It is currently 28 Apr 2024, 00:00

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 19 posts ] 
Author Message
PostPosted: 31 Jul 2016, 20:24 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Am Alfa 166 2.0 din 2000 de 114kw si de cand am luat masina, am observat ca nu baga aer pe la aerisirile din dreptul parbrizului si nu baga la nici aerisirile din mijlocul bordului(in spatele cutiei), chiar daca selectez pe ecran sa bage aer doar pe la parbriz ,aerul vine tot in fata , daca apas butonul de dezaburire parbriz , porneste aeroterma la o viteza mai mare dar tot prin fata vine curentul , la parbriz nu se simte nimic , acum nu ma deranjeaza dar toamna si iarna cand se abureste parbrizul sau o sa inghete nu ma vad bine.
Intrebarea este ,daca exista niste clapete de directionare a aerului catre parbriz sau daca sunt tevi din plastic care ghideaza aerul dinspre aeroterma catre parbriz si pe unde ar fi amplasate ,in speranta ca le pot verifica si remedia.


Top
   
PostPosted: 03 Aug 2016, 19:25 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Revin cu 2 fotografii luate din programul Eper .
Vroiam sa stiu daca exista o clapeta care poate bloca aerul catre parbriz si pe unde ar fi amplasata.
Din cate vad in prima fotografia , tot sistemul de ventilatie in partea superioara ,pare sa fie dintr-o bucata si cred ca dezaburirea parbrizului este legata de aerisirea catre portiere si probabil au acelasi canal prin care vine aerul. Am vazut ca la gaurile de aerisire din fata ,clapeta care blocheaza aerul este controloata de o tija de plastic care este prinsa se grilaj ( cand se deschide grilajul de aerisire se deschide si clapeta )


Attachments:
aerisiri.jpg
aerisiri.jpg [ 104.59 KiB | Viewed 5110 times ]
bord.jpg
bord.jpg [ 138.83 KiB | Viewed 5110 times ]
Top
   
PostPosted: 04 Aug 2016, 00:56 
Offline
User avatar

Joined: 04 Nov 2010, 21:14
Posts: 385
Car: 166 2.4jtd 136cp++
Location: Tulcea
iti dai seama ca exista un clapet electronic care face asta, undeva pe conducta.... unde, nu stiu. imi aduc aminte cand am dat bordul jos acum multi ani, sunt motorase pe mijloc-dreapta dar nu stiu pe unde poti sa ajungi la ele fara sa demontezi jumatate de masina. Motorasele care actioneaza clapetele sunt patrate, cu o mufa care intra in ele, prinse in cateva suruburi.

Inainte de a demonta tot, incearca sa scoti torpedoul, poate ICS-ul, si poate ai un canal de vizitare catre ele sa vezi daca sunt puse mufele, elventual sa le demontezi si sa le probezi.

E cam nasol, de ajuns si problema poate sa nu fie de la un motoras propriuzis, poate sa fie si de la ICS, Relee, sigurante, Mufe, Fire.... dar trebuie sa incepi de undeva. Succes


Top
   
PostPosted: 04 Aug 2016, 09:40 
Offline
User avatar

Joined: 12 May 2008, 23:36
Posts: 142
Car: 166/Spider/159/Dedra
Location: mures,sighisoara
Actuatorul responsabil de dirijarea aerului este in interior in partea stanga undeva cam sub nivelul volanului.

_________________
Alfa 166 2.4 JTD
Alfa Spider 2.0 TS
Lancia Dedra HF 2.0 turbo
Alfa Giulietta 2.0 JTDM
Alfa 159 SW 2.4 JTDM


Top
   
PostPosted: 04 Aug 2016, 11:27 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
E ceva bataie de cap, cred ca trebuie sa desfac bordul .
Am vazut sub volan langa tabloul de sigurante o cutie verde cu niste mufe in spate , am vazut ca unele fire care ies din mufe sunt taiate si izolate cu banda, vroiam sa stiu daca are vreo treaba cu climatizarea ca in unelele locuri scria comfort relay in altele ecu relay.


