It is currently 27 Apr 2024, 17:37

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 97 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 Next
Author Message
 Post subject: Re: bucsi alfa 166
PostPosted: 09 Aug 2018, 23:08 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Azi am reusit sa schimb si eu bucsa de la fuzeta spate dreapta , vechea avea joc destul de mare ,din cate am observat ,bucsa cand o tii in mana este teapana dar cand se pune pe fuzeta se misca mijlocul ei ,nu asa tare ca cea veche dar se misca daca pun degetele prin mijloc si misc de ea, am crezut ca este complicat cu scoaterea bieletei antirului dar din fericiere sau gandit sa decupeze din prezonul ei sa mai intre o cheie de 17 in zona burdufului pe langa cea cu care se desface piulita.

Este treaba destul de simpla cu demontatul , la montat ,problemele intampinate de mine ar fi urmatoarele :

1. Scoaterea si punerea bucsii ,cum nu se poate scoate asa de usor ,trebuie scos discul de frana care este destul de intepenit , eu am incercat sa scot senzorul de la abs care este infipt in fuzeta ,dar nu am reusit sa il scot asa ca am taiat cablul ,daca fortam mai tare se rupea senzorul, neputand scoate senzorul nu se poate scoate tabla care vine in jurul discului asa ca a trebuit sa se indoaie mai mult sa fie mai usor de pus fuzeta pe presa , aici am fost la mecanic ,cine are un prieten de meserie scapa mai ieftin.

2. Am pierdut destul timp la montarea fuzetei , daca jos se pune foarte usor surubul lung care trece prin bucsa noua ,in schimb cu punerea pe pozitie a amortizorului ,bratului cu pivot si a bratului din stanga prin care trece surubul care se infileteaza in bratul cu pivot a fost mai complicat , intr-un final cand le-am montat nu se strangea surubul care se infileta in bratul cu pivot , mergea in gol ,a durat ceva pana am gasit pozitia in care se infileta

3. Am avut probleme cu cilindrul de la etrier , nu mai mergea sa il infiletez ca sa pot pune placutele mai bine , am tras de cheia de impins si rotit cilindrul pana sa indoit manerul (nu era prea gros), a trebuit sa scot furtunul de frana din etrier , si am scos cilindrul cu moxul ca nu am gasit alta varianta , acum dupa ce l-am curatat se infileteaza bine cu cheia.

As prefera sa schimb ambele brate pe fata pe o parte decat sa mai schimb odata bucsa.


Top
   
 Post subject: Re: bucsi alfa 166
PostPosted: 23 Aug 2018, 22:46 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Vroiam sa schimb bucsile basculei superioare si am un semn de intrebare legat de bucsile compatibile , peste tot unde am citit bucsile ar fi impartite în 2 categorii :

1. Cele compatibile cu 147/156 si GT ,
2. Cele compatibile cu 166 ,
pe unele site-uri spun ca sunt compatibile cele 147 /156 GT cu cele de 166. De exemplu la Tedgum bucsa basculei superioare cu codul 00024797 este prezentată la ambele tipuri 147/166 .

Am comparat azi dimineata si am vazut ca cele de 147/156/GT au partea care intra in brat ceva mai ingusta decat la bucsa mea , acum nu stiu daca din cauza vechimii bucsa scoasa sa mai latit putin sau asta trebuie sa fie de la inceput .

Am vrut sa cumpar Delphi td416w dar am renuntat vazand ca este mai îngusta in zona explicata in fotografie

Nu stiu ce sa fac acum , daca se potrivesc sigur bucsile de la 147/156/GT la 166 atunci pot cumpara cu incredere , nu ma intereseaza ceva de calitate pentru ca nu stiu cat o sa mai tina pivotul , deocamadata este in stare buna dar buscile au joc, cand misc de roata stanga - dreapta se vede cum se misca bascula din bucsi.


