It is currently 27 Apr 2024, 18:54

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 97 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4
Author Message
 Post subject: Re: bucsi alfa 166
PostPosted: 24 Feb 2022, 05:20 
Offline

Joined: 20 Dec 2018, 22:04
Posts: 128
Car: mitsubishi, alfa 166
Location: Otopeni, Bucuresti
Iuliane, nu e treaba mea, intreb doar, de ce nu schimbi numai ce trebuie?


Top
   
 Post subject: Re: bucsi alfa 166
PostPosted: 24 Feb 2022, 18:49 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Nu este nici o problema .

Masina are aproape 22 de ani , nu ii stiu istoricul, cei de la ITP au zis ca bucsaraia spate trebuie schimbata ,mai zisese cineva cu 2-3 ani in urma .
Stiu ca ar fi probleme la urmatoarele din ce am vazut eu :
1. bucsile de la bascula catre spate , sunt varza , au crapaturi pe amblele parti.
2. bratul papagal dupa stanga ,are joc , am observat cand am umblat la punte ,juca putin partea cu pivotul ,tot atunci am observat ca roata aferenta statea ceva mai inclinata , in dreapta este normal .
3.bucsile de punte par sa aiba cauciucul prea moale, in comparatie cu cele de la Tedgum, abia cand le scot vad mai exact .

Cam atat mi-a sarait in ochi , bucsa de la bascula spate dinspre fata ,nu am vazut exact cum este ca nu se vede asa de bine ,poate pe elevator se vede altfel ,iar bratele reglabile par sa fie cele originale , la fel si bratul vertical .
Probabil ca si amortizoarele spate sunt varza , sunt pe original ,si chiar daca sau schimbat ,sau pus tot sh , am 3 bucati acasa si toate 3 sunt de aruncat , nu se mai ridica tija deloc. Arcurile poate sunt de lasat, dar am zis sa se schimbe si ele , sper sa nu fie pe culori ,ca mai iau doar dupa cod si vad ce este disponibil ,neavand cod vizibil pe arc il iau dupa codul din Fiat Eper.

Problema este ca dupa ce termin cu spatele trebuie sa incep cu fata , schimbat arcuri /amortizoare ,ca mai mult ca sigur amortizoarele sunt varza .
Dupa care trebuie sa dau caseta de directie si sa rezolv cu jocul radial ,ca se simte cand misc roata stanga ca are joc, se vede clar cu burduful de la bieleta socos ca tija casetei se misca in stanga/dreapta .

Daca nu gaseam motorul actual cu putini kilometri , nu mai agitam cu masina , daca era vechiul ,probail o vindeam ,mai puneam niste bani si luam un Golf 4 /Golf 5/ Alfa 147 , asa am zis ca continui cu 166 .


Top
   
 Post subject: Re: bucsi alfa 166
PostPosted: 15 Mar 2022, 19:51 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
De ceva timp au venit ,amortizoarele si arcurile , din cauza ca un arc gresit ,a aterizat in acelasi ambalaj cu cel de 166 ,a trebuit sa il trimit inapoi si sa mai lungit o saptamana pana a ajuns cel bun .
Cand o sa ma apuc de treaba,vreau sa modific sistemul de prindere al bucsilor de la bara stabilizatoare spate , sa fie desfacerea suruburilor pe jos ,nu pe sus cum este din fabrica ,iar pentru asta o sa merg cu puntea la un sudor in aluminiu ,sa prinda niste piulite in partea de sus a puntii .
Din ce am observat , sunt diferente intre amortizoare , unul se ridica ceva mai repede decat celalat , ma asteptam sa se ridice ambele la fel . Amortizoarele sunt facute in China , avand in vedere pretul de 134 lei, nu cred ca poate concura cu Sasch sau KYB ,care costa cel putin dublu , din ce am vazut pe spate ,pe original vine tot pe KYB .