Attachments:
images.jpg
images.jpg [ 10.25 KiB | Viewed 5044 times ]
spate.jpg
spate.jpg [ 146.19 KiB | Viewed 5041 times ]
Top
   
PostPosted: 08 Aug 2016, 15:03 
Offline

Joined: 27 Mar 2015, 00:49
Posts: 245
Car: Alfa Romeo 159 3.2Q4
Location: Cluj Napoca
cutia verde e responsabil cu luminile(far, stop etc)

_________________
Alfa Romeo 159 3.2 Q4 Qtronic
Alfa Romeo 156 SW 2.0 Jts
Alfa Romeo 155 2.0TS
ex:Alfa Romeo 166 2.5v6(upgraded to 3.0 v6)
ex:Alfa Romeo 156 2.5 v6
ex:Alfa Romeo 146 Boxer
ex:Alfa Romeo 146 TS


Top
   
PostPosted: 08 Aug 2016, 17:59 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Multumesc ,cand prind o zi mai racoroasa incerc sa vad ce pot face.


Top
   
PostPosted: 19 Aug 2016, 22:42 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Am cautat pe net si am vazut pe un site detalii despre actuator ,se pare ca el are rolul sa actioneze (o) clapeta de dirijare a aerului,
acesta este pozitionat in spatele ceasurilor din bord ,in partea dreapta .
1. Am desfacut ceasurile din bord, am tras de volan maxim in jos si spre scaun ,am scos mufa alba din stanga si am dat ceasul in partea stanga.
2.Am scos buretele din dreapta , am scos mufa alba a actuatorului si cu o cheie de 7 am desfacut cele 2 suruburi , pana aici toate bune si frumoase ,am reusuit sa misc actuatorul si sa il scot din pozitia lui dar nu am reusit sa il scot afara, dupa ce l-am pus la loc acum baga aer pe la parbriz dar nu mai baga prin fata , cand il mai miscam putin ,baga aer prin fata dar nu baga pe la parbriz.
3.Deocamdata l-am lasat sa bage aer pe la parbriz , dezavantajul este ca se face curent in masina si nu pot astupa aerisirile de la parbriz.
o sa pun 4 fotografii cu acest actuator, doar ultima este a mea.


Attachments:
2.jpg
2.jpg [ 62.66 KiB | Viewed 4813 times ]
3.jpg
3.jpg [ 66.67 KiB | Viewed 4813 times ]
4.jpg
4.jpg [ 114.47 KiB | Viewed 4813 times ]
1.jpg
1.jpg [ 115.67 KiB | Viewed 4813 times ]
Top
   
PostPosted: 08 Sep 2016, 14:03 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Am reusit pana la urma sa desfac actuatorul si problema lui la prima vedere este ca atunci cand dau comanda sa bage aer pe la parbriz sau in fata ,motorasul invarte , tija din spate care directioneaza clapeta se blocheaza in opritor iar motorasul mai face cateva ture fortand rotile dintate , se intampla sa mai ia si a doua comanda cand dau sa bage aer in fata , tot asa cu motorasul fara roti dintate, se invarte ceva mai mult decat ar trebui si dupa aceea nu mai raspunde la nici o comanda ,dupa ce scot rotile dintate si invart ca la inceput tija din spate, raspunde iarasi la cel putin o comanda pana se blocheaza din nou .
Ma gandesc ca motorasul trebuie sa aiba ceva care il opreste cand se forteaza , am probat motorasul fara 2 rotite dintate si cand pun contactul ,motorasul se invarte mai mult si se opreste ,si daca apas pe butoanele de directionare a aerului nu mai invarte nimic.


Attachments:
actuator desfacut.jpg
actuator desfacut.jpg [ 133.66 KiB | Viewed 4675 times ]
actuator desfacut spate.jpg
actuator desfacut spate.jpg [ 100.22 KiB | Viewed 4675 times ]
Top
   
PostPosted: 08 Sep 2016, 20:55 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Trebuie sa ma duc la un electrician , sa probeze actuatorul si firele care il alimenteaza . Eu am probat actuatorul doar pe firele rosiu si galben care alimenteaza motorasul cu un incarcator de 5v si tija se invarte fara probleme in ambele sensuri , nu am probat celalate fire :rosiu, negru-gri si alb-albastru acestea vin lipite pe o rotita care cred ca se ocupa de diferite pozitionari ale tijei care misca clapeta.