Attachments:
1111.jpg
1111.jpg [ 1.31 MiB | Viewed 2836 times ]
22222.jpg
22222.jpg [ 1.24 MiB | Viewed 2836 times ]
Top
   
 Post subject: Re: bucsi alfa 166
PostPosted: 27 Aug 2018, 18:15 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Am reusit sa cumpar 2 bucsi pentru bascula superioara de 166 , din cate am vazut este diferenta destul de mare intre pretul bucsilor :

1. Moog AL-SB-1721 - 22 lei si se potriveste la 146/156/GT
2. Moog AL-SB-2399 - 40 lei , se potriveste doar la 166

Ambele bucsi cu mici exceptii sunt asemanatoare , doar ca cea de 166 este mai scumpa probabil pe motiv ca nu este asa de cautata ca cea de 146/156/GT.
Daca gaseam in Constanta o bascula noua cu 150 lei nu ma complicam cu schimbatul bucsilor , dar din cate am vazut cea mai ieftina bascula costa 200 lei ,o alta chinezarie vanduta sub numele de Metzger care nu este mai presus de ITN sau Birth care costa 150 lei in Bucuresti , pentru Constanta mai adaug 25 lei transportul.

Maine o sa incerc sa schimb bucsile , cele vechi le-am scos cu tubulara de 19, dar cand le-am pus la loc a mers usor ,nu a fost nevoie de presa , o sa vad cum intra cele noi ,le pun si vaselina sa intre usor si sper sa se rezolve cu bine.


Attachments:
111.jpg
111.jpg [ 1.78 MiB | Viewed 2777 times ]
222.jpg
222.jpg [ 1.37 MiB | Viewed 2777 times ]
333.jpg
333.jpg [ 3.01 MiB | Viewed 2777 times ]
Top
   
 Post subject: Re: bucsi alfa 166
PostPosted: 29 Aug 2018, 21:02 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Am reusit să pun bucsile pe bascula si acum este teapană.
Nu a fost nevoie de presa, pentru că bucsile din cauciuc au intrat destul de mult in bascula, incat daca puneam surubul basculei ramaneau cateva filete incat sa pun piulita in capat , iar cand strangeam se apropiau busile si se fixau .

Cand se cumpara bucsile este bine sa se caute unele cu marginea interioara conică ,pe unde intra partea metalica a bucsii ,cum se vede in prima fotografie din stanga, pentru ca daca nu este putin înclinata, in momentul in care se strange , partea metalica se loveste de partea cauciucata si in loc sa alunece si sa se fixeze in șanțul prevazut in bucsa ,aceasta apasa pe bucsa fara sa se fixeze.
Eu am luat țeapă cu bucsile Moog , una avea in interior partea conica iar cealalată era dreaptă ,si mă miram cum de o bucsa sa fixat bine din prima iar cealaltă nu vroia sa fixeze partea metalica in canalul prevazut in bucsa , am incercat de mai multe ori si pana la urmă a trebuit sa tai cu cutterul din marginea bucsii ca să s fixeze bine partea metalică, nu afecteaza bucsa ,dar nu mi se pare normal sa fac treaba asta sa pot pune bucsa. Probil bucsile au fost loturi diferite .

După cele câteva bucsi văzute ,pentru basula superioară de 166 am observat ca nu sunt facute la fel ,fiecare are modelul lui , mă refer la partea care se fixeaza in basculă.
O sa cumpar o bucsa de 147 mai ieftină si o probez pe bascula pe care o am cu pivotul bun si daca se potriveste si se fixeaza bine atunci o cumpar si pe a doua.


