It is currently 28 Apr 2024, 08:37

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 98 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 Next
Author Message
PostPosted: 28 Feb 2017, 10:40 
Offline
User avatar

Joined: 18 Apr 2008, 15:11
Posts: 2
Car: alfa 166 2.4jtd
Location: constanta
verifica releul verde pt semnalizari in bord iar cel galben pt inchidere sa nu fi curs antigel pe ele...locatia sub cal maneta viteze in dreapta


Top
   
PostPosted: 01 Mar 2017, 12:23 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Multumesc , cu inchiderea centralizata o sa astept pana sambata cand cumpar o incuietoare din dreapta fata si fac proba pe loc. Acum ca am scos mufa din incuietoarea dreapta fata, cand inchid usa soferului se inchide si usa din spate,sper ca dupa ce schimb incuietoarea sa se rezolve. O sa ma uit mai atent pe unde vine mai exact releul care se ocupa de inchidere,dar cred ca daca era defect nu mai mergea deloc inchiderea.
Nu stiu daca semnalizarile din bord au un releu separat pentru ele, dar am schimbat acum ceva timp calculatorul de lumini si nici cu acesta nu se aprind semanilzarile in bord , ticaie releul ,becurile exterioare fata spate se aprind, dar nu imi arata in bord directia in care semnalizez si becurile din bord sun ok.


Top
   
PostPosted: 04 Mar 2017, 20:11 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Sa rezolvat cu inchiderea centralizată, am schimbat sistemul de inchidere de la usile dreapta fata si dreapta spate si acum se inchid toate usile cand inchid usa la sofer, din butonul cheii merge doar portbagajul , butonul de usi cred ca nu are contactul in partea electrica a cheii.
Noroc ca sunt multe 166 pe motorina la dezmembrari si se potrivesc majoritatea pieselor de caroserie si interior.
Sunt uni care isi fac un scop din a scoate cat mai multi bani din dezmembrari si tin de pret iar alti care cer pretul corect ,am intrebat in 2 locuri si cereau 100 lei pe inchizatoare si am gasit pana la urma cu 50 lei cu tot cu manerul de deschidere a usii din interior.


Top
   
PostPosted: 20 May 2017, 15:55 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Eu am rezolvat deocamdata cu indicatorul de benzina din bord , acesta mergea cand vroia ,de cele mai multe ori nu mergea iar cand indica ceva nu arata corect cantitatea de combustibil din rezervor.
Vinovatul de serviciu la mine a fost litrometru , mai precis cele 2 nituri care sunt pe lamelele care ating contactul care indica nivelul de combustibil si se afla in capatul plutitorului, niturile erau slabite si se puteau invarti cu mana, solutia a fost sa ma bat niturile putin, acum niturile sunt fixate bine pe lamelele din capatul plutitorului, si dupa aproape 10 luni acum in bord indica bine nivelul de benzina.
Am pus niste fotografii cu litrometrul pe care il am in plus , acesta indica bine in probe doar ca nu se putea folosi ca avea o ureche rupta care prindea plutitorul.


O alta problema ar fi oginda retrovizoare din dreapta care nu mai merge , in cel mai bun caz se misca doar pe o pozite ,la mufa neagra firele sunt ok pana la ușă , am facut si proba pana la comenzile de la usa din stanga si 2 fire sunt ok ,albastru cu alb si verde , in schimb maro cu alb este intrerupt pe undeva , dar nu stiu daca si oglinzile duc prin calculatorul de lumini , deocamdata nu resusesc sa ii dau de cap la oginda , am probat-o si in stanga si se misca in toate pozitile dar la locul ei in dreapta are momente cand se misca
intr-o pozitie ( sus-jos sau stanga-dreapta ,niciodata amandoua)o zi doua dupa care nu se mai misca deloc.


Attachments:
litrometru.jpg
litrometru.jpg [ 1.63 MiB | Viewed 4515 times ]
Top
   
PostPosted: 27 May 2017, 21:07 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Stie cineva din ce motive nu se aprind luminile se semnalizare din bord ? De cand am cumparat masina nu imi arata in bord directia in care semnalizez.
Semanlizarile exterioare merg bine , releul ticaie cand semnalizez sau pun pe avarii ,am verificat doar becurile care vin in sagetile de semnalizare si sunt ok.
Nu stiu daca releul de semnalizare poate să aiba probleme asfel incat sa nu indice in bord.
Vreau sa inmatriculez masina in curand si ma gandesc ca cei de la RAR se pot lega ca nu arata in bord directia semnalizarii sau ca vede martorul de la airbag aprins.


