea binisor pe benzina , si acceptabil pe gaz , dar cand am bagat antigel (Hepu P999 g12 si apa distilata) , nu a vrut sa se mai incalzeasca plamanul de gaz , si crestea temperatura in bord in probe pe loc , abia dupa ce am schimbat pozitia plamanului (in spatele farului stang) a inceput sa se incalzeasca , dar cand l-am pus la loc langa cutie (pe suportul care tine pompa abs) nu mai vroia , abia dupa ce am schimbat pompa de apa ( am pus-o pe cea dupa vechiul motor ca era de cel mult un an ) si-a revenit , si incalzea plamanul , dar mergea naspa pe gaz .
Oricum , vreau sa schimb si bujiile(NGK sunt cam inegrite) /bobinele actuale cu cele de la vechiul motor care erau curate , poate scot putoarea din motor ca nu se simt cei 155 cp pe benzina .


Top
   
PostPosted: 08 Oct 2020, 20:36 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Nu stiu unde se pierde din presiunea gazului dintre reductor si injectoare , inainte cand desfaceam colierul fintre filtu si rampa cu injectoare gpl ,se simtea cand iesea gazul ,ca era mereu sub presiune in furtun , acum nimic , chiar daca il desfac imediat ce opresc motorul ,nu se simte nici un gaz .

Am verificat cu un aparat de umflar roti alimentat la bricheta ,furtunele cu filtru de stare gazoasa intre reductor si injectoare ,am dat su spuma si nimic , la fel am verificat si rampa de injectoare gpl si nu am vazut scapari de gaze , gazul intre reductor si rampa de injectie se duce undeva de nu ramane presiune pe furtun , prin injectoare nu iese ,sa mai verific furtunul de retur din rampa de injectie ,acela duce catre sezorul de presiune .

Atunci cand am avut probleme cu pornirea ,cu vechiu reductor , in sensul ca trebuia sa invarta mai mult ,sau sa dau a doua cheie sa porneasca ,sa rezolvat problema prin inlocuirea membranelor si curatarea lui , pentru problema actuala ,nu stiu daca trebuie sa dau vina tot pe reductor.
Mai incerc cu el si daca nu, cumpar altul si o rampa de injectoare Hana de la polonezi ,ca nu am vazut in alta parte reductoare Gurtner.


Top
   
PostPosted: 09 Oct 2020, 20:10 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Nu am fost pe faza turele trecute ,cand am mai umblat la vacuum-ul dupa plamanul instaltiei de gaz vechi si actuale , dar este normal sa iasa aer pe la stiutul de vacuum din plamanul instaltiei ?

Pe furtunul din galerie ,se simte cum trage aerul , dar din plaman iese aer de parca este pompa , vazusem un test pe Yotube , si ca sa fie ok , din reductor nu trebuia sa iasa aer deloc , nu am vazut si alte exemple , doar furtunul care intra in plaman ,trebuie sa miste membrana in functie de vacuumul din galeria de admisie , este posibil sa fie membrana fisurata pe undeva , cu toate ca pare sa fie ok.


Top
   
PostPosted: 10 Oct 2020, 18:58 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Si de data asta , porneste greu din cauza reductorului GPL , doar ca nu mai este Zavoli ci Gurtner , am fost la cineva care lucreaza in domeniu si a zis ca nu trebuie sa iasa aer pe la stiutul de vacuum al reductorului , in cazul meu iese ,si mai mult ca sigur este membrana de gaz fisurata , o studiez mai atent cand o sa o dau jos , deocamdata merge si asa pe gaz , de cele mai multe ori fluctueaza relantiul destul de mult ,la sensuri sau semafoare , dar in sarcina nu se simte , vad ca presiunea se tine constanta la 1,2 bari cand o accelerez , cand am desfacut reductorul ,nu am vazut vreo fisura in membrana , dar cine stie .
Pe langa membrana mai pun niste poze luate dupa net cu partea de injectoare la motoarele 2.0 TS si 2.5 , cred ca este foarte bine sa se dea gaurile stiuturilor de gaz langa injectoarele de benzina si , furtunele intre stiuturi si injectoare gpl cat mai scurte , injectoare individuale , nu in rampa cum pun majoritatea si intre injector si distribuitorul de gaz se pot pune furtune suficient de lungi ca sa se poata monta capacul . La mine era capacul taiat ca sa nu incurce vechile injectoare Zavoli , oricum nici cu Hana in rampa nu mergea pus capac intreg.
Daca vedeam pozele inainte , dadeam si eu gaura exact ca in poza , nu cum aveam inainte , pana la urma daca tin masina , dau admisia jos , si gauresc alta ca in poza , sau o se astupa gaurile cu sudura la actuala daca merge fara riscuri si sa dau alte gauri .