Attachments:
bucsi.jpg
bucsi.jpg [ 5.75 MiB | Viewed 2725 times ]
3.jpg
3.jpg [ 1.92 MiB | Viewed 2725 times ]
4.jpg
4.jpg [ 1.1 MiB | Viewed 2725 times ]
Top
   
 Post subject: Re: bucsi alfa 166
PostPosted: 13 Nov 2020, 19:06 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
De ceva timp aveam un joc pe lateralul basculei superioare din stanga , am cumparat 2 bucsi de la Starline ,20 lei bucata , se pare ca sunt aceleasi bucsi ca la bascula superioara de la 147/156/GT , nu am insistat pe unele mai scumpe ca pivotul basculei nu mai este ca la inceput , la aceiasi bascula ,am mai schimbat bucsile acum 1 an si 3 luni ,bucsile au tinut maxim 26.000 km .
Erau niste oferte la brate superioare de la SKF(120 lei) ,Lemforder (163) pe Autohut ,dar erau pe partea dreapta ,daca avea pe stanga luam , cea mai ieftina pe era Starline 202 lei.

Vad ca bratele din dreapta de la ITN schimbate acum 2 ani si 3 luni (40.000 km) inca rezista , in schimb capetele de bara de la Moog ,unu a tinut 15.000 km altul mai rezista(25.000).


Attachments:
1.jpg
1.jpg [ 311.76 KiB | Viewed 2169 times ]
2.jpg
2.jpg [ 764.91 KiB | Viewed 2169 times ]
3.jpg
3.jpg [ 456.83 KiB | Viewed 2169 times ]
4.jpg
4.jpg [ 441.29 KiB | Viewed 2169 times ]
5.jpg
5.jpg [ 542.27 KiB | Viewed 2169 times ]
Top
   
 Post subject: Re: bucsi alfa 166
PostPosted: 14 Nov 2020, 02:19 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6613
Location: Brasov... oarecum.
Piese noi cu piese uzate duc in general la uzarea prematura a celor noi deoarece fiind mai fest pe pozitie preiau stres mai mult. Ideal e sa schimi tot, dar cred ca merge treaba dupa buget...

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
 Post subject: Re: bucsi alfa 166
PostPosted: 14 Nov 2020, 13:28 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Ideal ar fi sa se pună noi , deocamdată am avut vrut sa schimb doar bucsile ,din cauza asta am ales sa iau unele ieftine (40 lei ambele ) și le montez singur ,stind că pivotul nu o sa mai tina mult.
Când o pun noi , o sa am in calcul sa schimb ambele brate după stânga și nu o să mă arunc la trw sau echivalente (aproape 1000 lei ambele brate) . Nu pot avea pretenții pe stânga ,că nu am pus nici un braț nou , cel de jos și de sus nu au fost noi când le-am pus acum 3-4 ani .


Top
   
 Post subject: Re: bucsi alfa 166
PostPosted: 06 Mar 2021, 21:23 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
De ceva timp se aude un scârțâit pe stanga spate cand trec peste o denivelare , se aude ca un pat cu arcuri cand apas pe aripa din stanga spate , presupun ca este de la bucsa de jos a fuzetei , pentru ca dupa ce am pus ceva ulei de motor in zona ei ,nu sa mai auzit scartaitul cateva zile .

Cred ca sa dus bucsa de la fuzeta , la fel scartaia acum aproape 3 ani si cea dupa partea dreapta , dupa ce am stat 2 zile cu un motor busit de 2.0TS in portbagaj ,scartaia de ziceai ca este caruta , pana nu am inlocuit bucsa de jos a fuzetei cu un TRW JBU167L (teoretic este pentru Mercedes W210 si W202) nu am scapat de scartait .

O sa mai verific la o firma, care are o jucarie care misca rotile in mai ulte directii sa vada jocurile pe partea de rulare si atunci mai vad ce probleme sunt in plus fata de cele pe care le stiu.

Printre cele stiute se numara si un joc in pivotul basculei superioare in stanga , am schimbat bucsile basculei acum ceva timp dar a cedat mai tare pivotul , cel mai bine am simtit jocul cand am ridicat cu cricul masina dar am lasat sa atinga roata asfaltul , nu am ridicat de tot ,dupa are am miscat roata din partea de sus ,la fel si de fuzeta si se simtea jocul mai evident decat daca era roata saltata de tot .