Attachments:
1.jpg
1.jpg [ 468.4 KiB | Viewed 2028 times ]
2.jpg
2.jpg [ 265.94 KiB | Viewed 2028 times ]
3.jpg
3.jpg [ 1.61 MiB | Viewed 2028 times ]
4.jpg
4.jpg [ 918.5 KiB | Viewed 2028 times ]
5.jpg
5.jpg [ 456.17 KiB | Viewed 2028 times ]
Top
   
 Post subject: Re: bucsi alfa 166
PostPosted: 15 Mar 2022, 22:04 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7045
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
Personal nu am o parere prea buna despre KYB... la clio-ul soției am pus 2 kyb-uri pe puntea fata, au ținut fix 20k km... unul este curs si probabil si celalalt... La vechiul 159 pusesem kyb pe puntea spate, surpriza tija era mai subțire si protecția de cauciuc era aproape degeaba. Mi-a fost asa o învățare de minte, încât la actualul 159 am scos ceva mai multi bani din buzunar si am cumpărat amortizoare de origine. Nu regret nici măcar o clipa suma plătită în plus.

Magnetii magareli am cumparat la haion... scârțâie după nici 2 luni, o mizerie... trebuie sa le inlocuiesc din nou... În trecut am mai cumpărat tampoane motor "magneti magareli"... aparent sunt ok după mai bine de 2ani (nu am vibrații la pornire/oprire sau în mers).


Bafta la montaj!

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
 Post subject: Re: bucsi alfa 166
PostPosted: 16 Mar 2022, 20:33 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Nu am pretentii prea mari de la amortizoare , acum am mers pana acum ,puteam merge si de acum incolo ,nu merg cu masina prea sportiv sa zic ca ma afecteaza prea mult uzura pe puntea spate , am mers cu un Cordoba fabricarie 1996 ,timp de 6 ani cu amortizoarele spate varza si mai mergeam daca nu o vindeam , singurul inconvenient era sarea de fund destul de usor ,la 166 nu este asa de vizibil ,probabil din cauza greutatii din portbagaj ,butelie gpl si roata rezerva ,plus greutatea masinii.

Nu stiu cum este treaba cu piesele originale , ma gandesc ca ele sunt fabricate inca un anumit numar de ani de la incetarea productiei , o piesa metalica nu are de suferit , dar cred ca un amortizor original facut pentru 166 fabricat acum 10 ani , cred ca si-a pierdut din proprietati , din cauza asta ,cred ca unele piese cum sunt cele din cauciuc /plastic au de suferit din cauza ca stau multi ani prin depozite ,pentru 166 nu cred se mai fabrica in acest momet piese originale ,poate doar curele transimise/distributie.
La 159 ,find ceva mai nou si in ceva mai multe exemplare , poate cererea este mai mare si piesele originale sunt ceva mai noi.


Top
   
 Post subject: Re: bucsi alfa 166
PostPosted: 25 Mar 2022, 00:14 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
M-am apucat de treaba ,cum nu am putut face singur unele chestii , am apelat la un service din apropiere sa scoata si sa monteze urmatoarle :
4 bucsi punte
4 bucsi bascule spate
4 bucsi brate reglabile
scos 2 suruburi din punte de la bileletele reglabile , erau prea intepenite si daca tot am fost cu puntea , au incazlit surubuirle si le-au scos. Toata afacerea 300 lei .

Initial vroiam sa sudez doua 4 piulite de inox pe punte, in dreptul gaurilor pentru suruburile care prind bara stabilizatoare ,dar mi sa spus ca nu se poate suda pe aluminiu decat aluminiu ,nu am stat sa mai caut solutii si am montat bara stabilizatoare cu era inainte .

Am observat niste mici probleme :
1.Bratele papagal daca se strang la maxim cand este puntea jos , raman intr-o pozitie , iar ca sa le misti in pozitia dorita ,aceste raman fortate in cauciucul bucsei ,nu am vrut sa risc si nu le-am strans la maxim , urmand se le strang cand pun si fuzeta ,dar asta implica lasarea puntii cat se face loc pentru a introduce o cheie.
2.Amortizoarele nu au vrut de nici o culoare sa intre in fuzeta ,din cauza ca se lovea de tabla din spate, a trebuit sa scot bratul papagal din fuzeta ,oricum a fost bataie de cap ,cand puteau face simplu . Amortizoarele Magneti Marelli nu intra asa de fix in fuzeta ca cele originale . Era interesanta o tubulara de 17 cu dreptunghi de 6 in interior ,pentru desfacerea piulitei din capatul amortizorului ,dar merge si o inelara cotita de 17 cu chei fixa de 6.
3.Legat tot de amortizoare , nu stiu din ce cauza ,dupa montarea arcurilor , flansei de cauciuc in pozitia corecta si a capacului metalic in aceeasi loc cu flansa (le-am montat dupa urmele lasate pe cauciuc sa fi ela fel ca inainte ) , in partea de jos cea cu bucsa , nu mai venea pe pozitie , a trebuit sa mai strang arcul si sa misc de amortizor pana a intrat , dupa care am miscat arcul la loc sa se opreasca , nu a sarit in ochi ceva diferit la arcurile si amortizoarele originale .
4.Suruburile care fixeaza bratele reglabile de punte , au sanse sa se intepeneasca datorita aluminiului in care stau multi ani ,deci sunt sanse sa iasa doar incalzite.