Top
   
PostPosted: 16 Jun 2017, 20:44 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
In legatura cu semnalizarea din bord, am facut proba cu alte ceasuri de bord + releu de semnalizare si nici o schimbare , cand apas semnalizarea sau avarile,in bord unde sunt sagetile nu arata nimic , ceasurile probate erau cu led ,deci exclus becuri arse pe semnalizare.
Nu mai ramane decat sa verific firele care se ocupa se semnalizari , dar pentru asta o sa ma duc la electrician daca nu reusesc sa ii dau de cap.
Vad ca este cam varza pe partea electica , de ceva timp nu se mai inchide geamul stanga spate decat de la butonul din spate , de la cel din fata doar se deschide dar de inchis nu mai merge din fata. Oglinda din dreapta se misca sus-jos cand are ea chef nu cand vreau eu , geamul din dreapta spate nu se mai inchide-deschide nici din butonul din spate , inainte se deschidea dar cu inchisul geamului era mai greu , se inchidea la nimereala, nu ca eram eu sigur ca se inchide geamul .
Am incercat si alta consola cu butoane dar nici o diferenta , oricum butoanele de geamuri la alfa 166 sunt varza , mai rar gasesti butoane care nu au cazut deloc , sunt foarte prost concepute.


Top
   
PostPosted: 22 Jul 2017, 21:51 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Este cineva mai priceput sa imi zica ce fire trebuie verificate, pentru ca nu se aprind semnalizarile in bord de cand am cumparat masina , am schimbat cu alte ceasuri si alt releu de semnalizare (doar de proba)si nu se aprind sagetile de semnalizare, nu am verificat daca firele pleaca din releul de semnalizare catre ceasuri sau catre calculatorul de lumini.
Nu ma agitam cu ele dar vroiam sa inmatriculez masina si cei de la RAR probabil se pot lega de faptul ca nu merg semanlizarile in bord.
Semanlizarile masinii merg ,releul ticaie dar nu imi arata in bord directia in care semnalizez , becurile sunt ok, relulul la fel.


Top
   
PostPosted: 23 Jul 2017, 18:41 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Am reusit sa gasesc doar firele care intra in ceasurile din bord care se ocupa de becurile de semnalizare ,dar de unde vin nu am reusit sa-i dau de cap , in mufa din spate releului am gasit un fir albastru alb la fel ca cel din mufa alba din ceasuri dar nu garantez ca este firul cautat , iar celalat fir albastru galben nu era pe mufa din spatele tabloului de siguranta care este in dreptul releului de semnalizare .
Facusem o proba sa vad ce curent vine pe fire , am agatat ceasurile in mufa alba , am pornit avarile si am incercat a verific cu multimetru iar tensiunea nu era stabila , fluctua intre 2-6 volti , cand opream avarile scadea la 0.2, dupa ce porneam avarile fluctua tensiunea la loc , proba a fost facuta cu o borna pe plusul de la un bec de semanlizare si minusul de la un fir negru din mufa alba.
Maine caut un electrician sa isi dea cu pararea daca nu are timp sa umble la masina.


Attachments:
semnalizare bord.jpg
semnalizare bord.jpg [ 3.42 MiB | Viewed 4176 times ]
Top
   
PostPosted: 27 Jul 2017, 22:42 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Am fost azi la un electrician destul de bun prin oras , dar nu pentru Alfa Romeo, a zis ca nu are schema electrica pentru 166 2.0TS si nu se poate apuca pentru ca nu a facut niciodata 166 ,omul are dreptate, face ce stie mai bine sa ia banu repede ,nu sa piarda timpul cu mine fară sa fie sigur că rezolvă intr-un timp convenabil pentru el.

Am mai facut azi niste verificari legate de semnalizarile din bord care nu se aprind si am observat urmatoarele :

1.Cand verific tensiunea direct din locul unde se pun becurile de semnalizare , imi arata intre 0.2-0.6 volti
2.Cand verific alt bec din bord imi arata aproximativ 12 volti
3.Atunci cand verific la mufa alba pini 1 si 2 (semnalizare stanga si dreapta) si minusul il pun la pinul 14 este singura data cand vad 12 volti la firele care duc catre semnalizarea din bord .
4.nu stiu unde trebuie sa vina sigur minusul care duce catre becurile de semnalizare din bord pentru ca am verificat firele si singurele care dadeau ceva curent in tandem cu semnalizarea sau avarile puse, erau pini 14 cu 12 volti si pinul 15 care dadea maxim 6 volti, vroiam sa stiu daca minusul pentu becurile de semnalizare in bord este cel corect , ma gandesc ca daca era cel de 12 volti trebuia sa mearga semnalizarea di bord .