Pe lista de cumparaturi trebuie sa adauc un brat superior stanga fata , din pacate au fost niste oferte in ianuarie pe care nu le-am luat in serios , acum cel mai ieftin brat mai de incredere este la 173 lei Lemforder , cat o mai fi la pretul asta , ca frasu dupa dreapta este 290 lei .


Top
   
 Post subject: Re: bucsi alfa 166
PostPosted: 12 Mar 2021, 20:01 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
De anul trecut, am vazut ca cei de la SKF au inceput sa faca brate fata pentru 166 ,ma surprinde pretul lor , cel mai ieftin brat superior ,a fost 114 lei pe stanga (l-am cumparat ) si 113 lei pe dreapta , singurul amanunt care poate justifica pretul scazut este ca sunt fabricate in Turcia , sper ca cei de la SKF, sa mai aiba cat de cat un standard de calitate si pentru piesele facute la turci .

Pe dreapta am un set de bascule de la ITN ( este un magazin sau magazine de piese auto din Bulgaria care au si marca proprie ) ,probabil facute prin China , am dat pana in 400 lei acum 2 ani jumate si au aproximativ 40.000 km si deocamdata rota dreapta este teapana.

Dupa cum se vede in ultima poza , cat sa mai reziste bucsile originale de la bascula spate , necesita cat mai curand o inlocuire a lor pe ambele parti , aici sunt 2 variante , daca vreau bucsi simple ajung la 260 lei , daca se pune poliuretan sunt ceva mai scumpe ,dar nu stiu daca sunt mai bune fata de bucsile obisnuite.


Attachments:
1.jpg
1.jpg [ 257.55 KiB | Viewed 1805 times ]
2.jpg
2.jpg [ 467.12 KiB | Viewed 1805 times ]
3.jpg
3.jpg [ 331.14 KiB | Viewed 1805 times ]
4.jpg
4.jpg [ 263.46 KiB | Viewed 1805 times ]
Top
   
 Post subject: Re: bucsi alfa 166
PostPosted: 12 Mar 2021, 22:17 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6613
Location: Brasov... oarecum.
Cel putin teoretic, cele din poliuretan au o durata de viata mult mai lunga decat bucsele normale, de cauciuc.
Acum presupun ca 260lei e pretul pentru 2 bucse de cauciuc. Un set Powerflex pentru spate este 210lire (8 bucse per masina), adica undeva pe la 1200lei. ( https://www.powerflex.co.uk/products/16 ... 001/1.html )
De la Strongflex vad ca setul e chiar mai ieftin, 102lire (8 bucse per masina), adica undeva pe la 580lei. ( https://www.strongflex.eu/en/catalog/21/166-99-07 )

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
 Post subject: Re: bucsi alfa 166
PostPosted: 12 Mar 2021, 22:55 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Mai precis este 273 lei pentru 4 bucse , 2 la o bascula , 2 la cealata ,la care se adauga si transportul , probabil se gasesc si in tara , dar erau ceva mai scumpe .
Probabil cele din poliuretan sunt bune , dar nici cele originale dupa masina nu erau rele , dar din pacate cei de la Alfa puneau clientul sa schimbe bratul cu totul pentru 2 bucse , la fel si pentru bucsile de la punte , trebuia sa cumpere toata puntea daca avea probleme cu cele 4 bucsi , era bine daca producea diferite bucsi pe spate si alti producatori buni in asa ceva , Tedgum nu imi inspira asa de multa incredere ca fac lucruri bune , nu stiu daca alte persoane au avut probleme sau au fost multumite de bucsile facute de ei.