Iar pe viitor , o sa evit masinile care au puntea spate prea complicata , sa fie ca la Golf 5 ,Vectra C sau cel mult ca la 147/156.


Attachments:
2.jpg
2.jpg [ 901.01 KiB | Viewed 1820 times ]
3.jpg
3.jpg [ 2.31 MiB | Viewed 1820 times ]
4.jpg
4.jpg [ 2.76 MiB | Viewed 1820 times ]
5.jpg
5.jpg [ 2.26 MiB | Viewed 1820 times ]
6.jpg
6.jpg [ 1.35 MiB | Viewed 1820 times ]
7.jpg
7.jpg [ 2.61 MiB | Viewed 1820 times ]
8.jpg
8.jpg [ 2.2 MiB | Viewed 1820 times ]
9.jpg
9.jpg [ 2.08 MiB | Viewed 1820 times ]
1.jpg
1.jpg [ 1.13 MiB | Viewed 1820 times ]
10.jpg
10.jpg [ 1.54 MiB | Viewed 1820 times ]
11.jpg
11.jpg [ 1.97 MiB | Viewed 1820 times ]
12.jpg
12.jpg [ 1.14 MiB | Viewed 1820 times ]
Top
   
 Post subject: Re: bucsi alfa 166
PostPosted: 25 Mar 2022, 18:03 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6613
Location: Brasov... oarecum.
O sa se simta mai inchegata acum. Fa-i si o geometrie sa sti o treaba.

Legat de puntea spate mai simpla, da, la 47 e mai simpla, e practic un McPherson.
Mergi mai simplu de atat si practic ai o caruta topaitoare. Puntile astea semirigide la moda acum mie mi se par foarte inconfortabile.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
 Post subject: Re: bucsi alfa 166
PostPosted: 25 Mar 2022, 22:28 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Se simte ca parte din spate este mai tare , nu mai pot sa o apas asa de usor si nici nu se mai misca ca inainte .
In cei cativa kilometri pentru probe ,se aude un zgomot cand iau unele curbe ceva mai strase , trebuie sa verific bara stabilizatoare spate , cel putin in pozitia cu rotile ridicate ,atingea rezervorul in partea dreapta , o sa ma uit cu rotile pe asfalt cum este .

Am nelamuriri cu arcurile si amortizoarele spate .

1. De ce nu ies sau intra in fuzeta , fara sa demontez si altceva , pur si simplu nu intra au iese din cauza ca nu este suficient loc intre tija fuzetei si caroseria masinii . Ca sa se faca loc trebuie demontata tija cu imbus de 10 ,dar se desface foarte greu si sunt sanse sa se rupa ceva chei , tija nu are filet ,are o parte mai groasa si intra fortat.

2. Atentie la arcurile noi , sunt unele printre care si Lesjofors care nu sunt la fel ca cele originale , in sensul ca tija arcului este mai scurta cu cativa centimetri decat cele originale , din aceasta cauza arcul poate intra bine pe amortizor si flansa ,dar nu se mai pupa cu tija fuzetei , ca sa intre si in fuzeta, trebuie rotit ceva mai mult flansa de cauciuc in suportul metalic ,acest lucru cere ceva timp in plus .

Cam astea au fost problemele care au necesitat multe ore pierdute degeaba .

Cand mai am timp si chef , o sa dau jos si arcul din stanga spate ,sa il pun pe pozitie , ca in partea de sus nu vine capatul unde trebuie in flansa de cauciuc ,este la 4-5 cm distanta , asa era si la dreapta pana am rotit de flansa de cauciuc sa vina capatul arcului cum trebuie in flansa.