Top
   
PostPosted: 09 Sep 2016, 20:52 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Sa rezolvat cel putin deocamdata. Am fost la electrician cu actuatorul , la desfacut si a dat cu spray pentru contacte electice pe la potentiometru , a zis ca in timp acele contacte cu mai fac atingere bine si din cauza asta calculatorul nu mai stie pozitia clapetei de directionare a aerului si nu mai reactioneaza deloc la butoane. Dupa ce l-am pus provizoriu pe masina , sa invartit de mai multe ori si iar sa oprit ,dupa care am plecat ca electicianul trebuia sa se duca in alt loc, am cumparat un spray pentru contacte electice si am dat mai bine in zona potentiometrului , am facut o proba mai serioasa , actuatorul sa comportat normal si a raspuns la toate comenzile date din butoane ,dupa aceea l-am pus in locasul lui , eu l-am pus cu alimetarea bagata pentru ca nu mi-a iesit din prima pozitia care intra in tija care contoleaza clapetele si am mai ajustat din butoane de directionare a aerului .
Deocamdata este bine ,dar sunt constient ca acceasi problema poate aparea oricand si o sa trebuiasca schimbat actuatorul ,preferabil cu unul nou daca nu este exagerat de scump. Mai jos pun 2 fotografii cu locul unde am insistat cu jetul sprayului.
Ideea este ca daca se intampla vre-o data sa nu mai mearga clapetele de directionare a aerului ,actuatorul care este in spatele ceasurilor din bord trebuie verificat prima data, pentru ca nu este asa de greu de ajuns la el cu cheile potrivite.
Acum, daca fosti proprietari nu au vrut sa cheltiuasca prea mult cu masina( multi au tendinta sa traga de ele si cand se lasa cu bagat bani in masina ,le cosmetizeaza putin si le vand) , mai sunt diferite mici mari probleme de rezolvat ,cum ar fi : faruri chioare de tot , la cat de mici sunt nu ar fi de mirare sa nu lumineze de noi prea tare ,inchiderea centralizata barem sa se deschida din cheie ,deschiderea porbagajului din butonul din torpedou si nu in ultimul rand problemele care le mai face la pornire.


Attachments:
Potentiometru 11.jpg
Potentiometru 11.jpg [ 232.08 KiB | Viewed 4624 times ]
Potentiometru 22.jpg
Potentiometru 22.jpg [ 93.95 KiB | Viewed 4624 times ]
Top
   
PostPosted: 15 Apr 2018, 16:46 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Intre timp sa rezolvat problema prin inlocuirea actuatorului ,acum am si de rezerva inca 2 bucati, dar daca tot am deschis acest topic, sa pun niste poze cu ce trebuie sa miste acel motoras (actuator).

Am gasit la cineva un 166 2.0TS si printre unele piese care ma interesau mai mult am desfacut si bordul sa vad cum arata carcasa de plastic prin care circula aerul venit dinspre ventilatorul de habitaclu.


Attachments:
1 (1).jpg
1 (1).jpg [ 2.38 MiB | Viewed 3708 times ]
1 (2).jpg
1 (2).jpg [ 3.03 MiB | Viewed 3708 times ]
1 (3).jpg
1 (3).jpg [ 2.23 MiB | Viewed 3708 times ]
Top
   
PostPosted: 03 Oct 2018, 19:51 
Offline

Joined: 06 Dec 2015, 00:04
Posts: 120
Car: Alfa 166 2.4jtd 150
Chestia asta am patit-o si eu la a mea. A venit sora in vacanta vara asta cu nepotelul si atat sa jucat la butoane de a ametit-o cu totul 😂😂. Cum vedea masina fuga plangea ca vrea in ea 😂😂.
Acum serios vorbind ceasurile de bord cum se demonteaza?ce mai trebuie demontat ca sa ajung si eu la acest actuator??