Attachments:
Untitled.jpg
Untitled.jpg [ 112.45 KiB | Viewed 1789 times ]
Top
   
 Post subject: Re: bucsi alfa 166
PostPosted: 13 Mar 2021, 13:03 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6613
Location: Brasov... oarecum.
Strict pe cele 4 bucse de la bascule iesi oleaca mai scump, probabil spre 400lei cu Strongflex. Dar pe termen lung eu cred ca iesi infinit mai bine.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
 Post subject: Re: bucsi alfa 166
PostPosted: 14 Mar 2021, 20:20 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Avantajul poliuretanului ,este ca nu mai trebuie presa la montajul lor pe bascula , cel putin asa vazusem la un bielorus ,care are canalul Alfa garage pe Youtube , am citit ca sunt mai durabile decat cele obisnuite , acum daca nu se fac bucsi orignale pentru bratele spate , sau facute de firme mai cunoscute gen TRW ,Lemforder sau Boge ,nu sunt multe variante pentru schimbarea bucsilor de la bascula din spate ,decat poliuretan : Powerflex ,Strongflex si MPBS sau bucsi obisnuite facute de : Tedgum , mai sunt cateva firme dar fac alte bucsi ,gen cea de la fuzeta.

Din pacate, 166-le nu o fost fabricat in multe exemplare ,iar producatori de piese nu se inghesuie sa faca diferite repere , datorita cererii reduse , de exemplu bucsa originala a basculei spate ,partea dinspre spate ,este TRW 027 0002 253 000 care nu se gaseste sub codul acesta.


Top
   
 Post subject: Re: bucsi alfa 166
PostPosted: 22 Mar 2021, 11:51 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Daca tot am facut mai sus ,o mica socoteala doar pentru bucsile basculelor din spate , acum am revenit cu costurile totale doar pentru piesele care tin de brate/bucsi pe partea din spate ,dupa cum se vede ,ajunge la aproape 1800 lei ,la care se adauga inca 2 amortizoare si 2 arcuri care mai costa cel putin 520 lei ,deci se ajunge la cel putin 2320 lei fara manopera si am ales doar piese mai ieftine ,nu mai zic de cine vrea piese mai calitative.
Cine vrea sa cumpere un 166, trebuie sa stie ce il asteapta, daca nu sau bagat prea multi bani in masina.
Solutia mai simpla este pentru masinile de categorii mai mici , chiar si 147 ,daca are pe spate cate 3 brate , bieleta antirului si bucsa bara stabilizatoare ,tot este mai simplu , nu mai zic de masinile cu punte rigida unde scapa ieftin ,doar 2 bucsi ,care au sanse sa nu se uzeze prea tare cat tine masina.


Attachments:
bucse spate1.jpg
bucse spate1.jpg [ 120.94 KiB | Viewed 1643 times ]
bucse spate2.jpg
bucse spate2.jpg [ 113.69 KiB | Viewed 1643 times ]
bucse spate3.jpg
bucse spate3.jpg [ 78.86 KiB | Viewed 1643 times ]
Top
   
 Post subject: Re: bucsi alfa 166
PostPosted: 27 Mar 2021, 20:28 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
De ceva timp a aparut din senin un scartait la roata stanga spate , am incercat cu putin ulei ,sa potolit o periada dupa care si-a revenit , cum am mai fost pațit acum aproape 3 ani cu acelasi scartait dar pe partea dreapta , banuiam ca mai mult ca sigur o sa fie ca atunci , bucsa de jos a fuzetei spate este cu probleme , cum meseriasi de la FIAT au zis ca 166 este o masina pentru cei cu bani mai multi , au zis sa nu scoata bucsa separat ,cine o vrea ,sa cumpere fuzeta cu totul, la fel si bucsele de la bascula ,cu toate ca si pe bucsa originala de la fuzeta scrie tot TRW ,la fel ca cele de la bascula ,acestia sau o firma mai cunoscuta nu fac bucsi pentru spate si nu ramane decat 3 variante :
1.Bucsi din pliuretan
2.Bucsi normale dar facute de firme mai necunoscute
3.Bucsi normale facute pentru alte tipuri de masini ,dar care se potrivesc si la 166 .