Attachments:
1.jpg
1.jpg [ 2.14 MiB | Viewed 1777 times ]
2.jpg
2.jpg [ 1.14 MiB | Viewed 1777 times ]
3.jpg
3.jpg [ 2 MiB | Viewed 1777 times ]
4.jpg
4.jpg [ 1.93 MiB | Viewed 1777 times ]
5.jpg
5.jpg [ 1.15 MiB | Viewed 1777 times ]
6.jpg
6.jpg [ 2.58 MiB | Viewed 1777 times ]
7.jpg
7.jpg [ 2.1 MiB | Viewed 1777 times ]
8.jpg
8.jpg [ 2.56 MiB | Viewed 1777 times ]
Top
   
 Post subject: Re: bucsi alfa 166
PostPosted: 25 Mar 2022, 23:25 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Pentru cei care vor sa inlocuiasca cele 4 bucsi ale puntii spate ,bucsile Birth 51277 dupa 159 ,sunt o alternativa de luat in serios ,singura modificare este in interior dupa cum se vede in clipul facut de rusi , se pare ca tot ei ofera mai multe informatii despre 166 decat celalate tari. Tot in clipul de mai jos sunt informatii despre scoaterea bucsilor vechi.
Tot in clip ,vedeti cat de moale este o bucsa de poliuretan galbena, de la bascula spate dupa un an .
https://www.youtube.com/watch?v=Nr1Kpq8bf40&t=49s


Top
   
 Post subject: Re: bucsi alfa 166
PostPosted: 30 Mar 2022, 23:54 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Am mai scos odata amortizorul dupa stanga spate , ca daca miscasem de arc sa vina pe pozitie la amortizor ,in schimb sus se distantase cu cativa centimetri de limitatorul flansei de cauciuc .
Din pacate nu am resusit sa scot boltul care trece prin fuzeta si intra in bucsa amortizorului , cand o sa mai insist pe el o sa fiu pregatit cu o presa sau un imbos de 10 dar in tubulara 3/4 ca sa fiu sigur ca nu se mai rupe .
Aici putea sa fie treaba foarte simpla ,daca cei care au proiectat suspensia spate ,puneau un filet interior in fuzeta si unul exterior in bolt , asa se putea scoate foarte usor amortizorul , fara sa mai fie nebunia dupa lume , de ce sa scoti partea de jos a amortizorului in 5 minute cand se poate sta mult mai mult ,plus ca se pierde timp si cu demontarea banchetei spate ,platoului cu boxe de la luneta si a centurilor de siguranta spate.
Pare sa fie o bataie de joc toata aceasta agitatie ,cu demontatul /montatul , noroc ca nu se umbla prea des la amortizoarele spate ,la mine amble au fost originale dar facute de Sasch , am vazut ca sau folosit si KYB ca amortizoare originale pe spate. Oricum dupa toata tevatura asta mai apare si pozitia flasei de cauziuc , daca se pune in pozitia corecta , nu se mai pupa bucsa amortizorului cu tija in care trebuie sa intre .
Oricum ,bine ca sau rezolvat , ambele arcuri se pupa bine sus in flansa si jos in amortizor , urmeaza sa fac unghiul de fuga ,dar mai are ceva de asteptat ,ca as dori sa il fac dupa ce cumpar 4 anvelope 225 45 17 de vara , la astea de iarna 215 55 16 , am anvelopa din stanga spate ceva mai uzata decat cea din dreapta si nu stiu daca o sa mearga facuta bine geometria rotilor .


Top
   
 Post subject: Re: bucsi alfa 166
PostPosted: 06 Apr 2022, 22:00 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Vroiam sa fac geometria rotilor , dar am zis sa mai stau o perioada asa pana inlocuiesc si amortizoarle pe fata , care mai mult ca sigur sunt varza , pe langa astea, mai trebuie 4 anvelope de vara 225 45 17 , deocamdata nu ma avant la noi , caut unele sh dar mai rasarite ca an si marca si abia dupa ma ocup si de geometrie , posibil sa se lungeasca , ca toata facerea asta mai costa in jur de 1400 lei , pana atunci merg asa , ca nu ma deranjeaza daca se uzeaza cele dupa spate de iarna ,ca oricum vroiam sa se schimb .