Attachments:
11.jpg
11.jpg [ 143.24 KiB | Viewed 4108 times ]
Top
   
PostPosted: 28 Jul 2017, 10:15 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2006, 03:11
Posts: 266
Location: Bucuresti
Urmareste schema de la:


Electrical equipment > Electrical functions > E20 Interior lighting > E2020 DIRECTION INDICATORS ... > E2020 DIRECTION INDICATORS / HAZARD WARNING LIGHTS - Wiring diagram

Poate gasestia aici raspunsul.

_________________
1994 Volvo 850 T5 2.0
1996 Volvo 850 2.5 20V
2003 Alfa Romeo 156 1.8TS


Top
   
PostPosted: 29 Jul 2017, 10:14 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Multumesc pentru raspuns , să ma uit ceva mai atent pe schemă ,poate inteleg ceva din ea.


Top
   
PostPosted: 31 Jul 2017, 12:04 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Până la urmă o sa ma duc cu laptop-ul la electrician , se uită pe chema electrică si poate intelege mai bine.
Electricianul la care am fost mi-a zis sa verific firele care pornesc din maneta de semnalizare , dar nu vad rostul pentru ca nu se aprind becurile de semnalizare in bord nici daca apas pe butonul de avarii ,acesta ar trebui sa aiba legatura directa până la releul de semnalizare,nu cred ca trece prin maneta de semnalizare.
Tebuie sa verific in primul rand cele 2 fire din mufa alba care intra in ceasuri ,cablul albastru/alb si albastru/galben ,adica pini 1 si 2 ,acestea aduc semnalul catre sagetile de semnalizare din bord ,partea proasta este ca nu stiu de unde vin sigur ca sa imi dau seama daca sunt intrerupte sau nu.
Se vede ca la masina sa umblat la partea electrica ,probabil a avut probleme inainte si nu au pus toate firele la locul lor ,dupa cum se vede si in poza din mufa care este in spatele releului de semnalizare pornesc 2 fire care se ramifica in 4 fire , ceva de genul asta am vazut si la calculatorul de lumini , dar acolo era simplu pentru ca erau firele taiate din mufa si era mai usor de pus la loc dupa culoarea firului.


Attachments:
1.jpg
1.jpg [ 116.65 KiB | Viewed 3997 times ]
2.jpg
2.jpg [ 104.1 KiB | Viewed 3997 times ]
IMG_20170729_205202.jpg
IMG_20170729_205202.jpg [ 2.36 MiB | Viewed 3997 times ]
Top
   
PostPosted: 02 Aug 2017, 20:41 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
De ceva timp incoace imi dadea târcoale martorul din bord cu injectorul ,aparea singur cand avea chef dar disparea repede ,azi dupa un drum pana la Bucuresti am mers normal pana in 130 km pe ora ,a aparut in bord martorul cu injectorul , a stat ceva timp si a disparut cat timp m-am invartit pe acolo , la intoarcere a reaparut din nou ,eram pe șoseaua de centura atunci , am facut plinul de gaz pe centura si i-am dat bice pe autostrada sa vad daca influentează cu ceva martorul aprins, la intoarcere am mers cu o medie de 160km/ora ,am mers cu maxim 180 si nu am simtit probleme in comportamentul motorului ,cei drept TS pe 166-le meu este puturos si pe benzina ,la viteze peste 120 urca greu viteza,o ajunge ea la 200-210 dar este de asteptat ,nu are agilitatea pe care o are pana in 80 km/ora,cand am ajuns acasa am simtit putin mers neregulat in special la esapament , parca dadea mici rateuri.

Singura veste buna este ca sa dezlipit lipitura unui fir de la un injector gpl cand am ajuns in Constanta , al naibi șoarece in loc sa roada firul injectorului de gaz mai de la jumate sa gasit sa-l roada in apropierea corpului injectorului si nu mai am de ce sa il lipesc ,ca sau rupt si ultimile fire care mai ramasese , acum trebuie sa astept pana aduc din nou injectoare Zavoli Pan ,deocamdata nu sunt pe stoc.