Cum nu sunt adeptul poliuretanului , am ales ca acum aproape 3 ani, bucsa TRW JBU 167 care nu are treaba cu 166 in recomandari , singura diferenta pe care am vazut-o este ca bucsa originala are un sant de jur imprejurul ei . In vechea bucsa ,bagam surubelnita si o invartea foarte usor in ce pozitie vroiam , dupa ce am schimbat bucsa ,aceasta noua se misca mult mai greu in pozitia ei .

Costurile ar fi urmatoarele : 48 lei bucsa TRW JBU 167 plus drumul pana la magazin si 30 lei pentru mecanic sa scoata la presa bucsa veche si sa o puna pe cea noua , partea neplacuta este ca trebuie demontata fuzeta , putina bataie de cap cu scoaterea discului de frana care este intepenit si scoaterea mufei senzorului de la abs de sub baterie ,ca aceste nu mai iese din fuzeta decat rupt ,si nu are rost sa se cumpere altul .

Cam asa scatiaia masina cand o apasam ,acum aproapae 3 ani pe dreapta si de 2-3 saptamani pe stanga : https://www.youtube.com/watch?v=utThA0QNWWM


Attachments:
bucse .jpg
bucse .jpg [ 618.71 KiB | Viewed 1554 times ]
Top
   
 Post subject: Re: bucsi alfa 166
PostPosted: 30 Mar 2021, 23:50 
Offline

Joined: 01 Jul 2018, 20:20
Posts: 35
Car: 156 JTS
Din pacate exemple similare sunt multe, de piese disponibile care nu apar dupa codul.de original sau in programele de identificare. E o problema generalizata la Fiat, italianul din pacate nu e la fel de organizat ca un neamt. De-aia multi fug de marca asta, de-aia doar pasionatii cumpara Alfa Romeo, prin asumarea neajunsurilor. Si unul mare e disponibilitatea precara a unor repere, acutizata de lipsa codurilor echivalente.


Top
   
 Post subject: Re: bucsi alfa 166
PostPosted: 31 Mar 2021, 15:03 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Daca stie cineva si alte bucse care se potrivesc la bascula din spate , le poate scrie , eu in afara de Tedgum nu stiu ,iar poliuretanul chiar daca este la moda , as pune fara probleme bucse obisnuite ,cu care vine masina ,daca se gasesc unele facute de firme ceva mai rasarite.

Masinile sunt vechi si din ce in ce mai putine ,iar producatori de piese nu mai fac atatea repere aftermarket ,ca acum 10 ani de exemplu iar altele nu le-au facut niciodata , iar cele originale ,in majoritatea lor ,nu sunt atractive la pret .
Daca se facea si 166-le in 1 milion de exemplare ,piesele nu mai erau o problema.


Top
   
 Post subject: Re: bucsi alfa 166
PostPosted: 31 Mar 2021, 16:34 
Offline

Joined: 01 Apr 2009, 10:56
Posts: 178
Eu am pus Tedgum la bratele mari doar bucsa spre fata si in spate strong flex ca nu am gasit Tedgum. (sunt ok).
La puntea spate am schimbat :- bucsele de la fuzeta trw
-bucsele de la bratele mari
-bratele papagal
-4 bucse mari de la punte Tedgum
-2 amortizoare
-2 arcuri
-2 bucse bara stabilizatoare
-2 bielete antiruliu
Diferenta la stabilitate este enorma dar trebuia si bucsele sau bratele reglabile pentru unghi. (afecteaza balansul masinii), dupa atatia bani bagati nu sunt 100% multumit :))


Top
   
 Post subject: Re: bucsi alfa 166
PostPosted: 31 Mar 2021, 17:18 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Asa ar fi ideal , sa se schimbe totul dupa spate , asa as dori sa fac si eu , dar nu imi vine sa dau 1800 lei pentru tot in afara de arcuri /amortizoare si manopera ,cand la alte masini gen 147/156/GT cu 8-900 lei se schimba toate bratele/bieleta antirului si bucsi bara ,iar la cele cu punte rigida nu se mai da nici un ban pe spate pe partea de bucsaraie.
Pana la urma ,masinile din clasa lui 166 ,au sistemul de rulare ceva mai complicat decat cele din clasa mai mica si asa mai in gluma mai in serios ,trebuie facut credit la banca sau sa se faca yoga cateva luni sa se repare tot sistemul de rulare :D

Bine ca au ramas doar bratele reglabile , sunt la vedere si ar trebui sa se scoata usor , asa se pot inlocui mai usor in caz de consideri ca trebuiesc inlocuite sau schimbate bucsile.