Deocamdata masina se comporta bine , spatele este mai teapan , se simte si cand apas pe el ca trebuie sa depun mai mult efort decat inainte sa lase putin , o sa mai vrerific inclinatia rotilor spate sa vad daca sunt diferente intre cele 2 , inainte cea din stanga era mai inclinata de sus catre interior ,am citit ca daca este inclinata, se mai poate regla din suportul bratului papagal .

Ca observatie , nu stiam ce troncane de ceva timp ,cand colo se slabise surubul care trece prin bucsile basculei superioare din stanga ,se slabise bine ca se misca bascula cu totul cand miscam de roata , am strans-o mai bine cu 2 inelare de 17 , probabil ca nu am strans-o suficient de tare ,cand am inlocuit bratul superior acum un an .


Top
   
 Post subject: Re: bucsi alfa 166
PostPosted: 27 Apr 2022, 22:37 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Am reusit sa inlocuiesc si amortizoarele pe fata , daca cu cel din stanga a mers repede ,cu cel din dreapta a trebuit sa duc munca de lamurire ,ca nu vroia sa iasa surbul care trece prin furca si amortizor ,pur si simplu nu se misca deloc cand dadeam cu cheia sau vroiam sa il imping , cum amortizorul nu iesea afara din cuza furcii , a trebuit sa pun presa de arcuri si sa scot flansa ,ca sa pot face mai mult loc sa scot amortizorul . Am resusit sa misc surubul (piulita era scoasa) cu o cheie cu prelungitor , am dat cu degripant , dupa care m-am pus sa scot surubul cu ciocanu , a iesit mai greu dar a iesit , noroc ca mai aveam un surub si piulita la fel , lam curatat bine si am dat cu vaselina din belsug sa nu se mai intepeneasca asa de tare .

Cum presupuneam , amortizoarele nu mai ridicau tija deloc , unul era original facut in Italia cu sigla pe el ,si celalat parea tot original ca avea codul , dar era facut de KYB in Spania .

Vad ca difera si modelul burdufului de la pivotul basculei superioare , de exemplu la SKF poti baga fara probleme presa in pivot , pe cat la ITN are burduful altfel ,ca nu merge sa bag presa prin fata , trebie sa ridic bascula inferioara si sa bag presa printr-o parte .

Dupa ce am inlocuit amortizoarele fata , acum nu se mai misa asa de usior cand apas pe aripi.

Probabil ca la masinile cu suspensia ceva mai complicata ,flansele de amortizor rezista mai mult , de exemplu la masinile cu o singura bascula pe care l-am avut ,cordoba,golf 4 sau corsa d ,la toate am fost nevoit sa schimb flansele de amortizor pe fata , la 166 nu este nevoie decomadata.


Attachments:
1.jpg
1.jpg [ 1.12 MiB | Viewed 1227 times ]
2.jpg
2.jpg [ 276.1 KiB | Viewed 1227 times ]
3.jpg
3.jpg [ 311.31 KiB | Viewed 1227 times ]
4.jpg
4.jpg [ 2.21 MiB | Viewed 1227 times ]
5.jpg
5.jpg [ 1.2 MiB | Viewed 1227 times ]
6.jpg
6.jpg [ 1.68 MiB | Viewed 1227 times ]
Top
   
 Post subject: Re: bucsi alfa 166
PostPosted: 28 Apr 2022, 17:07 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
La o privire mai atenta ,am bagat de seama ca sunt diferente de pozitionare amortizor/fuzeta intre roti , daca pe stanga unde a mers treaba usor si repede amortizorul sa dus ,aproape pe acceasi linie cu fuzeta , in schimb pe partea dreapta unde sa mers mai greu amortizorul ,nu este pe acceasi linie cu fuzeta ,este iesit mai spre dreapta dupa cum se vede in poze .
Inainte nu tin minte sa fi sarit in ochi diferenta asta , de reglat nu prea mai am de unde sa-l reglez , ca partea de sus cu bascula este destul de fixa iar partea de jos cu furca ,la fel , iar daca rotesc arcul /amortizorul nu cred ca se castiga ceva .
Ca diferente vizibile , bascula superioara din stanga , este mai apropiata de amortizor fata de bascula din dreapta.