Din erorile de mai jos cea care reapare dupa stergere este P0340 Camshaft position sensor.


Attachments:
buc1.jpg
buc1.jpg [ 239.47 KiB | Viewed 3909 times ]
buc2.jpg
buc2.jpg [ 239.19 KiB | Viewed 3909 times ]
bord.jpg
bord.jpg [ 1.65 MiB | Viewed 3909 times ]
Top
   
PostPosted: 03 Aug 2017, 20:24 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Cu semnalizarea din bord sa rezolvat provizoriu , firele care dadeau semnalul de directie catre ceasurile din bord (mufa alba pini 1 si 2) erau intrerupte , varianta de moment , cu 2 fire sa luat semnal direct de la releul de semnalizare, doar de la pinul L si R si si sau lipit de firele care duceau semnalul in ceasurile din bord, dupa aceasta operatiune se aprind semnalizarile si avarile in bord.

Este doar ceva provizoriu , daca reusesc sa aflu ce fire se ocupa de semnalizari de la mufele din spatele tabloului de siguranta ,fac singur legaturile ,daca nu reusesc ma duc iar la electrician ,dar cu foaia trasa la imprimanta cu mufele din spatele releului si ce ce se ocupa fiecare fir.

Iar in legatura cu martorul aprins in bord din cauza senzorului de la axa cu came ,daca este necesar se rezolva cu senzorul de la vechea chiuloasa , sper sa fie bun pentru ca si atunci cand sa ars garnitura de chiuloasa se incalzea motorul mai tare aparea martorul cu injectorul ,dar atunci probabil se aprindea injectorul din cauza supraincalzirii motorului.


Top
   
PostPosted: 05 Aug 2017, 18:50 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Se pare ca problemele cu senzorul de poziție axa cu came nu afecteaza pornirea la 2.0TS de 114kw, am scos senzorul din mufa si porneste la fel si dupa 10-15 secunde apare in bord si martorul cu injectorul, singurele semne care apar in plus sunt :

1.Câteodata sunt unele oscilatii ale relantiului
2.Pare să consume ceva mai mult , nici inaite nu era potolita dar acum pare ceva mai insetată.
3.Nu pare sa fie mai puturoasa si inainte de problema avea momente cand se înfigea si alte momente in care nu simteam diferenta intre gaz si benzină,adica era la fel de puturoasă.


Attachments:
senzor pozitie axa cu came.jpeg
senzor pozitie axa cu came.jpeg [ 19.45 KiB | Viewed 3804 times ]
Top
   
PostPosted: 17 Aug 2017, 18:13 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Dupa ce sa inlocuit senzorul de pozitie axe cu came ,a mers sa sterg eroarea si nu a mai aparut ,cu ocazia asta îi multumesc lui Marius pentru ca sa ocupat sa rezolve problema, pentru acest senzor trebuie umbat la distributie,trebuie demontate ambele roti dintate ale axelor cu came ,cea din dreapta pentru scoaterea placutei cu senzorul si cea din stanga pentru scoaterea cablului. Am facut 1300 km si este ok.
Consumul vad ca si-a revenit dupa acesti kilometri , imi arata in ICS un consum mediu de 10.4 benzina , in 1300 km am bagat 143 litri de gpl consumul ar veni 11 litri /100 km cu aerul pornit in 60% din drum si 4-5 persoane in masina + portbagajul plin si mers la drum lung ,doar asa se pot obtine consumuri bune la 166 2.0TS, eu zic ca este bine.


Top
   
PostPosted: 15 Nov 2018, 15:43 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Referitor la nefunctionarea semnalizarililor din bord ,cum sa sris in primul post din aceasta pagina trebuie cautat in zona ecu airbag ,după ce se demonteaza mastile laterale care vin pe centru din zona pedalei de acceleratie si din zona picioarelor pasagerului din dreapta sunt vizibile ,pe un suport metalic sunt 4 mufe cu 3 relee
1. mufa mare neagra - releu verde (semnalizare directie bord)
2. mufa alba si rosie - releu galben (inchidere centalizata)
3. mufa mica neagra -releu gri (lumini interior)
in aceasta zona ma este si calculatorul de airbag si desupra o cutei verde in care intra 5 mufe , nu stiu cu ce se ocupa exact , toate aceste piese pot fi afectate in caz de radiatorul de caldura are scurgeri ,unele piese pot rezista mai mult la umezeala altele cedeaza mai repede.