Attachments:
membrana gurtner.jpg
membrana gurtner.jpg [ 1.94 MiB | Viewed 1801 times ]
20ts.jpg
20ts.jpg [ 426.3 KiB | Viewed 1801 times ]
2.0 1.jpg
2.0 1.jpg [ 565.2 KiB | Viewed 1800 times ]
2.0 2.jpg
2.0 2.jpg [ 577.34 KiB | Viewed 1800 times ]
2.5 1.jpg
2.5 1.jpg [ 382.62 KiB | Viewed 1800 times ]
2.5 2.jpg
2.5 2.jpg [ 452.36 KiB | Viewed 1800 times ]
Top
   
PostPosted: 12 Oct 2020, 08:27 
Offline

Joined: 01 Apr 2009, 10:56
Posts: 178
Ca fost detinator de alfa 156, 2.0 ts 114 aproape noua ani si cumparata la 90.000 km din Romania iti pot spune ca motoarele sunt foarte ok pana la 200.000 km dupa incep problemele, chiloasa, variatie de relanti care nu i-am dat de cap, am schimbat si motorasul pas cu pas la reprezentanta 1100 lei pe atunci plus manopera. Motorul pe la 200.000 a inceput sa bata arborele cotit, am schimbat motorul cu unul din dezmembrari, la 230.000 km motorul avand ulei in ea 10w60 a ramas fara ungere s-a blocat pe autostrada si asa am ajuns la motorul cu numarul 3 (am pus cu ajutorul unui coleg un motor de 1.6 ts ca a fost fara bani). Eu in 2006 am dat pe ea 8500 de euro plus ca in tot acest timp am bagat bani ba in ambreaj,suspensie,motoare, gpl casco etc, si am ajuns s-o vand cu 2000 de roni. Gpl i-am pus undeva pe la 160.000 km, din experienta avuta gpl-ul iti va da calculatorul masinii peste cap, TRA-FRA Parametry ceva cu minus in tester si o lua razna (pe benzina rateuri, nu mai tragea mers foarte prost), am decuplat sonda lambda care a fost si ea schimbata cu una originala. Auto-calibrarea pentru gpl nu va fi niciodata ok cu calculatorul de injectie pe benzina, copiaza map-ul dar degeaba, ca sa mearga ok gpl trebuie sa fie bogat. Mergea bine pe gpl chiar tragea mai bine decat pe penzina.


Top
   
PostPosted: 12 Oct 2020, 08:48 
Offline

Joined: 01 Apr 2009, 10:56
Posts: 178
Pentru relanti singura solutie sa nu se mai opreasca motorul in intersectie dar iti va face mai dura frana de motor ar fi prin taierea unui cablu din spatele kilometrajului dar sa-l lasi putin mai lung in cazul in care il vei putea cumpla mai tarziu, nu mai stiu care este dar relantiul se va imbunatati. O metoda neortodoxa dar vei putea merge cu masina este foarte periculos sa vii cu putina vinteza in intersectie si cand calci ambreajul sa-ti moara motorul , eu cred ca este o boala a lor un defect care nu stiu daca il vei rezolva. Pe tester iti va aparea permanent vehicule sensor ceva de genu. Si apropo de gpl poate instalatie ta este mai performata eu in 2009-2010 am dat 3000 de lei pe una turceasca cu denumire italiana :)