Top
   
PostPosted: 04 Oct 2018, 19:16 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Inainte de toate se trage volanul la maxim in fata si se lasa in jos la fel ,In partea de sus a ceasurilor sunt 2 gauri ,daca nu sa mai umblat la ele probabil au si niste dopuri micute in acele gauri , cu un imbus de 2,5 se scot cele doua suruburi ,se trage partea de sus a ceasurilor in fata ,cu partea de jos este ceva mai multa bataie de cap ca nu iese la fel de usor ca cea de sus ,stiu ca trebuia sa fortez putin ca sa iasa , dupa care se scot cele 3 mufe din spatele ceasurilor , unele mufe pot iesi mai greu , la mine mufa albastra a fost mai intepenita , dupa ce se scot ceasurile prin dreapta volanului , tot in dreapta este un burete mai mare se scoate si se da de motorasul care invarte clapeta de directionare a aerului , are 2 suruburi care se scot cu cheie de 8 ,preferabil tubulara cu clicket mic , dupa care o sa fie ceva bataie de cap cu scosul afara si montatul la loc , nu iese in orice pozitie .
Cand se monteaza la loc motorasul este bine sa se verifice pozitia clapetei pentru ca daca nu se baga corect poate sa deschida clapeta de la parbriz iar pe ecran arata ca baga prin fata sau sau invers.
Nu este grea operatiunea dar cu rabdare se rezolva , mai ales partea cu scosul si pusul la loc pe pozitie a motorasului care directioneaza clapeta de aer.


Attachments:
bord.jpg
bord.jpg [ 486.76 KiB | Viewed 3406 times ]
bord2.jpg
bord2.jpg [ 1.89 MiB | Viewed 3406 times ]
Top
   
PostPosted: 04 Oct 2018, 20:30 
Offline

Joined: 06 Dec 2015, 00:04
Posts: 120
Car: Alfa 166 2.4jtd 150
Mersi mult!!! Pare foarte simplu,o sa incerc cand o sa prind ceva timp...


Top
   
PostPosted: 04 Oct 2018, 22:30 
Offline
User avatar

Joined: 02 May 2006, 14:04
Posts: 1432
Car: Gtv V6 tb
Location: Zalau
Bune explicații.
Eu am dus vara asta masina la doi electricieni și niciunul nu s-au legat de ea.
Ventilația o controlez din comenzi dar cu temperatura aerului stau prost. Baga numai aer cald, desi compresorul merge; am schimbat radiatorul. Cred că e de vina tot un actuator care a rămas înțepenit pe poziția traseului de încălzire.
Dar asta unde poate fi?

_________________
Alfa Romeo Gtv 2.0 tb rosso miro

ex: Alfa Romeo 159 1.9 jtd grigio vesuvio
ex: Alfa Romeo 166 Super 2.0 tb grigio chiaro metallizzato
ex: Alfa Romeo 156 1.8 ts rosso proteo


Top
   
PostPosted: 04 Oct 2018, 23:31 
Offline

Joined: 06 Dec 2015, 00:04
Posts: 120
Car: Alfa 166 2.4jtd 150
Ca sa ajungi la acele actuatoare din cate imi aduc aminte trebuie sa dai aeroterma jos. La ele ajungi pe la stergatoare,dai jos sistemul de stergere a parbrizului si multe manantusuri ce sunt pe acolo. Vezi ca am eu postat mai in detaliu pasii intr-un alt topic cu titlul (Se abureste parbrizul,posibil radiator spart) te poti documenta cat de cat de acolo.


Top
   
PostPosted: 05 Oct 2018, 07:59 
Offline
User avatar

Joined: 02 May 2006, 14:04
Posts: 1432
Car: Gtv V6 tb
Location: Zalau
ioonak88 Quote:
Ca sa ajungi la acele actuatoare din cate imi aduc aminte trebuie sa dai aeroterma jos. La ele ajungi pe la stergatoare,dai jos sistemul de stergere a parbrizului si multe manantusuri ce sunt pe acolo. Vezi ca am eu postat mai in detaliu pasii intr-un alt topic cu titlul (Se abureste parbrizul,posibil radiator spart) te poti documenta cat de cat de acolo.
Ok. Ms

_________________
Alfa Romeo Gtv 2.0 tb rosso miro

ex: Alfa Romeo 159 1.9 jtd grigio vesuvio
ex: Alfa Romeo 166 Super 2.0 tb grigio chiaro metallizzato
ex: Alfa Romeo 156 1.8 ts rosso proteo


Top
   
PostPosted: 05 Oct 2018, 22:41 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Daca baga doar caldura ar trebui sa fie de vina clapeta din fotografie , aceasta vine chiar in fata caloriferulului ,actuatorul este in stanga.


Attachments:
calorifer2.jpg
calorifer2.jpg [ 328.13 KiB | Viewed 3326 times ]
Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 19 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]