Top
   
 Post subject: Re: bucsi alfa 166
PostPosted: 31 Mar 2021, 17:29 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6613
Location: Brasov... oarecum.
Iuli, nu exagera cu 47/56. Cu 8-900 lei rezolvi toata masina la fiecare 6 luni. Cat dai, atata face.
Pe fata din pacate bucsele se schimba cu tot cu brat. Au am pus spre exemplu TRW si au vreo 90k km. Mai merg oleaca. Pui China si in 10k km o iei de la capat. Pe termen lung nu e afacere...

Nu prea inteleg de ce esti in potriva poliuretan ca practic rezolva problema life-time.
La 47/56 o problema sunt bucsele de la bara stabilizatoare fata care se duc in 20-30k km. Si e o groaza de manopera sa le schimbi, plus o geometrie, daca te intereseaza cum merge masina. Am pus poliuretan si acolo le-a uitat dumnezeu. Au mai bine de 100k km, vreo 120k cred.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
 Post subject: Re: bucsi alfa 166
PostPosted: 31 Mar 2021, 19:52 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Nu sunt asa de scumpe bratele pe spate pentru 147, bratele cu bucsi la capete costa in jur de 90 si ceva de lei bucata ,pe diferite firme Febi ,Moog ,Triscan , mai scump este bratul cu o singura bucsa , in jur de 250-260 lei , tot asa firme mai cunoscute , daca se gasesc TRW sau Lemforder este normal sa fie mult mai scumpe , bine ca se gasesc pentru toate buzunarele ,cine vrea pret ,le gaseste si cu 660 lei kitul.

Despre pliuretan , mai citisem pe forum ,ca au fost persoane care nu au fost multumite dupe ce le-au pus pe 166 , in alte locuri zic ca sunt mai dure si afecteaza amortizoarele si arcurile ,plus ca face partea de articulatii ceva mai teapana ,si se simt ceva mai bine la denivelari , acum fiecare cu parerea lui , pana nu le probez ,nu am de unde sa stiu cum se comporta pe caruta mea .
Tot poliuretan ,vedeam ca punea la 166 sau alte Alfa pe care le repara si un Bielorus pe canalul lui de Youtube


Top
   
 Post subject: Re: bucsi alfa 166
PostPosted: 31 Mar 2021, 20:52 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6613
Location: Brasov... oarecum.
Corect, pentru toate buzunarele. Acum depinde si de cate ori bagi mana in buzunar.
Eu personal prefer sa bag mana oleaca mai adanc dar mai rar. Mai putin adanc nu inseamna neaparat si mai ieftin, on the long run. Ca sa vorbesc o limba draga mie: limba multinational :lol:

Bucsele fiind de cauciuc intr-adevar mai absorb o parte din vibratiile transmise de drum, in special cele cu frecventa inalta, m-as hazarda sa imi dau cu parerea, ca de exemplu micile imperfectiuni ale drumului. Astfel mai iau ceva din munca amortizorului. Arcul nu are nici o treaba cu asta. Prin structura lui arcul poate inghiti mult abuz. Punand poliuretan, mai dur in principiu, transferi mai multa treaba catre amortizor dar si spre caroserie. Dar la ce amortizoare prajite avem noi, de 10-15 ani, oricum nu mai fac mare lucru, balambane alea ca paiul in sticla de Pepsi. Deci toata vibratia ajunge prin arc, ala face si el ce poate, la caroserie.
Personal aici cred ca deja vorbim de niste fineturi care nu isi au sensul. Adica noi dam in gropi de 20cm adancime, mergem pe drumuri reminiscente ale bombardamentelor din al doilea razboi mondial, dar ne punem intrebarea daca o bucsa de poliuretan ne va fxxte amortizorul.
Prin urmare cred ca toata treaba se reduce in esenta la aspectul financiar: bagi mana oleaca dar des in buzunar vs mai adanc dar mai rar. Eu o prefer pe a doua.