Top
   
PostPosted: 12 Oct 2020, 23:23 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Pacat ca benzinarele nu duc asa de mult ca cele pe motorina, de exemplu venise cineva cu un 156 de 1.9 jtd de 150 cp, avea 400.000 km , la caroserie era neintretinuta , dar motorul era ok , nu se umblase in el , pe cand la TS asa ceva , sau daca sunt sunt foarte putine .
Cred ca motoarele Twin Spark nu sunt asa de reusite si in nici un caz nu tin cu proprietarul , probabil cum ai zis , dupa aproximativ 200.000 km necestita ceva mai multa atentie , daca nu vrea proprietarul sa il lase caruta in drum .
Oricum , daca ar fi sa mai iau vreodata un Alfa Romeo din generatia 1998-2007 ,in nici un caz nu o sa mai iau benzina , probabil ca motoarele lor nu sunt bune pentru gpl , in sensul ca nu duc cel putin 400-500.000 km ca 1.4 sau 1.6 dupa Logan sau alte modele.
Din cauza asta ma tot bate gandul sa renunt pe viitor la 166 si sa iau in curand de la o cunostinta un Mercedes w210 e200 ,2000 benzina 136 cp , chiar daca este mai vechi cu 3 ani , nu putem compara 2.0 TS cu M111 de 136 cp , la mertan schimbi odata lantul si la TS trebuie schimbata distributia de 4-5 ori.

Din cauza plamanului de gaz ,aseara cand veneam de la munca sa oprit motorul la un stop , am dat de vre-o 3 ori sa o ia din loc , ideia este ca se subtureaza rau motorul cad este cu turatia in jur de 1000 , cand este acceleratia apasata este acceptabil.
Azi am scos din nou reductorul gpl , si am lasat-o doar pe benzina , pentru ca asa nu mai face figuri la pornire sau relanti , totusi nu are vlaga vechiului motor , la ala in giratoriu , apasam acceleratia , chiar daca nu avea demaraj rapid , dupa cativa metri avea si vlaga , la asta nu se simte demarajul , o sa mai fac o incercare cu bobinele si bujiile ramase , bujiile dupa motorul asta vad ca sau curatat , inainte erau mai negricioase .

Am desfacut reductorul inca o data si nu a parut sa fie in neregula , singura operatiune facuta in plus , a fost strangerea celor 2 suruburi care se infileteaza intre membrana , in speranta ca era putin slabit si scapa gaz prin locasul de prindere .
Singura nedumeriere este legata de vacuum din reductor , teoretic furtunul de vacuum dinspre galerie trebuie sa traga aer din plaman , mai precis in functie de sarcina de moment face mai mult sau mai putin vacuum in reductor , acest vacuum trebuie sa miste membrana , care eliberaza gazul in functie de necesitate , aici este nedumerirea , daca vacuumul nu are circuit separat de gaz , atunci el cand trage din reductor trage gaz , care ajunge in galerie . Este ceva care nu se leaga .
Cand merge instaltia de gaz iese gaz cu ceva presiune prin acel stiut de vacuum , mai fac o incercare cu reductorul , daca face figuri in continuare ,imi bag piciorul in el si comand unul de la polonezi , ca la noi nu se gaseste decat cu tot cu montat , si costa 600 lei , la care mai adaug inca 250-300 lei benzina pana in Bucuresti, deci sare din schema varianta asta.


Attachments:
1.jpg
1.jpg [ 376.19 KiB | Viewed 1718 times ]
2.jpg
2.jpg [ 355.75 KiB | Viewed 1718 times ]
3.jpg
3.jpg [ 315.23 KiB | Viewed 1718 times ]
4.jpg
4.jpg [ 279.58 KiB | Viewed 1718 times ]
5.jpg
5.jpg [ 313.82 KiB | Viewed 1718 times ]
6.jpg
6.jpg [ 282.98 KiB | Viewed 1718 times ]
7.jpg
7.jpg [ 233.55 KiB | Viewed 1718 times ]
8.jpg
8.jpg [ 79.82 KiB | Viewed 1718 times ]
Top
   
PostPosted: 22 Oct 2020, 22:16 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Am pus pe masina un plaman nou ,nu am facut proba pe gaz , pentru ca prima problema care trebuie rezolvata este : de ce nu se incalzeste plamnul instaltie gpl ?
Nu stiu motivatia , dar de cand am pus motorul nou ,a tot facut fuguri pe partea cu gpl-ul .