Nu stiu daca difera basculele superioare , in sensul ,ca una sa fie mai scurta/lunga decat cealata.


Attachments:
dreapta.jpg
dreapta.jpg [ 1.12 MiB | Viewed 1191 times ]
stanga.jpg
stanga.jpg [ 1.19 MiB | Viewed 1191 times ]
Top
   
 Post subject: Re: bucsi alfa 166
PostPosted: 04 May 2022, 15:03 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Abia azi am observat ca flansele de amortizor dupa fata , au niste semne , este un singur tip pentru amblele roti , diferenta intre roti trebuie aleasa din flansa , cum se vede in poza , pe partea cauciucata este o sageata iar pe marginea partii metalice scrie S si D ,in functie de stanga /dreapta se pune sageata in dreptul literei dorite .
Nu stiam de treaba asta , acum o sa imi fac de lucru din nou ,sa dau jos amortizorul dupa dreapta si sa mai rasucesc putin cauciucul flansei pana la semn , daca la stanga amortizorul sa asejat bine si intra perfect in furca , in schimb la dreapta, tabla de ghidaj a amortizorului sta spre stanga si sa sa intre cum trebuie in furca si fuzeta trebuie sa rasucesc putin amortizorul cu tot cu arc .
Eu m-am luat dupa cele 4 puncte din cauciuc si carcasa metalica , am vazut ca sta teapan si nu se misca stanga dreapta ,am crezut ca asa trebuie sa stea .
Bine ca am vazut diferenta acum , ca nu stiam de ea , si nici nu mi-a sarit de-a lungul timpului informatii despre montajul flansei .
Am inlocuit la 3 masini flansele de amortizor , dar la nici una nu am avut probleme ca la Alfa 166 ,sa nu se aseze amortizorul pe pozite si sa trebuiasca desfacut din nou cum am facut pe spate ,sau cum trebuie sa desfac pe fata dreapta.


Attachments:
1.jpg
1.jpg [ 1.83 MiB | Viewed 1035 times ]
2.jpg
2.jpg [ 794.34 KiB | Viewed 1035 times ]
3.jpg
3.jpg [ 1.27 MiB | Viewed 1035 times ]
Top
   
 Post subject: Re: bucsi alfa 166
PostPosted: 05 May 2022, 20:20 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Se pare ca la Alfa Romeo 166 cand este vorba de flansele de amortizor ,treaba este de toata jena . Nu se pupa semnele deloc cu ce se aseaza in realitate , daca le pui la semne , sigur vine amortizorul stramb , am umblat la toate 4 amortizoare si doar la unul , stanga fata ,sa nimerit sa se pupe din prima si sa intre pe pozitie fara sa il fortez.
Inteleg ca partea cauciucata a flansei , unde se fixeaza arcul are uzura ca sunt de-o seama cu masina , dar nu se uzeaza cativa cm , probabil ca mai trebuie puse la socoteala si amortizoarele , nefind originale ,cred nici cotele nu sunt respecate asa de bine , de exemplu palaria unde se fixeaza arcul cu pozitia bucsei (pe spate) si tabla de ghidaj si prindere/ficarea a amortizorului fata in furca.

Din ce am observat , flansele de cauciuc fata ,spate (cele in care se fixeaza arcul) se gasesc doar pe original si costa in jur de 90 lei bucata , este acceptabil , inainte se gaseau si aftermarket la un pret mult mai mic , iar flansa din fata care se pune chiar in capatul amortizorului ,se gaseste si aftermarket datorita faptului ca se potriveste pe langa 166 si la 156/147/GT , unde costa peste 50 lei ,depinde de firma , dar nu se compara cu pretul in bataia de joc ,cerut pentru una originala 441 lei (Autokarma).