Abia zilele trecute am aflat ca mai exista un releu care se ocupa de semnalizarile din bord , am citit in primul topic dar nu imi ieseau scocotelile ,abia dupa ce am umblat la ecu airbag am vazut ca sunt niste piese electrice pe acolo dar uitasem de semnalzari .
Am o instalatie electrica de 2.0TS si asa am vazut ca cele 2 fire care se ocupa de semnalizare din mufa alba care intra in ceasuri ,vin dinspre mufa mare de culoarea neagra ,pe care am vazut-o in zona ecu airbag.

Teoretic daca lipesc firele de semnalizare la loc din zona ceasurilor si schimb releul verde ,ar trebui sa mearga sagetile de semnalizare din bord daca nu sunt alte probleme .

Probabil, daca electricianul stia ca exista un releu care se ocupa de semnalizarea din bord ,imi zicea de atunci ,dar nestind a facut ce a considerat mai bine sa faca semnalizarea din bord ,a tras 2 fire de la pini L si R din releul de semnalizare din tabloul de sigurante si le-a dus sus pană la firele care se ocupe de semnalizare din ceasuri, a taiat firele care ieseau din mufa si le-a lipit de cela care veneau din releul din tablou.


Attachments:
releu indicatoare directie bord.jpg
releu indicatoare directie bord.jpg [ 604.03 KiB | Viewed 3076 times ]
222.jpg
222.jpg [ 648.11 KiB | Viewed 3076 times ]
444.jpg
444.jpg [ 622.32 KiB | Viewed 3076 times ]
3333.jpg
3333.jpg [ 401.28 KiB | Viewed 3076 times ]
Top
   
PostPosted: 19 Nov 2018, 14:28 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Până la urmă am rezolvat cu semnalizarile din bord ,de vină era releul verde ,dupa ce am lipit firele la loc (cele care intrau in ceas) ,dupa care am scos mufa neagra din fotografia de mai sus si am infipt releul verde in ea dupa care lam pus la loc in suport.
Acum merge semnalizarea fara probleme , dacă nea electricianul era mai priceput se uita de la inceput la acest releu ,dar exista posibilitatea ca multe masini sa nu aiba acest releu pentrue smnalizarea din bord si el nu avea de unde sa stie si a facut cum a considerat el mai bine sa faca semnalizarea din bord tragand ire direct de la releu de semnalizare.

Daca se intapla ca sa nu va mearga semnalizarea in bord este bine sa tineti cont si de acel releu pentru ca nu toti electriceni isi bat capul cu Alfa Romeo sa stea sa caute mai in amanuntit problema, la fel cu inchiderea centralizata si luminile de interior ,in caz de nu mai merg ,releele sunt unul langa altul.

Am o nedumerire , cu ce se ocupa cutia verde din fotografie , vine deasupra ECU Airbag , nu are cod pe ea si nu stiu sigur cu ce se ocupă ,am mai vazut poze cu ea dar nu pot zice sigur ce face.


Attachments:
IMG_20181119_111719.jpg
IMG_20181119_111719.jpg [ 2.46 MiB | Viewed 2983 times ]
Top
   
PostPosted: 08 Apr 2019, 23:00 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Stie cineva pana unde duce mufa de la senzorul de viteza dupa roata dreapta spate ?
Acum ceva timp am desfacut fuzeta spate sa inlocuiesc o bucsa , am incercat sa scot senzorul din fuzeta dar era intepenit ,asa ca am ales varianta sa tai cablu ,nu stiam atunci ca are si mufa acel cablu). Am lipit cablu de 4 ori pana acum si cand mi-e lumea mai draga se aprinde martorul de la ABS si face figuri la franare, cand bag diagnoza imi zice de senzorul de viteza dreapta spate , ultima data sa rupt firul in interior am taiat ,l-am lipit bine dar degeaba ,cine stie ce o mai fi acum , sunt destul de subtiri firele in interior .
Vroiam sa inlocuiesc senzorul la un moment dat si poate se gasea cineva care stie unde duce mufa din capatul firului.