Initial dupa ce am pus motorul , am mers doar pe benzina ,fara sa montez plamanul , primul semn de intrebare era ca dupa ce l-am montat nu se mai incalzea , a trebuit sa schimb intrarea futunelor de apa fata de cum stiam inainte , pe vechiul motor ,bagam un furtun dinspre termostat, in water in din plaman si din water out ,scoteam un furtun catre teava de tur termoflot , nu a mers asa a ,trebuit sa le inversez.

A mers ok cu apa distilata , cand am vrut sa schimb apa si sa pun antigel ,nu am mai mers , iar nu se mai incalzea plamanul de gaz , am umblat la el de cateva ori degeaba , abia cand am schimbat pompa de apa sa incalzit din nou plamanul , dar facea figuri la mersul pe gaz si iar am umblat la plaman ( uitasem sa strang mai tare un surub din membrana si probabil scapa presiune pe acolo si mergea nasol pe gaz) , dupa ce am umblat la plaman iar nu se mai inclazea , am luat altul pana la urma , si face la fel , de data asta am taiat furtunul de tur calorifer (cel cu aerisirea) ,am bagat 2 racorduri in capetele taiate ale furtunelor de calorifer 19 mm si la celalate capete de 16 mm erau pentru furunele de la plaman , furtunul din termostat catre in si celalt furtun catre calorifer catre out.

Se incalzea doar furtunul care duce catre calorifer dinspre termostat , aceste intra in plaman dar celalat furtun care iesea din plaman catre calorifer era rece .

Oricum ,am observat ca si dupa ce am scos furtunele de la reductor si am unit furtunul taiat de la calorifer cu un racord de 19mm ,nu se incalzea furtunul retur calorifer , abia dupa ce am strans mai bine un colier a inceput sa se incalzeasca , partea mai nasoala este ca mai face figuri si are momente la relanti cand trece de 90 grade , o sa mai verific furtunele , nu stiu daca furtunul tur calorifer cel cu invelisul din plastic pentru aerisire , este posibil ca alcel invelis de plastic sa nu mai etanseze bine pe furtun si sa traga aer .
O sa mai cumpar un furtun de 19 -20 mm si sa fac legatura intre termostat si calorifer ,probabil daca un furtun nu etansa bine ,ar trebui sa creasca nivelul de antigel in vas in caz de intra aer pe instaltie , sau sa se scurga din lichid si sa scada nivelul .

Cand o sa mai incerc plamanul , o sa tai furtunul de la calorifer imediat dupa zona cu plastic , poate ii dau de cap si o sa mearga cum trebuie , pana atunci ,sa vad daca mai creste temperatura ,de cat am pus racortul metalic de 19mm ,sa unesc cele 2 furtune de la tur calorifer.


Top
   
PostPosted: 24 Oct 2020, 21:59 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Sa rezolvat cu pornirea greoaie si pe gaz , am schimbat plamanul ,si acum porneste normal .
Deci daca aveti instaltie de gaz pe masina si porneste greu sau sare pe benzina ,la o anumita turatie sunt cele mai mari sanse sa fie de vina reductorul instaltie gpl ( are mai multe denumiri , printre care plaman sau vaporizator) , cel mai ieftin se rezolva cu un kit de reparatie , daca este montat corect si reductorul curatat ,trebuie sa mearga ca nou.

Bine ca sa rezolvat cu incalzirea plamnului , dupa ce am mai scurtat putin din furunele reductorului , am scos aerul din furtunul de calorifer inainte sa pornesc motorul , am pus busonul de la vas expansiune la loc dupa ce am pus antigelul din lighean , acum mai trebuie facute unele setari bune pentru instaltia de gaz , nu pot face decat autoreglare , si mers pe benzina si copiat harta pe benzina pentru gaz , dar setarile fine ma depasesc , daca gasesc pe cineva priceput in Constanta , ma duc la el .

Diferenta, una este sa dai 600 lei + 150 lei drumul pana la Bucuresti sa monteze un reductor si alta este sa dai 320 lei cu tot cu drumlul din Polonia pentru acelasi reductor ,care poate fi montat acasa fara probleme.