Attachments:
1.jpg
1.jpg [ 1.43 MiB | Viewed 988 times ]
2.jpg
2.jpg [ 1.2 MiB | Viewed 988 times ]
3.jpg
3.jpg [ 2.14 MiB | Viewed 988 times ]
4.jpg
4.jpg [ 2.03 MiB | Viewed 988 times ]
5.jpeg
5.jpeg [ 141.41 KiB | Viewed 988 times ]
6.jpg
6.jpg [ 16.97 KiB | Viewed 988 times ]
Top
   
 Post subject: Re: bucsi alfa 166
PostPosted: 05 May 2022, 20:44 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4304
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
iuli78 Quote:
Din ce am observat , flansele de cauciuc fata ,spate (cele in care se fixeaza arcul) se gasesc doar pe original si costa in jur de 90 lei bucata , este acceptabil , inainte se gaseau si aftermarket la un pret mult mai mic , iar flansa din fata care se pune chiar in capatul amortizorului ,se gaseste si aftermarket datorita faptului ca se potriveste pe langa 166 si la 156/147/GT , unde costa peste 50 lei ,depinde de firma , dar nu se compara cu pretul in bataia de joc ,cerut pentru una originala 441 lei (Autokarma).
Autokarma au uneori preturi absolut exagerate. Eu caut pe autodoc-24.ro. Am pus link direct pentru flansele spate de 166. Trebuie doar sa le ceri pretul. Pe Sachs, in afara e aproximativ 38 de euro.

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
 Post subject: Re: bucsi alfa 166
PostPosted: 06 May 2022, 16:22 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
De obicei produsele care nu sunt disponibile in magazinul virtual , nu au de unde sa le aducă , cine știe poate mai sunt câteva bucăți disponibile prin Europa , 166 este o mașină veche și destul de rara și producători nu au vreun interes să facă prea multe piese daca se potrivesc doar la 166 , acum 10 ani oferta era mai mare , că mă uitam in programul Tecdoc și se găseau mai multe piese . Nu este ca la Passat B5 sau Golf 4, care sunt la fel de vechi ,dar producători aftermarket fac piese in continuare că este cerere de piese.
La flanșele de amortizor , odată ce nu se găsec aftermarket , nu îi văd rostul sa se cumpere și partea metalica , atâta timp cât nu are probleme și se uzează doar partea de cauciuc care fixează arcul într-o poziție , deocamdată nu are rost sa caut altele atâta timp cât sunt bune și cele vechi , daca se mișca roata sus-jos ,când băgăm o rangă sub ea ,atunci trebuiau înlocuite și flanșele ,dar atât rotile sunt țepene ,nu are rost .

Ideia legate de flanșe, era că nu prea se pupa la semne , și se pierde timp daca vrei sa le pui cum trebuie , că nu este plăcut să le pui la semn , dai presa jos că nu intra cu ea pe poziție ,se baga amortizorul la locul lui si se prinde in capăt ,după care se observă că trebuie dat jos că stă strâmb , după care iar trebuie pusă presa ,desfăcut ,mișcat de flanșa în speranța că iese bine din a doua încercare.
Poate cei care au pus doar flanșe ,arcuri și amortizoare originale nu sau lovit de treaba asta .


Top
   
 Post subject: Re: bucsi alfa 166
PostPosted: 26 Jun 2022, 18:51 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Am o nelamurire legata de brate in general , din ce am vazut eu la bratele superioare pe fata , daca se strang prea tare ,bratele se misca greu cu mana in sus-jos ,de obicei raman in pozitia in care lasi bratul , iar daca slabesti strangerea suruburilor sa se miste mai usor in sus si jos ,atunci piulita care fixeaza bratul se desface mai mult ,bratul capatand joc in bucsi.

Nu sunt mecanic , dar dupa mintea mea, cred ca un brat dupa ce se strange ,lasand pivotul liber ,trebuie sa fie destul de flexibil cand se misca cu mana , nu sa raman fix in pozitia in care sa lasat .
Ceva de genul asta am vazut si la basculele mari dupa spate , (fara sa fie prinse in fuzeta) , daca sunt stranse doar pe partea bucsilor , basculel devin ceva mai rigide ,cam intepenite ,iar daca se slabeste sa se miste mai usor , atunci capta joc si nu este bine . Probabil chiar daca sunt mai intepenite , are arcul/amortizorul grija de bascule sa se miste cum trebuie .
Din ce am vazut bratele inferioare dupa fata ,nu au probleme de genul asta , sunt flexibile ,se misca cu mana fara probleme ,daca se scot din furca arcului .

Am inlcuit eu bucsile ,dar in afara de stabilitate nu pot zice ca am obtinut prea multe , ca la fel troncane cand iau un capac de canalizare sau o groapa .