Codurile pentru senzori de viteza de la roti (ABS) pentru toate 166 sunt :

Fata stanga 60652776
Fata dreapta 60652874
Spate stanga/dreapta 60652777


Attachments:
senzor viteza roata spate.jpg
senzor viteza roata spate.jpg [ 754.97 KiB | Viewed 2686 times ]
Top
   
PostPosted: 09 Apr 2019, 22:13 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Din ce am vazut eu la prima vedere , cablul senzorului de viteza care are treaba cu ABS de la roata dreapta spate se duce catre spatele masinii ,am vazut ca se intră in stanga rotii intr-un lonjeron (daca se numeste asa ) ,mai precis pe directia busonului rezervorului , cred ca trebuie data mocheta portbagajului jos ,si ma refer la cea laterala si de sus . Cand o sa o dau jos revin cu poze .


Top
   
PostPosted: 11 Apr 2019, 20:19 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Cei 2 senzori de viteza dupa fuzetele spate (stanga /dreapta) ajung in portbagaj , mai precis cel din stanga are mufa sub baterie iar cel din dreapta este in spatele buzunarului din dreapta portbagajului ,unde este capacul care da la sigurante.
Mochetele laterale se dau destul de usor ,in afara de suruburile laterale cu cleme care se deschid cu cheia de 10 ,mai sunt un fel de suruburi din plastic, 2 bucati in buzunarul din dreapta si una langa baterie , mai trebuie scoase suruburile (4 ) care tin suportul bateriei si inca 2 suruburi cu cleme si 4 holsuruburi care tin bucata de mocheta din zona incuietorii .
Mufele sunt in poze.
Cu ocazia asta am aflat ca este un snur care are rolul sa deschida capacul de la rezervor in caz de nu merge incuietoarea .


Attachments:
dreapta1.jpg
dreapta1.jpg [ 267.74 KiB | Viewed 2577 times ]
dreapta2.jpg
dreapta2.jpg [ 194.62 KiB | Viewed 2577 times ]
stanga1.jpg
stanga1.jpg [ 282.08 KiB | Viewed 2577 times ]
stanga2.jpg
stanga2.jpg [ 244.37 KiB | Viewed 2577 times ]
sfoara deschidere capac rezervor.jpg
sfoara deschidere capac rezervor.jpg [ 242.86 KiB | Viewed 2577 times ]
Top
   
PostPosted: 11 Apr 2019, 20:49 
Offline

Joined: 20 Dec 2018, 22:04
Posts: 128
Car: mitsubishi, alfa 166
Location: Otopeni, Bucuresti
Bun pontul cu snurul, imi amintesc ca si Cromele mele aveau si era de mare ajutor iarna. Am sa-l caut, sa-l pun la vedere.


Top
   
PostPosted: 11 Apr 2019, 21:02 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Habar nu aveam de el , cred ca este pus din fabrica ,dar cine a studiat mai atent partea cu sigurantele din dreapta portbagajului atata timp cat nu au fost probleme in aceea zona ?


Top
   
PostPosted: 07 May 2019, 21:37 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Daca tot eram in tema ABS-ului .
De cateva zile apare o problema care am mai citit-o pe forum la alte modele, dar a aparut si la mine .
Initial imi aparea ocazional in bord martorul ABS din cauza senzorului abs spate dreapta ,care disparea dupa ca dadeam roata jos si prindeam firul mai bine .

Acum vad ca pe langa martorul ABS se mai aprinde si martorul frana de mana si pica vitezometru & kilometrajul ,are momente cand isi revine din senin dar pica la fel de brusc.
Singura data cand am simtit ca afecteaza intr-un fel ,a fost pe o strada fara trafic cand auzeam mai bine scartaitul de la frane si un zgomot de la rotile din spate pe franare.
De cateva luni se mai intampla sa intre aiurea ABS ,fara sa apas prea tare pe pedala de frana ,dar am dat vina pe un cauciuc care avea probleme

1.Cand apar in bord martorul ABS si frana de mana ,nu merge sa conectez diagnoza pe ABS , zice ca nu gaseste ECU
2.Cand dispar martori din bord ,acestia reapar oricand deconectez mufa care vine pe pompa ABS ,nu am incercat sa merg cu ea deconectata sa vad daca merge vitezometrul.
3.Diagnoza merge conectata pe ABS daca este aprins DOAR martorul de ABS sau nu arata nici unul in bord.
4.Cand reusesc sa intru cu diagnoza nu gaseste nici o eroare , gaseste doar daca deconectez vreun senzor abs din mufa lui.