Top
   
PostPosted: 29 Jun 2021, 18:00 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Vad ca de ceva timp face figuri la prima pornire de dimineata si daca nu o mai pornesc cateva ore face figuri si atunci .
Problema ar fi ca balbaie motorul la pornire 5-7 secunde ,dupa care creste turatia la 1400 si motorul isi revine la normal . Pe timpul zilei daca o pornesc , motorul porneste rotund .
Ca banuieli ar fi:

1. Pompa de benzina (motorasul) nu mai baga presiune suficienta pe instalatie , aici pot da vina pe mine ca nu ,aveam multa benzina in rezervor ,sa se rasfete pompa de benzina , la inceput cand ii puneam ceva mai multa benzina , pornea ok de dimineata , acum poate ii trebuie mai multa benzina decat inainte . Ce este mai neplacut , ca daca vreau sa inlocuiesc doar motorasul , este ceva mai greu cu conductele de plastic sa la pun la loc .

2. Injectoare , poate sa fie unul ceva mai sensibil si pana isi da drumul merge in 3 cilindri , aici mai am vreo 3 rampe cu injectoare

O sa incerc sa bag diagnoza , dar nu am ideie la ce parametri sa urmaresc , in afara de injectoare .


Top
   
PostPosted: 29 Jul 2021, 16:57 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
La 166 2.0 ts diagnoza nu știe fiecare injector in parte ,ca sa pot afla cum merge fiecare injector la pornire , mai multe șanse am cu diagnoza de gaz sa arate toate injectoarele .
Din ce am observat , daca merg pe benzina ,mai mult decât 1-2 km până trece pe gaz , atunci a doua zi pornește normal fara bâlbâieli , iarna nu făcea figuri că mergeam mai mult pe benzina până trecea pe gaz , benzina este scumpă ,consumul mare , nu am o atracție așa de mare pentru benzina .


Top
   
PostPosted: 18 Jun 2022, 21:33 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
De mai mult timp ,la motorul asta nou aparea o subturare a motorului la pornire , la prima cheie sau la o pornire dupa mai multe ore de stat pe dreapta (4-5 ore) .
Pornea motorul si imediat scadea turatia la aproximativ 500 ture , o dadea in bâlbâială 4-5 secunde dupa care urca turatia la 1100 -1300 si revenea la normal , nu mai facea figuri pe timpul zilei daca mergeam cu masina .
Initial ,am crezut ca este de la cantitatea mica de combustibil , cateadata dupa ce ii mai puneam benzina ,nu mai facea asa , dar in ultimul timp pornea subturat si cu benzina mai multa .
Ma gandisem la 2 variante :
1.Pompa benzina
2.Injectoare , deastea am pentru proba .
3.Sa pun doar benzina de 99 , pana acum puneam doar 95 de la Lukoil.

Dar inainte , dupa cum am citit pe forum , am zis sa dau o resetare din Multiecuscan , am dat la Reset self-adapt.parameters and idle actuator , dupa treaba asta are momente cand creste turatia la relanti , poate varia intre 1500 sau 1800 ture , are momente la pornire in care relantiul sta bine ,pana in 1000 ture , doar ca la intoarcere ultima data relantiul ajunsese la 1500 .

O sa mai urmaresc treaba asta , poate isi revine relantiul la 900 ture , dupa ce am dat resetarea , motorul nu sa mai balbait la pornire , daca mai face figuri cu relantiul crescut , o sa repet produra de resetare , dar sa cronometrez mai la fix cum cere :
1.executare procedura
2.se opreste contactul pentru 30 de secunde
3.se pune contactul pentru 30 de secunde
4.se porneste motorul si se merge 10 km .
Acum nu stiu daca procedura trebuie facuta la fix , ca nu sta nimeni cu cronometrul dupa el ,sau sa mearga 10 km in cap de dragul procedurii.


Top
   
PostPosted: 05 Jul 2022, 20:00 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Pana la urma si-a revenit cu relantiul ,dar problema persista .

Cand pornesc masina la prima cheie ,sau dupa o pauza de 3-4 ore ,motorul se subtureaza cateva secunde ,dupa care creste turatia si merge normal . Daca opresc motorul ,masina porneste normal la urmatoarele porniri ,nu mai balbaie daca pornesc motorul la 2-3 ore de la oprire . De ceva timp, vad ca face probleme aproape de fiecare data la prima cheie.
Initial problemele au mai mult de 1 an , doar ca la inceput facea figuri mai mult cand era mai putina benzina in rezervor , dupa ce mai bagam 7-10 litri nu mai facea probleme , acum daca bag benzina ca inainte cand pornea ok ,porneste subturat.