...sau sa nu o bag deloc :lol:

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
 Post subject: Re: bucsi alfa 166
PostPosted: 31 Mar 2021, 22:48 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7045
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
Impartasesc si eu experienta mea cu brate punte fata de buget (china - Tristan, abs, etc... kit complet cu 150euro - superioare/inferioare/antiruliu) si brate longitudinale spate de buget montate pe GT (accelasi lucru cu 147/156)

1. Cele pentru puntea fata au inceput sa dea semne de oboseala doar superioarele dupa ±20k km... destul de decent zic eu...mnoh.. am platit 150euro pe 4 brate, nu aveam asteptari prea mari... insa chiar si asa nu as mai pune
2. Cele pentru puntea spate au fost de toata jena... dupa ce le-am montat si am facut geometria bucsile erau atat de moi incat daca virai mai brusc pierdeai controlul... am refacut geometria intr-un alt service... accelasi rezultat... m-am super ofticat ca le-am aruncat pe cele originale, pentru ca le puteam pune bucsi de PU si rezolvam treaba... asa ca am luat un set de brate noi OE... am refacut geometria la accelasi gagiu... si ce sa vezi... masina statea exemplar pe sosea.

Din punctul meu de vedere, nu are legatura cu durata de viata, pretul sau manopera la mecanic... ci mai degraba cu performanta oferita de piesa respectiva. Exista producatori aftermarket precum trw, lemforder sau skf + altii care fac chestii de calitate, iar calitatea este similara cu piesa de origine, insa niciodata nu va fi exact ca o piesa de origine...

nae mi-a spus candva o vorba... 'pune piese de origine si vei avea ce sa iubesti'

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
 Post subject: Re: bucsi alfa 166
PostPosted: 05 Jun 2021, 11:57 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Printre cei care ati schimbat bucsile de la bara stabilizatoare spate ,cumva trebuie desfacuta puntea ? Din ce am vazut , piulita de jos pare sudata de suportul care tine bucsa ,si abia pe deasupra se vede cate un surub ,iar pe deasupra pare mai greu de desfacut .

Aici am pus un clip cum joaca bara : https://www.youtube.com/watch?v=cepkzCPXaKQ . Se auzea in ultimul timp zgomote la orice capac de canalizare/denivelare , dar abia de curand am aflat ca am joc mare in bucsile de la bara stabilizatoare spate , jocul se simte la mana ,cand rotile sunt asezate ,daca sunt saltate nu se mai simte la mana .

Tebuie sa iau in calcul 2 bucsi bara stabilizatoare si 2 bielete antirului spate ca nu stiu daca au fost schimbate pana acum si au si un mic joc .
Daca la bielete oferta este generoasa , la bucsi nu pot spune asta .


Top
   
 Post subject: Re: bucsi alfa 166
PostPosted: 07 Jun 2021, 18:58 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Se pare ca trebuie desfacuta puntea si lasata in jos ,cat este necesar pentru a putea desface suruburile care prind suportul bucsilor de la bara stabilizatoare , neaparat un cric sub punte .
La Autokarma aveau decat un singur model de bucsi , in jur de 15 lei bucata , vad cand vin ce firma sunt , ca nu am inteles la telefon .

Pare interesant si ce a facut tipul asta , care a pus bucsi din poliuretan ,si a modificat prinderea suruburilor pe jos https://www.alfaowner.com/threads/166-r ... es.118920/


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 97 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]