Top
   
 Post subject: Re: bucsi alfa 166
PostPosted: 27 Jun 2022, 14:12 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6613
Location: Brasov... oarecum.
Iti trebuie o cheie dinamometrica si specificatiile de strangere ca sa faci totul corect si ca la carte.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
 Post subject: Re: bucsi alfa 166
PostPosted: 27 Jun 2022, 20:32 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
In teorie asa ar trebui ,in practica nu cred ca sunt prea multi mecanici care folosesc cheie dinamometrica pentru stransul bratelor /basculelor.
De exemplu bratele superioare nu pot fi stranse cu cheia dinamometrica ca nu este loc , o inelara dreapta intra , singura varianta sa se stranga la cuplu, este atunci cand se monteaza bratul si suportul in care intra cand este scos afara.
Chiar daca sunt stranse la cuplu , nu vad sa fie mai bine ,in sensul sa se miste mai usor .
O sa incerc sa scot ambele brate, cu tot cu suportul care vine in capatul amortizoarelor fata ,curat mai bine suruburile lungi , le ung cu vaselina mai buna ,le stang la cuplu si vad ce se intampla .
Din ce am vazut bratul din dreapta sus se misca mai greu decat cel din stanga , doar ca cel din stanga mai scartaie cand il misc sus-jos .
O sa caut cuplurile de strangere, pentru partea de bucsaraie a bratelor fata/spate.

Cu genul asta de masini ,este o -problema informatia in sine , in sensul ca acum sunt aproape inexistenti pe forum cei care au un 166 si se pricep mai bine (mecanici sau nu) si sunt si dispusi sa piarda cateva minute tastand ,deci in lipsa informatilor , multe chestii trebuie sa le fac de capul meu si vad dupa daca a fost de bine sau nu ,ca programe gen eLearn 166 nu ajuta asa de mult in unele situatii.


Top
   
 Post subject: Re: bucsi alfa 166
PostPosted: 28 Jun 2022, 01:33 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6613
Location: Brasov... oarecum.
Foloseste vaselima pentru uz maritim. Aia sta xolo ca lipitoarea.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
 Post subject: Re: bucsi alfa 166
PostPosted: 28 Jun 2022, 19:52 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Acum am vazut ca exista si vaselina pentru ambarcariuni marine , cum este cea de la Liqui Moly Marine 250 grame 44 lei .
Deocamdata am mai multe feluri de vaselina , deocamdata nu are rost sa cumpar alta .

Am strans tot la cuplu ,mai putin bascula spate spre fuzeta .

Legat de cuplul de strangere , ar fi urmatoarele valori pentru puntea spate :

1.Suruburi punte : 47-51 nm

2.Bascula spate :
-spre punte : 71-79 nm
-spre fata :84-92 nm
-spre bucsa fuzetei (brat vertical ,bucsa de jos) :159-175 nm , aici pare cam mult , nu este placut sa tragi ca ghiolbanul de cheie, ca sa strangi la 165 nm ,ceva care tine fara probleme si la 125 nm .

3.Brat papagal :
- spre punte :84-92 nm (daca se da toba jos , se poate strange surubul in rampa ,cu roata asezata pe asfalt) ,in dreapta nu mai merge ca este rezervorul ,aici trebuie neaparat lasata puntea .
- spre fuezeta (brat vertical ,bucsa de sus ) 117-129 nm

4.Brat reglabil
-spre punte : 43-47 nm ,aici trebuie atentie mai mare ca se poate rupe surubul daca nu a fost desfacut recent.
-spre fuzeta : 66-74 nm

Nu am vazut date exacte pentru surubul lung de la bratul superior fata , se desface cu cheia de 17 (surub + piulita M12) dar nu am gasit informatii despre cuplu.

Daca tot ma uitasem prin spate ,am vazut ca protectia termica de deasupra tobei de esapament ,se sprijinea pe toba ,pur si simplu cele 3 seibi mai groase din protectie sau desprins de ea , a trebuit sa scot toba si sa rup o panza de bomfaier in 3 , am dat gaura la mijloc in fiecare bucata cu spiral de 6 ,si am bagat suruburile M5 prin gaurile date in bucatile rupte de panza de bomfaier , asa am reusit sa prind protectia la loc , merg si seibi foarte late , dar nu gasesti decat pentru suruburi mari .


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 97 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]