Orice ideie este binevenita ,daca se pricepe cineva ,se poate uita pe clipul asta : https://www.youtube.com/watch?v=lmou8CLxheE&t=2s , am facut o captura dupa Multiecuscan si Zenit Pro (instaltia GPL) la care am adaugat si partea audio sincronizata inregisatrata cu telefonul , pe imagine in stanga sus (Zenit pro) se văd urmatoarele :
1.turatia motorului
2.presiunea din galeria de admisie
3.presiunea din reductor , temperatura apa si gaz conteaza mai putin
4.timpul de injectie pe fiecare injector ,programul Multiecuscan nu stie decat toate la gramada

Initial am pus accentul pe injectoare , nu stiu cat este de normal sa fie 15-17 ms cand babaie motorul si cand se tureaza singur sa scada la 6 ms.


Top
   
PostPosted: 09 Jul 2022, 12:15 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Vad ca de 2 zile face figuri relantiul , in sensul ca se opreste motorul imediat ce il pornesc ,ca sa stea pornit trebuie sa apas acceleratia ,dupa care se stabilizeaza relantiul , mai face figuri si pe drum , cand ajung la 1000 ture , ma pot astepta sa scada brusc la 500 sau sub si sa se opreasca motorul ,daca nu sunt pe faza sa apas acceleratia , singura chestie care mi-a atras atentia este ca nu mai am capacul de la motorasul realntiului , acum cateva zile era ca m-am uitat la el , acum a cazut .

O sa iau cele 2 clapete de acceleratie pe care le am si vad daca merge sa scot capacul la una , sa il pun la loc , nu stiu cat de mult poate afecta lipsa capacului turatia la relanti a motorului , daca si cu capac face la fel , o sa schimb motorasul cu totul .


Attachments:
111.jpg
111.jpg [ 1.7 MiB | Viewed 550 times ]
Top
   
PostPosted: 10 Jul 2022, 21:58 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Cum mi se puse pata pe relantiu ,trebuia sa rezolv problema ,ca era de toata jena sa ajungi la un stop ,sens giratoriu si multe alte situatii ,sa stau cu ochi pe turometru sa vad daca da sa se opreasca motorul si sa apas acceleratia sau sa pornesc motorul doar cu acceleratia apasata.
Am dat jos clapeta de acceleratie si cum am scos mufele de la ECU (la Twin Spark calculatorul este prins deasupra clapetei ) ,mufa dinspre parbriz era umezita de ulei , nu stiu cum a aterizat acolo , am curatat toate mufele (cele cu pini dupa clapeta si cele care intra in ele) ,daca tot am dat jos clapeta , am zis sa inlocuiesc si motorasul care se ocupa de relanti , odata ce ii cazuse capacul (nu l-am gasit ,o fi cazut pe strada) , am scos motorasul si l-am pus pe cel de la clapeta vechiului motor (cel busit acum 2 ani ) si acesta avea probleme cu capacul ,dar am fost pe faza si l-am lipit cu silicon Victor Reinz.

Dupa montaj , am pornit masina si daca am vazut ca tine relantiul bine , nu am mai dat resetare din Multiecuscan , am mers aproximativ 15 kilometri printre care o bucata bara la bara si acum relantiul nu mai face figuri , sper sa se fi rezolvat problema .

Acum nu stiu sigur daca era de la uleiul din mufa ECU sau de la motorasul de relanti , daca nu aveam 2 motorase de rezerva ,il puneam tot pe cel original al clapetei actuale si vedeam mai exact ,dar ca sa nu pierd timp in eventualitatea in care era de vina motorasul relantiului ,am zis sa il schimb preventiv si pe acesta .
Nu stiu daca lipsa capacului influenteaza mersul motorasului.


Attachments:
1.jpg
1.jpg [ 2.95 MiB | Viewed 479 times ]
2.jpg
2.jpg [ 1.21 MiB | Viewed 479 times ]
3.jpg
3.jpg [ 1.77 MiB | Viewed 479 times ]
4.jpg
4.jpg [ 906.33 KiB | Viewed 479 times ]
Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 91 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]