Acum au disparut martori din bord ( am prins mai bine firele senzorului stanga spate ca se desfacuse si am dat cu spray de contacte electrice pe mufa care intra in pompa ABS) dar nu imi fac prea mari sperante ca asa a fost si ieri si azi au aparut din nou.

M-am tot uitat prin programul eLearn Alfa Romeo 166 dar nu am vazut explicit unde este siguranta care se ocupa de ABS sau daca este ceva care poate opri alimentarea pompei ABS, am vazut una de 60 amperi in partea stanga langa cutiuta care adposteste niste fire printre care si + de la baterie.


Ca o observatie , in tara nu se gaseste decat un singur tip de senzor ABS pentru spate la toate modelele de 166 ,pe original codul este : 60652777 si costa 597 le pe Autokarma ,dar pentru cei pe care nu ii dau bani afara din casa singura varianta aftermarket care se gaseste in magazinele din tara este : Bosch 0 265 007 022 si costa 93 lei , eu ma aprinsesem la o firma numita ABS din Olanda care costa 37 lei, dar toansportul era de 50 lei ca sunt aduse din Germania (https://www.autopieseonline24.ro) plus ca din cate am inteles, asa zisa firma din Olanda aduce multe chinezarii ,care sunt de evitat pe partea electrica.


Attachments:
martori aprinsi.jpg
martori aprinsi.jpg [ 194.49 KiB | Viewed 2463 times ]
Top
   
PostPosted: 08 May 2019, 19:48 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Cum era de asteptat a reaparut din nou eroarea din bord cu ABS si frana de mana trasa combinata cu nefunctionarea vitezometrului , este putin aiurea pentru ca este ceva aleatoriu :
1.am desfacut roata dreapta spate , am vazut ca se desfacuse din nou unul dintre fire , le-am desfacut pe amandoua ,am pus contactul si nu sa schimbat nimic , am legat firele la loc si tot nici o schimbare in bord.
2.am desfacut mufa senzorului ABS stanga fata , nici o schimbare .
3.am desfacut si mufa senzorului dreapta fata ,la fel nici o schimbare , ma asteptam sa dispara martorul cu frana de mana si sa ramana doar cel cu ABS
4.am vazut ca nu se schimba nimic , am pus la loc mufele scoase dupa fata si am lipit la loc firul dupa spate si cand am pus contactul au disparut cei doi martori ,la fel cum sa intamplat in ultimile 3 zile

Acum ,eu am crezut ca daca este o problema doar la un senzor abs sau 2 ,in bord trebuie sa apara martorul cu ABS si diagnoza sa zica ce senzori ii gaseste cu probleme .
Martorul cu ABS si frana de mana pe langa problema mea ,apar cand scot mufa din pompa ABS sau cand conectez cablu de diagnoza la ABS in Multiecuscan.
In eLearn scrie ca daca unitatea de control(ABS) gaseste o eroare in functia EBD (Electronic Brake Distribution) activeaza in acelasi timp martori ABS si frana de mana , oricum ce este mai neplacut ca diagnoza nu ajuta cu nimic pentru daca ma iau dupa ea totul este bine si frumos.

A fost vina mea pentru faptul ca se desfaceau firele dupa mufa spate dreapta , se pare ca fixam cam mult acest cablu si in timp ce roata se misca in functie de denivelari ,se forta prinderea cablului si se desfacea putin cate putin , acum i-am lasat joc ceva mai mare pana aflu exact motivul aprinderii celor 2 senzori si daca sigur este acest senzor il schimb fara probleme.

Din nou bag o observatie : se pare ca cei care au facut cablurile care vin din pompa ABS catre mufele senzorilor ABS din fata, nu sau gandit ca mufele in care intra senzori ABS trebuie sa reziste in timp, pentru ca daca au probleme nu se pot schimba ,ca vin in cablajul pompei ABS , asa ca ”multumim” firmei Leoni (asa scrie pe toate cablurile ABS) pentru cele 2 panarame de mufe care vin dinspre pompa ABS, in care se infig senzori ABS pe fata , sunt asa de ”bune” ca daca le strangi putin mai tare cu mana se sparg precum un pahar , aici au dat buleală ,daca mufele din capatul senzorilor ABS dupa fata sunt in stare buna dupa atatia ani ,in schimb mufele care vin dinspre pompa sunt foarte casante si te trezesti ca se sparge mufa .


Attachments:
MUFA ABS FATA.jpg
MUFA ABS FATA.jpg [ 861.07 KiB | Viewed 2435 times ]
Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 98 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]